Mijn man zit regelmatig tegen mn buik te kletsen, dan smelt ik ook helemaal weg... Voel mij dan haast een inbreker omdat ik er nog tussen lig.... Maar ik kan niet wachten om hem met zijn meisje te zienquote:Op maandag 26 mei 2014 15:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kijk daar zó naar uit, om mijn vriend met ons kleintje te zien.. Ik smelt nu al elke avond, als hij van zijn werk komt en mij begroet met een kus en een 'hoi liefje', en daarna mijn buik een kus geeft en 'hoi kleintje' zegt. Boh.
26 weken is ideaal wat ik altijd gehoord heb, dus 30 is dan wel een stuk laterquote:Op maandag 26 mei 2014 16:19 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, of in de avonduren? Lijkt me overigens stug dat 27-28 weken ideaal is en 30 weken veel te laat. Baby groeit wel, maar geen kilo
quote:Op maandag 26 mei 2014 16:24 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn man vindt het leuk om henka wakker te maken als ik net ga slapen. Hij voelt er zelf alleen nog niets van
Heb nu een trappenteller geïnstalleerd, ik voel het gepor in mijn blaas nu steeds vaker
volgens jack was het zo iig, ik ben natuurlijk ook geen expertquote:Op maandag 26 mei 2014 16:28 schreef Chanty het volgende:
[..]
26 weken is ideaal wat ik altijd gehoord heb, dus 30 is dan wel een stuk later
Net even in het verhoogde bed geklommen. En er weer uit gesprongenGaat net, ik vraag me alleen echt af hoe lekker dat is als je straks een stel hechtingen in je scheur hebt zitten of erger nog in je buikwand
Ik moest vanmiddag heel hard huilen bij het gedraai en geschop van wumpiequote:Op maandag 26 mei 2014 16:24 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn man vindt het leuk om henka wakker te maken als ik net ga slapen. Hij voelt er zelf alleen nog niets van
Heb nu een trappenteller geïnstalleerd, ik voel het gepor in mijn blaas nu steeds vaker
oh, ik tel nog niet aantallen per "sessie", ik klik gewoon als ik iets voel. Is ook beter te combineren met mijn werkquote:Op maandag 26 mei 2014 16:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]![]()
Dat gepor in je blaas... Ik zie t gebeuren dat ik urineverlies ga krijgen door die draak... Mozes wat kan ze hard trappentena lady here I come
Blijft henka bewegen als je de teller aanzet?
aww! Nee, ik snap dat je het soms wel beu raakt danquote:Op maandag 26 mei 2014 16:30 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik moest vanmiddag heel hard huilen bij het gedraai en geschop van wumpie![]()
Ik word momenteel zo verbouwd terwijl de ruimte beperkt is, en het doet soms zo enorm zeer.
Vanmiddag was even het toppunt en werden mijn gekneusde ribben zo intens onderhanden genomen dat ik het niet meer trok en zat te huilen en zat te smeken of kind wilde ophouden.
Na een uur slaap voel ik me weer positiever en kan ik het weer aan. Maar was het vanmiddag even kwijt met dat enthousiaste ding in m'n buik.
Herkenbaar ja. M'n vriend heeft haar nu ondertussen wel een aantal keer voelen trappen, maar nu elke keer als ik haar duidelijk voel en zeg dat ie zijn hand op mijn buik moet leggen, doet hij dat ongeveer 20 seconde en mompelt dan dat hij niets voelt.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:32 schreef Hilmo het volgende:
Ja klopt, avonduren en weekend is ook mogelijk, wel met bijbetaling (zonde![]()
en lost het probleem voor mijn moeder ook niet direct op) en hij schreef van tussen 26 en 29 weken de mooiste beelden en zoiets had ik vaker ergens gelezen. Het kán wel, maar het risico is groter dat het niet optimaal wordt, en voor die prijs wil ik het wel optimaal, dus dan moeten we maar vroeger. We gaan kijken of we dat voor elkaar krijgen qua planning met mijn moeder en anders toch maar zonder haar.
Ah ja Spees, daar zeg je wat haha, ervan schrikken kan ook nog ja.
Oh en, mijn moeder heeft de baby gevoeld!![]()
Hij was zo bezig, ik zei, als je nu je hand erop legt, ga je het zeker voelen. Nu mijn man nog
die is telkens te laat en ongeduldig met voelen
Leuk voor je moederquote:Op maandag 26 mei 2014 16:32 schreef Hilmo het volgende:
Ja klopt, avonduren en weekend is ook mogelijk, wel met bijbetaling (zonde![]()
en lost het probleem voor mijn moeder ook niet direct op) en hij schreef van tussen 26 en 29 weken de mooiste beelden en zoiets had ik vaker ergens gelezen. Het kán wel (ook niet zinloos), maar het risico is groter dat het niet optimaal wordt, en voor die prijs wil ik het wel optimaal, dus dan moeten we maar vroeger. We gaan kijken of we dat voor elkaar krijgen qua planning met mijn moeder en anders toch maar zonder haar.
Ah ja Spees, daar zeg je wat haha, ervan schrikken kan ook nog ja.
Oh en, mijn moeder heeft de baby gevoeld!![]()
Hij was zo bezig, ik zei, als je nu je hand erop legt, ga je het zeker voelen. Nu mijn man nog
die is telkens te laat en ongeduldig met voelen
Oh en 22 weken vandaag.
Ja nooit garanties wat dat betreft. Denk dat ligging ook gewoon heel belangrijk is.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
volgens jack was het zo iig, ik ben natuurlijk ook geen expertScheelt ook weer hoe dik/dun je bent, qua kwaliteit. Hoe slanker, hoe eerder je mooie plaatjes krijgt. Maar dat houdt niet in dat het daar buiten compleet zinloos is. En ik las dat sommige 26-week babies ook hun snuit 30 minuten in de placenta gedrukt houden
![]()
Jij bent niet zo lang he? Kun je geen krukje naast je bed zetten?
Rollen als een zeekoe uit bed!!quote:Op maandag 26 mei 2014 16:28 schreef Chanty het volgende:
[..]
26 weken is ideaal wat ik altijd gehoord heb, dus 30 is dan wel een stuk later
Net even in het verhoogde bed geklommen. En er weer uit gesprongenGaat net, ik vraag me alleen echt af hoe lekker dat is als je straks een stel hechtingen in je scheur hebt zitten of erger nog in je buikwand
Of planten op zetten in de tuin/ balkon. Is ook na 1 seizoen wel over en kan je m weggooien, maar nog iets nuttig besteed.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:44 schreef Stormqueen het volgende:
Die van Ikea kosten drie euro, die kun je zonder schuldgevoel in de kliko stampen naderhand![]()
Dat doe ik nu ook al uit mijn eigen bed jaquote:Op maandag 26 mei 2014 16:43 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Rollen als een zeekoe uit bed!!
Mijn bed is standaard zo hoog en met de zwangerschap heb ik geleerd hoe een zeekoe te spelen en als je goed rolt doet het nergens zeer
Mijn hand en de laptop zijn al schopwaardigquote:Op maandag 26 mei 2014 16:41 schreef BlueEyes het volgende:
Ze worden rustig van papa's hand!
Das telkens zo, tot je wat verderop in de zwangerschap komt.
Dan is alles op de buik schopwaardig lijkt wel.
Van hand van een ander tot laptop tot kat of een boek
*note to selfquote:Op maandag 26 mei 2014 16:44 schreef Stormqueen het volgende:
Die van Ikea kosten drie euro, die kun je zonder schuldgevoel in de kliko stampen naderhand![]()
Ik draai op mijn zij op het randje, zet dan hand neer en richt me op en laat dan benen naar beneden vallen zeg maar. Gaat heel gecontroleerdquote:Op maandag 26 mei 2014 16:46 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat doe ik nu ook al uit mijn eigen bed jaMaar dit gaat echt nog een stuk omlaag en denk vooral met een keizersnede dat je echt niet vrolijk gaat worden dan. Snap echt niet dat zoveel vrouwen zo lyrisch zijn over die verhoogde bedden. Ik vind het iig niks
En ik word er heel opstandig van
dat zijn toch een paar stuivers well spent!quote:Op maandag 26 mei 2014 16:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Ikea krukje![]()
[ afbeelding ]
- in bed klimmen wanneer hoogzwanger
- benen scheren onder de douche wanneer hoogzwanger
- in bed klimmen wanneer hechtingen/wond
- ideaal voor staande baby/dreumes onder de douche. S doucht al zeker 8 maanden met dat krukje en denk dat ie voorlopig nog wel even blijft
Zo doe ik het ook ja. Ons eigen bed is 60 hoog. Verhoogde logeerbed 76. Maar ik vind het gewoon niks. Ik ga het ook niks vinden. En ik word kriegelig van het idee dat ik iets MOET kopen alleen om mijn bed in en uit te komenquote:Op maandag 26 mei 2014 16:50 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik draai op mijn zij op het randje, zet dan hand neer en richt me op en laat dan benen naar beneden vallen zeg maar. Gaat heel gecontroleerd
(Ben 166 op een standaard 80cm hoog bed, normaal moet ik met een hupsje erin en eruit)
Die ziet er normaal uit en is ook voor nu onder bed schuifbaar en straks onder een wasmand neer te zetten oid?quote:Op maandag 26 mei 2014 16:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Ikea krukje![]()
[ afbeelding ]
- in bed klimmen wanneer hoogzwanger
- benen scheren onder de douche wanneer hoogzwanger
- in bed klimmen wanneer hechtingen/wond
- ideaal voor staande baby/dreumes onder de douche. S doucht al zeker 8 maanden met dat krukje en denk dat ie voorlopig nog wel even blijft
quote:Op maandag 26 mei 2014 16:51 schreef Chanty het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook ja. Ons eigen bed is 60 hoog. Verhoogde logeerbed 76. Maar ik vind het gewoon niks. Ik ga het ook niks vinden. En ik word kriegelig van het idee dat ik iets MOET kopen alleen om mijn bed in en uit te komenZoiets fundamenteels! Ik voel me zwaar aangetast in mijn mensenrechten
quote:Op maandag 26 mei 2014 17:16 schreef BlueEyes het volgende:
En jij denkt dat ik daar nu eerlijk op durf te antwoorden?![]()
Ik hou het politiek correct: Neeeeeehoor, niet erg!
Draag je vaak/lang lenzen?quote:Op maandag 26 mei 2014 17:46 schreef krijgerrtje het volgende:
Sinds ik thuis ben van 't werk een uur of 4 lig ik al plat op bed.. M'n hoofd doet gewoon zo'n pijn dat ik geen stap kan verzettenSlapen lukt ook al niet! PCM gehad, maar die doet z'n werk niet zo goed, nam ik bijna dagelijks in niet-zwangere toestand, tsja..
![]()
Iemand de tip om hoofdpijn te verzachten? Dit is nu al de derde dag op rij, en ik zie 't niet zitten om in de zomer elke dag een paar uur op bed te gaan liggen!
Nee, geen lenzen! Heb een bril omdat ik een lui oog heb, maar heb die ook eigenlijk alleen voor m'n hoofdpijn. Maar meestal voelt het heel anders als het daaraan ligt, dan drukt het achter m'n ogen meer.quote:Op maandag 26 mei 2014 17:48 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Draag je vaak/lang lenzen?
Het kan ook je houding zijn. Zeker als je zo vaak hoofdpijn hebt is het misschien best verstandig om eens met een Caesartherapeut te gaan praten, ik werkte daar ooit mee samen en zij had best wat technieken om bepaalde spierspanningen af te leren en bepaalde houdingen aan te leren etc waardoor je hoofdpijn weg gaat of veel minder wordt.
Had je voor je zwangerschap ook al zoveel hoofdpijn? Heb zelf op een gegeven moment ook zes weken met koppijn gelopen, bleek achteraf een holte-onsteking (verder nergens last van dus had dat niet verwacht).quote:Op maandag 26 mei 2014 17:46 schreef krijgerrtje het volgende:
Sinds ik thuis ben van 't werk een uur of 4 lig ik al plat op bed.. M'n hoofd doet gewoon zo'n pijn dat ik geen stap kan verzettenSlapen lukt ook al niet! PCM gehad, maar die doet z'n werk niet zo goed, nam ik bijna dagelijks in niet-zwangere toestand, tsja..
![]()
Iemand de tip om hoofdpijn te verzachten? Dit is nu al de derde dag op rij, en ik zie 't niet zitten om in de zomer elke dag een paar uur op bed te gaan liggen!
Volgens mij zijn dat je verslappende banden en de regio 'zet' zich dan opnieuw. Hoeft geen ramp te worden, maar houd het wel goed in de gaten.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:38 schreef Crumpette het volgende:
Blue, vervelend van de pijn..![]()
NTS een knipper!![]()
Hier de eerste dag van een nieuw project gehad, ging best goed! Daarna wel helemaal gammel terug in de trein naar huis, maar dat hoort er bij. Iedereen reageerde heel enthosiast op het nieuws dat er nog een ensemble-lid bij was dit projectdus dat is mooi.
vraagje: ik heb nu (en vorige week ook een paar keer) wel eens kleine steekjes rond mijn bekken, nu bij mijn stuitje, vorige week meer bij de binnenkant van mijn been, ofzo. moet ik me nou zorgen maken dat ik straks last van mijn bekken krijgof is dit normaal?
Ik heb echt precies hetzelfde. Steken in m'n lies en onderrug. Vraag me ook af wat het nou is. Eerst alleen met lopen, inmiddels ook gewoon met zitten of liggen. Zou het idd van de bekken komen dan?quote:Op maandag 26 mei 2014 19:38 schreef Crumpette het volgende:
Blue, vervelend van de pijn..![]()
NTS een knipper!![]()
Hier de eerste dag van een nieuw project gehad, ging best goed! Daarna wel helemaal gammel terug in de trein naar huis, maar dat hoort er bij. Iedereen reageerde heel enthosiast op het nieuws dat er nog een ensemble-lid bij was dit projectdus dat is mooi.
vraagje: ik heb nu (en vorige week ook een paar keer) wel eens kleine steekjes rond mijn bekken, nu bij mijn stuitje, vorige week meer bij de binnenkant van mijn been, ofzo. moet ik me nou zorgen maken dat ik straks last van mijn bekken krijgof is dit normaal?
In je lies zijn het je banden denk ik... Bekken voelt bij mij alsof ik in mn doos ben getrapt met een stalen neus, en zo loop ik ook... en dan doen mn heupen zeer en mn linkerbil+bovenbeen..quote:Op maandag 26 mei 2014 20:16 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ik heb echt precies hetzelfde. Steken in m'n lies en onderrug. Vraag me ook af wat het nou is. Eerst alleen met lopen, inmiddels ook gewoon met zitten of liggen. Zou het idd van de bekken komen dan?
Dat ene weekje zingen we nou ook nog wel uit.. Ga er toch vanuit dat het daarna vanzelf verdwijntquote:Op maandag 26 mei 2014 20:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
In je lies zijn het je banden denk ik... Bekken voelt bij mij alsof ik in mn doos ben getrapt met een stalen neus, en zo loop ik ook... en dan doen mn heupen zeer en mn linkerbil+bovenbeen..
Maar altijd goed om het in de gaten te houden..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |