| Gummiebeer | dinsdag 13 mei 2014 @ 19:46 |
The first really popular and commercially successful design was French. An example is at the Museum of Science and Technology, Ottawa.[12] Initially developed around 1863, it sparked a fashionable craze briefly during 1868-70. Its design was simpler than the Macmillan bicycle; it used rotary cranks and pedals mounted to the front wheel hub. Pedaling made it easier for riders to propel the machine at speed, but the rotational speed limitation of this design created stability and comfort concerns which would lead to the large front wheel of the "penny farthing". It was difficult to pedal the wheel that was used for steering. The use of metal frames reduced the weight and provided sleeker, more elegant designs, and also allowed mass-production. Different braking mechanisms were used depending on the manufacturer. In England, the velocipede earned the name of "bone-shaker" because of its rigid frame and iron-banded wheels that resulted in a "bone-shaking experience for riders." The velocipede's renaissance began in Paris during the late 1860s. Its early history is complex and has been shrouded in some mystery, not least because of conflicting patent claims: all that has been stated for sure is that a French metalworker attached pedals to the front wheel; at present, the earliest year bicycle historians agree on is 1864. The identity of the person who attached cranks is still an open question at International Cycling History Conferences (ICHC). The claims of Ernest Michaux and of Pierre Lallement, and the lesser claims of rear-pedaling Alexandre Lefebvre, have their supporters within the ICHC community Tjabbo's fleshlight Bojo's date begin----------Eind Ook_Gek avatar blunder ![]()
vorige deeltjes, statistieken, wie post er het meest enz enz http://www.piles.nl/fok/index.php?reeks_id=11 | |
| Gummiebeer | dinsdag 13 mei 2014 @ 19:47 |
| Sorry voor het ontbreken van een foto, ligt aan mijn uitermate goede skills | |
| Alexxxxx | dinsdag 13 mei 2014 @ 19:48 |
| Gummiebeer | dinsdag 13 mei 2014 @ 19:50 |
Voor een newbie niet zo slecht dus? | |
| Alexxxxx | dinsdag 13 mei 2014 @ 19:52 |
| Newbies bashen is zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo 2008 | |
| Duvel | dinsdag 13 mei 2014 @ 20:29 |
| Kut OP. | |
| Gummiebeer | dinsdag 13 mei 2014 @ 20:32 |
DankU | |
| Duvel | dinsdag 13 mei 2014 @ 20:33 |
Niet graag gedaan. | |
| Gummiebeer | dinsdag 13 mei 2014 @ 20:34 |
Toch bedankt voor de uitermate goede feedback, daar kan ik wat mee | |
| Duvel | dinsdag 13 mei 2014 @ 20:35 |
Nooit te beroerd om te helpen! | |
| ZwartmetSuiker | dinsdag 13 mei 2014 @ 20:37 |
| De OP is stuk. | |
| Paladijn | dinsdag 13 mei 2014 @ 20:38 |
Er horen toch minstens een paar foto's op de 1e pagina te staan.![]() ![]() ![]() | |
| Paladijn | dinsdag 13 mei 2014 @ 20:44 |
![]() ![]() | |
| Gummiebeer | dinsdag 13 mei 2014 @ 20:46 |
| Is de 1e pagina toch nog gered met de foto's | |
| Duvel | dinsdag 13 mei 2014 @ 20:49 |
| Mooi, nog een post of 36 dan kunnen we aan pagina twee beginnen. | |
| Paladijn | dinsdag 13 mei 2014 @ 21:04 |
| Ik vroeg me al af waarom ik in Grins opeens meer politieauto's zag staan dan bij een risicowedstrijd van Cambuur Groningen - De politie heeft dinsdagmiddag bij een aanhouding bij de Westerhaven in Groningen een waarschuwingsschot gelost. De politie had een melding gekregen dat een vrouw door een man was bedreigd en dat getuigen mogelijk een vuurwapen hadden gezien bij de man. De politie achtervolgde de man tot in de achtertuin van een woning bij de Eendrachtskade en daar kwam de man in een hoekje te staan. Terwijl meerdere agenten de man onder schot hielden wou de man niet op de grond gaan liggen en is de man door een politiehond gepakt. De verdachte is door de politie afgevoerd. Nadat de man is afgevoerd is de politie op zoek gegaan naar het mogelijke vuurwapen maar dit was om 19:30 nog zonder resultaat. De politie onderzoekt de zaak. bron. | |
| Paladijn | dinsdag 13 mei 2014 @ 21:57 |
| Trouwens, voor de sleutel/knutselspecialisten onder jullie Ik ben op zoek naar een handvat voor mijn dopsleutels zodat ik deze onder een hoek van 90 graden kan draaien en ik wat makkelijker erbij kan in bijvoorbeeld de auto (de accu van de aero is bijvoorbeeld alleen fatsoenlijk los te halen met een dergelijk setje). Ik heb een aantal redelijke kwaliteit doppen, maar daar heb ik nu alleen meerdere rechtopstaande handvatten bij (schroevendraaier idee). Ik neig ernaar om voor 12 euro gewoon zo'n setje te halen: ![]() Kwaliteit van de meegeleverde doppen maakt me dus niets uit, het gaat me er meer om dat ik niet over een jaartje weer een moet halen terwijl ik voor iets meer een stuk gereedschap heb wat jaren meegaat. | |
| Duvel | dinsdag 13 mei 2014 @ 22:01 |
Ik heb zo'n setje. De ratel is gammel, maar het doet zijn werk. | |
| 2cv | dinsdag 13 mei 2014 @ 22:59 |
Bedoel je dat je een verlengstuk wilt hebben of een kruiskoppeling ? Overigens heb ik zo'n set van Mannesmann: ![]() 3/8 aansluiting. Gaat al jaren mee en ik kom er mee in elk hoekje en gaatje. Alle zeskantdoppen leven nog, alleen één of twee kruiskopdoppen zijn kapot (waren te hard en versplinterden) en één torxdop is wat getordeerd waardoor de dop zich uit een torxboutje wringt, het onderdeeltje op het lange verlengstuk heb ik al 2 keer vervangen en ik ben bezig met de 3e ratel. De eerste ratel werkt nog wel, maar ik denk dat er een veertje in de kop stuk is waardoor het wat moeilijk is om het ding te vergrendelen in de juiste stand. Ik heb hem nog wel: om het handvat zit een stuk CV-buis geramd. Als het wat zwaar gaat kan ik dan die ratel gebruiken om meer kracht te zetten. Overigens is dit de orginele ratel: ![]() Gezien het aantal jaren dat ik er al mee sleutel waarbij ik niet altijd even voorzichtig ben, vind ik dat deze set het erg goed doet | |
| Paladijn | dinsdag 13 mei 2014 @ 23:23 |
| Mannesmann en overtreffende trap Gedore zijn voor als ik aanmerkelijk vaker zou sleutelen... Dat setje wat je laat zien kost ook al 70 euro terwijl ik misschien met een van 12 euro ook al klaar ben Het gaat me er meer om dat ik niet na een halve middag knutselen een uit elkaar vallend stuk gereedschap in handen heb en weer naar de praxis/gamma kan om een nieuwe alsnog betere/duurdere te halen | |
| Dingest | dinsdag 13 mei 2014 @ 23:32 |
| Meh, ik heb destijds de hele 850 uit elkaar gehaald met allemaal sleutelsetjes van de Aldi Hoewel als ik straks met de 126 en/of 96 als daily ga rijden, is een gereedschapskoffer aan boord ook geen slecht idee | |
| 2cv | dinsdag 13 mei 2014 @ 23:50 |
Goed gereedschap sleutelt fijn. En fijn sleutelen betekent dat je minder snel geneigd bent om je auto naar de garage te brengen. En daardoor betaalt de set zich op den duur vanzelf uit Meer je moet in de eerste plaats wel een beetje kunnen en willen sleutelen ja. Anders sleutelde iedereen wel zelf aan zijn/haar auto en bestonden de garages niet meer. Maar de set die ik heb zou je wellicht ook 2e hands kunnen kopen. Dan loop je alleen het risico dat je vrij snel een verse ratel (40 euro) nodig hebt. Overigens zijn de vervangende ratels die ik heb niet van Mannessman maar van een ander merk. Ik ben even vergeten welk merk ... | |
| 2cv | dinsdag 13 mei 2014 @ 23:51 |
Aldi heeft prima schroevendraaiersets. Alleen de ratelsets die ze verkopen zijn wat minder goed. | |
| Alexxxxx | dinsdag 13 mei 2014 @ 23:58 |
| ik heb een ratelset van 80 euro geloof ik | |
| 2cv | woensdag 14 mei 2014 @ 00:06 |
| Welk merk ? | |
| Alexxxxx | woensdag 14 mei 2014 @ 00:29 |
| weet ik niet, boeit me niet, maar ik heb ze zelf bij de sponsor vandaan gehaald en het prijskaartje zat er toen nog op | |
| Dingest | woensdag 14 mei 2014 @ 00:50 |
| Mijn zwaar kaliber sleutelset is van Carolus, ondermerk van Gedore geloof ik. Kan tot nu toe behoorlijk wat hebben | |
| .Neovo. | woensdag 14 mei 2014 @ 07:58 |
| Goedemorgen | |
| Barcaconia | woensdag 14 mei 2014 @ 08:05 |
| Ik heb voor het sleutelwerk een set van gedore, werkt nu al zeker 8 jaar perfect. Bij de machines heb ik een set van Craftsman, inch en metrisch, goedkoop gekocht in Amerika en de kwaliteit is net zo goedkoop, maar het wordt zeer weinig en nooit zwaar gebruikt dus het werkt prima voor mij. | |
| Paladijn | woensdag 14 mei 2014 @ 08:38 |
In de eerste plaats moet je vooral genoeg tijd hebben naast je 40-urige werkweek, reistijd, vriendin en hobbies. Pas daarna komt je interesse in het sleutelen en bij voorkeur ook nog een ruimte om te sleutelen voorbij. Dus als ik het uit kan besteden aan iemand die er veel vaardiger in is en het ook kwalitatief goed en accuraat oplost (ik heb wat dat betreft alle vertrouwen in de monteurs van de Saabdealer hier) vind ik het helemaal geen probleem om daarvoor te betalen. Bovendien hou ik daarmee ook iemand met vaardigheden aan het werk, niet alle automonteurs zijn boefjes die op mijn geld uit zijn. Beeld je even in in mijn situatie en bedenk je dan of het nuttig is voor mij om een set van 70 euro of een losse ratelaar van 40 euro te halen als ik me af zit te vragen of een setje van 12 euro voldoende is voor een paar keer per jaar wat bouten losdraaien. Ik snap dat je het zelf leuk vind om te sleutelen en dat je er voldoende tijd en interesse voor hebt, maar niet iedereen zit in die situatie. | |
| Paladijn | woensdag 14 mei 2014 @ 08:39 |
| Maar verder, allen: bedankt voor het advies. Ik probeer eerst het budgetsetje wel, als dat alsnog niet voldoet haal ik wel wat duurder spul. | |
| Barcaconia | woensdag 14 mei 2014 @ 08:49 |
Om een auto te onderhouden heb je niet veel tijd nodig. Als je wekelijks de tijd die de gemiddelde mens nutteloos op de bank hangt daarvoor neemt kun je waarschijnlijk 3 auto's perfect onderhouden. Tijd is dus ook maar relatief. Ruimte om te werken is wel een belangrijk punt inderdaad. | |
| Alexxxxx | woensdag 14 mei 2014 @ 16:43 |
Cordoba getjoent.![]() | |
| .Neovo. | woensdag 14 mei 2014 @ 17:59 |
Net echt. | |
| Gummiebeer | woensdag 14 mei 2014 @ 18:47 |
Geen 8 bak hebben | |
| Alexxxxx | woensdag 14 mei 2014 @ 19:26 |
auto komt uit Limburg, daar kunnen ze nog niet tot 8 tellen. | |
| Paladijn | woensdag 14 mei 2014 @ 19:55 |
Los van tijd zit je ook nog eens met zin hebben om eraan te werken, slechts een kleine minderheid van de mensen sleutelt graag (nog minder dan 15-20 jaar geleden naar mijn idee) anders liepen de werktuigbouwkunde opleidingen wel vol met mensen. Daarbij ben ik iemand die graag zijn werk afrond en bij het overhouden van een schroefje na het opnieuw assembleren de boel weer loshaalt om dit te herstellen. Dan vallen de meeste avonden na het werk/avondeten al af en kom je bij het weekend uit waarin je weer genoeg andere leuke dingen te doen hebt... of nog moet klussen in huis Als je zoals 2cv, densmee, SD of jou vele weekenden en avonden aan van alles sleutelt haal je uiteraard meteen kwalitatief goed spul binnen je budget. Ik sleutel misschien een paar keer per jaar, dus dan neig je al sneller naar budget spul of het midden-segment. Zou ik veel meer sleutelen dan had ik uit mezelf al een setje Mannesmann gehaald, bijvoorbeeld degene die 2cv aangeeft. Nu is dat volslagen overkill. Ik heb net na het werk maar zo'n setje gehaald: ![]() Het ziet er daadwerkelijk zo budget uit (wat verwacht je ook voor 12 euro | |
| Paladijn | woensdag 14 mei 2014 @ 19:56 |
| |
| Alexxxxx | woensdag 14 mei 2014 @ 20:27 |
Limburg, Spanje, wat is het verschil? Ze kunnen allemaal de G niet uitspreken. | |
| Sounddragon | woensdag 14 mei 2014 @ 20:43 |
Het rotte van die bagger setjes is vaak dat hetgene wat er stuk kán, de ratel is. Die doppen kunnen zomaar 10 jaar mee gaan, de ratel gaat een heel eind eerder stuk. Daarna koop je een goede ratel à 30 - 40¤, en dan had je voor een tientje of 2 meer, al ruim een jaar ofzo een degelijke, 5 keer zo complete set gehad waarmee het fijner sleutelen is. | |
| Dingest | woensdag 14 mei 2014 @ 20:53 |
| Als het echt alleen maar in de categorie is van accukabels losschroeven, zal zo'n setje het nog best lang volhouden Overigens vandaag bij de supermarkt de Mini van een mevrouw aangezwengeld, die stond ineens met een lege accu. Ik ken het gevoel... Zoveel mensen rijden tegenwoordig niet meer met startkabels in de kofferbak rond kennelijk. Gezegd de auto niet uit te zetten en direct door te rijden naar de garage voor waarschijnlijk een nieuwe accu. | |
| Dingest | woensdag 14 mei 2014 @ 20:58 |
| En mijn moeder heeft op d'r Feestboek een oproep geplaatst of iemand nog een werkplek / stallingsruimte heeft voor m'n rommel | |
| daNpy | woensdag 14 mei 2014 @ 21:14 |
Sowieso met een ratel geen dingen los draaien die mega vast zitten, maar daar het "T"stuk voor pakken. Die kun je ook makkelijker verlengen met een pijp | |
| Dingest | woensdag 14 mei 2014 @ 22:10 |
| Ik had dat geprobeerd met een naafmoer van de 95. Stuk pijp van 2 meter eraan, en dan ikzelf er aan hangen. Enige resultaat was Dingest-vormige vlag | |
| Paladijn | woensdag 14 mei 2014 @ 22:41 |
| Het is voor mij niet meer dan de accuklem (een stukje metaal wat half schuin over de onderkant van de accu heenzit om hem op zijn plek te houden en waar je niet makkelijk bij kan Niet echt rocketscience of iets wat je regelmatig doet per jaar | |
| Sounddragon | woensdag 14 mei 2014 @ 23:09 |
Die gebruik ik bijna nooit; alleen de kleine om er een soort van T-sleutel van te maken icm een lang verlengstuk. Zoals al eerder opgemerkt; als je de goede spullen hebt is de drempel lager om even iets zelf te doen.. je bepaalt natuurlijk altijd nog zelf hoe hoog je de lat legt, maar als je met een uurtje of 2 rommelen effe gauw 200¤ in je zak kunt houden, lijkt me dat een 1,2,3tje | |
| Paladijn | woensdag 14 mei 2014 @ 23:28 |
Indien het zoveel scheelt rij ik wel naar mijn broertje om een van zijn Gedore setjes te lenen, of haal ik alsnog een Mannesmann voor mezelf Overigens heb ik voor dat bedrag al 3.5 uur een gespecialiseerd monteur aan het werk, dan moet het wel heel erg mal gaan qua probleem... of iets zijn wat regelmatig voorkomt, maar simpel te herstellen is. | |
| 2cv | donderdag 15 mei 2014 @ 01:10 |
Kanttekening: een uurtje per week gemiddeld is voor een auto wel genoeg. Maar als je de koppeling moet vervangen, kan je er moeilijk een uurtje per week aan besteden. En onderhoud (met name correctief onderhoud, dus iets repareren wat spontaan stuk gaat) kan je niet altijd plannen. Als je een halve meter ruimte om de auto heen vrij hebt kan je al heel wat doen. Het werkt niet fijn, maar het kan. Ik heb eens een keer een compleet subframe vervangen terwijl m'n BX op assteuntjes stond. En bij het vervangen van de remklauwen in 2009 heb ik eerst de 2 linker klauwen gedaan en toen de 2 rechter klauwen. En in tussentijd is de auto verplaatst | |
| 2cv | donderdag 15 mei 2014 @ 01:13 |
Het is maar één voorbeeld, maar bij de goedkope set van m'n vader knapten de doppen vóór de ratel de geest gaf. De ratel doet het nog steeds. En de doppen ook. Met slangklemmen er omheen | |
| 2cv | donderdag 15 mei 2014 @ 01:14 |
Lief | |
| 2cv | donderdag 15 mei 2014 @ 01:14 |
En dan gaat dat T-stuk stuk | |
| 2cv | donderdag 15 mei 2014 @ 01:15 |
Het kostte je je leven en toen heeft iemand een vlag over je lichaam hen gelegd ? | |
| 2cv | donderdag 15 mei 2014 @ 01:18 |
| Sextet. | |
| Barcaconia | donderdag 15 mei 2014 @ 07:27 |
hou nou eens op met dat tettengezeur, laatste waarschuwing | |
| daNpy | donderdag 15 mei 2014 @ 13:48 |
Beter als je ratel stuk | |
| daNpy | donderdag 15 mei 2014 @ 13:50 |
Honda gets back to its basics. The company plans to revive the S2000, S660, and NSX models and get them back on the production lines. The models will be upgraded, with all three of them made mid-engined. According to Auto Express, in 2015 there will arrive a small S660 roadster, which should become the successor of the Honda Beat. It will be fitted with 65-hp 3-cylinder engine coupled with a continuously variable transmission. Next will come the hybrid supercar Honda NSX, which will also be produced under the Acura brand. This one will feature a 3.5-litre V6 with two electric motors. If everything works out well, the premiere will also hit the Russian market. In 2017, the S2000 roadster is going to transform into coupé. The premiere will borrow a turbocharged 2.0-litre engine delivering 350 hp from the next Civic Type R. It will take the S2000 about 5 seconds to accelerate to 100 km/h. It’s still unclear why Honda decided to make a comeback to good old models, but maybe it’s easier to revive them than produce something new. | |
| Anne | donderdag 15 mei 2014 @ 14:01 |
| Duvel | donderdag 15 mei 2014 @ 16:57 |
| Mogge. | |
| Paladijn | donderdag 15 mei 2014 @ 18:47 |
1 april is al geweest toch | |
| Paladijn | donderdag 15 mei 2014 @ 18:55 |
![]() | |
| Barcaconia | donderdag 15 mei 2014 @ 19:02 |
| |
| #ANONIEM | donderdag 15 mei 2014 @ 19:07 |
Picdump van skoften | |
| Gummiebeer | donderdag 15 mei 2014 @ 19:12 |
| Tetten! | |
| densmee | donderdag 15 mei 2014 @ 21:13 |
| Wat een ellendige kutten uit de zeilberg op ned 3 | |
| lipje | vrijdag 16 mei 2014 @ 06:24 |
| GOEDEMORGEN | |
| .Neovo. | vrijdag 16 mei 2014 @ 07:42 |
| Goedemorgen. | |
| densmee | vrijdag 16 mei 2014 @ 08:04 |
| Minder goede morgen, voor het eerst ziek dit jaar | |
| .Neovo. | vrijdag 16 mei 2014 @ 08:21 |
| Bij mij begint het ook. Gisteren de hele ochtend in bed gelegen, en nog steeds was ik moe. Nu wat hoofdpijn en snotterig. Heb trouwens m'n bloeddruk ook laten controleren, blijkt dat die te hoog zit... Zit nu rond de 157/71. Da's voor mijn leeftijd veel te hoog volgens de verpleegkundige die het op mat. Binnenkort maar weer eens naar de huisarts. | |
| Anne | vrijdag 16 mei 2014 @ 08:27 |
| Goedemorgen! Ik heb sinds eergisteren koppijn, die niet weg wil gaan. Maar goed, nog 1 dagje achter de computer hangen en dan WEEEEEEEKKEEENNNDDDDDD | |
| Anne | vrijdag 16 mei 2014 @ 08:28 |
Volgens mij was dat vroeger een man, Paal. Check de armen en handen maar eens goed. | |
| .Neovo. | vrijdag 16 mei 2014 @ 08:42 |
| PTA SickClub | |
| Barcaconia | vrijdag 16 mei 2014 @ 08:55 |
| Ik ben gezond, kan ik vandaag voor de zekerheid niet beter uit dit topic wegblijven? | |
| Barcaconia | vrijdag 16 mei 2014 @ 08:56 |
Tenminste, niet minder ongezond dan normaal. | |
| Anne | vrijdag 16 mei 2014 @ 11:12 |
Niet of juist wel uit het topic wegblijven? Brabander. | |
| .Neovo. | vrijdag 16 mei 2014 @ 13:02 |
| Nou, gaat lekker hier. M'n broertje was bezig met elektriciteit buiten. Gevolg: twee televisies die in de fik stonden, lampen die knappen, magnetron kapot en modem gefrituurd. Oeps | |
| densmee | vrijdag 16 mei 2014 @ 13:06 |
niet zo ingewikkeld doen, het is toch duidelijk | |
| Duvel | vrijdag 16 mei 2014 @ 13:24 |
Hoe krijg je dat voor elkaar?! Fase-fase aangesloten in plaats van fase-nul? | |
| Duvel | vrijdag 16 mei 2014 @ 13:24 |
Ja, wegblijven, Brabander! | |
| .Neovo. | vrijdag 16 mei 2014 @ 13:44 |
Ik geloof van wel. Zal ik even moeten navragen, ik was er niet bij toen het gebeurde. Aardlek sprong er wel af, maar Jopie deed em weer aan. En toen begon het ineens te roken in huis | |
| Duvel | vrijdag 16 mei 2014 @ 13:45 |
Gek hé. | |
| .Neovo. | vrijdag 16 mei 2014 @ 13:48 |
Blauwe draadje was zwart ja. En daar was ie mee bezig geloof ik We hadden ook een TL-lamp waarvan de starter stuk was, die ging meteen branden, die heeft de start nooit nodig gehad Maargoed, wel een dikke duizend euro aan kapotte apparatuur | |
| Duvel | vrijdag 16 mei 2014 @ 14:00 |
| Da's wel erg lullig... | |
| .Neovo. | vrijdag 16 mei 2014 @ 14:05 |
| Ja, dat wel. Twee TV's en een magnetron. Die worden nagekeken door een monteur, en die geeft dan door wat de kosten zijn Modem ook, alleen wordt die door KPN morgen vervangen. Gelukkig waren we hiervoor verzekerd, maarja, je zal er altijd geld moeten bijleggen. | |
| Gummiebeer | vrijdag 16 mei 2014 @ 14:23 |
| Weekend! | |
| Dingest | vrijdag 16 mei 2014 @ 14:27 |
Goeie grap van je broertje | |
| .Neovo. | vrijdag 16 mei 2014 @ 15:03 |
| Nou, mijn ouders waren er niet zo blij mee. En ik ook niet echt. Alhoewel, de TV was toch aan vervanging toe.. | |
| Dingest | vrijdag 16 mei 2014 @ 15:07 |
Vreemd genoeg kan ik mij daar wel iets bij voorstellen Wel een goed excuus natuurlijk. | |
| Dingest | vrijdag 16 mei 2014 @ 15:08 |
| Collega van mijn moeder wist wel een stallingsplek; bij hun in de garage van hun autobedrijf | |
| Alexxxxx | vrijdag 16 mei 2014 @ 18:10 |
| Vandaan iemand gezien die vanuit zijn auto met een giga zoomlens foto's van n naaktstrand maakte. BMW E36, toch wel de ultieme sjakenbak. | |
| Barcaconia | vrijdag 16 mei 2014 @ 18:11 |
Iets met tetten. En iets met triest. Kansloos komt ook in me op trouwens. | |
| Alexxxxx | vrijdag 16 mei 2014 @ 18:24 |
Kon mn ogen eerst ook niet geloven | |
| ZwartmetSuiker | vrijdag 16 mei 2014 @ 18:24 |
De woorden tetten, triest en kansloos worden zelden in 1 zin genoemd. | |
| Alexxxxx | vrijdag 16 mei 2014 @ 18:25 |
Tenzij er een E36 in het spel is. | |
| Barcaconia | vrijdag 16 mei 2014 @ 18:26 |
Daarom heb ik er 3 zinnen van gemaakt. | |
| .Neovo. | vrijdag 16 mei 2014 @ 20:57 |
Inmiddels nog meer kapotte apparaten gevonden... Een batterijoplader en een telefoonlader | |
| Paladijn | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:43 |
Ik wilde er nog onder posten dat ze het compenseerde met erg lelijke armen, maar dan viel het jackass jongetje wat teveel op | |
| Paladijn | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:49 |
Jambers: Overdag is hij een normale ICT student, maar in de nacht speurt hij naar verbrande elektrische apparatuur... | |
| Alexxxxx | vrijdag 16 mei 2014 @ 23:25 |
haal die troep dan ook uit het stopcontact als je ze niet gebruikt | |
| 2cv | zaterdag 17 mei 2014 @ 00:36 |
Het zou wat zijn als de magnetron gefrituurd was ... | |
| 2cv | zaterdag 17 mei 2014 @ 00:38 |
| Duo | |
| .Neovo. | zaterdag 17 mei 2014 @ 05:58 |
Dat is dus het probleem. Ze waren op dat moment wel in gebruik. | |
| .Neovo. | zaterdag 17 mei 2014 @ 05:59 |
Snif Snif. | |
| densmee | zaterdag 17 mei 2014 @ 08:14 |
ben je echt zo'n hippie die overal de stekkers altijd uit haalt | |
| Duvel | zaterdag 17 mei 2014 @ 10:11 |
Blijf dan ook met je poten van elektra af als je er geen verstand van hebt, | |
| Duvel | zaterdag 17 mei 2014 @ 10:13 |
Ik heb de tv-kast met stand-by meuk achter zo'n klik-aan klik-uit schakelaar zitten. (M.u.v. de tv-decoder omdat die er een kwartier over doet om op te starten.) | |
| Paladijn | zaterdag 17 mei 2014 @ 10:31 |
Idem, geen hippie overigens | |
| Alexxxxx | zaterdag 17 mei 2014 @ 11:25 |
| Wat Duvel en Paal zeggen inderdaad. | |
| .Neovo. | zaterdag 17 mei 2014 @ 11:51 |
Ik was het niet Ik begin daar niet eens aan, echt niet. Als ik niet oplet, dan ligt hier de halve oprit open omdat hij (m'n broertje) een nieuwe kabel wil graven. | |
| Paladijn | zaterdag 17 mei 2014 @ 12:04 |
![]() | |
| .Neovo. | zaterdag 17 mei 2014 @ 12:24 |
Die ga ik voor hem bestellen. Zal em leren. KPN is wel snel overigens, ik had gisteren gebeld voor een nieuw modem en kon vandaag tussen 9 en 13 uur de koerier verwachten. Stond ze hier om 8 uur al | |
| Duvel | zaterdag 17 mei 2014 @ 12:45 |
Ik had het niet over jou, maar over de dader! | |
| Alexxxxx | zaterdag 17 mei 2014 @ 12:53 |
De laatste dagen hebben mensen de neiging jouw posts onterecht als kwetsend te ervaren. | |
| Duvel | zaterdag 17 mei 2014 @ 12:55 |
Ja, best gek, want normaal beledig ik iedereen en reageert daar niemand op. Ik ben ook geen hippie trouwens. | |
| Paladijn | zaterdag 17 mei 2014 @ 14:25 |
| Openbaar vervoer http://www.l1.nl/nieuws/2(...)and-op-station-weert | |
| powerflux | zaterdag 17 mei 2014 @ 14:29 |
Dat zijn er veel | |
| .Neovo. | zaterdag 17 mei 2014 @ 14:41 |
Oh, vatte het anders op | |
| .Neovo. | zaterdag 17 mei 2014 @ 14:48 |
Oeps.. | |
| Duvel | zaterdag 17 mei 2014 @ 19:18 |
FAIL. | |
| Paladijn | zaterdag 17 mei 2014 @ 19:35 |
wait whut?![]() Dat hoort een gekke Japanner die nog bij zijn moeder woont te doen. | |
| Duvel | zaterdag 17 mei 2014 @ 23:03 |
't Is wachten tot iemand Edward Scissorhands wordt. | |
| 2cv | zondag 18 mei 2014 @ 00:45 |
Geef mij een werkplaats + wat staal en ik ga ook dat soort dingen maken. | |
| Duvel | zondag 18 mei 2014 @ 07:40 |
Geef mij ducttape en een dwangbuis en ik voorkom dat het zo ver komt. | |
| Anne | zondag 18 mei 2014 @ 08:38 |
| Goedemorgen. | |
| Duvel | zondag 18 mei 2014 @ 08:40 |
| Mooie dag, balkondeur open en even nerden aan de eettafel! | |
| Anne | zondag 18 mei 2014 @ 08:46 |
| Straks in de tuin rommelen | |
| Duvel | zondag 18 mei 2014 @ 08:48 |
Ik wil ook een tuin. | |
| Anne | zondag 18 mei 2014 @ 09:12 |
Je mag bij ons in de tuin rommelen, genoeg te doen | |
| Barcaconia | zondag 18 mei 2014 @ 10:08 |
| En anders mag je bij mij wel rommelen. Veel tuin en geen groene vingers | |
| Duvel | zondag 18 mei 2014 @ 10:38 |
| Zo ken ik nog wel wat mensen die een tuinman kunnen gebruiken, maar dat was niet helemaal het idee. | |
| Sounddragon | zondag 18 mei 2014 @ 10:45 |
Die krijg je vanzelf Jij wilt een geasfalteerde tuin om in de zon te hangen Grootste fout in een tuin is gras; dan ben je elke 2 weken, of igv zichtwerk, elke week de lul. Beetje struiken en een haagje is wel OK, dat red je met een paar keer per jaar een weekendje rommelen. | |
| Anne | zondag 18 mei 2014 @ 10:54 |
Fixed | |
| Duvel | zondag 18 mei 2014 @ 11:03 |
Nee, dat is echt erg! Wij hebben kunstgras op het balkon. | |
| Sounddragon | zondag 18 mei 2014 @ 11:04 |
Als ik de kans had, deed ik het Op een balkon is kunstgras een prima oplossing | |
| #ANONIEM | zondag 18 mei 2014 @ 11:34 |
![]() | |
| Barcaconia | zondag 18 mei 2014 @ 11:37 |
http://link.marktplaats.nl/m809213414 Ik moest zoiets maar eens aanschaffen. | |
| Sounddragon | zondag 18 mei 2014 @ 11:43 |
Ompleur shovel Zo'n ding (Weidemann) gebruikt om in Nwk de tuin vol te rijden met grond; 3 dagen bezig geweest, 4 keer omgelegen met het hok | |
| Barcaconia | zondag 18 mei 2014 @ 11:44 |
| Kan ik tenminste een crossbaan aanleggen als dat op zondagochtend in me opkomt. En maandag de hovenier weer laten komen om grasmatten terug te leggen. | |
| Duvel | zondag 18 mei 2014 @ 11:45 |
Best veel mensen schijnen het ook in de tuin te gebruiken... Het lijkt best echt, maar voelt raar warm als je er op loopt. | |
| Sounddragon | zondag 18 mei 2014 @ 11:48 |
Het schijnt dat je grasmatten ook rolbaar kunt maken klopt idd, de duurdere varianten zijn best mooi, maar ik vind het toch net niks.. | |
| Dingest | zondag 18 mei 2014 @ 12:31 |
| Ik heb ook eigenlijk alleen maar gras in mijn tuin, ik doe er bijna niets mee Niet dat het veel uitmaakt. Is inmiddels 80% mos en 20% daadwerkelijk gras. Straks als de boel om is gespit vanwege het nieuwe huis verticuteer ik de rest misschien wel en zaai ik wel vers gras. | |
| Duvel | zondag 18 mei 2014 @ 12:51 |
In een tuin zou ik ook niet doen, maar op het balkon is het goed en dochterlief kruipt er met veel plezier overheen. Is ook nog snel droog, dat spul. | |
| Barcaconia | zondag 18 mei 2014 @ 12:52 |
Dat zou ideaal zijn, gazon aan de kant rollen, crossbaantje maken met de kniklader, als je uitgespeeld bent even egaliseren en gazon terugrollen. | |
| lipje | zondag 18 mei 2014 @ 13:31 |
je mag wel komen bankhangen op de (lounge) bank... tis nu niet te harden in de volle zon zonder schaduw... | |
| Sounddragon | zondag 18 mei 2014 @ 13:41 |
Ik heb/had een motormaaier die ook zelf rijdt, maar dan nog was ik zéker anderhalf uur bezig om het netjes kort te krijgen, zeker als je in het rapido groei seizoen een weekje overslaat of niet kon maaien ivbm regen.. als het te lang is vreet ook een motormaaier het niet meer, dan mag je eerst met een bosmaaier aan de slag. Voor een kleine is het perfect natuurlijk, een stuk beter als kaal beton in ieder geval Neh, ideaal is een tuin die groot genoeg is voor allebei | |
| lipje | zondag 18 mei 2014 @ 13:58 |
en dan emigreren naar Limburg of Braboland | |
| Barcaconia | zondag 18 mei 2014 @ 14:10 |
Ik ga toch niet 24/7 tegen een crossbaan aan kijken | |
| Paladijn | zondag 18 mei 2014 @ 14:14 |
| Gras is voor schapen en parken, in je tuin gooi je fraai natuursteen met wat plantjes | |
| Paladijn | zondag 18 mei 2014 @ 14:19 |
| En vier uur verder ben ik tot de conclusie gekomen dat Saab zijn tijd ver vooruit was. Hoewel het plastic omhulsel van de elektrische stoelverstelling na 20 jaar breekt zijn ze er wel in geslaagd de onderkant van de stoel zo vol te bouwen als een hedendaagse motorruimte waar je amper ergens bijkunt zonder iets anders los te halen En de reden dat de verstelling stuk ging is dat de schouderbescherming tegen de B-stijl aankomt, ffs. Daar heb ik zo 1-2-3 geen oplossing voor... Heb ook niet het idee dat de stoel uit het lood staat. ![]() | |
| Sounddragon | zondag 18 mei 2014 @ 17:28 |
Sja, elk nadeel hep zijn voordeel en andersjom Huis met triple garage -> tuintje met gras en struikies en bloempies -> coniferenhaag -> crossbaan -> loods voor knutselzooi en stalling der motorische hobby -> schietbaan -> visvijver -> heel stuk niks -> buren in de verte. Zó moeilijk is het allemaal niet | |
| Sounddragon | zondag 18 mei 2014 @ 17:32 |
Als je doodgaat van het geld is dat een optie inderdaad | |
| Barcaconia | zondag 18 mei 2014 @ 17:35 |
Ik ga niet dood van het geld en heb slechts een enkele garage, wat zijn mijn opties? | |
| Duvel | zondag 18 mei 2014 @ 19:13 |
We zijn bij iemand anders in de tuin gaan zitten (met schaduw), maar toch bedankt voor het aanbod! | |
| Alexxxxx | zondag 18 mei 2014 @ 20:27 |
De Jan de Rooy methode? | |
| Barcaconia | zondag 18 mei 2014 @ 20:57 |
die had een crossbaan in de achtertuin, dat is niet eerlijk natuurlijk. | |
| TommyGun | zondag 18 mei 2014 @ 21:19 |
| Vandaag bij een show geweest van http://www.stuntmovieproduction.com/, geweldig! 2-uur lang naar maffe Duitsers kijken die allerlei stunts uithalen. (Sorry voor de ietwat slechte audio). [ Bericht 8% gewijzigd door TommyGun op 18-05-2014 22:00:45 ] | |
| densmee | zondag 18 mei 2014 @ 21:27 |
inderdaad de oirschotse duinen zijn mooi trainingsmateriaal | |
| Alexxxxx | zondag 18 mei 2014 @ 21:39 |
Bij het hotel van zijn moeder toch? En zijn huisdier was een chimpansee als ik het goed herinner? | |
| Alexxxxx | zondag 18 mei 2014 @ 21:39 |
neuh, bij Jan was het vrij letterlijk... | |
| Barcaconia | zondag 18 mei 2014 @ 21:45 |
Volgens mij haal je feit en fictie door elkaar, maar deels heb je gelijk. | |
| Sounddragon | zondag 18 mei 2014 @ 21:47 |
Sparen | |
| Alexxxxx | zondag 18 mei 2014 @ 22:49 |
Ik ben te lui om zijn biografie uit de kast te halen | |
| 2cv | zondag 18 mei 2014 @ 23:13 |
| In een tuin horen grindtegels, auto's en een vader die op vrijwillige basis zo af en toe het restje gras wat er nog is maait En een hele grote schuur ... | |
| Anne | zondag 18 mei 2014 @ 23:17 |
| Hier gaan de grindtegels er juist uit. | |
| 2cv | zondag 18 mei 2014 @ 23:18 |
| Auto's ken je beter niet op gras neerzetten i.v.m. roest en het wegzakken van de assteuntjes e.d.. | |
| densmee | zondag 18 mei 2014 @ 23:20 |
| Gelukkig hoeft niet iedereen een autosloperij in de achtertuin | |
| 2cv | zondag 18 mei 2014 @ 23:33 |
| Als ik een autosloperij in de achtertuin had, was ik vandaag met een snijbrander in de weer geweest i.p.v. een lasapparaat | |
| Dingest | zondag 18 mei 2014 @ 23:34 |
| Ik denk - uit persoonlijke ervaring - dat het niet zo heel veel boeit of ze op gras of op tegels staan Tenzij je doorroesten van de assteunen zelf bedoelde. Daar had ik ze nooit op staan, gewoon op de bandjes. Die vier stukjes rubber waren/zijn het minste van de zorgen/kosten | |
| Duvel | zondag 18 mei 2014 @ 23:34 |
| Ik denk toch dat dat iets voor buiten de Randstad is, zo'n autosloperij in je tuin... | |
| Dingest | zondag 18 mei 2014 @ 23:37 |
| Je moet al die leegte toch ergens mee opvullen | |
| densmee | zondag 18 mei 2014 @ 23:37 |
hier valt die ellende gelukkig ook wel mee, sociale acceptatie van autowrakken is hier ook niet zo groot en je krijgt al snel commentaar van de buurt als je een teringzooi maakt | |
| 2cv | zondag 18 mei 2014 @ 23:41 |
Gelukkig wordt een verschil in smaak hier nog niet verward met overlast. | |
| Dingest | zondag 18 mei 2014 @ 23:52 |
| Alles wat kan/mag rijden staat hier op de oprit, alles wat dat niet kan/mag staat in de tuin achter het huis - uit het zicht | |
| Anne | zondag 18 mei 2014 @ 23:57 |
Er komt geen gras voor in de plaats. | |
| 2cv | maandag 19 mei 2014 @ 00:10 |
| Asfalt ? | |
| lipje | maandag 19 mei 2014 @ 07:26 |
| goedemorgen | |
| .Neovo. | maandag 19 mei 2014 @ 07:47 |
| Goedemorgen | |
| Anne | maandag 19 mei 2014 @ 12:30 |
Goedemorgen Nee, steentjes. | |
| GekkePoes | maandag 19 mei 2014 @ 12:50 |
| Mijn auto is de volgende keuring 15 jaar oud zag ik net, gaat dat tegenwoordig nog belasting voordeel in de belasting of verzekering opleveren? Of is dat niet zo bij massa productie auto's | |
| Anne | maandag 19 mei 2014 @ 12:56 |
| Je zou juist meer verzekering moeten betalen | |
| Barcaconia | maandag 19 mei 2014 @ 12:57 |
Helaas. Integendeel zelfs, eigenaren van auto's >15 jaar oud moeten tegenwoordig wettelijk iedere maand ¤100 netto naar mijn rekening overschrijven. Leuker kan ik het niet maken. | |
| GekkePoes | maandag 19 mei 2014 @ 12:57 |
| |
| GekkePoes | maandag 19 mei 2014 @ 12:58 |
Ach ik doe alleen maar boodschappen met mijn 80Pk 16 klepper | |
| Alexxxxx | maandag 19 mei 2014 @ 13:45 |
![]() | |
| #ANONIEM | maandag 19 mei 2014 @ 13:53 |
Ook Frits op feestbroek? | |
| Alexxxxx | maandag 19 mei 2014 @ 13:54 |
Uiteraard, collega | |
| #ANONIEM | maandag 19 mei 2014 @ 13:57 |
van een iets ander niveau qua foto's | |
| GekkePoes | maandag 19 mei 2014 @ 14:12 |
| |
| Alexxxxx | maandag 19 mei 2014 @ 15:41 |
behoorlijk ja! Hij is één van de mensen waar ik veel van leer. | |
| #ANONIEM | maandag 19 mei 2014 @ 16:00 |
Zeker! Hele goede fotograaf! | |
| Dingest | maandag 19 mei 2014 @ 17:20 |
| De carrosserie van de oude 121 ligt nu op de schroothoop | |
| Paladijn | maandag 19 mei 2014 @ 19:22 |
| Important info: * Login screen freezes for German speaking users SPRECHEN SIE DEUTSCH? NICHT ERLAUBT! | |
| Dingest | maandag 19 mei 2014 @ 21:54 |
| Borgplaatjes zijn niet meer van deze tijd Moet ik ze maar via de Fiat 126-site bestellen. Ik word altijd een beetje hebberig in die webshop, omdat nieuwe onderdelen zo verschrikkelijk goedkoop zijn | |
| Duvel | maandag 19 mei 2014 @ 22:21 |
| Hmmm... http://www.sturmey-archer(...)C_AB-C_LTE_119-1.pdf | |
| 2cv | maandag 19 mei 2014 @ 22:43 |
Asfalt is steentjes met teer. | |
| lipje | dinsdag 20 mei 2014 @ 06:30 |
grindtegels met teer. | |
| lipje | dinsdag 20 mei 2014 @ 06:34 |
nieuwe poging: goedemorgen | |
| Anne | dinsdag 20 mei 2014 @ 07:47 |
Haaaaaaai | |
| Alexxxxx | dinsdag 20 mei 2014 @ 17:04 |
E36![]() | |
| Gummiebeer | dinsdag 20 mei 2014 @ 17:04 |
| Das niet zo heul slim | |
| Alexxxxx | dinsdag 20 mei 2014 @ 17:22 |
| Best uilig. | |
| Gummiebeer | dinsdag 20 mei 2014 @ 17:24 |
| Vandaag een assteun gemaakt | |
| Paladijn | dinsdag 20 mei 2014 @ 18:38 |
Waar is de telelens? | |
| #ANONIEM | dinsdag 20 mei 2014 @ 18:54 |
En waar zijn de tetten? | |
| Paladijn | dinsdag 20 mei 2014 @ 18:57 |
| precies! Trek je even leuk op bij de stoplichten Hurdegaryp, willen een Evo X en Elise spelen En iemand heeft mijn groencontainer meegenomen... dus morgen maar kijken welke er nog staat en dan de container omwisselen | |
| Alexxxxx | dinsdag 20 mei 2014 @ 19:36 |
Die E36 was een donkere sedan | |
| Sounddragon | dinsdag 20 mei 2014 @ 19:52 |
Dit is een greppelbootje | |
| Duvel | dinsdag 20 mei 2014 @ 19:57 |
| Goedenavond. Nog geen regen, laat staan onweer. | |
| Paladijn | dinsdag 20 mei 2014 @ 20:06 |
| Hier wordt het over een uurtje verwacht, de ramen staan al open | |
| lipje | dinsdag 20 mei 2014 @ 20:09 |
kan je beter doen na de bui. scheelt dweilen | |
| Gummiebeer | dinsdag 20 mei 2014 @ 20:14 |
| WKN / De atmosfeer staat op ontploffen #700 | |
| Paladijn | dinsdag 20 mei 2014 @ 20:19 |
Niet zover dat het naar binnen waait | |
| Dingest | dinsdag 20 mei 2014 @ 20:32 |
| Mijn broertje voelt de bui ook al hangen Garage moet dat nog even checken, maar het is wel een berucht mankement van dat type as kennelijk. | |
| 2cv | dinsdag 20 mei 2014 @ 21:42 |
Yup. Duur om te repareren ook. | |
| Dingest | dinsdag 20 mei 2014 @ 21:53 |
Schijnt ook rotwerk te zijn om het lager zelf te vervangen, als de boel niet ook nog eens is uitgesleten, dus is het eronder proppen van een andere (gebruikte) as vaak de oplossing. Maar da's alsnog 100-200e als geheel onderdeel ongeacht wie het eronder hangt, en ik geloof niet dat hij daarop al zit te wachten | |
| 2cv | dinsdag 20 mei 2014 @ 21:54 |
En dan heb je lagers die al half versleten zijn ... | |
| Chuck-N0rr1s | dinsdag 20 mei 2014 @ 21:59 |
Nieuwe as er onder en weer gaan. | |
| Dingest | dinsdag 20 mei 2014 @ 21:59 |
| Mja, standaardrisico van gebruikte delen. Er valt moeilijk een peil te trekken op de resterende levensduur. Hij moet maar een offerte van de garage afwachten wat het gunstigste is, als-ie het überhaupt wil laten fixen. Auto is ook al 13 jaar oud dus daar zullen vast nog wel wat meer mankementjes bijkomen... | |
| Chuck-N0rr1s | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:00 |
Nieuwe as is het verstandigste, nieuwe lagers in een uitgesleten huis. | |
| densmee | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:04 |
oplassen en uitkotteren | |
| Dingest | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:08 |
Nieuw-nieuw (of gereviseerd-nieuw) kan hij sowieso niet betalen | |
| 2cv | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:11 |
Het zijn rubber bussen. En als lagers nog mooi 'strak' in het huis zitten, kan het best | |
| Chuck-N0rr1s | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:16 |
Aluminium toch? Er zitten wel keeringen bij, vergis je hier mee toevallig? | |
| Dingest | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:17 |
| Ik geloof dat ze meestal ook wel behoorlijk geluid gaan maken als de boel echt is uitgesleten, hij had nu alleen nog last van zo nu en dan aanlopen in de wielkast. Maar gezien de dagwaarde van de auto is een nieuwe-nieuwe as sowieso de moeite niet waard. | |
| 2cv | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:25 |
Het gaat om de achteras en due stuurt dacht ik mee omdat die voorzien is van rubber bussen | |
| Chuck-N0rr1s | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:28 |
![]() Waar zit het rubber dan? Er zitten alleen een keerring voor. Zou niet best zijn als een lager in een rubber zit. Dan smelt het zo | |
| 2cv | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:29 |
| Volgens mij heb jij het over een wiellager en ik over wat andere rubber bussen die je ook in die ophanging terugvindt | |
| Chuck-N0rr1s | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:30 |
Ik heb het over de beruchte achterasdraagarmlagers. | |
| 2cv | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:32 |
Nou, dan moeten er ergens anders rubber bussen zitten. Als dat een beetje hetzelfde is als bij een BX, is dat wel redelijk te vervangen mits je goed uitshimt. | |
| Chuck-N0rr1s | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:33 |
Ja tussen de carroserie en de as bevestigingspunten. Hier wordt gepraat over de draagarmlagers, deze lagers( aka ADALS) slijten uit door dat de keering niet meer afdicht in de loop der jaren en er water en troep bij komt. Gevolg slechte smering, en een uitgelopen as. Een echte PSA kwaal. | |
| 2cv | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:34 |
En daar moet je relatief snel bij zijn anders slijt het lagerhuis uit, agreed to that ! | |
| Dingest | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:34 |
Yups, dat zijn ze | |
| Dingest | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:35 |
| Oh, dat was zojuist al gepost | |
| Chuck-N0rr1s | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:36 |
Meh ik heb al assen (nieuw) gezien voor 300 | |
| Dingest | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:36 |
| Conclusie van dit topic; Franse auto's zijn toch weer kudt | |
| Chuck-N0rr1s | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:37 |
| |
| Chuck-N0rr1s | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:37 |
Nee, die hebben hun eigen eigenaardigheden. | |
| 2cv | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:38 |
| Als het hetzelfde is als bij een BX kan je toe met alleen de draagarmen vervangen door goede exemplaren en nieuwe lagers er in beunen. Ik wil nog eens een complete BX achteras reviseren (lees: verse lagers en leidingen er in zetten). Als dan de lagers gaar zijn schroef ik 'even' de achteras om. Geen gekut met schuifmaten en shimmetjes in de (toch wat krappe) wielkas van een BX. | |
| Alexxxxx | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:39 |
![]() Megane kopen? | |
| 2cv | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:40 |
Dat zegt niets: ik heb ook versleten (!!!) lagers van een 2cv gezien. En die lagers zijn zo groot dat je je vuist er zo'n beetje doorheen kan steken en om de gehele omtrek zitten rolletjes. En per draagarm heb je er 2 nodig. Grootste nadeel: het draait niet rond maar slijt in op één plek. | |
| Chuck-N0rr1s | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:41 |
Ik denk het niet, maar het is even geleden dat ik aan een BX heb gewerkt. Die ADALS zitten volgens mij alleen er op als je een torsie achteras hebt. | |
| Dingest | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:41 |
Dat valt op zich mee, maar dat is puur de as neem ik aan en niet van rem-tot-rem zoals de meeste gebruikte assen dan weer worden aangeboden. Alles goed en netjes ben je al weer weer een stukje verder (helemaal als je het moet laten doen) en dan lees ik bedragen die tot 5 keer zo hoor uitkomen | |
| Chuck-N0rr1s | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:41 |
Ok ik type het verkeerd, ik bedoel de dikte van het huis. Een millimeter is al redelijk riant | |
| 2cv | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:42 |
Ja, en water is nat, sneeuw is wit (of geel | |
| Chuck-N0rr1s | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:42 |
http://www.peugeotachteras.nl/ | |
| Dingest | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:42 |
Kudte eigenaardigheden | |
| 2cv | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:42 |
Een BX heeft 100% zeker ADALS. Maar ik weet niet of dat dezelfde typen lagers zijn als bij een BX en of het vergelijkbaar in elkaar zit | |
| Chuck-N0rr1s | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:44 |
Fijn, iemand die ook met de franse elende zit, en de termen begrijpt. Op mijn werken snappen ze er niks van als ik adals zeg | |
| Dingest | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:44 |
Ruilen voor een Xsara? | |
| 2cv | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:45 |
Ik snap niet dat iemand niet snapt wat ADALs zijn ... Ik vind zelfs dat ADALs in de Dikke van Dale opgenomen moet worden ! | |
| Chuck-N0rr1s | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:46 |
Even zitten zoeken, zo te zien het zelfde verhaal. Bel/mail bart ebben morgen even. | |
| Chuck-N0rr1s | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:46 |
| |
| 2cv | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:46 |
Bel/mail jij ze maar | |
| Chuck-N0rr1s | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:48 |
Jij hebt interesse in een revisie set, die verkopen hun | |
| Dingest | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:49 |
Valt nog redelijk mee tov van andere genoemde prijzen, hij heeft wel trommels met ABS. Komt nog wel een bult werk bij kijken. Maar dat geld heeft-ie al niet; ik heb hem daarom al gewaarschuwd dat het voor hem waarschijnlijk einde oefening is qua auto | |
| Dingest | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:50 |
| Nu zit ik zelfs in de ADALS-club - en ik heb niet eens zo'n ding Ik heb natuurlijk wel nog een Fiat met SHIT. | |
| Chuck-N0rr1s | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:50 |
Remwerk kun je toch overbouwen, dat is ansich niet heel spannend. Alleen op letten met ontluchten dat de ontluchtingsnippels niet afbreken. | |
| Chuck-N0rr1s | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:51 |
Fuck help | |
| 2cv | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:53 |
Je kan alles met auto's maar daar heb je hulp bij nodig ? | |
| Chuck-N0rr1s | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:53 |
*terug gaat naar de GOM. | |
| 2cv | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:55 |
http://www.gom.nl ? ? | |
| Dingest | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:55 |
Zal op zich wel lukken, maar zonder brug is het wel rotwerk. En de boel is idd redelijk roestig, dus dat is ook zo'n aandachtspuntje. Denk alleen dat-ie op het moment beter af is zonder dure kosten van een auto. | |
| Chuck-N0rr1s | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:56 |
Geen Onderwijs Mogelijk. | |
| Dingest | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:56 |
Self Healing Italian Technology | |
| Alexxxxx | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:58 |
Nee, deze is juist de vervanger van een Xsara | |
| Dingest | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:59 |
| |
| Chuck-N0rr1s | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:59 |
| |
| Chuck-N0rr1s | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:59 |
| |
| 2cv | dinsdag 20 mei 2014 @ 22:59 |
Oh, die ja | |
| Chuck-N0rr1s | dinsdag 20 mei 2014 @ 23:01 |
| |
| 2cv | dinsdag 20 mei 2014 @ 23:02 |
Die Fransozen zijn soms ook zelfreparerend. In de vraagbaken staat ook meestal het volgende:
| |
| Dingest | dinsdag 20 mei 2014 @ 23:04 |
Er eerst een tik tegenaan geven is sowieso een standaard reparatiemethode, ongeacht het merk In het begin moest ik bij de 96 ook altijd eerst een achterlicht 'aan' tikken na een start | |
| Paladijn | dinsdag 20 mei 2014 @ 23:33 |
open deur: weggeroest? | |
| daNpy | woensdag 21 mei 2014 @ 09:45 |
| Hebben jullie nog wat meegekregen van de "code geel" van gisteren? Bij ons heeft het toch zeker 2x 5 minuten gedruppeld. | |
| densmee | woensdag 21 mei 2014 @ 09:52 |
bij ons was het code groen, gewoon droog | |
| Alexxxxx | woensdag 21 mei 2014 @ 11:21 |
| gister een nieuwe regenton geïnstalleerd die zat na vannacht al half vol | |
| .Neovo. | woensdag 21 mei 2014 @ 12:17 |
vannacht rond 03:00 wat gedonder en wat regen, verder niets bijzonders. Wel harde wind , de kamerdeuren klapten dicht (ramen open). Die oproep was ook meer voor het westen bedoeld denk ik, daar werd op de radio voor gewaarschuwd. | |
| Anne | woensdag 21 mei 2014 @ 12:19 |
Was voornamelijk in het midden van het land zag ik gisteren op buienradar | |
| Duvel | woensdag 21 mei 2014 @ 18:38 |
Het begon hier om iets over elf, toen regende het wel even hard, maar hoe lang weet ik niet, want ik viel in slaap. | |
| lipje | woensdag 21 mei 2014 @ 19:52 |
| sliep je als een baby? | |
| Duvel | woensdag 21 mei 2014 @ 20:00 |
Nee, als een blok. | |
| Dingest | woensdag 21 mei 2014 @ 22:47 |
| Hier was ook niets aan het handje. Garage bevestigde trouwens dat het de ADALS waren. Een gebruikte (ongereviseerde) as incl. montage was bij hun 550e (al zou ik het dan liever zelf doen). Maar m'n broertje begint nu tot het inzicht te komen dat-ie eigenlijk de kosten van een auto in het algemeen niet echt meer kan betalen, dus ik verwacht dat hij hem wegdoet. | |
| Anne | woensdag 21 mei 2014 @ 23:14 |
| Er is iemand tegen mijn geparkeerde auto aangefietst. | |
| Maegrim | woensdag 21 mei 2014 @ 23:19 |
![]() | |
| Anne | woensdag 21 mei 2014 @ 23:29 |
| Zoiets, maar dan een telefoon in plaats van een plu in de hand. Ik hoorde de doffe klap binnen, met de TV aan. | |
| Dingest | woensdag 21 mei 2014 @ 23:41 |
Da's wel behoorlijk balen
| |
| 2cv | donderdag 22 mei 2014 @ 01:15 |
| |
| lipje | donderdag 22 mei 2014 @ 07:24 |
goedemorgen een gele auto valt ook niet op | |
| .Neovo. | donderdag 22 mei 2014 @ 07:55 |
Veel schade? | |
| Freezer | donderdag 22 mei 2014 @ 08:00 |
| Was die kanarie niet net weer gespoten? knap ruk.. | |
| daNpy | donderdag 22 mei 2014 @ 08:23 |
| |
| Duvel | donderdag 22 mei 2014 @ 08:31 |
| Ik zou daar ook niet vrolijk van worden. | |
| Sounddragon | donderdag 22 mei 2014 @ 09:32 |
dat was ongeveer het eerste wat ik tegen die knakker zei; "je zou toch zeggen dat hij geel zat is" | |
| Sounddragon | donderdag 22 mei 2014 @ 09:38 |
valt mee; een veegje van de band, en een chippie lak weg net boven het achterlicht. Wel tot op het metaal, dus moet sowieso bijgewerkt worden, maybe spotrepairen en effe een offerte voor een hele achterklep spuiten regelen. Dan leert ie het meteen af om op die kuttelefoon te gaan zitten loeren op de fiets Had er een tijdje geleden ook bijna eentje hangen; het is dat ik op de claxon ging hangen, anders was ze er ook gewoon op gereden. Ze fietste van schrik bijna het plantsoen in.. Heb ook eigenlijk nog nooit ergens gezien of gelezen dat een fietser er een bon voor kreeg, terwijl het minstens zo link is als in de auto. | |
| Anne | donderdag 22 mei 2014 @ 09:43 |
| Ja, zaterdag (weer | |
| Barcaconia | donderdag 22 mei 2014 @ 10:46 |
| Krijg je kerstkaartjes van de spuiter? | |
| .Neovo. | donderdag 22 mei 2014 @ 11:11 |
Gelukkig is de baas van die toko goed bevriend met m'n ouders | |
| Dingest | donderdag 22 mei 2014 @ 12:26 |
Kon inderdaad nog wel wat erger. Het is in Nederland (nog) niet verboden om met je telefoon bezig te zijn op de fiets. In Duitsland volgens mij wel, en mag je ook geen oordopjes van je telefoon/MP3-speler in hebben. | |
| Gummiebeer | donderdag 22 mei 2014 @ 17:08 |
| Nog maar 3 post tot een nieuwe reeks en een betere TT | |
| Barcaconia | donderdag 22 mei 2014 @ 17:09 |
Nieuwe reeks? Ik vind de PTA-SC best geschikt eigenlijk. Of gaat dit toch de OUD-SC worden? | |
| Gummiebeer | donderdag 22 mei 2014 @ 17:13 |
Oja | |
| Sounddragon | donderdag 22 mei 2014 @ 18:54 |
| OK. |