Je beschrijft dit...quote:Op zondag 11 mei 2014 21:39 schreef WhiteBeard het volgende:
Ik ben eruit. We sturen inderdaad Van Velzen met een beeldschone zangeres. Twee potige kerels erbij met bloot bovenlijf om de homo's op te geilen. Die gaan met Van Velzen dwergwerpen. Zangeres komt podium op en begint de werpers boos toe te zingen. Werpers kruipen weg en Van Velzen zingt bij die dame op schoot het lied uit. Prachtig statement van tolerantie. Sob story vooraf door Van Velzen. Scoort meteen. Nederland 450 punten in totaal
quote:Op zondag 11 mei 2014 21:41 schreef Greys het volgende:
Als de AVROTROS ooit twijfelt of we het publiek mee moeten laten stemmen voor NL in voorrondes, stuur ik ze een link naar dit topicZien ze er direct van af. Godzijdank.
Zei het vandeweek ook, Blaudzun is super. Live weet ik niet of hij het redt (nooit gehoord, vandaar)quote:Op zondag 11 mei 2014 21:53 schreef Greys het volgende:
Nou, Blaudzun vind ik niet eens een slecht idee!
Maar dan zonder jurk, uiteraard.
Zeker weten! Zag vorige week toevallig 's nachts toen ik niet kon slapen een heel stuk van hun concert in Paradiso op tvquote:Op zondag 11 mei 2014 21:54 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Zei het vandeweek ook, Blaudzun is super. Live weet ik niet of hij het redt (nooit gehoord, vandaar)
Ik vind het nogal een Ben Howard kloonquote:
Gaaf!quote:Op zondag 11 mei 2014 21:58 schreef Pluto1975 het volgende:
Zo'n soort nummer zou echt geweldig zijn. Héél onderscheidend. De zanger ken ik niet als ik eerlijk ben.
Toppertje he! Geweldig onderscheidend lied ookquote:Op zondag 11 mei 2014 22:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Gaaf!
Ik zie net dat hij de zoon is van Patty Harpenau
Maar goeie kop ook zeg!
[ afbeelding ]
Goed nummer idd.quote:Op zondag 11 mei 2014 21:58 schreef Pluto1975 het volgende:
Zo'n soort nummer zou echt geweldig zijn. Héél onderscheidend. De zanger ken ik niet als ik eerlijk ben.
Giovanca, met een soort V&D achtig nummer, hip, fris en melodieus>quote:Op zondag 11 mei 2014 22:07 schreef Greys het volgende:
Zie, we hadden dus al Boris, Racoon, Waylon solo (hoi Takaiki![]()
), deze Dotan, Wouter Hamel, Jadranka (oid?
) en nog een aantal anderen die zó zouden kunnen gaan
Donker scoort niet in de racistische oostbloklandenquote:Op zondag 11 mei 2014 22:10 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Giovanca, met een soort V&D achtig nummer, hip, fris en melodieus>
let vooral op het repeterende "lekker puh"
Ik vind dit nummer van haar sterker:quote:Op zondag 11 mei 2014 22:10 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Giovanca, met een soort V&D achtig nummer, hip, fris en melodieus>
let vooral op het repeterende "lekker puh"
Als mannen met baard in een jurk scoren, dan moet een donkere zangeres ook scoren. Wellicht ook een statement, én goed liedje én statement is winst klaarblijkelijkquote:Op zondag 11 mei 2014 22:11 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Donker scoort niet in de racistische oostbloklanden
Rombley was tot dit jaar de best scorende Nederlandse inzending na Ding-a-dong. Was wel met een kleiner aantal Oostbloklanden.quote:Op zondag 11 mei 2014 22:11 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Donker scoort niet in de racistische oostbloklanden
Ik weet niet.quote:
Dan had ze een dubbele salto op de trampoline van Griekenland gemaaktquote:Op zondag 11 mei 2014 22:23 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik weet niet.
Als Waylon er niet steeds zo kalm naast had gezeten, dan had Ilse uit puur enthousiasme de halve stad de grond in gestuiterd, ben ik bang.
Hm, stom he, maar dat vind ik dus zelf weer nietquote:
Ik vrees serieus voor Miss Montrealquote:Op zondag 11 mei 2014 22:25 schreef nosmo_king het volgende:
Miss Montreal?
Kensington?
Wende Sneijder?
Within Temptation/Sharon de Adel?
Zoiets...
Greys is verliefd shala lie shala laquote:Op zondag 11 mei 2014 22:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Hm, stom he, maar dat vind ik dus zelf weer niet![]()
Waylon solo wel. Die heeft zóveel uitstraling op een podium en ik vind dat bij Ilse solo niet. Wél als ze er samen met Waylon staat.
ik ook....denk niet dat het helemaal de juiste keuze zal zijn voor het ESF, maar over smaak valt te twisten.quote:
Kan die al een baard laten groeien dan?quote:Op zondag 11 mei 2014 22:27 schreef WhiteBeard het volgende:
Wat is de leeftijdsgrens bij het ESF? Anders sturen we dit. Hebben we wel een opera componist nodig.
denk niet dat dit gaat winnen qua muziekgenrequote:Op zondag 11 mei 2014 22:27 schreef WhiteBeard het volgende:
Wat is de leeftijdsgrens bij het ESF? Anders sturen we dit. Hebben we wel een opera componist nodig.
16 jaar is de grens, dus ze moet eerst nog even de eeeh....baard in de keel krijgenquote:Op zondag 11 mei 2014 22:28 schreef nosmo_king het volgende:
[..]
denk niet dat dit gaat winnen qua muziekgenre
Ze kan altijd eentje plakkenquote:
als die daar dan maar blijft....quote:Op zondag 11 mei 2014 22:28 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
16 jaar is de grens, dus ze moet eerst nog even de eeeh....baard in de keel krijgen
Ben jij basketbal speler?quote:
Hahaha nee, maar wel 1.82 en het viel me bij het Eurovisie op dat Waylon volgens mij best klein isquote:
Zowel bij de jury als bij de televotes kreeg Oostenrijk meer punten.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:55 schreef Xaxax het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat het publiek in europa Nederland de meeste stemmen heeft gegeven met bellen , maar de vak jury gaf die travestiet de voorkeur...
Zo groot is de invloed van de vakjury....
Heeft ook zijn voordeel.quote:
Of Syb van de Kastquote:
Wat is er mis met the postman?quote:
Ilse de Lange zelf beweert zelf wat andersquote:Op zondag 11 mei 2014 22:36 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zowel bij de jury als bij de televotes kreeg Oostenrijk meer punten.
Dat is niet zo, volgens mij.quote:Op zondag 11 mei 2014 23:00 schreef Xaxax het volgende:
[..]
Ilse de Lange zelf beweert zelf wat anders
http://www.telegraaf.nl/b(...)_niet_geland___.html
deze tekst op die pagina:
De zangeres wist ook te vertellen dat Calm After The Storm bij het stemmende publiek het winnende liedje was geworden
Volgens jou...quote:Op zondag 11 mei 2014 23:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is niet zo, volgens mij.
Ook bij de televoters was Oostenrijk de winnaar.
Maar mop, alles staat online, zelfs de punten van elk apart jurylidquote:Op zondag 11 mei 2014 23:05 schreef Xaxax het volgende:
[..]
Volgens jou...
Ilse de Lange gaat dat niet zomaar beweren...
Ze zal die informatie wel naderhand gehad hebben gisterenavond.
vanmorgen...quote:Op zondag 11 mei 2014 23:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar mop, alles staat online, zelfs de punten van elk apart jurylid
En alle televotes uit alle landen. Alles werd vanmorgen bekend gemaakt officieel.
Dus we kunnen het zo opzoeken. (Ik moet alleen even zoeken waar ook alweer)
Dus jij denkt dat de resultaten die Ilse te horen heeft gekregen anders zijn dan degenen die officieel bekend zijn gemaakt online?quote:Op zondag 11 mei 2014 23:09 schreef Xaxax het volgende:
[..]
vanmorgen...
Ik ga er vanuit dat Ilse de lange en heel het team de resultaten krijgt naderhand en dat dan rustig vanmiddag kan zeggen...
http://www.eurovision.tv/page/resultsquote:Op zondag 11 mei 2014 23:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar mop, alles staat online, zelfs de punten van elk apart jurylid
En alle televotes uit alle landen. Alles werd vanmorgen bekend gemaakt officieel.
Dus we kunnen het zo opzoeken. (Ik moet alleen even zoeken waar ook alweer)
Alleen als Rusland voor het eind van het jaar Oostenrijk binnenvalt.quote:
Eerst maar eens bewijzen dat hij meer dan 1 hit kan scoren. Hij is nu bekend in de UK, maar is dat over een jaar nog zo?quote:Op zondag 11 mei 2014 23:16 schreef Greys het volgende:
Mr Probs, die gast van Waves (die heet toch zo?)
Ach, het is in elk geval een stuk moderner en meer internationaal dan de hier genoemde Maaike Ouboter, Trijntje enzoquote:Op zondag 11 mei 2014 23:17 schreef marcodej het volgende:
[..]
Eerst maar eens bewijzen dat hij meer dan 1 hit kan scoren. Hij is nu bekend in de UK, maar is dat over een jaar nog zo?
Dat wel ja.quote:Op zondag 11 mei 2014 23:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ach, het is in elk geval een stuk moderner en meer internationaal dan de hier genoemde Maaike Ouboter, Trijntje enzo
Yup, mits met gelijksoortig nummer de beste mogelijkheid so farquote:Op zondag 11 mei 2014 23:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat wel ja.
Ik vond die Dotan wel goed trouwens.
Rilan & The Bombardiers dus. Niet echt jazzy, maar wel lekker swingend. En hij valt op.quote:Op zondag 11 mei 2014 23:44 schreef Greys het volgende:
Ik zou een lekker swingend jazzy nummer ook echt tof vinden, met blazers
Zolang het maar niet kitsch wordt en dan gevaar ligt al snel om de hoekquote:Op zondag 11 mei 2014 23:44 schreef Greys het volgende:
Ik zou een lekker swingend jazzy nummer ook echt tof vinden, met blazers
Niet met Wouter en/of Giavanca vind ik!quote:Op zondag 11 mei 2014 23:48 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Zolang het maar niet kitsch wordt en dan gevaar ligt al snel om de hoek
Alles dat na 1 september uitkomt mag meedoen met het ESF het jaar erop.quote:Op maandag 12 mei 2014 14:11 schreef Greys het volgende:
Duw Waylon nou maar gewoon een ticket naar Oostenrijk in de handen.
Hij heeft zijn hele album al klaar, waar ook Giving Up Easy van komt. Het is uitgesteld tot september omdat de Common Linnets CD er tussen kwam, maar het is al klaar. Als hij die nummers nou gewoon even bewaart... september is laat genoeg toch, om de nummers te mogen gebruiken volgend jaar?
Volgens mij zei hij in april "Met pijn in het hart maar met heel goede reden stel ik de release van mijn eigen album uit tot in september".quote:Op maandag 12 mei 2014 14:26 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
Alles dat na 1 september uitkomt mag meedoen met het ESF het jaar erop.
die is nogal poliep-gevoelig. grote kans dat ze tegen die tijd een kwetsuur heeft.quote:
ga jij het aan ze vragen, of doet iemand anders dat hier..quote:Op maandag 12 mei 2014 14:00 schreef CommanderKeen het volgende:
Wat mij betreft polsen we Within Temptation nog een keer, en als die echt niet willen dan graag een echt en goed NSF!
Within Temptation heeft al aangegeven niet snel mee te doen aan het festival. Hun muziekstijl is zo anders dan waar het festival normaal om draait en hun fanbase is heel anders.quote:
Als het goed wordt gedaan, kan elke muziekstroming scoren. Ook dit nummer, dat meer richting Within Temptation gaat dan de gemiddelde ESF-inzending, bewijst dat met een Top 10-score.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:57 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Within Temptation heeft al aangegeven niet snel mee te doen aan het festival. Hun muziekstijl is zo anders dan waar het festival normaal om draait en hun fanbase is heel anders.
Wel jammer want ik denk dat ze het onwijs goed zouden kunnen doen
Ik meende dat ze het absoluut niet wil. Omdat ze niet zo tegen die negatieve reacties kan, had ik gehoord.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:23 schreef beantherio het volgende:
Miss Montreal lijkt me trouwens ook wel wat.
Rieu zonder zijn orkest?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:38 schreef Meike26 het volgende:
Ook al aangegeven in een ander topic, het verbaasd mij dat André Rieu nog niet genoemd is. Niet dat hij er de tijd voor heeft, maar puur alleen de optie alleen al vind ik leuk om over te na te denken. Uiteraard samen met zanger of zangeres. Bijvoorbeeld Tania Kross, in een soort pop-opera nummer. Of alleen Rieu muziek gecomponeerd en daaroverheen een Miss Montreal, Bart (van Racoon) of Douwe Bob.
Ik denk dat de mogelijkheden eindeloos zijn, niet zozeer met Rieu, maar ook qua DJ's of bepaalde artiesten bij elkaar. De optie Jamai moest ik ook aan denken na het zien van zijn optreden bij The Passion
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:38 schreef Meike26 het volgende:
De optie Jamai moest ik ook aan denken na het zien van zijn optreden bij The Passion
Daar zat ik ook aan te denken.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:10 schreef Greys het volgende:
Doe Herman van Veen maar met een mooi liedje![]()
Als er iemand in het buitenland uitverkochte zalen heeft....
Ik denk dat we na een stuk of 10 mislukkingen in de voorbije paar jaar toch wel kunnen concluderen dat klassiek op het ESF niet werkt.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:38 schreef Meike26 het volgende:
Ook al aangegeven in een ander topic, het verbaasd mij dat André Rieu nog niet genoemd is. Niet dat hij er de tijd voor heeft, maar puur alleen de optie alleen al vind ik leuk om over te na te denken. Uiteraard samen met zanger of zangeres. Bijvoorbeeld Tania Kross, in een soort pop-opera nummer. Of alleen Rieu muziek gecomponeerd en daaroverheen een Miss Montreal, Bart (van Racoon) of Douwe Bob.
Ik denk dat de mogelijkheden eindeloos zijn, niet zozeer met Rieu, maar ook qua DJ's of bepaalde artiesten bij elkaar. De optie Jamai moest ik ook aan denken na het zien van zijn optreden bij The Passion
Rieu met een zangeres.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Rieu zonder zijn orkest?(max 6 man op het podium..) Dat staat toch niet?
Doe dan gelijk een youtubequote:
Juist.. en dan een krachtige pop song met sterke opera-achtige klank en een echt Rieu viooltje er door. Ik zie het wel gebeuren hoorquote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:50 schreef KoningPils het volgende:
[..]
Rieu met een zangeres.
En dan op de LED wall een compleet orkest
Orkest optreden live vanuit Maastricht en dat uitzenden op de led wallquote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:27 schreef Greys het volgende:
De kracht van Rieu zit in zijn live orkest.
Dat wordt goedkope kutkitsch als dat op LED te zien is
Maar dan wel met Tiësto. Als de Russische omaatjes werken zou Rinus toch ook prima kunnen werken.quote:
Hele goede inderdaad. Ik wilde Mr Probz noemen, had nog nooit van hem gehoordquote:Op woensdag 14 mei 2014 14:17 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Bo Saris lijkt me ook een goede optie.
Die ging al bijna door d´r hoeven van de zenuwen toen ze met Kane moest optreden voor tv.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:43 schreef alpeko het volgende:
Misschien wil Carice wel? Zingt niet eens zo slecht
Qua muziek wel, vind hem verder wel behoorlijk uitstralingsloosquote:Op woensdag 14 mei 2014 14:17 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Bo Saris lijkt me ook een goede optie.
quote:Emile Hartkamp wil Songfestival-lied schrijven
Geplaatst op Wed 14 May 2014 om 14:03
Emile Hartkamp, die jarenlang de liedjesschrijver van Frans Bauer was, ziet het wel zitten om een lied te schrijven voor het Eurovisie Songfestival 2015. Dat heeft hij laten weten aan weekblad Privé. Hartkamp vindt wel dat de TROS hem moet benaderen. “Laat ze maar komen! Mezelf aanbieden ga ik zeker niet doen, maar ik sta er absoluut voor open. Bovendien ben ik geen vreemde voor de TROS. Ik heb er ook al eens eerder bemoeienis
Ja, en dat is dus niet de bedoeling haha, heb een vaag vermoeden dat Caro mee gaat doen. Al zegt ze zelf dat ze het nooit zou doen, het zou prima zijn na haar zwangerschap om de boel weer op te pakken.quote:
aub niet zeg, krijg je weer zo'n nummer die ze zouden kunnen zingen op het Tros Muziekfeest op het pleinquote:
quote:
Dat was ook zo'n succesquote:Samen met Daniël Dekker en Tatjana Simic zat Hartkamp in 2009 in de vakjury van het Nationaal Songfestival. “Het betrof hier de zoektocht naar het liedje waarmee de Toppers ons land moesten vertegenwoordigen in Moskou. Het werd Shine.”
Van alle NSF-achtige dingen die we afgelopen jaren hebben gehad was wat mij betreft "Shine" de enige echte verkeerde keuze. Ze hadden toen voor "Angel Of The Night" moeten gaan.quote:
Ik zei het al een aardige tijd geleden, maar ik kom er nog een keer op terug. Fijn dat het wel opgevangen wordt door Nederland dat hij een geweldige kanshebber isquote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:27 schreef richolio het volgende:
Dotan met Home. Een beetje imagoschade voor die jongen, maar we winnen geheid.
Kutquote:Op donderdag 15 mei 2014 12:03 schreef Greys het volgende:
'Home' is al uitgebracht en daar mag hij dus niet meer mee gaan, he?
Tuuk, want anders konden we nu een nummer 1 hit uit het verleden uit de mottenballen trekken en die inzendenquote:Op donderdag 15 mei 2014 12:04 schreef richolio het volgende:
[..]
KutIk wist niet dat dat zo werkte.
Jaquote:Op donderdag 15 mei 2014 12:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Tuuk, want anders konden we nu een nummer 1 hit uit het verleden uit de mottenballen trekken en die inzendenDan konden we Mr. Probz met Waves sturen
Dus dat mag niet.
Alles dat dit jaar ná 1 september 2014 dus wordt uitgebracht, mag gebruikt worden.
Polen dit jaar bv, die hadden al een mega hit in Polen met My Slowanie en de video was al meer dan 40 miljoen keer bekeken geloof ik. Hadden het nummer in november al uitgebracht en dat mocht dus.
Voorbeeld: Waylon brengt zijn nieuwe solo CD dit jaar in september uit, maakte hij in april bekend. Dus op zích mag hij al die nummers gebruiken op Eurovisie 2015. Behalve Giving Up Easy, want die is al als liedje zelf uitgebracht. Rest van het album nog niet.
Dat van Waylon was maar een voorbeeld, qua hoe het werkt met album uitbrengen en wel of niet mogen gebruiken, want voor hetzelfde geld zijn het prutsnummers verder op dat nieuwe albumquote:Op donderdag 15 mei 2014 12:17 schreef richolio het volgende:
[..]
JaDaar heb ik je gelijk in
Maar goed, verwacht je veel van dat album van Waylon dan? Ik kan alleen maar hopen dat ze weer een goed nummer insturen en niet zo een achterlijke inzending zoals ze vroeger wel eens deden
De Toppers hadden het zelfs met de Bohemian Rhapsody nog moeilijk gehad. Dat kon gewoon echt niet.quote:Op donderdag 15 mei 2014 11:51 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
Van alle NSF-achtige dingen die we afgelopen jaren hebben gehad was wat mij betreft "Shine" de enige echte verkeerde keuze. Ze hadden toen voor "Angel Of The Night" moeten gaan.
Ik zou het voor het ESF als geheel eigenlijk wel armoedig vinden als de helft van de inzendingen bestaat uit liedjes die een half jaar ervoor al in de Top 100 hebben gestaan.quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat van Waylon was maar een voorbeeld, qua hoe het werkt met album uitbrengen en wel of niet mogen gebruiken, want voor hetzelfde geld zijn het prutsnummers verder op dat nieuwe album(Giving Up Easy had hij moeten bewaren, haha!)
Ik hoop en denk dat het wel goed komt qua kwaliteit van de inzending. Al blijft enige vrees op zijn plaats, want we hebben het idd wel over Nederland
Hm ja, dat is zo.quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:37 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik zou het voor het ESF als geheel eigenlijk wel armoedig vinden als de helft van de inzendingen bestaat uit liedjes die een half jaar ervoor al in de Top 100 hebben gestaan.
Yep.quote:Op donderdag 15 mei 2014 11:54 schreef Greys het volgende:
Ja maar wat er áf kwam op het NSF, dus hetgeen waar we überhaupt uit konden kiezen.
Dat was toch om te janken?
quote:Op donderdag 15 mei 2014 11:56 schreef Amarantha het volgende:
Caro Emerald vind ik ook wel een goede optie!
Ja, laten we reëel zijn, de reden dat Nederland zich 2x in de Top 10 heeft geplaatst, komt toch vooral doordat Noord-Europa onze inzendingen heeft kunnen waarderen. Daarmee lijkt Nederland zich als een zijdelings lid (net als Estland) toe te voegen aan het Scandinavische blok.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:44 schreef TheVulture het volgende:
Sowieso moet er bij artiest + lied met een schuin oog naar Scandinavie en als het ff kan de Baltische staten worden gekeken qua genre... Daar haal je de afgelopen twee jaar de meeste punten vandaan en da's toch een iets breder votingblock dan enkel Belgie... Een Racoon zou daar wel goed kunnen vallen
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:10 schreef Greys het volgende:
Doe Herman van Veen maar met een mooi liedje![]()
Als er iemand in het buitenland uitverkochte zalen heeft....
Helemaal mee eens, zou geweldig zijn.quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:36 schreef TheVulture het volgende:
Caro zou gewoon mijn droomkandidate zijn ja...
Asjeblieft niet zeg. Dan krijgen we weer zo'n poco circus waar lieden als Paul de Leeuw of Carlo Boshard weer een veel te grote invloed hebben. Was Anouk de reden dat Ilse en Waylon gingen. Joan Franka was de reden dat we het nooit meer op die manier moeten doenquote:Op donderdag 15 mei 2014 14:39 schreef CommanderKeen het volgende:
Laten we volgend jaar nog 1 maal intern een artiest kiezen en die zelf alles laten bepalen. Dan kunnen we de tussentijd benutten om een goed NSF te plannen, wat mij betreft naar Deens model. Dat betekent een volwaardig concert in bijvoorbeeld de HMH, deels open inschrijving, deels intern, combinatie van jury + televote. En vooral zorgen dat het voor artiesten aantrekkelijk wordt gemaakt om mee te doen.
Gewoon alleen laten televoten voor de centenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:55 schreef Greys het volgende:
Als we nou Anouk, Ilse en Waylon om te beginnen eens in die jury zouden krijgen zou ik er een stuk meer vertrouwen in krijgen
(Behalve dan dat het Nederlands publiek dat doorgaans een wansmaak heeft dan nog steeds een vinger in de pap heeft. *ril* )
Ik denk dat een nieuwe Top 10-klassering net zo hard zou worden toegejuicht. En de enveloppenceremonie in de halve finale zorgt vanzelf ook nog voor een vreugde-explosie (of niet)quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:28 schreef Greys het volgende:
Het nádeel van de volgende kandidaat is dat het voor diegene bijna alleen nog maar kan tegenvallen, na dit resultaat van TCL.
Nee, de nederlandse televoters zijn te dom om een goed lied uit te kiezen en de bnner jury zal te ijdel zijn om een lied uit te kiezen dat buiten hun hokje valt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:39 schreef CommanderKeen het volgende:
Laten we volgend jaar nog 1 maal intern een artiest kiezen en die zelf alles laten bepalen. Dan kunnen we de tussentijd benutten om een goed NSF te plannen, wat mij betreft naar Deens model. Dat betekent een volwaardig concert in bijvoorbeeld de HMH, deels open inschrijving, deels intern, combinatie van jury + televote. En vooral zorgen dat het voor artiesten aantrekkelijk wordt gemaakt om mee te doen.
Soms denk ik ook niet dat de gemiddelde Nederlandse kijker Calm After The Storm had gekozen als die keuze er was, inclusief mezelf. Moeilijk in te schatten soms wat ieder jaar nou wel of niet werkt.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Nee, de nederlandse televoters zijn te dom om een goed lied uit te kiezen en de bnner jury zal te ijdel zijn om een lied uit te kiezen dat buiten hun hokje valt.
Ow dit is goed zeg.. Zie het al voor me met een minikoor.quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:02 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik zei het al een aardige tijd geleden, maar ik kom er nog een keer op terug. Fijn dat het wel opgevangen wordt door Nederland dat hij een geweldige kanshebber is
Luister eens naar dit jongens![]()
Hahaha ik zag haar idd vanavond bij DWDD en moest er ook aan denken.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 20:30 schreef Pluto1975 het volgende:
Ze waren volgens mij al bij DWDD maar hoe gaaf is Kovac
Maar muzikaal gezien echt ongelooflijk goed! t is een raar wicht, maar het nummer spreekt me, en dan ben ik héél eerlijk, meer aan dan Birds of CATS, erg hequote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha ik zag haar idd vanavond bij DWDD en moest er ook aan denken.
Het is wel onderscheidend idd![]()
(Maar ik vond het wel een raar wicht, met haar geneuzel over dat ze moest aarden en dus haar schoenen uit. Pffff, dat is zó Frizzle Sizzle)
Wow, dit is echt goed!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 20:30 schreef Pluto1975 het volgende:
Ze waren volgens mij al bij DWDD maar hoe gaaf is Kovac
Paar nummers gehoord, hou persoonlijk wel van die electrosound, maar vind het in zijn geheel op een of andere manier héél erg Duits aandoenquote:
quote:
Hij woont al jaren in Berlijn dus dat kan kloppen, maar hij is echt briljant goed livequote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:14 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Paar nummers gehoord, hou persoonlijk wel van die electrosound, maar vind het in zijn geheel op een of andere manier héél erg Duits aandoen
Weet je, met dat soort electro achtige acts vis je meteen met 15 anderen in één vijver. Meer een niche opzoeken is beter, al moeten we oppassen dat we niet al te veel in de singer songwriter met ingewikkelde nummers gaan zoekenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij woont al jaren in Berlijn dus dat kan kloppen, maar hij is echt briljant goed live
LOL je hebt nu al meer tweets dan ik in mijn 2 jaar twitter.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:43 schreef Greys het volgende:
Ik volg die Bo Saris ook sinds een paar dagen op Twitter, maar die gaat ook van Duitsland naar Italië naar Radio 2. Zit ook niet stil, zeg
2 mei Wenen
Vandaag Radio 2
[ afbeelding ]
16 mei Berlijn ZDF
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
UK: Wakestock en Bestival
[ afbeelding ]
27 mei Zurich
[ afbeelding ]
Hahaha ik vind het wel leuk! Lekker wat losse onzinnige flarden tegen dovemansoren de wereld in slingeren. Toch geen hond die het leestquote:Op zaterdag 17 mei 2014 20:01 schreef hexje het volgende:
[..]
LOL je hebt nu al meer tweets dan ik in mijn 2 jaar twitter.
Ik zie ze wel langs komen hoor.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 20:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha ik vind het wel leuk! Lekker wat losse onzinnige flarden tegen dovemansoren de wereld in slingeren. Toch geen hond die het leest
Ik zei net :Leuke foto!quote:Op zaterdag 17 mei 2014 20:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha ik vind het wel leuk! Lekker wat losse onzinnige flarden tegen dovemansoren de wereld in slingeren. Toch geen hond die het leest
Oh ik zie hetquote:
Ben wel benieuwd naar hoe goed deze combi het zou doen op het esf.quote:Op zondag 11 mei 2014 23:36 schreef Pluto1975 het volgende:
of Giovanca met Wouter Hamel (sorry, I loooove Giovanca, stem, uitstraling, heerlijk)
[youtube][
Ik vind dit erg goed, wij hebben de artiest en graag net zo'n mysterieus maar goed gezongen liedje..quote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:05 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Hier de live versie
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/314897
Ik mag hopen dat als de artiest dat zelf nog niet door heeft dat de TROS/AVRO dat wel fijntjes meldtquote:Op maandag 19 mei 2014 00:03 schreef grazz het volgende:
Wie het ook wordt...laat ze aub een goede regisseur meenemen.
Inderdaad. En ik ben nu al benieuwd of andere landen volgend jaar ook gaan proberen hun nummer op een andere manier in beeld te brengen. Anders dan de klassieke Eurovisie-manier, van wijd shot, close up, enz.quote:Op maandag 19 mei 2014 00:03 schreef grazz het volgende:
Wie het ook wordt...laat ze aub een goede regisseur meenemen.
Die man heeft wel een geniale naam voor het ESF.quote:Op woensdag 21 mei 2014 06:04 schreef TLC het volgende:
Ik vrees met grote vrezen dat ze bij de TROS wederom een herseninzinking krijgen en ze Frans Duijts gaan sturen![]()
Zou best kunnen. Loreen was destijds ook alleen maar in close-up te zien.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:33 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad. En ik ben nu al benieuwd of andere landen volgend jaar ook gaan proberen hun nummer op een andere manier in beeld te brengen. Anders dan de klassieke Eurovisie-manier, van wijd shot, close up, enz.
En dan nog het wereldrecord 3 minuten verbaasd in de camera kijken aanscherpenquote:
Ik neem aan dat Anneke van Giersbergen wordt bedoeld. Voormalig zangeres van The Gathering maar dat zal dan ook geen lichtje laten branden. Rockchick à la Anouk maar qua stem beter en qua persoonlijkheid ookquote:Op donderdag 22 mei 2014 14:02 schreef Greys het volgende:
Ik zal wel een barbaar zijn, maar WIE is Anneke en waar moet ik die van kunnen kennen zullen?
(Van die Dotan had ik vóór dit topic ook nog nooit gehoord trouwens, hoor)
Oh oke! Ik ga even Googlen/Youtuben.quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:13 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Anneke van Giersbergen wordt bedoeld. Voormalig zangeres van The Gathering maar dat zal dan ook geen lichtje laten branden. Rockchick à la Anouk maar qua stem beter.
ow! is DAT Dotan. Ja dat is wel een internationale sound... mooi mooi.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:56 schreef Greys het volgende:
Dotan heeft zijn nieuwe clip vandaag uitgebracht.
Ik vind haar muziek echt vreselijk. Aardig mens, dat wel, maar ik kan er niks mee. Dan geil ik liever op Dotan, plus ik vind zijn muziek gewoon vele malen toffer en ik geloof dat het wel songfestival-waardig is.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:55 schreef Maanvis het volgende:
fuck dotan, wij willen anneke. en als je wilt geilen dan kan dat op haar bassist en gitarist!
Anneke is alom gerespecteerd en echt 1 van de beste zangeressen van nederland. niet voor niets mag ze telkens opdraven bij welk tv programma dan ook terwijl haar singles helemaal niet de top 40 bereiken.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:41 schreef Eerin het volgende:
[..]
Ik vind haar muziek echt vreselijk. Aardig mens, dat wel, maar ik kan er niks mee. Dan geil ik liever op Dotan, plus ik vind zijn muziek gewoon vele malen toffer en ik geloof dat het wel songfestival-waardig is.
Ja dat zal wel, maar ik vind nog steeds haar muziek niet leukquote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Anneke is alom gerespecteerd en echt 1 van de beste zangeressen van nederland. niet voor niets mag ze telkens opdraven bij welk tv programma dan ook terwijl haar singles helemaal niet de top 40 bereiken.
ja ik reageerde meer op het songfestival waardig ding.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:44 schreef Eerin het volgende:
[..]
Ja dat zal wel, maar ik vind nog steeds haar muziek niet leuk
Ja dat kan ik me dan wel weer voorstellenquote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja ik reageerde meer op het songfestival waardig ding.
en het gaat daar toch niet om de muziek maar om de act en haar act is geweldig. je gaat weg van zo'n concert met een geweldig gevoel iig
twitter:cornaldm twitterde op vrijdag 30-05-2014 om 17:11:53Mag ik nog 'ns de zeer muzikale melancholieke eigenzinnigheid van @DotanMusic aanbevelen? Luister naar 7 Layers! reageer retweet
Zou echt mijn tip voor 2015 zijn. Waanzinnig goede stem, geweldige nummers, heel onderscheidend (om maar op z'n Cornalds te spreken)quote:Op maandag 2 juni 2014 00:12 schreef Ludootje het volgende:
Eerst dacht ik Caro Emerald, maar nu denk ik Sharon Kovacs... Zij gaat dé verassing van het jaar worden!
Het feit dat ze in februari een concert geven en dus iets te promoten hebben lijkt me mooi passen in de lijn van afgelopen jaren...quote:
Dat was bij De Toppers ook geen probleem... op beide aspectenquote:Op donderdag 5 juni 2014 13:18 schreef Greys het volgende:
Persoonlijk lijkt het me ook gewoon een beetje te 'oud'
En wat hebben ze dan zelf voor hits? Ze zingen toch alleen maar meuk van ander diva's?
Ralf M. featuring Roxannequote:Op donderdag 5 juni 2014 20:28 schreef HOUMUHTEGEJONGUH het volgende:
[..]
waarom niet andre hazes anders..
quote:Op donderdag 5 juni 2014 20:39 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ralf M. featuring Roxanne
Kan het me niet voorstellen eerlijk gezegd. Dan gaan we dus weer terug naar de tijd voor Anouk. Reken maar dat zij dan met een Tjeerd-lied (songfestivallied) gaan.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:54 schreef TheVulture het volgende:
http://www.telegraaf.nl/f(...)rdt_vervolgd___.html
Het zou mij niets verbazen als dit 'm wordt...
quote:‘Miss Montreal naar Eurovisie Songfestival’
Miss Montreal moet Nederland volgend jaar vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival. Dat vindt Frans Bauer, vertelt hij in weekblad Story. Bauer denkt dat Miss Montreal een goede keuze is. “Ik vind Miss Montreal een heel goede zangeres om naar Oostenrijk te sturen. Ze is een unieke figuur. Sanne Hans, zoals ze eigenlijk heet, kan fantastisch zingen én ze begeleidt zichzelf. Ook schrijft ze haar eigen nummers. Zelf heeft ze echter al aangegeven hier nog niet klaar voor te zijn.“
De volkszanger heeft al een alternatief in gedachten. “Ik denk dat Roel van Velzen ook een heel goede keuze is. Een uitstekende muzikant die altijd zijn eigen weg volgt. En dat is voor nú de goede manier.”
Te onervaren. Aandacht vasthouden is een talent en er is geen betere training van dat talent dan de ervaring van 10 jaar (of meer) in de spotlights te staan en relevant te blijven. Het enige wat ik van Miss Montreal heb gezien is een continue push van Giel en DWDD en relatief weinig ervaring. Laten we het songfestival ajb niet het podium voor nieuwe talentjes maken die wel een carriereboost kunnen gebruiken omdat RTL Boulevard niet meer over ze praat.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 18:36 schreef Fred_B het volgende:
Hij heeft zich in dit topic nog niet gemeld, maar ook Frans Bauer houdt zich met dit vraagstuk bezig:
[..]
Doe toch maar niet.quote:
Net een soort Eric Saade. Ik zeg go!quote:
Denny Christian.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 23:49 schreef KoningPils het volgende:
Corry Brokken
Teddy Scholten
Lenny Kuhr
Teach-In
De Y is belangrijk voor de winst!
Maar de TROS moet hem wel vragen. Want hij voelt zich te goed om zichzelf aan te melden.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 14:15 schreef Greys het volgende:
Dennie Christian riep eergister nog in de media dat hij wil.
Maar IN GODSNAAM, nee, nee, nee.
Code Rood.
Hakken in het zand.
De barricades op en teken de petitie
Jahquote:Op zaterdag 7 juni 2014 14:16 schreef KoningPils het volgende:
[..]
Maar de TROS moet hem wel vragen. Want hij voelt zich te goed om zichzelf aan te melden.
Danny Christian, Dries Roelvink en Jan Smit in een triotje.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 14:16 schreef KoningPils het volgende:
[..]
Maar de TROS moet hem wel vragen. Want hij voelt zich te goed om zichzelf aan te melden.
Allemaal oude uitgemolken artiesten, bah.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 14:13 schreef Meike26 het volgende:
Ik ben het er op zich ook wel mee eens dat het geen 'nieuw' talent moet of hoeft te zijn, zoals eerder aangegeven is. Zelf heb ik nu een paar optredens van Miss Montreal meegemaakt en ik denk, hoe leuk ik dat bandje ook vind, ze nog niet naar het ESF moeten gaan. Wat mij veel interessanter lijkt is om een oude rot/band nog even een afterburner te geven en te vlammen op esf. Zou Golden Earring nog 1 keer zo'n echte GE nummer kunnen maken? Solootje van Cesar ertussen..
Of wat te denken om Candy Dulfer te sturen, kan ook goed zingen + saxofoon, zelfde aanpak met Common Linnets om camera te gebruiken (hoef je Candy niet te leren).
Laatse suggestie/hersenkronkel; Danny Christiaan, populair (geweest) in vele duitstalige landen. Heeft mij echt bewezen een ras muzikant te zijn toen met Ali B op volle toeren. Liedje van Yes-R vermaakt tot smartlap :
Ik weet het, vrij dubieus om een smartlappenartiest te sturen, maar het is wel 'anders' en ik denk 1 van de beste Smarties die we in Nederland hebben.
Tenzij het er voor zorgt dat AVROTROS dat hele ESF laat vallen, en dat de NOS het wel 'moet' verzorgen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 14:44 schreef Greys het volgende:
Dennie lijkt me een aardige kerel, maar als ik die Youtube luister bevliegt mij direct een Shahalie gevoel.
En dat moeten we niet willen, met zijn allen
Maar Thomas schrijft zelf niets toch? Die covert vooral buitenlandse hits..quote:Op zondag 8 juni 2014 12:48 schreef ato het volgende:
Het liedje van Thomas had zo'n Deens liedje kunnen zijn van 8 jaar terug..
The Floppersquote:Op zaterdag 7 juni 2014 14:18 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Danny Christian, Dries Roelvink en Jan Smit in een triotje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |