Het probleem met split is niet alleen het bijhouden van onkruid. Ook dat door regen en wind er langzaam steeds meer zand tussen je split komt, waardoor onkruid makkelijker kiemt en steeds dieper wortelt. Door de steentjes trek je onkruid er ook niet makkelijk uit. Uiteindelijk zul je enkele keren per jaar je grindbak moeten omspitten of zelfs zeven om het goed te houden. Qua onderhoud verkies ik bestrating of zelfs een border. Veel makkelijker bij te houden!quote:Op zondag 1 juni 2014 09:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel eens van round up gehoord?![]()
En trouwens, als je het niet 20 cm hoog laat worden, pluk je het er zó uit
quote:Op maandag 2 juni 2014 17:16 schreef Barrah het volgende:
Overal kan onkruid groeien. Het is alleen een kwestie van hoeveel en hoe makkelijk het is te verwijderen. Uit eigen ervaring staat split dan bij mij niet op 1 in de categorie onderhoudsvriendelijk. Als het voor jullie wel werkt, zou ik me niks aantrekken van mijn advies :-)
kun jij ook lief kijken?quote:
Ik heb naast mijn oude pand een oprit met zo om en nabij de 70m² split, met als ondergrond betontegels (ivbm afwatering naar een kolk) met daarop stabilisatietegels met het (hardsteen) split erin, en als je gewoon gebruik maakt van de oprit rijd je het gewoon kapot en heb je nergens last van. Toen ik hier in Limbabwe met Anne samen ging wonen werd die oprit niet of nauwelijks meer gebruikt, en dan liep je eens per maand als we er waren een uurtje rond, en had je 70m² compleet schoon inclusief de wortels. Wil ik je met bestrating nog zien doen, want daar groeit alles tussen de stenen, en kun je meestal alleen plukken wat erbovenuit groeit. Dit komt gedeeltelijk in stabilisatietegels te liggen en de rest gewoon los.quote:Op maandag 2 juni 2014 17:16 schreef Barrah het volgende:
Overal kan onkruid groeien. Het is alleen een kwestie van hoeveel en hoe makkelijk het is te verwijderen. Uit eigen ervaring staat split dan bij mij niet op 1 in de categorie onderhoudsvriendelijk. Als het voor jullie wel werkt, zou ik me niks aantrekken van mijn advies :-)
Er loopt een heul mooie snelweg tegenwoordig; die rijd ik 5 tot 6 keer per week helemaal uitquote:Op maandag 2 juni 2014 20:29 schreef gianni61 het volgende:
[..]
kun jij ook lief kijken?
beetje straatwerk leggen is best leuk, je woont alleen een beetje ver in het noorden
Nogal behoorlijk offtopic, maar ik ben met gepaste spoed op zoek naar een auto (lees: die moet voor het weekend op Brennie's naam staan) en kwam een leuke Seat Ibiza tegen uit 2004 met weinig op de klok.quote:
ik wacht toch eerst eens af of anne lief kan kijkenquote:Op maandag 2 juni 2014 20:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er loopt een heul mooie snelweg tegenwoordig; die rijd ik 5 tot 6 keer per week helemaal uit
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 07:34 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik wacht toch eerst eens af of anne lief kan kijken
Bij mij gaat er eigenlijk wel veel stuk, maar het merendeel wat stuk gaat heeft met de turbo te maken.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 01:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nogal behoorlijk offtopic, maar ik ben met gepaste spoed op zoek naar een auto (lees: die moet voor het weekend op Brennie's naam staan) en kwam een leuke Seat Ibiza tegen uit 2004 met weinig op de klok.
Bevalt die van jou? Zijn dat een beetje betrouwbare auto's?
ik heb je nog niet gezienquote:
Dat durf ik nietquote:
Het puin is nu in ieder geval ook niet naar de gemeente gebrachtquote:Op donderdag 5 juni 2014 07:31 schreef CafeRoker het volgende:
dat wordt nog een heel karwei
ik zal op de eerste pagina iets over gemeentestort. Hebben jullie ook al eens naar particuliere stortplaatsen gekeken? De lokale is hier een stuk goedkoper dan het gemeentestort wat betreft groenafval, en de kosten voor het storten van puin staan helemaal in geen verhouding.
Ik kan me voorstellen dat dat op meer plaatsen zo is.
zie ik er zo eng uit met baard?quote:Op donderdag 5 juni 2014 08:24 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat durf ik niet![]()
.
2 jaar lang beloofd dat we eens aan zouden komen aanwaaien, nooit gedaan, neem ik mij wel altijd nog voor! Is gelukkig niet persoonlijk, want mijn neef woont ook om de hoek bij SD en die riep ook altijd "kom een bakkie doen!" en dat hebben we welgeteld 1x gedaan om iets af te geven. Drukdrukdruk.
Nee hoorquote:Op donderdag 5 juni 2014 20:21 schreef lipje het volgende:
[..]
zie ik er zo eng uit met baard?
herkenbaar die drukte![]()
En de zondag mogen we ook nog zand komen halen, alleen dan gaat het regenenquote:Op vrijdag 6 juni 2014 13:27 schreef Sounddragon het volgende:
Goed idee; je zand gaan halen en kruien als het godsgruweljk warm wordt.. Dat wordt lagguh.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |