quote:
Dat was ook zo'n succesquote:Samen met Daniël Dekker en Tatjana Simic zat Hartkamp in 2009 in de vakjury van het Nationaal Songfestival. “Het betrof hier de zoektocht naar het liedje waarmee de Toppers ons land moesten vertegenwoordigen in Moskou. Het werd Shine.”
Van alle NSF-achtige dingen die we afgelopen jaren hebben gehad was wat mij betreft "Shine" de enige echte verkeerde keuze. Ze hadden toen voor "Angel Of The Night" moeten gaan.quote:
Ik zei het al een aardige tijd geleden, maar ik kom er nog een keer op terug. Fijn dat het wel opgevangen wordt door Nederland dat hij een geweldige kanshebber isquote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:27 schreef richolio het volgende:
Dotan met Home. Een beetje imagoschade voor die jongen, maar we winnen geheid.
Kutquote:Op donderdag 15 mei 2014 12:03 schreef Greys het volgende:
'Home' is al uitgebracht en daar mag hij dus niet meer mee gaan, he?
Tuuk, want anders konden we nu een nummer 1 hit uit het verleden uit de mottenballen trekken en die inzendenquote:Op donderdag 15 mei 2014 12:04 schreef richolio het volgende:
[..]
KutIk wist niet dat dat zo werkte.
Jaquote:Op donderdag 15 mei 2014 12:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Tuuk, want anders konden we nu een nummer 1 hit uit het verleden uit de mottenballen trekken en die inzendenDan konden we Mr. Probz met Waves sturen
Dus dat mag niet.
Alles dat dit jaar ná 1 september 2014 dus wordt uitgebracht, mag gebruikt worden.
Polen dit jaar bv, die hadden al een mega hit in Polen met My Slowanie en de video was al meer dan 40 miljoen keer bekeken geloof ik. Hadden het nummer in november al uitgebracht en dat mocht dus.
Voorbeeld: Waylon brengt zijn nieuwe solo CD dit jaar in september uit, maakte hij in april bekend. Dus op zích mag hij al die nummers gebruiken op Eurovisie 2015. Behalve Giving Up Easy, want die is al als liedje zelf uitgebracht. Rest van het album nog niet.
Dat van Waylon was maar een voorbeeld, qua hoe het werkt met album uitbrengen en wel of niet mogen gebruiken, want voor hetzelfde geld zijn het prutsnummers verder op dat nieuwe albumquote:Op donderdag 15 mei 2014 12:17 schreef richolio het volgende:
[..]
JaDaar heb ik je gelijk in
Maar goed, verwacht je veel van dat album van Waylon dan? Ik kan alleen maar hopen dat ze weer een goed nummer insturen en niet zo een achterlijke inzending zoals ze vroeger wel eens deden
De Toppers hadden het zelfs met de Bohemian Rhapsody nog moeilijk gehad. Dat kon gewoon echt niet.quote:Op donderdag 15 mei 2014 11:51 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
Van alle NSF-achtige dingen die we afgelopen jaren hebben gehad was wat mij betreft "Shine" de enige echte verkeerde keuze. Ze hadden toen voor "Angel Of The Night" moeten gaan.
Ik zou het voor het ESF als geheel eigenlijk wel armoedig vinden als de helft van de inzendingen bestaat uit liedjes die een half jaar ervoor al in de Top 100 hebben gestaan.quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat van Waylon was maar een voorbeeld, qua hoe het werkt met album uitbrengen en wel of niet mogen gebruiken, want voor hetzelfde geld zijn het prutsnummers verder op dat nieuwe album(Giving Up Easy had hij moeten bewaren, haha!)
Ik hoop en denk dat het wel goed komt qua kwaliteit van de inzending. Al blijft enige vrees op zijn plaats, want we hebben het idd wel over Nederland
Hm ja, dat is zo.quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:37 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik zou het voor het ESF als geheel eigenlijk wel armoedig vinden als de helft van de inzendingen bestaat uit liedjes die een half jaar ervoor al in de Top 100 hebben gestaan.
Yep.quote:Op donderdag 15 mei 2014 11:54 schreef Greys het volgende:
Ja maar wat er áf kwam op het NSF, dus hetgeen waar we überhaupt uit konden kiezen.
Dat was toch om te janken?
quote:Op donderdag 15 mei 2014 11:56 schreef Amarantha het volgende:
Caro Emerald vind ik ook wel een goede optie!
Ja, laten we reëel zijn, de reden dat Nederland zich 2x in de Top 10 heeft geplaatst, komt toch vooral doordat Noord-Europa onze inzendingen heeft kunnen waarderen. Daarmee lijkt Nederland zich als een zijdelings lid (net als Estland) toe te voegen aan het Scandinavische blok.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:44 schreef TheVulture het volgende:
Sowieso moet er bij artiest + lied met een schuin oog naar Scandinavie en als het ff kan de Baltische staten worden gekeken qua genre... Daar haal je de afgelopen twee jaar de meeste punten vandaan en da's toch een iets breder votingblock dan enkel Belgie... Een Racoon zou daar wel goed kunnen vallen
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:10 schreef Greys het volgende:
Doe Herman van Veen maar met een mooi liedje![]()
Als er iemand in het buitenland uitverkochte zalen heeft....
Helemaal mee eens, zou geweldig zijn.quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:36 schreef TheVulture het volgende:
Caro zou gewoon mijn droomkandidate zijn ja...
Asjeblieft niet zeg. Dan krijgen we weer zo'n poco circus waar lieden als Paul de Leeuw of Carlo Boshard weer een veel te grote invloed hebben. Was Anouk de reden dat Ilse en Waylon gingen. Joan Franka was de reden dat we het nooit meer op die manier moeten doenquote:Op donderdag 15 mei 2014 14:39 schreef CommanderKeen het volgende:
Laten we volgend jaar nog 1 maal intern een artiest kiezen en die zelf alles laten bepalen. Dan kunnen we de tussentijd benutten om een goed NSF te plannen, wat mij betreft naar Deens model. Dat betekent een volwaardig concert in bijvoorbeeld de HMH, deels open inschrijving, deels intern, combinatie van jury + televote. En vooral zorgen dat het voor artiesten aantrekkelijk wordt gemaakt om mee te doen.
Gewoon alleen laten televoten voor de centenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:55 schreef Greys het volgende:
Als we nou Anouk, Ilse en Waylon om te beginnen eens in die jury zouden krijgen zou ik er een stuk meer vertrouwen in krijgen
(Behalve dan dat het Nederlands publiek dat doorgaans een wansmaak heeft dan nog steeds een vinger in de pap heeft. *ril* )
Ik denk dat een nieuwe Top 10-klassering net zo hard zou worden toegejuicht. En de enveloppenceremonie in de halve finale zorgt vanzelf ook nog voor een vreugde-explosie (of niet)quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:28 schreef Greys het volgende:
Het nádeel van de volgende kandidaat is dat het voor diegene bijna alleen nog maar kan tegenvallen, na dit resultaat van TCL.
Nee, de nederlandse televoters zijn te dom om een goed lied uit te kiezen en de bnner jury zal te ijdel zijn om een lied uit te kiezen dat buiten hun hokje valt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:39 schreef CommanderKeen het volgende:
Laten we volgend jaar nog 1 maal intern een artiest kiezen en die zelf alles laten bepalen. Dan kunnen we de tussentijd benutten om een goed NSF te plannen, wat mij betreft naar Deens model. Dat betekent een volwaardig concert in bijvoorbeeld de HMH, deels open inschrijving, deels intern, combinatie van jury + televote. En vooral zorgen dat het voor artiesten aantrekkelijk wordt gemaakt om mee te doen.
Soms denk ik ook niet dat de gemiddelde Nederlandse kijker Calm After The Storm had gekozen als die keuze er was, inclusief mezelf. Moeilijk in te schatten soms wat ieder jaar nou wel of niet werkt.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Nee, de nederlandse televoters zijn te dom om een goed lied uit te kiezen en de bnner jury zal te ijdel zijn om een lied uit te kiezen dat buiten hun hokje valt.
Ow dit is goed zeg.. Zie het al voor me met een minikoor.quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:02 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik zei het al een aardige tijd geleden, maar ik kom er nog een keer op terug. Fijn dat het wel opgevangen wordt door Nederland dat hij een geweldige kanshebber is
Luister eens naar dit jongens![]()
Hahaha ik zag haar idd vanavond bij DWDD en moest er ook aan denken.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 20:30 schreef Pluto1975 het volgende:
Ze waren volgens mij al bij DWDD maar hoe gaaf is Kovac
Maar muzikaal gezien echt ongelooflijk goed! t is een raar wicht, maar het nummer spreekt me, en dan ben ik héél eerlijk, meer aan dan Birds of CATS, erg hequote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha ik zag haar idd vanavond bij DWDD en moest er ook aan denken.
Het is wel onderscheidend idd![]()
(Maar ik vond het wel een raar wicht, met haar geneuzel over dat ze moest aarden en dus haar schoenen uit. Pffff, dat is zó Frizzle Sizzle)
Wow, dit is echt goed!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 20:30 schreef Pluto1975 het volgende:
Ze waren volgens mij al bij DWDD maar hoe gaaf is Kovac
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |