abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 mei 2014 @ 21:48:13 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140147854
Ik heb wel eens extra tijd gehad voor een depotcontrole
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_140148454
quote:
10s.gif Op maandag 19 mei 2014 21:32 schreef dud0r het volgende:

[..]

Ontwikkelen naar pet of postverdeler ^O^
Doorgroeien naar tc, sprak er twee weken geleden 1 en die was een half jaar pbz geweest en nu tc.
Maar of je daar nou zou blij mee moet zijn..

Hetzelfde loon maar wel een zere rug (en je zit de hele tijd te vliegen) na de hele dag tassen/bakken sjouwen. Dan ben ik toch liever voorbereider. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Patoshik op 19-05-2014 22:02:56 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 mei 2014 @ 22:03:35 #203
Maffe Fries
pi_140148902
zere rug? Dan doe je toch iets fout. Als je op de juiste manier tilt en het sjouwen van bakken en tassen via hulpmiddelen zo makkelijk mogelijk maakt dan hoef je helemaal geen last te krijgen.
pi_140149426
quote:
14s.gif Op maandag 19 mei 2014 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb wel eens extra tijd gehad voor een depotcontrole
Hier krijg je volgens mij iets van 10 minuten per dag voor extra taken op het depot :Y tassen in de kast zetten en opruimen aan het eind vd dag hoort er dan ook bij.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_140149696
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 22:11 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Hier krijg je volgens mij iets van 10 minuten per dag voor extra taken op het depot :Y tassen in de kast zetten en opruimen aan het eind vd dag hoort er dan ook bij.
wat een doorslag :)
pi_140150209
quote:

[..]

Doorgroeien naar tc, sprak er twee weken geleden 1 en die was een half jaar pbz geweest en nu tc.
Postverdeler is eerder een degradatie, je krijgt er niks meer voor, je moet nog steeds voorbereiden en je bent het slaafje van de andere voorbereiders.
En pet is ook geen doorgroei eigenlijk, extra taken/verantwoordelijkheden voor hetzelfde geld.
Naar tc doorgroeien lijkt me ook niet echt een optie, ja, om een tijdelijk gat op te vullen en er vervolgens weer keihard uitgeflikkerd te worden bij de volgende reorganisatie/het herverdelen van functies.
  maandag 19 mei 2014 @ 22:32:32 #207
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_140150561
quote:

[..]

Postverdeler of pet worden is niet echt doorontwikkelen. Je krijgt niet echt meer verantwoordelijkheden en ook je salaris blijft gelijk.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_140151966
quote:
14s.gif Op maandag 19 mei 2014 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
zere rug? Dan doe je toch iets fout. Als je op de juiste manier tilt en het sjouwen van bakken en tassen via hulpmiddelen zo makkelijk mogelijk maakt dan hoef je helemaal geen last te krijgen.
hulpmiddelen? Zoals? Op een gegeven moment moet je toch boven je macht tillen om de tassen nog op de containers te krijgen en als het dan tassen zijn met tig van die zware catalogi kan je dat toch best in je rug gaan voelen.
pi_140152188
Wat vinden ze ervan als je met korte broek bezorgt? Niet dat ze dat bij ons überhaupt controleren ofzo, maar toch! Staat me bij dat dat niet wordt geapprecieerd.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 mei 2014 @ 23:06:25 #210
Maffe Fries
pi_140152280
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 23:01 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

hulpmiddelen? Zoals? Op een gegeven moment moet je toch boven je macht tillen om de tassen nog op de containers te krijgen en als het dan tassen zijn met tig van die zware catalogi kan je dat toch best in je rug gaan voelen.
Containers mogen niet te vol worden van het autobedrijf ;)

En verder helpt het natuurlijk als je iets langer bent en je kunt nog een truc toepassen door bewegingsenergie om te zetten in hoogte. Scheelt bijvoorbeeld ook weer iets ;)
pi_140152722
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 23:04 schreef sqdtnz het volgende:
Wat vinden ze ervan als je met korte broek bezorgt? Niet dat ze dat bij ons überhaupt controleren ofzo, maar toch! Staat me bij dat dat niet wordt geapprecieerd.
geen enkel probleem volgens mij, we hadden eerder toch ook van die afritsbroeken? Zou niet erg logisch zijn als korte broeken dan verboden waren
pi_140152880
quote:
14s.gif Op maandag 19 mei 2014 23:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En verder helpt het natuurlijk als je iets langer bent en je kunt nog een truc toepassen door bewegingsenergie om te zetten in hoogte. Scheelt bijvoorbeeld ook weer iets ;)
klopt, ze mogen niet te vol, maar het mogen ook weer niet teveel containers worden want dan past het niet in de auto. En in ons team zijn het vaak vrouwen die postverdeler zijn, met 1.65m of zo werk je natuurlijk al vrij snel boven je macht.
pi_140155325
quote:
14s.gif Op maandag 19 mei 2014 21:45 schreef dud0r het volgende:
Wat extra uurtjes als je opleiding geeft en het depot controleert/tassen verdeeld.
Tenminste bij ons, geen idee of alle vestigingen dat zo doen.
Bij ons krijg je10 minuten per dag per depot extra uitbetaald.
Maar daarvoor ben je aan werk gemiddeld meer dan 10 minuten per dag per depot kwijt want je wordt geacht 's ochtends op tijd aanwezig te zijn om de chauffeur te helpen met uitladen en de tassen in de rekken te zetten, je wordt geacht om het depot en de omgeving ervan netjes te houden, je moet de voorraden (retourstickers, kennisgevingen, excuusbriefjes, vuilniszakken enzovoort) op peil houden, en je moet aan het eind van de dag een keer extra terugfietsen naar het depot om de stand van zaken door te geven (doorgeven of er er wijken zijn blijven staan)
Mijn inschatting is dat je 10 minuten extra betaald krijgt voor 20 minuten extra werk.
pi_140157693
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 23:01 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Ik gebruik altijd wel een karretje maar om ze op de containers te zwaaien.. dat voel je toch wel. En bij ons werken van die mensen die 's morgens bij het VOS'en de kratten tot het plafond opstapelen. Ook zo lekker..
pi_140157989
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 23:15 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

geen enkel probleem volgens mij, we hadden eerder toch ook van die afritsbroeken? Zou niet erg logisch zijn als korte broeken dan verboden waren
En hitteschok krijgen is natuurlijk ook niet verstandig.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_140158171
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 00:20 schreef blijevis het volgende:

[..]

Bij ons krijg je10 minuten per dag per depot extra uitbetaald.
Maar daarvoor ben je aan werk gemiddeld meer dan 10 minuten per dag per depot kwijt want je wordt geacht 's ochtends op tijd aanwezig te zijn om de chauffeur te helpen met uitladen en de tassen in de rekken te zetten, je wordt geacht om het depot en de omgeving ervan netjes te houden, je moet de voorraden (retourstickers, kennisgevingen, excuusbriefjes, vuilniszakken enzovoort) op peil houden, en je moet aan het eind van de dag een keer extra terugfietsen naar het depot om de stand van zaken door te geven (doorgeven of er er wijken zijn blijven staan)
Mijn inschatting is dat je 10 minuten extra betaald krijgt voor 20 minuten extra werk.
Hier lost de chauffeur en zet die de rolcontainers zelf op de plek, voor het verdelen van de tassen krijg men 15 min per dag. Iemand anders meld het depot af en dat is ook 15 min per dag. Een zooitje is het er nooit dus dat kost net als het in de gaten houden van stickers en kaartjes amper tijd. Op grotere depots zijn er zelfs twee die verdelen. Er zijn ook depots waar ze er geen extra tijd voor geven, maar die hebben een wijk.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_140159413
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 00:20 schreef blijevis het volgende:

[..]

Het verschilt per dag. Het scheelt dat de chauffeur nog maar 1x komt en dat de meeste bezorgers op tijd starten. En niet zo`n rommel maken :) Als ik mazzel heb kan het checken gewoon tussen de bedrijven door (als ik toch moet bijladen, of tijdens de loop, als ik redelijk in de buurt van het depot ben). Vorig jaar moest ik vaak nog wel twee, drie keer terug, tot de laatste begonnen was. (Kost me elke keer een kwartier.)

Maar als er verstoringen of onduidelijkheden zijn, een ontbrekende tas, of tassen voor een ander depot, verkeerde labels op de tassen (zodat ik ze allemaal moet openen), tassen die blijven staan, of de deur gaat niet open, dan kost me dat al snel meer dan een half uur. Je bent ook altijd het aanspreekpunt. Het valt de laatste tijd mee, maar ik had een tijd het gevoel dat ik de hele dag beschikbaar moest zijn. En toen ik merkte dat iemand post achterhield in de trolley (en dat soort akkefietjes) kostte het ook nog mijn nachtrust, ook al was het mijn verantwoordelijkheid niet.

En zaterdag bijvoorbeeld, had ik het depot al afgemeld. (Iemand die twee wijken liep was gelijk met mij aan de eerste begonnen, post voor tweede wijk lag uitgepakt klaar). Toen ik tegen vijf uur klaar was met mijn wijken moest ik toevallig nog wat stickers halen, lag die post er nog net zo. Ik had het nummer van die bezorgster niet, teamcoach was onderweg naar huis. Toen ben ik maar in die wijk gaan zoeken. Er was niks aan de hand gelukkig, blijkt dat ze er altijd 4 uur over doet (een wijk van 2,5 uur). Tja... misschien moet je dan nee zeggen tegen een invalwijk? Dus ook nog maar `even` driekwart van die invalwijk weggelopen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 mei 2014 @ 09:51:32 #218
Maffe Fries
pi_140160084
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 06:42 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Ik gebruik altijd wel een karretje maar om ze op de containers te zwaaien.. dat voel je toch wel. En bij ons werken van die mensen die 's morgens bij het VOS'en de kratten tot het plafond opstapelen. Ook zo lekker..
Tegen het plafond krijg je ze bij ons niet snel, maar heb voor de grap wel eens ruim 2,5 meter met die dingen gehaald. Het torentje kon je van ruime afstand zien _O-
pi_140160785
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:29 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, maar de papieren versie schijnt nu geheel vervangen te worden door een versie via internet, de papieren versie had eigenlijk eind vorig jaar al afgeschaft moeten worden.
Als ze telkens die 8 minuten voor het invullen zouden moeten uitbetalen, dan waren ze daarvan vast beter op de hoogte geweest. Ik blijf niet aan de gang voor de kat zijn viool!
pi_140164166
quote:
14s.gif Op maandag 19 mei 2014 23:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

bedoel je dat je minder hoeft te sjouwen door te zwaaien met de zware tassen?
is denk ik wel waar, maar het staat haaks op het 'door de knieeen gaan' zoals we t geleerd hebben.
Verder vind ik t tassen verdelen zo waanzinnig zwaar werk, vergeleken met het bezorgen, onbegrijpelijk dat het voor t zelfde uurloon moet. Eigenlijk zou er niks op tegen zijn de oranje tassen te vervangen als ze versleten zijn door oranje tassen van half zo hoog, toch? passen dr nog steeds 2 op elkaar in een fietstas.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_140172669
Zo dat was weer een dagje van 12.00 tot 17.00 :X

Warm!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_140174168
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 12:21 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

bedoel je dat je minder hoeft te sjouwen door te zwaaien met de zware tassen?
is denk ik wel waar, maar het staat haaks op het 'door de knieeen gaan' zoals we t geleerd hebben.
Verder vind ik t tassen verdelen zo waanzinnig zwaar werk, vergeleken met het bezorgen, onbegrijpelijk dat het voor t zelfde uurloon moet. Eigenlijk zou er niks op tegen zijn de oranje tassen te vervangen als ze versleten zijn door oranje tassen van half zo hoog, toch? passen dr nog steeds 2 op elkaar in een fietstas.
Ik vind die tassen sowieso ondingen. Ik stort ze altijd leeg in mijn fietstassen want dat werkt een stuk fijner.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_140174296
quote:
Mensen hier trouwens ook een mail ontvangen over een betrokkenheidsonderzoek van Postnl, uitgevoerd door TNS NIPO?
Ja en ingevuld. Wel raar dat er dit jaar geen open vraag was (had ik eens even mijn ongezouten mening kunnen geven).
De vraag:" hoe is het contact met de leidinggevende is ook wel grappig; wij hebben om de paar maanden een ander, dus heb het maar op de huidige leidinggevende ingevuld; die is in mijn ogen wel o.k.

Hier krijgt mijn collega voor de PET-taken op de piek-dagen 30 minuten en op de dal-dagen 15 minuten. Depot met 19 wijken (12 in de ochtend en 7 in de middag). Volgende week is ze op vakantie. Ik ben reserve en erg benieuwd of ik dit keer wel net zo veel tijd krijg als mijn collega.
pi_140175704
ja, ik ook. Het viel me op dat er een tegenstelling was waarin je moest kiezen of je de klant of het bedrijf het belangrijkst vond. Jammer dat ik de precieze tekst nu niet meer heb... iemand?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_140178071
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 18:14 schreef allweather het volgende:

[..]

Ja en ingevuld. Wel raar dat er dit jaar geen open vraag was (had ik eens even mijn ongezouten mening kunnen geven).
De vraag:" hoe is het contact met de leidinggevende is ook wel grappig; wij hebben om de paar maanden een ander, dus heb het maar op de huidige leidinggevende ingevuld; die is in mijn ogen wel o.k.

Hier krijgt mijn collega voor de PET-taken op de piek-dagen 30 minuten en op de dal-dagen 15 minuten. Depot met 19 wijken (12 in de ochtend en 7 in de middag). Volgende week is ze op vakantie. Ik ben reserve en erg benieuwd of ik dit keer wel net zo veel tijd krijg als mijn collega.
weinig voor 19 stuks, is 2 uur per week voor al het werk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')