Same, stenen liggen 90 graden op elkaar, alleen werk je zonder vijfhoekige kantopsluiting. Als je hem op de straatklinker manier legt kom je idd op 45 graden van de opsluiting aan, en knip/slijp/zaag je de hele opsluiting, nu maar om de 2 lagen, terwijl je halfsteens ook elke laag aan de beurt bent, in dit geval met óf een derde of tweederde steen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:32 schreef loecje het volgende:
elleboogjes verband toch? keper is 45graden gedraaid, daar zou je heel veel knipwerk mee hebben.
En halfsteens, maar dan in de lengte ipv de breedte?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Same, stenen liggen 90 graden op elkaar, alleen werk je zonder vijfhoekige kantopsluiting. Als je hem op de straatklinker manier legt kom je idd op 45 graden van de opsluiting aan, en knip/slijp/zaag je de hele opsluiting, nu maar om de 2 lagen, terwijl je halfsteens ook elke laag aan de beurt bent, in dit geval met óf een derde of tweederde steen.
Als je het helemáál saai wilt kan het ook precies halfsteens, dan maak je net een trottoir, en begin- of eindig je met een halve steen. Dat vind ik trouwens écht lelijk met een siersteen.. Dan koop je mooie bestrating en verwerk je het vervolgens tot een saaie bende.
Is niet handig op de oprit met een 20 cm brede steen, dan rijd je er in no time sporen in. Kan voor het paadje naar de voordeur welquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:25 schreef Puala het volgende:
[..]
En halfsteens, maar dan in de lengte ipv de breedte?
Niet doen wordt het paadje smal van, die elleboog ziet er wat grof uit, halfsteens en dan verspringen kan er wel eens goed uit zienquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is niet handig op de oprit met een 20 cm brede steen, dan rijd je er in no time sporen in. Kan voor het paadje naar de voordeur wel
Zoals op dat bord idd; halfsteens en dan niet de naad in het midden, maar op 1/3.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:55 schreef densmee het volgende:
[..]
Niet doen wordt het paadje smal van, die elleboog ziet er wat grof uit, halfsteens en dan verspringen kan er wel eens goed uit zien
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:55 schreef densmee het volgende:
[..]
Niet doen wordt het paadje smal van, die elleboog ziet er wat grof uit, halfsteens en dan verspringen kan er wel eens goed uit zien
Compliment naar Sounddragon dit.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:12 schreef Anne het volgende:
Ik persoonlijk vind het mooier als alles één geheel is. Ik hou van saai en 'rustig'.
Ik ook, dus het wordt óf alles elleboogjes, of wat loecje zegt; paadje en achtertuin in halfsteens, en de oprit in keper, want ik heb weinig geen zin om volgend jaar de oprit nog een keer te doen, omdat het spul uit elkaar gereden wordt omdat het zo nodig allemaal hetzelfde moest, maar het niet in het goede verband ligt. De tuin en oprit worden sowieso afgescheiden van elkaar door de poort, en daar kwam toch al een bandje onder, dus dat kan op zich primaquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:12 schreef Anne het volgende:
Ik persoonlijk vind het mooier als alles één geheel is. Ik hou van saai en 'rustig'.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:12 schreef Anne het volgende:
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:05 schreef Anne het volgende:
Sounddragon is gelukkig één geheel, maar niet saai en rustig.
de stratenmaker hier in huis verklaart je ook voor gek dat je een halfsteensverband op de oprit legt.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:29 schreef Sounddragon het volgende:
Of je moet volgend jaar een stratenmaker willen huren om het effe allemaal opnieuw te doen.. vinnik ook goed![]()
Is jouw kerel aardbolstoffeerder ja? Wanneer komt 'ie helpuh?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:12 schreef loecje het volgende:
[..]
de stratenmaker hier in huis verklaart je ook voor gek dat je een halfsteensverband op de oprit legt.
als hier in/rondom huis alles af is (over een jaar of 30quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is jouw kerel aardbolstoffeerder ja? Wanneer komt 'ie helpuh?
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:25 schreef Duderinnetje het volgende:
De voortuin is wel een beetje een grafzerk Anne.![]()
Je zit daar niet op dat rotte veen hè, klapzand daar kun je gerust half steens op leggenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ook, dus het wordt óf alles elleboogjes, of wat loecje zegt; paadje en achtertuin in halfsteens, en de oprit in keper, want ik heb weinig geen zin om volgend jaar de oprit nog een keer te doen, omdat het spul uit elkaar gereden wordt omdat het zo nodig allemaal hetzelfde moest, maar het niet in het goede verband ligt. De tuin en oprit worden sowieso afgescheiden van elkaar door de poort, en daar kwam toch al een bandje onder, dus dat kan op zich prima![]()
Of je moet volgend jaar een stratenmaker willen huren om het effe allemaal opnieuw te doen.. vinnik ook goed![]()
Werken is leuk, maar nog steeds geen hobby van me
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:25 schreef Duderinnetje het volgende:
De voortuin is wel een beetje een grafzerk Anne.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |