Ach, hij werkt toch niet meer bij postnl, dus het is makkelijk roepen vanaf de zijlijn.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ik heb niet echt het idee dat leeftijd nu zo'n grote rol speelt. Of je nu 15 bent of 40, het bezorgen van een bankafschrift zal echt wel lukken. Misschien is zo'n joch van 15 nog wel gemotiveerder ook, die verdienen immers overal slecht dus dan valt het wat tegenvallende uurloon minder op. Hier hebben we ook wel wat personen van die leeftijd rondlopen, doen hun werk prima en klagen een stuk minder dan de gemiddelde bezorger
Ik begin altijd op dezelfde tijd. Het meer zin hebben ligt eerder aan het weer. Het is niet echt motiverend als je weet dat je 2 uur door de zeikregen moet lopen. Maar ik ga altijd op dezelfde tijd van huis weg. Half 12 is de post altijd op het depot en dan begin ik ook. Als ik later ben dan anders is het meestal door een doktersafspraak of doordat er iemand ziek is en ik een tweede wijk moet lopen, dan is er dus altijd 1 wijk die de post later krijgt. Kan ik ook niks aan doen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:32 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Valt mij op dat jullie vandaag rijkelijk laat zijn met de post. Normaliter ligt het omstreeks 12:00 uur in de bus,vandaag pas na 13:00 uur. Dus hoezeer er meer motivatie ( en dus eerder beginnen zodat je werk ook eerder kan eindigen) is blijkt i.i.g. nog niet in de praktijk bij mij.
Wat schandalig! Je hebt toch wel de politie gebeld, mag ik hopen?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:32 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Valt mij op dat jullie vandaag rijkelijk laat zijn met de post. Normaliter ligt het omstreeks 12:00 uur in de bus,vandaag pas na 13:00 uur. Dus hoezeer er meer motivatie ( en dus eerder beginnen zodat je werk ook eerder kan eindigen) is blijkt i.i.g. nog niet in de praktijk bij mij.
Ja, wat moet je nou met al die grappig bedoelde stickers? Moet je daar nog aandacht aan besteden? Op die broodjessticker staat nml ook nog (in kleine lettertjes dat ze geen reclamedrukwerk willen). Maar wat moet je met: NEE geen creationisme, JA wel Darwin, NEE geen rekeningen, JA wel de Postcodekanjer, etc.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Er zijn tegenwoordig zoveel varianten op de NEE sticker dat ik bijna alles met een dergelijke sticker oversla, behalve wanneer ik de sticker herken en weet dat het wat anders is. Je hebt tegenwoordig ook al van die rottige doorzichtige, die zie je amper. Stickers van Loesje (iets van we hebben alles al), stickers over geen folders willen maar wel broodjes, sticker over geen folders maar wel Plusmarkt, etc etc.. en dan nog de slecht leesbare eigen stickers, waar soms ook wat anders op staat (folders helemaal door de bus etc), dus dan moet je ze toch bekijken als je er geen post voor hebt. Dan is het toch handig om een vaste wijk te hebben
Ja, maar je moet toch iets als je hem er niet meer af krijgtquote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Of al die zelfgemaakte mededelingen of aangepaste stickers. Dan hebben ze van een NEE JA-sticker de eerste NEE in een JA veranderd, zodat er nu staat: JA geen ongeadresseerd reclamedrukwerk. Dan staat er in wezen toch nog steeds hetzelfde?
Klopt. Zeker als je de wijk voor het eerst doet kun je erdoor verrast worden. Sommigen krijgen daardoor van mij alsnog een folder, ook al willen ze het niet. Ik ga er niet achteraan om de folder er weer uit te krijgen. Moeten ze maar duidelijker zijn.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Ook irritant: stickers aan de binnenkant vd klep bij een buitenbus.
Ook leuk zijn NEE stickers met lichtgrijze letters op een transparante achtergrond diequote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ja, wat moet je nou met al die grappig bedoelde stickers? Moet je daar nog aandacht aan besteden? Op die broodjessticker staat nml ook nog (in kleine lettertjes dat ze geen reclamedrukwerk willen). Maar wat moet je met: NEE geen creationisme, JA wel Darwin, NEE geen rekeningen, JA wel de Postcodekanjer, etc.
Of al die zelfgemaakte mededelingen of aangepaste stickers. Dan hebben ze van een NEE JA-sticker de eerste NEE in een JA veranderd, zodat er nu staat: JA geen ongeadresseerd reclamedrukwerk. Dan staat er in wezen toch nog steeds hetzelfde?
Zo zeg, schandalig! Terwijl de post toch al om 12.45 aangeleverd wordt.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:32 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Je ziet het verkeerd. Normaal is de post een uur te vroeg omdat de bezorgers in jouw wijk zo supergemotiveerd zijn. Vandaag was de post gewoon op tijd. Dus wat zeur je nou?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:32 schreef Iwanius het volgende:
Het personeelsbeleid van PostNL zit bomvol met tegenstrijdigheden...quote:Op zaterdag 17 mei 2014 20:00 schreef allweather het volgende:
Ik wil heel graag eerder beginnen. Maar ik moet toch echt wachten totdat mijn post op het depot is (wat betekent dat als ik middag-wijken heb, ik toch echt tot ongeveer 12:45 moet wachten totdat de auto met o.a. de post die ik moet gaan bezorgen op het depot is gearriveerd). En als ik bij ziekte/verlof een wijkje overneem of als het extreem druk is of als er een machine stuk gaat of als er een auto stuk gaat waardoor de post niet op tijd op het depot kan komen of...........(vul maar in)
dan kan ik nog later beginnen en valt de post dus ook later bij mensen op de deurmat.
Maar alle gekheid op een stokje: ik denk dat veel mensen denken dat de postbode/postbezorger zijn/haar eigen tijd kan indelen. Ook in de vacatures staat nog steeds de misleidende tekst dat je gelijk om 11:00 kan beginnen (was het maar waar).
Juist ja, zowel 11 uur beginnen als zelf kiezen hoe laat je begint kan hier niet echt meer in de codes waar ik werkquote:We zoeken vooral mensen die op dinsdag, donderdag en/of zaterdag post kunnen bezorgen. Dat doe je 2 tot 4 uur per dag, tussen 11.00 en 17.00 uur (in bepaalde gebieden heb je zelfs tot 18:00 de tijd). Je kiest zelf of je direct om 11.00 uur begint of pas later in de middag. Je kunt het dus makkelijk combineren met je andere bezigheden.
Op een zonnige zaterdag gaan zitten wachten op de postbezorgerquote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:32 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Vergeet de "NEE, geen pepernoten voor Sinterklaas!" oid nietquote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Er zijn tegenwoordig zoveel varianten op de NEE sticker dat ik bijna alles met een dergelijke sticker oversla, behalve wanneer ik de sticker herken en weet dat het wat anders is. Je hebt tegenwoordig ook al van die rottige doorzichtige, die zie je amper. Stickers van Loesje (iets van we hebben alles al), stickers over geen folders willen maar wel broodjes, sticker over geen folders maar wel Plusmarkt, etc etc.. en dan nog de slecht leesbare eigen stickers, waar soms ook wat anders op staat (folders helemaal door de bus etc), dus dan moet je ze toch bekijken als je er geen post voor hebt. Dan is het toch handig om een vaste wijk te hebben
Iwanius gebruikt het woord "hoezeer" terwijl hij bedoelt "in hoeverre".quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:44 schreef posje het volgende:
[..]
Zo zeg, schandalig! Terwijl de post toch al om 12.45 aangeleverd wordt.
(Laatste zin kan ik geen chocola van maken.)
Overigens meer dan vijf uur gewerkt op mijn vrije dag (verlof), over motivatie gesproken. De post moet toch weg hè!
Ik moet zeggen dat ik die regen vorige week juist net de goede verkoelende werking vond hebben. Heb het al snel warm en zeker met die schitterende kleding van postNL is een beetje verkoeling meer dan welkom. Regenjas moet je dan ook niet aandoen, die "zomerjas" houd genoeg tegen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:45 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja ik ooksowieso heb ik een gruwelijke hekel aan regen, maar op het werk schiet het echt niet op. Natte post etc, regenpak is vervelend... met dit soort weer vind ik het ook gewoon wel lekker om buiten te zijn
Al zou ik het niet erg vinden als het lekker rustig is, moet vanavond ook nog weer iets
wat voor dom ongelukje was het? Moet toch nog wel heel wat zijn geweest zou je denken als je een been en enkel breekt.quote:Op maandag 19 mei 2014 02:14 schreef V__L_N het volgende:
Ik mag en ik moet geen vrij nemen.
Ik heb vandaag bij een dom ongelukje me enkel en been gebroken... GVD,
Aiquote:Op maandag 19 mei 2014 02:14 schreef V__L_N het volgende:
Veel beterschap gewenstquote:Op maandag 19 mei 2014 02:14 schreef V__L_N het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |