abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140623036
Ik kijk nog wel even wat mensen lief aan :*.
  maandag 2 juni 2014 @ 10:18:45 #77
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_140623562
Ik woon net naast Arnhem, dus heel schokkend ver is het niet :D
  maandag 2 juni 2014 @ 16:17:27 #78
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_140635108
quote:
14s.gif Op zondag 1 juni 2014 09:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wel eens van round up gehoord? B-)

En trouwens, als je het niet 20 cm hoog laat worden, pluk je het er zó uit :Y
Het probleem met split is niet alleen het bijhouden van onkruid. Ook dat door regen en wind er langzaam steeds meer zand tussen je split komt, waardoor onkruid makkelijker kiemt en steeds dieper wortelt. Door de steentjes trek je onkruid er ook niet makkelijk uit. Uiteindelijk zul je enkele keren per jaar je grindbak moeten omspitten of zelfs zeven om het goed te houden. Qua onderhoud verkies ik bestrating of zelfs een border. Veel makkelijker bij te houden!

[ Bericht 7% gewijzigd door Barrah op 02-06-2014 16:24:01 ]
pi_140635530
tussen bestrating of in een border kan geen onkruid groeien?
af en toe het split even harken dan is het onkruid zo weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door loecje op 02-06-2014 17:56:42 ]
pi_140635643
Ik heb het split bij SD thuis sneller van onkruid ontdaan, dan de border hier hoor :Y.
En als je split/grind gebruikt op een oprit (in ons specifieke geval dan niet) en het wordt veelvuldig gebruikt, dan groeit er zelfs niet eens wat op/tussen.
  maandag 2 juni 2014 @ 17:16:08 #81
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_140637094
Overal kan onkruid groeien. Het is alleen een kwestie van hoeveel en hoe makkelijk het is te verwijderen. Uit eigen ervaring staat split dan bij mij niet op 1 in de categorie onderhoudsvriendelijk. Als het voor jullie wel werkt, zou ik me niks aantrekken van mijn advies :-)
pi_140644097
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 17:16 schreef Barrah het volgende:
Overal kan onkruid groeien. Het is alleen een kwestie van hoeveel en hoe makkelijk het is te verwijderen. Uit eigen ervaring staat split dan bij mij niet op 1 in de categorie onderhoudsvriendelijk. Als het voor jullie wel werkt, zou ik me niks aantrekken van mijn advies :-)
^O^.
pi_140644369
quote:
14s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:56 schreef Anne het volgende:
kun jij ook lief kijken? :D

beetje straatwerk leggen is best leuk, je woont alleen een beetje ver in het noorden :D
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  maandag 2 juni 2014 @ 20:37:55 #84
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140644859
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 17:16 schreef Barrah het volgende:
Ik heb naast mijn oude pand een oprit met zo om en nabij de 70m² split, met als ondergrond betontegels (ivbm afwatering naar een kolk) met daarop stabilisatietegels met het (hardsteen) split erin, en als je gewoon gebruik maakt van de oprit rijd je het gewoon kapot en heb je nergens last van. Toen ik hier in Limbabwe met Anne samen ging wonen werd die oprit niet of nauwelijks meer gebruikt, en dan liep je eens per maand als we er waren een uurtje rond, en had je 70m² compleet schoon inclusief de wortels. Wil ik je met bestrating nog zien doen, want daar groeit alles tussen de stenen, en kun je meestal alleen plukken wat erbovenuit groeit. Dit komt gedeeltelijk in stabilisatietegels te liggen en de rest gewoon los.
Overigens ligt er hier in de omgeving bijna niets waar veel onkruid groeit, dus de kans dat het alleen al ontstaat is al niet overdreven groot, en dan nog, krijgt het gewoon een fijne round up douche, en 2 dagen later hoef je alleen de 'lijkjes' te rapen. >:)

Ik maak me niet zo druk, en dan nog.. het is wel 15 vierkante meter.. 10 minuten werk per maand? Ik ben niet werkschuw ofzo; komt helemaal goed ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 2 juni 2014 @ 20:39:20 #85
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140644929
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 20:29 schreef gianni61 het volgende:

[..]

kun jij ook lief kijken? :D

beetje straatwerk leggen is best leuk, je woont alleen een beetje ver in het noorden :D
Er loopt een heul mooie snelweg tegenwoordig; die rijd ik 5 tot 6 keer per week helemaal uit :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 3 juni 2014 @ 01:29:17 #86
369251 Geralt
of Rivia
pi_140657667
quote:
12s.gif Op maandag 2 juni 2014 20:23 schreef Anne het volgende:

[..]

^O^.
Nogal behoorlijk offtopic, maar ik ben met gepaste spoed op zoek naar een auto (lees: die moet voor het weekend op Brennie's naam staan) en kwam een leuke Seat Ibiza tegen uit 2004 met weinig op de klok.

Bevalt die van jou? Zijn dat een beetje betrouwbare auto's?

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_140658915
quote:
12s.gif Op maandag 2 juni 2014 20:39 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Er loopt een heul mooie snelweg tegenwoordig; die rijd ik 5 tot 6 keer per week helemaal uit :+
ik wacht toch eerst eens af of anne lief kan kijken :+
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_140659466
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 07:34 schreef gianni61 het volgende:

[..]

ik wacht toch eerst eens af of anne lief kan kijken :+

quote:
5s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 01:29 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nogal behoorlijk offtopic, maar ik ben met gepaste spoed op zoek naar een auto (lees: die moet voor het weekend op Brennie's naam staan) en kwam een leuke Seat Ibiza tegen uit 2004 met weinig op de klok.

Bevalt die van jou? Zijn dat een beetje betrouwbare auto's?

:)
Bij mij gaat er eigenlijk wel veel stuk, maar het merendeel wat stuk gaat heeft met de turbo te maken.

Op dat soort gezeik na bevalt ie wel :Y.
pi_140659493
Mijn vader fixt van de week even steigerplanken ^O^ (die we later weer gebruiken om een plantenbank van te maken oid), dan hoeft er niet zo door het zand geploeterd te worden met de krui- en/of aanhangwagen.

Het puin is nog niet opgehaald :( !
pi_140712712
Het puin is opgehaald, de steigerplanken liggen in de tuin en de kiepaanhanger is alvast gehuurd/gereserveerd!

*O*

pi_140713058
[offtopic] We hebben een Toledo ipv een Ibiza gekocht

[ontopic]
Kan je niet gewoon allemaal van die planken neerleggen? Dat ziet er volgens mij best hendig sjiek uit :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 5 juni 2014 @ 07:15:38 #92
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_140734512
quote:
14s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:56 schreef Anne het volgende:
ik heb je nog niet gezien :+
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_140734597
dat wordt nog een heel karwei :)

ik zal op de eerste pagina iets over gemeentestort. Hebben jullie ook al eens naar particuliere stortplaatsen gekeken? De lokale is hier een stuk goedkoper dan het gemeentestort wat betreft groenafval, en de kosten voor het storten van puin staan helemaal in geen verhouding.

Ik kan me voorstellen dat dat op meer plaatsen zo is.
pi_140735052
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 07:15 schreef lipje het volgende:

[..]

ik heb je nog niet gezien :+
Dat durf ik niet :o :@.

2 jaar lang beloofd dat we eens aan zouden komen aanwaaien, nooit gedaan, neem ik mij wel altijd nog voor! Is gelukkig niet persoonlijk, want mijn neef woont ook om de hoek bij SD en die riep ook altijd "kom een bakkie doen!" en dat hebben we welgeteld 1x gedaan om iets af te geven :X. Drukdrukdruk.
pi_140735096
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 07:31 schreef CafeRoker het volgende:
dat wordt nog een heel karwei :)

ik zal op de eerste pagina iets over gemeentestort. Hebben jullie ook al eens naar particuliere stortplaatsen gekeken? De lokale is hier een stuk goedkoper dan het gemeentestort wat betreft groenafval, en de kosten voor het storten van puin staan helemaal in geen verhouding.

Ik kan me voorstellen dat dat op meer plaatsen zo is.
Het puin is nu in ieder geval ook niet naar de gemeente gebracht :Y.

De gemeente vraagt 12,50 euro per kuub (of eigenlijk per aanhangwagen: een kuub puin krijg je niet op een aanhangwagen) en dan moet je het zelf gaan brengen (en heb je het dus 2x in je handen). En het lokale bedrijf wat het nu heeft opgehaald vraagt een tientje (wel eenmalig 60 euro voor het rijden/tijd, dat wel) per kuub.

Als ik het goed heb bereken zijn we goedkoper uit in ieder geval en het heeft ons een stuk minder werk gekost :P.
  donderdag 5 juni 2014 @ 20:21:42 #96
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_140757363
quote:
11s.gif Op donderdag 5 juni 2014 08:24 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat durf ik niet :o :@.

2 jaar lang beloofd dat we eens aan zouden komen aanwaaien, nooit gedaan, neem ik mij wel altijd nog voor! Is gelukkig niet persoonlijk, want mijn neef woont ook om de hoek bij SD en die riep ook altijd "kom een bakkie doen!" en dat hebben we welgeteld 1x gedaan om iets af te geven :X. Drukdrukdruk.
zie ik er zo eng uit met baard?
herkenbaar die drukte (8>
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 6 juni 2014 @ 13:27:59 #97
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140777709
Goed idee; je zand gaan halen en kruien als het godsgruweljk warm wordt.. Dat wordt lagguh. w/
  vrijdag 6 juni 2014 @ 14:11:45 #98
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_140779104
Ah, kan ik mooi ideetjes opdoen voor wanneer ik mn tuin ga verbouwen.
pi_140779421
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 20:21 schreef lipje het volgende:

[..]

zie ik er zo eng uit met baard?
herkenbaar die drukte (8>
Nee hoor :* helemaal niet.
pi_140779440
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 13:27 schreef Sounddragon het volgende:
Goed idee; je zand gaan halen en kruien als het godsgruweljk warm wordt.. Dat wordt lagguh. w/
En de zondag mogen we ook nog zand komen halen, alleen dan gaat het regenen :').
Ideaal weekend hebben we uitgekozen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')