wat dacht je van de extra tijd die je er voor nodig hebt?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:06 schreef superkimmi het volgende:
die zakjes van h&m die je nog niet door de grootste brievenbussen krijgt omdat de kleding dan aan de buitenkant blijft hangen, krijg je ook echt niet in die oranje bus..
die had ik laatst nog wel is ie over?(mij onbekend)quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:41 schreef posje het volgende:
Dat gekl**t met die H&M z-/pakjes, daar mag best een broek voor halve prijs tegenover staan.En hoeveel tijd ben je kwijt bij brievenbussen waar nog geen fatsoenlijk tijdschrift doorheen past, laat staan een hele stapel!? Blij dat we de Linda niet meer hebben
Dat is k....quote:Goed, binnenkort hebben we in de hele omgeving geen ochtendwijken meer. Ik neem aan dat niks meer in de weg staat als mensen er een Sanddwijk bij willen nemen?
Psies, tot nu toe was het zonodig nog wel eens te regelen dat de post 's ochtends bij een ander depot werd aangeleverd, om meer wijken te kunnen combineren. (Wij hebben zelf al een tijdje geen ochtendlevering meer). Eindje fietsen maar dan heb je ook wat. Ergens anders invallen als iemand uitvalt is er dus ook niet meer bij....quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:01 schreef allweather het volgende:
[..]
Dat is k.... <...> Ook niet handig als er veel zieken/verlofgangers zijn; een extra wijkje doen wordt dan erg lastig.
Heel even, nu iedereen nog binnen zit. Fijne dag allemaalquote:
Bij ons werken ze al een tijdje met het servicecentrum, en ik vind het een hele verbetering. Zat je voorheen met een TC die of z'n telefoon niet opnam of roostervrij was, nu wordt er ALTIJD opgenomen, ook op zaterdagmiddag om 16.30.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 09:21 schreef posje het volgende:
Werkt iemand van jullie al met het zgn Service Centrum (Bezorgen)?
Dat lijkt me nou echt armoe. Nou heb ik eens een zeer toegankelijke leidinggevende, mag ik alleen nog maar bellen met het service centrum (of een afspraak met TC laten maken).
Leuker kunnen ze het niet maken.
Ja, in dat geval heeft het ook voordelen. Het lijkt mij nogal onpersoonlijk. Onze TC is bijna altijd bereikbaar (of belt terug), is van veel mensen op de hoogte wat er speelt, weet b.v. ook dat als ik ergens over klaag, dan is er ook echt wat, dat soort dingen.... maar goed, we zullen zien.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons werken ze al een tijdje met het servicecentrum, en ik vind het een hele verbetering. Zat je voorheen met een TC die of z'n telefoon niet opnam of roostervrij was, nu wordt er ALTIJD opgenomen, ook op zaterdagmiddag om 16.30.
Hoe is het mogelijk, die lokale verschillen. Hier 5 volle tassen post (en 1 hah) voor 1 enkele wijk. Ik ben pas net klaar!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:33 schreef superkimmi het volgende:
Was niks hier. Voor 2 wijken in totaal 3 tassen folder en 3 post
Twee Kampioenen per adres en stapels dikke brochures van de stadsschouwburg.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:10 schreef dud0r het volgende:
Hoe komen jullie aan een boel post? Hier was geen drol. Voor 10.30 was de hele tent leeg hier.
Hier voor 1,5 wijk 3 volle tassen en 3 HAH. Inderdaad apart, die lokale verschillen...quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe is het mogelijk, die lokale verschillen. Hier 5 volle tassen post (en 1 hah) voor 1 enkele wijk. Ik ben pas net klaar!
abelli zooi kunnen ze weer met de collega s de bestellingen meegevenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:48 schreef gelestipjes het volgende:
Hier haast niks te doen, half 10 was alles klaar. Wel 5 soorten hah, onder andere zo'n irritant klein rotkaartje. En zo'n beetje de hele tijd regen gehad bij het bezorgen
Bijna 400quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Hier vandaag redelijk groot postvolume door dikke magazines van een lokaal theater (200-300 gram per stuk schat ik). Loopronde duurde 2,5 uur en de eerste 2 uur nagenoeg droog, laatste halfuur dan alsnog zeiknat geworden door stromende regen
Ik ga het gewoon proberen (ze zoeken iemand voor mijn eigen straat).quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:04 schreef posje het volgende:
Goed, binnenkort hebben we in de hele omgeving geen ochtendwijken meer. Ik neem aan dat niks meer in de weg staat als mensen er een Sanddwijk bij willen nemen?
Hoezo zou niks daar meer aan in de weg staan? Het is immers niet zo dat het niet mag omdat ze bang zijn dat je dan niet genoeg tijd meer hebt om het spul van postnl weg te brengen, het mag niet omdat het dan voor mensen helemaal niet meer duidelijk is wanneer iets van sandd is en wanneer van postnl. Het feit dat er geen ochtendwijken meer zijn verandert daar niks aan.quote:Op zondag 11 mei 2014 09:12 schreef posje het volgende:
[..]
Ik ga het gewoon proberen (ze zoeken iemand voor mijn eigen straat).
Rond het middaguur van pet en jas wisselen, desnoods een baardquote:Op zondag 11 mei 2014 09:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hoezo zou niks daar meer aan in de weg staan? Het is immers niet zo dat het niet mag omdat ze bang zijn dat je dan niet genoeg tijd meer hebt om het spul van postnl weg te brengen, het mag niet omdat het dan voor mensen helemaal niet meer duidelijk is wanneer iets van sandd is en wanneer van postnl. Het feit dat er geen ochtendwijken meer zijn verandert daar niks aan.
Klopt, daar dacht ik ook over na. Het feit dat veel mensen het nu al niet snappen (en met wat voor post dan ook naar mij komen), maakt dat het niet zoveel anders zal zijn. Eigenlijk gaat het de mensen niet zoveel aan wie de persoon is die de post bezorgt. Is de post afkomstig van Sandd, dan klagen ze bij Sandd, komt de post van PostNL, dan geven ze een complimentje aan PostNL.quote:Op zondag 11 mei 2014 09:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hoezo zou niks daar meer aan in de weg staan? Het is immers niet zo dat het niet mag omdat ze bang zijn dat je dan niet genoeg tijd meer hebt om het spul van postnl weg te brengen, het mag niet omdat het dan voor mensen helemaal niet meer duidelijk is wanneer iets van sandd is en wanneer van postnl. Het feit dat er geen ochtendwijken meer zijn verandert daar niks aan.
Klopt, maar in de praktijk tillen ze er niet zo zwaar aan, heb ik het idee. Ik ken mensen die voor Sandd en PostNL loopt, en zolang je de 2 strikt gescheiden houdt (dus niet de post van Sandd bezorgen met je PostNL-jas aan, of de post samenvoegen) zijn er vestigingen waar het oogluikend wordt toegestaan.quote:Op zondag 11 mei 2014 10:33 schreef allweather het volgende:
SANDD-wijkje erbij kan volgens mij niet vanwege onderstaande bepaling in onze contracten:
Het is werknemer niet toegestaan nevenbezigheden te verrichten:
• die concurrerend zijn voor het bedrijf van de werkgever;
• waardoor sprake is van onverenigbaarheid van functies;
ja die 2 had ik al eerder(een heleboel), waarom 2?(ik heb me er niet in verdiept)quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Twee Kampioenen per adres en stapels dikke brochures van de stadsschouwburg.
als ze beter gaan betalen is dit niet van toepassing, voor sommigen geldt toch : nood breekt wettenquote:Op zondag 11 mei 2014 10:33 schreef allweather het volgende:
SANDD-wijkje erbij kan volgens mij niet vanwege onderstaande bepaling in onze contracten:
Het is werknemer niet toegestaan nevenbezigheden te verrichten:
• die concurrerend zijn voor het bedrijf van de werkgever;
• waardoor sprake is van onverenigbaarheid van functies;
Omdat de heer en vrouw des huizes misschien beide lid zijn? Zelfde zie ik af en toe ook met tvgidsen, naast twee de zelfde gidsen zijn er ook adressen die twee of zelfs drie verschillende tvgidsen hebben. Er zijn ook wel adressen waar ze nog meer kampioenen krijgen, kinderen gok ik? Wat ze er mee moeten maakt me niet zoveel uit, ik weet wat ik er mee moet.quote:Op zondag 11 mei 2014 11:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja die 2 had ik al eerder(een heleboel), waarom 2?(ik heb me er niet in verdiept)
Mijn man en ik zijn ook beide lid. Ik heb 1 exemplaar van de kampioen laten blokkeren, via een mailtje naar de ANWB.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:47 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Omdat de heer en vrouw des huizes misschien beide lid zijn? Zelfde zie ik af en toe ook met tvgidsen, naast twee de zelfde gidsen zijn er ook adressen die twee of zelfs drie verschillende tvgidsen hebben. Er zijn ook wel adressen waar ze nog meer kampioenen krijgen, kinderen gok ik? Wat ze er mee moeten maakt me niet zoveel uit, ik weet wat ik er mee moet.![]()
ANWB/wegenwachtabonnementen zijn persoonsgebonden.quote:Op zondag 11 mei 2014 11:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja die 2 had ik al eerder(een heleboel), waarom 2?(ik heb me er niet in verdiept)
Ik denk niet dat dat de verklaring is. Want dan zou het voorheen ook al zo geweest zijn dat je geregeld meerdere Kampioenen per adres had, en dat is niet zo, meestal heb je er maar 1 per huishouden. Behalve gisteren dus.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:47 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Omdat de heer en vrouw des huizes misschien beide lid zijn? Zelfde zie ik af en toe ook met tvgidsen, naast twee de zelfde gidsen zijn er ook adressen die twee of zelfs drie verschillende tvgidsen hebben. Er zijn ook wel adressen waar ze nog meer kampioenen krijgen, kinderen gok ik? Wat ze er mee moeten maakt me niet zoveel uit, ik weet wat ik er mee moet.![]()
Misschien een foutje bij de drukker?quote:Op zondag 11 mei 2014 15:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat de verklaring is. Want dan zou het voorheen ook al zo geweest zijn dat je geregeld meerdere Kampioenen per adres had, en dat is niet zo, meestal heb je er maar 1 per huishouden. Behalve gisteren dus.
Bovendien viel me op dat wanneer ik voor een adres 2 Kampioenen had deze beide aan EXACT dezelfde persoon waren gericht.
Ik had liever gezien dat ze m'n abonnementsgeld beter zouden besteden, maar ja. Het houdt ons op de straat. Andersom moet ik de Spoor (NS) altijd met mijn buren delen, terwijl het twee verschillende huishoudens zijn (met eenzelfde huisnummer).quote:Op zondag 11 mei 2014 14:47 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Omdat de heer en vrouw des huizes misschien beide lid zijn?
Ik heb de afgelopen 2 maanden een wijk bij Sandd gehad. Ik kreeg 130 euro per maand. Daarvoor moest ik op maandag en donderdagochtend thuis zijn omdat ze die post kwamen brengen. Sorteren deed ik een uur tot anderhalf uur over, bezorgen anderhalf tot 2 uur. Als het heel veel was wel 3, want opnieuw inladen.quote:Op zondag 11 mei 2014 09:12 schreef posje het volgende:
[..]
Ik ga het gewoon proberen (ze zoeken iemand voor mijn eigen straat).
dubbelquote:Op zondag 11 mei 2014 18:13 schreef Troeta het volgende:
[..]
En zolang PostNL jou geen fulltime werkweek aan kan bieden mogen ze jou niet verbieden om daar te werken.
Moreel niet, maar juridisch wel.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:13 schreef Troeta het volgende:
En zolang PostNL jou geen fulltime werkweek aan kan bieden mogen ze jou niet verbieden om daar te werken.
Jurisprudentie?quote:Op zondag 11 mei 2014 19:06 schreef Troeta het volgende:
Neehoor, zijn wel eens zaken van geweest. Zolang PostNL daardoor geen geld verliest en je je werk bij PostNL gewoon doet mogen ze dat helemaal niet eisen.
Kan het zijn dat het toen nog niet standaard in de contracten stond?quote:Op zondag 11 mei 2014 19:55 schreef Troeta het volgende:
Geen flauw idee hoe ik daar aan moet komen, maar waren kennissen en die konden meer mensen die dat hadden en is ook al 6 jaar gelden ofzo, toen Sandd net nieuw was.
Zelfs bij mij stond het er al in, en volgens mij hadden we toen nog niets eens concurrenten (1998)quote:Op zondag 11 mei 2014 21:55 schreef Troeta het volgende:
Denk dat dat er altijd in heeft gestaan, in mijn contract van 10 jaar terug stond het al en bij het tekenen werd het ook nog duidelijk verteld dat het niet mocht.
Dé reden waarom ANWB een slechte keus is als je een fatsoenlijk onderhouden auto rijdt.quote:Op zondag 11 mei 2014 15:13 schreef Zelva het volgende:
[..]
ANWB/wegenwachtabonnementen zijn persoonsgebonden.
Des te meer Kampioenen de ANWB wegzet, des te hoger de oplage, des te hoger de advertentie-inkomsten.
Geen probleem hier.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:29 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Iemand anders ook moeite om de vakantie / verlofkaart te bekijken op mijnpostnl.nl.nl.nl?
Oke. Ik heb 3 verschillende browsers geprobeerd: Internet Explorer, Firefox en Opera. Toen Chrome er ook maar bij geïnstalleerd, en voila, nu verschijnt de vakantiekaart wel in beeld.quote:
quote:Op maandag 12 mei 2014 12:37 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Oke. Ik heb 3 verschillende browsers geprobeerd: Internet Explorer, Firefox en Opera. Toen Chrome er ook maar bij geïnstalleerd, en voila, nu verschijnt de vakantiekaart wel in beeld.
Dus, dankzij de mijnpostnl.nl.nl.nl heb ik nu 4 verschillende soorten browsers!
als je hier al tig jaar loopt en dat nooit eerder had is dat mij onbekendquote:Op zondag 11 mei 2014 14:47 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
ongeveer 35-40uur werk(pm) voor 130 brt? dat is veel te weinig en verbodenquote:Op zondag 11 mei 2014 18:13 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen 2 maanden een wijk bij Sandd gehad. Ik kreeg 130 euro per maand. Daarvoor moest ik op maandag en donderdagochtend thuis zijn omdat ze die post kwamen brengen. Sorteren deed ik een uur tot anderhalf uur over, bezorgen anderhalf tot 2 uur. Als het heel veel was wel 3, want opnieuw inladen.
Vond het echt te weinig geld voor al die moeite en die rotzooi in je huis, dus heb het alweer opgezegd.
Heb eerder voor VSP post gelopen en dat was wél relaxed. Die zetten de post gewoon voor de deur 1x in de week en je mocht zelf bepalen wanneer je het liep in diezelfde week. Daar kreeg ik hetzelfde bedrag voor ongeveer, maar VSP stopte er helaas mee.
je bent niet verplicht thuis te zijn als je een afgesloten schuur hebt.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:04 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ongeveer 35-40uur werk(pm) voor 130 brt? dat is veel te weinig en verboden
Maar je loopt 2x per week. Iedere week dus ongeveer een uur sorteren en 6 uur bezorgen, dan kom ik op ruim 30 uur per maand. Omgerekend dus EUR 4,33 per uur, terwijl Sandd ongeveer het dubbele belooft.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:36 schreef gridjuh het volgende:
[..]
je bent niet verplicht thuis te zijn als je een afgesloten schuur hebt.
daarbij ik sorteer 45kg in ongeveer 25 minuten.
en dan staat er voor het bezorgen meer dan 3 uur uit mijn hoofd in mijn wijk dan.
ik heb niet gezegd hoeveel ik krijg per maand.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar je loopt 2x per week. Iedere week dus ongeveer een uur sorteren en 6 uur bezorgen, dan kom ik op ruim 30 uur per maand. Omgerekend dus EUR 4,33 per uur, terwijl Sandd ongeveer het dubbele belooft.
als de loonheffing er niet is houd je 84 over lekker veel voor 26uur pmquote:Op maandag 12 mei 2014 13:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar je loopt 2x per week. Iedere week dus ongeveer een uur sorteren en 6 uur bezorgen, dan kom ik op ruim 30 uur per maand. Omgerekend dus EUR 4,33 per uur, terwijl Sandd ongeveer het dubbele belooft.
woon ook in flat, maar idd niemand krijgt de sleutel.quote:Op maandag 12 mei 2014 15:47 schreef Troeta het volgende:
Ik woon in een flat, een sleutel na laten maken kost 75 euro, dat had ik er niet voor over, daarbij wil ik ook niet dat mensen mijn huissleutel hebben.
Maar goed, ze komen straks voor het laatst de post brengen gelukkig.
75 is ie van goud?quote:Op maandag 12 mei 2014 15:47 schreef Troeta het volgende:
Ik woon in een flat, een sleutel na laten maken kost 75 euro, dat had ik er niet voor over, daarbij wil ik ook niet dat mensen mijn huissleutel hebben.
Maar goed, ze komen straks voor het laatst de post brengen gelukkig.
ben er nu ook blij mee.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:46 schreef Troeta het volgende:
Begrijp ik hoor Gridjuh, maar ik heb kinderen en nog een oproepbaan en op zaterdag PostNL, thuis moeten blijven om op de post te wachten vind ik dan erg zonde van mijn tijd.
Als ik verder geen werk had en in beweging zou willen blijven zou ik Sandd ook gewoon blijven doen. Maar het loon is wel echt heel treurig.
Goed dat je een MRI krijgt!
Dat is zeker vervelend als je je lens niet in hebtquote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:15 schreef Herfstblad het volgende:
Hier ging het totaal niet. In straat 1 mepte ik een lens uit mijn oog. Fijn als je -7.5 hebt
Buiten in de zon. Nou ja nu binnen wachten tot het avondeten klaar is.quote:
zie je had ik toch voor de tc functie moeten gaanquote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:51 schreef dud0r het volgende:
[..]
Buiten in de zon. Nou ja nu binnen wachten tot het avondeten klaar is.
@ Herfstblad, dat kijkt wel aangenamer na je tc.
vpro idem meerdere en dik, maakte het allemaal redelijk aan het gewichtquote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:05 schreef posje het volgende:
Pffff ik werd meteen gestraft voor die vergissing met de Linda (ipv van Plus, die we kwijt zijn). Volgens mij heeft mijn hele wijk een gratis proefabonnement gekregen
Nah, ik blijf bij mijn meningquote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:51 schreef dud0r het volgende:
[..]
Buiten in de zon. Nou ja nu binnen wachten tot het avondeten klaar is.
@ Herfstblad, dat kijkt wel aangenamer na je tc.
Ja. Dit lijkt mij ook (maar ik ben dan maar alleen een voorbereider). Vind het zelf ook makkelijker/sneller om te doen omdat je (ongeveer) kunt onthouden wat het huisnummer is van het grote stuk wat je hebt gezet. Dus alles veel makkelijker kunt vinden.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
De sorteerder moet toch kunnen bedenken dat zoiets toch helemaal niet handig werkt? Liever alles met de rug naar boven en twee kanten adressen op moeten lezen dan de open kant van de gids boven
Zelfde piramidezetten. Dat werkt veel beter dan alles voor een adres maar lukraak doen, waardoor het bij het bezorgen totaal niet werkt
Piramidezetten, dat mis ik zoquote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
Zelfde piramidezetten. Dat werkt veel beter dan alles voor een adres maar lukraak doen, waardoor het bij het bezorgen totaal niet werkt
De omgekeerde piramide lijkt de nieuwe trend. Bankafschriften het liefst achter een Bol.com-pakje.quote:
De keren dat ik voorbereid heb, vond ik piramide zetten ook veel handiger om deze reden inderdaad.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:20 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Ja. Dit lijkt mij ook (maar ik ben dan maar alleen een voorbereider). Vind het zelf ook makkelijker/sneller om te doen omdat je (ongeveer) kunt onthouden wat het huisnummer is van het grote stuk wat je hebt gezet. Dus alles veel makkelijker kunt vinden.
Dit is natuurlijk niet zo als er haast geen reet aan post is.
Alleen bij ons mag je niet piramide zetten want dat is te langzaam volgens iedereen.. Maar ik blijf het gewoon doen want ik merk dat ik veel sneller ben daardoor. En m'n tijd haal ik toch altijd wel ruim.
toevallig vrij geweest vandaag ;-)quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:07 schreef superkimmi het volgende:
Leuk als je bij sandd werkt en bang bent voor insecten: bij de quest van deze maand zit een sprinkhaan.. Inclusief recepten
Ik mag toch hopen dat de meeste bezorgers tegen die tijd ook in de zon al zaten.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:21 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
zie je had ik toch voor de tc functie moeten gaan
dat is inderdaad het beste, regelmatig is het net of je zelf nog alles moet gaan voorbereiden,quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
De sorteerder moet toch kunnen bedenken dat zoiets toch helemaal niet handig werkt? Liever alles met de rug naar boven en twee kanten adressen op moeten lezen dan de open kant van de gids boven
dat is prima te eten, zeker gefrituurdquote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:07 schreef superkimmi het volgende:
Leuk als je bij sandd werkt en bang bent voor insecten: bij de quest van deze maand zit een sprinkhaan.. Inclusief recepten
ja met het risico dat ie op straat belandquote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:40 schreef posje het volgende:
[..]
De omgekeerde piramide lijkt de nieuwe trend. Bankafschriften het liefst achter een Bol.com-pakje.
nou ik nodig je uit, ik zoek nog iemand die hem op wil eten, dan wil ik m wel bereidenquote:Op woensdag 14 mei 2014 07:14 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat is prima te eten, zeker gefrituurd
Punt is dat niet iedere bezorger/postbode het fijn vindt op die manier. Ik snap zelf ook niet waarom iemand de open kant boven zou willen hebben, maar enkele collega's zaten er flink over te klagen bij de werkbespreking, en blijkbaar moet het officieel wel met de open kant boven zodat je het adres beter kunt lezen. Ik zet het nog wel steeds met de dichte kant boven omdat ik er vanuit ga dat het merendeel dat toch echt fijner vindt, maar ik kan me dus voorstellen dat andere sorteerders dat niet doenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
Bij zowat elke webwinkel krijg je al 10E korting als je, je aanmeld voor een nieuwsbrief o.i.d. , daar blinkt de post niet echt in uit met deze actie.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:53 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm, ik had met dat broekengedoe niet door dat die 10 euro ook alleen voor de geselecteerde winkels was. Ik dacht dat je gewoon een bijdrage van 10 euro kreeg en daarnaast kortingsbonnen voor een paar winkels. Nou ja dan maar niet, want ik ga echt geen werkbroek kopen bij de gekozen winkels. En je moet wel snel die giftcard aanvragen want na 1 juni kan dat al niet meer.
Bonnen zijn niet geldig op sale en je moet bij het aanvragen van de card direct aangeven bij welke winkel je wil shoppen..
Wel mooi die reacties in het vorige topic over wat je (niet) kan kopen met 10 euro, dat is nou jammer
Of misschien zoek ik wel iets leuks uit maar dan niet voor het werkdraag immers al 6 jaar mijn volledig zelf betaalde broeken voor het werk dus.
Welkom! Postbezorger, voorbereider of een andere functie?quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:00 schreef houdjemond het volgende:
-meld zich hier voorzichtig- Hallo nieuwe collega's
welkom. In welke regio ben je aan het werk?quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:00 schreef houdjemond het volgende:
Voorzichtig? Toch geen TC hè?quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:00 schreef houdjemond het volgende:
En gelijk heb je!quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:05 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Voorzichtig? Toch geen TC hè?
We vertrouwen die andere hier al nauwelijks
Nee, dat is alleen als je stottert. TTTCquote:Op vrijdag 16 mei 2014 07:44 schreef Stoplichtjuh het volgende:
TC is dacht ik toch de afkorting van Tering Tyfus Takke Chef of niet dan?![]()
Welkom!quote:Bezorger, noord-holland, heel dicht tegen amsterdam aan..
Begin eind mei, ben benieuwd!
helemaal mee eens. De uitgever van de tijdschriften moet er 2 stickers op plakken, zodat het tijdschrift altijd met de rug boven gezet kan worden. Zo krijgen de mensen altijd een strak tijdschrift in de bus, want met de rug boven kan een tijdschrift niet aan het flapperen slaan als het hard waait. Dan krijg je een zelf-bladerend tijdschrift!quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
Dit soort ideeën zijn natuurlijk top. Maar bij PostNL gaat niemand zoiets er door krijgen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:25 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
helemaal mee eens. De uitgever van de tijdschriften moet er 2 stickers op plakken, zodat het tijdschrift altijd met de rug boven gezet kan worden. Zo krijgen de mensen altijd een strak tijdschrift in de bus, want met de rug boven kan een tijdschrift niet aan het flapperen slaan als het hard waait. Dan krijg je een zelf-bladerend tijdschrift!
Je kunt ook gewoon leren om adressen ondersteboven te lezen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:25 schreef eigendeegcookie het volgende:
De uitgever van de tijdschriften moet er 2 stickers op plakken, zodat het tijdschrift altijd met de rug boven gezet kan worden.
dat is ook de vereiste om aangenomen te wordenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 07:08 schreef dud0r het volgende:
[..]
En gelijk heb je!
Alle tc's zijn onbetrouwbare klootzakken.![]()
vind het knap dat je na 199 topics de keuze gemaakt hebt, verwacht er niet veel van,quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:00 schreef houdjemond het volgende:
ondersteboven lezen kan ik juist heel goed, heb ik op school geleerd. Ik moest altijd vooraan zitten, zodat ik gedwongen werd te spieken bij mijn achterburen!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:58 schreef blijevis het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon leren om adressen ondersteboven te lezen.
ik zie duidelijk irritatie de kaart invullen en daar moeten ze het mee doen, niet jezelf laten misbruikenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik word hier nu toch wel erg moe van de telefoontjes steeds of ik al begonnen ben met wijk X. Moeten hier nu dus uiterlijk 14.00 beginnen, maar met 2 wijken ben ik niet altijd voor 14.00 bij de 2e. Vandaag fietste ik om 14.05 weg bij mijn 2e wijk en toen was er dus blijkbaar al gemeld dat mijn wijk er nog stond. Heb de betreffende collega niet gezien, dus zeer waarschijnlijk was het nog voor 14.00 toen hij/zij belde. Ze bellen me ondertussen bijna elke dag op aan het eind vd middag.... nou is er dan verder geen probleem, maar het is gewoon irritant. Op piekdagen heb ik toch al weinig vrijheid wat betreft de werktijden, maar op daldagen op deze manier ook niet meerals ik de telefoontjes wil ontwijken iig.
Zo erg is het toch niet om gebeld te worden?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik word hier nu toch wel erg moe van de telefoontjes steeds of ik al begonnen ben met wijk X. Moeten hier nu dus uiterlijk 14.00 beginnen, maar met 2 wijken ben ik niet altijd voor 14.00 bij de 2e. Vandaag fietste ik om 14.05 weg bij mijn 2e wijk en toen was er dus blijkbaar al gemeld dat mijn wijk er nog stond. Heb de betreffende collega niet gezien, dus zeer waarschijnlijk was het nog voor 14.00 toen hij/zij belde. Ze bellen me ondertussen bijna elke dag op aan het eind vd middag.... nou is er dan verder geen probleem, maar het is gewoon irritant. Op piekdagen heb ik toch al weinig vrijheid wat betreft de werktijden, maar op daldagen op deze manier ook niet meerals ik de telefoontjes wil ontwijken iig.
Het zou in principe waar kunnen zijn, als de schrijver van het berichtje jonger dan 23 is. Degenen bij Sandd die een contract hebben verdienen allemaal hetzelfde uurloon, nml het minimumloon voor 23 jaar en ouder. Maar aangezien ik steeds overal hoor dat de looptijden bij Sandd enorm krap staan is het de vraag of het effectieve uurloon ook zo hoog ligt.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 17:45 schreef ophaling10 het volgende:
dit heb ik even geleend bij de BVPP:
#458 hans 14-05-2014 20:56
weet je wat mij opvalt jullie beloven van alles maar in werklijkheid regelen en doen jullie helemaal niks voor sorteerders en postbodes als ik lees als ex postbode
dat je steeds meer een folder bezorger bent van plaats een postbode en dat postnl gewoon je als slaaf behandeld denk ik toch dat je eigen als bond moet schamen zeg om niet op te komen ik werk nu voor het sandd en ik verdien daar meer dan bij postnl en doe dit maar twee keer per week wat ik verdien bij sandd moest ik bij postnl twee wijken doen en een hele maand voor werken en nog wel 5 dagen met huis aan huis erbij wanneer komen jullie nou eens echt op voor deze mensen zeg.
- je moet wel de waarheid vertellen lijkt me, postnl betaald nog net even "meer"uit dan die sanddzooi
Ja ik ookquote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:47 schreef swimmie86 het volgende:
Vorige week zaterdag nog in het regenpak gelopen, vandaag in shirt en korte broek. Wat een tegenstelling. Heb met dit weer toch meer zin om te gaan, ook al is het zaterdag.
Valt mij op dat jullie vandaag rijkelijk laat zijn met de post. Normaliter ligt het omstreeks 12:00 uur in de bus,vandaag pas na 13:00 uur. Dus hoezeer er meer motivatie ( en dus eerder beginnen zodat je werk ook eerder kan eindigen) is blijkt i.i.g. nog niet in de praktijk bij mij.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:47 schreef swimmie86 het volgende:
Vorige week zaterdag nog in het regenpak gelopen, vandaag in shirt en korte broek. Wat een tegenstelling. Heb met dit weer toch meer zin om te gaan, ook al is het zaterdag.
Na 13.00 laat noemen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:32 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Valt mij op dat jullie vandaag rijkelijk laat zijn met de post. Normaliter ligt het omstreeks 12:00 uur in de bus,vandaag pas na 13:00 uur. Dus hoezeer er meer motivatie ( en dus eerder beginnen zodat je werk ook eerder kan eindigen) is blijkt i.i.g. nog niet in de praktijk bij mij.
Trololololo!quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:32 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Valt mij op dat jullie vandaag rijkelijk laat zijn met de post. Normaliter ligt het omstreeks 12:00 uur in de bus,vandaag pas na 13:00 uur. Dus hoezeer er meer motivatie ( en dus eerder beginnen zodat je werk ook eerder kan eindigen) is blijkt i.i.g. nog niet in de praktijk bij mij.
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:32 schreef Iwanius het volgende:
[..]
"We" zijn niet laat, ik was om 12 uur al thuis. Jouw bezorger was ook niet laat, slechts later dan anders. Maar waaruit leid je af dat dat door motivatie komt? Je bezorger kon ook gewoon 2 wijken hebben vandaagquote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:32 schreef Iwanius het volgende:
[..]
de v en d is op sterven na dood, gezien de cijfers, toch nog een heel grote mailing rondgestuurdquote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:08 schreef Deezertje het volgende:
Ook met dit weer blij dat ik weg ben bij de post. 5 HAH in de bus waaronder erg glad modeboekje. Volgens mij is 5 HAH op zaterdag de standaard aan het worden. Had hier alleen zo'n V&D kaartje dus eigenlijk 6 HAH...Kan je toch echt niet meer postwaardig noemen. Zag mijn opvolger lopen... lijkt amper 15, maar moet volgens mij 16 zijn. Mag niet beoordelen op uiterlijk, maar echt vertrouwd komt zo'n piepjong ventje niet over met bankafschriften, bekeuringen e.d. voor de hele wijk. Al is het bij Sandd nog veel erger heb ik me laten vertellen...
hoe later je start des te meer je er tegen aan zit te hikken in de namiddagquote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:32 schreef Iwanius het volgende:
[..]
ik heb niet echt het idee dat leeftijd nu zo'n grote rol speelt. Of je nu 15 bent of 40, het bezorgen van een bankafschrift zal echt wel lukken. Misschien is zo'n joch van 15 nog wel gemotiveerder ook, die verdienen immers overal slecht dus dan valt het wat tegenvallende uurloon minder op. Hier hebben we ook wel wat personen van die leeftijd rondlopen, doen hun werk prima en klagen een stuk minder dan de gemiddelde bezorgerquote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:08 schreef Deezertje het volgende:
Ook met dit weer blij dat ik weg ben bij de post. 5 HAH in de bus waaronder erg glad modeboekje. Volgens mij is 5 HAH op zaterdag de standaard aan het worden. Had hier alleen zo'n V&D kaartje dus eigenlijk 6 HAH...Kan je toch echt niet meer postwaardig noemen. Zag mijn opvolger lopen... lijkt amper 15, maar moet volgens mij 16 zijn. Mag niet beoordelen op uiterlijk, maar echt vertrouwd komt zo'n piepjong ventje niet over met bankafschriften, bekeuringen e.d. voor de hele wijk. Al is het bij Sandd nog veel erger heb ik me laten vertellen...
als 15jarige hoef je je ook nog niet echt druk te maken over maandelijkse vaste lasten (huur/hypo/gas etc) ouderen welquote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ik heb niet echt het idee dat leeftijd nu zo'n grote rol speelt. Of je nu 15 bent of 40, het bezorgen van een bankafschrift zal echt wel lukken. Misschien is zo'n joch van 15 nog wel gemotiveerder ook, die verdienen immers overal slecht dus dan valt het wat tegenvallende uurloon minder op. Hier hebben we ook wel wat personen van die leeftijd rondlopen, doen hun werk prima en klagen een stuk minder dan de gemiddelde bezorger
Ach, hij werkt toch niet meer bij postnl, dus het is makkelijk roepen vanaf de zijlijn.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ik heb niet echt het idee dat leeftijd nu zo'n grote rol speelt. Of je nu 15 bent of 40, het bezorgen van een bankafschrift zal echt wel lukken. Misschien is zo'n joch van 15 nog wel gemotiveerder ook, die verdienen immers overal slecht dus dan valt het wat tegenvallende uurloon minder op. Hier hebben we ook wel wat personen van die leeftijd rondlopen, doen hun werk prima en klagen een stuk minder dan de gemiddelde bezorger
Ik begin altijd op dezelfde tijd. Het meer zin hebben ligt eerder aan het weer. Het is niet echt motiverend als je weet dat je 2 uur door de zeikregen moet lopen. Maar ik ga altijd op dezelfde tijd van huis weg. Half 12 is de post altijd op het depot en dan begin ik ook. Als ik later ben dan anders is het meestal door een doktersafspraak of doordat er iemand ziek is en ik een tweede wijk moet lopen, dan is er dus altijd 1 wijk die de post later krijgt. Kan ik ook niks aan doen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:32 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wat schandalig! Je hebt toch wel de politie gebeld, mag ik hopen?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:32 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ja, wat moet je nou met al die grappig bedoelde stickers? Moet je daar nog aandacht aan besteden? Op die broodjessticker staat nml ook nog (in kleine lettertjes dat ze geen reclamedrukwerk willen). Maar wat moet je met: NEE geen creationisme, JA wel Darwin, NEE geen rekeningen, JA wel de Postcodekanjer, etc.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Er zijn tegenwoordig zoveel varianten op de NEE sticker dat ik bijna alles met een dergelijke sticker oversla, behalve wanneer ik de sticker herken en weet dat het wat anders is. Je hebt tegenwoordig ook al van die rottige doorzichtige, die zie je amper. Stickers van Loesje (iets van we hebben alles al), stickers over geen folders willen maar wel broodjes, sticker over geen folders maar wel Plusmarkt, etc etc.. en dan nog de slecht leesbare eigen stickers, waar soms ook wat anders op staat (folders helemaal door de bus etc), dus dan moet je ze toch bekijken als je er geen post voor hebt. Dan is het toch handig om een vaste wijk te hebben
Ja, maar je moet toch iets als je hem er niet meer af krijgtquote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Of al die zelfgemaakte mededelingen of aangepaste stickers. Dan hebben ze van een NEE JA-sticker de eerste NEE in een JA veranderd, zodat er nu staat: JA geen ongeadresseerd reclamedrukwerk. Dan staat er in wezen toch nog steeds hetzelfde?
Klopt. Zeker als je de wijk voor het eerst doet kun je erdoor verrast worden. Sommigen krijgen daardoor van mij alsnog een folder, ook al willen ze het niet. Ik ga er niet achteraan om de folder er weer uit te krijgen. Moeten ze maar duidelijker zijn.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Ook irritant: stickers aan de binnenkant vd klep bij een buitenbus.
Ook leuk zijn NEE stickers met lichtgrijze letters op een transparante achtergrond diequote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ja, wat moet je nou met al die grappig bedoelde stickers? Moet je daar nog aandacht aan besteden? Op die broodjessticker staat nml ook nog (in kleine lettertjes dat ze geen reclamedrukwerk willen). Maar wat moet je met: NEE geen creationisme, JA wel Darwin, NEE geen rekeningen, JA wel de Postcodekanjer, etc.
Of al die zelfgemaakte mededelingen of aangepaste stickers. Dan hebben ze van een NEE JA-sticker de eerste NEE in een JA veranderd, zodat er nu staat: JA geen ongeadresseerd reclamedrukwerk. Dan staat er in wezen toch nog steeds hetzelfde?
Zo zeg, schandalig! Terwijl de post toch al om 12.45 aangeleverd wordt.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:32 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Je ziet het verkeerd. Normaal is de post een uur te vroeg omdat de bezorgers in jouw wijk zo supergemotiveerd zijn. Vandaag was de post gewoon op tijd. Dus wat zeur je nou?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:32 schreef Iwanius het volgende:
Het personeelsbeleid van PostNL zit bomvol met tegenstrijdigheden...quote:Op zaterdag 17 mei 2014 20:00 schreef allweather het volgende:
Ik wil heel graag eerder beginnen. Maar ik moet toch echt wachten totdat mijn post op het depot is (wat betekent dat als ik middag-wijken heb, ik toch echt tot ongeveer 12:45 moet wachten totdat de auto met o.a. de post die ik moet gaan bezorgen op het depot is gearriveerd). En als ik bij ziekte/verlof een wijkje overneem of als het extreem druk is of als er een machine stuk gaat of als er een auto stuk gaat waardoor de post niet op tijd op het depot kan komen of...........(vul maar in)
dan kan ik nog later beginnen en valt de post dus ook later bij mensen op de deurmat.
Maar alle gekheid op een stokje: ik denk dat veel mensen denken dat de postbode/postbezorger zijn/haar eigen tijd kan indelen. Ook in de vacatures staat nog steeds de misleidende tekst dat je gelijk om 11:00 kan beginnen (was het maar waar).
Juist ja, zowel 11 uur beginnen als zelf kiezen hoe laat je begint kan hier niet echt meer in de codes waar ik werkquote:We zoeken vooral mensen die op dinsdag, donderdag en/of zaterdag post kunnen bezorgen. Dat doe je 2 tot 4 uur per dag, tussen 11.00 en 17.00 uur (in bepaalde gebieden heb je zelfs tot 18:00 de tijd). Je kiest zelf of je direct om 11.00 uur begint of pas later in de middag. Je kunt het dus makkelijk combineren met je andere bezigheden.
Op een zonnige zaterdag gaan zitten wachten op de postbezorgerquote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:32 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Vergeet de "NEE, geen pepernoten voor Sinterklaas!" oid nietquote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Er zijn tegenwoordig zoveel varianten op de NEE sticker dat ik bijna alles met een dergelijke sticker oversla, behalve wanneer ik de sticker herken en weet dat het wat anders is. Je hebt tegenwoordig ook al van die rottige doorzichtige, die zie je amper. Stickers van Loesje (iets van we hebben alles al), stickers over geen folders willen maar wel broodjes, sticker over geen folders maar wel Plusmarkt, etc etc.. en dan nog de slecht leesbare eigen stickers, waar soms ook wat anders op staat (folders helemaal door de bus etc), dus dan moet je ze toch bekijken als je er geen post voor hebt. Dan is het toch handig om een vaste wijk te hebben
Iwanius gebruikt het woord "hoezeer" terwijl hij bedoelt "in hoeverre".quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:44 schreef posje het volgende:
[..]
Zo zeg, schandalig! Terwijl de post toch al om 12.45 aangeleverd wordt.
(Laatste zin kan ik geen chocola van maken.)
Overigens meer dan vijf uur gewerkt op mijn vrije dag (verlof), over motivatie gesproken. De post moet toch weg hè!
Ik moet zeggen dat ik die regen vorige week juist net de goede verkoelende werking vond hebben. Heb het al snel warm en zeker met die schitterende kleding van postNL is een beetje verkoeling meer dan welkom. Regenjas moet je dan ook niet aandoen, die "zomerjas" houd genoeg tegen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:45 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja ik ooksowieso heb ik een gruwelijke hekel aan regen, maar op het werk schiet het echt niet op. Natte post etc, regenpak is vervelend... met dit soort weer vind ik het ook gewoon wel lekker om buiten te zijn
Al zou ik het niet erg vinden als het lekker rustig is, moet vanavond ook nog weer iets
wat voor dom ongelukje was het? Moet toch nog wel heel wat zijn geweest zou je denken als je een been en enkel breekt.quote:Op maandag 19 mei 2014 02:14 schreef V__L_N het volgende:
Ik mag en ik moet geen vrij nemen.
Ik heb vandaag bij een dom ongelukje me enkel en been gebroken... GVD,
Aiquote:Op maandag 19 mei 2014 02:14 schreef V__L_N het volgende:
Veel beterschap gewenstquote:Op maandag 19 mei 2014 02:14 schreef V__L_N het volgende:
een hebben ze er al uit gehaald :quote:Op zaterdag 17 mei 2014 20:12 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Het personeelsbeleid van PostNL zit bomvol met tegenstrijdigheden...
ik ook niet, op de markt kan je voor 5 of 10 euro een donkerblauwe broek kopen,quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:39 schreef Rafierafie het volgende:
Is er hier überhaupt iemand die gebruik gaat maken van die korting om een (donker)blauwe werkbroek te kopen?
Ik kom voor mijn eigen kleding al nooit bij genoemde kledingwinkels, laat staan voor zelf aan te schaffen werkkleding.
Vanaf donderdag zullen ze je gaan bellen om te vragen of je alweer komt werkenquote:Op maandag 19 mei 2014 02:14 schreef V__L_N het volgende:
Wat een pech! Sterkte en beterschap!quote:Op maandag 19 mei 2014 11:09 schreef V__L_N het volgende:
Het is aan 1 been ja. En dat worden wel 2 maanden vrij denk ik zo.
Dom ongelukje. Paard besloot dat ie over me heen wilde en ik donderde daardoor over de waterbak en dat was knak.
inderdaad, ze heeft immers nog 1 goed beenquote:Op maandag 19 mei 2014 12:55 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Vanaf donderdag zullen ze je gaan bellen om te vragen of je alweer komt werken
Beterschap!quote:Voorlopig heb ik ook nog geen loopgids. Ze weten pas woensdag of ze nog willen gaan opereren (hoop van niet). Maar evengoed krijg ik anders nog zeker 2 weken geen loopgids en mag ik alleen hupsen.
oef! Beterschap!! Wat vervelend!quote:Op maandag 19 mei 2014 11:09 schreef V__L_N het volgende:
Het is aan 1 been ja. En dat worden wel 2 maanden vrij denk ik zo.
Dom ongelukje. Paard besloot dat ie over me heen wilde en ik donderde daardoor over de waterbak en dat was knak.
Het mag ook wel eens meevallen, geniet er van!quote:Op maandag 19 mei 2014 17:03 schreef superkimmi het volgende:
wauw, wat is mn salaris van mei goed! Vakantiegeld, plus veel werk in april, plus tijdelijke contractverhoging..
Jouw salaris strook staat al online?quote:Op maandag 19 mei 2014 17:03 schreef superkimmi het volgende:
wauw, wat is mn salaris van mei goed! Vakantiegeld, plus veel werk in april, plus tijdelijke contractverhoging..
Ja. Maar heb m vaak vroeger dan de meesten hierquote:Op maandag 19 mei 2014 19:15 schreef dud0r het volgende:
[..]
Jouw salaris strook staat al online?
Mijne nog niet.
@VLN Beterschap.
Ja, terwijl ik er een paar weken geleden nog een op papier heb ingevuld.quote:Op maandag 19 mei 2014 20:23 schreef gelestipjes het volgende:
Mensen hier trouwens ook een mail ontvangen over een betrokkenheidsonderzoek van Postnl, uitgevoerd door TNS NIPO?
Ja, maar de papieren versie schijnt nu geheel vervangen te worden door een versie via internet, de papieren versie had eigenlijk eind vorig jaar al afgeschaft moeten worden.quote:Op maandag 19 mei 2014 20:28 schreef posje het volgende:
[..]
Ja, terwijl ik er een paar weken geleden nog een op papier heb ingevuld.
het tc salaris wordt deze maand verdeeld onder harde werkersquote:Op maandag 19 mei 2014 19:15 schreef dud0r het volgende:
[..]
Jouw salaris strook staat al online?
Mijne nog niet.
@VLN Beterschap.
quote:Op maandag 19 mei 2014 20:31 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het tc salaris wordt deze maand verdeeld onder harde werkers
Ja, al ingevuld ook. Het zal niet de meest positieve feedback zijn die ze ooit gehad hebben vrees ik.quote:Op maandag 19 mei 2014 20:23 schreef gelestipjes het volgende:
Mensen hier trouwens ook een mail ontvangen over een betrokkenheidsonderzoek van Postnl, uitgevoerd door TNS NIPO?
Ik denk dat ze daar inmiddels wel aan gewend zullen zijn, kan toch ook niet echt een grote verrassing zijn dat de meeste mensen niet extreem positief zullen zijn. Vragen als "ik heb in mijn huidige functie genoeg ruimte om me te ontwikkelen" vind ik trouwens sowieso wat raar als voorbereider of bezorger of zo.quote:Op maandag 19 mei 2014 21:18 schreef lololo het volgende:
[..]
Ja, al ingevuld ook. Het zal niet de meest positieve feedback zijn die ze ooit gehad hebben vrees ik.
Ontwikkelen naar pet of postverdelerquote:Op maandag 19 mei 2014 21:20 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar inmiddels wel aan gewend zullen zijn, kan toch ook niet echt een grote verrassing zijn dat de meeste mensen niet extreem positief zullen zijn. Vragen als "ik heb in mijn huidige functie genoeg ruimte om me te ontwikkelen" vind ik trouwens sowieso wat raar als voorbereider of bezorger of zo.
Pet levert dat nog iets op?quote:Op maandag 19 mei 2014 21:32 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ontwikkelen naar pet of postverdeler![]()
Doorgroeien naar tc, sprak er twee weken geleden 1 en die was een half jaar pbz geweest en nu tc.
Wat extra uurtjes als je opleiding geeft en het depot controleert/tassen verdeeld.quote:
Maar of je daar nou zou blij mee moet zijn..quote:Op maandag 19 mei 2014 21:32 schreef dud0r het volgende:
[..]
Doorgroeien naar tc, sprak er twee weken geleden 1 en die was een half jaar pbz geweest en nu tc.
Hier krijg je volgens mij iets van 10 minuten per dag voor extra taken op het depotquote:Op maandag 19 mei 2014 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb wel eens extra tijd gehad voor een depotcontrole
wat een doorslagquote:Op maandag 19 mei 2014 22:11 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hier krijg je volgens mij iets van 10 minuten per dag voor extra taken op het depottassen in de kast zetten en opruimen aan het eind vd dag hoort er dan ook bij.
Postverdeler is eerder een degradatie, je krijgt er niks meer voor, je moet nog steeds voorbereiden en je bent het slaafje van de andere voorbereiders.quote:Op maandag 19 mei 2014 21:32 schreef dud0r het volgende:
[..]
Postverdeler of pet worden is niet echt doorontwikkelen. Je krijgt niet echt meer verantwoordelijkheden en ook je salaris blijft gelijk.quote:Op maandag 19 mei 2014 21:32 schreef dud0r het volgende:
[..]
hulpmiddelen? Zoals? Op een gegeven moment moet je toch boven je macht tillen om de tassen nog op de containers te krijgen en als het dan tassen zijn met tig van die zware catalogi kan je dat toch best in je rug gaan voelen.quote:Op maandag 19 mei 2014 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
zere rug? Dan doe je toch iets fout. Als je op de juiste manier tilt en het sjouwen van bakken en tassen via hulpmiddelen zo makkelijk mogelijk maakt dan hoef je helemaal geen last te krijgen.
Containers mogen niet te vol worden van het autobedrijfquote:Op maandag 19 mei 2014 23:01 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
hulpmiddelen? Zoals? Op een gegeven moment moet je toch boven je macht tillen om de tassen nog op de containers te krijgen en als het dan tassen zijn met tig van die zware catalogi kan je dat toch best in je rug gaan voelen.
geen enkel probleem volgens mij, we hadden eerder toch ook van die afritsbroeken? Zou niet erg logisch zijn als korte broeken dan verboden warenquote:Op maandag 19 mei 2014 23:04 schreef sqdtnz het volgende:
Wat vinden ze ervan als je met korte broek bezorgt? Niet dat ze dat bij ons überhaupt controleren ofzo, maar toch! Staat me bij dat dat niet wordt geapprecieerd.
klopt, ze mogen niet te vol, maar het mogen ook weer niet teveel containers worden want dan past het niet in de auto. En in ons team zijn het vaak vrouwen die postverdeler zijn, met 1.65m of zo werk je natuurlijk al vrij snel boven je macht.quote:Op maandag 19 mei 2014 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Containers mogen niet te vol worden van het autobedrijf
En verder helpt het natuurlijk als je iets langer bent en je kunt nog een truc toepassen door bewegingsenergie om te zetten in hoogte. Scheelt bijvoorbeeld ook weer iets
Bij ons krijg je10 minuten per dag per depot extra uitbetaald.quote:Op maandag 19 mei 2014 21:45 schreef dud0r het volgende:
Wat extra uurtjes als je opleiding geeft en het depot controleert/tassen verdeeld.
Tenminste bij ons, geen idee of alle vestigingen dat zo doen.
Dit inderdaad. Ik gebruik altijd wel een karretje maar om ze op de containers te zwaaien.. dat voel je toch wel. En bij ons werken van die mensen die 's morgens bij het VOS'en de kratten tot het plafond opstapelen. Ook zo lekker..quote:Op maandag 19 mei 2014 23:01 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
hulpmiddelen? Zoals? Op een gegeven moment moet je toch boven je macht tillen om de tassen nog op de containers te krijgen en als het dan tassen zijn met tig van die zware catalogi kan je dat toch best in je rug gaan voelen.
En hitteschok krijgen is natuurlijk ook niet verstandig.quote:Op maandag 19 mei 2014 23:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
geen enkel probleem volgens mij, we hadden eerder toch ook van die afritsbroeken? Zou niet erg logisch zijn als korte broeken dan verboden waren
Hier lost de chauffeur en zet die de rolcontainers zelf op de plek, voor het verdelen van de tassen krijg men 15 min per dag. Iemand anders meld het depot af en dat is ook 15 min per dag. Een zooitje is het er nooit dus dat kost net als het in de gaten houden van stickers en kaartjes amper tijd. Op grotere depots zijn er zelfs twee die verdelen. Er zijn ook depots waar ze er geen extra tijd voor geven, maar die hebben een wijk.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:20 schreef blijevis het volgende:
[..]
Bij ons krijg je10 minuten per dag per depot extra uitbetaald.
Maar daarvoor ben je aan werk gemiddeld meer dan 10 minuten per dag per depot kwijt want je wordt geacht 's ochtends op tijd aanwezig te zijn om de chauffeur te helpen met uitladen en de tassen in de rekken te zetten, je wordt geacht om het depot en de omgeving ervan netjes te houden, je moet de voorraden (retourstickers, kennisgevingen, excuusbriefjes, vuilniszakken enzovoort) op peil houden, en je moet aan het eind van de dag een keer extra terugfietsen naar het depot om de stand van zaken door te geven (doorgeven of er er wijken zijn blijven staan)
Mijn inschatting is dat je 10 minuten extra betaald krijgt voor 20 minuten extra werk.
Het verschilt per dag. Het scheelt dat de chauffeur nog maar 1x komt en dat de meeste bezorgers op tijd starten. En niet zo`n rommel makenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:20 schreef blijevis het volgende:
[..]
Mijn inschatting is dat je 10 minuten extra betaald krijgt voor 20 minuten extra werk.
Tegen het plafond krijg je ze bij ons niet snel, maar heb voor de grap wel eens ruim 2,5 meter met die dingen gehaald. Het torentje kon je van ruime afstand zienquote:Op dinsdag 20 mei 2014 06:42 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik gebruik altijd wel een karretje maar om ze op de containers te zwaaien.. dat voel je toch wel. En bij ons werken van die mensen die 's morgens bij het VOS'en de kratten tot het plafond opstapelen. Ook zo lekker..
Als ze telkens die 8 minuten voor het invullen zouden moeten uitbetalen, dan waren ze daarvan vast beter op de hoogte geweest. Ik blijf niet aan de gang voor de kat zijn viool!quote:Op maandag 19 mei 2014 20:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, maar de papieren versie schijnt nu geheel vervangen te worden door een versie via internet, de papieren versie had eigenlijk eind vorig jaar al afgeschaft moeten worden.
bedoel je dat je minder hoeft te sjouwen door te zwaaien met de zware tassen?quote:Op maandag 19 mei 2014 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Containers mogen niet te vol worden van het autobedrijf
En verder helpt het natuurlijk als je iets langer bent en je kunt nog een truc toepassen door bewegingsenergie om te zetten in hoogte. Scheelt bijvoorbeeld ook weer iets
Ik vind die tassen sowieso ondingen. Ik stort ze altijd leeg in mijn fietstassen want dat werkt een stuk fijner.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:21 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
bedoel je dat je minder hoeft te sjouwen door te zwaaien met de zware tassen?
is denk ik wel waar, maar het staat haaks op het 'door de knieeen gaan' zoals we t geleerd hebben.
Verder vind ik t tassen verdelen zo waanzinnig zwaar werk, vergeleken met het bezorgen, onbegrijpelijk dat het voor t zelfde uurloon moet. Eigenlijk zou er niks op tegen zijn de oranje tassen te vervangen als ze versleten zijn door oranje tassen van half zo hoog, toch? passen dr nog steeds 2 op elkaar in een fietstas.
Ja en ingevuld. Wel raar dat er dit jaar geen open vraag was (had ik eens even mijn ongezouten mening kunnen geven).quote:Mensen hier trouwens ook een mail ontvangen over een betrokkenheidsonderzoek van Postnl, uitgevoerd door TNS NIPO?
weinig voor 19 stuks, is 2 uur per week voor al het werkquote:Op dinsdag 20 mei 2014 18:14 schreef allweather het volgende:
[..]
Ja en ingevuld. Wel raar dat er dit jaar geen open vraag was (had ik eens even mijn ongezouten mening kunnen geven).
De vraag:" hoe is het contact met de leidinggevende is ook wel grappig; wij hebben om de paar maanden een ander, dus heb het maar op de huidige leidinggevende ingevuld; die is in mijn ogen wel o.k.
Hier krijgt mijn collega voor de PET-taken op de piek-dagen 30 minuten en op de dal-dagen 15 minuten. Depot met 19 wijken (12 in de ochtend en 7 in de middag). Volgende week is ze op vakantie. Ik ben reserve en erg benieuwd of ik dit keer wel net zo veel tijd krijg als mijn collega.
Rijk word je er niet van, de helft gaat al op aan telefoontjes en sms-jes.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
weinig voor 19 stuks, is 2 uur per week voor al het werk
PET = depothouderquote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:58 schreef Thomas-sama het volgende:
PET, waar staat dat precies voor?
Taken van de depothouder, dat weet ik wel.
ja wie dat heeft uitgevonden op die stellingen, die spoort nietquote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:59 schreef Rafierafie het volgende:
Ik krijg 10 minuten per dag voor het uitladen de tassen op het depot.
Afgelopen zaterdag alleen al 54 tassen hah in mijn eentje in de stellingen gesmeten. Ik had laatst ergens gelezen dat er 15,3 sec. per tas voor staat...
De zware tassen voor de hoogste planken lanceer ik altijd met mijn been
Anders krijg ik ze er nooit op. Die stellingen zijn veel te hoog.
Die koleredingen gaan ook constant stuk. Ook die zijn van een geweldige kwaliteit.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:08 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja wie dat heeft uitgevonden op die stellingen, die spoort niet
Gaat jouw been zo hoog?? Al betaalden ze per kilo, mijn lijf moet nog langer mee dan vandaag. Ik til hooguit een halve tas tot boven mijn schouders, de rest gaat voor de stelling op de grond.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:59 schreef Rafierafie het volgende:
Ik krijg 10 minuten per dag voor het uitladen de tassen op het depot.
Afgelopen zaterdag alleen al 54 tassen hah in mijn eentje in de stellingen gesmeten. Ik had laatst ergens gelezen dat er 15,3 sec. per tas voor staat...
De zware tassen voor de hoogste planken lanceer ik altijd met mijn been
Anders krijg ik ze er nooit op. Die stellingen zijn veel te hoog.
Ah okequote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:00 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
PET = depothouder
Het staat voor Postbezorger (met) extra taak.
"Hippe" nieuwe naam dus eigenlijk.
Ja, ik ben ongelooflijk lenig. Ik leg mijn been ook zo in mijn nekquote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:19 schreef posje het volgende:
[..]
Gaat jouw been zo hoog?? Al betaalden ze per kilo, mijn lijf moet nog langer mee dan vandaag. Ik til hooguit een halve tas tot boven mijn schouders, de rest gaat voor de stelling op de grond.
Stellingen zijn nog wel heel
Bij mij welquote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:20 schreef Thomas-sama het volgende:
Salarisstrook staat trouwens op FinBox. Op mijnpostnl volgens mij nog niet.
Precies. Gewoon op de grond voor de stellingen. Kan bij ons ook makkelijk. De depots die ik ken hebben namelijk niet zoveel wijken dat je het overzicht bijster raaktquote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:19 schreef posje het volgende:
[..]
Gaat jouw been zo hoog?? Al betaalden ze per kilo, mijn lijf moet nog langer mee dan vandaag. Ik til hooguit een halve tas tot boven mijn schouders, de rest gaat voor de stelling op de grond.
Stellingen zijn nog wel heel
Heb jij nooit te maken met de peukenberg van de nicotinejunks?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 07:49 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Een zooitje is het er nooit dus dat kost net als het in de gaten houden van stickers en kaartjes amper tijd
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 18:10 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik vind die tassen sowieso ondingen. Ik stort ze altijd leeg in mijn fietstassen want dat werkt een stuk fijner.
Leegstorten..lanceren.. zeg me astjeblieft dat er in die tassen niet andermans post zit..quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:30 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ja, ik ben ongelooflijk lenig. Ik leg mijn been ook zo in mijn nek
Nee. Ik til een tas een stukje op (vanuit den knieën) en geef hem een flinke zet met mijn bovenbeen. Op die manier vliegt (vaak letterlijk) zo'n tas de stelling in. Beetje lastig uit te leggen.
Als ik de boel nauwelijks van de grond getild krijg zet ik het ook gewoon voor de stelling neer hoor.
Hmm... zou dat gesmijt met tassen iets met het instorten van de stellingen te maken hebben? Nee, vast niet.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:16 schreef Maax het volgende:
[..]
[..]
Leegstorten..lanceren.. zeg me astjeblieft dat er in die tassen niet andermans post zit..
Het is natuurlijk niet letterlijk bedoelt. En de meeste poststukken kunnen wel wat hebben want anders zou alles onderin de tassen totaal geplet zijn. Ik verbaas me ergens dat ik nog nooit klachten heb gehad over schade, terwijl het soms best gehavend er uit zien.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:16 schreef Maax het volgende:
[..]
[..]
Leegstorten..lanceren.. zeg me astjeblieft dat er in die tassen niet andermans post zit..
Dit klinkt overbekend. Ik vraag altijd meteen welke bank ze hebben... Want bij ING is de kans groot dat het om Sandd gaat...quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:26 schreef swimmie86 het volgende:
Ik krijg gemiddeld elke maand klachten van een vrouw over dat ik haar bankafschriften bij een ander nummer induw (flatgebouw) en dat zij ze dan geopend terugkrijgt. Na de eerste klacht ben ik eens gaan opletten en ze krijgt nauwelijks post van mij. Bij haar nummer en haar nummer incl. A/B/C/D let ik ook op, maar daar komt haar naam ook nooit langs.
Ik ben helaas gister vergeten te vragen bij welke bank ze zit. De afschriften van ING gaan nu via Sandd, maar de rest geloof ik ook.
Ik word er zo moe van dat die vrouw elke keer zeker 10 minuten tegen me aan staat te klagen terwijl ik van mezelf weet dat ik mijn werk goed doe. De volgende keer maar eens vragen of ze de envelop nog heeft. Ik heb elke week alleen een tvgids voor haar. Verder nooit wat.
Bij Ing staat op de site dat Sandd sinds april de afschriften bezorgd.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:33 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Dit klinkt overbekend. Ik vraag altijd meteen welke bank ze hebben... Want bij ING is de kans groot dat het om Sandd gaat...
Bij mij werd het twee jaar terug al door Sandd gedaan...quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:35 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Bij Ing staat op de site dat Sandd sinds april de afschriften bezorgd.
niet alles. Wij hebben ook nog een deel van het spulquote:Op woensdag 21 mei 2014 09:35 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
En dan gewoon keihard blijven beweren dat ze jou 's ochtends hebben zien lopen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:14 schreef Rafierafie het volgende:
Of mensen die komen klagen dat je 's ochtends iets verkeerd hebt bezorgd terwijl je pas in de middag die wijk loopt. Veel mensen willen maar niet begrijpen dat er andere bedrijven naast Postnl de post bezorgen.
Regen? Waar? Hier is het heerlijk.quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:01 schreef swimmie86 het volgende:
Ik heb geen zin om te gaan (ohoh geen motivatie). Het regent best hard, en het is eigenlijk te warm voor een regenpak of jas.
En dan ga jij zeker langsrijden om van het uitzicht te genieten?quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:05 schreef dud0r het volgende:
[..]
Regen? Waar? Hier is het heerlijk.
Als het te warm is voor een regenpak of jas gewoon in je badpak gaan
Ik ben tc voorbereiden dus nee.quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dan ga jij zeker langsrijden om van het uitzicht te genieten?
Ja, zelfs op zondag ben ik eens gesignaleerd met de post.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:58 schreef dud0r het volgende:
[..]
En dan gewoon keihard blijven beweren dat ze jou 's ochtends hebben zien lopen.
DAT MAG HELEMAAL NIET!quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:24 schreef posje het volgende:
[..]
Ja, zelfs op zondag ben ik eens gesignaleerd met de post.
Daarbij geldt dezelfde termijn.quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:40 schreef bikkie het volgende:
Pff, zo'n 5-uurs contract is ook vervelend zeg..de ene week werk ik 40 uur en de week erop mag ik blij zijn als ik de 10 haal..
Binnenkort loopt mijn contract af bij het autobedrijf, en moet er weer 3 maanden uit..
Weet iemand of het mogelijk om dan bij het VBG te solliciteren of geldt dan eveneens die termijn van 3 maanden? (aangezien dat ook Postnl is)
dat kunnen ze wel, maar blijkbaar kiezen ze ervoor om het niet te doen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:44 schreef bikkie het volgende:
Ok dat is jammer. Wat is eigenlijk de reden dat ze geen langer contract kunnen geven dan steeds 3 maanden? Aangezien ze die 5 uur werk per week altijd wel hebben...
Om vervolgens weer een nieuwe hulpkracht voor 5 uur aan te nemen. Ik zie niet in wat daar het voordeel van is, aangezien ze die persoon dan weer moeten opleiden wat ook weer kosten zijn.quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:46 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
dat kunnen ze wel, maar blijkbaar kiezen ze ervoor om het niet te doen.
ik neem aan dat je een tijdelijke hulpkracht contract had? Want dat zijn de enige contracten die echt maar 3 keer 3 maanden mogen duren toch? Misschien verdienen thk's minder en zijn ze daardoor dus goedkoper dan wanneer ze je een ander contract zouden geven?quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:49 schreef bikkie het volgende:
[..]
Om vervolgens weer een nieuwe hulpkracht voor 5 uur aan te nemen. Ik zie niet in wat daar het voordeel van is, aangezien ze die persoon dan weer moeten opleiden wat ook weer kosten zijn.
je kan toch ook vragen of ze met envelop en al downstairs komt, kan ze zelf zien wie het bezorgd.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:26 schreef swimmie86 het volgende:
Ik krijg gemiddeld elke maand klachten van een vrouw over dat ik haar bankafschriften bij een ander nummer induw (flatgebouw) en dat zij ze dan geopend terugkrijgt. Na de eerste klacht ben ik eens gaan opletten en ze krijgt nauwelijks post van mij. Bij haar nummer en haar nummer incl. A/B/C/D let ik ook op, maar daar komt haar naam ook nooit langs.
Ik ben helaas gister vergeten te vragen bij welke bank ze zit. De afschriften van ING gaan nu via Sandd, maar de rest geloof ik ook.
Ik word er zo moe van dat die vrouw elke keer zeker 10 minuten tegen me aan staat te klagen terwijl ik van mezelf weet dat ik mijn werk goed doe. De volgende keer maar eens vragen of ze de envelop nog heeft. Ik heb elke week alleen een tvgids voor haar. Verder nooit wat.
het gaat om geld, om een of andere reden zien ze er een "besparing "in, die er niet is.quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:44 schreef bikkie het volgende:
Ok dat is jammer. Wat is eigenlijk de reden dat ze geen langer contract kunnen geven dan steeds 3 maanden? Aangezien ze die 5 uur werk per week altijd wel hebben...
Zuid-Limburg. Ben toch maar gewoon zonder jas/regenpak gegaan. Was best lekker, en op een daldag maakt het niet zoveel uit.quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:05 schreef dud0r het volgende:
[..]
Regen? Waar? Hier is het heerlijk.
Als het te warm is voor een regenpak of jas gewoon in je badpak gaan
Tenzij je een "abonnement" op wekelijkse afschriften hebt, dan gaan ze nog wel via PostNL.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:35 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Ik heb sinds februari een halfjaarscontract gekregen bij het Autobedrijf, maar we worden er binnen anderhalf jaar toch allemaal uitgewerkt door wederom een nieuwe herstructurering bij PostNL. De onzekere tijden komen er weer aanquote:Op woensdag 21 mei 2014 11:59 schreef bikkie het volgende:
Ja een THK contract. Klopt dat ze minder verdienen, o.a. geen toeslagen.
Bij ons gooien ze alle THK's tegenwoordig al na 2x3 maanden eruit, die weer vervangen worden door nieuwe THK's.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:31 schreef VixenFromHell het volgende:
Soms kom je toch wel wat interessants tegen op twitter:
https://twitter.com/FotoF(...)696890245122/photo/1
Voor wie even niet wil of kan klikken, er is een screenshot van posts hier doorgestuurd naar de webcare. Later ook nog een link overigens. (best kans dat er al wel meegegluurd werd natuurlijk)
Getekend is bindend dus nee.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:00 schreef V__L_N het volgende:
(Mijn vaste contract gaat 4 juni in, maar is al getekend sinds half mei... Daar kunnen ze toch niet meer van af toch?)
Ik ben beroemd.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:31 schreef VixenFromHell het volgende:
Voor wie even niet wil of kan klikken, er is een screenshot van posts hier doorgestuurd naar de webcare. Later ook nog een link overigens. (best kans dat er al wel meegegluurd werd natuurlijk)
whahah, nouja prima dat hier meegelezen wordt, dan lezen ze namelijk ook alle klachten, alle problemen en de reden waarom we werken zoals we doen.. maar dat wordt niet gemeld op twitter..quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:31 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat zou wat zijn he?quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:02 schreef gelestipjes het volgende:
Waarschijnlijk komt Dud0r hier morgen melden dat hij op non actief is gesteld vanwege zijn uitspraken en het in een kwaad daglicht stellen van postnl.
Dat vond ik ook een beetje jammer ja. De tweet met screenshot is zo te zien ook geplaatst nadat die toelichting hier gegeven was richting de betreffende user. Maar goed, als hij hoopt zo misschien toch een vergoeding los te peuteren, en anders iig zijn frustratie zo een beetje kwijt kan......quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:06 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn he?![]()
Als een proces beschrijving al in kwaad daglicht zetten is....
En er is wel weer selectief gescreenshot, vlak daarna wordt nog gezegd dat het lanceren en in de tas kiepen een overdreven uitspraak is.
Netjesquote:Op woensdag 21 mei 2014 22:53 schreef superkimmi het volgende:
Als ik nu zeg dat ik laatst een pakketje had waar breekbaar op stond (en wat dus niet verzekerd verzonden was) en ik aanbelde ipv het door de brievenbus duwde, haal ik de webcare zeker niet.. xD
Zeker wetenquote:Op woensdag 21 mei 2014 22:56 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier zitten volgens mij ook juist de mensen die nog wel proberen het werk zo zorgvuldig mogelijk te doen
Heb je de foto van de envelop gezien? Die envelop ziet er niet uit alsof-ie gevouwen is om door een te kleine brievenbus te kunnen (dan zou de envelop in de lengterichting dubbelgevouwen zijn en niet in de breedterichting). Het lijkt er meer op dat de envelop in een te dunne bundel gezeten heeft waardoor de elastiek 'm heeft dubbelgevouwen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:18 schreef swimmie86 het volgende:
Dat fotofilmhuis moet misschien tegen zijn klant zeggen dat ie moet zorgen voor een brievenbus met goede afmetingen, zodat de zending zonder vouwen bezorgd kan worden.
Daar zal het over het algemeen toch aan liggen, aan die verrekte kleine brievenbussen.
Nu heb ik de foto wel gezien, en het lijkt idd heel erg op dubbel gevouwen door elastiek. Ligt het dus ook niet aan de bezorger, maar aan de voorbereider.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:53 schreef blijevis het volgende:
[..]
Heb je de foto van de envelop gezien? Die envelop ziet er niet uit alsof-ie gevouwen is om door een te kleine brievenbus te kunnen (dan zou de envelop in de lengterichting dubbelgevouwen zijn en niet in de breedterichting). Het lijkt er meer op dat de envelop in een te dunne bundel gezeten heeft waardoor de elastiek 'm heeft dubbelgevouwen.
probleem is dat daar dan weer bezorgers over gaan klagen die niet willen dat al die bundel worden samengevoegd. En dan denk je "Ok, dan doe ik er 1 elastiekje om zodat het in ieder geval niet buigt" maar dan zijn er weer bezorgers die daar over gaan klagen. Bij ons is op het werkoverleg dus ook al diverse keren gezegd dat bundels samenvoegen niet mag en dat er 2 elastieken per bundel omheen moeten. Ik doe daar zelf verder weinig mee en de meeste anderen gelukkig ook niet want de post ziet er echt niet uit als je het zo doet, maar als een bezorger dan weer een klacht indient en de tc komt bij je klagen kun je natuurlijk weinig anders dan het toch per vakje af te bundelen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:00 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Nu heb ik de foto wel gezien, en het lijkt idd heel erg op dubbel gevouwen door elastiek. Ligt het dus ook niet aan de bezorger, maar aan de voorbereider.
Ook één van de meest irritante dingen. Te dunne bundels waardoor zulke dingen dubbelvouwen. Als je ziet wat ik soms in mn tas heb zitten, dan schaam ik me om het te bezorgen.
Heb bij een flat 5 bundels, 19-43, 19A-43A, 19B-43B, 19C-43C, 23D-31D. En die laatste 'bundel' is compleet gekreukt, doordat ze 1 elastiek 2 keer eromheen doen.
Doet niet iedereen, de meeste maken 2 dikkere bundels, of als het wat minder is 1 bundel. Vind ik zelf ook fijner, werkt sneller.
Het ziet er ook niet echt uit alsof ie in een te dunne bundel gezeten heeft, daarvoor lijkt de envelop me dan toch weer net te stevig. Lijkt me eerder dat ie ergens onderin de rolcontainer heeft gelegen en daar klem zat of dat ie gewoon net zo ongelukkig lag dat ie gevouwen is door de post die er bovenop is gekomenquote:Op woensdag 21 mei 2014 23:53 schreef blijevis het volgende:
[..]
Heb je de foto van de envelop gezien? Die envelop ziet er niet uit alsof-ie gevouwen is om door een te kleine brievenbus te kunnen (dan zou de envelop in de lengterichting dubbelgevouwen zijn en niet in de breedterichting). Het lijkt er meer op dat de envelop in een te dunne bundel gezeten heeft waardoor de elastiek 'm heeft dubbelgevouwen.
Je zou hopen dat bij het afbundelen "de post moet heel blijven" een belangrijker criterium zou zijn dan "bezorger X mag er niet over klagen".quote:Op donderdag 22 mei 2014 05:39 schreef gelestipjes het volgende:
probleem is dat daar dan weer bezorgers over gaan klagen die niet willen dat al die bundel worden samengevoegd. En dan denk je "Ok, dan doe ik er 1 elastiekje om zodat het in ieder geval niet buigt" maar dan zijn er weer bezorgers die daar over gaan klagen. Bij ons is op het werkoverleg dus ook al diverse keren gezegd dat bundels samenvoegen niet mag en dat er 2 elastieken per bundel omheen moeten. Ik doe daar zelf verder weinig mee en de meeste anderen gelukkig ook niet want de post ziet er echt niet uit als je het zo doet, maar als een bezorger dan weer een klacht indient en de tc komt bij je klagen kun je natuurlijk weinig anders dan het toch per vakje af te bundelen.
Ik vind het posten van een screenshot maar kinderachtig...quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:31 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik zie vaak genoeg slappe enveloppen met een beetje bubbeltjesplatic aan de binnenkant voorbij komen met daarop een mooie sticker "breekbaar".quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:53 schreef superkimmi het volgende:
Als ik nu zeg dat ik laatst een pakketje had waar breekbaar op stond (en wat dus niet verzekerd verzonden was) en ik aanbelde ipv het door de brievenbus duwde, haal ik de webcare zeker niet.. xD
Ach. Ik denk dat de persoon in kwestie gewoon gefrustreerd is. In een krimpende markt als fotografie zal het leven wel niet makkelijk zijn. Ze kunnen altijd nog bij PostNL komen werken. Ze weten alles van goed bezorgen af...quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:00 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik zie vaak genoeg slappe enveloppen met een beetje bubbeltjesplatic aan de binnenkant voorbij komen met daarop een mooie sticker "breekbaar".
Als iets zo fragiel is, waarom doe je het dan in een buigbare envelop?
Ik nodig FotoFilmHuis vriendelijk uit om hier zelf zijn of haar vragen te stellen, dan kunnen we sommige zaken wat verder uitlichten.
Ik gok dat het FotoFilmHuis die Maax (of zo iets) is. Aangezien die post een kleurtje heeft. Dat kun je instellen namelijk en dat heb ik ook bij mezelf gedaan. Ik weet niet of je dat ook bij andere mensen kunt doen dus stel jij post iets dat jouw posts dan blauw zijn ofzo.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:00 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik zie vaak genoeg slappe enveloppen met een beetje bubbeltjesplatic aan de binnenkant voorbij komen met daarop een mooie sticker "breekbaar".
Als iets zo fragiel is, waarom doe je het dan in een buigbare envelop?
Ik nodig FotoFilmHuis vriendelijk uit om hier zelf zijn of haar vragen te stellen, dan kunnen we sommige zaken wat verder uitlichten.
Van mij mogen ze het doen zoals ze willen/moeten, maar het stukje D van de flat heeft meestal maar 3/4 stukken post. En met 1 elastiek eromheen, dan weet je wel hoe het eruit ziet, als de elastiek er dan ook nog eens 2 keer omheen gedaan wordt.quote:Op donderdag 22 mei 2014 05:39 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
probleem is dat daar dan weer bezorgers over gaan klagen die niet willen dat al die bundel worden samengevoegd. En dan denk je "Ok, dan doe ik er 1 elastiekje om zodat het in ieder geval niet buigt" maar dan zijn er weer bezorgers die daar over gaan klagen. Bij ons is op het werkoverleg dus ook al diverse keren gezegd dat bundels samenvoegen niet mag en dat er 2 elastieken per bundel omheen moeten. Ik doe daar zelf verder weinig mee en de meeste anderen gelukkig ook niet want de post ziet er echt niet uit als je het zo doet, maar als een bezorger dan weer een klacht indient en de tc komt bij je klagen kun je natuurlijk weinig anders dan het toch per vakje af te bundelen.
Misschien was dat na kom post en hebben ze er maar @random ingestoken bij bepaalde bundels?quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:31 schreef swimmie86 het volgende:
Bij mij was het deze keer willekeurig verdeeld over 3 bundels. Bij mij wordt het eerste stuk ook samengebundeld, maar dat komt toch allemaal achter elkaar. Alleen 1 stuk eruit was verdeeld over de 3 resterende bundels. Zit echt geen logica in.
En toch moeten we wel uitkijken hier als mensen steeds screenshotjes gaan plaatsen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:02 schreef gelestipjes het volgende:
Waarschijnlijk komt Dud0r hier morgen melden dat hij op non actief is gesteld vanwege zijn uitspraken en het in een kwaad daglicht stellen van postnl.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |