Dat is echt fantastischquote:Op zondag 25 mei 2014 00:45 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik mag gratis 450 kilo groenafval per keer storten bij mijn gemeente (emmen).
In het voorjaar op Zaterdag moet je er vroeg bij zijn, dan staat er een rij van tientallen auto`s met aanhanger voor het hek te wachten bij de stort.
goeie handel is dat voor de gemeente; een kuub puin weegt namelijk ruim 2.5 ton, en er zijn niet zoveel partikulieren en die een aanhanger hebben/kunnen trekken die dat mogen laden.quote:Op zondag 25 mei 2014 00:53 schreef Anne het volgende:
Bij een gemeente 8 km verderop van hier mag je ook gratis allerlei afval (bijna alle soorten zelfs) komen brengen per kuub per keer.
Hier helaas niet.. 12,50 euro per kuub. En bijvoorbeeld een kuub puin krijgen wij helaas niet in 1 keer op een aanhanger, dus dan begint het aan te tikken.
Maar daarover later meer.
Gelukkig nietquote:Op zondag 25 mei 2014 09:28 schreef Klonk het volgende:
Ik zit de hele tijd te kijken maar hoe werkt dat overpad van de buren bij jullie?
Door de achtertuin van voor naar achteren of mis ik iets
dan snap ik het nog nietquote:Op zondag 25 mei 2014 09:39 schreef Anne het volgende:
[..]
Gelukkig niet!
Ze hebben alleen recht van overpad op de oprit, naast ons huis. Hier dus:
[ afbeelding ]
Juistquote:Op zondag 25 mei 2014 09:42 schreef Klonk het volgende:
[..]
dan snap ik het nog niet, hun achtertuinen grenzen aan jullie oprit dan?
In de vuurkorf??quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:41 schreef Anne het volgende:
Oh, en zoals ik al in de openingspost van dit topic zei:
We gaan best wel wat dingen hergebruiken, dus de schutting krijgt uiteraard een ander plekje.
geen idee waar die buis voor/van is. Ik gok zomaar dat hij op een zeker moment ineens verdwenen zal zijn.quote:Op zondag 25 mei 2014 11:20 schreef Vonkenboer het volgende:
Wat is dat eigenlijk voor rare rode buis langs gevel ?
De tuin heeft wel een redelijke grootte; daar moet wel iets van te maken zijn !
Ook met hergebruik van de nodige materialen![]()
schuur om spullen op te bergen zoals uw grasmachine. ik ben benieuwd naar het resultaat.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
geen idee waar die buis voor/van is. Ik gok zomaar dat hij op een zeker moment ineens verdwenen zal zijn.
Grootte van de tuin valt mee, maar dat komt meer doordat er een garage met schuur er aan vast achterin de tuin staat; da's meer mijn territorium.
Wel eens geïmpregneerd hout in een vuurkorf gegooid? Aanrader van de weekquote:
Midden in de woonwijk idd niet het meest handige.quote:Op zondag 25 mei 2014 17:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel eens geïmpregneerd hout in een vuurkorf gegooid? Aanrader van de week
Hoezo vind je geen grond? Is gewoon te koop hoor.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:02 schreef derLudolf het volgende:
Zand naar de stort brengen?Geen perkjes van de gemeente in de buurt? Een kuub of 5 vind je echt niet weer, zeker 3 maand later niet
Bekeuringen voor het illegaal dumpen van 'afval' zijn niet mals. Al moet ik zeggen dat ik nu nog ongeveer één kruiwagentje kwijt moet, en ik denk toch dat dat aan de overkant in het hoge gras gaat verdwijnenquote:Op zondag 25 mei 2014 19:02 schreef derLudolf het volgende:
Zand naar de stort brengen?Geen perkjes van de gemeente in de buurt? Een kuub of 5 vind je echt niet weer, zeker 3 maand later niet
Nee, die liggen bij haar pa op de oprit. Dat zijn niet de tegels uit onze oprit, maar dat waren tegels die we eigenlijk in eerste instantie wilden gaan gebruiken om de borders in de achtertuin mee dicht te timmeren.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:14 schreef JantinaGr het volgende:
Liggen die gestapelde grindtegels nu op het erf van jullie buren?![]()
Het stukje voortuin ziet er al netjes uit!
Nopequote:Op zondag 25 mei 2014 19:14 schreef JantinaGr het volgende:
Liggen die gestapelde grindtegels nu op het erf van jullie buren?![]()
Het stukje voortuin ziet er al netjes uit!
Beter in de vuurkorf dan in de open haard. Ik heb wel gekkere dingen in een vuurkorf gezien.quote:Op zondag 25 mei 2014 17:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel eens geïmpregneerd hout in een vuurkorf gegooid? Aanrader van de week
Klinkt als de gemeente waar ik woon.quote:Op zondag 25 mei 2014 00:03 schreef Sounddragon het volgende:
Makkelijker gezegd als gedaan als de gemeente waar je woont geen fatsoenlijke gemeentestort heeft waar je gewoon tuinafval en bijvoorbeeld puin kunt storten.. kan wel, maar dan waren we denk ik al 300¤ verder geweest, alleen om van de zooi af te komen. Nu moet bijna alle tuinafval via de kliko, en dan duurt het allemaal effe![]()
Ik kon het redelijk onopvallend doen, 5 meter de poort uit. Dat stuk mocht ook wel opgehoogd worden nadat het voetpad er opnieuw ingekomen was.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bekeuringen voor het illegaal dumpen van 'afval' zijn niet mals. Al moet ik zeggen dat ik nu nog ongeveer één kruiwagentje kwijt moet, en ik denk toch dat dat aan de overkant in het hoge gras gaat verdwijnen![]()
Maar da's wel iets anders als 5 kuub natuurlijk![]()
[..]
Nee, die liggen bij haar pa op de oprit. Dat zijn niet de tegels uit onze oprit, maar dat waren tegels die we eigenlijk in eerste instantie wilden gaan gebruiken om de borders in de achtertuin mee dicht te timmeren.
asfalt, van dat rooie fietspadenspulquote:Op zondag 25 mei 2014 21:08 schreef JantinaGr het volgende:
Oeh, de grindtegels worden vervangen! Ben benieuwd wat jullie ervoor in de plaats leggen. Iets low-budget via marktplaats of...?
Ik woon in een nieuwbouwwijkje waar nog veel kavels braak liggen (crisis).quote:Op zondag 25 mei 2014 19:23 schreef Sounddragon het volgende:
Bekeuringen voor het illegaal dumpen van 'afval' zijn niet mals. Al moet ik zeggen dat ik nu nog ongeveer één kruiwagentje kwijt moet, en ik denk toch dat dat aan de overkant in het hoge gras gaat verdwijnen![]()
Dat is dan letterlijk geven en nemenquote:Op zondag 25 mei 2014 22:27 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik woon in een nieuwbouwwijkje waar nog veel kavels braak liggen (crisis).
Ergens in de berm ligt een bult grond van 8m hoog (of zoiets), iedereen die grond kwijt wil gooit het daar op, en wie grond nodig heeft die schept het er weer vanaf.
Dat gaat soms met aanhangers tegelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |