SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 47% gewijzigd door debuurvrouw op 11-05-2014 17:53:08 (OP terug zetten) ]
Ik heb het liefst dat vader uit beeld blijft, maar ik wil geen reacties uitlokken hier. Het is nog al wat om zoiets te zeggen natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:24 schreef 2Happy4U het volgende:
Wil je dat de vader meer naar hem om kijkt of dat de vader hem helemaal niet meer ziet?
Ik begrijp het. Ik ben het er niet mee eens, maar ik begrijp het wel.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:31 schreef robber57 het volgende:
Ik ben niet zo van de zachte aanpak: ik denk dat jullie beide issues hebben....
Je ex is niet zo'n heel aardige papa maar jij kunt er ook wat van, ik proef on je verhaal niets dan bitterheid,verwijten en frustratie.
Je hebt daar wellicht alle reden toe maar het helpt niet echt en ik denk dat je dan ook nog lang niet op het punt
acceptatie" bent aangekomen.
Doe gewoon je eigen ding en ga er van uit dat zijn wereld niet meer de jouwe is en vice versa, dat hij een vriendin heeft is niet jouw zaak en je zou je in dat soort zaken ook niet moeten verdiepen,laat het voor wat het is.
Evenals je ex zijn opvoed capaciteiten of het ontbreken daarvan, jullie zijn uit elkaar gegaan omdat je het niet met elkaar eens was en het is dan ook een illusie om te denken dat je het nu wel met elkaar eens zult worden over de opvoeding want je weet; ieder voed zijn koters op zijn eigen manier op en er is weinig wat je er van kunt zeggen.
Wellicht een eyeopener voor je ,maar 9 van de 10 kinderen met gescheiden ouders zijn na het bezoek weekend niet te genieten en overactief en sikkeneurig en geïrriteerd thuis, dat komt niet door het bezoek weekend bij pa( of ma) maar doordat er een gespannen situatie heerst met een pa en ma die over en weer verwijten maken en kinderen pakken dat op en zijn er gevoelig voor, begin eens met je voor te nemen absoluut en totaal in het bijzijn van je kind niet kwaad of nadelig over je ex te spreken, daar knapt zo'n kind meestal al veel van op en ze worden er stukken rustiger van.
Ja, tot in de puntjes! Alle normen en waarden, geloofsovertuigingen, rolverdeling qua opvoeding, álles.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:40 schreef Stormqueen het volgende:
het heeft niks met de oplossing te maken, maar ik ben wel benieuwd of jullie voordat je zwanger werd wel eens echt het ouderschap hebben besproken. Hoe zag hij dat voor zich? Hoe zouden jullie de rollen verdelen, wat wilden jullie je kind meegeven? Zijn dat soort dingen ooit van te voren besproken?
http://www.rijksoverheid.(...)ren-te-onterven.htmlquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:26 schreef Poesopstokje het volgende:
incl verschrikkelijke vader (die mij onlangs officieel onterft heeft...).
Kort door de bochtquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:42 schreef manifold het volgende:
Misschien een vreemde vraag, maar voor mij als buitenstaander komt het vreemd over dat iemand waarbij het blijkbaar regelmatig zo ernstig mis kan gaan dat de crisisdienst ingeschakeld moet worden de verantwoordelijkheid over een kind kan hebben. Blijkbaar kun je die verantwoordelijkheid niet altijd dragen, want als het mis gaat moet hij op komen draven, vrij nemen etc. Of is dat erg kort door de bocht gedacht van mij (zoals ik zei, een onwetende buitenstaander)?
Ah welnee juh, wat moet ik met dat geld? Ik heb niks met die hele man nodig.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:45 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)ren-te-onterven.html
Dan moet je daar nog wel mee akkoord gaan, anders kan je altijd je kindsdeel nog opeisen.
Een kind is duur, al helemaal als je er praktisch in je eentje voor staat...quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:52 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ah welnee juh, wat moet ik met dat geld? Ik heb niks met die hele man nodig.
Het gaat om het principe. Ik heb nooit een cent van hem gekregen. En dat hij speciaal tijd/moeite/geld in een testament steekt zegt ook wel genoeg over het feit hoe hij over mij denkt. Daarnaast is hij ook nog niet dood.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Een kind is duur, al helemaal als je er praktisch in je eentje voor staat...
Misschien dat jij daar niets mee moet maar dat je zoon of dochter er later wel bij gebaat is. Maar ik zei het alleen omdat je het zo specifiek benoemde.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:52 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ah welnee juh, wat moet ik met dat geld? Ik heb niks met die hele man nodig.
Die tijd hebben we gehad. We hebben zelfs officiële relatietherapie gehad hiervoor, een jaar terug.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:56 schreef Baran09 het volgende:
God wat een drama TS. Volgens mij moeten jullie even goed met z'n tweeen rond de tafel gaan zitten en jullie wederzijdse verwachtingen uitspreken en concrete afspraken maken.
Dan is de volgende stap volgens mij gewoon consequenties stellen... Laat hem twee weken van te voren een afspraak maken als hij zijn kind wil zien ofzo.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:57 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Die tijd hebben we gehad. We hebben zelfs officiële relatietherapie gehad hiervoor, een jaar terug.
Het wil er bij X gewoon niet in, dat is wel duidelijk.
Ook die gesprekken hebben we gehad. Hij neemt niets van me aan. Hij is heel duidelijk daarin; alleen die weekenden en meer niet. Ik heb al meerdere keren consequenties gesteld, maar ik was dan weer zo ''goed'' om het goed te maken omwille van Billy, omdat ik wil dat hij een vader heeft. Maar afgelopen week is hij te ver gegaan en kan ik het niet meer opbrengen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:59 schreef Baran09 het volgende:
[..]
Dan is de volgende stap volgens mij gewoon consequenties stellen... Laat hem twee weken van te voren een afspraak maken als hij zijn kind wil zien ofzo.
Misschien kun je je iets onafhankelijker opstellen richting hem? Heb je niet een moeder of een buurvrouw of een vriend(in) die even op je kindje kan passen wanneer het even fout gaat?
Dit wil ik het liefst horenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:00 schreef Elvi het volgende:
Ik zou nog 1 keer een gesprek aan gaan en duidelijkheid vragen: wil hij in het leven van zijn kind of niet? Zo ja; afspraken op papier zetten over wanneer hij de zorg op zich neemt en zo niet (want: 'te druk') dan misschien kijken of hij zijn rechten als vader op kan geven. Want dit lijkt me voor jou en voor je kind geen stabiele situatie.
Als je moet gaan smeken of hij alsjeblieft zijn eigen vlees en bloed kan komen ophalen omdat dat even veiliger is en hij doet het niet: dan heb je niks aan zo'n vent en kan je hem beter loslaten. Beter niets dan constant gekwetst en teleurgesteld worden.
Dossier ben ik mee bezig, er zijn genoeg chatlogs waarin hij ''toegeeft'' dat hij niet op Billy zit te wachten en dat hij het te druk heeft met z'n vrouwen en/of ''werk''.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:03 schreef Lingue het volgende:
Precies wat Stormqueen zegt! Wat een rotsituatie voor je. Waarin je dacht samen aan die stap te beginnen kom je er alleen voor te staan. En ik snap heel goed dat je hem liever niet in je leven hebt als jullie kind voor hem geen prioriteit heeft en niet de opvoeding wil meegeven wat een kind nodig heeft!
Helaas geen wijze woorden of oplossingen voor je, maar wens je wel veel sterkte.
Misschien nog een optie om eens met een advocaat te praten? Kijken wat die zegt dat hij afspraken van weekenden niet nakomt? En dat opvoeding en hygiene niet naar omgekeken worden in de tijd dat hij bij zijn vader is. Misschien dat als er dossieropbouw is dat je je ex duidelijk kunt laten zien waar bij jou de schoen knelt.
Ik denk eerder in mij. Dat hij het klassieke plaatje voor ogen had; vader aan het werk, moeder zorgt voor de kinderen. Dat ik hem heb ''gedwongen'' (zijn woorden) om mij te helpen met de opvoeding is hem tegen gaan staan, steeds een beetje meer, tot de bom dus barstte en ik de scheiding heb aangevraagd. En dan hebben we het over een keertje pamper verschonen, eten geven, stukje fietsen etc.quote:
Dat is precies wat ik wil. Maar kan ik dat zomaar eisen? Ik wil hem niks opdringen, maar ik wil niet dat ik als boeman te boek sta omdat ik mijn kind bij z'n vader weghou. Maar het is nu klaar, het kan zo niet. Billy verdient beter. Beter niets dan dit.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:06 schreef Elvi het volgende:
Maar uit de acties van de vader blijkt toch dat hij helemaal niet op dat kind zit te wachten? Waarom wil je hem dat dan toch opdringen? Alsof een kind dat niet voelt als hij bij zn vader is... Ik zou die vent "uit zijn lijden verlossen"en het afkappen (ook juridisch regelen zodat als er wat met jou gebeurd je kind niet naar je ex gaat).
Mocht je kind op latere leeftijd meer willen weten over zijn vader dan weet je in ieder geval zn naam zodat je niet bij Spoorloos ofzo terecht hoeft te komen
Ik had al zo'n vermoeden dat je best wist wat je wilde doenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:07 schreef Poesopstokje het volgende:
Dit wil ik het liefst horenMaar is het reëel? Kan ik zoiets ''aanvechten''? Ik wil sowieso mijn advocaat bellen volgende week, want dit kan niet langer. Ik vertrouw hem niet met Billy, vooral niet nu hij een nieuwe vriendin heeft. Ik ben doodsbang dat hij Billy bij z'n familie achterlaat, mensen die nooit naar hem hebben omgekeken.
Duidelijk verhaal. Ik wens je sterkte in deze situatie. Ik heb het gevoel dat er veel emoties bij je zit waardoor je niet altijd geheel objectief naar de situatie kijkt (datingsites, nieuwe vriendin etc staat hem natuurlijk geheel vrij na een scheiding), maar daarnaast maak ik uit jouw verhaal ook een behoorlijke desinteresse bij hem voor z'n kind op. Pijnlijk en vervelend, maar daar zal je ben ik bang ik bang nooit verandering in kunnen aanbrengen. Ik hoop dat je de kracht vindt om dat te accepteren en samen met Billy en steun van vrienden en familie iets moois opbouwt waar jij geluk uithaalt. xquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:46 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Kort door de bochtIk kan prima voor m'n kind zorgen, maar soms wordt het even teveel, en dan is er hulp nodig. Crisisdienst heeft me geholpen door middel van gesprekken en medicatie (veilige) ik hoef niet opgenomen te worden hoor.
Ik ben dus verschrikkelijk achterdochtig dat ze juist om MIJ te pakken er wél werk van maken..quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:10 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik had al zo'n vermoeden dat je best wist wat je wilde doen
Ik denk dat je het beste kan informeren bij je advocaat, maar ik denk dat je ex dan echt zelf iets moet tekenen zodat hij geen rechten meer heeft (en geen plichten, misschien moet je dat ook duidelijk tegen hem zeggenDan klinkt het meer als een 'kadootje'
). En een voogd zoeken, zodat als er wat met jou gebeurd, Billy daarheen kan en veilig is bij iemand die jij vertrouwt.
Als de rest van zijn familie nooit naar Billy heeft omgekeken, dan zullen ze hem nu ook niet aanpakken als je ex hem naar hen brengt, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
Ik zou eerst bij de advocaat vragen wat de mogelijkheden zijn. Dan een voogd zoeken want als jouw ex weet dat jij niet lekker in je vel zit kan hij je misschien daarop pakken en met een voogd heb je dat probleem al opgelost.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:10 schreef Poesopstokje het volgende:
Dat is precies wat ik wil. Maar kan ik dat zomaar eisen? Ik wil hem niks opdringen, maar ik wil niet dat ik als boeman te boek sta omdat ik mijn kind bij z'n vader weghou. Maar het is nu klaar, het kan zo niet. Billy verdient beter. Beter niets dan dit.
Dankjewelquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:11 schreef manifold het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal. Ik wens je sterkte in deze situatie. Ik heb het gevoel dat er veel emoties bij je zit waardoor je niet altijd geheel objectief naar de situatie kijkt (datingsites, nieuwe vriendin etc staat hem natuurlijk geheel vrij na een scheiding), maar daarnaast maak ik uit jouw verhaal ook een behoorlijke desinteresse bij hem voor z'n kind op. Pijnlijk en vervelend, maar daar zal je ben ik bang ik bang nooit verandering in kunnen aanbrengen. Ik hoop dat je de kracht vindt om dat te accepteren en samen met Billy en steun van vrienden en familie iets moois opbouwt waar jij geluk uithaalt. x
Dat zijn je zaken nietquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:04 schreef Poesopstokje het volgende:
X heeft inmiddels een nieuwe vriendin, waar z'n Facebook vol van staat.
Dit snap ik niet.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:04 schreef Poesopstokje het volgende:
Nu is dit weekend ''zijn'' weekend. Ik kreeg vanavond via Skype pas een bericht van hem. ''Alles goed? Hee ik denkt dat je Billy niet brengt. Mocht het wel zo zijn, geef dan een berichtje.''
That's it. Ik heb het genegeerd.
Ik wacht nu tot een gezamenlijke fb-vriend van ons mij gaat vertellen dat hij op z'n FB heeft gezet dat hij plannen heeft met z'n vriendin. Dan is het wel duidelijk wie belangrijker is. Ik heb het gevoel dat hij er wel blij mee is, lekker een vrij weekend nu.
Welke stap? Hij heeft het zich er makkelijk van afgemaakt bedoel je.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:15 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat zijn je zaken niet
[..]
Dit snap ik niet.
Het is en blijft zijn zoon en nu werk jij net zo hard om de omgangsregeling te frustreren.
Nu zet hij wel de stap en is het nog niet goed.
Ik zal inderdaad het hele verhaal eerst eens bij de advocaat neerleggen. Die weet wel wat de beste aanpak is. In ieder geval bedankt voor je uitgebreide adviezenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:14 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik zou eerst bij de advocaat vragen wat de mogelijkheden zijn. Dan een voogd zoeken want als jouw ex weet dat jij niet lekker in je vel zit kan hij je misschien daarop pakken en met een voogd heb je dat probleem al opgelost.
Dan zou ik met je ex gaan praten hierover en het voorstellen. Dat je het idee hebt dat hij niet op Billy zit te wachten, en of het verstandig is of Billy nog daar komt. Als hij inderdaad aangeeft geen tijd voor hem te hebben dan zou ik voorstellen of hij dan zijn rechten wil opgeven. En als hij nog wel updates of foto's wil zien van Billy of hem over 5 jaar ofzo wil zien dan zou ik die mogelijkheid wel openhouden (ook voor je kind lijkt me dat fijn). Maar dan ben je in ieder geval van de bezoekregeling af en van het juridische aspect dat hij nog wel iets over Billy te zeggen heeft.
Serieus? De mannen met kinderen die ik ken zijn allemaal normale toegewijde vaders, dus misschien zegt het iets over de mannen in jouw omgeving?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:13 schreef LittleLady het volgende:
Tja maar er zijn maar weinig mannen die iets met de opvoeding doen, de meesten zijn zich vaag bewust van de drentelde voetjes door het huis.
Maar dat is het hem. Ik wil dat niet meer. Ik wil Billy bij mij houden.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:18 schreef Moppert het volgende:
Schoonheidsprijs waardig is het niet maar dan is het toch aan jou om te zeggen:
Ik breng hem gewoon X. ik verwacht je morgen om.... of ik breng hem om...
Dat jullie issues hebben is kut maar dat moet je gewoon buiten de omgang laten.
Die ik ken ook. Heb mijn mannelijke vrienden regelmatig vergeleken. Die werken óók allemaal 40 uur. Maar die spelen na werktijd ook met hun kinderen, die geven ze ook te eten, die gaan in het weekend ook samen op stap. En die hebben OOK vrije tijd.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:20 schreef manifold het volgende:
[..]
Serieus? De mannen met kinderen die ik ken zijn allemaal normale toegewijde vaders, dus misschien zegt het iets over de mannen in jouw omgeving?
Maar pas hier wel mee op, dit soort dingen kunnen later wel tegen je gebruikt worden. Beter is om op zo'n berichtje te antwoorden met iets als "Ik was gewoon van plan om hem volgens afspraak langs te komen brengen, laat even weten als je dat liever niet wit". Mocht jullie ooit recht tegenover elkaar in de rechtzaal komen te staan kun jij altijd aangeven je best te hebben gedaan om de afgesproken regeling na te komen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:21 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Maar dat is het hem. Ik wil dat niet meer. Ik wil Billy bij mij houden.
Het is ook dubbel; ik ben blij dat hij hem niet heeft opgehaald vanavond, maar ook enorm boos. Maar het bevestigd ook weer dat hij geen fuck om hem geeft.
Nou nee, een man vind het leuk om eens te stoeien, iets te bouwen of interessant te doen, maar als een man echt moet verzorgen dan word het allemaal heel snel minder, wil niet zeggen dat ze minder zijn, maar er zit een heel groot verschil tussen mannen en vrouwen, je kan niet verwachten dat een man zoals een vrouw gaat denken en uren over kinderen gaat praten.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:20 schreef manifold het volgende:
[..]
Serieus? De mannen met kinderen die ik ken zijn allemaal normale toegewijde vaders, dus misschien zegt het iets over de mannen in jouw omgeving?
Het hele topic kan tegen mij worden gebruikt. Maar ik weet het anders even niet meer, ik weet alleen dat ik mijn advocaat moet bellen maandag. Maar hoe dan verder? Wat als X zijn rechten niet wil opgeven? Dan breekt de hel los omdat ik het heb aangedragen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:23 schreef manifold het volgende:
[..]
Maar pas hier wel mee op, dit soort dingen kunnen later wel tegen je gebruikt worden. Beter is om op zo'n berichtje te antwoorden met iets als "Ik was gewoon van plan om hem volgens afspraak langs te komen brengen, laat even weten als je dat liever niet wit". Mocht jullie ooit recht tegenover elkaar in de rechtzaal komen te staan kun jij altijd aangeven je best te hebben gedaan om de afgesproken regeling na te komen.
Maar daar hebben we het ook niet overquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:25 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Nou nee, een man vind het leuk om eens te stoeien, iets te bouwen of interessant te doen, maar als een man echt moet verzorgen dan word het allemaal heel snel minder, wil niet zeggen dat ze minder zijn, maar er zit een heel groot verschil tussen mannen en vrouwen, je kan niet verwachten dat een man zoals een vrouw gaat denken en uren over kinderen gaat praten.
OP uberhaupt wel gelezen?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:22 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Tsja dat krijg je als de man liever niet een kindje had gehad. Kun je niks tegen doen. Als hij niet wil, wil hij niet. Laat gaan.
quote:Mijn ex-man (nu even X) en ik waren dolblij. X wou ontzettend graag vader worden
Als dat je wens is dan moet je een (anonieme) donor zoeken en niet kinderen nemen met iemand samen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:21 schreef Poesopstokje het volgende:
Maar dat is het hem. Ik wil dat niet meer. Ik wil Billy bij mij houden.
Het is ook dubbel; ik ben blij dat hij hem niet heeft opgehaald vanavond, maar ook enorm boos. Maar het bevestigd ook weer dat hij geen fuck om hem geeft.
Ga lekker even in een ander topic zitten trollen met je pseudo psychologische gebrabbel zeg...quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:25 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Nou nee, een man vind het leuk om eens te stoeien, iets te bouwen of interessant te doen, maar als een man echt moet verzorgen dan word het allemaal heel snel minder, wil niet zeggen dat ze minder zijn, maar er zit een heel groot verschil tussen mannen en vrouwen, je kan niet verwachten dat een man zoals een vrouw gaat denken en uren over kinderen gaat praten.
Ben ik het echt totaal niet mee eensquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:25 schreef LittleLady het volgende:
Heb JIJ de OP wel gelezen?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:27 schreef Moppert het volgende:
[..]
Als dat je wens is dan moet je een (anonieme) donor zoeken en niet kinderen nemen met iemand samen.
Simpel. Het gaat gewoon niet om jou maar om jullie zoon.
Verder als hij zich niet aan schema's kan houden en dergelijke kan je altijd hulp van jeugdzorg inschakelen om te helpen bij de omgang en om het neutraal te houden.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:04 schreef Poesopstokje het volgende:
Op Billy's kamertje ligt al 4 weken kattenbakkorrels, met stront en al. En dan keihard tegen mij liegen als ik hem daar op aanspreek. Walgelijk.
Nou ik ken maar weinig mannen die zich daadwerkelijk met de opvoeding bemoeien, eigenlijk heb ik zelden een man zoals mijn overleden man gezien, dat was net een dolgelukkige moederquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:26 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Maar daar hebben we het ook niet overHet gaat hier over helpen, gewoon normale dingen die een vader prima voor z'n kind kan doen.
Waarom denk je dat er zoveel mensen scheidenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:28 schreef manifold het volgende:
[..]
Ga lekker even in een ander topic zitten trollen met je pseudo psychologische gebrabbel zeg...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |