Omdat hij toch verantwoordelijk heeft..quote:Op zondag 11 mei 2014 18:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dus waarom zouden we de vader erbij betrekken?
Natuurlijk wel. Dat is je juist kwalijk te nemen. Volgens mij heb jij nog nooit grenzen gehad op dit vlak en ben je gewend om altijd je zin te krijgen.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Tekortkomingen; controlefreak, ik denk serieus dat ik de enige ben die het beste met m'n kind voorheeft. En op dit moment denk ik ook dat het ''weghouden'' van z'n vader daar onder valt. Ja, dat is egoïstisch en ja dat is een tekortkoming. Dat geef ik toe. Maar zo voel ik me wel, en dat kun je me niet kwalijk nemen. Ik denk oprecht dat ik het beste met m'n kind voor heb.
De scheiding zelf wel, het verloop er van dan. Geen ruzie's of verwijten. Ging allemaal prima.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Net riep je nog dat de scheiding zo geweldig goed liep maar hier klinkt toch rancune door hoor...
[..]
Je komt op mij ook erg manipulatief en controlfreakig over. Als ik hem was zou ik ook zo min mogelijk vertellen over zijn weekend met Billy... En ik zou je ook niet meer binnenlaten als je alleen maar miept over de hygiëne
Je hebt samen een kind en je bent gaan scheiden. Eigen keuzes en nu moet je je als volwassenen gedragen en NIET je zoon misbruiken als dreig- en pressiemiddel
Nou, no offence maar ik heb wel het idee dat jij de boel behoorlijk naar je hand probeert te zetten omdat hij het niet doet zoals jij wilt.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat is echt wel de laatste reden waarom hij hem niet heeft opgehaald Leandra.. Echt.
precies, huppa kindnaar jeudgzorg!quote:Op zondag 11 mei 2014 18:54 schreef Godshand het volgende:
[..]
Omdat hij toch verantwoordelijk heeft..
Je moet er maar gewoon aan herinnerd worden dat je stom was geweest. Ik vind ze alle 2 nu waardeloze ouders. Het liefst zou ik ze allebei van het ouderschap ontheffen en het kind bij een goed warm gezin plaatsen
En niet bij tokkies zoals TS
Als jij niet wilt dat hij Billy mee naar zn ouders neemt betekent dat niet dat zn ouders Billy niet zien hequote:Op zondag 11 mei 2014 18:50 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Omdat we daar duidelijke afspraken over hebben gemaakt. Die zijn nu van tafel heb ik begrepen, dus nee, ik heb niet zoveel meer te zeggen daar in.
Dus ik kan er ook wel over op houden.
Punt is nu dat we om tafel moeten en dat we de banden moeten herstellen voor Billy. Er moet en duidelijk ouderschapsplan komen met duidelijke regels en afspraken. Verder hoeven X en ik geen contact. Als hij aangeeft niet naar Billy om te willen zien, prima, dan maar niet. Billy wordt vanzelf 12 en dan mag hij zelf bepalen wat hij wil.
Dat vind jij, en op die mening baseer jij vervolgens AL je acties.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb het over X. Die is samen met mij hoofdverantwoordelijk voor Billy, aangezien wij zijn ouders zijn. Maar X ziet dat niet zo.
Ik lees een hoop wat JIJ wilt, maar ik hoor niks over Billy's welzijn. Volgens mij is het voor een kind heel normaal om zijn opa en oma te zien. Jij bent degene hier die van alles verbied of regels verbind aan zaken die wel heel erg ver gaan.quote:Ex-schoonouders zijn degene die ik niet bij Billy in de buurt wil hebben, dus die hoeven niet op hem te passen, weet ik veel wat je daar mee bedoeld.
Daarom juist. Zo komt het op TS over. Als hij dat zelf ook zegt, weet TS waar ze aan toe is en hoeft ze niet op hem te hopen.quote:
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat hij dat niet meer deed omdat hij even geen zin meer had in contact met jou...quote:Op zondag 11 mei 2014 18:56 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
De scheiding zelf wel, het verloop er van dan. Geen ruzie's of verwijten. Ging allemaal prima.
Verwijten kwamen pas later, van mijn kant, toen X niet meer vroeg naar Billy. Hij zag hem niet meer elke dag, en ik vond het raar dat hij geen interesse meer toonde.
Ja, zodra het niet meer ging zoals jij wilde begon je te steigeren. Manipulatief, dat ben je.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:56 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
De scheiding zelf wel, het verloop er van dan. Geen ruzie's of verwijten. Ging allemaal prima.
Verwijten kwamen pas later, van mijn kant, toen X niet meer vroeg naar Billy. Hij zag hem niet meer elke dag, en ik vond het raar dat hij geen interesse meer toonde.
Het gaat mij dan om zaken die betrekking hebben op Billy en zijn behoeften. Een schoon kamertje (dus met schoon beddengoed en zonder kattenbakkorrels), een schone vloer waarop hij kruipt, een drinkbeker zonder schimmel (stond al 2 weken in de ranja te weken bij X..), op tijd eten en op bed. Gewoon zijn normale ritme aanhouden, anders raakt het joch van de mik. Hij heeft behoefte aan een strikt ritme, en dat geef ik hem. Maar X erkent niet eens dat hij autisme heeft, laat staan dat hij er moeite voor doet om iets aan ritme te doen.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, no offence maar ik heb wel het idee dat jij de boel behoorlijk naar je hand probeert te zetten omdat hij het niet doet zoals jij wilt.
En voor "het" mag je dan alles invullen wat je wilt, omgaan met zijn vriendin, kind en familie, de (af)was.
Wederom een gevalletje manipulatie van de bovenste plank. Heb je wel eens nagedacht om hierover te gaan praten met iemand, want dit is niet gezond.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:39 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik kan blijkbaar niet tot hem doordringen in dit geval. Daarnaast, ik vetrouw hem niet meer met Billy, ik weet bij god niet wat hij met hem doet dat weekend. Hij kan hem naar z'n ouders brengen, weet ik veel. Hij houdt zich net zo min aan de afspraken als ik. Ik krijg mijn kind niet voor niets hysterisch en overprikkeld weer thuis na het weekend.
Hoe weet je dit allemaal?quote:Op zondag 11 mei 2014 18:59 schreef Poesopstokje het volgende:
Het gaat mij dan om zaken die betrekking hebben op Billy en zijn behoeften. Een schoon kamertje (dus met schoon beddengoed en zonder kattenbakkorrels), een schone vloer waarop hij kruipt, een drinkbeker zonder schimmel (stond al 2 weken in de ranja te weken bij X..), op tijd eten en op bed. Gewoon zijn normale ritme aanhouden, anders raakt het joch van de mik. Hij heeft behoefte aan een strikt ritme, en dat geef ik hem. Maar X erkent niet eens dat hij autisme heeft, laat staan dat hij er moeite voor doet om iets aan ritme te doen.
Zeer egoïstisch van je.quote:Schoonfamilie is in het belang van mijzelf. Omdat ik het niet kan handelen dat zij bij Billy in de buurt komen.
ja en dat is dus je grote fout imho, je bent niet alwetend en meer mensen kunnen goed (soms zelfs beter) zijn voor je kindquote:Op zondag 11 mei 2014 18:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Tekortkomingen; controlefreak, ik denk serieus dat ik de enige ben die het beste met m'n kind voorheeft. En op dit moment denk ik ook dat het ''weghouden'' van z'n vader daar onder valt. Ja, dat is egoïstisch en ja dat is een tekortkoming. Dat geef ik toe. Maar zo voel ik me wel, en dat kun je me niet kwalijk nemen. Ik denk oprecht dat ik het beste met m'n kind voor heb.
daar gaat het mis; je kan helemaal niks begrepen hebben, want jullie hebben helemaal niet gesproken. je vult allerlei dingen zelf in voor je ex. dat is iets anders.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:50 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Omdat we daar duidelijke afspraken over hebben gemaakt. Die zijn nu van tafel heb ik begrepen, dus nee, ik heb niet zoveel meer te zeggen daar in.
als het goed is, ligt dat ouderschapsplan er al. wat was daar dan niet goed aan?quote:Punt is nu dat we om tafel moeten en dat we de banden moeten herstellen voor Billy. Er moet en duidelijk ouderschapsplan komen met duidelijke regels en afspraken. Verder hoeven X en ik geen contact. Als hij aangeeft niet naar Billy om te willen zien, prima, dan maar niet. Billy wordt vanzelf 12 en dan mag hij zelf bepalen wat hij wil.
quote:Op zondag 11 mei 2014 18:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat hij dat niet meer deed omdat hij even geen zin meer had in contact met jou...
Welke regels moeten er in jouw ogen worden aangepast dan? Want jij bent hier degene die eenzijdig de afspraken wil aanpassen.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:50 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Punt is nu dat we om tafel moeten en dat we de banden moeten herstellen voor Billy. Er moet en duidelijk ouderschapsplan komen met duidelijke regels en afspraken. Verder hoeven X en ik geen contact. Als hij aangeeft niet naar Billy om te willen zien, prima, dan maar niet. Billy wordt vanzelf 12 en dan mag hij zelf bepalen wat hij wil.
twee zielen.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:02 schreef Leandra het volgende:
En met het risico dat half OUD nou over me heen gaat vallen.... een kind van 17 maanden gediagnosticeerd met autisme?
ja idd, krijg je van je ex een schema met wat ie op elk uur gedaan/gegeven heeft met/aan Billy? En ga je elke kamer af hoe het eruit ziet?quote:Op zondag 11 mei 2014 19:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe weet je dit allemaal?
[..]
Zeer egoïstisch van je.
X moet gewoon álles doen zoals ts t wilquote:Op zondag 11 mei 2014 19:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke regels moeten er in jouw ogen worden aangepast dan? Want jij bent hier degene die eenzijdig de afspraken wil aanpassen.
Autisme kan nog niet worden vastgesteld voor het tweede jaar, en zelfs dan is het slechts 'kenmerken van'. Ik snap het wel, gezien jullie beiden allerlei etiketten hebben, dat je daarom in die richting denkt. Overigens: elke dreumes heeft behoefte aan ritme en structuur. Hoeft niet per se JOUW ritme en structuur te zijn, die van papa kan ook best werken.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:59 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
<knip>
Hij heeft behoefte aan een strikt ritme, en dat geef ik hem. Maar X erkent niet eens dat hij autisme heeft, laat staan dat hij er moeite voor doet om iets aan ritme te doen.
Dus ja, ik probeer dat te controleren, in het belang van Billy.
Dat is gewoon fout. Niets anders over te zeggen, dat klopt niet Dat jij er last van hebt wil niet zeggen dat hij zijn kind niet mee mag nemen naar zijn ouders.quote:Schoonfamilie is in het belang van mijzelf. Omdat ik het niet kan handelen dat zij bij Billy in de buurt komen.
maar jij wilt X helemaal nog niet loslaten, Jij wilt vooral blijven controleren of hij geen andere vrouwen ziet want dat is slecht voor Billy... ipv dat je focust op jezelf ( crisisdienst en medicatie is niet voor een gebroken teen) en op Billy, ben je alleen maar bezig met hoe je X onderuit kan halen.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:50 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
quote:Op zondag 11 mei 2014 19:02 schreef Leandra het volgende:
En met het risico dat half OUD nou over me heen gaat vallen.... een kind van 17 maanden gediagnosticeerd met autisme?
Je merkt het bij sommige baby's eigenlijk vrij snel: er is wat mee... Dan komen er toch snel professionals in beeld die op onderzoek gaan. Dan ligt het er maar net aan wat er precies aan het handje is en of ze niet eerst een fout pad in slaan.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Hoe is de diagnose van autisme eigenlijk tot stand gekomen? Ik vind 1,5 ook wel redelijk jong daarvoor.
Gelukkig zitten we niet in OUDquote:Op zondag 11 mei 2014 19:02 schreef Leandra het volgende:
Met 17 maanden al een diagnose gesteld hebben? Ik geloof daar niet zo in, en de vader kennelijk ook niet.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:11 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
[..]
Je merkt het bij sommige baby's eigenlijk vrij snel: er is wat mee... Dan komen er toch snel professionals in beeld die op onderzoek gaan. Dan ligt het er maar net aan wat er precies aan het handje is en of ze niet eerst een fout pad in slaan.
Ik weet er niet veel van, enkel uit mijn eigen omgeving, maar schrikken doe ik niet als ik dat hoor.
Ik zou zo`n etiketje iig niet zo snel gebruiken om de vader nog verder onder druk te zetten om het kind precies zo op te voeden als de moeder wil .quote:Op zondag 11 mei 2014 19:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met 17 maanden al een diagnose gesteld hebben? Ik geloof daar niet zo in, en de vader kennelijk ook niet.
Daarbij moet je je als ouder ook afvragen of je wel zo'n etiketje op je kind wilt.
Dit!quote:Op zondag 11 mei 2014 19:02 schreef Leandra het volgende:
Ik begrijp dat het heel verdrietig is dat hij niet naar zijn kijd informeert. Echt. Maar als ik je een raad mag geven: hou op om je daardoor te laten teleurstellen. Laat het los. Jouw boosheid en frustratie brengen jullie relatie tot elkaar in gevaar. Hou het zakelijk: hou je aan de afspraken, wederzijds. Zijn interesse kun je niet afdwingen . Je kind leidt daar niet onder, hij weet het immers niet. Je kind leidt wel onder een verdrietige moeder, crisisdiensten en zijn vader langere tijd niet zien. Raap jezelf bij elkaar, verwerk je verdriet over scheiding mer je omgeving, ga in therapie, weet ik het, maar hou het buiten de omgang met je ex.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:28 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja, en dat is het dubbele; dat wou ik niet. Ik was boos, gefrustreerd, verdrietig. Allemaal omdat hij niet naar Billy heeft gevraagd die week. Het was de druppel. Al het contact kwam van mijn kant, liet X zichzelf nou maar eens bewijzen dat hij Billy wel degelijk wou.
Als er sprake is van een geestelijke handicap is dat op jonge leeftijd -denk ik- wel mogelijk, en in zo'n geval wil je ook zeker een etiketje omdat je gewoon hulp van de overheid nodig hebt om zo'n kind handelbaar te maken/houden en gewoon al goed te verzorgen.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met 17 maanden al een diagnose gesteld hebben? Ik geloof daar niet zo in, en de vader kennelijk ook niet.
Daarbij moet je je als ouder ook afvragen of je wel zo'n etiketje op je kind wilt.
Nou dat. Is ook niet zo raar na een scheiding. En zo kan ik nog wel wat redenen verzinnen waarom hij minder contact opneemt. Maar als je alles duidt als 'geen interesse', behoud je geen open blik.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat hij dat niet meer deed omdat hij even geen zin meer had in contact met jou...
Een echte diagnose valt er zo vroeg niet vast te stellenquote:Op zondag 11 mei 2014 19:43 schreef ZoDiep het volgende:
Als er sprake is van een geestelijke handicap is dat op jonge leeftijd -denk ik- wel mogelijk, en in zo'n geval wil je ook zeker een etiketje omdat je gewoon hulp van de overheid nodig hebt om zo'n kind handelbaar te maken/houden en gewoon al goed te verzorgen.
Bij autisme denk je vaak dat het wel mee valt en dat je het beter niet kunt weten, maar die ziekte is veel breder, kent veel meer varianten, dan dat. (Wat voor vorm dat kind heeft is mij niet duidelijk, misschien weten de artsen het ook nog niet precies)
Dat beweer ik ook niet, dat ze precies weten welke vorm, maar dat er autisme is, dat kunnen ze waarschijnlijk met redelijke zekerheid vaststellen.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:48 schreef Moppert het volgende:
[..]
Een echte diagnose valt er zo vroeg niet vast te stellen
Op dat punt? Ja. Blijkbaar vind je het doodnormaal dat jij aanvullende eisen mag stellen voordat X zijn kind mag zien. Dat is niet gezond en dat moet je zo snel mogelijk bij je therapie gaan aankaarten.quote:Ben ik dan zo onredelijk?
Tussen 17 maanden en 2 jaar zit ongeveer 1/3 van het leven van een kind van die leeftijd hè....quote:Op zondag 11 mei 2014 19:43 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Als er sprake is van een geestelijke handicap is dat op jonge leeftijd -denk ik- wel mogelijk, en in zo'n geval wil je ook zeker een etiketje omdat je gewoon hulp van de overheid nodig hebt om zo'n kind handelbaar te maken/houden en gewoon al goed te verzorgen.
Bij autisme denk je vaak dat het wel mee valt en dat je het beter niet kunt weten, maar die ziekte is veel breder, kent veel meer varianten, dan dat. (Wat voor vorm dat kind heeft is mij niet duidelijk, misschien weten de artsen het ook nog niet precies)
Edit: Promotieonderzoek umc http://www.umcutrecht.nl/(...)-jong-te-stellen.htm, dit geeft aan vanaf twee jaar. Dan zou het inderdaad wat vroeg zijn om zekerheid te geven maar ondenkbaar is het niet.
Zijn het onredelijke ''aanvullende eisen''?quote:Op zondag 11 mei 2014 19:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Op dat punt? Ja. Blijkbaar vind je het doodnormaal dat jij aanvullende eisen mag stellen voordat X zijn kind mag zien. Dat is niet gezond en dat moet je zo snel mogelijk bij je therapie gaan aankaarten.
Wat mij betreft wel. Dat X iets niet vraagt, doet of zegt richting jou geeft jou geen enkele reden om hem zijn kind te ontzeggen, dat begrijp je zelf toch wel?quote:Op zondag 11 mei 2014 19:58 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Zijn het onredelijke ''aanvullende eisen''?
Je mag dingen eisen omtrent zijn omgang met je kind, hoe hij met jou omgaat is niet iets waar jij nog iets over te zeggen hebt. Als hij het okay vindt om zijn kind alleen die weekenddagen te zien en de andere dagen dat hij bij jou is jou met hem vertrouwt, dan is dat zijn keuze.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:58 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, anders had ik het niet gedaan. Ik vind het namelijk meer als redelijk, om naar het welzijn van je kind te vragen.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel. Dat X iets niet vraagt, doet of zegt richting jou geeft jou geen enkele reden om hem zijn kind te ontzeggen, dat begrijp je zelf toch wel?
het eisen zelf is onredelijk. Want je hebt niet het enige zeggenschapquote:Op zondag 11 mei 2014 19:58 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
ze mag imho niks eisen omtrent zijn omgang met HUN kind. Voorstellen mag maar eisen?quote:Op zondag 11 mei 2014 20:01 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Je mag dingen eisen omtrent zijn omgang met je kind, hoe hij met jou omgaat is niet iets waar jij nog iets over te zeggen hebt. Als hij het okay vindt om zijn kind alleen die weekenddagen te zien en de andere dagen dat hij bij jou is jou met hem vertrouwt, dan is dat zijn keuze.
Nogmaals, dat je jouw normen en waarden probeert op te dringen aan X en vervolgens hem het weerzien met zijn kind ontzegt omdat hij niet precies doet wat jij wil, moet bij jou zelf toch ook wel een belletje doen rinkelen dat dat niet gezond is?quote:Op zondag 11 mei 2014 20:01 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, anders had ik het niet gedaan. Ik vind het namelijk meer als redelijk, om naar het welzijn van je kind te vragen.
Daarnaast, X had ook zelf actie kunnen ondernemen, inplaats van mede te delen dat ik hem niet kwam brengen. In plaats daarvan hebben hij en zijn familie de boel opgestookt en de boel online gegooid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |