Ik heb geen idee. We doen alles op de bonnefooi en hebben geen ontwerp of ideeën vooraf.quote:
Je gooit een tuin eerst dicht?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. We doen alles op de bonnefooi en hebben geen ontwerp of ideeën vooraf.
Eerst alles dichtgooien en daarna zien we wel hoe we alles leuk gaan aankleden.
Dat is ook de reden dat wij met onze eigen voortuin nog niet wat durven; ik wacht nog even op een bevriende buurtgenoot die tuinman is voor adviezen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. We doen alles op de bonnefooi en hebben geen ontwerp of ideeën vooraf.
Eerst alles dichtgooien en daarna zien we wel hoe we alles leuk gaan aankleden.
Lees ff de 2e alinea van de OP, dudequote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:40 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Je gooit een tuin eerst dicht?![]()
Tuin = natuâh, jeweettog.
DIT!!! Vele malen mooierquote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:13 schreef Sounddragon het volgende:
kom ik straks nog op terug trouwens![]()
Lijkt volgens mij alleen op elkaar als je gewoon niet kijkt
Eindstand: 3 diamantschijven op, buren gek van de grafherrie, 6m3 stof, maar wel een mooi paadjequote:
Dat eerste is tijdelijk, je moet ervoor zorgen dat het laatste gedeelte niet tijdelijk isquote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:48 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
Eindstand: 3 diamantschijven op, buren gek van de grafherrie, 6m3 stof, maar wel een mooi paadje
quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:16 schreef motorbloempje het volgende:
Gut. Door dit topic word ik ook aan het feit herinnerd dat we gewoon alles uit onze voortuin moeten slopen en 'even' opnieuw moeten beginnen._!
Ziet er wel mooi uit allemaal!
Mwehehe.. Wij hebben het ook een jaar uitgesteld.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:58 schreef Kreator het volgende:
Ik heb vorig jaar een soortgelijk huis gekocht, met exact dezelfde lelijke grindtegels. Dit topic herinnert me eraan dat ik ook nog 4 miljard vierkante meter moet vervangen..
welnee man.. als je de steen effe natmaakt voor je hem slijpt valt het stof heel erg mee, de schijf slijt niet als een dolle, en het scheelt ook nogal of je een kwalitatief goede schijf neemt, of die van een tientje van de aktion.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:48 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
Eindstand: 3 diamantschijven op, buren gek van de grafherrie, 6m3 stof, maar wel een mooi paadje
wel een slekte kleur om op te klussen, die olievlekken krijg je er beroerd uit met dat geelquote:Op donderdag 19 juni 2014 12:04 schreef Anne het volgende:
[..]
[..]
Mwehehe.. Wij hebben het ook een jaar uitgesteld.
Zojuist ff bij de stenenboer geweest, lang nagedacht en getwijfeld. Als we de stenen houden die nu voor de deur staan krijgen we 110 euro korting. Ik vind dat eigenlijk een beetje wênag. SD zou wel graag de stenen willen behouden, maar hij is dan ook weer zo lief om te zeggen dat ik moet kiezen en dat hij alles wel best vindt.
Toen kwam ik Toscaanse stenen tegen en dat vind ik eigenlijk ook heel erg mooi, weer dankzij het gele wat er in zit (en wat dus ontbreekt aan de stenen voor de deur).
[ afbeelding ]
Aangezien SD vanaf het begin al graag 20x30x6 wilde hebben, heb ik de knoop doorgehakt en deze in dat formaat besteld. Ik blij met de kleurtjes, SD blij met het formaat. En het gaat 'maar' 110 euro extra kosten, dus dat gaat nog wel.
niet koeien of lekken dusquote:Op donderdag 19 juni 2014 13:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wel een slekte kleur om op te klussen, die olievlekken krijg je er beroerd uit met dat geel![]()
Ik mot sowieso geen koeien op mijn oprit, of er moet een BBQ omheen zittenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:32 schreef JantinaGr het volgende:
Ik heb een bericht gemist denk ik, maar ik zie het ook nergens terug... Je hebt je keuze voor bestrating veranderd? Je hebt nu stenen voor de deur staan en krijgt 110 euro korting als je die zou houden? Huh...
Lijkt wel wat op onze bestrating trouwens. Alleen is de onze geel/oranje-kleurig. Zie:Misschien was ik wat onduidelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
We hebben de verkeerde stenen geleverd gekregen. Als we die nu gewoon behouden (de helft staat al op onze stoep), krijgen we 110 euro korting. De stenen die we aangewezen hadden, zijn helaas niet meer leverbaar. Maar omdat ik de stenen die hier staan toch niet helemaal mooi vind (ik mis het geel in de steen) heb ik toch voor een compleet andere steen gekozen in plaats van de korting aan te nemen op de stenen die hier staan.
We zijn nu dus aan het wachten voor de grote omruildag.
En het lijkt er inderdaad wel opBlij mee?
Noop; timmeren.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:56 schreef densmee het volgende:
Je gaat die oprit en de rest er toch niet compleet inkloppen, gewoon vlak harken dan aftrillen en afreien
stenen erin tassen en aftrillen als het erin ligt, desnoods met een rubber matje aftrillen om de stenen niet te beschadigen
Gaat sneller inderdaad, maar vaak ook strakker dan compleet erin kloppen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Noop; timmeren.
Productie is voor aannemers.. moet goed liggen, geen plassen, geen sporen als ik mijn auto rop zet.. misschien tril ik hem nog wel na, maar meestal is dat niet nodig.
Mjah, maar timmeren heb ik geleerd op de opleiding, reien was streng verboden, en gezien het feit dat ik daarna wat anders ben gaan doen als aardbolstofferen heb ik dat afreien ook nooit echt goed geleerd; een paadje lukt me op zich wel, maar grote vlakken wordt een drama.. afgetrild is het al, maar het is erg los zand.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:03 schreef densmee het volgende:
[..]
Gaat sneller inderdaad, maar vaak ook strakker dan compleet erin kloppen.
En goed aftrillen en afreien dan ligt het zo vast als een huis.
Je woont daar nog steeds op klapzand he
Succes dan, en het is wel knap om het volledig erin te timmeren.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, maar timmeren heb ik geleerd op de opleiding, reien was streng verboden, en gezien het feit dat ik daarna wat anders ben gaan doen als aardbolstofferen heb ik dat afreien ook nooit echt goed geleerd; een paadje lukt me op zich wel, maar grote vlakken wordt een drama.. afgetrild is het al, maar het is erg los zand.
Ik ga gewoon doen zoals ik weet dat ik het goed kan, en dat is oldskool met de hamer![]()
En ik gebruik ook een draad en hoogtesteentjes![]()
Wat is daar knap aan dan? 20 jaar geleden deden stratenmakers niet andersquote:Op woensdag 25 juni 2014 22:11 schreef densmee het volgende:
[..]
Succes dan, en het is wel knap om het volledig erin te timmeren.
Om het er dan strak erin te krijgen met het benodigde afschot en zo.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat is daar knap aan dan? 20 jaar geleden deden stratenmakers niet anders![]()
Ouderwets vakwerk; elke steen dezelfde draagkracht zonder zachte plekken.
Baan maken, hoogtestenen erin, draad erop, lijnen op de muur schieten en vlak blijven. om de 2 lagen effe achteruit en kijken. Makkiequote:Op woensdag 25 juni 2014 22:18 schreef densmee het volgende:
[..]
Om het er dan strak erin te krijgen met het benodigde afschot en zo.
Ik kan het ook wel, maar dat kost me toch aardig wat moeite.
Het is natuurlijk ook gewenning, kinderkoppen stomp ik er ook zo in maar de rest altijd met de waterpas afreien.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Baan maken, hoogtestenen erin, draad erop, lijnen op de muur schieten en vlak blijven. om de 2 lagen effe achteruit en kijken. Makkie![]()
Heb je met afreien toch ook? dan moet je het afschote er met de lat in trekken, dat vind ik persoonlijk veel moeilijker
Nah, ik ga ze gewoon lekker bikkelen, op het gemakkie, want ik moet ook zelf baan maken en hoogtes uitzetten. Het zal niet binnen 2 dagen dicht liggen, maar ik heb de tijdquote:Op woensdag 25 juni 2014 22:23 schreef densmee het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook gewenning, kinderkoppen stomp ik er ook zo in maar de rest altijd met de waterpas afreien.
voor grote oppervlakken heb ik wat T profielen die ik op hoogte stel en dan kan ik er zo over heen strijken
haha, ik vind waaltjes juist mooi werk om te maken geen knipmachine nodig maar gewoon alles met de straathamer kappenquote:Op woensdag 25 juni 2014 22:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nah, ik ga ze gewoon lekker bikkelen, op het gemakkie, want ik moet ook zelf baan maken en hoogtes uitzetten. Het zal niet binnen 2 dagen dicht liggen, maar ik heb de tijd![]()
Ik ben allang blij dat we redelijk grote stenen hebben en geen waalformaatjes ofzo; ik heb liever een tegelhamer als een straathamer in mijn handjes
Dat is het enige voordeel ja, en het opperen is een stuk makkelijker en lichterquote:Op woensdag 25 juni 2014 22:38 schreef densmee het volgende:
[..]
haha, ik vind waaltjes juist mooi werk om te maken geen knipmachine nodig maar gewoon alles met de straathamer kappen
We kijken ergens anders, en ik denk dat het niet gewaardeerd wordt als ik daar als de verschrikkelijke zandman binnenkom..quote:Op zondag 29 juni 2014 16:49 schreef Geralt het volgende:
Dat is pas over ruim een uur. Denk eens hoeveel stenen je op een uur erin kan klatsen nog!!!!!
Niks mis mee, dan watert het spul mooi inquote:
Omgeving Weert/Roermond. Jullie zitten helemaal in het noorden toch? Dat is een half uurtje rijden gok ik zo. Ik kom nooit noordelijker dan Venlo. Of ik moet op doorreis verder naar boven in Nederland zijn.quote:Op zondag 29 juni 2014 17:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Je woont ook niet zó ver uit de buurt, dacht ik.
dan rijd ik bijna dagelijks langs, en dat is ongeveer 3 kwartier rijden over de A73quote:Op zondag 29 juni 2014 17:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Omgeving Weert/Roermond. Jullie zitten helemaal in het noorden toch? Dat is een half uurtje rijden gok ik zo. Ik kom nooit noordelijker dan Venlo. Of ik moet op doorreis verder naar boven in Nederland zijn.
Rustig aan, genoeg pauzes pakken, niet de hele tijd gebukt gaan staan, maar af en toe ook effe wat anders doen tussendoor. Als je geen fysiek werk gewend bent is het inderdaad behoorlijk pittig.quote:Op zondag 29 juni 2014 17:47 schreef motorbloempje het volgende:
Geïnspireerd door jullie zijn we dus ook maar 's begonnen! Wat een kutklus *auw*
Volgens mij zit er al zat troep in; alleen al van het aftrillen en een bakkie regen is de bovenlaag keihard, echt gewoon brokken bij het baan maken; best irritant @ this stagequote:
en waar komt de graafmachine te staan? beetje zandbak moet er wel blijvenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |