quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:13 schreef LittleLady het volgende:
Tja maar er zijn maar weinig mannen die iets met de opvoeding doen, de meesten zijn zich vaag bewust van de drentelde voetjes door het huis.
Wat jij wil. Ik wilde je oprecht helpen omdat ik weet hoe het is.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:56 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik ben er nu wel klaar mee trouwens, jullie beginnen nu te bashen, daar heb ik geen zin in.
Ik ben verder duidelijk geweest in mijn plannen voor morgen en hoe het verder gaat met X en Billy. Ik wacht verder de advocaat morgen af, die kan uiteindelijk toch het beste bepalen wie wat moet gaan veranderen en wat er van ons beide wordt verwacht. Daar kunnen we allebei ons verhaal doen (en hier niet) en daar hebben we uiteindelijk toch meer aan.
Nogmaals; iedereen bedankt voor de adviezen en de nieuwe inzichten. Ik ga er zeker wat mee doen. Ik zie heus wel in dat ik hulp nodig heb en dat het zo niet goed gaat.
Verder hou ik er over op hier in het topic.
Ik begon pas echt met praten en communiceren met leeftijdsgenootjes toen ik 4 was, maar toen was er ook geen houden meer aan. Daarvoor leek het alsof ik de moeite er niet eens voor wilde nemen.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tussen 17 maanden en 2 jaar zit ongeveer 1/3 van het leven van een kind van die leeftijd hè....
Sommigen ontwikkelen zich nou eenmaal sneller dan anderen.
Sommige kinderen proberen heel lang en zijn dus al heel lang bezig met oefenen, en andere kinderen doen dingen gewoon niet tot ze het kunnen.
Een kind van 2 wat nog steeds geen "mama" zegt (en verder ook amper praat) zal dan ook wel een probleem zijn als je graag stickert, terwijl datzelfde kind met 3½ de oren van je hoofd kletst en hij volgens de leidsters van de PSZ juist enorm ontwikkeld is, en eigenschappen heeft die voor een kind van die leeftijd behoorlijk uitzonderlijk zijn (empathie bijvoorbeeld).
Mooie samenvattingquote:Op zondag 11 mei 2014 21:00 schreef tombolafan het volgende:
Aaaaah kom m halen ook al is het mijn weekend!
Aaaah je krijgt hem niet ook al is het jouw weekend!
Slaapt ie alslaapt ie alslaapt ie al?
Eet ie goedeet ie goedeet ie goed?
Godsklere ik snap dat ie doordeweeks niet belt als jij in ZIJN weekend al 100 keer belt
oe, dat moet je echt niet doen!quote:Op zondag 11 mei 2014 20:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar ik vraag 2/3x per dag via skype/fb hoe het gaat, of hij goed gegeten heeft etc. Laatst belde ik om 14.30, toen hoorde ik Billy nog op de achtergrond, die had om 13.00 al in bed moeten liggen. Zulke dingen.
Nou dat dus ook.quote:Op zondag 11 mei 2014 21:42 schreef CaptainSushi het volgende:
Iemand die de crisisdienst nodig heeft zit nooit goed.
Ik ken er zat. W.o. ondergetekende... Lijkt mij a logisch omdat je nu eenmaal zoiets samen doet in een relatie en b het is gewoon het leukste wat er is.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:13 schreef LittleLady het volgende:
Tja maar er zijn maar weinig mannen die iets met de opvoeding doen, de meesten zijn zich vaag bewust van de drentelde voetjes door het huis.
Kletskoek!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:25 schreef LittleLady het volgende:
Nou nee, een man vind het leuk om eens te stoeien, iets te bouwen of interessant te doen, maar als een man echt moet verzorgen dan word het allemaal heel snel minder, wil niet zeggen dat ze minder zijn, maar er zit een heel groot verschil tussen mannen en vrouwen, je kan niet verwachten dat een man zoals een vrouw gaat denken en uren over kinderen gaat praten.
Dit. Al moet ik het soms uit mijn tenen halen.quote:Op zondag 11 mei 2014 21:24 schreef JaniesBrownie het volgende:
Beste TS, ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar wilde vast even reageren voor alles door elkaar liep in mn hoofd
Toen mijn ex en ik uit elkaar waren, vroeg hij ook nooit meer naar de kinderen, als ik een update stuurde (cijfers, hoe het verder ging op school, als ze ziek waren) reageerde hij niet en op den duur ben ik er dan ook mee gestopt. Ik vond dat vervelend, want het kwam op mij inderdaad ookk over alsof het hem niet interesseerde, terwijl de dames voor mij het allerbelangrijkste waren, ik vond het moeilijk dat ze dat voor hem als vader kennelijk niet waren.
Hij kreeg een vriendin en veranderde de bezoekregeling, omdat zij ze niet zo vaak hoefde te zien, dat ging uit en hij veranderde het weer terug, toen kreeg hij een nieuwe vriendin en wilde hij ze vaker zien, omdat zij ook een kindje had en dat leuk vond, dat ging uit en toen draaide hij het weer terug enz.
Elke keer ben ik daarin meegegaan met hem, nog steeds kom ik hem tegemoet als dat nodig is en als ik hem om een gunst vraag, kan dat tegenwoordig, het gaat vrij soepel en stabiel sinds een jaar of twee.
Nog steeds zeikt hij over mij tegen de kinderen, ik houd het contact kort en zakelijk en soms krijg ik een scheldmailtje ofzo, maar daar reageer ik niet op.
Ik wil dus eigenlijk zeggen: houd de eer aan jezelf. Maak jezelf niet te moe door vanalles te willen en verwachten van hem, dat werkt niet.
(Geloof mij, ik ben ontzettend boos en verongelijkt geweest, maar dat heb ik altijd besproken met derden en nooit met hem, een welles-nietes spelletje schiet niet op en geeft hem alleen maar koren op zijn molen.)
Ik heb twee kinderen rondspringen hier (2 en bijna 4) en teken er gelijk voor als ze tot 9 uur blijven slapen. Dat is misschien ook wel de reden dat hij nog steeds om 14:30h wakker was. Ritme en regelmaat is dan wel belangrijk, maar niet alles hoeft ervoor te wijken.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:51 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee, want dat weet ik ook, hij was om 09.00 al wakker.![]()
Sorry hoor, dat ik graag wil dat mijn kind zich goed voelt bij z'n ritme, en dat ik hem wil beschermen als het even niet gaat zoals het hoort. Als ik daarmee een paniekerig kind kan voorkomen, dan graag.
misschien ten overvloede, maar ik mag toch hopen dat Billy op dat moment bij jouw ouders is blijven slapen?quote:Op zondag 11 mei 2014 20:36 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Waarom?
Ik heb een goed gesprek gehad daar, en slaapmedicatie meegekregen zodat ik een nacht goed kon slapen. Daarnaast een telefoonnummer zodat ik kon bellen als ik behoefte had om te praten.
We hebben het hier niet over een opname of zware psychische aandoeningen.
....
Zijn familie bestaat uit tantes/nichten/neven waarmee ik goed kan opschieten. Er zijn een aantal geweest die mij vandaag een hart onder de riem hebben gestoken en ons sterkte hebben gewenst.quote:Op maandag 12 mei 2014 00:09 schreef Elvi het volgende:
Na alle reacties te hebben gelezen van de TS kom ik toch een beetje van mn oorspronkelijke advies terug omdat het nu wat genuanceerder ligt dan het oorspronkelijk leekJe kan het inderdaad beter eerst met een mediator proberen, maar hou in de gaten dat je nooit 100% jouw zin kan krijgen. Jullie zullen beide water bij de wijn moeten doen en duidelijke afspraken maken. Maar ik denk niet dat je kan verbieden dat je ex-schoonfamilie Billy niet mag zien. Of de tijden vast kan leggen wanneer hij moet slapen
Maar ik heb nog wel wat vragen...
Waarom controleer je hem als je kind bij hem is? Waarom geef je hem geen kans om een vader te ZIJN? Hij krijgt niet echt de kans om ervaring op te doen als je om het uur belt of alles al goed gaat![]()
En waarom heb je je ex-schoonfamilie nog op Facebook? Gooi ze eraf! Zijn familie is zijn business.
Dit zijn prima afspraken. Mijn vriendin, die dus ook een kind heeft met haar ex heeft, heeft het ook altijd zo gedaan en nog. Zoon ging/gaat er om de 2 week een weekend heen en hij zoekt het verder maar uit, die ex dan. Vrijdag 1900 erheen, zondag 1900 weer terug. Wat er daar in tussentijd gebeurde is verder nooit over gesproken, ieder zijn eigen verantwoordelijkheid. Verder ook nooit wat van die ex verwacht in de tijd dat het kind bij ons is, werkt allemaal prima.quote:Op maandag 12 mei 2014 00:17 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Mijn voorstellen; Billy wordt vrijdag's door mij gebracht. Ik geef hem alleen zijn kleding, knuffels, fles en andere benodigdheden mee. X doet de boodschappen voor het weekend. X zorgt dat zijn kamertje + bedje schoon en fris is. X zorgt ervoor dat zijn fles en ander servies schoon is en blijft. X heeft de volledige zorg voor Billy en brengt hem het weekend niet weg te logeren. X probeert (lees; probeert!) zich aan het ritme van Billy te houden wbt slaap/eten. En X brengt hem zondags vóór 19.00 weer bij mij thuis.
Ook houden we verder geen contact. Ik hoef niets van hem te verwachten en ik val hem niet meer lastig in de weekenden. Ook dring ik hem Billy niet meer op in de tijd dat ik voor hem zorg. (Wat X al aangaf dat ik dat inderdaad deed.)
Dit is toch al een stuk redelijker? Waarom hebben jullie dit niet in het begin afgesproken?quote:Op maandag 12 mei 2014 00:17 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Zijn familie bestaat uit tantes/nichten/neven waarmee ik goed kan opschieten. Er zijn een aantal geweest die mij vandaag een hart onder de riem hebben gestoken en ons sterkte hebben gewenst.
Zijn ''gezin''familie heb ik niet op FB. De laatste was zijn zus en haar gezin, maar die heb ik na vanmorgen verwijderd.
Verder; X nam vanavond contact op via skype. Ik ben het gesprek aangegaan, en na wat heen en weer geruzie kwam het gesprek uit op de advocaat. X wil dat niet, want die vind dat wij ons aan de geldende afspraken kunnen houden + hij kan het niet betalen. Uiteindelijk heeft hij gevraagd wat mijn ''eisen'' zijn, mocht hij er mee akkoord gaan dan hoeft het wat hem betreft niet bij de advocaat komen te liggen.
Mijn voorstellen; Billy wordt vrijdag's door mij gebracht. Ik geef hem alleen zijn kleding, knuffels, fles en andere benodigdheden mee. X doet de boodschappen voor het weekend. X zorgt dat zijn kamertje + bedje schoon en fris is. X zorgt ervoor dat zijn fles en ander servies schoon is en blijft. X heeft de volledige zorg voor Billy en brengt hem het weekend niet weg te logeren. X probeert (lees; probeert!) zich aan het ritme van Billy te houden wbt slaap/eten. En X brengt hem zondags vóór 19.00 weer bij mij thuis.
Ook houden we verder geen contact. Ik hoef niets van hem te verwachten en ik val hem niet meer lastig in de weekenden. Ook dring ik hem Billy niet meer op in de tijd dat ik voor hem zorg. (Wat X al aangaf dat ik dat inderdaad deed.)
Hij zou er morgen op reageren aangezien hij op bed zou gaan. Ik heb er nog bij gezet dat ik ook graag zijn eisen/voorstellen zou willen horen, omdat ik niet achteraf wil horen dat het allemaal weer van mijn kant kwam.
Er is nu in ieder geval weer een opening tot gesprek. Morgen als hij uit het werk komt praten we hier verder over. Het mooiste zou zijn als we hier zonder advocaat uit zouden kunnen komen.
Domste wat je kunt doen.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar ik vraag 2/3x per dag via skype/fb hoe het gaat, of hij goed gegeten heeft etc. Laatst belde ik om 14.30, toen hoorde ik Billy nog op de achtergrond, die had om 13.00 al in bed moeten liggen. Zulke dingen.
Jij zegt het...quote:Op zondag 11 mei 2014 20:10 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ben je sarcastisch? Hier op Fok is het anoniem.
Fijn voor jullie alle driequote:Op maandag 12 mei 2014 10:07 schreef Poesopstokje het volgende:
Het is wel klaar nu. Ik weet wel dat ik fout zit. Ik heb teveel verwacht van X, terwijl X alleen maar vader wilde zijn in het weekend. Niet dat ik hem geen enorme klootzak vind om die reden, maar omdat dit nooit duidelijk is uitgesproken leidde dit tot die ruzies/frustraties.
Dit is nu uit de lucht, dus het is klaar voor nu. Ik weet nu waar ik aan toe ben, het is een kwestie van loslaten vrijdag 19.00 en zondag 19.00 opnieuw beginnen.
Topic mag wat bij betreft nu dicht, er is geen behoefte aan een deel 2.
Ik vind het mooi om te zien dat je in dit topic goed open stond voor feedback.quote:Op maandag 12 mei 2014 10:07 schreef Poesopstokje het volgende:
Het is wel klaar nu. Ik weet wel dat ik fout zit. Ik heb teveel verwacht van X, terwijl X alleen maar vader wilde zijn in het weekend. Niet dat ik hem geen enorme klootzak vind om die reden, maar omdat dit nooit duidelijk is uitgesproken leidde dit tot die ruzies/frustraties.
Dit is nu uit de lucht, dus het is klaar voor nu. Ik weet nu waar ik aan toe ben, het is een kwestie van loslaten vrijdag 19.00 en zondag 19.00 opnieuw beginnen.
Topic mag wat bij betreft nu dicht, er is geen behoefte aan een deel 2.
Ja, en daar moet het verder ook bij blijven. Alleen de belangrijkste zaken wbt Billy op papier en elkaar daarna met rust laten, dan kan er ook geen ruzie meer van komen.quote:Op maandag 12 mei 2014 10:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Fijn voor jullie alle drie![]()
Ik hoop dat jullie vanavond weer een productief gesprek hebben.
Dat is wel de bedoeling, eventueel nog een bakje koffie als de sfeer goed is. X heeft de zorg over ''onze'' hond en kat, dus het is wel fijn dat ik die ook nog even kan zien. Normaliter ging de overgang ook altijd wel goed, we aten samen, dronken koffie etc.quote:Op maandag 12 mei 2014 10:21 schreef Leandra het volgende:
En dan een tip voor vrijdag en zondag 19.00 uur, gewoon vriendelijk en beleefd blijven, niet verder doorvragen dan of er nog bijzonderheden waren en zeker geen heibel maken, want ik schat de kans vrij hoog in dat het gedrag van Billy op zondag onder andere zo is omdat hij een feilloze radar voor spanningen heeft, dat hebben kinderen namelijk.
Het vervelendste daarvan is vooral dat het kind er op reageert en dus juist lastig/vervelend gaat doen als je als ouder toch al niet lekker in je vel zit.
De (atmo)sfeer in huis is het resultaat van de wisselwerking tussen de bewoners van dat huis.
Er moet inderdaad wat aan dat netwerk gebeuren. De vrienden die ik heb staan voor me klaar, maar hebben zelf ook allemaal een eigen gezin.quote:Op maandag 12 mei 2014 10:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het mooi om te zien dat je in dit topic goed open stond voor feedback.
Wat mij in het oog springt, is hoe belangrijk je eigen netwerk is voor die keren dat je het zelf eigenlijk niet meer trekt. Misschien kun je met je hulpverlening eens kijken hoe je dat netwerk nog kunt versterken. Dat lijkt me voor jouw gemoedsrust ook goed.
En dat is veranderd sinds hij weer een vriendin heeft?quote:Op maandag 12 mei 2014 10:33 schreef Poesopstokje het volgende:
Dat is wel de bedoeling, eventueel nog een bakje koffie als de sfeer goed is. X heeft de zorg over ''onze'' hond en kat, dus het is wel fijn dat ik die ook nog even kan zien. Normaliter ging de overgang ook altijd wel goed, we aten samen, dronken koffie etc.
Nee dat moeten we ook niet meer doen. Voor m'n eigen ''veiligheid'' heb ik alles en iedereen geblokkeerd, zodat ik ze ook niet meer kan opzoeken of reacties kan lezen.quote:Op maandag 12 mei 2014 10:34 schreef Westerling het volgende:
Tsja, klinkt als een lul van de bovenste plank.
Dat gecommuniceer/gespioneer via facebook lijkt me niet echt wat bij te dragen, sms werkt denk ik beter.
Maar hoe kan bij een kind van anderhalf eigenlijk al autisme zijn geconstateerd?
Hij kent z'n vriendin pas 4 weken, dus ik heb geen idee hoe dat gaat lopen. Ik wil het voorlopig ook niet meer. Het is nu een kwestie van fatsoenlijk zijn, even vertellen hoe het met Billy gaat, hondje/poes aaien en weer verder. En bij terugbrengen net zo.quote:Op maandag 12 mei 2014 10:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat is veranderd sinds hij weer een vriendin heeft?
Ik zou er voorlopig niet op rekenen dat de overdracht weer op die manier gaat, dat is overdragen voor gevorderden en in de huidige situatie is dat denk ik te hoog gegrepen.
Je kunt iedere dag als je wakker wordt opnieuw beginnen en de fouten van gisteren niet herhalen.
Nieuwe dag, nieuwe mogelijkheden.
Als het op laatst 20 tegen 1 is, dan lijkt het me sterk dat ze alle 20 fout zittenquote:Op maandag 12 mei 2014 10:43 schreef Leandra het volgende:
Mooi om te zien dat het topic een eye opener is!
Nou zou ik dat op fok niet uit willen sluiten...quote:Op maandag 12 mei 2014 10:45 schreef Poesopstokje het volgende:
Als het op laatst 20 tegen 1 is, dan lijkt het me sterk dat ze alle 20 fout zitten![]()
Hoe dan ook heel goed dat je nu je niet het antwoord kreeg dat je had willen hebben in de spiegel durfde te kijken en aan jezelf gaat werken.quote:Dus ja, een flinke eye opener.
Ik voel me er nu ook een stuk beter over. Ik weet nu waar ik aan toe ben en wat ik kan/mag verwachten van X, niks. Niks is niet veel, dus weinig om me over te frustreren. Makkelijk toch?
Therapie komt er sowieso, en dan ga ik alle punten meepakken die zijn besproken hier in het topic.
Kloptquote:Op maandag 12 mei 2014 10:49 schreef Copycat het volgende:
Succes!
Ik heb met EMDR in mijn omgeving een aantal zeer positieve resultaten behaald zien worden.
Nee oké, maar in OUD/R&P mag ik verwachten dat de mensen serieus zijn en daadwerkelijk willen helpen. De KLB-reacties heb ik genegeerdquote:Op maandag 12 mei 2014 10:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou zou ik dat op fok niet uit willen sluiten...
[..]
Hoe dan ook heel goed dat je nu je niet het antwoord kreeg dat je had willen hebben in de spiegel durfde te kijken en aan jezelf gaat werken.
Sowieso is dat de beste oplossing: je kan je omgeving niet veranderen, alleen jezelf.
Allereerst, wat een walgelijke vent. Ik word hier zelfs kwaad van en ik ken jullie niet eens…..quote:Ook houdt X z'n huis niet schoon, met name de bovenverdieping niet. Op Billy's kamertje ligt al 4 weken kattenbakkorrels, met stront en al. En dan keihard tegen mij liegen als ik hem daar op aanspreek. Walgelijk.. En Billy niet aan z'n schema's houden, niet optijd op bed, optijd eten etc. Het joch raakt helemaal van de mik die weekenden, puur omdat X niet wil erkennen dat hij een andere aanpak nodig heeft. X denkt alleen maar aan zichzelf, Billy moet zich maar naar X schikken en niet andersom.
Krijg jij ff een flinke griep, vies mannetje dat je er bentquote:
Nee flapdrol, TS komt haar afspraken met betrekking tot het kind niet na. Sterker nog, TS heeft een keer de crisisdienst op bezoek gehad toen ze haar kind onder haar hoede had, en ex maakt daar ook geen heikel punt van. Als je daadwerkelijk het beste met het kind voor had had je daar ook wat over gezegd, stuk verdriet dat je er bent.quote:Voldoet hij wel aan zijn alimentatieverplichtingen? Komt hij afspraken weleens niet na? Dus hij zegt dat hij je zoon komt ophalen en komt vervolgens niet opdagen waardoor jij met een hevig teleurgesteld zit? Hamer op de speciale conditie van je kind (autisme) en de structuur die hij nodig heeft die zijn vader niet kan of wil bieden.
How low can you goquote:Let op: wek altijd de indruk dat je uit bent op een oplossing en niet dat je de vader wil verstoten. Vraag vader dus regelmatig om bij te springen of iets extra’s voor zijn zoon te doen, wat hij uiteraard weigert. Maak hier een dossier van, dit versterkt je positie. Waak er voor dat je je ex niet zwart maakt, zorg dat alles wat je over hem beweert te onderbouwen is en gesteund wordt door bewijzen en voorbeelden.
Weet je vriendin dat je dit soort adviezen geeft?quote:Op maandag 12 mei 2014 11:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Allereerst, wat een walgelijke vent. Ik word hier zelfs kwaad van en ik ken jullie niet eens…..
Toch denk ik dat, mocht je dat willen en ik denk dat je dat wilt, dat er wel aanknopingspunten zijn om hem helemaal bij zijn kind uit de buurt te houden. Mijn vriendin werkt voor de raad van de kinderbescherming, dus ik vang weleens wat op en zij bespreekt haar werk ook weleens met mij. Allereerst is het niet zomaar een uitgemaakte zaak dat een ouder recht heeft zijn kind te zien. Wat veel belangrijker wordt gezien, en terecht is het welzijn van het kind. In de bovenstaande alinea beschrijf jij een aantal zaken waaruit zou kunnen blijken dat een bezoek aan de vader negatieve effecten heeft op het kind (zijn schema wordt niet gerespecteerd, hierdoor wordt hij hyper). Dit kun je best wat aandikken en zeggen dat je er nog tot ver in de week de negatieve gevolgen van ondervind. Gaat hij al naar school of naar een KDV? Probeer te polsen of zij daar verschil merken (de raad van de kinderbescherming kan ze benaderen om na te gaan of ze jouw bewering onderschrijven). Wat je moet proberen aannemelijk te maken is dat een bezoek aan de vader niet in het belang is van je kind en dat het zelfs een negatieve invloed op hem heeft.
Een tweede punt: een kamer waar kattenstront en kattenbakkorrels liggen is geen geschikte plaats voor een kind. Daar kan zijn gezondheid gevaar lopen.
Voldoet hij wel aan zijn alimentatieverplichtingen? Komt hij afspraken weleens niet na? Dus hij zegt dat hij je zoon komt ophalen en komt vervolgens niet opdagen waardoor jij met een hevig teleurgesteld zit? Hamer op de speciale conditie van je kind (autisme) en de structuur die hij nodig heeft die zijn vader niet kan of wil bieden.
Let op: wek altijd de indruk dat je uit bent op een oplossing en niet dat je de vader wil verstoten. Vraag vader dus regelmatig om bij te springen of iets extra’s voor zijn zoon te doen, wat hij uiteraard weigert. Maak hier een dossier van, dit versterkt je positie. Waak er voor dat je je ex niet zwart maakt, zorg dat alles wat je over hem beweert te onderbouwen is en gesteund wordt door bewijzen en voorbeelden.
Je zou hem en zijn vriendin bijna gaan namen&shamen door dit soort posts. Wat een walgelijk ventje.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Weet je vriendin dat je dit soort adviezen geeft?
Gelukkig ben je zelf slim genoeg om door dat soort treurige posts heen te kijken. Ik vind trouwens dat je een compliment verdient, de manier waarop je omgaat met dit topic vind ik bewonderenswaardig.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:04 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik denk niet dat K_S het hele topic heeft doorgelezen, maar zijn ''adviezen'' geeft op basis van de OP.
Jullie hebben me laten inzien dat ik inderdaad verkeerd bezig ben. Dan kan ik wel blijven schelden en schreeuwen, maar daar heb ik alleen Billy mee. En dát is wat ik het hards roep, dat ik in het belang van Billy denk. Dat moet ik dat verdomme ook gaan doen.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gelukkig ben je zelf slim genoeg om door dat soort treurige posts heen te kijken. Ik vind trouwens dat je een compliment verdient, de manier waarop je omgaat met dit topic vind ik bewonderenswaardig.
Wat ben jij vreselijkquote:Op maandag 12 mei 2014 11:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Allereerst, wat een walgelijke vent. Ik word hier zelfs kwaad van en ik ken jullie niet eens…..
Toch denk ik dat, mocht je dat willen en ik denk dat je dat wilt, dat er wel aanknopingspunten zijn om hem helemaal bij zijn kind uit de buurt te houden. Mijn vriendin werkt voor de raad van de kinderbescherming, dus ik vang weleens wat op en zij bespreekt haar werk ook weleens met mij. Allereerst is het niet zomaar een uitgemaakte zaak dat een ouder recht heeft zijn kind te zien. Wat veel belangrijker wordt gezien, en terecht is het welzijn van het kind. In de bovenstaande alinea beschrijf jij een aantal zaken waaruit zou kunnen blijken dat een bezoek aan de vader negatieve effecten heeft op het kind (zijn schema wordt niet gerespecteerd, hierdoor wordt hij hyper). Dit kun je best wat aandikken en zeggen dat je er nog tot ver in de week de negatieve gevolgen van ondervind. Gaat hij al naar school of naar een KDV? Probeer te polsen of zij daar verschil merken (de raad van de kinderbescherming kan ze benaderen om na te gaan of ze jouw bewering onderschrijven). Wat je moet proberen aannemelijk te maken is dat een bezoek aan de vader niet in het belang is van je kind en dat het zelfs een negatieve invloed op hem heeft.
Een tweede punt: een kamer waar kattenstront en kattenbakkorrels liggen is geen geschikte plaats voor een kind. Daar kan zijn gezondheid gevaar lopen.
Voldoet hij wel aan zijn alimentatieverplichtingen? Komt hij afspraken weleens niet na? Dus hij zegt dat hij je zoon komt ophalen en komt vervolgens niet opdagen waardoor jij met een hevig teleurgesteld zit? Hamer op de speciale conditie van je kind (autisme) en de structuur die hij nodig heeft die zijn vader niet kan of wil bieden.
Let op: wek altijd de indruk dat je uit bent op een oplossing en niet dat je de vader wil verstoten. Vraag vader dus regelmatig om bij te springen of iets extra’s voor zijn zoon te doen, wat hij uiteraard weigert. Maak hier een dossier van, dit versterkt je positie. Waak er voor dat je je ex niet zwart maakt, zorg dat alles wat je over hem beweert te onderbouwen is en gesteund wordt door bewijzen en voorbeelden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |