Hmm, dan moet je denk ik ergens anders zijnquote:Op vrijdag 6 juni 2014 14:11 schreef DeTolk het volgende:
Ah, kan ik mooi ideetjes opdoen voor wanneer ik mn tuin ga verbouwen.
voor gas kan je ook alupex met extra mantel gebruiken. Moet je alleen wel bedenken dat ie in de tuin loopt in verband met spitten,graven etcquote:Op vrijdag 6 juni 2014 18:20 schreef Sounddragon het volgende:
er moet eigenlijk een water en (aard)gasleiding naar de schuur, moet ik op korte termijn nog effe over prakkedenken, dat wordt denk ik thyleen voor het water en een kunststofslang voor het gas als ik daar een beetje aan kan komen.
Waarom wil je gas in de schuur dan?quote:Op vrijdag 6 juni 2014 18:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, dan moet je denk ik ergens anders zijn![]()
het recept voor voorlopig; alles eruit slopen (gedaan inmiddels) en alles dichttimmeren met betonstenen![]()
Side dishes; wat plantenbakken zo hier en daar; die maak ik denk ik van de steigerdelen die we nu gaan mishandelen als loopplanken, want die moeten er toch gebruikt uit gaan ziener moet eigenlijk een water en (aard)gasleiding naar de schuur, moet ik op korte termijn nog effe over prakkedenken, dat wordt denk ik thyleen voor het water en een kunststofslang voor het gas als ik daar een beetje aan kan komen. En eigenlijk wil ik wel heel graag een afdak tussen de keuken en de schuur/garage om daar wat dingen droog te kunnen zetten die niet per sé in de garage of schuur hoeven te staan.
Niet echt wereldschokkend dus
Ik lees dat je voor dat alupex een speciale tang nodig hebt; da's niet handig. Ik moet iets hebben wat ik terug kan verlopen naar oldskool koperen gasleiding en liefst zelf kan aanleggen. In Nwk ligt al jaren een thyleenleiding naar de schuur, nooit problemen mee gehad, Naja, wel eens bevroren geweest, maar dat was in de schuur, niet onder de grond. Zit onder de grond ingepakt in buisisolatie.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 21:53 schreef lipje het volgende:
[..]
voor gas kan je ook alupex met extra mantel gebruiken. Moet je alleen wel bedenken dat ie in de tuin loopt in verband met spitten,graven etc
en thyleen slang is niet goed vorstbestendig.
Om een eitje te kunnen bakken tijdens het klussen, wat denk je zelf?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4½ kuub gehaald vandaag (3 aanhangertjes), 3 kuub de achtertuin in per éénwieler en 1½ kuub voorop de oprit weggevlakt, want daar had de puinboer (op verzoek) een beetje extra weggehaald ivbm fijn puin in de bovenlaag. Morgen denk ik nog 3 karren halen, en dan moeten we aardig in de buurt zitten.
Ik hoop dat het morgen een beetje meevalt met het weer en dat we het nog kunnen uitvlakken, dan kan het mooi even inklinken als het nog een beetje wil regenen deze week. Volgend weekend de trilplaat eroverheen en dan kan de bestrating komen, die staat al klaar bij de verkoper
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 15:15 schreef Sounddragon het volgende:
Ow, enAnne
heeft zich kranig geweerd met de bats
quote:Op vrijdag 6 juni 2014 23:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik lees dat je voor dat alupex een speciale tang nodig hebt; da's niet handig. Ik moet iets hebben wat ik terug kan verlopen naar oldskool koperen gasleiding en liefst zelf kan aanleggen. In Nwk ligt al jaren een thyleenleiding naar de schuur, nooit problemen mee gehad, Naja, wel eens bevroren geweest, maar dat was in de schuur, niet onder de grond. Zit onder de grond ingepakt in buisisolatie.
[..]
Om een eitje te kunnen bakken tijdens het klussen, wat denk je zelf?
Maak gelijk een aansluiting voor de BBQ grill. Wat is nou een schuur zonder goede hamburgers, gegrilde kip, stukje steak? Voor bij het bier klussen.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 23:21 schreef Sounddragon het volgende:
Om een eitje te kunnen bakken tijdens het klussen, wat denk je zelf?
Gaat om de stabiliteit en om de ondergrond, en dat moet met een strak gelegde 30x20x5 ook goed komen. Spul wordt goed aangetrild, de oude ondergrond is niet of nauwelijks gewoeld en er komt een laagje vers zand bij. Als het naderhand toch mocht gaan vervelen ruk ik het er wel weer uit en maak ik er een gestabiliseerd zandbed van (lees: schep 5 balen cement door de bovenlaag van het zandbed)quote:Op zaterdag 7 juni 2014 17:11 schreef Bintzak het volgende:
Waar je wel op moet letten of je stenen het gewicht van de auto aan kunnen. Heb vandaag ook steen gekocht voor ons terras dat is 30x20x4 cm.
De verkoopster vroeg of er een auto op kwam, dat is niet het geval maar dan moet je aan 6 cm dikte gaan denken en jullie nemen 5cm dacht ik te lezen. Misschien dat het materiaal sterker is?
Een ekte BBQ zoals de onze werkt op van dat zwarte spul.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 17:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Maak gelijk een aansluiting voor de BBQ grill. Wat is nou een schuur zonder goede hamburgers, gegrilde kip, stukje steak? Voor bij het bier klussen.
Amenquote:Op zaterdag 7 juni 2014 17:43 schreef Sounddragon het volgende:
Een ekte BBQ zoals de onze werkt op van dat zwarte spul.
Als je dat tegen je limburgse buren zegt krijgen ze hele vunzige gedachtenquote:Op zaterdag 7 juni 2014 15:15 schreef Sounddragon het volgende:
Ow, enAnne
heeft zich kranig geweerd met de bats
Ik ben geen Limbo, maar was wel het eerste waar ik aan dacht toen ik de post van SD lasquote:Op zaterdag 7 juni 2014 18:37 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Als je dat tegen je limburgse buren zegt krijgen ze hele vunzige gedachten
Dat zou zomaar kunnen, maar het blijft een schop.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 18:37 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Als je dat tegen je limburgse buren zegt krijgen ze hele vunzige gedachten
Fles bier erbijquote:Op zondag 8 juni 2014 15:15 schreef Sounddragon het volgende:
Nog 4 kuub gehaald; 2 liggen er al in de tuin, de rest wacht tot na onze adempauze.
Anne misschienquote:
Koud flesje water danquote:Op zondag 8 juni 2014 15:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Anne misschienik doe niet aan bier.
En dat met een B rijbewijsje. Kan net als oom je niet ziet.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:30 schreef Sounddragon het volgende:
Ouwe Benz heeft een paar zware ritjes achter de rug; niet tegen oom agent vertellen, maar er ligt anderhalve kuub op die aanhanger, dat weegt ruim 2200 kilo, plus de kiepaanhanger
[ afbeelding ]
Absoluut beter. Maar voor de snelle trek he.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 17:43 schreef Sounddragon het volgende:
Een ekte BBQ zoals de onze werkt op van dat zwarte spul.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |