abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 mei 2014 @ 18:54:48 #151
108913 Godshand
guide4you
pi_139835314
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:53 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dus waarom zouden we de vader erbij betrekken?
Omdat hij toch verantwoordelijk heeft..

Je moet er maar gewoon aan herinnerd worden dat je stom was geweest. Ik vind ze alle 2 nu waardeloze ouders. Het liefst zou ik ze allebei van het ouderschap ontheffen en het kind bij een goed warm gezin plaatsen

En niet bij tokkies zoals TS
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_139835346
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:53 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Tekortkomingen; controlefreak, ik denk serieus dat ik de enige ben die het beste met m'n kind voorheeft. En op dit moment denk ik ook dat het ''weghouden'' van z'n vader daar onder valt. Ja, dat is egoïstisch en ja dat is een tekortkoming. Dat geef ik toe. Maar zo voel ik me wel, en dat kun je me niet kwalijk nemen. Ik denk oprecht dat ik het beste met m'n kind voor heb.
Natuurlijk wel. Dat is je juist kwalijk te nemen. Volgens mij heb jij nog nooit grenzen gehad op dit vlak en ben je gewend om altijd je zin te krijgen.
pi_139835356
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:54 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Net riep je nog dat de scheiding zo geweldig goed liep maar hier klinkt toch rancune door hoor...

[..]

Je komt op mij ook erg manipulatief en controlfreakig over. Als ik hem was zou ik ook zo min mogelijk vertellen over zijn weekend met Billy... En ik zou je ook niet meer binnenlaten als je alleen maar miept over de hygiëne :+

Je hebt samen een kind en je bent gaan scheiden. Eigen keuzes en nu moet je je als volwassenen gedragen en NIET je zoon misbruiken als dreig- en pressiemiddel :r
De scheiding zelf wel, het verloop er van dan. Geen ruzie's of verwijten. Ging allemaal prima.

Verwijten kwamen pas later, van mijn kant, toen X niet meer vroeg naar Billy. Hij zag hem niet meer elke dag, en ik vond het raar dat hij geen interesse meer toonde.
  zondag 11 mei 2014 @ 18:56:35 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139835367
quote:

[..]

Dat is echt wel de laatste reden waarom hij hem niet heeft opgehaald Leandra.. Echt.
Nou, no offence maar ik heb wel het idee dat jij de boel behoorlijk naar je hand probeert te zetten omdat hij het niet doet zoals jij wilt.
En voor "het" mag je dan alles invullen wat je wilt, omgaan met zijn vriendin, kind en familie, de (af)was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 11 mei 2014 @ 18:56:48 #155
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139835374
quote:
4s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:54 schreef Godshand het volgende:

[..]

Omdat hij toch verantwoordelijk heeft..

Je moet er maar gewoon aan herinnerd worden dat je stom was geweest. Ik vind ze alle 2 nu waardeloze ouders. Het liefst zou ik ze allebei van het ouderschap ontheffen en het kind bij een goed warm gezin plaatsen

En niet bij tokkies zoals TS
precies, huppa kindnaar jeudgzorg!
  zondag 11 mei 2014 @ 18:57:13 #156
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_139835390
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:50 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Omdat we daar duidelijke afspraken over hebben gemaakt. Die zijn nu van tafel heb ik begrepen, dus nee, ik heb niet zoveel meer te zeggen daar in.
Dus ik kan er ook wel over op houden.

Punt is nu dat we om tafel moeten en dat we de banden moeten herstellen voor Billy. Er moet en duidelijk ouderschapsplan komen met duidelijke regels en afspraken. Verder hoeven X en ik geen contact. Als hij aangeeft niet naar Billy om te willen zien, prima, dan maar niet. Billy wordt vanzelf 12 en dan mag hij zelf bepalen wat hij wil.
Als jij niet wilt dat hij Billy mee naar zn ouders neemt betekent dat niet dat zn ouders Billy niet zien he :')
En jíj verandert op eigen houtje de omgangsregeling he, hij niet :|W
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_139835411
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:47 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik heb het over X. Die is samen met mij hoofdverantwoordelijk voor Billy, aangezien wij zijn ouders zijn. Maar X ziet dat niet zo.
Dat vind jij, en op die mening baseer jij vervolgens AL je acties.

quote:
Ex-schoonouders zijn degene die ik niet bij Billy in de buurt wil hebben, dus die hoeven niet op hem te passen, weet ik veel wat je daar mee bedoeld.
Ik lees een hoop wat JIJ wilt, maar ik hoor niks over Billy's welzijn. Volgens mij is het voor een kind heel normaal om zijn opa en oma te zien. Jij bent degene hier die van alles verbied of regels verbind aan zaken die wel heel erg ver gaan.
pi_139835412
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:44 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

waarom? hij wil geen kind
Daarom juist. Zo komt het op TS over. Als hij dat zelf ook zegt, weet TS waar ze aan toe is en hoeft ze niet op hem te hopen.

Maar TS zegt die fase al voorbij te zijn, dus dit was sowieso geen goed voorstel.
  zondag 11 mei 2014 @ 18:57:49 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139835416
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:56 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

De scheiding zelf wel, het verloop er van dan. Geen ruzie's of verwijten. Ging allemaal prima.

Verwijten kwamen pas later, van mijn kant, toen X niet meer vroeg naar Billy. Hij zag hem niet meer elke dag, en ik vond het raar dat hij geen interesse meer toonde.
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat hij dat niet meer deed omdat hij even geen zin meer had in contact met jou...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_139835435
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:56 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ja, zodra het niet meer ging zoals jij wilde begon je te steigeren. Manipulatief, dat ben je.
pi_139835465
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, no offence maar ik heb wel het idee dat jij de boel behoorlijk naar je hand probeert te zetten omdat hij het niet doet zoals jij wilt.
En voor "het" mag je dan alles invullen wat je wilt, omgaan met zijn vriendin, kind en familie, de (af)was.
Het gaat mij dan om zaken die betrekking hebben op Billy en zijn behoeften. Een schoon kamertje (dus met schoon beddengoed en zonder kattenbakkorrels), een schone vloer waarop hij kruipt, een drinkbeker zonder schimmel (stond al 2 weken in de ranja te weken bij X..), op tijd eten en op bed. Gewoon zijn normale ritme aanhouden, anders raakt het joch van de mik. Hij heeft behoefte aan een strikt ritme, en dat geef ik hem. Maar X erkent niet eens dat hij autisme heeft, laat staan dat hij er moeite voor doet om iets aan ritme te doen.

Dus ja, ik probeer dat te controleren, in het belang van Billy.

Schoonfamilie is in het belang van mijzelf. Omdat ik het niet kan handelen dat zij bij Billy in de buurt komen.
pi_139835472
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:39 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ja, klopt. Ik kan blijkbaar niet tot hem doordringen in dit geval. Daarnaast, ik vetrouw hem niet meer met Billy, ik weet bij god niet wat hij met hem doet dat weekend. Hij kan hem naar z'n ouders brengen, weet ik veel. Hij houdt zich net zo min aan de afspraken als ik. Ik krijg mijn kind niet voor niets hysterisch en overprikkeld weer thuis na het weekend.
Wederom een gevalletje manipulatie van de bovenste plank. Heb je wel eens nagedacht om hierover te gaan praten met iemand, want dit is niet gezond.
pi_139835495
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:59 schreef Poesopstokje het volgende:

Het gaat mij dan om zaken die betrekking hebben op Billy en zijn behoeften. Een schoon kamertje (dus met schoon beddengoed en zonder kattenbakkorrels), een schone vloer waarop hij kruipt, een drinkbeker zonder schimmel (stond al 2 weken in de ranja te weken bij X..), op tijd eten en op bed. Gewoon zijn normale ritme aanhouden, anders raakt het joch van de mik. Hij heeft behoefte aan een strikt ritme, en dat geef ik hem. Maar X erkent niet eens dat hij autisme heeft, laat staan dat hij er moeite voor doet om iets aan ritme te doen.
Hoe weet je dit allemaal?

quote:
Schoonfamilie is in het belang van mijzelf. Omdat ik het niet kan handelen dat zij bij Billy in de buurt komen.
Zeer egoïstisch van je.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2014 19:00:39 ]
  zondag 11 mei 2014 @ 19:00:16 #164
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_139835496
quote:

[..]

Tekortkomingen; controlefreak, ik denk serieus dat ik de enige ben die het beste met m'n kind voorheeft. En op dit moment denk ik ook dat het ''weghouden'' van z'n vader daar onder valt. Ja, dat is egoïstisch en ja dat is een tekortkoming. Dat geef ik toe. Maar zo voel ik me wel, en dat kun je me niet kwalijk nemen. Ik denk oprecht dat ik het beste met m'n kind voor heb.
ja en dat is dus je grote fout imho, je bent niet alwetend en meer mensen kunnen goed (soms zelfs beter) zijn voor je kind :7
pi_139835506
quote:

[..]

Omdat we daar duidelijke afspraken over hebben gemaakt. Die zijn nu van tafel heb ik begrepen, dus nee, ik heb niet zoveel meer te zeggen daar in.
daar gaat het mis; je kan helemaal niks begrepen hebben, want jullie hebben helemaal niet gesproken. je vult allerlei dingen zelf in voor je ex. dat is iets anders.
quote:
Punt is nu dat we om tafel moeten en dat we de banden moeten herstellen voor Billy. Er moet en duidelijk ouderschapsplan komen met duidelijke regels en afspraken. Verder hoeven X en ik geen contact. Als hij aangeeft niet naar Billy om te willen zien, prima, dan maar niet. Billy wordt vanzelf 12 en dan mag hij zelf bepalen wat hij wil.
als het goed is, ligt dat ouderschapsplan er al. wat was daar dan niet goed aan?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_139835511
Ik ga Billy in bad en op bed gooien. Ik kom straks terug.
  zondag 11 mei 2014 @ 19:01:17 #167
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_139835531
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat hij dat niet meer deed omdat hij even geen zin meer had in contact met jou...
_O_
pi_139835535
quote:

[..]

Welke regels moeten er in jouw ogen worden aangepast dan? Want jij bent hier degene die eenzijdig de afspraken wil aanpassen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2014 19:01:39 ]
  zondag 11 mei 2014 @ 19:02:58 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139835589
En met het risico dat half OUD nou over me heen gaat vallen.... een kind van 17 maanden gediagnosticeerd met autisme?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 11 mei 2014 @ 19:03:47 #170
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_139835612
Hoe is de diagnose van autisme eigenlijk tot stand gekomen? Ik vind 1,5 ook wel redelijk jong daarvoor.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 11 mei 2014 @ 19:04:11 #171
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_139835626
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:02 schreef Leandra het volgende:
En met het risico dat half OUD nou over me heen gaat vallen.... een kind van 17 maanden gediagnosticeerd met autisme?
twee zielen. :o :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 11 mei 2014 @ 19:04:25 #172
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_139835634
quote:
7s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoe weet je dit allemaal?

[..]

Zeer egoïstisch van je.
ja idd, krijg je van je ex een schema met wat ie op elk uur gedaan/gegeven heeft met/aan Billy? En ga je elke kamer af hoe het eruit ziet?

En heel egoïstisch... Ik ik ik ik, jíj denk 0,0 aan Billy, ts :r
  zondag 11 mei 2014 @ 19:04:36 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139835641
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:04 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

twee zielen. :o :D
*;
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 11 mei 2014 @ 19:05:42 #174
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_139835691
quote:
7s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welke regels moeten er in jouw ogen worden aangepast dan? Want jij bent hier degene die eenzijdig de afspraken wil aanpassen.
X moet gewoon álles doen zoals ts t wil :D

Gek wel dat t huwelijk stuk liep :+
  zondag 11 mei 2014 @ 19:07:04 #175
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_139835750
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:59 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]
<knip>
Hij heeft behoefte aan een strikt ritme, en dat geef ik hem. Maar X erkent niet eens dat hij autisme heeft, laat staan dat hij er moeite voor doet om iets aan ritme te doen.
Dus ja, ik probeer dat te controleren, in het belang van Billy.
Autisme kan nog niet worden vastgesteld voor het tweede jaar, en zelfs dan is het slechts 'kenmerken van'. Ik snap het wel, gezien jullie beiden allerlei etiketten hebben, dat je daarom in die richting denkt. Overigens: elke dreumes heeft behoefte aan ritme en structuur. Hoeft niet per se JOUW ritme en structuur te zijn, die van papa kan ook best werken.
quote:
Dat is gewoon fout. Niets anders over te zeggen, dat klopt niet Dat jij er last van hebt wil niet zeggen dat hij zijn kind niet mee mag nemen naar zijn ouders.

En dat ouderschapsplan; dat hoort er allang te liggen, je bent toch nog maar anderhalf jaar gescheiden?
Prrrrr
pi_139835766
quote:

[..]

maar jij wilt X helemaal nog niet loslaten, Jij wilt vooral blijven controleren of hij geen andere vrouwen ziet want dat is slecht voor Billy... ipv dat je focust op jezelf ( crisisdienst en medicatie is niet voor een gebroken teen) en op Billy, ben je alleen maar bezig met hoe je X onderuit kan halen.
Die tijd kan je ook besteden aan je zoon en leuke dingen.

oh en er bestaat therapie voor controledwang.
S. 2014
J. 2016
  zondag 11 mei 2014 @ 19:10:21 #177
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_139835882
Oh en hoe zie je het voor je dat jij en X geen contact hebben maar X wél vraagt hoe het gaat?
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_139835943
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Hoe is de diagnose van autisme eigenlijk tot stand gekomen? Ik vind 1,5 ook wel redelijk jong daarvoor.
Je merkt het bij sommige baby's eigenlijk vrij snel: er is wat mee... Dan komen er toch snel professionals in beeld die op onderzoek gaan. Dan ligt het er maar net aan wat er precies aan het handje is en of ze niet eerst een fout pad in slaan.

Ik weet er niet veel van, enkel uit mijn eigen omgeving, maar schrikken doe ik niet als ik dat hoor.
Who's your Stannis?
pi_139835965
quote:
Gelukkig zitten we niet in OUD :P

en je hebt helemaal gelijk.. ik vroeg t mij ook al af of dat zo vroeg kan..
S. 2014
J. 2016
  zondag 11 mei 2014 @ 19:16:30 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139836176
quote:
14s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:11 schreef ZoDiep het volgende:

[..]

[..]

Je merkt het bij sommige baby's eigenlijk vrij snel: er is wat mee... Dan komen er toch snel professionals in beeld die op onderzoek gaan. Dan ligt het er maar net aan wat er precies aan het handje is en of ze niet eerst een fout pad in slaan.

Ik weet er niet veel van, enkel uit mijn eigen omgeving, maar schrikken doe ik niet als ik dat hoor.
Met 17 maanden al een diagnose gesteld hebben? Ik geloof daar niet zo in, en de vader kennelijk ook niet.
Daarbij moet je je als ouder ook afvragen of je wel zo'n etiketje op je kind wilt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_139836324
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met 17 maanden al een diagnose gesteld hebben? Ik geloof daar niet zo in, en de vader kennelijk ook niet.
Daarbij moet je je als ouder ook afvragen of je wel zo'n etiketje op je kind wilt.
Ik zou zo`n etiketje iig niet zo snel gebruiken om de vader nog verder onder druk te zetten om het kind precies zo op te voeden als de moeder wil .
  zondag 11 mei 2014 @ 19:20:13 #182
108913 Godshand
guide4you
pi_139836336
quote:
Dit!

:')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 11 mei 2014 @ 19:22:02 #183
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_139836416
TS, heb je zelf ook een stoornis?

En zeg eens eerlijk: wil jij niet stiekem gewoon dat Billy altijd bij jou is en je ex alleen betaalt en niks te zeggen heeft en geen bezoekrecht heeft?
pi_139836687
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:28 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ja, en dat is het dubbele; dat wou ik niet. Ik was boos, gefrustreerd, verdrietig. Allemaal omdat hij niet naar Billy heeft gevraagd die week. Het was de druppel. Al het contact kwam van mijn kant, liet X zichzelf nou maar eens bewijzen dat hij Billy wel degelijk wou.
Ik begrijp dat het heel verdrietig is dat hij niet naar zijn kijd informeert. Echt. Maar als ik je een raad mag geven: hou op om je daardoor te laten teleurstellen. Laat het los. Jouw boosheid en frustratie brengen jullie relatie tot elkaar in gevaar. Hou het zakelijk: hou je aan de afspraken, wederzijds. Zijn interesse kun je niet afdwingen . Je kind leidt daar niet onder, hij weet het immers niet. Je kind leidt wel onder een verdrietige moeder, crisisdiensten en zijn vader langere tijd niet zien. Raap jezelf bij elkaar, verwerk je verdriet over scheiding mer je omgeving, ga in therapie, weet ik het, maar hou het buiten de omgang met je ex.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_139837342
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als er sprake is van een geestelijke handicap is dat op jonge leeftijd -denk ik- wel mogelijk, en in zo'n geval wil je ook zeker een etiketje omdat je gewoon hulp van de overheid nodig hebt om zo'n kind handelbaar te maken/houden en gewoon al goed te verzorgen.

Bij autisme denk je vaak dat het wel mee valt en dat je het beter niet kunt weten, maar die ziekte is veel breder, kent veel meer varianten, dan dat. (Wat voor vorm dat kind heeft is mij niet duidelijk, misschien weten de artsen het ook nog niet precies)

Edit: Promotieonderzoek umc http://www.umcutrecht.nl/(...)-jong-te-stellen.htm, dit geeft aan vanaf twee jaar. Dan zou het inderdaad wat vroeg zijn om zekerheid te geven maar ondenkbaar is het niet.

[ Bericht 12% gewijzigd door ZoDiep op 11-05-2014 19:48:28 ]
Who's your Stannis?
pi_139837366
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou dat. Is ook niet zo raar na een scheiding. En zo kan ik nog wel wat redenen verzinnen waarom hij minder contact opneemt. Maar als je alles duidt als 'geen interesse', behoud je geen open blik.

En hoe hard het ook is: je hebt er simpelweg niets mee te maken wat hij met Billy doet als hij het weekend bij je ex is. Dat is moeilijk, waarschijnlijk het moeilijkste van scheiden, maar het zijn jouw zaken gewoon niet. Dat kun je anders willen maar veranderen doe je het niet. Het is een consequentie van de keus die je maaktr om te scheiden ik zou erg mijn best doen om daaraan te wennen, al was het alleen maar voor jezelf .
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 11 mei 2014 @ 19:48:05 #187
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139837561
quote:
13s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:43 schreef ZoDiep het volgende:
Als er sprake is van een geestelijke handicap is dat op jonge leeftijd -denk ik- wel mogelijk, en in zo'n geval wil je ook zeker een etiketje omdat je gewoon hulp van de overheid nodig hebt om zo'n kind handelbaar te maken/houden en gewoon al goed te verzorgen.

Bij autisme denk je vaak dat het wel mee valt en dat je het beter niet kunt weten, maar die ziekte is veel breder, kent veel meer varianten, dan dat. (Wat voor vorm dat kind heeft is mij niet duidelijk, misschien weten de artsen het ook nog niet precies)
Een echte diagnose valt er zo vroeg niet vast te stellen :N
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139837677
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:48 schreef Moppert het volgende:

[..]

Een echte diagnose valt er zo vroeg niet vast te stellen :N
Dat beweer ik ook niet, dat ze precies weten welke vorm, maar dat er autisme is, dat kunnen ze waarschijnlijk met redelijke zekerheid vaststellen.
Who's your Stannis?
pi_139837694
Ik ben er weer.

Allereerst, ik vind het jammer dat er makkelijke conclusies worden getrokken. Jullie snappen allemaal dat ik niet 2 jaar aan voorgeschiedenis wbt X, Billy en mijzelf hier neer kan zetten. Ik heb de belangrijkste dingen (imo) er uitgepikt, de dingen die mij het meest dwars zitten.

Ik zeg NU; nee X en ik hoeven geen contact meer. Nav jullie reacties is het inderdaad voor ons allemaal beter dat we geen contact meer hebben. X wil niet naar Billy informeren, prima, loslaten. Dan maar gewoon vrijdag brengen en zondag weer terugkrijgen. Mits X dat nog steeds wil, wat ik inderdaad NIET voor hem mag invullen op basis van mijn indrukken.

Ik wil X inderdaad controleren wbt het ritme van Billy, omdat ik dat belangrijk vind. Omdat ik weet dat X het niet erkent en al mijn adviezen negeert. In dit geval denk ik wél aan Billy's welzijn. Vooral omdat ik hem elk weekend weer hysterisch terug krijg, en dat komt omdat hij z'n ritme en vertrouwdheid kwijt is in dat weekend. En nee, hij kan zich niet 123 aanpassen, zoals hierboven werd geopperd. Dat hij kan meegaan in X's structuur.

Er was al vrij gauw duidelijk dat Billy kenmerken van autisme begon te vertonen. Ik heb zelf een vorm van autisme, van vaders kant, waar het een rode draad is in de familielijn. Bij het CB aangegeven, ook daar was het opvallend. Uiteindelijk zijn we bij een behandelgroep (soort ggz) uitgekomen die gespecialiseerd is in autisme bij hele jonge kinderen. Klopt, Billy heeft geen officiële diagnose, want dat kan en mag niet worden vastgesteld voor een bepaalde leeftijd. Wel ben ik enorm blij dat ik met hem naar therapie ben gegaan, hij is sinds januari flink vooruit gegaan wbt ontwikkeling en gedrag. En nee, niet omdat hij een dreumes is en zich sowieso ontwikkeld, maar puur door de therapie ook. Ook al is er geen diagnose, het is gewoon een feit dat t joch een vorm van autisme heeft, en daar is verder niks mis mee. Ik weet hoe ik er mee om moet gaan en hoe ik kan zorgen voor een stabiele, rustige omgeving en dagindeling.

Laatste zin; klopt, ik ben vorige week bij de crisisdienst geweest. Nu niet gaan denken dat ik psychotisch ben en dat mijn kind maar bij jeugdzorg moet worden geplaatst ''in plaats bij zulke tokkies''. Ik heb ook een voorgeschiedenis, ik heb dus een vorm van autisme + PTSS. Dat wil niet zeggen dat ik niet in staat ben om een kind op te voeden. Dat wil zeggen dat ik er soms moeite mee heb, vooral nu ik alleenstaande ben. En dat mijn ex voor veel stress bezorgd, omdat ik me zorgen maak om Billy. Daar kunnen jullie het mee oneens zijn, maar ik maak me er wél zorgen over.
Volgende week begin ik met therapie voor bovenstaande zaken, en daar komt de controledrang ook nog bij. Want dat is niet fijn, om continue paranoïde te zijn, achterdochtig, altijd moeten weten wat er gebeurd. Ik wil het ook kunnen loslaten, het zijn mijn zaken ook helemaal niet. Maar het feit is gewoon dat ik er last van heb en dat ik het voor NU niet kan loslaten. Dus ik moet er mee dealen.

Het doet me gewoon verschrikkelijk veel pijn dat zijn familie nu opeens achter Billy aanzit, terwijl ze in anderhalf jaar tijd niet naar hem hebben omgekeken. Jullie kennen het hele verhaal natuurlijk niet, maar geloof me op mijn woord dat het bij mij binnen komt als pure treiterij naar mijn kant toe.

Ik heb Billy inderdaad vrijdag niet gebracht, ik heb hem bewust thuis gehouden. Wederom, omdat ik niets van X heb gehoord wbt Billy en onze situatie vorig weekend. Ik kan dat gewoon niet verkroppen, dat er gewoon niet gevraagd is hoe het gegaan is. Niet met mij, maar met hem. Ben ik dan zo onredelijk?
pi_139837912
quote:
Ben ik dan zo onredelijk?
Op dat punt? Ja. Blijkbaar vind je het doodnormaal dat jij aanvullende eisen mag stellen voordat X zijn kind mag zien. Dat is niet gezond en dat moet je zo snel mogelijk bij je therapie gaan aankaarten.
  zondag 11 mei 2014 @ 19:57:13 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139837928
quote:
13s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:43 schreef ZoDiep het volgende:

[..]

Edit: Promotieonderzoek umc http://www.umcutrecht.nl/(...)-jong-te-stellen.htm, dit geeft aan vanaf twee jaar. Dan zou het inderdaad wat vroeg zijn om zekerheid te geven maar ondenkbaar is het niet.
Tussen 17 maanden en 2 jaar zit ongeveer 1/3 van het leven van een kind van die leeftijd hè....
Sommigen ontwikkelen zich nou eenmaal sneller dan anderen.
Sommige kinderen proberen heel lang en zijn dus al heel lang bezig met oefenen, en andere kinderen doen dingen gewoon niet tot ze het kunnen.

Een kind van 2 wat nog steeds geen "mama" zegt (en verder ook amper praat) zal dan ook wel een probleem zijn als je graag stickert, terwijl datzelfde kind met 3½ de oren van je hoofd kletst en hij volgens de leidsters van de PSZ juist enorm ontwikkeld is, en eigenschappen heeft die voor een kind van die leeftijd behoorlijk uitzonderlijk zijn (empathie bijvoorbeeld).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_139837972
quote:
7s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Op dat punt? Ja. Blijkbaar vind je het doodnormaal dat jij aanvullende eisen mag stellen voordat X zijn kind mag zien. Dat is niet gezond en dat moet je zo snel mogelijk bij je therapie gaan aankaarten.
Zijn het onredelijke ''aanvullende eisen''?
pi_139838023
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:58 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel. Dat X iets niet vraagt, doet of zegt richting jou geeft jou geen enkele reden om hem zijn kind te ontzeggen, dat begrijp je zelf toch wel?
  zondag 11 mei 2014 @ 20:00:05 #194
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_139838043
Ja ik vind je onredelijk. Want hij heeft wél gevraagd of het idd niet door ging, en jíj hebt niks laten horen.

Het klinkt mij in de oren dat jouw problemen een groot deel van de strubbelingen veroorzaken.

Ook opvallend: jij vult in wat je ex denkt en wat jw ex schoonfamilie denkt maar als wij aangeven wat we denken dan is dat onterecht?

Als jij perse wilt dat Billy elke dag hetzelfde ritme heeft dan kan je jouw ritme aan dat van je ex aanpassen natuurlijk...

Want een overprikkeld kind komt erg vaak voor hoor bij wisseling tussen de ouders, vaak meer door de spanning tussen de ouders dan door het wennen...

Nogmaals: het is ook zijn kind en dat houdt in dat ook hij zeggenschap heeft, wen er maar aan ;)
  zondag 11 mei 2014 @ 20:01:06 #195
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_139838079
quote:

[..]

Je mag dingen eisen omtrent zijn omgang met je kind, hoe hij met jou omgaat is niet iets waar jij nog iets over te zeggen hebt. Als hij het okay vindt om zijn kind alleen die weekenddagen te zien en de andere dagen dat hij bij jou is jou met hem vertrouwt, dan is dat zijn keuze.
Prrrrr
pi_139838080
quote:
7s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel. Dat X iets niet vraagt, doet of zegt richting jou geeft jou geen enkele reden om hem zijn kind te ontzeggen, dat begrijp je zelf toch wel?
Blijkbaar niet, anders had ik het niet gedaan. Ik vind het namelijk meer als redelijk, om naar het welzijn van je kind te vragen.

Daarnaast, X had ook zelf actie kunnen ondernemen, inplaats van mede te delen dat ik hem niet kwam brengen. In plaats daarvan hebben hij en zijn familie de boel opgestookt en de boel online gegooid.
  zondag 11 mei 2014 @ 20:01:56 #197
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_139838112
quote:

[..]

het eisen zelf is onredelijk. Want je hebt niet het enige zeggenschap :N
pi_139838152
:{ Ocharme Billy ;(
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
  zondag 11 mei 2014 @ 20:03:00 #199
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_139838157
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 20:01 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Je mag dingen eisen omtrent zijn omgang met je kind, hoe hij met jou omgaat is niet iets waar jij nog iets over te zeggen hebt. Als hij het okay vindt om zijn kind alleen die weekenddagen te zien en de andere dagen dat hij bij jou is jou met hem vertrouwt, dan is dat zijn keuze.
ze mag imho niks eisen omtrent zijn omgang met HUN kind. Voorstellen mag maar eisen? :N
pi_139838165
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 20:01 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, anders had ik het niet gedaan. Ik vind het namelijk meer als redelijk, om naar het welzijn van je kind te vragen.

Daarnaast, X had ook zelf actie kunnen ondernemen, inplaats van mede te delen dat ik hem niet kwam brengen. In plaats daarvan hebben hij en zijn familie de boel opgestookt en de boel online gegooid.
Nogmaals, dat je jouw normen en waarden probeert op te dringen aan X en vervolgens hem het weerzien met zijn kind ontzegt omdat hij niet precies doet wat jij wil, moet bij jou zelf toch ook wel een belletje doen rinkelen dat dat niet gezond is?

En opgestookt? Volgens mij hebben zij een feitelijke representatie van het gebeurde op internet gezet, niets meer en niets minder. Dat jij een andere actie had verwacht geeft al aan dat het puur een manipulatieve actie van je was; je verwachtte dat X een andere actie had ondernomen en nu is het uit de hand gelopen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2014 20:04:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')