Oh, dat kan ik me voorstellen! Ik heb het al bij gewoon-1-baby-advies. "Je gaat nooit meer slapen", "je leven is voorbij", "geniet nog maar even van je rust nu het kan", "je relatie komt enorm onder druk te staan", "borstvoeding is vreselijk maar ja wel het beste hè"..quote:Op zondag 25 mei 2014 21:28 schreef Zoë23 het volgende:
Enfermera
gefeliciteerd!!
![]()
Gm87
Dat is fijn!ben een beetje klaar met de 'negatieve' maar 'goedbedoelde' adviezen en commentaren als het gaat over tweelingen.
Mijn moeder heeft twee 2lingen en in totaal 5kinderen ik heb heus wel gezien hoe hard mijn ouders hebben gewerkt en ze is realistisch over de opvoeding en verzorging van tweelingen. Daar heb ik voldoende aan. Al dat gemekker over dat het zwaar gaat worden etcwat heb ik daar aan?
Ik ben dus ook optimistisch maar realistisch qua reactie als mensen zo beginnen..maar vind het wel vermoeiend.
Kan ik me voorstellen. En dan zeker advies van mensen die zelf geen tweeling hebbenquote:Op zondag 25 mei 2014 21:28 schreef Zoë23 het volgende:
Enfermera
gefeliciteerd!!
![]()
Gm87
Dat is fijn!ben een beetje klaar met de 'negatieve' maar 'goedbedoelde' adviezen en commentaren als het gaat over tweelingen.
Mijn moeder heeft twee 2lingen en in totaal 5kinderen ik heb heus wel gezien hoe hard mijn ouders hebben gewerkt en ze is realistisch over de opvoeding en verzorging van tweelingen. Daar heb ik voldoende aan. Al dat gemekker over dat het zwaar gaat worden etcwat heb ik daar aan?
Ik ben dus ook optimistisch maar realistisch qua reactie als mensen zo beginnen..maar vind het wel vermoeiend.
Och Zoë, dat ga je nog heel veel vaker horen allemaal. Net als het zinnetje: "zeker zwaar/druk/vermoeiend/instert iets anders negatiefs hè?"quote:Op zondag 25 mei 2014 21:28 schreef Zoë23 het volgende:
ben een beetje klaar met de 'negatieve' maar 'goedbedoelde' adviezen en commentaren als het gaat over tweelingen.
Zo interpreteer ik het ook. Mensen zeggen ook maar wat ze denken dat sociaal wenselijk is meestal.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:40 schreef Cantare het volgende:
Mja, misschien zijn mensen ook wel een beetje bang om superenthousiast te zijn terwijl je het heel zwaar zou hebben. Een soort ruimte geven voor de moeilijke dingen, ofzo. Of is dat te positief geïnterpreteerd?
Beide vragen die je noemt ja...quote:Op zondag 25 mei 2014 21:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
NIKKI krijg je dan ook.de vraag: is het een tweeling??
Mn beste vriendin heeft een meidentweeling en kleedt ze ook overdreven roze en dan nog de vraag zijn het 2 jongens of 2 meiden...
+1quote:Op zondag 25 mei 2014 21:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Och Zoë, dat ga je nog heel veel vaker horen allemaal. Net als het zinnetje: "zeker zwaar/druk/vermoeiend/instert iets anders negatiefs hè?"Soms lijkt het alsof mensen denken dat een tweeling alleen maar lastig is. Bijna geen enkel gesprek begint positief en dat is best even wennen. Ik ben inmiddels op het punt gekomen dat ik de goedbedoelde adviezen (laten huilen, tegelijk voeden want dat scheelt tijd
etc.) 9 van de 10 keer gewoon aanhoor en naast me neerleg. En een enkele keer word ik er een beetje geïrriteerd door.
quote:Op zondag 25 mei 2014 21:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
NIKKI krijg je dan ook.de vraag: is het een tweeling??
Mn beste vriendin heeft een meidentweeling en kleedt ze ook overdreven roze en dan nog de vraag zijn het 2 jongens of 2 meiden...
quote:Op zondag 25 mei 2014 21:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Beide vragen die je noemt ja...En dan heb ik blauwe dookies, blauwe jasjes, blauwe whatever en dan wordt nog de vraag of het jongens of meisjes zijn gesteld.
En bij die vraag of het een tweeling is ben ik altijd geneigd om dit te zeggen maar ik durf niet zo goed.
[ afbeelding ]
Plaatje doet het nietquote:Op zondag 25 mei 2014 21:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Beide vragen die je noemt ja...En dan heb ik blauwe dookies, blauwe jasjes, blauwe whatever en dan wordt nog de vraag of het jongens of meisjes zijn gesteld.
En bij die vraag of het een tweeling is ben ik altijd geneigd om dit te zeggen maar ik durf niet zo goed.
[ afbeelding ]
Volgens mij heb ik 'm gefixt.quote:
Oké, dat is idd wel ver weg met deze termijn... Maar knap van je, ff diep zuchten en realistisch blijven. Ik vind dat bij deze tweede zwangerschap nog niet zo veel makkelijker denk ik... Maar als de twee anderen pas bij 40 weken kwamen, helpt dat wel mee. Ik denk dat wij 36 weken voor vliegafstand aanhouden, tripjes Duitsland (max 6 u rijden ofzo) kunnen nog wel wat langer. En ach, ook al halveert mijn bevaltijd, dan heeft hij nog altijd 13 u om thuis te komenquote:Op zondag 25 mei 2014 17:31 schreef Cantare het volgende:
[..]
37+4... eigenlijk vinden we het niet meer oké hoor, manlief zou in principe vanaf 36/37 weken in de buurt blijven. Hij zit in Scandinavie dus mocht de bevalling beginnen dan is hij hoogstwaarschijnlijk niet op tijd thuis. Dit tripje is er tussendoor gekomen en omdat het o.a. belangrijk is voor zijn verdere carrière, heb ik met verstand op 0 en een diepe zucht 'oké' gezegd.Ik moet wel zeggen dat ik ook echt nog geen bevalling verwacht hoor, onze meiden kwamen pas met 40 weken. Was dit bij nummer 1 of 2 aan de hand geweest dan had ik mijn man waarschijnlijk hysterisch hormonaal vastgeketend aan mijn ziekenhuistas.
quote:Op zondag 25 mei 2014 21:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja die is ook tof!quote:Op zondag 25 mei 2014 22:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik moet hier zo keihard om lachen... Telkens weer...
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 25 mei 2014 22:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik moet hier zo keihard om lachen... Telkens weer...
[ link | afbeelding ]
Dat herken ik niet,maar misschien andere dames welquote:Op zondag 25 mei 2014 23:14 schreef JaleesaJoia het volgende:
Mn kuiten en voeten zijn ook keihard, is dat ook normaal??.. Ik zal t bad eens vol laten lopen met koud water
quote:Op maandag 26 mei 2014 05:45 schreef Loj het volgende:
Ik deelde dit net al in t dreumestopic, maar ik moet het hier ook nog ff kwijt:
Ik zit nu met een bijna slapende dreumes op schoot. Zijn handje ligt op m'n buik. Zijn oogjes zijn nu al twee keer opengeschoten omdat er iemand tegen z'n hand aanschopt![]()
![]()
Ik voel me zo gelukkig nu
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |