wat dacht je van de extra tijd die je er voor nodig hebt?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:06 schreef superkimmi het volgende:
die zakjes van h&m die je nog niet door de grootste brievenbussen krijgt omdat de kleding dan aan de buitenkant blijft hangen, krijg je ook echt niet in die oranje bus..
die had ik laatst nog wel is ie over?(mij onbekend)quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:41 schreef posje het volgende:
Dat gekl**t met die H&M z-/pakjes, daar mag best een broek voor halve prijs tegenover staan.En hoeveel tijd ben je kwijt bij brievenbussen waar nog geen fatsoenlijk tijdschrift doorheen past, laat staan een hele stapel!? Blij dat we de Linda niet meer hebben
Dat is k....quote:Goed, binnenkort hebben we in de hele omgeving geen ochtendwijken meer. Ik neem aan dat niks meer in de weg staat als mensen er een Sanddwijk bij willen nemen?
Psies, tot nu toe was het zonodig nog wel eens te regelen dat de post 's ochtends bij een ander depot werd aangeleverd, om meer wijken te kunnen combineren. (Wij hebben zelf al een tijdje geen ochtendlevering meer). Eindje fietsen maar dan heb je ook wat. Ergens anders invallen als iemand uitvalt is er dus ook niet meer bij....quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:01 schreef allweather het volgende:
[..]
Dat is k.... <...> Ook niet handig als er veel zieken/verlofgangers zijn; een extra wijkje doen wordt dan erg lastig.
Heel even, nu iedereen nog binnen zit. Fijne dag allemaalquote:
Bij ons werken ze al een tijdje met het servicecentrum, en ik vind het een hele verbetering. Zat je voorheen met een TC die of z'n telefoon niet opnam of roostervrij was, nu wordt er ALTIJD opgenomen, ook op zaterdagmiddag om 16.30.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 09:21 schreef posje het volgende:
Werkt iemand van jullie al met het zgn Service Centrum (Bezorgen)?
Dat lijkt me nou echt armoe. Nou heb ik eens een zeer toegankelijke leidinggevende, mag ik alleen nog maar bellen met het service centrum (of een afspraak met TC laten maken).
Leuker kunnen ze het niet maken.
Ja, in dat geval heeft het ook voordelen. Het lijkt mij nogal onpersoonlijk. Onze TC is bijna altijd bereikbaar (of belt terug), is van veel mensen op de hoogte wat er speelt, weet b.v. ook dat als ik ergens over klaag, dan is er ook echt wat, dat soort dingen.... maar goed, we zullen zien.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons werken ze al een tijdje met het servicecentrum, en ik vind het een hele verbetering. Zat je voorheen met een TC die of z'n telefoon niet opnam of roostervrij was, nu wordt er ALTIJD opgenomen, ook op zaterdagmiddag om 16.30.
Hoe is het mogelijk, die lokale verschillen. Hier 5 volle tassen post (en 1 hah) voor 1 enkele wijk. Ik ben pas net klaar!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:33 schreef superkimmi het volgende:
Was niks hier. Voor 2 wijken in totaal 3 tassen folder en 3 post
Twee Kampioenen per adres en stapels dikke brochures van de stadsschouwburg.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:10 schreef dud0r het volgende:
Hoe komen jullie aan een boel post? Hier was geen drol. Voor 10.30 was de hele tent leeg hier.
Hier voor 1,5 wijk 3 volle tassen en 3 HAH. Inderdaad apart, die lokale verschillen...quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe is het mogelijk, die lokale verschillen. Hier 5 volle tassen post (en 1 hah) voor 1 enkele wijk. Ik ben pas net klaar!
abelli zooi kunnen ze weer met de collega s de bestellingen meegevenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:48 schreef gelestipjes het volgende:
Hier haast niks te doen, half 10 was alles klaar. Wel 5 soorten hah, onder andere zo'n irritant klein rotkaartje. En zo'n beetje de hele tijd regen gehad bij het bezorgen
Bijna 400quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Hier vandaag redelijk groot postvolume door dikke magazines van een lokaal theater (200-300 gram per stuk schat ik). Loopronde duurde 2,5 uur en de eerste 2 uur nagenoeg droog, laatste halfuur dan alsnog zeiknat geworden door stromende regen
Ik ga het gewoon proberen (ze zoeken iemand voor mijn eigen straat).quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:04 schreef posje het volgende:
Goed, binnenkort hebben we in de hele omgeving geen ochtendwijken meer. Ik neem aan dat niks meer in de weg staat als mensen er een Sanddwijk bij willen nemen?
Hoezo zou niks daar meer aan in de weg staan? Het is immers niet zo dat het niet mag omdat ze bang zijn dat je dan niet genoeg tijd meer hebt om het spul van postnl weg te brengen, het mag niet omdat het dan voor mensen helemaal niet meer duidelijk is wanneer iets van sandd is en wanneer van postnl. Het feit dat er geen ochtendwijken meer zijn verandert daar niks aan.quote:Op zondag 11 mei 2014 09:12 schreef posje het volgende:
[..]
Ik ga het gewoon proberen (ze zoeken iemand voor mijn eigen straat).
Rond het middaguur van pet en jas wisselen, desnoods een baardquote:Op zondag 11 mei 2014 09:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hoezo zou niks daar meer aan in de weg staan? Het is immers niet zo dat het niet mag omdat ze bang zijn dat je dan niet genoeg tijd meer hebt om het spul van postnl weg te brengen, het mag niet omdat het dan voor mensen helemaal niet meer duidelijk is wanneer iets van sandd is en wanneer van postnl. Het feit dat er geen ochtendwijken meer zijn verandert daar niks aan.
Klopt, daar dacht ik ook over na. Het feit dat veel mensen het nu al niet snappen (en met wat voor post dan ook naar mij komen), maakt dat het niet zoveel anders zal zijn. Eigenlijk gaat het de mensen niet zoveel aan wie de persoon is die de post bezorgt. Is de post afkomstig van Sandd, dan klagen ze bij Sandd, komt de post van PostNL, dan geven ze een complimentje aan PostNL.quote:Op zondag 11 mei 2014 09:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hoezo zou niks daar meer aan in de weg staan? Het is immers niet zo dat het niet mag omdat ze bang zijn dat je dan niet genoeg tijd meer hebt om het spul van postnl weg te brengen, het mag niet omdat het dan voor mensen helemaal niet meer duidelijk is wanneer iets van sandd is en wanneer van postnl. Het feit dat er geen ochtendwijken meer zijn verandert daar niks aan.
Klopt, maar in de praktijk tillen ze er niet zo zwaar aan, heb ik het idee. Ik ken mensen die voor Sandd en PostNL loopt, en zolang je de 2 strikt gescheiden houdt (dus niet de post van Sandd bezorgen met je PostNL-jas aan, of de post samenvoegen) zijn er vestigingen waar het oogluikend wordt toegestaan.quote:Op zondag 11 mei 2014 10:33 schreef allweather het volgende:
SANDD-wijkje erbij kan volgens mij niet vanwege onderstaande bepaling in onze contracten:
Het is werknemer niet toegestaan nevenbezigheden te verrichten:
• die concurrerend zijn voor het bedrijf van de werkgever;
• waardoor sprake is van onverenigbaarheid van functies;
ja die 2 had ik al eerder(een heleboel), waarom 2?(ik heb me er niet in verdiept)quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Twee Kampioenen per adres en stapels dikke brochures van de stadsschouwburg.
als ze beter gaan betalen is dit niet van toepassing, voor sommigen geldt toch : nood breekt wettenquote:Op zondag 11 mei 2014 10:33 schreef allweather het volgende:
SANDD-wijkje erbij kan volgens mij niet vanwege onderstaande bepaling in onze contracten:
Het is werknemer niet toegestaan nevenbezigheden te verrichten:
• die concurrerend zijn voor het bedrijf van de werkgever;
• waardoor sprake is van onverenigbaarheid van functies;
Omdat de heer en vrouw des huizes misschien beide lid zijn? Zelfde zie ik af en toe ook met tvgidsen, naast twee de zelfde gidsen zijn er ook adressen die twee of zelfs drie verschillende tvgidsen hebben. Er zijn ook wel adressen waar ze nog meer kampioenen krijgen, kinderen gok ik? Wat ze er mee moeten maakt me niet zoveel uit, ik weet wat ik er mee moet.quote:Op zondag 11 mei 2014 11:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja die 2 had ik al eerder(een heleboel), waarom 2?(ik heb me er niet in verdiept)
Mijn man en ik zijn ook beide lid. Ik heb 1 exemplaar van de kampioen laten blokkeren, via een mailtje naar de ANWB.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:47 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Omdat de heer en vrouw des huizes misschien beide lid zijn? Zelfde zie ik af en toe ook met tvgidsen, naast twee de zelfde gidsen zijn er ook adressen die twee of zelfs drie verschillende tvgidsen hebben. Er zijn ook wel adressen waar ze nog meer kampioenen krijgen, kinderen gok ik? Wat ze er mee moeten maakt me niet zoveel uit, ik weet wat ik er mee moet.![]()
ANWB/wegenwachtabonnementen zijn persoonsgebonden.quote:Op zondag 11 mei 2014 11:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja die 2 had ik al eerder(een heleboel), waarom 2?(ik heb me er niet in verdiept)
Ik denk niet dat dat de verklaring is. Want dan zou het voorheen ook al zo geweest zijn dat je geregeld meerdere Kampioenen per adres had, en dat is niet zo, meestal heb je er maar 1 per huishouden. Behalve gisteren dus.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:47 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Omdat de heer en vrouw des huizes misschien beide lid zijn? Zelfde zie ik af en toe ook met tvgidsen, naast twee de zelfde gidsen zijn er ook adressen die twee of zelfs drie verschillende tvgidsen hebben. Er zijn ook wel adressen waar ze nog meer kampioenen krijgen, kinderen gok ik? Wat ze er mee moeten maakt me niet zoveel uit, ik weet wat ik er mee moet.![]()
Misschien een foutje bij de drukker?quote:Op zondag 11 mei 2014 15:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat de verklaring is. Want dan zou het voorheen ook al zo geweest zijn dat je geregeld meerdere Kampioenen per adres had, en dat is niet zo, meestal heb je er maar 1 per huishouden. Behalve gisteren dus.
Bovendien viel me op dat wanneer ik voor een adres 2 Kampioenen had deze beide aan EXACT dezelfde persoon waren gericht.
Ik had liever gezien dat ze m'n abonnementsgeld beter zouden besteden, maar ja. Het houdt ons op de straat. Andersom moet ik de Spoor (NS) altijd met mijn buren delen, terwijl het twee verschillende huishoudens zijn (met eenzelfde huisnummer).quote:Op zondag 11 mei 2014 14:47 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Omdat de heer en vrouw des huizes misschien beide lid zijn?
Ik heb de afgelopen 2 maanden een wijk bij Sandd gehad. Ik kreeg 130 euro per maand. Daarvoor moest ik op maandag en donderdagochtend thuis zijn omdat ze die post kwamen brengen. Sorteren deed ik een uur tot anderhalf uur over, bezorgen anderhalf tot 2 uur. Als het heel veel was wel 3, want opnieuw inladen.quote:Op zondag 11 mei 2014 09:12 schreef posje het volgende:
[..]
Ik ga het gewoon proberen (ze zoeken iemand voor mijn eigen straat).
dubbelquote:Op zondag 11 mei 2014 18:13 schreef Troeta het volgende:
[..]
En zolang PostNL jou geen fulltime werkweek aan kan bieden mogen ze jou niet verbieden om daar te werken.
Moreel niet, maar juridisch wel.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:13 schreef Troeta het volgende:
En zolang PostNL jou geen fulltime werkweek aan kan bieden mogen ze jou niet verbieden om daar te werken.
Jurisprudentie?quote:Op zondag 11 mei 2014 19:06 schreef Troeta het volgende:
Neehoor, zijn wel eens zaken van geweest. Zolang PostNL daardoor geen geld verliest en je je werk bij PostNL gewoon doet mogen ze dat helemaal niet eisen.
Kan het zijn dat het toen nog niet standaard in de contracten stond?quote:Op zondag 11 mei 2014 19:55 schreef Troeta het volgende:
Geen flauw idee hoe ik daar aan moet komen, maar waren kennissen en die konden meer mensen die dat hadden en is ook al 6 jaar gelden ofzo, toen Sandd net nieuw was.
Zelfs bij mij stond het er al in, en volgens mij hadden we toen nog niets eens concurrenten (1998)quote:Op zondag 11 mei 2014 21:55 schreef Troeta het volgende:
Denk dat dat er altijd in heeft gestaan, in mijn contract van 10 jaar terug stond het al en bij het tekenen werd het ook nog duidelijk verteld dat het niet mocht.
Dé reden waarom ANWB een slechte keus is als je een fatsoenlijk onderhouden auto rijdt.quote:Op zondag 11 mei 2014 15:13 schreef Zelva het volgende:
[..]
ANWB/wegenwachtabonnementen zijn persoonsgebonden.
Des te meer Kampioenen de ANWB wegzet, des te hoger de oplage, des te hoger de advertentie-inkomsten.
Geen probleem hier.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:29 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Iemand anders ook moeite om de vakantie / verlofkaart te bekijken op mijnpostnl.nl.nl.nl?
Oke. Ik heb 3 verschillende browsers geprobeerd: Internet Explorer, Firefox en Opera. Toen Chrome er ook maar bij geïnstalleerd, en voila, nu verschijnt de vakantiekaart wel in beeld.quote:
quote:Op maandag 12 mei 2014 12:37 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Oke. Ik heb 3 verschillende browsers geprobeerd: Internet Explorer, Firefox en Opera. Toen Chrome er ook maar bij geïnstalleerd, en voila, nu verschijnt de vakantiekaart wel in beeld.
Dus, dankzij de mijnpostnl.nl.nl.nl heb ik nu 4 verschillende soorten browsers!
als je hier al tig jaar loopt en dat nooit eerder had is dat mij onbekendquote:Op zondag 11 mei 2014 14:47 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
ongeveer 35-40uur werk(pm) voor 130 brt? dat is veel te weinig en verbodenquote:Op zondag 11 mei 2014 18:13 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen 2 maanden een wijk bij Sandd gehad. Ik kreeg 130 euro per maand. Daarvoor moest ik op maandag en donderdagochtend thuis zijn omdat ze die post kwamen brengen. Sorteren deed ik een uur tot anderhalf uur over, bezorgen anderhalf tot 2 uur. Als het heel veel was wel 3, want opnieuw inladen.
Vond het echt te weinig geld voor al die moeite en die rotzooi in je huis, dus heb het alweer opgezegd.
Heb eerder voor VSP post gelopen en dat was wél relaxed. Die zetten de post gewoon voor de deur 1x in de week en je mocht zelf bepalen wanneer je het liep in diezelfde week. Daar kreeg ik hetzelfde bedrag voor ongeveer, maar VSP stopte er helaas mee.
je bent niet verplicht thuis te zijn als je een afgesloten schuur hebt.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:04 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ongeveer 35-40uur werk(pm) voor 130 brt? dat is veel te weinig en verboden
Maar je loopt 2x per week. Iedere week dus ongeveer een uur sorteren en 6 uur bezorgen, dan kom ik op ruim 30 uur per maand. Omgerekend dus EUR 4,33 per uur, terwijl Sandd ongeveer het dubbele belooft.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:36 schreef gridjuh het volgende:
[..]
je bent niet verplicht thuis te zijn als je een afgesloten schuur hebt.
daarbij ik sorteer 45kg in ongeveer 25 minuten.
en dan staat er voor het bezorgen meer dan 3 uur uit mijn hoofd in mijn wijk dan.
ik heb niet gezegd hoeveel ik krijg per maand.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar je loopt 2x per week. Iedere week dus ongeveer een uur sorteren en 6 uur bezorgen, dan kom ik op ruim 30 uur per maand. Omgerekend dus EUR 4,33 per uur, terwijl Sandd ongeveer het dubbele belooft.
als de loonheffing er niet is houd je 84 over lekker veel voor 26uur pmquote:Op maandag 12 mei 2014 13:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar je loopt 2x per week. Iedere week dus ongeveer een uur sorteren en 6 uur bezorgen, dan kom ik op ruim 30 uur per maand. Omgerekend dus EUR 4,33 per uur, terwijl Sandd ongeveer het dubbele belooft.
woon ook in flat, maar idd niemand krijgt de sleutel.quote:Op maandag 12 mei 2014 15:47 schreef Troeta het volgende:
Ik woon in een flat, een sleutel na laten maken kost 75 euro, dat had ik er niet voor over, daarbij wil ik ook niet dat mensen mijn huissleutel hebben.
Maar goed, ze komen straks voor het laatst de post brengen gelukkig.
75 is ie van goud?quote:Op maandag 12 mei 2014 15:47 schreef Troeta het volgende:
Ik woon in een flat, een sleutel na laten maken kost 75 euro, dat had ik er niet voor over, daarbij wil ik ook niet dat mensen mijn huissleutel hebben.
Maar goed, ze komen straks voor het laatst de post brengen gelukkig.
ben er nu ook blij mee.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:46 schreef Troeta het volgende:
Begrijp ik hoor Gridjuh, maar ik heb kinderen en nog een oproepbaan en op zaterdag PostNL, thuis moeten blijven om op de post te wachten vind ik dan erg zonde van mijn tijd.
Als ik verder geen werk had en in beweging zou willen blijven zou ik Sandd ook gewoon blijven doen. Maar het loon is wel echt heel treurig.
Goed dat je een MRI krijgt!
Dat is zeker vervelend als je je lens niet in hebtquote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:15 schreef Herfstblad het volgende:
Hier ging het totaal niet. In straat 1 mepte ik een lens uit mijn oog. Fijn als je -7.5 hebt
Buiten in de zon. Nou ja nu binnen wachten tot het avondeten klaar is.quote:
zie je had ik toch voor de tc functie moeten gaanquote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:51 schreef dud0r het volgende:
[..]
Buiten in de zon. Nou ja nu binnen wachten tot het avondeten klaar is.
@ Herfstblad, dat kijkt wel aangenamer na je tc.
vpro idem meerdere en dik, maakte het allemaal redelijk aan het gewichtquote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:05 schreef posje het volgende:
Pffff ik werd meteen gestraft voor die vergissing met de Linda (ipv van Plus, die we kwijt zijn). Volgens mij heeft mijn hele wijk een gratis proefabonnement gekregen
Nah, ik blijf bij mijn meningquote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:51 schreef dud0r het volgende:
[..]
Buiten in de zon. Nou ja nu binnen wachten tot het avondeten klaar is.
@ Herfstblad, dat kijkt wel aangenamer na je tc.
Ja. Dit lijkt mij ook (maar ik ben dan maar alleen een voorbereider). Vind het zelf ook makkelijker/sneller om te doen omdat je (ongeveer) kunt onthouden wat het huisnummer is van het grote stuk wat je hebt gezet. Dus alles veel makkelijker kunt vinden.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
De sorteerder moet toch kunnen bedenken dat zoiets toch helemaal niet handig werkt? Liever alles met de rug naar boven en twee kanten adressen op moeten lezen dan de open kant van de gids boven
Zelfde piramidezetten. Dat werkt veel beter dan alles voor een adres maar lukraak doen, waardoor het bij het bezorgen totaal niet werkt
Piramidezetten, dat mis ik zoquote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
Zelfde piramidezetten. Dat werkt veel beter dan alles voor een adres maar lukraak doen, waardoor het bij het bezorgen totaal niet werkt
De omgekeerde piramide lijkt de nieuwe trend. Bankafschriften het liefst achter een Bol.com-pakje.quote:
De keren dat ik voorbereid heb, vond ik piramide zetten ook veel handiger om deze reden inderdaad.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:20 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Ja. Dit lijkt mij ook (maar ik ben dan maar alleen een voorbereider). Vind het zelf ook makkelijker/sneller om te doen omdat je (ongeveer) kunt onthouden wat het huisnummer is van het grote stuk wat je hebt gezet. Dus alles veel makkelijker kunt vinden.
Dit is natuurlijk niet zo als er haast geen reet aan post is.
Alleen bij ons mag je niet piramide zetten want dat is te langzaam volgens iedereen.. Maar ik blijf het gewoon doen want ik merk dat ik veel sneller ben daardoor. En m'n tijd haal ik toch altijd wel ruim.
toevallig vrij geweest vandaag ;-)quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:07 schreef superkimmi het volgende:
Leuk als je bij sandd werkt en bang bent voor insecten: bij de quest van deze maand zit een sprinkhaan.. Inclusief recepten
Ik mag toch hopen dat de meeste bezorgers tegen die tijd ook in de zon al zaten.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:21 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
zie je had ik toch voor de tc functie moeten gaan
dat is inderdaad het beste, regelmatig is het net of je zelf nog alles moet gaan voorbereiden,quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
De sorteerder moet toch kunnen bedenken dat zoiets toch helemaal niet handig werkt? Liever alles met de rug naar boven en twee kanten adressen op moeten lezen dan de open kant van de gids boven
dat is prima te eten, zeker gefrituurdquote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:07 schreef superkimmi het volgende:
Leuk als je bij sandd werkt en bang bent voor insecten: bij de quest van deze maand zit een sprinkhaan.. Inclusief recepten
ja met het risico dat ie op straat belandquote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:40 schreef posje het volgende:
[..]
De omgekeerde piramide lijkt de nieuwe trend. Bankafschriften het liefst achter een Bol.com-pakje.
nou ik nodig je uit, ik zoek nog iemand die hem op wil eten, dan wil ik m wel bereidenquote:Op woensdag 14 mei 2014 07:14 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat is prima te eten, zeker gefrituurd
Punt is dat niet iedere bezorger/postbode het fijn vindt op die manier. Ik snap zelf ook niet waarom iemand de open kant boven zou willen hebben, maar enkele collega's zaten er flink over te klagen bij de werkbespreking, en blijkbaar moet het officieel wel met de open kant boven zodat je het adres beter kunt lezen. Ik zet het nog wel steeds met de dichte kant boven omdat ik er vanuit ga dat het merendeel dat toch echt fijner vindt, maar ik kan me dus voorstellen dat andere sorteerders dat niet doenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |