SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 47% gewijzigd door debuurvrouw op 11-05-2014 17:53:08 (OP terug zetten) ]
Ik heb het liefst dat vader uit beeld blijft, maar ik wil geen reacties uitlokken hier. Het is nog al wat om zoiets te zeggen natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:24 schreef 2Happy4U het volgende:
Wil je dat de vader meer naar hem om kijkt of dat de vader hem helemaal niet meer ziet?
Ik begrijp het. Ik ben het er niet mee eens, maar ik begrijp het wel.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:31 schreef robber57 het volgende:
Ik ben niet zo van de zachte aanpak: ik denk dat jullie beide issues hebben....
Je ex is niet zo'n heel aardige papa maar jij kunt er ook wat van, ik proef on je verhaal niets dan bitterheid,verwijten en frustratie.
Je hebt daar wellicht alle reden toe maar het helpt niet echt en ik denk dat je dan ook nog lang niet op het punt
acceptatie" bent aangekomen.
Doe gewoon je eigen ding en ga er van uit dat zijn wereld niet meer de jouwe is en vice versa, dat hij een vriendin heeft is niet jouw zaak en je zou je in dat soort zaken ook niet moeten verdiepen,laat het voor wat het is.
Evenals je ex zijn opvoed capaciteiten of het ontbreken daarvan, jullie zijn uit elkaar gegaan omdat je het niet met elkaar eens was en het is dan ook een illusie om te denken dat je het nu wel met elkaar eens zult worden over de opvoeding want je weet; ieder voed zijn koters op zijn eigen manier op en er is weinig wat je er van kunt zeggen.
Wellicht een eyeopener voor je ,maar 9 van de 10 kinderen met gescheiden ouders zijn na het bezoek weekend niet te genieten en overactief en sikkeneurig en geïrriteerd thuis, dat komt niet door het bezoek weekend bij pa( of ma) maar doordat er een gespannen situatie heerst met een pa en ma die over en weer verwijten maken en kinderen pakken dat op en zijn er gevoelig voor, begin eens met je voor te nemen absoluut en totaal in het bijzijn van je kind niet kwaad of nadelig over je ex te spreken, daar knapt zo'n kind meestal al veel van op en ze worden er stukken rustiger van.
Ja, tot in de puntjes! Alle normen en waarden, geloofsovertuigingen, rolverdeling qua opvoeding, álles.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:40 schreef Stormqueen het volgende:
het heeft niks met de oplossing te maken, maar ik ben wel benieuwd of jullie voordat je zwanger werd wel eens echt het ouderschap hebben besproken. Hoe zag hij dat voor zich? Hoe zouden jullie de rollen verdelen, wat wilden jullie je kind meegeven? Zijn dat soort dingen ooit van te voren besproken?
http://www.rijksoverheid.(...)ren-te-onterven.htmlquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:26 schreef Poesopstokje het volgende:
incl verschrikkelijke vader (die mij onlangs officieel onterft heeft...).
Kort door de bochtquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:42 schreef manifold het volgende:
Misschien een vreemde vraag, maar voor mij als buitenstaander komt het vreemd over dat iemand waarbij het blijkbaar regelmatig zo ernstig mis kan gaan dat de crisisdienst ingeschakeld moet worden de verantwoordelijkheid over een kind kan hebben. Blijkbaar kun je die verantwoordelijkheid niet altijd dragen, want als het mis gaat moet hij op komen draven, vrij nemen etc. Of is dat erg kort door de bocht gedacht van mij (zoals ik zei, een onwetende buitenstaander)?
Ah welnee juh, wat moet ik met dat geld? Ik heb niks met die hele man nodig.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:45 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)ren-te-onterven.html
Dan moet je daar nog wel mee akkoord gaan, anders kan je altijd je kindsdeel nog opeisen.
Een kind is duur, al helemaal als je er praktisch in je eentje voor staat...quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:52 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ah welnee juh, wat moet ik met dat geld? Ik heb niks met die hele man nodig.
Het gaat om het principe. Ik heb nooit een cent van hem gekregen. En dat hij speciaal tijd/moeite/geld in een testament steekt zegt ook wel genoeg over het feit hoe hij over mij denkt. Daarnaast is hij ook nog niet dood.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Een kind is duur, al helemaal als je er praktisch in je eentje voor staat...
Misschien dat jij daar niets mee moet maar dat je zoon of dochter er later wel bij gebaat is. Maar ik zei het alleen omdat je het zo specifiek benoemde.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:52 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ah welnee juh, wat moet ik met dat geld? Ik heb niks met die hele man nodig.
Die tijd hebben we gehad. We hebben zelfs officiële relatietherapie gehad hiervoor, een jaar terug.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:56 schreef Baran09 het volgende:
God wat een drama TS. Volgens mij moeten jullie even goed met z'n tweeen rond de tafel gaan zitten en jullie wederzijdse verwachtingen uitspreken en concrete afspraken maken.
Dan is de volgende stap volgens mij gewoon consequenties stellen... Laat hem twee weken van te voren een afspraak maken als hij zijn kind wil zien ofzo.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:57 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Die tijd hebben we gehad. We hebben zelfs officiële relatietherapie gehad hiervoor, een jaar terug.
Het wil er bij X gewoon niet in, dat is wel duidelijk.
Ook die gesprekken hebben we gehad. Hij neemt niets van me aan. Hij is heel duidelijk daarin; alleen die weekenden en meer niet. Ik heb al meerdere keren consequenties gesteld, maar ik was dan weer zo ''goed'' om het goed te maken omwille van Billy, omdat ik wil dat hij een vader heeft. Maar afgelopen week is hij te ver gegaan en kan ik het niet meer opbrengen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:59 schreef Baran09 het volgende:
[..]
Dan is de volgende stap volgens mij gewoon consequenties stellen... Laat hem twee weken van te voren een afspraak maken als hij zijn kind wil zien ofzo.
Misschien kun je je iets onafhankelijker opstellen richting hem? Heb je niet een moeder of een buurvrouw of een vriend(in) die even op je kindje kan passen wanneer het even fout gaat?
Dit wil ik het liefst horenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:00 schreef Elvi het volgende:
Ik zou nog 1 keer een gesprek aan gaan en duidelijkheid vragen: wil hij in het leven van zijn kind of niet? Zo ja; afspraken op papier zetten over wanneer hij de zorg op zich neemt en zo niet (want: 'te druk') dan misschien kijken of hij zijn rechten als vader op kan geven. Want dit lijkt me voor jou en voor je kind geen stabiele situatie.
Als je moet gaan smeken of hij alsjeblieft zijn eigen vlees en bloed kan komen ophalen omdat dat even veiliger is en hij doet het niet: dan heb je niks aan zo'n vent en kan je hem beter loslaten. Beter niets dan constant gekwetst en teleurgesteld worden.
Dossier ben ik mee bezig, er zijn genoeg chatlogs waarin hij ''toegeeft'' dat hij niet op Billy zit te wachten en dat hij het te druk heeft met z'n vrouwen en/of ''werk''.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:03 schreef Lingue het volgende:
Precies wat Stormqueen zegt! Wat een rotsituatie voor je. Waarin je dacht samen aan die stap te beginnen kom je er alleen voor te staan. En ik snap heel goed dat je hem liever niet in je leven hebt als jullie kind voor hem geen prioriteit heeft en niet de opvoeding wil meegeven wat een kind nodig heeft!
Helaas geen wijze woorden of oplossingen voor je, maar wens je wel veel sterkte.
Misschien nog een optie om eens met een advocaat te praten? Kijken wat die zegt dat hij afspraken van weekenden niet nakomt? En dat opvoeding en hygiene niet naar omgekeken worden in de tijd dat hij bij zijn vader is. Misschien dat als er dossieropbouw is dat je je ex duidelijk kunt laten zien waar bij jou de schoen knelt.
Ik denk eerder in mij. Dat hij het klassieke plaatje voor ogen had; vader aan het werk, moeder zorgt voor de kinderen. Dat ik hem heb ''gedwongen'' (zijn woorden) om mij te helpen met de opvoeding is hem tegen gaan staan, steeds een beetje meer, tot de bom dus barstte en ik de scheiding heb aangevraagd. En dan hebben we het over een keertje pamper verschonen, eten geven, stukje fietsen etc.quote:
Dat is precies wat ik wil. Maar kan ik dat zomaar eisen? Ik wil hem niks opdringen, maar ik wil niet dat ik als boeman te boek sta omdat ik mijn kind bij z'n vader weghou. Maar het is nu klaar, het kan zo niet. Billy verdient beter. Beter niets dan dit.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:06 schreef Elvi het volgende:
Maar uit de acties van de vader blijkt toch dat hij helemaal niet op dat kind zit te wachten? Waarom wil je hem dat dan toch opdringen? Alsof een kind dat niet voelt als hij bij zn vader is... Ik zou die vent "uit zijn lijden verlossen"en het afkappen (ook juridisch regelen zodat als er wat met jou gebeurd je kind niet naar je ex gaat).
Mocht je kind op latere leeftijd meer willen weten over zijn vader dan weet je in ieder geval zn naam zodat je niet bij Spoorloos ofzo terecht hoeft te komen
Ik had al zo'n vermoeden dat je best wist wat je wilde doenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:07 schreef Poesopstokje het volgende:
Dit wil ik het liefst horenMaar is het reëel? Kan ik zoiets ''aanvechten''? Ik wil sowieso mijn advocaat bellen volgende week, want dit kan niet langer. Ik vertrouw hem niet met Billy, vooral niet nu hij een nieuwe vriendin heeft. Ik ben doodsbang dat hij Billy bij z'n familie achterlaat, mensen die nooit naar hem hebben omgekeken.
Duidelijk verhaal. Ik wens je sterkte in deze situatie. Ik heb het gevoel dat er veel emoties bij je zit waardoor je niet altijd geheel objectief naar de situatie kijkt (datingsites, nieuwe vriendin etc staat hem natuurlijk geheel vrij na een scheiding), maar daarnaast maak ik uit jouw verhaal ook een behoorlijke desinteresse bij hem voor z'n kind op. Pijnlijk en vervelend, maar daar zal je ben ik bang ik bang nooit verandering in kunnen aanbrengen. Ik hoop dat je de kracht vindt om dat te accepteren en samen met Billy en steun van vrienden en familie iets moois opbouwt waar jij geluk uithaalt. xquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:46 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Kort door de bochtIk kan prima voor m'n kind zorgen, maar soms wordt het even teveel, en dan is er hulp nodig. Crisisdienst heeft me geholpen door middel van gesprekken en medicatie (veilige) ik hoef niet opgenomen te worden hoor.
Ik ben dus verschrikkelijk achterdochtig dat ze juist om MIJ te pakken er wél werk van maken..quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:10 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik had al zo'n vermoeden dat je best wist wat je wilde doen
Ik denk dat je het beste kan informeren bij je advocaat, maar ik denk dat je ex dan echt zelf iets moet tekenen zodat hij geen rechten meer heeft (en geen plichten, misschien moet je dat ook duidelijk tegen hem zeggenDan klinkt het meer als een 'kadootje'
). En een voogd zoeken, zodat als er wat met jou gebeurd, Billy daarheen kan en veilig is bij iemand die jij vertrouwt.
Als de rest van zijn familie nooit naar Billy heeft omgekeken, dan zullen ze hem nu ook niet aanpakken als je ex hem naar hen brengt, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
Ik zou eerst bij de advocaat vragen wat de mogelijkheden zijn. Dan een voogd zoeken want als jouw ex weet dat jij niet lekker in je vel zit kan hij je misschien daarop pakken en met een voogd heb je dat probleem al opgelost.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:10 schreef Poesopstokje het volgende:
Dat is precies wat ik wil. Maar kan ik dat zomaar eisen? Ik wil hem niks opdringen, maar ik wil niet dat ik als boeman te boek sta omdat ik mijn kind bij z'n vader weghou. Maar het is nu klaar, het kan zo niet. Billy verdient beter. Beter niets dan dit.
Dankjewelquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:11 schreef manifold het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal. Ik wens je sterkte in deze situatie. Ik heb het gevoel dat er veel emoties bij je zit waardoor je niet altijd geheel objectief naar de situatie kijkt (datingsites, nieuwe vriendin etc staat hem natuurlijk geheel vrij na een scheiding), maar daarnaast maak ik uit jouw verhaal ook een behoorlijke desinteresse bij hem voor z'n kind op. Pijnlijk en vervelend, maar daar zal je ben ik bang ik bang nooit verandering in kunnen aanbrengen. Ik hoop dat je de kracht vindt om dat te accepteren en samen met Billy en steun van vrienden en familie iets moois opbouwt waar jij geluk uithaalt. x
Dat zijn je zaken nietquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:04 schreef Poesopstokje het volgende:
X heeft inmiddels een nieuwe vriendin, waar z'n Facebook vol van staat.
Dit snap ik niet.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:04 schreef Poesopstokje het volgende:
Nu is dit weekend ''zijn'' weekend. Ik kreeg vanavond via Skype pas een bericht van hem. ''Alles goed? Hee ik denkt dat je Billy niet brengt. Mocht het wel zo zijn, geef dan een berichtje.''
That's it. Ik heb het genegeerd.
Ik wacht nu tot een gezamenlijke fb-vriend van ons mij gaat vertellen dat hij op z'n FB heeft gezet dat hij plannen heeft met z'n vriendin. Dan is het wel duidelijk wie belangrijker is. Ik heb het gevoel dat hij er wel blij mee is, lekker een vrij weekend nu.
Welke stap? Hij heeft het zich er makkelijk van afgemaakt bedoel je.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:15 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat zijn je zaken niet
[..]
Dit snap ik niet.
Het is en blijft zijn zoon en nu werk jij net zo hard om de omgangsregeling te frustreren.
Nu zet hij wel de stap en is het nog niet goed.
Ik zal inderdaad het hele verhaal eerst eens bij de advocaat neerleggen. Die weet wel wat de beste aanpak is. In ieder geval bedankt voor je uitgebreide adviezenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:14 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik zou eerst bij de advocaat vragen wat de mogelijkheden zijn. Dan een voogd zoeken want als jouw ex weet dat jij niet lekker in je vel zit kan hij je misschien daarop pakken en met een voogd heb je dat probleem al opgelost.
Dan zou ik met je ex gaan praten hierover en het voorstellen. Dat je het idee hebt dat hij niet op Billy zit te wachten, en of het verstandig is of Billy nog daar komt. Als hij inderdaad aangeeft geen tijd voor hem te hebben dan zou ik voorstellen of hij dan zijn rechten wil opgeven. En als hij nog wel updates of foto's wil zien van Billy of hem over 5 jaar ofzo wil zien dan zou ik die mogelijkheid wel openhouden (ook voor je kind lijkt me dat fijn). Maar dan ben je in ieder geval van de bezoekregeling af en van het juridische aspect dat hij nog wel iets over Billy te zeggen heeft.
Serieus? De mannen met kinderen die ik ken zijn allemaal normale toegewijde vaders, dus misschien zegt het iets over de mannen in jouw omgeving?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:13 schreef LittleLady het volgende:
Tja maar er zijn maar weinig mannen die iets met de opvoeding doen, de meesten zijn zich vaag bewust van de drentelde voetjes door het huis.
Maar dat is het hem. Ik wil dat niet meer. Ik wil Billy bij mij houden.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:18 schreef Moppert het volgende:
Schoonheidsprijs waardig is het niet maar dan is het toch aan jou om te zeggen:
Ik breng hem gewoon X. ik verwacht je morgen om.... of ik breng hem om...
Dat jullie issues hebben is kut maar dat moet je gewoon buiten de omgang laten.
Die ik ken ook. Heb mijn mannelijke vrienden regelmatig vergeleken. Die werken óók allemaal 40 uur. Maar die spelen na werktijd ook met hun kinderen, die geven ze ook te eten, die gaan in het weekend ook samen op stap. En die hebben OOK vrije tijd.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:20 schreef manifold het volgende:
[..]
Serieus? De mannen met kinderen die ik ken zijn allemaal normale toegewijde vaders, dus misschien zegt het iets over de mannen in jouw omgeving?
Maar pas hier wel mee op, dit soort dingen kunnen later wel tegen je gebruikt worden. Beter is om op zo'n berichtje te antwoorden met iets als "Ik was gewoon van plan om hem volgens afspraak langs te komen brengen, laat even weten als je dat liever niet wit". Mocht jullie ooit recht tegenover elkaar in de rechtzaal komen te staan kun jij altijd aangeven je best te hebben gedaan om de afgesproken regeling na te komen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:21 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Maar dat is het hem. Ik wil dat niet meer. Ik wil Billy bij mij houden.
Het is ook dubbel; ik ben blij dat hij hem niet heeft opgehaald vanavond, maar ook enorm boos. Maar het bevestigd ook weer dat hij geen fuck om hem geeft.
Nou nee, een man vind het leuk om eens te stoeien, iets te bouwen of interessant te doen, maar als een man echt moet verzorgen dan word het allemaal heel snel minder, wil niet zeggen dat ze minder zijn, maar er zit een heel groot verschil tussen mannen en vrouwen, je kan niet verwachten dat een man zoals een vrouw gaat denken en uren over kinderen gaat praten.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:20 schreef manifold het volgende:
[..]
Serieus? De mannen met kinderen die ik ken zijn allemaal normale toegewijde vaders, dus misschien zegt het iets over de mannen in jouw omgeving?
Het hele topic kan tegen mij worden gebruikt. Maar ik weet het anders even niet meer, ik weet alleen dat ik mijn advocaat moet bellen maandag. Maar hoe dan verder? Wat als X zijn rechten niet wil opgeven? Dan breekt de hel los omdat ik het heb aangedragen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:23 schreef manifold het volgende:
[..]
Maar pas hier wel mee op, dit soort dingen kunnen later wel tegen je gebruikt worden. Beter is om op zo'n berichtje te antwoorden met iets als "Ik was gewoon van plan om hem volgens afspraak langs te komen brengen, laat even weten als je dat liever niet wit". Mocht jullie ooit recht tegenover elkaar in de rechtzaal komen te staan kun jij altijd aangeven je best te hebben gedaan om de afgesproken regeling na te komen.
Maar daar hebben we het ook niet overquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:25 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Nou nee, een man vind het leuk om eens te stoeien, iets te bouwen of interessant te doen, maar als een man echt moet verzorgen dan word het allemaal heel snel minder, wil niet zeggen dat ze minder zijn, maar er zit een heel groot verschil tussen mannen en vrouwen, je kan niet verwachten dat een man zoals een vrouw gaat denken en uren over kinderen gaat praten.
OP uberhaupt wel gelezen?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:22 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Tsja dat krijg je als de man liever niet een kindje had gehad. Kun je niks tegen doen. Als hij niet wil, wil hij niet. Laat gaan.
quote:Mijn ex-man (nu even X) en ik waren dolblij. X wou ontzettend graag vader worden
Als dat je wens is dan moet je een (anonieme) donor zoeken en niet kinderen nemen met iemand samen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:21 schreef Poesopstokje het volgende:
Maar dat is het hem. Ik wil dat niet meer. Ik wil Billy bij mij houden.
Het is ook dubbel; ik ben blij dat hij hem niet heeft opgehaald vanavond, maar ook enorm boos. Maar het bevestigd ook weer dat hij geen fuck om hem geeft.
Ga lekker even in een ander topic zitten trollen met je pseudo psychologische gebrabbel zeg...quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:25 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Nou nee, een man vind het leuk om eens te stoeien, iets te bouwen of interessant te doen, maar als een man echt moet verzorgen dan word het allemaal heel snel minder, wil niet zeggen dat ze minder zijn, maar er zit een heel groot verschil tussen mannen en vrouwen, je kan niet verwachten dat een man zoals een vrouw gaat denken en uren over kinderen gaat praten.
Ben ik het echt totaal niet mee eensquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:25 schreef LittleLady het volgende:
Heb JIJ de OP wel gelezen?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:27 schreef Moppert het volgende:
[..]
Als dat je wens is dan moet je een (anonieme) donor zoeken en niet kinderen nemen met iemand samen.
Simpel. Het gaat gewoon niet om jou maar om jullie zoon.
Verder als hij zich niet aan schema's kan houden en dergelijke kan je altijd hulp van jeugdzorg inschakelen om te helpen bij de omgang en om het neutraal te houden.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:04 schreef Poesopstokje het volgende:
Op Billy's kamertje ligt al 4 weken kattenbakkorrels, met stront en al. En dan keihard tegen mij liegen als ik hem daar op aanspreek. Walgelijk.
Nou ik ken maar weinig mannen die zich daadwerkelijk met de opvoeding bemoeien, eigenlijk heb ik zelden een man zoals mijn overleden man gezien, dat was net een dolgelukkige moederquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:26 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Maar daar hebben we het ook niet overHet gaat hier over helpen, gewoon normale dingen die een vader prima voor z'n kind kan doen.
Waarom denk je dat er zoveel mensen scheidenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:28 schreef manifold het volgende:
[..]
Ga lekker even in een ander topic zitten trollen met je pseudo psychologische gebrabbel zeg...
Nou zeg het maar: omdat alle mannen het alleen leuk vinden om eens te stoeien, iets te bouwen of interessant te doen?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:34 schreef LittleLady het volgende:
Waarom denk je dat er zoveel mensen scheiden
Op welk vlak denk ik alleen aan mezelf dan? Je snapt dat ik nu even emotioneel ben en mezelf nu ook zo uit, dus je moet me hiermee even helpenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:33 schreef Moppert het volgende:
Ja maar ik zie voornamelijk een moeder die erg aan zichzelf denkt op sommige vlakken.
Of denkt nog te kunnen beslissen wat er moet gebeuren in het leven van X.
Het enige waar ik echt een issue van zou maken is:
[..]
Verder als hij zich niet aan schema's kan houden en dergelijke kan je altijd hulp van jeugdzorg inschakelen om te helpen bij de omgang en om het neutraal te houden.
Daar ben ik het niet mee eens. Wat jij nu zegt is dat hij alleen verantwoordelijk is in zijn weekend. Dat vind ik niet, hij is net als mij 24/7 verantwoordelijk voor Billy. Wij zijn beide ouders. En als hij daar niet voor wil ''tekenen'' dan houdt het op.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:38 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben het wel met Moppert eens: als hij contact met je opneemt, is het niet productief om dat dan maar te negeren. Wat hij allemaal doet kan nog zo pijnlijk zijn, maar jouw manier van communiceren blijft jouw verantwoordelijkheid, of het nou een zak is of niet.
Dat jij de crisisdienst moet inschakelen is heel naar, niet in de laatste plaats voor jullie zoon, maar ik vind dst je hem niet verantwoordelijk kunt maken voor de opvang. Jouw weekend, jouw verantwoordelijkheid. Het zou hem sieren als hij voor jullie kind klaar zou staan, maar als dat niet zo is, dan kun je het niet afdwingen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel akelig voor jou en je kind, en het lijkt me geen veilige situatie om in op te groeien. Maar je kunt niet op eigen houtje beslissen dat hij zijn kind niet meer zal zien omdat dat beter is. Dat moet in overleg en tot je daar uit bent zou ik zeker geen ondoordachte stappen zetten. Sterkte!
Hoe komt het op jou over? Er zijn middelen zat om contact met mij op te nemen over Billy en over zijn situatie. Vervolgens hoor ik via via dat zijn facebook vol staat met berichten over zijn weekend met z'n vriendin. Ja, niet relevant, ik weet het. Maar ik probeer hier een punt te maken.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:43 schreef Clubsoda het volgende:
Maar dat het hem niet interesseert, is dat jouw aanname of heb je hem dat ook zo horen zeggen? Ik snap waarop je het baseert, maar ik zou voorzichtig zijn met zijn gedrag duiden en interpreteren volgens je eigen referentiekader. Een open blik is essentieel in het contact met je ex. Niet zozeer voor hem , maar voor jezelf en uiteindelijk voor je kind. Omdat wrok koesteren en 'zie je wel, het boeit hem niet' het zo ontzettend veel moeilijker maakt.
Dat ben ik dus niet met je eens. Je woont niet samen, dus beide 24/7 verantwoordelijk zijn is praktisch moeilijk vind ik. Als mijn ex zijn been breekt in zijn weekend, heb ik graag dat hij me belt, maar als ik onbereikbaar ben of niet in de gelegenheid ons kind op te vangen, is het wel zijn zaak om opvang te regelen en dan vind ik het niet plezierig daar achteraf een verwijt over te krijgen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:41 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Wat jij nu zegt is dat hij alleen verantwoordelijk is in zijn weekend. Dat vind ik niet, hij is net als mij 24/7 verantwoordelijk voor Billy. Wij zijn beide ouders. En als hij daar niet voor wil ''tekenen'' dan houdt het op.
Mocht Billy wat gebeuren in X zijn weekend dan sta ik ook als eerste op de stoep, dan laat ik het toch niet gaan omdat het mijn weekend/verantwoordelijkheid niet is?
Nee, maar X was wél bereikbaar en wél in staat om Billy op te vangen, maar besloot dat andere zaken voor gingen. Met de quote; ''Niet altijd als jij een probleempje hebt moet ik maar komen opdraven.''quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat ben ik dus niet met je eens. Je woont niet samen, dus beide 24/7 verantwoordelijk zijn is praktisch moeilijk vind ik. Als mijn ex zijn been breekt in zijn weekend, heb ik graag dat hij me belt, maar als ik onbereikbaar ben of niet in de gelegenheid ons kind op te vangen, is het wel zijn zaak om opvang te regelen en dan vind ik het niet plezierig daar achteraf een verwijt over te krijgen.
Hoe het op mij overkomt is toch niet relevant? Het gaat erom hoe hij het ervaart. Ik kan er van alles van vinden, maar hoe hij zich voelt: geen idee. En wat je vindt van zijn facebookactiviteiten is wel relevant: jij wordt er boos en ongelukkig van en dat belemmert jullie relatie. Terecht of onterecht.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:45 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Hoe komt het op jou over? Er zijn middelen zat om contact met mij op te nemen over Billy en over zijn situatie. Vervolgens hoor ik via via dat zijn facebook vol staat met berichten over zijn weekend met z'n vriendin. Ja, niet relevant, ik weet het. Maar ik probeer hier een punt te maken.
Het is ook niet mijn stijl, en getuigt van weinig empathie en flexibiliteit maar ik vind het niet ietd objectiefs verwijtbaars.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee, maar X was wél bereikbaar en wél in staat om Billy op te vangen, maar besloot dat andere zaken voor gingen. Met de quote; ''Niet altijd als jij een probleempje hebt moet ik maar komen opdraven.''
Ja toen nog wel. Maar als de baby er eenmaal is en de gebroken nachten er zijn vinden veel mannen het toch een stuk minder leuk dan gedacht/gehoopt.quote:
Je hebt ook gelijk, maar ik kan de boel nu even niet relativeren.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:50 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hoe het op mij overkomt is toch niet relevant? Het gaat erom hoe hij het ervaart. Ik kan er van alles van vinden, maar hoe hij zich voelt: geen idee. En wat je vindt van zijn facebookactiviteiten is wel relevant: jij wordt er boos en ongelukkig van en dat belemmert jullie relatie. Terecht of onterecht.
Je kunt alleen jezelf veranderen, hoe hij is zul je moeten accepteren, tot het punt waar de veiligheid en/of gezondheid van je kind in gevaar komt.
Want alleen mannen kunnen het opvoeden en alles wat daarbij komt kijken zwaarder vinden dan gedacht?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:55 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Ja toen nog wel. Maar als de baby er eenmaal is en de gebroken nachten er zijn vinden veel mannen het toch een stuk minder leuk dan gedacht/gehoopt.
OP kwam ik opeens in een ONZ topic tegenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:04 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb de OP weggehaald.
Ik heb m'n verhaal kunnen doen en ik laat nu de verschillende reacties in me opnemen.
Iedereen bedankt voor de tips, adviezen, steun en kritische noten. Het wordt gewaardeerd
Dat begrijp ik, het is ook een klotesituatie en je moet zveel slikken en jezelf wel 1000x opzij zetten. Het liefst hou je je kind dichtbij en wil je hem voor alles beschermen. Maar juist als je niet kan relativeren, wat heel voorstelbaar is, is het niet het moment om de omgangsregeling te frustreren. Daar komt geheid gedonder van. Ik wens je veel sterkte! En wat ellendig dat mensen menen hier lollig over te moeten doenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:59 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Je hebt ook gelijk, maar ik kan de boel nu even niet relativeren.
Heb je een linkje?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:28 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
OP kwam ik opeens in een ONZ topic tegen
In tegenstelling tot de mama's, die elke nacht juichend hun bed uitspringenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:55 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Ja toen nog wel. Maar als de baby er eenmaal is en de gebroken nachten er zijn vinden veel mannen het toch een stuk minder leuk dan gedacht/gehoopt.
Dat klinkt zo makkelijk, maar wat het beste is voor een kind is nogal subjectief te interpreteren. Zo is deze moeder ervan overtuigd dat het beter is voor haar kind als hij zijn papa niet meer ziet, terwijl het toch wel is bewezen dat het wel een héle slechte vader moet zijn willen de nadelen van omgang groter zijn dan de voordelen. Een kind krijgt later problemen met het ontwikkelen van zijn 'eigen ik' wanneer hij 50% van zijn afkomst niet kent, maar omdat je dat niet direct terugziet bij een jong kindje lijken er echt heel veel mensen te zijn die daar veels te makkelijk overheen stappen. Ik heb de OP niet gelezen, maar werkelijk TS, volgens mij zit er vooral veel rancune en reken je hem af op het feit dat hij jullie overeenkomst zakelijker bekijkt als jij. En echt, ik zou net zo pissig zijn als jij wanneer mijn vent zo makkelijk 'over zijn kind heen zou stappen' in geval van nood, maar hij zou dit kunnen voelen als een soort van poging om zijn leven binnen te dringen/hem te claimen/het kind inzetten om hem weg te krijgen uit zijn 'nieuwe leven'. Of jij dat zo bedoeld hebt of niet, dat kan een reactie verklaren. Elke medaille heeft twee kanten en ik stel het nu harder als ik het bedoel want ik snap het wel, maar volgens mij staren jullie jezelf beiden blind op de éigen kant. Wees een goede moeder en stap daar voorbij en als je ex niet meteen volgt, hou vol. Met de tijd gaan de scherpe randen eraf en hoe jullie nú vorm geven aan het ouderschap zal straks de toon bepalen van het leven van jullie kleine.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 09:54 schreef ohnee het volgende:
Heb de OP niet kunnen lezen, maar ik denk dat je moet kijken naar wat het beste is voor Billy en daar naar handelen. Sterkte!
Dankjewel voor je reactiequote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:19 schreef Incantrix het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de mama's, die elke nacht juichend hun bed uitspringen
[..]
Dat klinkt zo makkelijk, maar wat het beste is voor een kind is nogal subjectief te interpreteren. Zo is deze moeder ervan overtuigd dat het beter is voor haar kind als hij zijn papa niet meer ziet, terwijl het toch wel is bewezen dat het wel een héle slechte vader moet zijn willen de nadelen van omgang groter zijn dan de voordelen. Een kind krijgt later problemen met het ontwikkelen van zijn 'eigen ik' wanneer hij 50% van zijn afkomst niet kent, maar omdat je dat niet direct terugziet bij een jong kindje lijken er echt heel veel mensen te zijn die daar veels te makkelijk overheen stappen. Ik heb de OP niet gelezen, maar werkelijk TS, volgens mij zit er vooral veel rancune en reken je hem af op het feit dat hij jullie overeenkomst zakelijker bekijkt als jij. En echt, ik zou net zo pissig zijn als jij wanneer mijn vent zo makkelijk 'over zijn kind heen zou stappen' in geval van nood, maar hij zou dit kunnen voelen als een soort van poging om zijn leven binnen te dringen/hem te claimen/het kind inzetten om hem weg te krijgen uit zijn 'nieuwe leven'. Of jij dat zo bedoeld hebt of niet, dat kan een reactie verklaren. Elke medaille heeft twee kanten en ik stel het nu harder als ik het bedoel want ik snap het wel, maar volgens mij staren jullie jezelf beiden blind op de éigen kant. Wees een goede moeder en stap daar voorbij en als je ex niet meteen volgt, hou vol. Met de tijd gaan de scherpe randen eraf en hoe jullie nú vormgeven aan het ouderschap zal straks de toon bepalen van het leven van jullie kleine.
Sterkte, gemakkelijk zal het geenszins zijn (ik zou je overigens aanraden om bij je advocaat eens te informeren naar mogelijkheden tot mediation. Dat kán veel betekenen, in sommige gevallen).
Dat klinkt goed, ik hoop dat hij ook bereid is om het gesprek aan te gaan en dat jullie samen in goede overeenstemming aan de toekomst van jullie jongetje kunnen werken. Veel succes!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:32 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dankjewel voor je reactie![]()
Na een nacht slapen en de boel te hebben laten bezinken lijkt het me inderdaad verstandiger om de advocaat in te schakelen voor een gesprek, niet om X zijn rechten af te nemen. Ook al wil ik niet dat X op deze manier met Billy om gaat, er moet toch nog een manier zijn om de boel recht te trekken. Blijkt dan alsnog dat X gewoon écht niet wil, dan is dat voor de advocaat ook duidelijk en kunnen we echte stappen ondernemen.
Nee, dát zeg ik niet. Maar geeft niet hoor, dat je me niet snapt. Mij is duidelijk - door wat voor reden dan ook - dat X niet meer betrokken wil zijn bij de opvoeding. En dat kun je niet forceren bij iemand die niet wil.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:19 schreef Incantrix het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de mama's, die elke nacht juichend hun bed uitspringen
Okey, dan hoef ik geen actie meer te ondernemenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:28 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb het gelijk ge-TR't en het is verwijderd
Dankjewelquote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:30 schreef Kyara het volgende:
[..]
Okey, dan hoef ik geen actie meer te ondernemen
Dat je ook echt bent gegaan zegquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:30 schreef Poesopstokje het volgende:
Bovenstaand verhaal zijn maar stukjes en voorbeelden natuurlijk. Er is zó veel meer gebeurd.
Er werd vanmiddag bijna geschokkeerd gereageerd toen ik in een ander topic vertelde dat ik 4 dagen na de bevalling op de fiets (met hechtingen en beurse poes) nieuwe kleertjes moest gaan halen voor Billy, omdat X te beroerd was om dat te doen voor hem/mij.
Wat een bullcrap!!! hij vroeg ook al dit weekend of hij hem mocht en toen negeerde jij hem tich.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:35 schreef Poesopstokje het volgende:
Verrassing! Vader kijkt opeens naar kind om!
Ik werd vanochtend wakker gemaakt met een berichtje van zijn zus, die had op facebook een verhaal gezet over dat het zo triest was dat haar broer zijn kindje moest missen. Dat het kindje door jaloezie en haat als chantagemiddel werd ingezet etc etc.
Publiekelijk hè, we hebben zo'n 40 gezamelijke vrienden meen ik.
Ik heb nog een heel ''gesprek'' met haar gehad in de chat. Heel zielig verhaal, kwam er op neer dat IK Billy bij X weg houdt en dat X zo moest huilen en niet wist wat hij moest doen. Jankjankjank. Er viel eigenlijk niet mee te praten, want het kwam er op neer dat IK degene was die fout en verkeerd zat.
Morgen dus de advocaat bellen en mediation regelen. Vrijwillig opzeggen van de bezoekregeling kan ik wel vergeten, dan kan ik er maar beter voor zorgen dat het allemaal gaat zoals ik het wil. ''Schoon''familie zit er opeens bovenop, terwijl die Billy in anderhalf jaar tijd 2x hebben gezien.. Dus dat volk komt niet aan mijn kind. Iemand heeft zitten stoken, en gisteren ergens is er iets mis gegaan waardoor zus van X dat bericht heeft geplaatst vanochtend.
Hij heeft helemaal niet gevraagd of hij hem mocht. Alleen medegedeeld dat ik hem waarschijnlijk niet kwam brengen. En dat heb ik genegeerd, en hij is er verder ook niet op in gegaan.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:45 schreef Moppert het volgende:
[..]
Wat een bullcrap!!! hij vroeg ook al dit weekend of hij hem mocht en toen negeerde jij hem tich.
Dus je gebruikt hem ook als chantage middel
Ik voel me ook het slachtoffer. Maar mijn kind nog meer.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:53 schreef Moppert het volgende:
Ik gaf eerder al toe dat dit niet netjes was van hem maar je zit erg in de slachtofferrol.
het lijkt me gewoon in jullie aller belang om te kappen met het geruzie.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:59 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik voel me ook het slachtoffer. Maar mijn kind nog meer.
Ik wou het afwachten, kijken wat er van zijn kant zou komen. Niets dus, wat ik al verwacht had en wat dus bevestigd werd.quote:Op zondag 11 mei 2014 15:23 schreef simmu het volgende:
[..]
het lijkt me gewoon in jullie aller belang om te kappen met het geruzie.
en nee; jij hebt geen invloed op zijn reacties, maar wel op die van jou. meer mensen zeiden bijvoorbeeld al over dat gedoe (per facebook) over dat hij zei dat je hem waarschijnlijk niet zal brengen, dat je beter dan gewoon direct kan vragen aan hem wat hij wil. in plaats daarvan reageerde jij niet, bracht het kind niet en opende je hier een (al dan niet terecht doet er niet toe) verontwaardigd topic.
en nu zit je in de shit want nu kan hij lekker zielig en verontwaardigd doen dat jij de boel frustreert.
mijn tips (niet gehinderd door enige vorm van ervaring hierin)
hou het zakelijk:
maak afspraken over kind en geld en spullen en hou je daaraan
negeer verder alles. gewoon echt helemaal alles.
en wat je ook doet; kap met de wederzijdse mindfuck. je kind krijgt het mee. ook al is die nu nog maar een baby.
De scheiding ging perfect! X heeft mij helpen verhuizen, ik heb X geholpen met de administratie etc. Het is dan ook heel snel gegaan, maar ik kreeg het gevoel dat X het allemaal wel prima vond. Hij leefde imo ook als een echte vrijgezel nadat wij zijn vertrokken.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:36 schreef tombolafan het volgende:
Ik denk dat jullie beiden fout zitten, en ik kan me bijna niet voorstellen dat alles in goede harmonie is gegaan tijdens de scheiding?
Hoe dan ook, jullie zullen beiden volwassen moeten worden en water bij de wijn moeten doen. Ga idd naar een mediator en denk beiden aan t kind ipv aan jezelf
dit sowieso, in r&p wordt deze ook teruggezet toch, is dat niet FOK! Reglement?quote:Op zondag 11 mei 2014 17:38 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik wil de OP graag terug. Op deze manier kan er geen gesprek op gang komen.
Ziet je ex-schoonfamilie Billy ook niet als ie bok zijn vader is bv? En jij had het er ook over dat je 'wachtte tot een wederzijdse vriend zou vertellen wat er op zijn Facebook zou staan'? Dan haal je er zelf toch ook extra mensen Jjh?quote:Op zondag 11 mei 2014 17:31 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
De scheiding ging perfect! X heeft mij helpen verhuizen, ik heb X geholpen met de administratie etc. Het is dan ook heel snel gegaan, maar ik kreeg het gevoel dat X het allemaal wel prima vond. Hij leefde imo ook als een echte vrijgezel nadat wij zijn vertrokken.
Zijn zus vertelde mij vanmiddag dat ik teveel van hem verwacht, onrealistische zaken. Toen ik daarop antwoordde dat af en toe vragen hoe het gaat, betrokken en begaan zijn bij z'n opvoeding/therapie etc heus niet teveel gevraagd is kapte ze het gesprek af.
Tegen mij werd gezegd dat ik alleen maar negatieve dingen over X vertelde, en zus kon dus alleen maar negatieve dingen over mij vertellen. Dat gaat niet werken dus. Vandaar ook de advocaat morgen, dit is iets tussen X en mij, ik heb geen zin in onnodig bemoei van mensen die nooit naar Billy hebben omgekeken. Nogmaals, dit is puur getreiter om mij te pakken, echt niet in het belang van Billy.
Jammer. Ik heb geen kopie trouwens, dus jij of een collega zult hem moeten terug zettenquote:
Nee, zelfs dan niet. Voor zover ik weet (X kan het verzwijgen natuurlijk, geen idee..) hebben ze Billy sinds augustus niet meer gezien.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:45 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ziet je ex-schoonfamilie Billy ook niet als ie bok zijn vader is bv? En jij had het er ook over dat je 'wachtte tot een wederzijdse vriend zou vertellen wat er op zijn Facebook zou staan'? Dan haal je er zelf toch ook extra mensen Jjh?
Sowieso, jíj houdt jullie zoon bij hem weg, puurder getreiter (en niet in belang van het kind) is er imho niet
Oké dankjewel.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:50 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik zet de OP even terug en ga je dan ook even doorzetten naar R&P dit heeft niks met jullie ouderschap te maken en alles met jullie manier van omgaan met elkaar.
Verzwijgen? Heeft ie meldplicht dan over alles wat ie met zn kind doet? Hij kan hem niet gewoon meegenomen hebben naar ze zonder dat te vertellen?quote:Op zondag 11 mei 2014 17:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Jammer. Ik heb geen kopie trouwens, dus jij of een collega zult hem moeten terug zetten
[..]
Nee, zelfs dan niet. Voor zover ik weet (X kan het verzwijgen natuurlijk, geen idee..) hebben ze Billy sinds augustus niet meer gezien.
Klopt, maar ik hou het privé. Ik stook deze mensen niet op om voor mij dingen op fb te gaan zetten.
het ging om te beginnen niet om billy, want anders hadden jullie deze problemen niet gehadquote:Op zondag 11 mei 2014 17:56 schreef Poesopstokje het volgende:
Vanavond, als Billy op bed ligt zal ik mijn fouten en tekortkomingen op papier zetten. Dan is er toch nog enigszins sprake van een verhaal van 2 kanten. Aangezien het nu een R&P topic is ipv OUD gaat het niet meer alleen om Billy.
Dat is de controlefreak in mij, en dat is een tekortkoming. Daar hebben we ook afspraken over gemaakt, dat hij Billy niet mee zou nemen naar zijn ouders/zus, maar dat als ze hem wouden zien dat zij bij hem zouden komen. Ivm hygiëne in huis en het kettingroken in huis. Daar was X het ook mee eens.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:00 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Verzwijgen? Heeft ie meldplicht dan over alles wat ie met zn kind doet? Hij kan hem niet gewoon meegenomen hebben naar ze zonder dat te vertellen?
Mensen vragen naar wat hij op zijn fb zet is imho ook stoken hoor. En nogmaals, jíj houdt jullie kind bij hem weg.
Billy ís het ''probleem'', grof gezegd. Voor de zwangerschap waren we gelukkig getrouwd en het kon allemaal niet beter. X kreeg koudwatervrees en heeft mij laten zitten.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:09 schreef simmu het volgende:
[..]
het ging om te beginnen niet om billy, want anders hadden jullie deze problemen niet gehad
Daarom schrok ik ook enorm van het bericht op fb vanmorgen. Dat ze opeens met z'n allen er boven op zitten, dit is een directe aanval naar mij toe, en heus niet omdat ze Billy graag willen zien.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:19 schreef Moppert het volgende:
Ik snap best dat je zijn ouders die geen band met hem hebben nog niet in de directe omgangsregeling wil (dat zou ik als ik het zou doortrekken naar mijn leven ook niet willen) Maar dat staat dan weer geheel los van de omgangsregeling. Die verstoor je enorm.
Het zou je sieren om je eigen wensen iets meer opzij te zetten.. ik ik ik ik
dit allemaal jaquote:Op zondag 11 mei 2014 18:21 schreef Leandra het volgende:
Ik snap niet wat het uitmaakt dat X een andere vriendin heeft, dat is jouw zaak niet.
Ik snap ook niet waarom jij je kind zou moeten brengen, hij komt hem maar halen.
Dat gezegd hebbende snap ik ook niet waarom je kennelijk nog steeds zo om zijn aandacht zit te smeken.
Overigens snap ik niet dat de kraamhulp je 4 dagen na de bevalling op de fiets heeft laten stappen, als hij megabelangrijk kledingstuk A niet voor zijn zoon kon kopen dan had je het toch gewoon kunnen bestellen, je moeder/vriendin/buurvrouw kunnen vragen of ze het mee konden nemen met boodschappen doen?
Ik betrek die nieuwe vriendin in het verhaal omdat X blijkbaar wel tijd voor haar maakt, en niet voor Billy. Niet vragen wat er met Billy gebeurde na zaterdag, maar wél het weekend naar z'n vriendin gaan. Zulke dingen. Dat steekt. Vooral omdat het om een behoorlijke moeilijke situatie ging, waarbij ik Billy liever bij z'n vader had gehad.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:21 schreef Leandra het volgende:
Ik snap niet wat het uitmaakt dat X een andere vriendin heeft, dat is jouw zaak niet.
Ik snap ook niet waarom jij je kind zou moeten brengen, hij komt hem maar halen.
Dat gezegd hebbende snap ik ook niet waarom je kennelijk nog steeds zo om zijn aandacht zit te smeken.
Overigens snap ik niet dat de kraamhulp je 4 dagen na de bevalling op de fiets heeft laten stappen, als hij megabelangrijk kledingstuk X niet voor zijn zoon kon kopen dan had je het toch gewoon kunnen bestellen, je moeder/vriendin/buurvrouw kunnen vragen of ze het mee konden nemen met boodschappen doen?
Klopt, dat ben ik, en ik sta daar nog steeds achter! Leeftijd speelt helemaal geen rol in deze situatie. Het zijn de persoonlijkheden.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:25 schreef Godshand het volgende:
Was TS niet die meid die liep te brullen dat 21 jarige meiden echt wel met 43-jarige mannen kunnen gaan en dat het dan helemaal goed gaat? Samenwonen, een kind het was echt jofel allemaal?! Gezellif in Friesland! Of heb ik de verkeerde voor me?
Het is jouw zaak niet, en de tijd die hij aan zijn kind besteedt moet hij uiteindelijk zelf naar zijn kind verantwoorden.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:24 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik betrek die nieuwe vriendin in het verhaal omdat X blijkbaar wel tijd voor haar maakt, en niet voor Billy. Niet vragen wat er met Billy gebeurde na zaterdag, maar wél het weekend naar z'n vriendin gaan. Zulke dingen. Dat steekt. Vooral omdat het om een behoorlijke moeilijke situatie ging, waarbij ik Billy liever bij z'n vader had gehad.
Dat andere is verder niet relevant meer, dat is gebeurd. Vrienden/familie etc was niet bij de hand, kraamzorg was al naar huis.
Danquote:Op zondag 11 mei 2014 18:26 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Klopt, dat ben ik, en ik sta daar nog steeds achter! Leeftijd speelt helemaal geen rol in deze situatie. Het zijn de persoonlijkheden.
Ja, en dat is het dubbele; dat wou ik niet. Ik was boos, gefrustreerd, verdrietig. Allemaal omdat hij niet naar Billy heeft gevraagd die week. Het was de druppel. Al het contact kwam van mijn kant, liet X zichzelf nou maar eens bewijzen dat hij Billy wel degelijk wou.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is jouw zaak niet, en de tijd die hij aan zijn kind besteedt moet hij uiteindelijk zelf naar zijn kind verantwoorden.
Daarbij heb jij toch gezegd dat je hem niet kwam brengen? Had dan gewoon gereageerd dat hij hem maar moest komen halen.
Ah en als ze bij hem thuis zijn geweest in de weekenden dat hij Billy had moet ie dat ook per keer vertellen? Of zou het zomaar kunnen dat ze hem vaker zien dan jij weet? En eerst zeur je om de hygiëne bij je ex en nu bij je exschoonouders, en is het bij je ex wel ok?quote:Op zondag 11 mei 2014 18:16 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat is de controlefreak in mij, en dat is een tekortkoming. Daar hebben we ook afspraken over gemaakt, dat hij Billy niet mee zou nemen naar zijn ouders/zus, maar dat als ze hem wouden zien dat zij bij hem zouden komen. Ivm hygiëne in huis en het kettingroken in huis. Daar was X het ook mee eens.
Dus als daar afspraken over zijn gemaakt is het imo verzwijgen inderdaad.
Waar liggen zijn prioriteiten dan volgens jou? Jij zegt dat hij Billy niet krijgt, hij checkt dat nog eens bij je en jij reageert niet, ik blijf t idee krijgen dat jij het hem niet gunt.quote:En nee, ik vind het geen stoken. Het ging om een vriendin van mij die X toevallig in de vriendenlijst had staan.
En nogmaals; ik heb gewacht op initiatief van zijn kant. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik hem niet meer vrijwillig breng. Hij had contact kunnen opnemen en hem kunnen ophalen. Dat heeft hij niet gedaan, hij heeft alleen meegedeeld dat ik hem waarschijnlijk niet zou brengen, wat ik inderdaad genegeerd heb.
Na alles wat er gebeurd is breng ik hem ook niet meer vrijwillig. Ik vertrouw X niet met Billy, vooral niet nu ik weet waar zijn prioriteiten liggen.
Pardon?quote:Op zondag 11 mei 2014 18:28 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja, en dat is het dubbele; dat wou ik niet. Ik was boos, gefrustreerd, verdrietig. Allemaal omdat hij niet naar Billy heeft gevraagd die week. Het was de druppel. Al het contact kwam van mijn kant, liet X zichzelf nou maar eens bewijzen dat hij Billy wel degelijk wou.
dus hij moet braaf wachten of je heel misschien terugkomt op je dreigement en mag niks anders doen?quote:Op zondag 11 mei 2014 18:24 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik betrek die nieuwe vriendin in het verhaal omdat X blijkbaar wel tijd voor haar maakt, en niet voor Billy. Niet vragen wat er met Billy gebeurde na zaterdag, maar wél het weekend naar z'n vriendin gaan. Zulke dingen. Dat steekt. Vooral omdat het om een behoorlijke moeilijke situatie ging, waarbij ik Billy liever bij z'n vader had gehad.
Dat andere is verder niet relevant meer, dat is gebeurd. Vrienden/familie etc was niet bij de hand, kraamzorg was al naar huis.
Moeten niet, maar ik zou het wel op prijs stellen, omdat hij weet hoe ik over ze denk wbt het negeren van Billy. Bij ex-schoonouders is het nog veel erger, daarnaast roken ze daar ook enorm veel in huis.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:30 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ah en als ze bij hem thuis zijn geweest in de weekenden dat hij Billy had moet ie dat ook per keer vertellen? Of zou het zomaar kunnen dat ze hem vaker zien dan jij weet? En eerst zeur je om de hygiëne bij je ex en nu bij je exschoonouders, en is het bij je ex wel ok?
[..]
Waar liggen zijn prioriteiten dan volgens jou? Jij zegt dat hij Billy niet krijgt, hij checkt dat nog eens bij je en jij reageert niet, ik blijf t idee krijgen dat jij het hem niet gunt.
Ik blijf het stoken vinden trouwens, je vraagt bewust een 3e persoon om dingen door te brieven over hem.
En dat reageer je af op de vader.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:18 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Billy ís het ''probleem'', grof gezegd. Voor de zwangerschap waren we gelukkig getrouwd en het kon allemaal niet beter. X kreeg koudwatervrees en heeft mij laten zitten.
Ik had dit nooit kunnen voorzien, niemand niet. Ik hoor het van alle kanten. Anders was ik nooit met hem getrouwd en was Billy er ook niet geweest. Dit gun ik hem niet. Ik had het perfecte plaatje voor hem voor ogen, en dat is gigantisch mislukt.
quote:Op zondag 11 mei 2014 18:30 schreef Godshand het volgende:
Ik zou overigens ook het verhaal van X willen horen. Nu horen we maar 1 kant van het verhaal.
Hoe dan ook, rampzalige situatie voor Billy. Hij boft nog dat TS zo jong is. Als 40+ moeder zou je dit helemaal niet trekken
Voldoende contact? Hij heeft niet eens gevraagd hoe het is gegaan na die zaterdag. Ik vind dat echt heel erg. Voor hetzelfde geld zat Billy nu in een pleeggezin en had hij er geen weet van gehad. Voldoende contact of helemáál geen contact, daar zit enorm veel verschil in.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Pardon?
Je wou niet dat hij zijn kind kwam halen omdat jij vond dat hij niet genoeg naar zijn kind gevraagd had?
Lees: omdat hij niet voldoende contact met jou gezocht had?
Ik denk in je onderschrift te zien dat Billy van 27 november 2012 is... die gaat de mailtjes van X echt niet zelf beantwoorden.
Ik bedoel qua inspanning. Op je 40+ is 's nachts opstaan en babyvoeden en heen en weer reizen vermoeiender dan als je 23 bent...quote:Op zondag 11 mei 2014 18:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of juist een stuk beter omdat je inmiddels beter weet dan te blijven vastklampen aan een jodokus die de moeite niet waard is
Dan nog maak jij beslissingen over de rug van je kind richting de vader, puur om hem te pesten.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:35 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Voldoende contact? Hij heeft niet eens gevraagd hoe het is gegaan na die zaterdag. Ik vind dat echt heel erg. Voor hetzelfde geld zat Billy nu in een pleeggezin en had hij er geen weet van gehad. Voldoende contact of helemáál geen contact, daar zit enorm veel verschil in.
Hij had contact kunnen opnemen. Op z'n minst. Kunnen vragen of hij Billy alsnog had kunnen ophalen na z'n werk. Maar nee, hij is het weekend naar z'n vriendin gegaan en heeft niet meer naar hem omgekeken.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:33 schreef tombolafan het volgende:
[..]
dus hij moet braaf wachten of je heel misschien terugkomt op je dreigement en mag niks anders doen?![]()
Voor een dagje kan je best een iets ruimer broekje aandoen bij een baby, was het echt nodig of was dat ook een van je controlfreak-neigingen?
Die begrijp ik even niet.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan nog maak jij beslissingen over de rug van je kind richting de vader, puur om hem te pesten.
Dus pas jij eenzijdig maar de afspraken aan qua omgang. Waarom? Om hem aan te pakken. Je manipuleert de boel.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:36 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Hij had contact kunnen opnemen. Op z'n minst. Kunnen vragen of hij Billy alsnog had kunnen ophalen na z'n werk. Maar nee, hij is het weekend naar z'n vriendin gegaan en heeft niet meer naar hem omgekeken.
nou en? wat heb jij nou verder nog met die mensen te maken dan?quote:Op zondag 11 mei 2014 18:21 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Daarom schrok ik ook enorm van het bericht op fb vanmorgen. Dat ze opeens met z'n allen er boven op zitten, dit is een directe aanval naar mij toe, en heus niet omdat ze Billy graag willen zien.
Ja, klopt. Ik kan blijkbaar niet tot hem doordringen in dit geval. Daarnaast, ik vetrouw hem niet meer met Billy, ik weet bij god niet wat hij met hem doet dat weekend. Hij kan hem naar z'n ouders brengen, weet ik veel. Hij houdt zich net zo min aan de afspraken als ik. Ik krijg mijn kind niet voor niets hysterisch en overprikkeld weer thuis na het weekend.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus pas jij eenzijdig maar de afspraken aan qua omgang. Waarom? Om hem aan te pakken. Je manipuleert de boel.
Ah dus voor heltzelfde geld zien zn ouders Billy wél vaak en gaat het hen wel daarom?quote:Op zondag 11 mei 2014 18:33 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Moeten niet, maar ik zou het wel op prijs stellen, omdat hij weet hoe ik over ze denk wbt het negeren van Billy. Bij ex-schoonouders is het nog veel erger, daarnaast roken ze daar ook enorm veel in huis.
Zijn prioriteiten liggen nu bij z'n vrijheid heb ik het idee. Kunnen doen en laten wat hij zelf wil. Geen zorgen om Billy of vóór Billy.
Nogmaals; ik was boos, ik heb hem genegeerd. Ik verwachtte meer. Op z'n minst dat hij zou zeggen dat hij hem dan maar kwam ophalen. Maar na een week zo'n mededeling maken, nee dat gaat er bij mij niet in. Ik accepteer het niet dat hij alleen de lusten wil en niet de lasten. Hij is niet alleen vader in de weekenden! Of wanneer het hem uitkomt.
Ik wil ze niet bij Billy in de buurt hebben, dat is het. Ze hebben niet naar hem omgekeken, puur vanwege mij. Jongste zus heeft die hetze gevoerd, 2 weken na de bevalling, en sindsdien heeft er niemand meer naar hem omgekeken. En nu draaien ze het om, Billy opeisen om wederom, mij te pakken.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:38 schreef simmu het volgende:
[..]
nou en? wat heb jij nou verder nog met die mensen te maken dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prrrrr
Je wil ze niet bij Billy hebben, maar hij moet wel aan Billy denken en oppassen.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:40 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik wil ze niet bij Billy in de buurt hebben, dat is het. Ze hebben niet naar hem omgekeken, puur vanwege mij. Jongste zus heeft die hetze gevoerd, 2 weken na de bevalling, en sindsdien heeft er niemand meer naar hem omgekeken. En nu draaien ze het om, Billy opeisen om wederom, mij te pakken.
waarom? hij wil geen kindquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:56 schreef Baran09 het volgende:
God wat een drama TS. Volgens mij moeten jullie even goed met z'n tweeen rond de tafel gaan zitten en jullie wederzijdse verwachtingen uitspreken en concrete afspraken maken.
tsja, dat kan jij leuk willen, maar billy is niet uitsluitend jouw kind en dus heb jij dat niet in je eentje te beslissen.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:40 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik wil ze niet bij Billy in de buurt hebben, dat is het. Ze hebben niet naar hem omgekeken, puur vanwege mij. Jongste zus heeft die hetze gevoerd, 2 weken na de bevalling, en sindsdien heeft er niemand meer naar hem omgekeken. En nu draaien ze het om, Billy opeisen om wederom, mij te pakken.
Ik zit er niet mee, maar ik mis zijn hulp wel. Billy heeft een vorm van autisme, en ik vind het soms moeilijk om daar mee om te gaan. Vooral nu ik alleen de zorg voor hem draag.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Het klinkt voor mij alsof je hem kwalijk neemt dat jij nu met Billy 'zit' maar vervolgens mag hij alleen volgens jouw regels vader zijn. Is het in je opgekomen dat jij hem misschien ook bent tegengevallen als ouder?
Hij heeft er wel 1. Zolang de overheid hem niet van het ouderschap heeft ontheven is hij er ook verantwoordelijk voor.quote:
Ik heb het over X. Die is samen met mij hoofdverantwoordelijk voor Billy, aangezien wij zijn ouders zijn. Maar X ziet dat niet zo.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:43 schreef Godshand het volgende:
[..]
Je wil ze niet bij Billy hebben, maar hij moet wel aan Billy denken en oppassen.
Als het JOU uitkomt
het is ook hun kleinkind he. Je hebt er niets over te zeggen in zijn weekenden, dan kan ie gewoon afspreken met zijn ouders...quote:Op zondag 11 mei 2014 18:40 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
quote:Op zondag 11 mei 2014 18:43 schreef mrspoeZ het volgende:
Schrijf een brief waarin je de afspraken op een rij zet: wanneer gaat Billy naar papa, inclusief data een jaar vooruit, hoe komt Billy bij papa en hoe komt hij weer terug, hoe wordt er gecommuniceerd over de dagen dat hij bij papa is geweest, zulke dingen. Wees helder en zakelijk. De bezoekregeling staat vast (neem ik aan) dus je verwacht dat hij zich daar aan houdt.
Verstuur de brief aangetekend. Ga verder met je eigen leven en laat hem dat ook doen.Dat spijt me voor je, verhaal onder de spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben momenteel nog niet in staat om het los te kunnen laten. Ik ga morgen eerst de advocaat bellen om een gesprek te regelen, want dit kan sowieso niet meer. Er moeten inderdaad duidelijke afspraken op papier komen te staan, en zowel met ''eisen'' van mij als van X.
Als het goed is, heeft de rechter een omgangsregeling afgesproken.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb het over X. Die is samen met mij hoofdverantwoordelijk voor Billy, aangezien wij zijn ouders zijn. Maar X ziet dat niet zo.
Ex-schoonouders zijn degene die ik niet bij Billy in de buurt wil hebben, dus die hoeven niet op hem te passen, weet ik veel wat je daar mee bedoeld.
Ik ben op mijn 44ste bevallen en heb m'n kind zelf gevoed.... ik maakte mijn man (toen nog vriend) daar ook niet voor wakker.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:35 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik bedoel qua inspanning. Op je 40+ is 's nachts opstaan en babyvoeden en heen en weer reizen vermoeiender dan als je 23 bent...
Omdat we daar duidelijke afspraken over hebben gemaakt. Die zijn nu van tafel heb ik begrepen, dus nee, ik heb niet zoveel meer te zeggen daar in.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:48 schreef tombolafan het volgende:
[..]
het is ook hun kleinkind he. Je hebt er niets over te zeggen in zijn weekenden, dan kan ie gewoon afspreken met zijn ouders...
Je denkt echt alleen aan jezelf... Hij moet meer verantwoordelijkheid nemen maar hij mag niet zelf beslissen wat ie met zijn kind doet als hij hem een weekend heeft?
dus dwing je jouw kind op aan iemand die het niet wilt?quote:Op zondag 11 mei 2014 18:46 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hij heeft er wel 1. Zolang de overheid hem niet van het ouderschap heeft ontheven is hij er ook verantwoordelijk voor.
Het is toch moederdagweekend? Ik zou het in een gescheiden situatie wel fijn vinden als mijn ex daar rekening mee hield door het geen probleem te vinden als ik mijn kind het weekend van Moederdag bij me wilde hebben.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:36 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Hij had contact kunnen opnemen. Op z'n minst. Kunnen vragen of hij Billy alsnog had kunnen ophalen na z'n werk. Maar nee, hij is het weekend naar z'n vriendin gegaan en heeft niet meer naar hem omgekeken.
Ik ook niet.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:50 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zodra mensen dat gebruiken snap ik nit waarom ze kinderen hebben
Tekortkomingen; controlefreak, ik denk serieus dat ik de enige ben die het beste met m'n kind voorheeft. En op dit moment denk ik ook dat het ''weghouden'' van z'n vader daar onder valt. Ja, dat is egoïstisch en ja dat is een tekortkoming. Dat geef ik toe. Maar zo voel ik me wel, en dat kun je me niet kwalijk nemen. Ik denk oprecht dat ik het beste met m'n kind voor heb.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:49 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, nóg meer? Ik vind dit al een hele lijst. Ik denk datje zult moeten loslaten dat alles op jouw manier gaat.
Who crowned you Queen? Een andere aanpak dan de jouwe is niet meteen dodelijk of anderszins levensbedreigend. Laat hem het lekker op zijn eigen manier doen. Op zijn voorwaarden.
Dat Billy een vader heeft is het belangrijkste. Dat groeit daarna wel. Als je ze de kans geeft?
dus waarom zouden we de vader erbij betrekken?quote:Op zondag 11 mei 2014 18:52 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Ik denk dat mijnheer gewoon wilde neuken zonder condoom en zij :"Hey, ik ben zwanger. Wat gek?" riep
Dat is echt wel de laatste reden waarom hij hem niet heeft opgehaald Leandra.. Echt.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is toch moederdagweekend? Ik zou het in een gescheiden situatie wel fijn vinden als mijn ex daar rekening mee hield door het geen probleem te vinden als ik mijn kind het weekend van Moederdag bij me wilde hebben.
quote:Op zondag 11 mei 2014 18:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben op mijn 44ste bevallen en heb m'n kind zelf gevoed.... ik maakte mijn man (toen nog vriend) daar ook niet voor wakker.
Oh, en we hadden tot onze zoon bijna 3 was 2 huizen, dus heen en weer reizen heb ik tot een ongeveer een half jaar geleden gedaan.... het halve land door.
Net riep je nog dat de scheiding zo geweldig goed liep maar hier klinkt toch rancune door hoor...quote:Op zondag 11 mei 2014 18:45 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik zit er niet mee, maar ik mis zijn hulp wel. Billy heeft een vorm van autisme, en ik vind het soms moeilijk om daar mee om te gaan. Vooral nu ik alleen de zorg voor hem draag.
En het klinkt allemaal heel veel, maar ik verwacht alleen meer aandacht en interesse van hem. Zulke kleine dingen die al teveel moeite zijn voor hem, laten we zeggen 10 minuten per dag. Er is vanuit hem gewoon geen interesse in Billy. Hij is alleen leuk voor in de weekenden. En dat accepteer ik niet, vooral niet na alles wat er aan vooraf is gegaan en de oorzaak van onze scheiding is geweest.
Je komt op mij ook erg manipulatief en controlfreakig over. Als ik hem was zou ik ook zo min mogelijk vertellen over zijn weekend met Billy... En ik zou je ook niet meer binnenlaten als je alleen maar miept over de hygiënequote:Ja, hij heeft wel eens wat losgelaten over dat hij mij inderdaad manipulatief vind, en dat ik een controlefreak ben en dat alles op mijn manier moet. Vooral wbt Billy. En dat ik hem teveel controleer in zijn weekenden, dat ik graag wil weten hoe het gaat met Billy en wat ze gedaan hebben, wat hij gegeten heeft etc.
Meer kan ik zo niet bedenken, X is niet zo spraakzaam tegen mij. Tegen niemand niet trouwens, dus laat de ''goh's...'' maar achterwege..
Omdat hij toch verantwoordelijk heeft..quote:Op zondag 11 mei 2014 18:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dus waarom zouden we de vader erbij betrekken?
Natuurlijk wel. Dat is je juist kwalijk te nemen. Volgens mij heb jij nog nooit grenzen gehad op dit vlak en ben je gewend om altijd je zin te krijgen.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Tekortkomingen; controlefreak, ik denk serieus dat ik de enige ben die het beste met m'n kind voorheeft. En op dit moment denk ik ook dat het ''weghouden'' van z'n vader daar onder valt. Ja, dat is egoïstisch en ja dat is een tekortkoming. Dat geef ik toe. Maar zo voel ik me wel, en dat kun je me niet kwalijk nemen. Ik denk oprecht dat ik het beste met m'n kind voor heb.
De scheiding zelf wel, het verloop er van dan. Geen ruzie's of verwijten. Ging allemaal prima.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Net riep je nog dat de scheiding zo geweldig goed liep maar hier klinkt toch rancune door hoor...
[..]
Je komt op mij ook erg manipulatief en controlfreakig over. Als ik hem was zou ik ook zo min mogelijk vertellen over zijn weekend met Billy... En ik zou je ook niet meer binnenlaten als je alleen maar miept over de hygiëne
Je hebt samen een kind en je bent gaan scheiden. Eigen keuzes en nu moet je je als volwassenen gedragen en NIET je zoon misbruiken als dreig- en pressiemiddel
Nou, no offence maar ik heb wel het idee dat jij de boel behoorlijk naar je hand probeert te zetten omdat hij het niet doet zoals jij wilt.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat is echt wel de laatste reden waarom hij hem niet heeft opgehaald Leandra.. Echt.
precies, huppa kindnaar jeudgzorg!quote:Op zondag 11 mei 2014 18:54 schreef Godshand het volgende:
[..]
Omdat hij toch verantwoordelijk heeft..
Je moet er maar gewoon aan herinnerd worden dat je stom was geweest. Ik vind ze alle 2 nu waardeloze ouders. Het liefst zou ik ze allebei van het ouderschap ontheffen en het kind bij een goed warm gezin plaatsen
En niet bij tokkies zoals TS
Als jij niet wilt dat hij Billy mee naar zn ouders neemt betekent dat niet dat zn ouders Billy niet zien hequote:Op zondag 11 mei 2014 18:50 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Omdat we daar duidelijke afspraken over hebben gemaakt. Die zijn nu van tafel heb ik begrepen, dus nee, ik heb niet zoveel meer te zeggen daar in.
Dus ik kan er ook wel over op houden.
Punt is nu dat we om tafel moeten en dat we de banden moeten herstellen voor Billy. Er moet en duidelijk ouderschapsplan komen met duidelijke regels en afspraken. Verder hoeven X en ik geen contact. Als hij aangeeft niet naar Billy om te willen zien, prima, dan maar niet. Billy wordt vanzelf 12 en dan mag hij zelf bepalen wat hij wil.
Dat vind jij, en op die mening baseer jij vervolgens AL je acties.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb het over X. Die is samen met mij hoofdverantwoordelijk voor Billy, aangezien wij zijn ouders zijn. Maar X ziet dat niet zo.
Ik lees een hoop wat JIJ wilt, maar ik hoor niks over Billy's welzijn. Volgens mij is het voor een kind heel normaal om zijn opa en oma te zien. Jij bent degene hier die van alles verbied of regels verbind aan zaken die wel heel erg ver gaan.quote:Ex-schoonouders zijn degene die ik niet bij Billy in de buurt wil hebben, dus die hoeven niet op hem te passen, weet ik veel wat je daar mee bedoeld.
Daarom juist. Zo komt het op TS over. Als hij dat zelf ook zegt, weet TS waar ze aan toe is en hoeft ze niet op hem te hopen.quote:
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat hij dat niet meer deed omdat hij even geen zin meer had in contact met jou...quote:Op zondag 11 mei 2014 18:56 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
De scheiding zelf wel, het verloop er van dan. Geen ruzie's of verwijten. Ging allemaal prima.
Verwijten kwamen pas later, van mijn kant, toen X niet meer vroeg naar Billy. Hij zag hem niet meer elke dag, en ik vond het raar dat hij geen interesse meer toonde.
Ja, zodra het niet meer ging zoals jij wilde begon je te steigeren. Manipulatief, dat ben je.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:56 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
De scheiding zelf wel, het verloop er van dan. Geen ruzie's of verwijten. Ging allemaal prima.
Verwijten kwamen pas later, van mijn kant, toen X niet meer vroeg naar Billy. Hij zag hem niet meer elke dag, en ik vond het raar dat hij geen interesse meer toonde.
Het gaat mij dan om zaken die betrekking hebben op Billy en zijn behoeften. Een schoon kamertje (dus met schoon beddengoed en zonder kattenbakkorrels), een schone vloer waarop hij kruipt, een drinkbeker zonder schimmel (stond al 2 weken in de ranja te weken bij X..), op tijd eten en op bed. Gewoon zijn normale ritme aanhouden, anders raakt het joch van de mik. Hij heeft behoefte aan een strikt ritme, en dat geef ik hem. Maar X erkent niet eens dat hij autisme heeft, laat staan dat hij er moeite voor doet om iets aan ritme te doen.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, no offence maar ik heb wel het idee dat jij de boel behoorlijk naar je hand probeert te zetten omdat hij het niet doet zoals jij wilt.
En voor "het" mag je dan alles invullen wat je wilt, omgaan met zijn vriendin, kind en familie, de (af)was.
Wederom een gevalletje manipulatie van de bovenste plank. Heb je wel eens nagedacht om hierover te gaan praten met iemand, want dit is niet gezond.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:39 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik kan blijkbaar niet tot hem doordringen in dit geval. Daarnaast, ik vetrouw hem niet meer met Billy, ik weet bij god niet wat hij met hem doet dat weekend. Hij kan hem naar z'n ouders brengen, weet ik veel. Hij houdt zich net zo min aan de afspraken als ik. Ik krijg mijn kind niet voor niets hysterisch en overprikkeld weer thuis na het weekend.
Hoe weet je dit allemaal?quote:Op zondag 11 mei 2014 18:59 schreef Poesopstokje het volgende:
Het gaat mij dan om zaken die betrekking hebben op Billy en zijn behoeften. Een schoon kamertje (dus met schoon beddengoed en zonder kattenbakkorrels), een schone vloer waarop hij kruipt, een drinkbeker zonder schimmel (stond al 2 weken in de ranja te weken bij X..), op tijd eten en op bed. Gewoon zijn normale ritme aanhouden, anders raakt het joch van de mik. Hij heeft behoefte aan een strikt ritme, en dat geef ik hem. Maar X erkent niet eens dat hij autisme heeft, laat staan dat hij er moeite voor doet om iets aan ritme te doen.
Zeer egoïstisch van je.quote:Schoonfamilie is in het belang van mijzelf. Omdat ik het niet kan handelen dat zij bij Billy in de buurt komen.
ja en dat is dus je grote fout imho, je bent niet alwetend en meer mensen kunnen goed (soms zelfs beter) zijn voor je kindquote:Op zondag 11 mei 2014 18:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Tekortkomingen; controlefreak, ik denk serieus dat ik de enige ben die het beste met m'n kind voorheeft. En op dit moment denk ik ook dat het ''weghouden'' van z'n vader daar onder valt. Ja, dat is egoïstisch en ja dat is een tekortkoming. Dat geef ik toe. Maar zo voel ik me wel, en dat kun je me niet kwalijk nemen. Ik denk oprecht dat ik het beste met m'n kind voor heb.
daar gaat het mis; je kan helemaal niks begrepen hebben, want jullie hebben helemaal niet gesproken. je vult allerlei dingen zelf in voor je ex. dat is iets anders.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:50 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Omdat we daar duidelijke afspraken over hebben gemaakt. Die zijn nu van tafel heb ik begrepen, dus nee, ik heb niet zoveel meer te zeggen daar in.
als het goed is, ligt dat ouderschapsplan er al. wat was daar dan niet goed aan?quote:Punt is nu dat we om tafel moeten en dat we de banden moeten herstellen voor Billy. Er moet en duidelijk ouderschapsplan komen met duidelijke regels en afspraken. Verder hoeven X en ik geen contact. Als hij aangeeft niet naar Billy om te willen zien, prima, dan maar niet. Billy wordt vanzelf 12 en dan mag hij zelf bepalen wat hij wil.
quote:Op zondag 11 mei 2014 18:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat hij dat niet meer deed omdat hij even geen zin meer had in contact met jou...
Welke regels moeten er in jouw ogen worden aangepast dan? Want jij bent hier degene die eenzijdig de afspraken wil aanpassen.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:50 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Punt is nu dat we om tafel moeten en dat we de banden moeten herstellen voor Billy. Er moet en duidelijk ouderschapsplan komen met duidelijke regels en afspraken. Verder hoeven X en ik geen contact. Als hij aangeeft niet naar Billy om te willen zien, prima, dan maar niet. Billy wordt vanzelf 12 en dan mag hij zelf bepalen wat hij wil.
twee zielen.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:02 schreef Leandra het volgende:
En met het risico dat half OUD nou over me heen gaat vallen.... een kind van 17 maanden gediagnosticeerd met autisme?
ja idd, krijg je van je ex een schema met wat ie op elk uur gedaan/gegeven heeft met/aan Billy? En ga je elke kamer af hoe het eruit ziet?quote:Op zondag 11 mei 2014 19:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe weet je dit allemaal?
[..]
Zeer egoïstisch van je.
X moet gewoon álles doen zoals ts t wilquote:Op zondag 11 mei 2014 19:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke regels moeten er in jouw ogen worden aangepast dan? Want jij bent hier degene die eenzijdig de afspraken wil aanpassen.
Autisme kan nog niet worden vastgesteld voor het tweede jaar, en zelfs dan is het slechts 'kenmerken van'. Ik snap het wel, gezien jullie beiden allerlei etiketten hebben, dat je daarom in die richting denkt. Overigens: elke dreumes heeft behoefte aan ritme en structuur. Hoeft niet per se JOUW ritme en structuur te zijn, die van papa kan ook best werken.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:59 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
<knip>
Hij heeft behoefte aan een strikt ritme, en dat geef ik hem. Maar X erkent niet eens dat hij autisme heeft, laat staan dat hij er moeite voor doet om iets aan ritme te doen.
Dus ja, ik probeer dat te controleren, in het belang van Billy.
Dat is gewoon fout. Niets anders over te zeggen, dat klopt niet Dat jij er last van hebt wil niet zeggen dat hij zijn kind niet mee mag nemen naar zijn ouders.quote:Schoonfamilie is in het belang van mijzelf. Omdat ik het niet kan handelen dat zij bij Billy in de buurt komen.
maar jij wilt X helemaal nog niet loslaten, Jij wilt vooral blijven controleren of hij geen andere vrouwen ziet want dat is slecht voor Billy... ipv dat je focust op jezelf ( crisisdienst en medicatie is niet voor een gebroken teen) en op Billy, ben je alleen maar bezig met hoe je X onderuit kan halen.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:50 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
quote:Op zondag 11 mei 2014 19:02 schreef Leandra het volgende:
En met het risico dat half OUD nou over me heen gaat vallen.... een kind van 17 maanden gediagnosticeerd met autisme?
Je merkt het bij sommige baby's eigenlijk vrij snel: er is wat mee... Dan komen er toch snel professionals in beeld die op onderzoek gaan. Dan ligt het er maar net aan wat er precies aan het handje is en of ze niet eerst een fout pad in slaan.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Hoe is de diagnose van autisme eigenlijk tot stand gekomen? Ik vind 1,5 ook wel redelijk jong daarvoor.
Gelukkig zitten we niet in OUDquote:Op zondag 11 mei 2014 19:02 schreef Leandra het volgende:
Met 17 maanden al een diagnose gesteld hebben? Ik geloof daar niet zo in, en de vader kennelijk ook niet.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:11 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
[..]
Je merkt het bij sommige baby's eigenlijk vrij snel: er is wat mee... Dan komen er toch snel professionals in beeld die op onderzoek gaan. Dan ligt het er maar net aan wat er precies aan het handje is en of ze niet eerst een fout pad in slaan.
Ik weet er niet veel van, enkel uit mijn eigen omgeving, maar schrikken doe ik niet als ik dat hoor.
Ik zou zo`n etiketje iig niet zo snel gebruiken om de vader nog verder onder druk te zetten om het kind precies zo op te voeden als de moeder wil .quote:Op zondag 11 mei 2014 19:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met 17 maanden al een diagnose gesteld hebben? Ik geloof daar niet zo in, en de vader kennelijk ook niet.
Daarbij moet je je als ouder ook afvragen of je wel zo'n etiketje op je kind wilt.
Dit!quote:Op zondag 11 mei 2014 19:02 schreef Leandra het volgende:
Ik begrijp dat het heel verdrietig is dat hij niet naar zijn kijd informeert. Echt. Maar als ik je een raad mag geven: hou op om je daardoor te laten teleurstellen. Laat het los. Jouw boosheid en frustratie brengen jullie relatie tot elkaar in gevaar. Hou het zakelijk: hou je aan de afspraken, wederzijds. Zijn interesse kun je niet afdwingen . Je kind leidt daar niet onder, hij weet het immers niet. Je kind leidt wel onder een verdrietige moeder, crisisdiensten en zijn vader langere tijd niet zien. Raap jezelf bij elkaar, verwerk je verdriet over scheiding mer je omgeving, ga in therapie, weet ik het, maar hou het buiten de omgang met je ex.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:28 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja, en dat is het dubbele; dat wou ik niet. Ik was boos, gefrustreerd, verdrietig. Allemaal omdat hij niet naar Billy heeft gevraagd die week. Het was de druppel. Al het contact kwam van mijn kant, liet X zichzelf nou maar eens bewijzen dat hij Billy wel degelijk wou.
Als er sprake is van een geestelijke handicap is dat op jonge leeftijd -denk ik- wel mogelijk, en in zo'n geval wil je ook zeker een etiketje omdat je gewoon hulp van de overheid nodig hebt om zo'n kind handelbaar te maken/houden en gewoon al goed te verzorgen.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met 17 maanden al een diagnose gesteld hebben? Ik geloof daar niet zo in, en de vader kennelijk ook niet.
Daarbij moet je je als ouder ook afvragen of je wel zo'n etiketje op je kind wilt.
Nou dat. Is ook niet zo raar na een scheiding. En zo kan ik nog wel wat redenen verzinnen waarom hij minder contact opneemt. Maar als je alles duidt als 'geen interesse', behoud je geen open blik.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat hij dat niet meer deed omdat hij even geen zin meer had in contact met jou...
Een echte diagnose valt er zo vroeg niet vast te stellenquote:Op zondag 11 mei 2014 19:43 schreef ZoDiep het volgende:
Als er sprake is van een geestelijke handicap is dat op jonge leeftijd -denk ik- wel mogelijk, en in zo'n geval wil je ook zeker een etiketje omdat je gewoon hulp van de overheid nodig hebt om zo'n kind handelbaar te maken/houden en gewoon al goed te verzorgen.
Bij autisme denk je vaak dat het wel mee valt en dat je het beter niet kunt weten, maar die ziekte is veel breder, kent veel meer varianten, dan dat. (Wat voor vorm dat kind heeft is mij niet duidelijk, misschien weten de artsen het ook nog niet precies)
Dat beweer ik ook niet, dat ze precies weten welke vorm, maar dat er autisme is, dat kunnen ze waarschijnlijk met redelijke zekerheid vaststellen.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:48 schreef Moppert het volgende:
[..]
Een echte diagnose valt er zo vroeg niet vast te stellen
Op dat punt? Ja. Blijkbaar vind je het doodnormaal dat jij aanvullende eisen mag stellen voordat X zijn kind mag zien. Dat is niet gezond en dat moet je zo snel mogelijk bij je therapie gaan aankaarten.quote:Ben ik dan zo onredelijk?
Tussen 17 maanden en 2 jaar zit ongeveer 1/3 van het leven van een kind van die leeftijd hè....quote:Op zondag 11 mei 2014 19:43 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Als er sprake is van een geestelijke handicap is dat op jonge leeftijd -denk ik- wel mogelijk, en in zo'n geval wil je ook zeker een etiketje omdat je gewoon hulp van de overheid nodig hebt om zo'n kind handelbaar te maken/houden en gewoon al goed te verzorgen.
Bij autisme denk je vaak dat het wel mee valt en dat je het beter niet kunt weten, maar die ziekte is veel breder, kent veel meer varianten, dan dat. (Wat voor vorm dat kind heeft is mij niet duidelijk, misschien weten de artsen het ook nog niet precies)
Edit: Promotieonderzoek umc http://www.umcutrecht.nl/(...)-jong-te-stellen.htm, dit geeft aan vanaf twee jaar. Dan zou het inderdaad wat vroeg zijn om zekerheid te geven maar ondenkbaar is het niet.
Zijn het onredelijke ''aanvullende eisen''?quote:Op zondag 11 mei 2014 19:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Op dat punt? Ja. Blijkbaar vind je het doodnormaal dat jij aanvullende eisen mag stellen voordat X zijn kind mag zien. Dat is niet gezond en dat moet je zo snel mogelijk bij je therapie gaan aankaarten.
Wat mij betreft wel. Dat X iets niet vraagt, doet of zegt richting jou geeft jou geen enkele reden om hem zijn kind te ontzeggen, dat begrijp je zelf toch wel?quote:Op zondag 11 mei 2014 19:58 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Zijn het onredelijke ''aanvullende eisen''?
Je mag dingen eisen omtrent zijn omgang met je kind, hoe hij met jou omgaat is niet iets waar jij nog iets over te zeggen hebt. Als hij het okay vindt om zijn kind alleen die weekenddagen te zien en de andere dagen dat hij bij jou is jou met hem vertrouwt, dan is dat zijn keuze.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:58 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, anders had ik het niet gedaan. Ik vind het namelijk meer als redelijk, om naar het welzijn van je kind te vragen.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel. Dat X iets niet vraagt, doet of zegt richting jou geeft jou geen enkele reden om hem zijn kind te ontzeggen, dat begrijp je zelf toch wel?
het eisen zelf is onredelijk. Want je hebt niet het enige zeggenschapquote:Op zondag 11 mei 2014 19:58 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
ze mag imho niks eisen omtrent zijn omgang met HUN kind. Voorstellen mag maar eisen?quote:Op zondag 11 mei 2014 20:01 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Je mag dingen eisen omtrent zijn omgang met je kind, hoe hij met jou omgaat is niet iets waar jij nog iets over te zeggen hebt. Als hij het okay vindt om zijn kind alleen die weekenddagen te zien en de andere dagen dat hij bij jou is jou met hem vertrouwt, dan is dat zijn keuze.
Nogmaals, dat je jouw normen en waarden probeert op te dringen aan X en vervolgens hem het weerzien met zijn kind ontzegt omdat hij niet precies doet wat jij wil, moet bij jou zelf toch ook wel een belletje doen rinkelen dat dat niet gezond is?quote:Op zondag 11 mei 2014 20:01 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, anders had ik het niet gedaan. Ik vind het namelijk meer als redelijk, om naar het welzijn van je kind te vragen.
Daarnaast, X had ook zelf actie kunnen ondernemen, inplaats van mede te delen dat ik hem niet kwam brengen. In plaats daarvan hebben hij en zijn familie de boel opgestookt en de boel online gegooid.
hoe meer je typt hoe meer ik je een egoïstisch mens begin te vinden... En dan zeg ik het netjesquote:Op zondag 11 mei 2014 20:01 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, anders had ik het niet gedaan. Ik vind het namelijk meer als redelijk, om naar het welzijn van je kind te vragen.
Daarnaast, X had ook zelf actie kunnen ondernemen, inplaats van mede te delen dat ik hem niet kwam brengen. In plaats daarvan hebben hij en zijn familie de boel opgestookt en de boel online gegooid.
Met eisen ga je nergens komen. Met inzichten over en weer kom je veel verder. Nogmaals, ik begrijp sommige van je acties vanuit emotie wel, maar wat je nu doet is het opzettelijk saboteren van de hele situatie om je gelijk te halen.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:04 schreef Poesopstokje het volgende:
Jongens, het is mij wel duidelijk.
Dit schiet niet op. Ik ben uiteindelijk blij dat ik dit topic gemaakt heb. Ik heb niet de antwoorden gekregen die ik had gehoopt, maar wel nieuwe inzichten.
Jullie hebben gelijk, dat moet ook wel als het 100 tegen 1 is. Ik kan wel blijven schreeuwen dat IK degene ben die gelijk heeft, maar dat is blijkbaar niet zo.
Ik bel morgen de advocaat voor een afspraak, en dan moeten X en ik om tafel voor duidelijke afspraken. En nee, niet om dingen te eisen, want ik heb niets te eisen hoor ik wel.
De knop moet nu om, als ik zo doorga heb ik inderdaad Billy er mee te pakken en dat is het laatste wat ik wil.
hear hearquote:Op zondag 11 mei 2014 20:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nogmaals, dat je jouw normen en waarden probeert op te dringen aan X en vervolgens hem het weerzien met zijn kind ontzegt omdat hij niet precies doet wat jij wil, moet bij jou zelf toch ook wel een belletje doen rinkelen dat dat niet gezond is?
Ik bedoelde meer de omgang als in, welke dagen, welke tijden, wie vervoert.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:03 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ze mag imho niks eisen omtrent zijn omgang met HUN kind. Voorstellen mag maar eisen?
Ik ben trots op je dat jij dat niet gedaan hebtquote:Op zondag 11 mei 2014 20:01 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
In plaats daarvan hebben hij en zijn familie de boel opgestookt en de boel online gegooid.
Ga je dit soort situaties, je gedachten en je mening erover ook in de therapie bespreken? Denk dat het jou ook veel goed zal doen namelijk.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:07 schreef Poesopstokje het volgende:
Dat bedoel ik. Ik kan nog zoveel willen en denken en vinden, ik schiet er niks mee op.
De knop moet om, Billy heeft zowel zijn vader als moeder nodig. En als vader hem uiteindelijk toch niet wil, dan moet hij dat maar gaan regelen. Ik kan dat niet voor hem gaan beslissen. Net zo min als wat hij de weekenden met hem doet.
Helemaal gelijk, jullie allemaal.
Het wil er bij mij niet in, omdat ik het niet wil. Maar ik heb niets te willen, dus ik moet me er maar naar schikken.
Zelfreflectie, zeer mooi!quote:Op zondag 11 mei 2014 20:07 schreef Poesopstokje het volgende:
Dat bedoel ik. Ik kan nog zoveel willen en denken en vinden, ik schiet er niks mee op.
De knop moet om, Billy heeft zowel zijn vader als moeder nodig. En als vader hem uiteindelijk toch niet wil, dan moet hij dat maar gaan regelen. Ik kan dat niet voor hem gaan beslissen. Net zo min als wat hij de weekenden met hem doet.
Helemaal gelijk, jullie allemaal.
Het wil er bij mij niet in, omdat ik het niet wil. Maar ik heb niets te willen, dus ik moet me er maar naar schikken.
Ben je sarcastisch? Hier op Fok is het anoniem.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:07 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik ben trots op je dat jij dat niet gedaan hebt
Absoluut, want ik heb vandaag nog niet gegeten, omdat ik er lichamelijk gewoon beroerd van ben. Ik kan en wil dit niet meer. Ik vertrouw eigenlijk niemand met Billy, op een paar hele goede vriendinnen na. Maar X is zijn vader, die heeft het recht om hem te zien, en X heeft weer het recht om Billy in contact te brengen met zijn familie. Ik kan daar niets aan doen. Ik kan wél wat aan de paranoia doen, en de misselijkmakende achterdocht die ik heb.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ga je dit soort situaties, je gedachten en je mening erover ook in de therapie bespreken? Denk dat het jou ook veel goed zal doen namelijk.
Nee, ik begin komende week met een nieuwe therapie, waarbij EMDR centraal staat voor de PTSS. Vorige week begonnen met nieuwe medicatie hiervoor. Dus dat komt wel goedquote:Op zondag 11 mei 2014 20:10 schreef complicate het volgende:
[..]
Zelfreflectie, zeer mooi!![]()
Heb je trouwens die PTSS al kunnen verwerken? Hoe verloopt het met uw therapie hieromtrent.
Probeer dat met uw psy. te bespreken, ik denk dat het daarmee te maken heeft, zeker als je handelt en denkt onder stress die voortvloeit uit PTSS.
Goed zo en nog veel succes, meid.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:11 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee, ik begin komende week met een nieuwe therapie, waarbij EMDR centraal staat voor de PTSS. Vorige week begonnen met nieuwe medicatie hiervoor. Dus dat komt wel goed
Dankjewel.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:23 schreef Leandra het volgende:
Overigens, als mijn aandachtsorgelende ex eerst (twee keer?) gebeld had met een crisisdienst verhaal, en zich vervolgens niet aan de omgangsregeling zou houden door mijn kind niet te brengen, en dus al op 3 gelegenheden de omgangsregeling probeert te omzeilen, dan zou ik op dat moment ook geen stennis schoppen, maar het heel anders aanpakken.
Nou, daar komt ie; omdat ik dus zo veel controleer weet ik precies wat en wanneer Billy wat doet. Wanneer hij op bed ligt bijvoorbeeld. En dat zijn hele schema naar de flikkers gaat in het weekend. Dus dan is het bij mij 1+1= en weet ik dat het dáár aan ligt.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:24 schreef Clubsoda het volgende:
Hoe weet je trouwens zeker dat zijn overstuurheid op zondagavond komt van een gebrek aan ritme bij zijn vader en niet van de overgang van het ene huis naar het andere? Dat is namelijk lang niet altijd makkelijk voor een jong kind. In ieder geval weet je nu dat het zo is op zondag, daar kan je je voordeel mee doen door zelf rust te creëren en vooral de tijd te nemen voor hem.
Adviezen gaat hij niet van je aannemen vermoed ik. Ik kan me voorstellen dat hij erg zoekende is naar hoe hij nu met je kan omgaan en vindt dat blijkbaar moeilijk, gezien het feit dat hij je manipulatief noemt. Het kan best zijn dat hij nu als tegenreactie gewoon alle woorden van jou in de wind slaat. Als het nodig is, kun je altijd tzt nog overwegen om een derde partij (therapeut, advocaat) in te schakelen om samen over de manier van omgang met Billy te praten.
En fijne laatste posts! Ik hoop echt dat het positief uitpakt voor Billy!
Sexistisch gelul (dat ik dat nog eens tegen een vrouw moest zeggen) . Mannen doen het anders, dat is niet perse slechter (ook niet beter). Ook een reden waarom kinderen zowel mannen als vrouwen in hunleven nodig hebben.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:25 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Ik denk dat je er serieus mee moet uitkijken, ik zou namelijk stappen ondernemen die ouder uit de ouderlijke macht te laten ontzetten.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:28 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dankjewel.
Dit is trouwens de eerste keer dat ik hem thuis houdt het weekend.
Als een arts of een gespecialiseerde instelling het vermoeden van autisme uit en er een behandeling op wil gaan starten, dan is er natuurlijk veel meer aan het handje dan laat beginnen met praten, dat is iets dat redelijk normaal is.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tussen 17 maanden en 2 jaar zit ongeveer 1/3 van het leven van een kind van die leeftijd hè....
Sommigen ontwikkelen zich nou eenmaal sneller dan anderen.
Sommige kinderen proberen heel lang en zijn dus al heel lang bezig met oefenen, en andere kinderen doen dingen gewoon niet tot ze het kunnen.
Een kind van 2 wat nog steeds geen "mama" zegt (en verder ook amper praat) zal dan ook wel een probleem zijn als je graag stickert, terwijl datzelfde kind met 3½ de oren van je hoofd kletst en hij volgens de leidsters van de PSZ juist enorm ontwikkeld is, en eigenschappen heeft die voor een kind van die leeftijd behoorlijk uitzonderlijk zijn (empathie bijvoorbeeld).
Waarom?quote:Op zondag 11 mei 2014 20:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat je er serieus mee moet uitkijken, ik zou namelijk stappen ondernemen die ouder uit de ouderlijke macht te laten ontzetten.
Het kind is nog geen 1½....quote:Op zondag 11 mei 2014 20:36 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Als een arts of een gespecialiseerde instelling het vermoeden van autisme uit en er een behandeling op wil gaan starten, dan is er natuurlijk veel meer aan het handje dan laat beginnen met praten, dat is iets dat redelijk normaal is.
Als je in die hoek van autisme zit is er zo weinig met een patiënt mis dat je het beter niet kunt vertellen, het kan echter ook een veel serieuzere vorm van autisme zijn, dat dient zich anders aan en heeft meer symptomen dan enkel wat laat praten, de ontwikkeling kan in zoverre anders lopen dat zelfs de peuterspeelzaal maar met moeite doorlopen kan worden.
Artsen zien heus het verschil wel, of beter, ze zien op zo jonge leeftijd wel het verschil tussen een gewoon kind en een kind met een zware aandoening, terwijl ze dat onderscheid bij een kind met een lichtere afwijking niet kunnen maken.
Dan zegt het toch genoeg dat er wel degelijk artsen zijn die ''nog geen'' diagnose mogen stellen?quote:
Ik zeg alleen wat ik zou doen, ik zou namelijk niet zo met me laten spelen, en als een arts van de crisisdienst hem gebeld had, dan had hij mogelijk heel anders gereageerd op het verzoek zijn kind te komen halen.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:36 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Waarom?
Ik heb een goed gesprek gehad daar, en slaapmedicatie meegekregen zodat ik een nacht goed kon slapen. Daarnaast een telefoonnummer zodat ik kon bellen als ik behoefte had om te praten.
We hebben het hier niet over een opname of zware psychische aandoeningen.
Het werd me allemaal teveel, inclusief de zorg voor Billy. En dan wil ik graag terug kunnen vallen op Billy's vader, dat vind ik niet zo raar. Dat dat vervolgens niet kan, omdat X andere plannen heeft, dan is dat voor mij de druppel. Er is zó'n lange voorgeschiedenis met zulk soort zaken, je wilt niet weten wat ik allemaal al geprobeerd heb. En nee, niet manipulerend en dwingend. We hebben zelfs relatietherapie gehad, met een onafhankelijke partij, die X ook met de neus op de feiten heeft gedrukt en heeft gezegd dat dit zo niet kan.
Ik kan niet zo door blijven gaan, het houdt een keer op.
Ja, dat kan natuurlijk ook. Ik mag niet meer voor hem denken, dus die optie laten we maar open.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zeg alleen wat ik zou doen, ik zou namelijk niet zo met me laten spelen, en als een arts van de crisisdienst hem gebeld had, dan had hij mogelijk heel anders gereageerd op het verzoek zijn kind te komen halen.
Nu was het gewoon POS weer die iets wilde, en ik vermoed dat hij daar inmiddels horende doof voor is.
Hij is ook niet gek, jij komt je kind niet brengen en hij stuurt 's avonds een berichtje dat hij denkt dat je hem niet meer komt brengen??
Wat had je dan eigenlijk verwacht, dat hij toen je niet reageerde alsnog langs zou komen? De politie langs zou sturen om te kijken of alles wel goed was met jullie?
Wat was je verwachting eigenlijk toen jij jullie zoon niet volgens afspraak gebracht had, en hij daaruit de conclusie trok dat je dat waarschijnlijk ook niet zou doen?
Dat doet mij niet vermoeden dat iemand met ervaring en relevante opleiding er niet in zou slagen tekenen van sommige zwaardere vormen van autisme op te merken.quote:
Het kan prima zijn dat hij wel autisme heeft, maar die diagnose op die leeftijd vind ik opmerkelijk vroeg, dat zijn vader niet in de diagnose gelooft vind ik ook op z'n minst apart.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:38 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dan zegt het toch genoeg dat er wel degelijk artsen zijn die ''nog geen'' diagnose mogen stellen?
Ga jij nou serieus aan de andere kant van de pc lopen vertellen dat mijn kind géén autisme heeft omdat het niet kan/mag?!
Zit je dan echt het hele weekend door te vragen wat je kind van minuut tot minuut doet?quote:Op zondag 11 mei 2014 20:28 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dankjewel.
Dit is trouwens de eerste keer dat ik hem thuis houdt het weekend.
[..]
Nou, daar komt ie; omdat ik dus zo veel controleer weet ik precies wat en wanneer Billy wat doet. Wanneer hij op bed ligt bijvoorbeeld. En dat zijn hele schema naar de flikkers gaat in het weekend. Dus dan is het bij mij 1+1= en weet ik dat het dáár aan ligt.
Adviezen aannemen doet hij inderdaad al lang niet meer, inderdaad omdat hij vind dat ik manipuleer. Ook niet als ik aangeef dat het misschien verstandig is om er met zijn zus over te praten. Diezelfde zus heb ik ook al meerdere keren aangesproken, met de vraag of ze kan bemiddelen. Dat heeft ze dus vanochtend gedaan.
Dat zeg ik, er is geen diagnose, omdat die inderdaad niet gesteld mag worden. Maar het is wel een feit, dat het kind autisme heeft. Alleen staat het nog niet officieel vast.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het kan prima zijn dat hij wel autisme heeft, maar die diagnose op die leeftijd vind ik opmerkelijk vroeg, dat zijn vader niet in de diagnose gelooft vind ik ook op z'n minst apart.
Dan vraag ik me af hoe hard die diagnose dan werkelijk is.
Nee natuurlijk niet. Maar ik vraag 2/3x per dag via skype/fb hoe het gaat, of hij goed gegeten heeft etc. Laatst belde ik om 14.30, toen hoorde ik Billy nog op de achtergrond, die had om 13.00 al in bed moeten liggen. Zulke dingen.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zit je dan echt het hele weekend door te vragen wat je kind van minuut tot minuut doet?Dan snap ik wel dat hij zich volledig terugtrekt. Alleen voor je kind zorgen dan dan over iedere scheet verantwoording moeten afleggen? Ik zou er heel moedeloos van worden.
Hij negeert jou.... dat hij langs jou moet om bij zijn kind te komen wil in dit geval dus ook zeggen dat hij zijn kind negeert, dat wil niet zeggen dat hij zijn kind negeert omdat hij geen interesse in hem heeft, hij negeert zijn kind op dit moment omdat hij geen interesse in gedonder met jou heeft.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:44 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja, dat kan natuurlijk ook. Ik mag niet meer voor hem denken, dus die optie laten we maar open.
Dat speelde vorig weekend trouwens. Billy's weekend is dít weekend.
Nee ik had verwacht dat hij hem dat zelf wel had opgehaald, of op z'n minst een bericht had gestuurd dat ik hem moest brengen of dat hij hem kwam halen. Niet een mededeling dat ik hem waarschijnlijk niet meer zou brengen, einde. Hij heeft er niet bepaald werk van gemaakt, eerst de hele week z'n kind negeren, en dan met zo'n bericht komen, dat gaat er bij mij echt niet in hoor.
Het was dus een test? "Zie je wel, hij komt hem niet halen?" En dat bevestigt voor jou dat je gelijk hebt met je wrok? Vind je het niet heel ver gaan om over de rug van je kind zulke dingen uit te proberen?quote:Op zondag 11 mei 2014 20:44 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja, dat kan natuurlijk ook. Ik mag niet meer voor hem denken, dus die optie laten we maar open.
Dat speelde vorig weekend trouwens. Billy's weekend is dít weekend.
Nee ik had verwacht dat hij hem dat zelf wel had opgehaald, of op z'n minst een bericht had gestuurd dat ik hem moest brengen of dat hij hem kwam halen. Niet een mededeling dat ik hem waarschijnlijk niet meer zou brengen, einde. Hij heeft er niet bepaald werk van gemaakt, eerst de hele week z'n kind negeren, en dan met zo'n bericht komen, dat gaat er bij mij echt niet in hoor.
Gut the drama, een kind van 1½ dat om 14.30 uur nog wakker is, en dat zonder te weten hoe de dag verder verlopen was, en of hij misschien van 11.00 tot 13.30 al geslapen hadquote:Op zondag 11 mei 2014 20:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar ik vraag 2/3x per dag via skype/fb hoe het gaat, of hij goed gegeten heeft etc. Laatst belde ik om 14.30, toen hoorde ik Billy nog op de achtergrond, die had om 13.00 al in bed moeten liggen. Zulke dingen.
We hebben al meerdere keren afgesproken dat we alleen contact zouden houden omwille van Billy. Dat liep dus elke keer nergens op uit, omdat X maar geen interesse toonde.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij negeert jou.... dat hij langs jou moet om bij zijn kind te komen wil in dit geval dus ook zeggen dat hij zijn kind negeert, dat wil niet zeggen dat hij zijn kind negeert omdat hij geen interesse in hem heeft, hij negeert zijn kind op dit moment omdat hij geen interesse in gedonder met jou heeft.
Zijn huis, zijn regels, jij bepaald niet hoe hij zijn zoon opvoed in zijn tijd.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar ik vraag 2/3x per dag via skype/fb hoe het gaat, of hij goed gegeten heeft etc. Laatst belde ik om 14.30, toen hoorde ik Billy nog op de achtergrond, die had om 13.00 al in bed moeten liggen. Zulke dingen.
Nee, want dat weet ik ook, hij was om 09.00 al wakker.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gut the drama, een kind van 1½ dat om 14.30 uur nog wakker is, en dat zonder te weten hoe de dag verder verlopen was, en of hij misschien van 11.00 tot 13.30 al geslapen had
Wow hoe durft hijquote:Op zondag 11 mei 2014 20:47 schreef Poesopstokje het volgende:
Laatst belde ik om 14.30, toen hoorde ik Billy nog op de achtergrond, die had om 13.00 al in bed moeten liggen. Zulke dingen.
En omdat jij 3 keer daags contact zoekt als hij daar is, en dan ook nog eens commentaar hebt op het feit dat hij om 14.30 nog wakker is.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:50 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
We hebben al meerdere keren afgesproken dat we alleen contact zouden houden omwille van Billy. Dat liep dus elke keer nergens op uit, omdat X maar geen interesse toonde.
Waarom in vredesnaam?! Je vertrouwt hem voor geen meter, laat dat duidelijk merken, zelfs de weekenden met zíjn kind zijn niet van hem omdat jij overal tussendoor fietst en dan ben je verbaasd dat hij zo min mogelijk contact met je wil? Waarom zou hij informeren naar zijn kind? Wat hij zegt/voelt/doet is toch niet goed. Laat. Los. (Hij klinkt trouwens als een slappe zak dat hij niet heel duidelijk zijn grenzen aangeeft)quote:Op zondag 11 mei 2014 20:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik zei dat ik het had verwacht, het was geen test om mijn gelijk te halen.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het was dus een test? "Zie je wel, hij komt hem niet halen?" En dat bevestigt voor jou dat je gelijk hebt met je wrok? Vind je het niet heel ver gaan om over de rug van je kind zulke dingen uit te proberen?
Jij gaat er van uit dat het simpel 1+1=2 isquote:Op zondag 11 mei 2014 20:28 schreef Poesopstokje het volgende:
Nou, daar komt ie; omdat ik dus zo veel controleer weet ik precies wat en wanneer Billy wat doet. Wanneer hij op bed ligt bijvoorbeeld. En dat zijn hele schema naar de flikkers gaat in het weekend. Dus dan is het bij mij 1+1= en weet ik dat het dáár aan ligt.
Waarom had je hem dan niet gewoon, volgens afspraak, gebracht?quote:Op zondag 11 mei 2014 20:52 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik zei dat ik het had verwacht, het was geen test om mijn gelijk te halen.
Dit, je komt over als een enorme controlfreak. Ik neem aan dat je ex niet achterlijk is, hij kan heus wel voor zijn eigen zoon zorgen. En zoals ik eerder al zei, hij zal het wellicht anders doen dan jij maar dat wil nog niet zeggen dat het slechter is.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
En omdat jij 3 keer daags contact zoekt als hij daar is, en dan ook nog eens commentaar hebt op het feit dat hij om 14.30 nog wakker is.
Waarom had je eigenlijk contact om 14.30? Billy had toch moeten slapen? Dat was dan niet om Billy te zien/spreken.
Wat was dan de resen dat je hem niet bracht volgens afspraak?quote:Op zondag 11 mei 2014 20:52 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik zei dat ik het had verwacht, het was geen test om mijn gelijk te halen.
JIJ voelt je goed bij dat ritme en dat is alles waar je om geeft...quote:Op zondag 11 mei 2014 20:51 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee, want dat weet ik ook, hij was om 09.00 al wakker.![]()
Sorry hoor, dat ik graag wil dat mijn kind zich goed voelt bij z'n ritme, en dat ik hem wil beschermen als het even niet gaat zoals het hoort. Als ik daarmee een paniekerig kind kan voorkomen, dan graag.
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:13 schreef LittleLady het volgende:
Tja maar er zijn maar weinig mannen die iets met de opvoeding doen, de meesten zijn zich vaag bewust van de drentelde voetjes door het huis.
Wat jij wil. Ik wilde je oprecht helpen omdat ik weet hoe het is.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:56 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik ben er nu wel klaar mee trouwens, jullie beginnen nu te bashen, daar heb ik geen zin in.
Ik ben verder duidelijk geweest in mijn plannen voor morgen en hoe het verder gaat met X en Billy. Ik wacht verder de advocaat morgen af, die kan uiteindelijk toch het beste bepalen wie wat moet gaan veranderen en wat er van ons beide wordt verwacht. Daar kunnen we allebei ons verhaal doen (en hier niet) en daar hebben we uiteindelijk toch meer aan.
Nogmaals; iedereen bedankt voor de adviezen en de nieuwe inzichten. Ik ga er zeker wat mee doen. Ik zie heus wel in dat ik hulp nodig heb en dat het zo niet goed gaat.
Verder hou ik er over op hier in het topic.
Ik begon pas echt met praten en communiceren met leeftijdsgenootjes toen ik 4 was, maar toen was er ook geen houden meer aan. Daarvoor leek het alsof ik de moeite er niet eens voor wilde nemen.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tussen 17 maanden en 2 jaar zit ongeveer 1/3 van het leven van een kind van die leeftijd hè....
Sommigen ontwikkelen zich nou eenmaal sneller dan anderen.
Sommige kinderen proberen heel lang en zijn dus al heel lang bezig met oefenen, en andere kinderen doen dingen gewoon niet tot ze het kunnen.
Een kind van 2 wat nog steeds geen "mama" zegt (en verder ook amper praat) zal dan ook wel een probleem zijn als je graag stickert, terwijl datzelfde kind met 3½ de oren van je hoofd kletst en hij volgens de leidsters van de PSZ juist enorm ontwikkeld is, en eigenschappen heeft die voor een kind van die leeftijd behoorlijk uitzonderlijk zijn (empathie bijvoorbeeld).
Mooie samenvattingquote:Op zondag 11 mei 2014 21:00 schreef tombolafan het volgende:
Aaaaah kom m halen ook al is het mijn weekend!
Aaaah je krijgt hem niet ook al is het jouw weekend!
Slaapt ie alslaapt ie alslaapt ie al?
Eet ie goedeet ie goedeet ie goed?
Godsklere ik snap dat ie doordeweeks niet belt als jij in ZIJN weekend al 100 keer belt
oe, dat moet je echt niet doen!quote:Op zondag 11 mei 2014 20:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nou dat dus ook.quote:Op zondag 11 mei 2014 21:42 schreef CaptainSushi het volgende:
Iemand die de crisisdienst nodig heeft zit nooit goed.
Ik ken er zat. W.o. ondergetekende... Lijkt mij a logisch omdat je nu eenmaal zoiets samen doet in een relatie en b het is gewoon het leukste wat er is.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:13 schreef LittleLady het volgende:
Kletskoek!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:25 schreef LittleLady het volgende:
Dit. Al moet ik het soms uit mijn tenen halen.quote:Op zondag 11 mei 2014 21:24 schreef JaniesBrownie het volgende:
Beste TS, ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar wilde vast even reageren voor alles door elkaar liep in mn hoofd
Toen mijn ex en ik uit elkaar waren, vroeg hij ook nooit meer naar de kinderen, als ik een update stuurde (cijfers, hoe het verder ging op school, als ze ziek waren) reageerde hij niet en op den duur ben ik er dan ook mee gestopt. Ik vond dat vervelend, want het kwam op mij inderdaad ookk over alsof het hem niet interesseerde, terwijl de dames voor mij het allerbelangrijkste waren, ik vond het moeilijk dat ze dat voor hem als vader kennelijk niet waren.
Hij kreeg een vriendin en veranderde de bezoekregeling, omdat zij ze niet zo vaak hoefde te zien, dat ging uit en hij veranderde het weer terug, toen kreeg hij een nieuwe vriendin en wilde hij ze vaker zien, omdat zij ook een kindje had en dat leuk vond, dat ging uit en toen draaide hij het weer terug enz.
Elke keer ben ik daarin meegegaan met hem, nog steeds kom ik hem tegemoet als dat nodig is en als ik hem om een gunst vraag, kan dat tegenwoordig, het gaat vrij soepel en stabiel sinds een jaar of twee.
Nog steeds zeikt hij over mij tegen de kinderen, ik houd het contact kort en zakelijk en soms krijg ik een scheldmailtje ofzo, maar daar reageer ik niet op.
Ik wil dus eigenlijk zeggen: houd de eer aan jezelf. Maak jezelf niet te moe door vanalles te willen en verwachten van hem, dat werkt niet.
(Geloof mij, ik ben ontzettend boos en verongelijkt geweest, maar dat heb ik altijd besproken met derden en nooit met hem, een welles-nietes spelletje schiet niet op en geeft hem alleen maar koren op zijn molen.)
Ik heb twee kinderen rondspringen hier (2 en bijna 4) en teken er gelijk voor als ze tot 9 uur blijven slapen. Dat is misschien ook wel de reden dat hij nog steeds om 14:30h wakker was. Ritme en regelmaat is dan wel belangrijk, maar niet alles hoeft ervoor te wijken.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:51 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee, want dat weet ik ook, hij was om 09.00 al wakker.![]()
Sorry hoor, dat ik graag wil dat mijn kind zich goed voelt bij z'n ritme, en dat ik hem wil beschermen als het even niet gaat zoals het hoort. Als ik daarmee een paniekerig kind kan voorkomen, dan graag.
misschien ten overvloede, maar ik mag toch hopen dat Billy op dat moment bij jouw ouders is blijven slapen?quote:Op zondag 11 mei 2014 20:36 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Waarom?
Ik heb een goed gesprek gehad daar, en slaapmedicatie meegekregen zodat ik een nacht goed kon slapen. Daarnaast een telefoonnummer zodat ik kon bellen als ik behoefte had om te praten.
We hebben het hier niet over een opname of zware psychische aandoeningen.
....
Zijn familie bestaat uit tantes/nichten/neven waarmee ik goed kan opschieten. Er zijn een aantal geweest die mij vandaag een hart onder de riem hebben gestoken en ons sterkte hebben gewenst.quote:Op maandag 12 mei 2014 00:09 schreef Elvi het volgende:
Na alle reacties te hebben gelezen van de TS kom ik toch een beetje van mn oorspronkelijke advies terug omdat het nu wat genuanceerder ligt dan het oorspronkelijk leekJe kan het inderdaad beter eerst met een mediator proberen, maar hou in de gaten dat je nooit 100% jouw zin kan krijgen. Jullie zullen beide water bij de wijn moeten doen en duidelijke afspraken maken. Maar ik denk niet dat je kan verbieden dat je ex-schoonfamilie Billy niet mag zien. Of de tijden vast kan leggen wanneer hij moet slapen
Maar ik heb nog wel wat vragen...
Waarom controleer je hem als je kind bij hem is? Waarom geef je hem geen kans om een vader te ZIJN? Hij krijgt niet echt de kans om ervaring op te doen als je om het uur belt of alles al goed gaat![]()
En waarom heb je je ex-schoonfamilie nog op Facebook? Gooi ze eraf! Zijn familie is zijn business.
Dit zijn prima afspraken. Mijn vriendin, die dus ook een kind heeft met haar ex heeft, heeft het ook altijd zo gedaan en nog. Zoon ging/gaat er om de 2 week een weekend heen en hij zoekt het verder maar uit, die ex dan. Vrijdag 1900 erheen, zondag 1900 weer terug. Wat er daar in tussentijd gebeurde is verder nooit over gesproken, ieder zijn eigen verantwoordelijkheid. Verder ook nooit wat van die ex verwacht in de tijd dat het kind bij ons is, werkt allemaal prima.quote:Op maandag 12 mei 2014 00:17 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Mijn voorstellen; Billy wordt vrijdag's door mij gebracht. Ik geef hem alleen zijn kleding, knuffels, fles en andere benodigdheden mee. X doet de boodschappen voor het weekend. X zorgt dat zijn kamertje + bedje schoon en fris is. X zorgt ervoor dat zijn fles en ander servies schoon is en blijft. X heeft de volledige zorg voor Billy en brengt hem het weekend niet weg te logeren. X probeert (lees; probeert!) zich aan het ritme van Billy te houden wbt slaap/eten. En X brengt hem zondags vóór 19.00 weer bij mij thuis.
Ook houden we verder geen contact. Ik hoef niets van hem te verwachten en ik val hem niet meer lastig in de weekenden. Ook dring ik hem Billy niet meer op in de tijd dat ik voor hem zorg. (Wat X al aangaf dat ik dat inderdaad deed.)
Dit is toch al een stuk redelijker? Waarom hebben jullie dit niet in het begin afgesproken?quote:Op maandag 12 mei 2014 00:17 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Zijn familie bestaat uit tantes/nichten/neven waarmee ik goed kan opschieten. Er zijn een aantal geweest die mij vandaag een hart onder de riem hebben gestoken en ons sterkte hebben gewenst.
Zijn ''gezin''familie heb ik niet op FB. De laatste was zijn zus en haar gezin, maar die heb ik na vanmorgen verwijderd.
Verder; X nam vanavond contact op via skype. Ik ben het gesprek aangegaan, en na wat heen en weer geruzie kwam het gesprek uit op de advocaat. X wil dat niet, want die vind dat wij ons aan de geldende afspraken kunnen houden + hij kan het niet betalen. Uiteindelijk heeft hij gevraagd wat mijn ''eisen'' zijn, mocht hij er mee akkoord gaan dan hoeft het wat hem betreft niet bij de advocaat komen te liggen.
Mijn voorstellen; Billy wordt vrijdag's door mij gebracht. Ik geef hem alleen zijn kleding, knuffels, fles en andere benodigdheden mee. X doet de boodschappen voor het weekend. X zorgt dat zijn kamertje + bedje schoon en fris is. X zorgt ervoor dat zijn fles en ander servies schoon is en blijft. X heeft de volledige zorg voor Billy en brengt hem het weekend niet weg te logeren. X probeert (lees; probeert!) zich aan het ritme van Billy te houden wbt slaap/eten. En X brengt hem zondags vóór 19.00 weer bij mij thuis.
Ook houden we verder geen contact. Ik hoef niets van hem te verwachten en ik val hem niet meer lastig in de weekenden. Ook dring ik hem Billy niet meer op in de tijd dat ik voor hem zorg. (Wat X al aangaf dat ik dat inderdaad deed.)
Hij zou er morgen op reageren aangezien hij op bed zou gaan. Ik heb er nog bij gezet dat ik ook graag zijn eisen/voorstellen zou willen horen, omdat ik niet achteraf wil horen dat het allemaal weer van mijn kant kwam.
Er is nu in ieder geval weer een opening tot gesprek. Morgen als hij uit het werk komt praten we hier verder over. Het mooiste zou zijn als we hier zonder advocaat uit zouden kunnen komen.
Domste wat je kunt doen.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Jij zegt het...quote:Op zondag 11 mei 2014 20:10 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ben je sarcastisch? Hier op Fok is het anoniem.
Fijn voor jullie alle driequote:Op maandag 12 mei 2014 10:07 schreef Poesopstokje het volgende:
Het is wel klaar nu. Ik weet wel dat ik fout zit. Ik heb teveel verwacht van X, terwijl X alleen maar vader wilde zijn in het weekend. Niet dat ik hem geen enorme klootzak vind om die reden, maar omdat dit nooit duidelijk is uitgesproken leidde dit tot die ruzies/frustraties.
Dit is nu uit de lucht, dus het is klaar voor nu. Ik weet nu waar ik aan toe ben, het is een kwestie van loslaten vrijdag 19.00 en zondag 19.00 opnieuw beginnen.
Topic mag wat bij betreft nu dicht, er is geen behoefte aan een deel 2.
Ik vind het mooi om te zien dat je in dit topic goed open stond voor feedback.quote:Op maandag 12 mei 2014 10:07 schreef Poesopstokje het volgende:
Het is wel klaar nu. Ik weet wel dat ik fout zit. Ik heb teveel verwacht van X, terwijl X alleen maar vader wilde zijn in het weekend. Niet dat ik hem geen enorme klootzak vind om die reden, maar omdat dit nooit duidelijk is uitgesproken leidde dit tot die ruzies/frustraties.
Dit is nu uit de lucht, dus het is klaar voor nu. Ik weet nu waar ik aan toe ben, het is een kwestie van loslaten vrijdag 19.00 en zondag 19.00 opnieuw beginnen.
Topic mag wat bij betreft nu dicht, er is geen behoefte aan een deel 2.
Ja, en daar moet het verder ook bij blijven. Alleen de belangrijkste zaken wbt Billy op papier en elkaar daarna met rust laten, dan kan er ook geen ruzie meer van komen.quote:Op maandag 12 mei 2014 10:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Fijn voor jullie alle drie![]()
Ik hoop dat jullie vanavond weer een productief gesprek hebben.
Dat is wel de bedoeling, eventueel nog een bakje koffie als de sfeer goed is. X heeft de zorg over ''onze'' hond en kat, dus het is wel fijn dat ik die ook nog even kan zien. Normaliter ging de overgang ook altijd wel goed, we aten samen, dronken koffie etc.quote:Op maandag 12 mei 2014 10:21 schreef Leandra het volgende:
En dan een tip voor vrijdag en zondag 19.00 uur, gewoon vriendelijk en beleefd blijven, niet verder doorvragen dan of er nog bijzonderheden waren en zeker geen heibel maken, want ik schat de kans vrij hoog in dat het gedrag van Billy op zondag onder andere zo is omdat hij een feilloze radar voor spanningen heeft, dat hebben kinderen namelijk.
Het vervelendste daarvan is vooral dat het kind er op reageert en dus juist lastig/vervelend gaat doen als je als ouder toch al niet lekker in je vel zit.
De (atmo)sfeer in huis is het resultaat van de wisselwerking tussen de bewoners van dat huis.
Er moet inderdaad wat aan dat netwerk gebeuren. De vrienden die ik heb staan voor me klaar, maar hebben zelf ook allemaal een eigen gezin.quote:Op maandag 12 mei 2014 10:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het mooi om te zien dat je in dit topic goed open stond voor feedback.
Wat mij in het oog springt, is hoe belangrijk je eigen netwerk is voor die keren dat je het zelf eigenlijk niet meer trekt. Misschien kun je met je hulpverlening eens kijken hoe je dat netwerk nog kunt versterken. Dat lijkt me voor jouw gemoedsrust ook goed.
En dat is veranderd sinds hij weer een vriendin heeft?quote:Op maandag 12 mei 2014 10:33 schreef Poesopstokje het volgende:
Dat is wel de bedoeling, eventueel nog een bakje koffie als de sfeer goed is. X heeft de zorg over ''onze'' hond en kat, dus het is wel fijn dat ik die ook nog even kan zien. Normaliter ging de overgang ook altijd wel goed, we aten samen, dronken koffie etc.
Nee dat moeten we ook niet meer doen. Voor m'n eigen ''veiligheid'' heb ik alles en iedereen geblokkeerd, zodat ik ze ook niet meer kan opzoeken of reacties kan lezen.quote:Op maandag 12 mei 2014 10:34 schreef Westerling het volgende:
Tsja, klinkt als een lul van de bovenste plank.
Dat gecommuniceer/gespioneer via facebook lijkt me niet echt wat bij te dragen, sms werkt denk ik beter.
Maar hoe kan bij een kind van anderhalf eigenlijk al autisme zijn geconstateerd?
Hij kent z'n vriendin pas 4 weken, dus ik heb geen idee hoe dat gaat lopen. Ik wil het voorlopig ook niet meer. Het is nu een kwestie van fatsoenlijk zijn, even vertellen hoe het met Billy gaat, hondje/poes aaien en weer verder. En bij terugbrengen net zo.quote:Op maandag 12 mei 2014 10:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat is veranderd sinds hij weer een vriendin heeft?
Ik zou er voorlopig niet op rekenen dat de overdracht weer op die manier gaat, dat is overdragen voor gevorderden en in de huidige situatie is dat denk ik te hoog gegrepen.
Je kunt iedere dag als je wakker wordt opnieuw beginnen en de fouten van gisteren niet herhalen.
Nieuwe dag, nieuwe mogelijkheden.
Als het op laatst 20 tegen 1 is, dan lijkt het me sterk dat ze alle 20 fout zittenquote:Op maandag 12 mei 2014 10:43 schreef Leandra het volgende:
Mooi om te zien dat het topic een eye opener is!
Nou zou ik dat op fok niet uit willen sluiten...quote:Op maandag 12 mei 2014 10:45 schreef Poesopstokje het volgende:
Als het op laatst 20 tegen 1 is, dan lijkt het me sterk dat ze alle 20 fout zitten![]()
Hoe dan ook heel goed dat je nu je niet het antwoord kreeg dat je had willen hebben in de spiegel durfde te kijken en aan jezelf gaat werken.quote:Dus ja, een flinke eye opener.
Ik voel me er nu ook een stuk beter over. Ik weet nu waar ik aan toe ben en wat ik kan/mag verwachten van X, niks. Niks is niet veel, dus weinig om me over te frustreren. Makkelijk toch?
Therapie komt er sowieso, en dan ga ik alle punten meepakken die zijn besproken hier in het topic.
Kloptquote:Op maandag 12 mei 2014 10:49 schreef Copycat het volgende:
Succes!
Ik heb met EMDR in mijn omgeving een aantal zeer positieve resultaten behaald zien worden.
Nee oké, maar in OUD/R&P mag ik verwachten dat de mensen serieus zijn en daadwerkelijk willen helpen. De KLB-reacties heb ik genegeerdquote:Op maandag 12 mei 2014 10:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou zou ik dat op fok niet uit willen sluiten...
[..]
Hoe dan ook heel goed dat je nu je niet het antwoord kreeg dat je had willen hebben in de spiegel durfde te kijken en aan jezelf gaat werken.
Sowieso is dat de beste oplossing: je kan je omgeving niet veranderen, alleen jezelf.
Allereerst, wat een walgelijke vent. Ik word hier zelfs kwaad van en ik ken jullie niet eens…..quote:Ook houdt X z'n huis niet schoon, met name de bovenverdieping niet. Op Billy's kamertje ligt al 4 weken kattenbakkorrels, met stront en al. En dan keihard tegen mij liegen als ik hem daar op aanspreek. Walgelijk.. En Billy niet aan z'n schema's houden, niet optijd op bed, optijd eten etc. Het joch raakt helemaal van de mik die weekenden, puur omdat X niet wil erkennen dat hij een andere aanpak nodig heeft. X denkt alleen maar aan zichzelf, Billy moet zich maar naar X schikken en niet andersom.
Krijg jij ff een flinke griep, vies mannetje dat je er bentquote:
Nee flapdrol, TS komt haar afspraken met betrekking tot het kind niet na. Sterker nog, TS heeft een keer de crisisdienst op bezoek gehad toen ze haar kind onder haar hoede had, en ex maakt daar ook geen heikel punt van. Als je daadwerkelijk het beste met het kind voor had had je daar ook wat over gezegd, stuk verdriet dat je er bent.quote:Voldoet hij wel aan zijn alimentatieverplichtingen? Komt hij afspraken weleens niet na? Dus hij zegt dat hij je zoon komt ophalen en komt vervolgens niet opdagen waardoor jij met een hevig teleurgesteld zit? Hamer op de speciale conditie van je kind (autisme) en de structuur die hij nodig heeft die zijn vader niet kan of wil bieden.
How low can you goquote:Let op: wek altijd de indruk dat je uit bent op een oplossing en niet dat je de vader wil verstoten. Vraag vader dus regelmatig om bij te springen of iets extra’s voor zijn zoon te doen, wat hij uiteraard weigert. Maak hier een dossier van, dit versterkt je positie. Waak er voor dat je je ex niet zwart maakt, zorg dat alles wat je over hem beweert te onderbouwen is en gesteund wordt door bewijzen en voorbeelden.
Weet je vriendin dat je dit soort adviezen geeft?quote:Op maandag 12 mei 2014 11:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Allereerst, wat een walgelijke vent. Ik word hier zelfs kwaad van en ik ken jullie niet eens…..
Toch denk ik dat, mocht je dat willen en ik denk dat je dat wilt, dat er wel aanknopingspunten zijn om hem helemaal bij zijn kind uit de buurt te houden. Mijn vriendin werkt voor de raad van de kinderbescherming, dus ik vang weleens wat op en zij bespreekt haar werk ook weleens met mij. Allereerst is het niet zomaar een uitgemaakte zaak dat een ouder recht heeft zijn kind te zien. Wat veel belangrijker wordt gezien, en terecht is het welzijn van het kind. In de bovenstaande alinea beschrijf jij een aantal zaken waaruit zou kunnen blijken dat een bezoek aan de vader negatieve effecten heeft op het kind (zijn schema wordt niet gerespecteerd, hierdoor wordt hij hyper). Dit kun je best wat aandikken en zeggen dat je er nog tot ver in de week de negatieve gevolgen van ondervind. Gaat hij al naar school of naar een KDV? Probeer te polsen of zij daar verschil merken (de raad van de kinderbescherming kan ze benaderen om na te gaan of ze jouw bewering onderschrijven). Wat je moet proberen aannemelijk te maken is dat een bezoek aan de vader niet in het belang is van je kind en dat het zelfs een negatieve invloed op hem heeft.
Een tweede punt: een kamer waar kattenstront en kattenbakkorrels liggen is geen geschikte plaats voor een kind. Daar kan zijn gezondheid gevaar lopen.
Voldoet hij wel aan zijn alimentatieverplichtingen? Komt hij afspraken weleens niet na? Dus hij zegt dat hij je zoon komt ophalen en komt vervolgens niet opdagen waardoor jij met een hevig teleurgesteld zit? Hamer op de speciale conditie van je kind (autisme) en de structuur die hij nodig heeft die zijn vader niet kan of wil bieden.
Let op: wek altijd de indruk dat je uit bent op een oplossing en niet dat je de vader wil verstoten. Vraag vader dus regelmatig om bij te springen of iets extra’s voor zijn zoon te doen, wat hij uiteraard weigert. Maak hier een dossier van, dit versterkt je positie. Waak er voor dat je je ex niet zwart maakt, zorg dat alles wat je over hem beweert te onderbouwen is en gesteund wordt door bewijzen en voorbeelden.
Je zou hem en zijn vriendin bijna gaan namen&shamen door dit soort posts. Wat een walgelijk ventje.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Weet je vriendin dat je dit soort adviezen geeft?
Gelukkig ben je zelf slim genoeg om door dat soort treurige posts heen te kijken. Ik vind trouwens dat je een compliment verdient, de manier waarop je omgaat met dit topic vind ik bewonderenswaardig.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:04 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik denk niet dat K_S het hele topic heeft doorgelezen, maar zijn ''adviezen'' geeft op basis van de OP.
Jullie hebben me laten inzien dat ik inderdaad verkeerd bezig ben. Dan kan ik wel blijven schelden en schreeuwen, maar daar heb ik alleen Billy mee. En dát is wat ik het hards roep, dat ik in het belang van Billy denk. Dat moet ik dat verdomme ook gaan doen.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gelukkig ben je zelf slim genoeg om door dat soort treurige posts heen te kijken. Ik vind trouwens dat je een compliment verdient, de manier waarop je omgaat met dit topic vind ik bewonderenswaardig.
Wat ben jij vreselijkquote:Op maandag 12 mei 2014 11:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Allereerst, wat een walgelijke vent. Ik word hier zelfs kwaad van en ik ken jullie niet eens…..
Toch denk ik dat, mocht je dat willen en ik denk dat je dat wilt, dat er wel aanknopingspunten zijn om hem helemaal bij zijn kind uit de buurt te houden. Mijn vriendin werkt voor de raad van de kinderbescherming, dus ik vang weleens wat op en zij bespreekt haar werk ook weleens met mij. Allereerst is het niet zomaar een uitgemaakte zaak dat een ouder recht heeft zijn kind te zien. Wat veel belangrijker wordt gezien, en terecht is het welzijn van het kind. In de bovenstaande alinea beschrijf jij een aantal zaken waaruit zou kunnen blijken dat een bezoek aan de vader negatieve effecten heeft op het kind (zijn schema wordt niet gerespecteerd, hierdoor wordt hij hyper). Dit kun je best wat aandikken en zeggen dat je er nog tot ver in de week de negatieve gevolgen van ondervind. Gaat hij al naar school of naar een KDV? Probeer te polsen of zij daar verschil merken (de raad van de kinderbescherming kan ze benaderen om na te gaan of ze jouw bewering onderschrijven). Wat je moet proberen aannemelijk te maken is dat een bezoek aan de vader niet in het belang is van je kind en dat het zelfs een negatieve invloed op hem heeft.
Een tweede punt: een kamer waar kattenstront en kattenbakkorrels liggen is geen geschikte plaats voor een kind. Daar kan zijn gezondheid gevaar lopen.
Voldoet hij wel aan zijn alimentatieverplichtingen? Komt hij afspraken weleens niet na? Dus hij zegt dat hij je zoon komt ophalen en komt vervolgens niet opdagen waardoor jij met een hevig teleurgesteld zit? Hamer op de speciale conditie van je kind (autisme) en de structuur die hij nodig heeft die zijn vader niet kan of wil bieden.
Let op: wek altijd de indruk dat je uit bent op een oplossing en niet dat je de vader wil verstoten. Vraag vader dus regelmatig om bij te springen of iets extra’s voor zijn zoon te doen, wat hij uiteraard weigert. Maak hier een dossier van, dit versterkt je positie. Waak er voor dat je je ex niet zwart maakt, zorg dat alles wat je over hem beweert te onderbouwen is en gesteund wordt door bewijzen en voorbeelden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |