abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140056073
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 16:38 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik heb niet echt het idee dat leeftijd nu zo'n grote rol speelt. Of je nu 15 bent of 40, het bezorgen van een bankafschrift zal echt wel lukken. Misschien is zo'n joch van 15 nog wel gemotiveerder ook, die verdienen immers overal slecht dus dan valt het wat tegenvallende uurloon minder op. Hier hebben we ook wel wat personen van die leeftijd rondlopen, doen hun werk prima en klagen een stuk minder dan de gemiddelde bezorger
Ach, hij werkt toch niet meer bij postnl, dus het is makkelijk roepen vanaf de zijlijn.
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_140056602
Jongeren zullen op zich best ook het werk goed kunnen doen, maar er zitten er ook bij met toch nog wat minder ontwikkeld verantwoordelijkheidsgevoel. Hier meerdere keren problemen gehad met 15/16 jarigen die niet op kwamen dagen omdat ze zich verslapen hadden (en dan dus met regelmaat!) en omdat ze gewoonweg andere plannen gemaakt hadden voor het weekend :X
En je werkt toch ook soms met belangrijke post waar je zorgvuldig mee om moet gaan. Nou doen volwassenen dat helaas ook niet altijd... maar kan me best voorstellen dat mensen hun twijfels hebben bij zo'n jonge bezorger. Ik vind 15 dan persoonlijk ook nog wel wat jong.

Ziggo heeft ook wat leuks bedacht:

Wat denken ze dan, dat we de geadresseerde reclame vd concurrent niet meer in de bus gooien? Dat moet toch wel bezorgd worden. Sowieso had ik ook al bijna geen folders in de bus gegooid toen ik zo'n sticker zag, maar kon nog net van een afstandje zien wat er op stond.

Er zijn tegenwoordig zoveel varianten op de NEE sticker dat ik bijna alles met een dergelijke sticker oversla, behalve wanneer ik de sticker herken en weet dat het wat anders is. Je hebt tegenwoordig ook al van die rottige doorzichtige, die zie je amper. Stickers van Loesje (iets van we hebben alles al), stickers over geen folders willen maar wel broodjes, sticker over geen folders maar wel Plusmarkt, etc etc.. en dan nog de slecht leesbare eigen stickers, waar soms ook wat anders op staat (folders helemaal door de bus etc), dus dan moet je ze toch bekijken als je er geen post voor hebt. Dan is het toch handig om een vaste wijk te hebben :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_140057586
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:32 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Valt mij op dat jullie vandaag rijkelijk laat zijn met de post. Normaliter ligt het omstreeks 12:00 uur in de bus,vandaag pas na 13:00 uur. Dus hoezeer er meer motivatie ( en dus eerder beginnen zodat je werk ook eerder kan eindigen) is blijkt i.i.g. nog niet in de praktijk bij mij.
Ik begin altijd op dezelfde tijd. Het meer zin hebben ligt eerder aan het weer. Het is niet echt motiverend als je weet dat je 2 uur door de zeikregen moet lopen. Maar ik ga altijd op dezelfde tijd van huis weg. Half 12 is de post altijd op het depot en dan begin ik ook. Als ik later ben dan anders is het meestal door een doktersafspraak of doordat er iemand ziek is en ik een tweede wijk moet lopen, dan is er dus altijd 1 wijk die de post later krijgt. Kan ik ook niks aan doen.
En eerder beginnen zou ik wel willen, maar als de post niet eerder komt is eerder beginnen toch echt niet mogelijk.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 17:38:08 #154
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_140057600
quote:

[..]

Valt mij op dat jullie vandaag rijkelijk laat zijn met de post. Normaliter ligt het omstreeks 12:00 uur in de bus,vandaag pas na 13:00 uur. Dus hoezeer er meer motivatie ( en dus eerder beginnen zodat je werk ook eerder kan eindigen) is blijkt i.i.g. nog niet in de praktijk bij mij.
Wat schandalig! Je hebt toch wel de politie gebeld, mag ik hopen?

(Overigens gebruik je het woord hoezeer verkeerd).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 17 mei 2014 @ 17:45:33 #155
Bijdehand mannetje
pi_140057821
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 17:02 schreef VixenFromHell het volgende:

Er zijn tegenwoordig zoveel varianten op de NEE sticker dat ik bijna alles met een dergelijke sticker oversla, behalve wanneer ik de sticker herken en weet dat het wat anders is. Je hebt tegenwoordig ook al van die rottige doorzichtige, die zie je amper. Stickers van Loesje (iets van we hebben alles al), stickers over geen folders willen maar wel broodjes, sticker over geen folders maar wel Plusmarkt, etc etc.. en dan nog de slecht leesbare eigen stickers, waar soms ook wat anders op staat (folders helemaal door de bus etc), dus dan moet je ze toch bekijken als je er geen post voor hebt. Dan is het toch handig om een vaste wijk te hebben :P
Ja, wat moet je nou met al die grappig bedoelde stickers? Moet je daar nog aandacht aan besteden? Op die broodjessticker staat nml ook nog (in kleine lettertjes dat ze geen reclamedrukwerk willen). Maar wat moet je met: NEE geen creationisme, JA wel Darwin, NEE geen rekeningen, JA wel de Postcodekanjer, etc.

Of al die zelfgemaakte mededelingen of aangepaste stickers. Dan hebben ze van een NEE JA-sticker de eerste NEE in een JA veranderd, zodat er nu staat: JA geen ongeadresseerd reclamedrukwerk. Dan staat er in wezen toch nog steeds hetzelfde?

Vandaag ook weer zo'n zelfgeschreven briefje: geen losse folders. Wat moet ik daar nu weer mee? Moet ik er dan een elastiekje omheen doen?
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  zaterdag 17 mei 2014 @ 18:02:13 #156
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_140058365
In brabant staat op veel bussen: geen krantjes. Ik als import brabo heb nog best even gedacht dat dit mensen waren die wel folders wilden maar geen krant xD. (Omgekeerde nee ja sticker)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_140058688
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 17:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Of al die zelfgemaakte mededelingen of aangepaste stickers. Dan hebben ze van een NEE JA-sticker de eerste NEE in een JA veranderd, zodat er nu staat: JA geen ongeadresseerd reclamedrukwerk. Dan staat er in wezen toch nog steeds hetzelfde?
Ja, maar je moet toch iets als je hem er niet meer af krijgt :P

Ook irritant: stickers aan de binnenkant vd klep bij een buitenbus.

Net ook eens die outlet store van G-Star bekeken, stond toch wel een leuke broek in voor een goede prijs en in de juiste lengtemaat! Dat laatste is soms toch lastig. Nu hopen dat ik met zo'n giftcard ook wat kan in die webshop :P

[ Bericht 15% gewijzigd door VixenFromHell op 17-05-2014 18:26:56 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 mei 2014 @ 19:27:22 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140061704
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 18:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Ook irritant: stickers aan de binnenkant vd klep bij een buitenbus.
Klopt. Zeker als je de wijk voor het eerst doet kun je erdoor verrast worden. Sommigen krijgen daardoor van mij alsnog een folder, ook al willen ze het niet. Ik ga er niet achteraan om de folder er weer uit te krijgen. Moeten ze maar duidelijker zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_140062034
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 17:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ja, wat moet je nou met al die grappig bedoelde stickers? Moet je daar nog aandacht aan besteden? Op die broodjessticker staat nml ook nog (in kleine lettertjes dat ze geen reclamedrukwerk willen). Maar wat moet je met: NEE geen creationisme, JA wel Darwin, NEE geen rekeningen, JA wel de Postcodekanjer, etc.
Ook leuk zijn NEE stickers met lichtgrijze letters op een transparante achtergrond die
op een aluminium klep geplakt zijn. Alleen zichtbaar op minder dan 10 cm afstand.

[ Bericht 0% gewijzigd door blijevis op 17-05-2014 19:44:35 ]
pi_140062643
quote:

[..]

Zo zeg, schandalig! Terwijl de post toch al om 12.45 aangeleverd wordt.
(Laatste zin kan ik geen chocola van maken.)

Overigens meer dan vijf uur gewerkt op mijn vrije dag (verlof), over motivatie gesproken. De post moet toch weg hè!
pi_140062764
quote:
Je ziet het verkeerd. Normaal is de post een uur te vroeg omdat de bezorgers in jouw wijk zo supergemotiveerd zijn. Vandaag was de post gewoon op tijd. Dus wat zeur je nou?
pi_140063223
http://nos.nl/op3/artikel/649071-oranje-postzegel-plakt-niet.html

Problemen met met nieuwe Oranje postzegels speciaal voor het WK. Ze plakken niet. De winkeliers hadden ze al, maar PostNL roept op ze niet te verkopen.

Gelukkig hebben we het op tijd ontdekt. De consument zal er niets van merken. Binnen anderhalve week verwachten we dat er een postzegel in de winkel ligt die wél goed plakt.

Woordvoerder PostNL

De zegels zijn gemaakt door de gewone leverancier van PostNL. Die heeft er te weinig lijm op gedaan. De presentatie van de officiële WK zegels gaat wel gewoon door. Maandag worden ze gepresenteerd.

Niet dus, anders had je ze toch niet geleverd? Testen ze hun eigen zegels niet voor levering?
pi_140063458
Ik wil heel graag eerder beginnen. Maar ik moet toch echt wachten totdat mijn post op het depot is (wat betekent dat als ik middag-wijken heb, ik toch echt tot ongeveer 12:45 moet wachten totdat de auto met o.a. de post die ik moet gaan bezorgen op het depot is gearriveerd). En als ik bij ziekte/verlof een wijkje overneem of als het extreem druk is of als er een machine stuk gaat of als er een auto stuk gaat waardoor de post niet op tijd op het depot kan komen of...........(vul maar in)
dan kan ik nog later beginnen en valt de post dus ook later bij mensen op de deurmat.

Maar alle gekheid op een stokje: ik denk dat veel mensen denken dat de postbode/postbezorger zijn/haar eigen tijd kan indelen. Ook in de vacatures staat nog steeds de misleidende tekst dat je gelijk om 11:00 kan beginnen (was het maar waar).
pi_140064024
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 20:00 schreef allweather het volgende:
Ik wil heel graag eerder beginnen. Maar ik moet toch echt wachten totdat mijn post op het depot is (wat betekent dat als ik middag-wijken heb, ik toch echt tot ongeveer 12:45 moet wachten totdat de auto met o.a. de post die ik moet gaan bezorgen op het depot is gearriveerd). En als ik bij ziekte/verlof een wijkje overneem of als het extreem druk is of als er een machine stuk gaat of als er een auto stuk gaat waardoor de post niet op tijd op het depot kan komen of...........(vul maar in)
dan kan ik nog later beginnen en valt de post dus ook later bij mensen op de deurmat.

Maar alle gekheid op een stokje: ik denk dat veel mensen denken dat de postbode/postbezorger zijn/haar eigen tijd kan indelen. Ook in de vacatures staat nog steeds de misleidende tekst dat je gelijk om 11:00 kan beginnen (was het maar waar).
Het personeelsbeleid van PostNL zit bomvol met tegenstrijdigheden...
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_140070082
quote:
We zoeken vooral mensen die op dinsdag, donderdag en/of zaterdag post kunnen bezorgen. Dat doe je 2 tot 4 uur per dag, tussen 11.00 en 17.00 uur (in bepaalde gebieden heb je zelfs tot 18:00 de tijd). Je kiest zelf of je direct om 11.00 uur begint of pas later in de middag. Je kunt het dus makkelijk combineren met je andere bezigheden.
Juist ja, zowel 11 uur beginnen als zelf kiezen hoe laat je begint kan hier niet echt meer in de codes waar ik werk :P

En hier wordt het nog wel regelmatig meer dan 4 uur maar dat is voor de meesten niet zo natuurlijk. Wel lekker vanaf volgende week 2 contractuurtjes erbij zonder dat er verder wat gewijzigd wordt aan mijn contract *O* dus geen extra verplichte dagen oid.
pi_140071729
quote:

[..]

Op een zonnige zaterdag gaan zitten wachten op de postbezorger :')
Ik weet nog wel een leuk zaterdagbaantje voor je!
pi_140072171
Is er hier überhaupt iemand die gebruik gaat maken van die korting om een (donker)blauwe werkbroek te kopen?
Ik kom voor mijn eigen kleding al nooit bij genoemde kledingwinkels, laat staan voor zelf aan te schaffen werkkleding.
pi_140075649
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 17:02 schreef VixenFromHell het volgende:

Vergeet de "NEE, geen pepernoten voor Sinterklaas!" oid niet :P Of: Ja: D66, Nee: Ongeadresseerd reclamedrukwerk (of wat er ook precies op staat).

Hier was het ook behoorlijk rustig trouwens. Wel 4 folders, maar die liepen best oke weg.

Ik had een tijdje een collega van 18, maar die kwam op mij eigenlijk best betrouwbaar over. Scheelt misschien dat hij zich wel ouder gedroeg dan 18. ;)
  zondag 18 mei 2014 @ 00:09:30 #169
Bijdehand mannetje
pi_140076065
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 19:44 schreef posje het volgende:

[..]

Zo zeg, schandalig! Terwijl de post toch al om 12.45 aangeleverd wordt.
(Laatste zin kan ik geen chocola van maken.)

Overigens meer dan vijf uur gewerkt op mijn vrije dag (verlof), over motivatie gesproken. De post moet toch weg hè!
Iwanius gebruikt het woord "hoezeer" terwijl hij bedoelt "in hoeverre".

Ik krijg zo vaak nieuwsbrieven van het management met taalfouten en kromme zinnen dat ik er al steeds beter in slaag hun wartaal te ontcijferen.

Nu weer een nieuwsbrief met de tekst dat je "nooit en te nimmer" post op straat mag afgeven. Ik wist niet dat nooit een overtreffende trap kende. :N
pi_140081613
Voor een goed passende broek moet ik niet op 1 of 2 winkels aangewezen zijn. Anders dan met de Ecco-schoenen, die koop ik vaak zonder passen.
pi_140083722
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 11:45 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ja ik ook :Y sowieso heb ik een gruwelijke hekel aan regen, maar op het werk schiet het echt niet op. Natte post etc, regenpak is vervelend... met dit soort weer vind ik het ook gewoon wel lekker om buiten te zijn :D

Al zou ik het niet erg vinden als het lekker rustig is, moet vanavond ook nog weer iets :P
Ik moet zeggen dat ik die regen vorige week juist net de goede verkoelende werking vond hebben. Heb het al snel warm en zeker met die schitterende kleding van postNL is een beetje verkoeling meer dan welkom. Regenjas moet je dan ook niet aandoen, die "zomerjas" houd genoeg tegen.
  maandag 19 mei 2014 @ 02:14:56 #172
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_140118815
Ik mag en ik moet geen vrij nemen.

Ik heb vandaag bij een dom ongelukje me enkel en been gebroken... GVD,
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_140120343
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 02:14 schreef V__L_N het volgende:

wat voor dom ongelukje was het? Moet toch nog wel heel wat zijn geweest zou je denken als je een been en enkel breekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door gelestipjes op 19-05-2014 09:21:24 ]
pi_140120636
quote:

Ai :( wat een pech. Dat worden wel meer dagjes vrij.
Veel beterschap met je been! (hoop dat het aan één been is?)
(en met je enkel natuurlijk ook)

[ Bericht 2% gewijzigd door posje op 19-05-2014 10:24:32 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 mei 2014 @ 11:04:50 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140123362
quote:

Veel beterschap gewenst
Altijd onderweg naar het avontuur