Nou zeg het maar: omdat alle mannen het alleen leuk vinden om eens te stoeien, iets te bouwen of interessant te doen?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:34 schreef LittleLady het volgende:
Waarom denk je dat er zoveel mensen scheiden
Op welk vlak denk ik alleen aan mezelf dan? Je snapt dat ik nu even emotioneel ben en mezelf nu ook zo uit, dus je moet me hiermee even helpenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:33 schreef Moppert het volgende:
Ja maar ik zie voornamelijk een moeder die erg aan zichzelf denkt op sommige vlakken.
Of denkt nog te kunnen beslissen wat er moet gebeuren in het leven van X.
Het enige waar ik echt een issue van zou maken is:
[..]
Verder als hij zich niet aan schema's kan houden en dergelijke kan je altijd hulp van jeugdzorg inschakelen om te helpen bij de omgang en om het neutraal te houden.
Daar ben ik het niet mee eens. Wat jij nu zegt is dat hij alleen verantwoordelijk is in zijn weekend. Dat vind ik niet, hij is net als mij 24/7 verantwoordelijk voor Billy. Wij zijn beide ouders. En als hij daar niet voor wil ''tekenen'' dan houdt het op.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:38 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben het wel met Moppert eens: als hij contact met je opneemt, is het niet productief om dat dan maar te negeren. Wat hij allemaal doet kan nog zo pijnlijk zijn, maar jouw manier van communiceren blijft jouw verantwoordelijkheid, of het nou een zak is of niet.
Dat jij de crisisdienst moet inschakelen is heel naar, niet in de laatste plaats voor jullie zoon, maar ik vind dst je hem niet verantwoordelijk kunt maken voor de opvang. Jouw weekend, jouw verantwoordelijkheid. Het zou hem sieren als hij voor jullie kind klaar zou staan, maar als dat niet zo is, dan kun je het niet afdwingen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel akelig voor jou en je kind, en het lijkt me geen veilige situatie om in op te groeien. Maar je kunt niet op eigen houtje beslissen dat hij zijn kind niet meer zal zien omdat dat beter is. Dat moet in overleg en tot je daar uit bent zou ik zeker geen ondoordachte stappen zetten. Sterkte!
Hoe komt het op jou over? Er zijn middelen zat om contact met mij op te nemen over Billy en over zijn situatie. Vervolgens hoor ik via via dat zijn facebook vol staat met berichten over zijn weekend met z'n vriendin. Ja, niet relevant, ik weet het. Maar ik probeer hier een punt te maken.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:43 schreef Clubsoda het volgende:
Maar dat het hem niet interesseert, is dat jouw aanname of heb je hem dat ook zo horen zeggen? Ik snap waarop je het baseert, maar ik zou voorzichtig zijn met zijn gedrag duiden en interpreteren volgens je eigen referentiekader. Een open blik is essentieel in het contact met je ex. Niet zozeer voor hem , maar voor jezelf en uiteindelijk voor je kind. Omdat wrok koesteren en 'zie je wel, het boeit hem niet' het zo ontzettend veel moeilijker maakt.
Dat ben ik dus niet met je eens. Je woont niet samen, dus beide 24/7 verantwoordelijk zijn is praktisch moeilijk vind ik. Als mijn ex zijn been breekt in zijn weekend, heb ik graag dat hij me belt, maar als ik onbereikbaar ben of niet in de gelegenheid ons kind op te vangen, is het wel zijn zaak om opvang te regelen en dan vind ik het niet plezierig daar achteraf een verwijt over te krijgen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:41 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Wat jij nu zegt is dat hij alleen verantwoordelijk is in zijn weekend. Dat vind ik niet, hij is net als mij 24/7 verantwoordelijk voor Billy. Wij zijn beide ouders. En als hij daar niet voor wil ''tekenen'' dan houdt het op.
Mocht Billy wat gebeuren in X zijn weekend dan sta ik ook als eerste op de stoep, dan laat ik het toch niet gaan omdat het mijn weekend/verantwoordelijkheid niet is?
Nee, maar X was wél bereikbaar en wél in staat om Billy op te vangen, maar besloot dat andere zaken voor gingen. Met de quote; ''Niet altijd als jij een probleempje hebt moet ik maar komen opdraven.''quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat ben ik dus niet met je eens. Je woont niet samen, dus beide 24/7 verantwoordelijk zijn is praktisch moeilijk vind ik. Als mijn ex zijn been breekt in zijn weekend, heb ik graag dat hij me belt, maar als ik onbereikbaar ben of niet in de gelegenheid ons kind op te vangen, is het wel zijn zaak om opvang te regelen en dan vind ik het niet plezierig daar achteraf een verwijt over te krijgen.
Hoe het op mij overkomt is toch niet relevant? Het gaat erom hoe hij het ervaart. Ik kan er van alles van vinden, maar hoe hij zich voelt: geen idee. En wat je vindt van zijn facebookactiviteiten is wel relevant: jij wordt er boos en ongelukkig van en dat belemmert jullie relatie. Terecht of onterecht.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:45 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Hoe komt het op jou over? Er zijn middelen zat om contact met mij op te nemen over Billy en over zijn situatie. Vervolgens hoor ik via via dat zijn facebook vol staat met berichten over zijn weekend met z'n vriendin. Ja, niet relevant, ik weet het. Maar ik probeer hier een punt te maken.
Het is ook niet mijn stijl, en getuigt van weinig empathie en flexibiliteit maar ik vind het niet ietd objectiefs verwijtbaars.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee, maar X was wél bereikbaar en wél in staat om Billy op te vangen, maar besloot dat andere zaken voor gingen. Met de quote; ''Niet altijd als jij een probleempje hebt moet ik maar komen opdraven.''
Ja toen nog wel. Maar als de baby er eenmaal is en de gebroken nachten er zijn vinden veel mannen het toch een stuk minder leuk dan gedacht/gehoopt.quote:
Je hebt ook gelijk, maar ik kan de boel nu even niet relativeren.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:50 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hoe het op mij overkomt is toch niet relevant? Het gaat erom hoe hij het ervaart. Ik kan er van alles van vinden, maar hoe hij zich voelt: geen idee. En wat je vindt van zijn facebookactiviteiten is wel relevant: jij wordt er boos en ongelukkig van en dat belemmert jullie relatie. Terecht of onterecht.
Je kunt alleen jezelf veranderen, hoe hij is zul je moeten accepteren, tot het punt waar de veiligheid en/of gezondheid van je kind in gevaar komt.
Want alleen mannen kunnen het opvoeden en alles wat daarbij komt kijken zwaarder vinden dan gedacht?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:55 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Ja toen nog wel. Maar als de baby er eenmaal is en de gebroken nachten er zijn vinden veel mannen het toch een stuk minder leuk dan gedacht/gehoopt.
OP kwam ik opeens in een ONZ topic tegenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:04 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb de OP weggehaald.
Ik heb m'n verhaal kunnen doen en ik laat nu de verschillende reacties in me opnemen.
Iedereen bedankt voor de tips, adviezen, steun en kritische noten. Het wordt gewaardeerd
Dat begrijp ik, het is ook een klotesituatie en je moet zveel slikken en jezelf wel 1000x opzij zetten. Het liefst hou je je kind dichtbij en wil je hem voor alles beschermen. Maar juist als je niet kan relativeren, wat heel voorstelbaar is, is het niet het moment om de omgangsregeling te frustreren. Daar komt geheid gedonder van. Ik wens je veel sterkte! En wat ellendig dat mensen menen hier lollig over te moeten doenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:59 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Je hebt ook gelijk, maar ik kan de boel nu even niet relativeren.
Heb je een linkje?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:28 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
OP kwam ik opeens in een ONZ topic tegen
In tegenstelling tot de mama's, die elke nacht juichend hun bed uitspringenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:55 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Ja toen nog wel. Maar als de baby er eenmaal is en de gebroken nachten er zijn vinden veel mannen het toch een stuk minder leuk dan gedacht/gehoopt.
Dat klinkt zo makkelijk, maar wat het beste is voor een kind is nogal subjectief te interpreteren. Zo is deze moeder ervan overtuigd dat het beter is voor haar kind als hij zijn papa niet meer ziet, terwijl het toch wel is bewezen dat het wel een héle slechte vader moet zijn willen de nadelen van omgang groter zijn dan de voordelen. Een kind krijgt later problemen met het ontwikkelen van zijn 'eigen ik' wanneer hij 50% van zijn afkomst niet kent, maar omdat je dat niet direct terugziet bij een jong kindje lijken er echt heel veel mensen te zijn die daar veels te makkelijk overheen stappen. Ik heb de OP niet gelezen, maar werkelijk TS, volgens mij zit er vooral veel rancune en reken je hem af op het feit dat hij jullie overeenkomst zakelijker bekijkt als jij. En echt, ik zou net zo pissig zijn als jij wanneer mijn vent zo makkelijk 'over zijn kind heen zou stappen' in geval van nood, maar hij zou dit kunnen voelen als een soort van poging om zijn leven binnen te dringen/hem te claimen/het kind inzetten om hem weg te krijgen uit zijn 'nieuwe leven'. Of jij dat zo bedoeld hebt of niet, dat kan een reactie verklaren. Elke medaille heeft twee kanten en ik stel het nu harder als ik het bedoel want ik snap het wel, maar volgens mij staren jullie jezelf beiden blind op de éigen kant. Wees een goede moeder en stap daar voorbij en als je ex niet meteen volgt, hou vol. Met de tijd gaan de scherpe randen eraf en hoe jullie nú vorm geven aan het ouderschap zal straks de toon bepalen van het leven van jullie kleine.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 09:54 schreef ohnee het volgende:
Heb de OP niet kunnen lezen, maar ik denk dat je moet kijken naar wat het beste is voor Billy en daar naar handelen. Sterkte!
Dankjewel voor je reactiequote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:19 schreef Incantrix het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de mama's, die elke nacht juichend hun bed uitspringen
[..]
Dat klinkt zo makkelijk, maar wat het beste is voor een kind is nogal subjectief te interpreteren. Zo is deze moeder ervan overtuigd dat het beter is voor haar kind als hij zijn papa niet meer ziet, terwijl het toch wel is bewezen dat het wel een héle slechte vader moet zijn willen de nadelen van omgang groter zijn dan de voordelen. Een kind krijgt later problemen met het ontwikkelen van zijn 'eigen ik' wanneer hij 50% van zijn afkomst niet kent, maar omdat je dat niet direct terugziet bij een jong kindje lijken er echt heel veel mensen te zijn die daar veels te makkelijk overheen stappen. Ik heb de OP niet gelezen, maar werkelijk TS, volgens mij zit er vooral veel rancune en reken je hem af op het feit dat hij jullie overeenkomst zakelijker bekijkt als jij. En echt, ik zou net zo pissig zijn als jij wanneer mijn vent zo makkelijk 'over zijn kind heen zou stappen' in geval van nood, maar hij zou dit kunnen voelen als een soort van poging om zijn leven binnen te dringen/hem te claimen/het kind inzetten om hem weg te krijgen uit zijn 'nieuwe leven'. Of jij dat zo bedoeld hebt of niet, dat kan een reactie verklaren. Elke medaille heeft twee kanten en ik stel het nu harder als ik het bedoel want ik snap het wel, maar volgens mij staren jullie jezelf beiden blind op de éigen kant. Wees een goede moeder en stap daar voorbij en als je ex niet meteen volgt, hou vol. Met de tijd gaan de scherpe randen eraf en hoe jullie nú vormgeven aan het ouderschap zal straks de toon bepalen van het leven van jullie kleine.
Sterkte, gemakkelijk zal het geenszins zijn (ik zou je overigens aanraden om bij je advocaat eens te informeren naar mogelijkheden tot mediation. Dat kán veel betekenen, in sommige gevallen).
Dat klinkt goed, ik hoop dat hij ook bereid is om het gesprek aan te gaan en dat jullie samen in goede overeenstemming aan de toekomst van jullie jongetje kunnen werken. Veel succes!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:32 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dankjewel voor je reactie![]()
Na een nacht slapen en de boel te hebben laten bezinken lijkt het me inderdaad verstandiger om de advocaat in te schakelen voor een gesprek, niet om X zijn rechten af te nemen. Ook al wil ik niet dat X op deze manier met Billy om gaat, er moet toch nog een manier zijn om de boel recht te trekken. Blijkt dan alsnog dat X gewoon écht niet wil, dan is dat voor de advocaat ook duidelijk en kunnen we echte stappen ondernemen.
Nee, dát zeg ik niet. Maar geeft niet hoor, dat je me niet snapt. Mij is duidelijk - door wat voor reden dan ook - dat X niet meer betrokken wil zijn bij de opvoeding. En dat kun je niet forceren bij iemand die niet wil.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:19 schreef Incantrix het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de mama's, die elke nacht juichend hun bed uitspringen
Okey, dan hoef ik geen actie meer te ondernemenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:28 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb het gelijk ge-TR't en het is verwijderd
Dankjewelquote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:30 schreef Kyara het volgende:
[..]
Okey, dan hoef ik geen actie meer te ondernemen
Dat je ook echt bent gegaan zegquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:30 schreef Poesopstokje het volgende:
Bovenstaand verhaal zijn maar stukjes en voorbeelden natuurlijk. Er is zó veel meer gebeurd.
Er werd vanmiddag bijna geschokkeerd gereageerd toen ik in een ander topic vertelde dat ik 4 dagen na de bevalling op de fiets (met hechtingen en beurse poes) nieuwe kleertjes moest gaan halen voor Billy, omdat X te beroerd was om dat te doen voor hem/mij.
Wat een bullcrap!!! hij vroeg ook al dit weekend of hij hem mocht en toen negeerde jij hem tich.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:35 schreef Poesopstokje het volgende:
Verrassing! Vader kijkt opeens naar kind om!
Ik werd vanochtend wakker gemaakt met een berichtje van zijn zus, die had op facebook een verhaal gezet over dat het zo triest was dat haar broer zijn kindje moest missen. Dat het kindje door jaloezie en haat als chantagemiddel werd ingezet etc etc.
Publiekelijk hè, we hebben zo'n 40 gezamelijke vrienden meen ik.
Ik heb nog een heel ''gesprek'' met haar gehad in de chat. Heel zielig verhaal, kwam er op neer dat IK Billy bij X weg houdt en dat X zo moest huilen en niet wist wat hij moest doen. Jankjankjank. Er viel eigenlijk niet mee te praten, want het kwam er op neer dat IK degene was die fout en verkeerd zat.
Morgen dus de advocaat bellen en mediation regelen. Vrijwillig opzeggen van de bezoekregeling kan ik wel vergeten, dan kan ik er maar beter voor zorgen dat het allemaal gaat zoals ik het wil. ''Schoon''familie zit er opeens bovenop, terwijl die Billy in anderhalf jaar tijd 2x hebben gezien.. Dus dat volk komt niet aan mijn kind. Iemand heeft zitten stoken, en gisteren ergens is er iets mis gegaan waardoor zus van X dat bericht heeft geplaatst vanochtend.
Hij heeft helemaal niet gevraagd of hij hem mocht. Alleen medegedeeld dat ik hem waarschijnlijk niet kwam brengen. En dat heb ik genegeerd, en hij is er verder ook niet op in gegaan.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:45 schreef Moppert het volgende:
[..]
Wat een bullcrap!!! hij vroeg ook al dit weekend of hij hem mocht en toen negeerde jij hem tich.
Dus je gebruikt hem ook als chantage middel
Ik voel me ook het slachtoffer. Maar mijn kind nog meer.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:53 schreef Moppert het volgende:
Ik gaf eerder al toe dat dit niet netjes was van hem maar je zit erg in de slachtofferrol.
het lijkt me gewoon in jullie aller belang om te kappen met het geruzie.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:59 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik voel me ook het slachtoffer. Maar mijn kind nog meer.
Ik wou het afwachten, kijken wat er van zijn kant zou komen. Niets dus, wat ik al verwacht had en wat dus bevestigd werd.quote:Op zondag 11 mei 2014 15:23 schreef simmu het volgende:
[..]
het lijkt me gewoon in jullie aller belang om te kappen met het geruzie.
en nee; jij hebt geen invloed op zijn reacties, maar wel op die van jou. meer mensen zeiden bijvoorbeeld al over dat gedoe (per facebook) over dat hij zei dat je hem waarschijnlijk niet zal brengen, dat je beter dan gewoon direct kan vragen aan hem wat hij wil. in plaats daarvan reageerde jij niet, bracht het kind niet en opende je hier een (al dan niet terecht doet er niet toe) verontwaardigd topic.
en nu zit je in de shit want nu kan hij lekker zielig en verontwaardigd doen dat jij de boel frustreert.
mijn tips (niet gehinderd door enige vorm van ervaring hierin)
hou het zakelijk:
maak afspraken over kind en geld en spullen en hou je daaraan
negeer verder alles. gewoon echt helemaal alles.
en wat je ook doet; kap met de wederzijdse mindfuck. je kind krijgt het mee. ook al is die nu nog maar een baby.
De scheiding ging perfect! X heeft mij helpen verhuizen, ik heb X geholpen met de administratie etc. Het is dan ook heel snel gegaan, maar ik kreeg het gevoel dat X het allemaal wel prima vond. Hij leefde imo ook als een echte vrijgezel nadat wij zijn vertrokken.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:36 schreef tombolafan het volgende:
Ik denk dat jullie beiden fout zitten, en ik kan me bijna niet voorstellen dat alles in goede harmonie is gegaan tijdens de scheiding?
Hoe dan ook, jullie zullen beiden volwassen moeten worden en water bij de wijn moeten doen. Ga idd naar een mediator en denk beiden aan t kind ipv aan jezelf
dit sowieso, in r&p wordt deze ook teruggezet toch, is dat niet FOK! Reglement?quote:Op zondag 11 mei 2014 17:38 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik wil de OP graag terug. Op deze manier kan er geen gesprek op gang komen.
Ziet je ex-schoonfamilie Billy ook niet als ie bok zijn vader is bv? En jij had het er ook over dat je 'wachtte tot een wederzijdse vriend zou vertellen wat er op zijn Facebook zou staan'? Dan haal je er zelf toch ook extra mensen Jjh?quote:Op zondag 11 mei 2014 17:31 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
De scheiding ging perfect! X heeft mij helpen verhuizen, ik heb X geholpen met de administratie etc. Het is dan ook heel snel gegaan, maar ik kreeg het gevoel dat X het allemaal wel prima vond. Hij leefde imo ook als een echte vrijgezel nadat wij zijn vertrokken.
Zijn zus vertelde mij vanmiddag dat ik teveel van hem verwacht, onrealistische zaken. Toen ik daarop antwoordde dat af en toe vragen hoe het gaat, betrokken en begaan zijn bij z'n opvoeding/therapie etc heus niet teveel gevraagd is kapte ze het gesprek af.
Tegen mij werd gezegd dat ik alleen maar negatieve dingen over X vertelde, en zus kon dus alleen maar negatieve dingen over mij vertellen. Dat gaat niet werken dus. Vandaar ook de advocaat morgen, dit is iets tussen X en mij, ik heb geen zin in onnodig bemoei van mensen die nooit naar Billy hebben omgekeken. Nogmaals, dit is puur getreiter om mij te pakken, echt niet in het belang van Billy.
Jammer. Ik heb geen kopie trouwens, dus jij of een collega zult hem moeten terug zettenquote:
Nee, zelfs dan niet. Voor zover ik weet (X kan het verzwijgen natuurlijk, geen idee..) hebben ze Billy sinds augustus niet meer gezien.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:45 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ziet je ex-schoonfamilie Billy ook niet als ie bok zijn vader is bv? En jij had het er ook over dat je 'wachtte tot een wederzijdse vriend zou vertellen wat er op zijn Facebook zou staan'? Dan haal je er zelf toch ook extra mensen Jjh?
Sowieso, jíj houdt jullie zoon bij hem weg, puurder getreiter (en niet in belang van het kind) is er imho niet
Oké dankjewel.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:50 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik zet de OP even terug en ga je dan ook even doorzetten naar R&P dit heeft niks met jullie ouderschap te maken en alles met jullie manier van omgaan met elkaar.
Verzwijgen? Heeft ie meldplicht dan over alles wat ie met zn kind doet? Hij kan hem niet gewoon meegenomen hebben naar ze zonder dat te vertellen?quote:Op zondag 11 mei 2014 17:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Jammer. Ik heb geen kopie trouwens, dus jij of een collega zult hem moeten terug zetten
[..]
Nee, zelfs dan niet. Voor zover ik weet (X kan het verzwijgen natuurlijk, geen idee..) hebben ze Billy sinds augustus niet meer gezien.
Klopt, maar ik hou het privé. Ik stook deze mensen niet op om voor mij dingen op fb te gaan zetten.
het ging om te beginnen niet om billy, want anders hadden jullie deze problemen niet gehadquote:Op zondag 11 mei 2014 17:56 schreef Poesopstokje het volgende:
Vanavond, als Billy op bed ligt zal ik mijn fouten en tekortkomingen op papier zetten. Dan is er toch nog enigszins sprake van een verhaal van 2 kanten. Aangezien het nu een R&P topic is ipv OUD gaat het niet meer alleen om Billy.
Dat is de controlefreak in mij, en dat is een tekortkoming. Daar hebben we ook afspraken over gemaakt, dat hij Billy niet mee zou nemen naar zijn ouders/zus, maar dat als ze hem wouden zien dat zij bij hem zouden komen. Ivm hygiëne in huis en het kettingroken in huis. Daar was X het ook mee eens.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:00 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Verzwijgen? Heeft ie meldplicht dan over alles wat ie met zn kind doet? Hij kan hem niet gewoon meegenomen hebben naar ze zonder dat te vertellen?
Mensen vragen naar wat hij op zijn fb zet is imho ook stoken hoor. En nogmaals, jíj houdt jullie kind bij hem weg.
Billy ís het ''probleem'', grof gezegd. Voor de zwangerschap waren we gelukkig getrouwd en het kon allemaal niet beter. X kreeg koudwatervrees en heeft mij laten zitten.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:09 schreef simmu het volgende:
[..]
het ging om te beginnen niet om billy, want anders hadden jullie deze problemen niet gehad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |