Omdat hij toch verantwoordelijk heeft..quote:Op zondag 11 mei 2014 18:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dus waarom zouden we de vader erbij betrekken?
Natuurlijk wel. Dat is je juist kwalijk te nemen. Volgens mij heb jij nog nooit grenzen gehad op dit vlak en ben je gewend om altijd je zin te krijgen.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Tekortkomingen; controlefreak, ik denk serieus dat ik de enige ben die het beste met m'n kind voorheeft. En op dit moment denk ik ook dat het ''weghouden'' van z'n vader daar onder valt. Ja, dat is egoïstisch en ja dat is een tekortkoming. Dat geef ik toe. Maar zo voel ik me wel, en dat kun je me niet kwalijk nemen. Ik denk oprecht dat ik het beste met m'n kind voor heb.
De scheiding zelf wel, het verloop er van dan. Geen ruzie's of verwijten. Ging allemaal prima.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Net riep je nog dat de scheiding zo geweldig goed liep maar hier klinkt toch rancune door hoor...
[..]
Je komt op mij ook erg manipulatief en controlfreakig over. Als ik hem was zou ik ook zo min mogelijk vertellen over zijn weekend met Billy... En ik zou je ook niet meer binnenlaten als je alleen maar miept over de hygiëne
Je hebt samen een kind en je bent gaan scheiden. Eigen keuzes en nu moet je je als volwassenen gedragen en NIET je zoon misbruiken als dreig- en pressiemiddel
Nou, no offence maar ik heb wel het idee dat jij de boel behoorlijk naar je hand probeert te zetten omdat hij het niet doet zoals jij wilt.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat is echt wel de laatste reden waarom hij hem niet heeft opgehaald Leandra.. Echt.
precies, huppa kindnaar jeudgzorg!quote:Op zondag 11 mei 2014 18:54 schreef Godshand het volgende:
[..]
Omdat hij toch verantwoordelijk heeft..
Je moet er maar gewoon aan herinnerd worden dat je stom was geweest. Ik vind ze alle 2 nu waardeloze ouders. Het liefst zou ik ze allebei van het ouderschap ontheffen en het kind bij een goed warm gezin plaatsen
En niet bij tokkies zoals TS
Als jij niet wilt dat hij Billy mee naar zn ouders neemt betekent dat niet dat zn ouders Billy niet zien hequote:Op zondag 11 mei 2014 18:50 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Omdat we daar duidelijke afspraken over hebben gemaakt. Die zijn nu van tafel heb ik begrepen, dus nee, ik heb niet zoveel meer te zeggen daar in.
Dus ik kan er ook wel over op houden.
Punt is nu dat we om tafel moeten en dat we de banden moeten herstellen voor Billy. Er moet en duidelijk ouderschapsplan komen met duidelijke regels en afspraken. Verder hoeven X en ik geen contact. Als hij aangeeft niet naar Billy om te willen zien, prima, dan maar niet. Billy wordt vanzelf 12 en dan mag hij zelf bepalen wat hij wil.
Dat vind jij, en op die mening baseer jij vervolgens AL je acties.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb het over X. Die is samen met mij hoofdverantwoordelijk voor Billy, aangezien wij zijn ouders zijn. Maar X ziet dat niet zo.
Ik lees een hoop wat JIJ wilt, maar ik hoor niks over Billy's welzijn. Volgens mij is het voor een kind heel normaal om zijn opa en oma te zien. Jij bent degene hier die van alles verbied of regels verbind aan zaken die wel heel erg ver gaan.quote:Ex-schoonouders zijn degene die ik niet bij Billy in de buurt wil hebben, dus die hoeven niet op hem te passen, weet ik veel wat je daar mee bedoeld.
Daarom juist. Zo komt het op TS over. Als hij dat zelf ook zegt, weet TS waar ze aan toe is en hoeft ze niet op hem te hopen.quote:
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat hij dat niet meer deed omdat hij even geen zin meer had in contact met jou...quote:Op zondag 11 mei 2014 18:56 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
De scheiding zelf wel, het verloop er van dan. Geen ruzie's of verwijten. Ging allemaal prima.
Verwijten kwamen pas later, van mijn kant, toen X niet meer vroeg naar Billy. Hij zag hem niet meer elke dag, en ik vond het raar dat hij geen interesse meer toonde.
Ja, zodra het niet meer ging zoals jij wilde begon je te steigeren. Manipulatief, dat ben je.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:56 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
De scheiding zelf wel, het verloop er van dan. Geen ruzie's of verwijten. Ging allemaal prima.
Verwijten kwamen pas later, van mijn kant, toen X niet meer vroeg naar Billy. Hij zag hem niet meer elke dag, en ik vond het raar dat hij geen interesse meer toonde.
Het gaat mij dan om zaken die betrekking hebben op Billy en zijn behoeften. Een schoon kamertje (dus met schoon beddengoed en zonder kattenbakkorrels), een schone vloer waarop hij kruipt, een drinkbeker zonder schimmel (stond al 2 weken in de ranja te weken bij X..), op tijd eten en op bed. Gewoon zijn normale ritme aanhouden, anders raakt het joch van de mik. Hij heeft behoefte aan een strikt ritme, en dat geef ik hem. Maar X erkent niet eens dat hij autisme heeft, laat staan dat hij er moeite voor doet om iets aan ritme te doen.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, no offence maar ik heb wel het idee dat jij de boel behoorlijk naar je hand probeert te zetten omdat hij het niet doet zoals jij wilt.
En voor "het" mag je dan alles invullen wat je wilt, omgaan met zijn vriendin, kind en familie, de (af)was.
Wederom een gevalletje manipulatie van de bovenste plank. Heb je wel eens nagedacht om hierover te gaan praten met iemand, want dit is niet gezond.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:39 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik kan blijkbaar niet tot hem doordringen in dit geval. Daarnaast, ik vetrouw hem niet meer met Billy, ik weet bij god niet wat hij met hem doet dat weekend. Hij kan hem naar z'n ouders brengen, weet ik veel. Hij houdt zich net zo min aan de afspraken als ik. Ik krijg mijn kind niet voor niets hysterisch en overprikkeld weer thuis na het weekend.
Hoe weet je dit allemaal?quote:Op zondag 11 mei 2014 18:59 schreef Poesopstokje het volgende:
Het gaat mij dan om zaken die betrekking hebben op Billy en zijn behoeften. Een schoon kamertje (dus met schoon beddengoed en zonder kattenbakkorrels), een schone vloer waarop hij kruipt, een drinkbeker zonder schimmel (stond al 2 weken in de ranja te weken bij X..), op tijd eten en op bed. Gewoon zijn normale ritme aanhouden, anders raakt het joch van de mik. Hij heeft behoefte aan een strikt ritme, en dat geef ik hem. Maar X erkent niet eens dat hij autisme heeft, laat staan dat hij er moeite voor doet om iets aan ritme te doen.
Zeer egoïstisch van je.quote:Schoonfamilie is in het belang van mijzelf. Omdat ik het niet kan handelen dat zij bij Billy in de buurt komen.
ja en dat is dus je grote fout imho, je bent niet alwetend en meer mensen kunnen goed (soms zelfs beter) zijn voor je kindquote:Op zondag 11 mei 2014 18:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Tekortkomingen; controlefreak, ik denk serieus dat ik de enige ben die het beste met m'n kind voorheeft. En op dit moment denk ik ook dat het ''weghouden'' van z'n vader daar onder valt. Ja, dat is egoïstisch en ja dat is een tekortkoming. Dat geef ik toe. Maar zo voel ik me wel, en dat kun je me niet kwalijk nemen. Ik denk oprecht dat ik het beste met m'n kind voor heb.
daar gaat het mis; je kan helemaal niks begrepen hebben, want jullie hebben helemaal niet gesproken. je vult allerlei dingen zelf in voor je ex. dat is iets anders.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:50 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Omdat we daar duidelijke afspraken over hebben gemaakt. Die zijn nu van tafel heb ik begrepen, dus nee, ik heb niet zoveel meer te zeggen daar in.
als het goed is, ligt dat ouderschapsplan er al. wat was daar dan niet goed aan?quote:Punt is nu dat we om tafel moeten en dat we de banden moeten herstellen voor Billy. Er moet en duidelijk ouderschapsplan komen met duidelijke regels en afspraken. Verder hoeven X en ik geen contact. Als hij aangeeft niet naar Billy om te willen zien, prima, dan maar niet. Billy wordt vanzelf 12 en dan mag hij zelf bepalen wat hij wil.
quote:Op zondag 11 mei 2014 18:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat hij dat niet meer deed omdat hij even geen zin meer had in contact met jou...
Welke regels moeten er in jouw ogen worden aangepast dan? Want jij bent hier degene die eenzijdig de afspraken wil aanpassen.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:50 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Punt is nu dat we om tafel moeten en dat we de banden moeten herstellen voor Billy. Er moet en duidelijk ouderschapsplan komen met duidelijke regels en afspraken. Verder hoeven X en ik geen contact. Als hij aangeeft niet naar Billy om te willen zien, prima, dan maar niet. Billy wordt vanzelf 12 en dan mag hij zelf bepalen wat hij wil.
twee zielen.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:02 schreef Leandra het volgende:
En met het risico dat half OUD nou over me heen gaat vallen.... een kind van 17 maanden gediagnosticeerd met autisme?
ja idd, krijg je van je ex een schema met wat ie op elk uur gedaan/gegeven heeft met/aan Billy? En ga je elke kamer af hoe het eruit ziet?quote:Op zondag 11 mei 2014 19:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe weet je dit allemaal?
[..]
Zeer egoïstisch van je.
X moet gewoon álles doen zoals ts t wilquote:Op zondag 11 mei 2014 19:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke regels moeten er in jouw ogen worden aangepast dan? Want jij bent hier degene die eenzijdig de afspraken wil aanpassen.
Autisme kan nog niet worden vastgesteld voor het tweede jaar, en zelfs dan is het slechts 'kenmerken van'. Ik snap het wel, gezien jullie beiden allerlei etiketten hebben, dat je daarom in die richting denkt. Overigens: elke dreumes heeft behoefte aan ritme en structuur. Hoeft niet per se JOUW ritme en structuur te zijn, die van papa kan ook best werken.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:59 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
<knip>
Hij heeft behoefte aan een strikt ritme, en dat geef ik hem. Maar X erkent niet eens dat hij autisme heeft, laat staan dat hij er moeite voor doet om iets aan ritme te doen.
Dus ja, ik probeer dat te controleren, in het belang van Billy.
Dat is gewoon fout. Niets anders over te zeggen, dat klopt niet Dat jij er last van hebt wil niet zeggen dat hij zijn kind niet mee mag nemen naar zijn ouders.quote:Schoonfamilie is in het belang van mijzelf. Omdat ik het niet kan handelen dat zij bij Billy in de buurt komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |