Bij mij hoorde dat ook bij BI jaquote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:32 schreef JaleesaJoia het volgende:
Wat zijn jullie allemaal stil vandaag
Hoe zou het bij Enf vorderen??
Ik hen een rondje Alexandrium gedaan. Man, onwijs steken in m'n lies en onderrug met lopen.. Heeft dat met BI te maken? Ging letterlijk krom lopen van die steken in m'n lies
nee, jij bent geen Limburger van 150 kiloquote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik was ook bij de hema, misschien was ik die tokkie
O sorry zal de volgende keer wel thuis blijven :$quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, jij bent geen Limburger van 150 kilo
Idd vreselijk. Krijg je gewoon kippenvel van als je zoiets hoort, die arme oudersquote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:21 schreef krijgerrtje het volgende:
Oh dat ongeluk in Frieslandik deed vroeger ook ieder jaar mee met datzelfde toernooi, dus was het opeens heel dicht bij. Ik kan zulk soort verhalen ook absoluut niet meer handelen, moet er niet aan denken dat zoiets ooit mijn kind overkomt!
je bent volgens mij soberso geen Tokkie, en geen 150 kilo. En je gaat volgens mij ook niet shoppen met je vader, moeder, oom, tante, oma, nichtjes en achterbuurvrouw. Tegelijk. Dus dan hoef je je niet aangesproken te voelenquote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:00 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
O sorry zal de volgende keer wel thuis blijven :$
:-p
quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:08 schreef Stormqueen het volgende:
Chanty, ik ontdek ineens ook allemaal nieuwe kanten van mezelf
Dat is niet tofquote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:11 schreef NotTheSame het volgende:
Stormqueen wat mooi!
Kwakz0r geweldig die link
Hier ook stil. Zit behoorlijk in een depri-modus momenteel. Alles lijkt weer eens in het honderd te lopen en daar kan ik niet mee omgaan. Ik hoopte dit keer op een stressloze zwangerschap maar dat gaat em weer niet worden.
Bah.
* NotTheSame kruipt weer terug in het verdomhoekje.
Indalen kan ze bij mij niet geloof ik, ze ligt in stuit/dwars. Dr stuitje ligt naast mn bekken, dr voetjes liggen erin. Dus dat kan het bij mij niet zijnquote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:42 schreef Franny_G het volgende:
Steken in mijn lies had ik bij het indalen. Zo, dat was een raar en vervelend/naar gevoel zeg. Eerste keer was ook toen ik aan het winkelen was, bij H&M, ik weet het nog precies.
Even in een spoiler.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:12 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat is niet tofWaar heb je allemaal stress van dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:40 schreef Chanty het volgende:
NTSSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ghegheghe. Magische helmpjes die je figuur corrigeren, waar koop je die?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:47 schreef geppie het volgende:
Ik kwam er vandaag trouwens ook achter dat ik mijn figuurcorrigerende helmpjes nog pas en die zitten echt zalig!
Ja dat snap ik dus ook nietquote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh dat wordt dus wel verkocht?ik snap positieondergoed niet zo goed, de rand van je onderbroek zit toch onder je buik? Enlighten me!
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
niet als je van jezelf al maat speknek hebt. Maar ik snap daarmee ook dat jullie dat niet snappenquote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh dat wordt dus wel verkocht?ik snap positieondergoed niet zo goed, de rand van je onderbroek zit toch onder je buik? Enlighten me!
+1quote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Hier ook positie-ondergoed hoor. Nog van 8 jaar geleden... is nu niet meer in katoen te verkrijgen (destijds Hema - nu nog in de variant met elastan, maar dat is echt vragen om schimmelinfecties bij mij....). Die zitten niet onder, maar echt een stuk over je buik. En ik kan niet zonder. De gewone onderbroeken pas ik wel, maar die drukken op mijn litteken en dat is na een paar uur echt onprettig.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vandaag voor t eerst positieondergoed gaan! Manmanman
En verder zie ik veel te veel leuke dingen voor mup en moet ik echt op mn handen zitten...
Hier ben ik wel overstag gegaan dit keer. Of iig hangen er nu wel heel erg roze gordijnen en roze beddengoed. Voor de rest is en blijft het neutraal (laatste aankoop is een grijs vloerkleed).quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:51 schreef Fee-nix het volgende:
SQ wat doe je!!! Wat wordt dat kamertje zo ontzettend lief. Nu wil ik ook een heel meisjesachtig kamertje maken... Maar dat doen we niet, want hoe het nu is, is prima! Gelukkig heb ik wel vier heel mooie fairy platen, die komen nog boven t bedje voor de meisjes-touch
. Die heb ik al jaren in huis voor 'als ooit' en nu mogen ze eindelijk gebruikt worden!
Wat enorm tof!quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben stil, want ik ben druk bezig
[ afbeelding ]
Heb vanmorgen ook nog een poging gedaan tot shoppen maar ik vond alles weer es stom en zat me kapot te ergeren aan tokkies die met 8 man tegelijk die schappen bij de Hema overhoop stonden te trekken dus ben maar weer naar huis gegaan. Ik koop het wel online
Wij hebben al een heel kleurige babykamerquote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:30 schreef Hobbesje het volgende:
[..]
Hier ben ik wel overstag gegaan dit keer. Of iig hangen er nu wel heel erg roze gordijnen en roze beddengoed. Voor de rest is en blijft het neutraal (laatste aankoop is een grijs vloerkleed).
ik heb ook grote maat en ik heb nu 3 broeken van noppiesquote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb maat 46 qua kleding, dus qua ondergoed ook xl, nu was ik al uitgeweken naar xxl maar t blijft zoals sq zegt halverwege je buik zitten en daar verdeelt het t in 2 rollen (geen beter woord voor) toen had ik al eens gekeken naar nog groter maar er zijn grenzen, En onder mn buik vind ik echt niet lekker zitten, maar nu heb ik dus positiebroekjes van miss etam en hema en die komen idd tot halfweg mn buik.. En er zit een steunrand in waardoor ik die band weg kan laten..
Uiteindelijk was ik ook overstag gegaan, zeker nu ik er 1 gedragen heb, maar nu heb ik er in totaal 8 voor 25 euroquote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb acht van die Hema units. Kostte me 64 euro, maar z'n geld wel waard. Ik geef duizenden euro's uit aan Henka en alles wat er bij hoort, dan ga ik niet beknibbelen op een paar onderbroeken
Romige vrouwen.. Die hou ik er in, mooie omschrijving.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:51 schreef Stormqueen het volgende:
Conclusie: positieondergoed is voor romige vrouwen
Fee, knap dat je je in kan houden! Ik vind dit babykamergekneuter echt te leuk![]()
![]()
![]()
tnx ook voor de complimentjes iedereen!
Een soort light-dopen. Wordt gedaan in gemeenten die niet aan de kinderdoop doen om de baby toch te zegenen en in de gemeente op te nemen, terwijl het als volwassene nog gedoopt kan worden als het daarvoor echt zelf kiest.quote:Op zondag 25 mei 2014 07:43 schreef JaleesaJoia het volgende:
![]()
*meld*
Vandaag naar een opdraging in de kerk van 10weken oud kindje. Nog nooit van gehoord, maar benieuwd. Iemand die weet wat opdraging inhoud?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 25 mei 2014 09:05 schreef Crumpette het volgende:
Moge!
NTS, nare situatie... hoop dat er snel een kans voor jullie voorbij komt. Valt er misschien iets van voorrang te regelen in deze situatie voor een sociale huurwoning?
sqwat een mooi kamertje!
rrrammelllll
![]()
Hier gisteren en baaldagVeel plezier!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En herkenbaar, hier was t vanmorgen drama. Over promotie, zooi in huis, ik kan helemaal geen baby verzorgen, etc etc etc.
Kwak
+1.quote:Op zondag 25 mei 2014 11:46 schreef kwakz0r het volgende:
Wij wonen tussen twee sloten in en familie had vijvers, ben nooit ergens ingelopen./vroegah
Als zo'n rooster veilig is zou ik dat lekker doen.
Yup, bizar hè?!quote:Op zondag 25 mei 2014 16:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Iemand wel eens pregnant in heels gekeken op tlc? Wat een mensen
Ik keek het ook net, en wat een mensen inderdaad... Maar die coachmiep is ook net zo erg hoor, ik heb het halverwege afgezet wegens er echt niet langer tegen kunnenquote:Op zondag 25 mei 2014 16:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Iemand wel eens pregnant in heels gekeken op tlc? Wat een mensen
Ik vond t raar klinken maar t klopt dus ook helemaal niet...? #noobquote:Op zondag 25 mei 2014 16:58 schreef Burdie het volgende:
Die moeder-iq test sloeg ook nergens op, je baby mag niet in bad zolang het navelstompje er nog aan zit.
Dat hanteren ze hier ook, dus dat zal wel van land tot land verschillenquote:Op zondag 25 mei 2014 16:58 schreef Burdie het volgende:
Die moeder-iq test sloeg ook nergens op, je baby mag niet in bad zolang het navelstompje er nog aan zit.
Nopequote:Op zondag 25 mei 2014 17:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik vond t raar klinken maar t klopt dus ook helemaal niet...? #noob
37+4... eigenlijk vinden we het niet meer oké hoor, manlief zou in principe vanaf 36/37 weken in de buurt blijven. Hij zit in Scandinavie dus mocht de bevalling beginnen dan is hij hoogstwaarschijnlijk niet op tijd thuis. Dit tripje is er tussendoor gekomen en omdat het o.a. belangrijk is voor zijn verdere carrière, heb ik met verstand op 0 en een diepe zucht 'oké' gezegd.quote:Op zondag 25 mei 2014 14:35 schreef marel88 het volgende:
Slaap lekker Cantare! Geniet nog ff van je kinderloze moment... Maar hoe ver ben jij ook weer? Vind jij het nog oké als je man naar het buitenland gaat? Mijn man gaat bijna elke week een nachtje naar een land op vliegafstand, en we hadden het er toevallig van de week over hoe kang we dat nog oké vinden, ik weet het nog niet zo goed.
Bekend fenomeenquote:Op zondag 25 mei 2014 17:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oke dan! Nou ja ging er vanuit dat de kraam dat wel weet.
Ik probeer mn bewegende buik te filmen maar zodra ik de camera aanzet doet mupke "freeze" tot ik weer anderen dingen aan het doen ben...papa's kind...
+1.quote:Op zondag 25 mei 2014 17:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oke dan! Nou ja ging er vanuit dat de kraam dat wel weet.
Ik probeer mn bewegende buik te filmen maar zodra ik de camera aanzet doet mupke "freeze" tot ik weer anderen dingen aan het doen ben...papa's kind...
Nachtjes alleen zijn ook pittig hoorquote:Op zondag 25 mei 2014 14:35 schreef marel88 het volgende:
Man is dit weekend ook weg en ik vind het wel pittig. Ik krijg tegenwoordig harde buiken en zelfs buikpijn van hele kleine stukjes lopen. En fietsen met 18 kilo achterop is ook niet meer zo comfi, dus ik voel me echt al een beetje thuis opgesloten nu als ik alleen ben met m'n peuter, niks voor mij. Gisteravond heb ik heel lang (vannacht werd ik er ook nog een aantal keer wakker mee) buikpijn onder m'n ribben gehad. Als ik diep inademde deed het vervelend zeer. En toen kreeg ik ook nog hoofdpijn, en lag ik weer te piekeren wat ook weer beginnende symptomen van zw.vergiftiging waren en dat ik alleen thuis was. Kortom, ik vind nachtjes alleen thuis zijn nu al pittig, en ik ben nog maar 30 weken. Niks voor mij en helemaal niet handig...
O, en Loj,voor je 20-weken! SEO al gehad? En wat heerlijk dat je huis bijna opgeleverd gaat worden, wanneer willen jullie er in?
Ranzig hequote:Op zondag 25 mei 2014 17:46 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Oh en mijn tetten geven geel/oranje vocht af! Dat kunnen ze gewoon, die gekke dingen!
Yeah melk!quote:Op zondag 25 mei 2014 17:46 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
+1.
Zodra ik mijn arm beweeg om mijn mobiel te pakken kapt ze er al mee, en als ik op het rode knopje druk is het al helemaal gedaan. Klein fotoschuw meisje zwemt daar.
Oh en mijn tetten geven geel/oranje vocht af! Dat kunnen ze gewoon, die gekke dingen!
quote:Op zondag 25 mei 2014 18:11 schreef Cantare het volgende:
Super kwak, het is ineens een babykamer! Dat borduurwerk is ook cute.
neuh, we bewaren er meuk in nu we nog geen commode hebben/ladekast. als we gaan verven is dat aan de kant van de kast, die schuiven we van de muur en leggen plastic over de rest. alles is nog verschuifbaar...quote:Op zondag 25 mei 2014 18:22 schreef Stormqueen het volgende:
Leuk kwak! Dat borduurwerkIs hett alleen niet onhandig om dat ledikant nu al te hebben staan?
Ik heb het sinds week 20 ongeveer, zo irritant! Het gebeurt namelijk niet zó vaak dat ik dagelijks met compressen rond wil lopen, maar áls het gebeurt dan zit je meteen met die vlekken. Ben wel blij dat het meestal alleen gebeurt als ik geen beha aan heb (dus als ik thuis ben en ik er niet mee voor schut loop). Af en toe een klein drupje als ik wel een beha draag, maar die zijn padded dus dat lekt gelukkig niet door. Ben er nu wel aan gewend, maar in het begin vond ik het echt heel vaag, moest heel erg wennen aan die "functionaliteit" van m'n boobies.quote:Op zondag 25 mei 2014 18:19 schreef Roomsnoes het volgende:
Het is voorlopig maar een drupje hier en daar, maar heb voor de zekerheid maar compressen in de bestelling gedaan. Je weet maar nooit´t Geeft wel lulluke vlekken trouwens, die oranje zooi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was een heftig laatste stuk waarin t enorm snel ging. We zijn nog in t zh ivm langdurig gebroken vliezen. Als alles goed gaat mogen we morgen naar huis
I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
Oh, dat kan ik me voorstellen! Ik heb het al bij gewoon-1-baby-advies. "Je gaat nooit meer slapen", "je leven is voorbij", "geniet nog maar even van je rust nu het kan", "je relatie komt enorm onder druk te staan", "borstvoeding is vreselijk maar ja wel het beste hè"..quote:Op zondag 25 mei 2014 21:28 schreef Zoë23 het volgende:
Enfermera
gefeliciteerd!!
![]()
Gm87
Dat is fijn!ben een beetje klaar met de 'negatieve' maar 'goedbedoelde' adviezen en commentaren als het gaat over tweelingen.
Mijn moeder heeft twee 2lingen en in totaal 5kinderen ik heb heus wel gezien hoe hard mijn ouders hebben gewerkt en ze is realistisch over de opvoeding en verzorging van tweelingen. Daar heb ik voldoende aan. Al dat gemekker over dat het zwaar gaat worden etcwat heb ik daar aan?
Ik ben dus ook optimistisch maar realistisch qua reactie als mensen zo beginnen..maar vind het wel vermoeiend.
Kan ik me voorstellen. En dan zeker advies van mensen die zelf geen tweeling hebbenquote:Op zondag 25 mei 2014 21:28 schreef Zoë23 het volgende:
Enfermera
gefeliciteerd!!
![]()
Gm87
Dat is fijn!ben een beetje klaar met de 'negatieve' maar 'goedbedoelde' adviezen en commentaren als het gaat over tweelingen.
Mijn moeder heeft twee 2lingen en in totaal 5kinderen ik heb heus wel gezien hoe hard mijn ouders hebben gewerkt en ze is realistisch over de opvoeding en verzorging van tweelingen. Daar heb ik voldoende aan. Al dat gemekker over dat het zwaar gaat worden etcwat heb ik daar aan?
Ik ben dus ook optimistisch maar realistisch qua reactie als mensen zo beginnen..maar vind het wel vermoeiend.
Och Zoë, dat ga je nog heel veel vaker horen allemaal. Net als het zinnetje: "zeker zwaar/druk/vermoeiend/instert iets anders negatiefs hè?"quote:Op zondag 25 mei 2014 21:28 schreef Zoë23 het volgende:
ben een beetje klaar met de 'negatieve' maar 'goedbedoelde' adviezen en commentaren als het gaat over tweelingen.
Zo interpreteer ik het ook. Mensen zeggen ook maar wat ze denken dat sociaal wenselijk is meestal.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:40 schreef Cantare het volgende:
Mja, misschien zijn mensen ook wel een beetje bang om superenthousiast te zijn terwijl je het heel zwaar zou hebben. Een soort ruimte geven voor de moeilijke dingen, ofzo. Of is dat te positief geïnterpreteerd?
Beide vragen die je noemt ja...quote:Op zondag 25 mei 2014 21:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
NIKKI krijg je dan ook.de vraag: is het een tweeling??
Mn beste vriendin heeft een meidentweeling en kleedt ze ook overdreven roze en dan nog de vraag zijn het 2 jongens of 2 meiden...
+1quote:Op zondag 25 mei 2014 21:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Och Zoë, dat ga je nog heel veel vaker horen allemaal. Net als het zinnetje: "zeker zwaar/druk/vermoeiend/instert iets anders negatiefs hè?"Soms lijkt het alsof mensen denken dat een tweeling alleen maar lastig is. Bijna geen enkel gesprek begint positief en dat is best even wennen. Ik ben inmiddels op het punt gekomen dat ik de goedbedoelde adviezen (laten huilen, tegelijk voeden want dat scheelt tijd
etc.) 9 van de 10 keer gewoon aanhoor en naast me neerleg. En een enkele keer word ik er een beetje geïrriteerd door.
quote:Op zondag 25 mei 2014 21:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
NIKKI krijg je dan ook.de vraag: is het een tweeling??
Mn beste vriendin heeft een meidentweeling en kleedt ze ook overdreven roze en dan nog de vraag zijn het 2 jongens of 2 meiden...
quote:Op zondag 25 mei 2014 21:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Beide vragen die je noemt ja...En dan heb ik blauwe dookies, blauwe jasjes, blauwe whatever en dan wordt nog de vraag of het jongens of meisjes zijn gesteld.
En bij die vraag of het een tweeling is ben ik altijd geneigd om dit te zeggen maar ik durf niet zo goed.
[ afbeelding ]
Plaatje doet het nietquote:Op zondag 25 mei 2014 21:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Beide vragen die je noemt ja...En dan heb ik blauwe dookies, blauwe jasjes, blauwe whatever en dan wordt nog de vraag of het jongens of meisjes zijn gesteld.
En bij die vraag of het een tweeling is ben ik altijd geneigd om dit te zeggen maar ik durf niet zo goed.
[ afbeelding ]
Volgens mij heb ik 'm gefixt.quote:
Oké, dat is idd wel ver weg met deze termijn... Maar knap van je, ff diep zuchten en realistisch blijven. Ik vind dat bij deze tweede zwangerschap nog niet zo veel makkelijker denk ik... Maar als de twee anderen pas bij 40 weken kwamen, helpt dat wel mee. Ik denk dat wij 36 weken voor vliegafstand aanhouden, tripjes Duitsland (max 6 u rijden ofzo) kunnen nog wel wat langer. En ach, ook al halveert mijn bevaltijd, dan heeft hij nog altijd 13 u om thuis te komenquote:Op zondag 25 mei 2014 17:31 schreef Cantare het volgende:
[..]
37+4... eigenlijk vinden we het niet meer oké hoor, manlief zou in principe vanaf 36/37 weken in de buurt blijven. Hij zit in Scandinavie dus mocht de bevalling beginnen dan is hij hoogstwaarschijnlijk niet op tijd thuis. Dit tripje is er tussendoor gekomen en omdat het o.a. belangrijk is voor zijn verdere carrière, heb ik met verstand op 0 en een diepe zucht 'oké' gezegd.Ik moet wel zeggen dat ik ook echt nog geen bevalling verwacht hoor, onze meiden kwamen pas met 40 weken. Was dit bij nummer 1 of 2 aan de hand geweest dan had ik mijn man waarschijnlijk hysterisch hormonaal vastgeketend aan mijn ziekenhuistas.
quote:Op zondag 25 mei 2014 21:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja die is ook tof!quote:Op zondag 25 mei 2014 22:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik moet hier zo keihard om lachen... Telkens weer...
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 25 mei 2014 22:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik moet hier zo keihard om lachen... Telkens weer...
[ link | afbeelding ]
Dat herken ik niet,maar misschien andere dames welquote:Op zondag 25 mei 2014 23:14 schreef JaleesaJoia het volgende:
Mn kuiten en voeten zijn ook keihard, is dat ook normaal??.. Ik zal t bad eens vol laten lopen met koud water
quote:Op maandag 26 mei 2014 05:45 schreef Loj het volgende:
Ik deelde dit net al in t dreumestopic, maar ik moet het hier ook nog ff kwijt:
Ik zit nu met een bijna slapende dreumes op schoot. Zijn handje ligt op m'n buik. Zijn oogjes zijn nu al twee keer opengeschoten omdat er iemand tegen z'n hand aanschopt![]()
![]()
Ik voel me zo gelukkig nu
Om jou gerust te stellen kom ik even uit mijn lurkstand. Mijn kinderen zijn allebei met een stuitbevalling ter wereld gekomen, mijn dochter feet-first en zoon butt-first en dat waren voorspoedige bevallingen, die allebei alleen een klein duwtje van de gynaecoloog nodig hadden.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:33 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik heb iets soortgelijks mbt stuitbevallingen. Hoop bangmakerij alsof ik daar op zit te wachten
Bedanktquote:Op maandag 26 mei 2014 08:06 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Om jou gerust te stellen kom ik even uit mijn lurkstand. Mijn kinderen zijn allebei met een stuitbevalling ter wereld gekomen, mijn dochter feet-first en zoon butt-first en dat waren voorspoedige bevallingen, die allebei alleen een klein duwtje van de gynaecoloog nodig hadden.
Beide bevallingen zijn door de verloskundige gedaan onder het toeziend oog van een gynaecoloog en waren volgens hen perfecte stuitbevallingen, dus zo kan het ook, laat je daarom vooral niet gek maken door de nare verhalen.
Mijn dochter en zoon mochten allebei de volgende dag gewoon mee naar huis, en op een paar hechtingen na had ik ook niet al te veel schade![]()
Ik wens jou een hele fijne en voorspoedige bevalling, het kan!
En voor de andere dames natuurlijk ook
ja, dit dusquote:Op maandag 26 mei 2014 08:41 schreef Franny_G het volgende:
Chanty, ik vind het super hoe jij ermee omgaat. Laat je inderdaad aub niet gekmaken door nare verhalen. Die zijn er altijd, maar daar staan ook veel positieve verhalen tegenover dus richt je lekker daar op. Je kunt het, je bent volgens mij een heel sterke vrouw. Veel succes!.
Ik heb dat ook een keer gezegd toen twee collega's op die manier tegen mij aan het grappen waren 'goh, is er eigenlijk ook iets wel leuks aan het krijgen van een kind?'. En toen begrepen ze het en begonnen ze ineens alle leuke dingen te vertellen.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:32 schreef Razztwizzle het volgende:
Kunnen we ook even de fijne dingen benoemen? Realisme is OK, maar al dat negatieve, hoe goed bedoeld ook, is gewoon deprimerend.
quote:Op maandag 26 mei 2014 08:41 schreef Franny_G het volgende:
Chanty, ik vind het super hoe jij ermee omgaat. Laat je inderdaad aub niet gekmaken door nare verhalen. Die zijn er altijd, maar daar staan ook veel positieve verhalen tegenover dus richt je lekker daar op. Je kunt het, je bent volgens mij een heel sterke vrouw. Veel succes!.
Hoe ver is het? Ik weet dat ik in zwangere toestand ook wat moeite heb met nachtjes weg, maar vind voor mezelf dat ik het gewoon moet beschouwen als gewoon werk. Kan ik het fysiek nog aan? Kan ik even relaxen als ik dat nodig heb? Dan niet zeuren en gewoon gaan, jammer voor de hormonesquote:Op maandag 26 mei 2014 08:44 schreef Amsel het volgende:
Oh Enf van harte!
Ik las iets over hoe lang jullie mannen nog ver van huis "mogen"Maar hoe lang vinden jullie dat voor jezelf nog fijn? Ik moet binnenkort voor werk een groepsding met overnachting doen. Ik wil eigenlijk niet, maar vind ook niet echt dat ik een goede reden heb om af te zeggen..
Dat idd. 15 mei was ik 36 weken en 16 mei was eerste verlofdagquote:Op maandag 26 mei 2014 11:44 schreef BlueEyes het volgende:
Ik had 21 mei wisseldag naar week 34, 22 mei officieel verlof ingegaan
quote:Op maandag 26 mei 2014 08:55 schreef Franny_G het volgende:
Mijn vriendin had nog de geruststellende mededeling dat ze wist dat vlakbij ons huisje een dierenarts woont.
Ik had een werkweek/weekend met school in Engeland rond week 10, en achteraf was dat me veel en veel te zwaar. ben ook ziek geworden daarna terwijl ik zoveel mogelijk rust heb gepak.quote:Op maandag 26 mei 2014 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou het voor jezelf afwegen, of het kan. Ik heb bij de eerste zwangerschap toen ik zeven weken was een driedaagse training gedaan met avondprogramma en overnachting. Ik ging helemaal stuk, inclusief hysterische huilbuien door de vermoeidheid. Maar nú zou ik het zo kunnen. Er is geen goed of fout. Wel weet ik uit ervaring dat collega's best heel begripvol kunnen zijn
Moet er wel bij zeggen dat ik die ene keer natuurlijk nog niet openlijk zwanger was. Dat was wel een matige factor.
Fijn! Ik hoop dat ie blijft groeienquote:Op maandag 26 mei 2014 12:59 schreef NotTheSame het volgende:
Ladies, we've got a knipper!
Wel nog priller dan gedacht (6+4), dus we houden nog even een slag om de arm. Over 2 weken mogen we terug.
Geef anders gewoon aan dat je je wel de vrijheid permitteert om je terug te trekken of naar huis te gaan als je het allemaal niet trekt. Daar kijkt niemand gek van op lijkt mij.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:19 schreef Amsel het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat mijn collega's het helemaal niet zo gek zouden vinden als ik verstek laat gaan, maar mijn manager verwacht dat ik er gewoon ben. Het is niet al te ver van huis, en eigenlijk slaat het ook nergens op dat ik me zorgen maak, maar het worden vrij intensieve dagen en ik weet niet of ik het emotioneel trek. Maar het is ook niet zo heel erg professioneel om te zeggen dat je bang bent dat je steeds moet huilen en daarom niet gaatDus ik denk dat ik gewoon wél ga, maar heel erg op m'n grenzen ga letten en het mezelf toesta om me terug te trekken op het moment dat ik niet meer wil.
Ben het verder eens met de lof voor Chanty, je komt heel relaxed en sterk over!
En een knipper voor NTS!Maak je je zorgen over het feit dat het priller lijkt dan gedacht? Ik ben in het begin zo vaak heen en weer gezet qua datum, en volgens mij klopt het nu nog steeds niet als ik terugreken wat de conceptiedatum zou moeten zijn, dus ik hecht zelf niet zoveel waarde aan die metingen. Maar kan me wel voorstellen dat het spannend is.
quote:Op zondag 25 mei 2014 21:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Och Zoë, dat ga je nog heel veel vaker horen allemaal. Net als het zinnetje: "zeker zwaar/druk/vermoeiend/instert iets anders negatiefs hè?"Soms lijkt het alsof mensen denken dat een tweeling alleen maar lastig is. Bijna geen enkel gesprek begint positief en dat is best even wennen. Ik ben inmiddels op het punt gekomen dat ik de goedbedoelde adviezen (laten huilen, tegelijk voeden want dat scheelt tijd
etc.) 9 van de 10 keer gewoon aanhoor en naast me neerleg. En een enkele keer word ik er een beetje geïrriteerd door.
Pcies.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:33 schreef Chanty het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen. En dan zeker advies van mensen die zelf geen tweeling hebben
Ik heb iets soortgelijks mbt stuitbevallingen. Hoop bangmakerij alsof ik daar op zit te wachten
Zijn ook geen adviezen meer te noemen eerder negatieve commentaren.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:32 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Oh, dat kan ik me voorstellen! Ik heb het al bij gewoon-1-baby-advies. "Je gaat nooit meer slapen", "je leven is voorbij", "geniet nog maar even van je rust nu het kan", "je relatie komt enorm onder druk te staan", "borstvoeding is vreselijk maar ja wel het beste hè"..
Kunnen we ook even de fijne dingen benoemen? Realisme is OK, maar al dat negatieve, hoe goed bedoeld ook, is gewoon deprimerend.
herkenbaar...quote:Op maandag 26 mei 2014 15:06 schreef Zo�23 het volgende:
Wat ik mooi vond tijdens de 1e zw.schap,bevalling en kraamtijd is de sterke band die man en ik hebben. Hij steunde me, deed alles voor me (zelfs helpen met douchen enz na de bevalling) je komt op een andere manier dicht bij elkaar en dat vond ik wel heel erg speciaal.
Mijn man zit regelmatig tegen mn buik te kletsen, dan smelt ik ook helemaal weg... Voel mij dan haast een inbreker omdat ik er nog tussen lig.... Maar ik kan niet wachten om hem met zijn meisje te zienquote:Op maandag 26 mei 2014 15:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kijk daar zó naar uit, om mijn vriend met ons kleintje te zien.. Ik smelt nu al elke avond, als hij van zijn werk komt en mij begroet met een kus en een 'hoi liefje', en daarna mijn buik een kus geeft en 'hoi kleintje' zegt. Boh.
26 weken is ideaal wat ik altijd gehoord heb, dus 30 is dan wel een stuk laterquote:Op maandag 26 mei 2014 16:19 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, of in de avonduren? Lijkt me overigens stug dat 27-28 weken ideaal is en 30 weken veel te laat. Baby groeit wel, maar geen kilo
quote:Op maandag 26 mei 2014 16:24 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn man vindt het leuk om henka wakker te maken als ik net ga slapen. Hij voelt er zelf alleen nog niets van
Heb nu een trappenteller geïnstalleerd, ik voel het gepor in mijn blaas nu steeds vaker
volgens jack was het zo iig, ik ben natuurlijk ook geen expertquote:Op maandag 26 mei 2014 16:28 schreef Chanty het volgende:
[..]
26 weken is ideaal wat ik altijd gehoord heb, dus 30 is dan wel een stuk later
Net even in het verhoogde bed geklommen. En er weer uit gesprongenGaat net, ik vraag me alleen echt af hoe lekker dat is als je straks een stel hechtingen in je scheur hebt zitten of erger nog in je buikwand
Ik moest vanmiddag heel hard huilen bij het gedraai en geschop van wumpiequote:Op maandag 26 mei 2014 16:24 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn man vindt het leuk om henka wakker te maken als ik net ga slapen. Hij voelt er zelf alleen nog niets van
Heb nu een trappenteller geïnstalleerd, ik voel het gepor in mijn blaas nu steeds vaker
oh, ik tel nog niet aantallen per "sessie", ik klik gewoon als ik iets voel. Is ook beter te combineren met mijn werkquote:Op maandag 26 mei 2014 16:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]![]()
Dat gepor in je blaas... Ik zie t gebeuren dat ik urineverlies ga krijgen door die draak... Mozes wat kan ze hard trappentena lady here I come
Blijft henka bewegen als je de teller aanzet?
aww! Nee, ik snap dat je het soms wel beu raakt danquote:Op maandag 26 mei 2014 16:30 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik moest vanmiddag heel hard huilen bij het gedraai en geschop van wumpie![]()
Ik word momenteel zo verbouwd terwijl de ruimte beperkt is, en het doet soms zo enorm zeer.
Vanmiddag was even het toppunt en werden mijn gekneusde ribben zo intens onderhanden genomen dat ik het niet meer trok en zat te huilen en zat te smeken of kind wilde ophouden.
Na een uur slaap voel ik me weer positiever en kan ik het weer aan. Maar was het vanmiddag even kwijt met dat enthousiaste ding in m'n buik.
Herkenbaar ja. M'n vriend heeft haar nu ondertussen wel een aantal keer voelen trappen, maar nu elke keer als ik haar duidelijk voel en zeg dat ie zijn hand op mijn buik moet leggen, doet hij dat ongeveer 20 seconde en mompelt dan dat hij niets voelt.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:32 schreef Hilmo het volgende:
Ja klopt, avonduren en weekend is ook mogelijk, wel met bijbetaling (zonde![]()
en lost het probleem voor mijn moeder ook niet direct op) en hij schreef van tussen 26 en 29 weken de mooiste beelden en zoiets had ik vaker ergens gelezen. Het kán wel, maar het risico is groter dat het niet optimaal wordt, en voor die prijs wil ik het wel optimaal, dus dan moeten we maar vroeger. We gaan kijken of we dat voor elkaar krijgen qua planning met mijn moeder en anders toch maar zonder haar.
Ah ja Spees, daar zeg je wat haha, ervan schrikken kan ook nog ja.
Oh en, mijn moeder heeft de baby gevoeld!![]()
Hij was zo bezig, ik zei, als je nu je hand erop legt, ga je het zeker voelen. Nu mijn man nog
die is telkens te laat en ongeduldig met voelen
Leuk voor je moederquote:Op maandag 26 mei 2014 16:32 schreef Hilmo het volgende:
Ja klopt, avonduren en weekend is ook mogelijk, wel met bijbetaling (zonde![]()
en lost het probleem voor mijn moeder ook niet direct op) en hij schreef van tussen 26 en 29 weken de mooiste beelden en zoiets had ik vaker ergens gelezen. Het kán wel (ook niet zinloos), maar het risico is groter dat het niet optimaal wordt, en voor die prijs wil ik het wel optimaal, dus dan moeten we maar vroeger. We gaan kijken of we dat voor elkaar krijgen qua planning met mijn moeder en anders toch maar zonder haar.
Ah ja Spees, daar zeg je wat haha, ervan schrikken kan ook nog ja.
Oh en, mijn moeder heeft de baby gevoeld!![]()
Hij was zo bezig, ik zei, als je nu je hand erop legt, ga je het zeker voelen. Nu mijn man nog
die is telkens te laat en ongeduldig met voelen
Oh en 22 weken vandaag.
Ja nooit garanties wat dat betreft. Denk dat ligging ook gewoon heel belangrijk is.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
volgens jack was het zo iig, ik ben natuurlijk ook geen expertScheelt ook weer hoe dik/dun je bent, qua kwaliteit. Hoe slanker, hoe eerder je mooie plaatjes krijgt. Maar dat houdt niet in dat het daar buiten compleet zinloos is. En ik las dat sommige 26-week babies ook hun snuit 30 minuten in de placenta gedrukt houden
![]()
Jij bent niet zo lang he? Kun je geen krukje naast je bed zetten?
Rollen als een zeekoe uit bed!!quote:Op maandag 26 mei 2014 16:28 schreef Chanty het volgende:
[..]
26 weken is ideaal wat ik altijd gehoord heb, dus 30 is dan wel een stuk later
Net even in het verhoogde bed geklommen. En er weer uit gesprongenGaat net, ik vraag me alleen echt af hoe lekker dat is als je straks een stel hechtingen in je scheur hebt zitten of erger nog in je buikwand
Of planten op zetten in de tuin/ balkon. Is ook na 1 seizoen wel over en kan je m weggooien, maar nog iets nuttig besteed.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:44 schreef Stormqueen het volgende:
Die van Ikea kosten drie euro, die kun je zonder schuldgevoel in de kliko stampen naderhand![]()
Dat doe ik nu ook al uit mijn eigen bed jaquote:Op maandag 26 mei 2014 16:43 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Rollen als een zeekoe uit bed!!
Mijn bed is standaard zo hoog en met de zwangerschap heb ik geleerd hoe een zeekoe te spelen en als je goed rolt doet het nergens zeer
Mijn hand en de laptop zijn al schopwaardigquote:Op maandag 26 mei 2014 16:41 schreef BlueEyes het volgende:
Ze worden rustig van papa's hand!
Das telkens zo, tot je wat verderop in de zwangerschap komt.
Dan is alles op de buik schopwaardig lijkt wel.
Van hand van een ander tot laptop tot kat of een boek
*note to selfquote:Op maandag 26 mei 2014 16:44 schreef Stormqueen het volgende:
Die van Ikea kosten drie euro, die kun je zonder schuldgevoel in de kliko stampen naderhand![]()
Ik draai op mijn zij op het randje, zet dan hand neer en richt me op en laat dan benen naar beneden vallen zeg maar. Gaat heel gecontroleerdquote:Op maandag 26 mei 2014 16:46 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat doe ik nu ook al uit mijn eigen bed jaMaar dit gaat echt nog een stuk omlaag en denk vooral met een keizersnede dat je echt niet vrolijk gaat worden dan. Snap echt niet dat zoveel vrouwen zo lyrisch zijn over die verhoogde bedden. Ik vind het iig niks
En ik word er heel opstandig van
dat zijn toch een paar stuivers well spent!quote:Op maandag 26 mei 2014 16:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Ikea krukje![]()
[ afbeelding ]
- in bed klimmen wanneer hoogzwanger
- benen scheren onder de douche wanneer hoogzwanger
- in bed klimmen wanneer hechtingen/wond
- ideaal voor staande baby/dreumes onder de douche. S doucht al zeker 8 maanden met dat krukje en denk dat ie voorlopig nog wel even blijft
Zo doe ik het ook ja. Ons eigen bed is 60 hoog. Verhoogde logeerbed 76. Maar ik vind het gewoon niks. Ik ga het ook niks vinden. En ik word kriegelig van het idee dat ik iets MOET kopen alleen om mijn bed in en uit te komenquote:Op maandag 26 mei 2014 16:50 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik draai op mijn zij op het randje, zet dan hand neer en richt me op en laat dan benen naar beneden vallen zeg maar. Gaat heel gecontroleerd
(Ben 166 op een standaard 80cm hoog bed, normaal moet ik met een hupsje erin en eruit)
Die ziet er normaal uit en is ook voor nu onder bed schuifbaar en straks onder een wasmand neer te zetten oid?quote:Op maandag 26 mei 2014 16:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Ikea krukje![]()
[ afbeelding ]
- in bed klimmen wanneer hoogzwanger
- benen scheren onder de douche wanneer hoogzwanger
- in bed klimmen wanneer hechtingen/wond
- ideaal voor staande baby/dreumes onder de douche. S doucht al zeker 8 maanden met dat krukje en denk dat ie voorlopig nog wel even blijft
quote:Op maandag 26 mei 2014 16:51 schreef Chanty het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook ja. Ons eigen bed is 60 hoog. Verhoogde logeerbed 76. Maar ik vind het gewoon niks. Ik ga het ook niks vinden. En ik word kriegelig van het idee dat ik iets MOET kopen alleen om mijn bed in en uit te komenZoiets fundamenteels! Ik voel me zwaar aangetast in mijn mensenrechten
quote:Op maandag 26 mei 2014 17:16 schreef BlueEyes het volgende:
En jij denkt dat ik daar nu eerlijk op durf te antwoorden?![]()
Ik hou het politiek correct: Neeeeeehoor, niet erg!
Draag je vaak/lang lenzen?quote:Op maandag 26 mei 2014 17:46 schreef krijgerrtje het volgende:
Sinds ik thuis ben van 't werk een uur of 4 lig ik al plat op bed.. M'n hoofd doet gewoon zo'n pijn dat ik geen stap kan verzettenSlapen lukt ook al niet! PCM gehad, maar die doet z'n werk niet zo goed, nam ik bijna dagelijks in niet-zwangere toestand, tsja..
![]()
Iemand de tip om hoofdpijn te verzachten? Dit is nu al de derde dag op rij, en ik zie 't niet zitten om in de zomer elke dag een paar uur op bed te gaan liggen!
Nee, geen lenzen! Heb een bril omdat ik een lui oog heb, maar heb die ook eigenlijk alleen voor m'n hoofdpijn. Maar meestal voelt het heel anders als het daaraan ligt, dan drukt het achter m'n ogen meer.quote:Op maandag 26 mei 2014 17:48 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Draag je vaak/lang lenzen?
Het kan ook je houding zijn. Zeker als je zo vaak hoofdpijn hebt is het misschien best verstandig om eens met een Caesartherapeut te gaan praten, ik werkte daar ooit mee samen en zij had best wat technieken om bepaalde spierspanningen af te leren en bepaalde houdingen aan te leren etc waardoor je hoofdpijn weg gaat of veel minder wordt.
Had je voor je zwangerschap ook al zoveel hoofdpijn? Heb zelf op een gegeven moment ook zes weken met koppijn gelopen, bleek achteraf een holte-onsteking (verder nergens last van dus had dat niet verwacht).quote:Op maandag 26 mei 2014 17:46 schreef krijgerrtje het volgende:
Sinds ik thuis ben van 't werk een uur of 4 lig ik al plat op bed.. M'n hoofd doet gewoon zo'n pijn dat ik geen stap kan verzettenSlapen lukt ook al niet! PCM gehad, maar die doet z'n werk niet zo goed, nam ik bijna dagelijks in niet-zwangere toestand, tsja..
![]()
Iemand de tip om hoofdpijn te verzachten? Dit is nu al de derde dag op rij, en ik zie 't niet zitten om in de zomer elke dag een paar uur op bed te gaan liggen!
Volgens mij zijn dat je verslappende banden en de regio 'zet' zich dan opnieuw. Hoeft geen ramp te worden, maar houd het wel goed in de gaten.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:38 schreef Crumpette het volgende:
Blue, vervelend van de pijn..![]()
NTS een knipper!![]()
Hier de eerste dag van een nieuw project gehad, ging best goed! Daarna wel helemaal gammel terug in de trein naar huis, maar dat hoort er bij. Iedereen reageerde heel enthosiast op het nieuws dat er nog een ensemble-lid bij was dit projectdus dat is mooi.
vraagje: ik heb nu (en vorige week ook een paar keer) wel eens kleine steekjes rond mijn bekken, nu bij mijn stuitje, vorige week meer bij de binnenkant van mijn been, ofzo. moet ik me nou zorgen maken dat ik straks last van mijn bekken krijgof is dit normaal?
Ik heb echt precies hetzelfde. Steken in m'n lies en onderrug. Vraag me ook af wat het nou is. Eerst alleen met lopen, inmiddels ook gewoon met zitten of liggen. Zou het idd van de bekken komen dan?quote:Op maandag 26 mei 2014 19:38 schreef Crumpette het volgende:
Blue, vervelend van de pijn..![]()
NTS een knipper!![]()
Hier de eerste dag van een nieuw project gehad, ging best goed! Daarna wel helemaal gammel terug in de trein naar huis, maar dat hoort er bij. Iedereen reageerde heel enthosiast op het nieuws dat er nog een ensemble-lid bij was dit projectdus dat is mooi.
vraagje: ik heb nu (en vorige week ook een paar keer) wel eens kleine steekjes rond mijn bekken, nu bij mijn stuitje, vorige week meer bij de binnenkant van mijn been, ofzo. moet ik me nou zorgen maken dat ik straks last van mijn bekken krijgof is dit normaal?
In je lies zijn het je banden denk ik... Bekken voelt bij mij alsof ik in mn doos ben getrapt met een stalen neus, en zo loop ik ook... en dan doen mn heupen zeer en mn linkerbil+bovenbeen..quote:Op maandag 26 mei 2014 20:16 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ik heb echt precies hetzelfde. Steken in m'n lies en onderrug. Vraag me ook af wat het nou is. Eerst alleen met lopen, inmiddels ook gewoon met zitten of liggen. Zou het idd van de bekken komen dan?
Dat ene weekje zingen we nou ook nog wel uit.. Ga er toch vanuit dat het daarna vanzelf verdwijntquote:Op maandag 26 mei 2014 20:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
In je lies zijn het je banden denk ik... Bekken voelt bij mij alsof ik in mn doos ben getrapt met een stalen neus, en zo loop ik ook... en dan doen mn heupen zeer en mn linkerbil+bovenbeen..
Maar altijd goed om het in de gaten te houden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |