En de huidige -8 kost officieel ruim $350.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:43 schreef Woods het volgende:
Laat mooi zien hoeveel mensen er werk hebben door 1 samengesteld product. Die prijzen toendertijd$31.000.000 in '69 en al $131.000.000 voor de -400. Was natuurlijk een heel andere tijd waar dat ook toendertijd superduur was.
Voor alle mensen die de komende tijd met een KLM 747 Business gaan vliegen; kijk even of het PH-BFK of PH-BFW is; dat zijn namelijk nog de enige 747's met de oude Business Classquote:Jaarlijks vindt op Schiphol onderhoud plaats aan de start- en landingsbanen. Dit onderhoud is noodzakelijk om de banen in goede staat te houden en zo een veilige afhandeling van het vliegverkeer te kunnen laten plaatsvinden.
Op de kruising van de Buitenveldertbaan (09 – 27) en de Aalsmeerbaan (18L – 36R) bevindt zich een zogeheten gootconstructie. Deze gootconstructie is aangelegd in de jaren ’60 en is van groot belang voor de afvoer van regenwater van het baanoppervlak. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat de gootconstructie in 2017 vervangen zou worden. Maar naar aanleiding van een toenemend aantal storingen en een aantal recentelijk uitgevoerde inspecties is gebleken dat verder uitstel van de werkzaamheden niet mogelijk is. Daarom is besloten om in 2014 het gotenstelsel in de kruising compleet te vervangen. De werkzaamheden worden gecombineerd met het normaal onderhoud aan de Buitenveldertbaan.
Van 5 tot en met 26 mei is er sprake van gewijzigd baangebruik als gevolg van groot onderhoud aan de kruising van de Buitenveldertbaan en de Aalsmeerbaan. Vanwege de werkzaamheden is de Buitenveldertbaan gedurende deze periode buiten gebruik. De Aalsmeerbaan kan alleen verkort gebruikt worden. Dit betekent dat zware vliegtuigtypes tijdens de onderhoudsperiode op andere banen dan de Aalsmeerbaan worden afgehandeld.
Omdat de Buitenveldertbaan niet in gebruik is kan het, bij harde westenwind, noodzakelijk zijn om de Schiphol-Oostbaan in te zetten. Dit geldt ook voor de nacht. Bij normale weersomstandigheden zal het niet beschikbaar zijn van de Buitenveldertbaan naar verwachting tot weinig verandering in het baangebruik leiden.
Het afwijkend baangebruik zal waarschijnlijk leiden tot extra overlast in de omgeving van Schiphol.
Enne; nog een keer de Arke 787:quote:PARIJS - De topman van Air France-KLM, Alexandre de Juniac, heeft vrijdag in een vraaggesprek met de Franse kran Les Echos zegt dat het luchtvaartconcern niet van plan is alle 'full freighters', de puur op vracht gerichte toestellen, van de hand te doen. De Frans-Nederlandse luchtvaartgroep is wel bezig zijn vrachtvloot uit te dunnen. Bij Air France worden twee van de vier full freighters dit jaar uitgefaseerd.
KLM gaat van tien naar acht full freighters. In plaats daarvan willen de twee maatschappijen meer vracht vervoeren in het ruim van passagiersvliegtuigen, de zogenoemde belly. De bellyvracht maakt nu ook al een belangrijk deel uit van het vrachtvolume.
KLM liet vorige maand weten alle opties voor het vrachtvervoer open te houden, na geruchten dat het al zijn full freighters van de hand zou willen doen. Air France-KLM lijdt door de lage vraag en overcapaciteit al jaren verlies op het goederenvervoer.
Air France-KLM komt in de zomer overigens met een nieuw strategisch programma, na het aflopen van het huidige plan Transform 2015 dat is gericht op kostenbesparingen. Het nieuwe plan zal ingestoken zijn op groei, aldus De Juniac.
Jep.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:54 schreef Woods het volgende:
Heeft Arke domweg eerder 787 besteld dan KLM die pas in 2015 komen?
quote:
Ik vind hem gaaf. Was overigens een een record-setting vliegtuig.quote:
Ik vind het leuk tussen de nieuwtjes doorquote:Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:
Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
Doorgaan!quote:Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik vind hem gaaf. Was overigens een een record-setting vliegtuig.
Ook lekker simpel; haal gewoon een stuk van een 747 af![]()
Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
Dit is al eens heel erg fout gegaan met een A320, weliswaar omdat fly-by-wire toen net in de kinderschoenen stond binnen de commerciële luchtvaart:quote:Op zondag 4 mei 2014 17:24 schreef Adrie072 het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)yby_in_budapest.html
Mwah, op snelheid laag overvliegen is weer heel wat anders dan op minimale snelheid met max. angle of attack lager dan boomtoppen voorbij hoveren.quote:Op zondag 4 mei 2014 22:12 schreef blingbling11 het volgende:
Dit is al eens heel erg fout gegaan met een A320, weliswaar omdat fly-by-wire toen net in de kinderschoenen stond binnen de commerciële luchtvaart:
Ik lees het ook, ga door zou ik zeggen.quote:Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
lekker doorgaan!quote:Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik vind hem gaaf. Was overigens een een record-setting vliegtuig.
Ook lekker simpel; haal gewoon een stuk van een 747 af![]()
Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
Je posts worden (ook) door mij erg gewaardeerd!quote:Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:
Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
En het heeft een kleurtje gekregen:quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:02 schreef Iemand91 het volgende:
Dames (?) en heren; mag ik u presenteren: de 1500e Boeing 747!
45 jaar en nét geen 7 maanden na de eerste 747 (30 september 1969) rolt deze 747 op 24 april de assembly line af...
Er zit nog een sticker op waar normaal gesproken lufthansa.com staat (boven de registratie). lufthansa.com zou helemaal verdwijnen van de livery en de sticker is ook korter dan de ruimte die lufthansa.com zou innemen. Misschien dat daar iets onder komt?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:55 schreef Iemand91 het volgende:
Tenzij er nog een sticker opkomt niets speciaals aangedaan dus. Toch wel jammer/raar...
Zoiets wordt inderdaad genoemd.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:11 schreef OEM het volgende:
Er zit nog een sticker op waar normaal gesproken lufthansa.com staat (boven de registratie). lufthansa.com zou helemaal verdwijnen van de livery en de sticker is ook korter dan de ruimte die lufthansa.com zou innemen. Misschien dat daar iets onder komt?
Doorgaan! Ik lees ze ook altijd met veel plezier. Ben niet zo'n vliegtuig diehard maar als er nieuwe posts zijn in dit topic lees ik ze altijd.quote:Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik vind hem gaaf. Was overigens een een record-setting vliegtuig.
Ook lekker simpel; haal gewoon een stuk van een 747 af![]()
Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
Verder kwamen er foto's naar buiten die toonden dat het vliegtuig niet verwoest was en de VS technologie dus (deels) bekend werd voor de Sovjets. Dit alles bracht de VS regering natuurlijk gigantisch in verlegenheid.quote:"I must tell you a secret. When I made my first report I deliberately did not say that the pilot was alive and well... and now just look how many silly things the Americans have said."
quote:
Rechtsboven in de hoek is nog net een van de Evergreen 747 supertankers zichtbaar; ook bijzonder omdat deze zijn omgebouwd tot blusvliegtuigen!quote:Op zaterdag 3 mei 2014 01:37 schreef Iemand91 het volgende:
Verderop staat de bekende PZ-TCM (eveneens klikbaar); een 747-300 van Surinam Airways; zij namen PH-BUW in 2004 over van KLM.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)18567.jpg]afbeelding[/url] ]
Jep; dat is N479EV, een Boeing 747-100 en de 2e Evergreen Supertanker. N470EV staat iets verderop (naast 2 andere Evergreen 747's) en is een 747-200 en was de eerste Supertanker.quote:Op donderdag 8 mei 2014 00:29 schreef Ferry_76 het volgende:
Rechtsboven in de hoek is nog net een van de Evergreen 747 supertankers zichtbaar; ook bijzonder omdat deze zijn omgebouwd tot blusvliegtuigen!![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Evergreen_747_Supertanker
Nee hoor. Op de Oostbaan kan alles landen tot de 747 aan toe.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:47 schreef the-it het volgende:
Raar, ik zie 747's en a340's op de oostbaan landen, die is toch veel te kort?
Blijft altijd vet zo'n Antonov (of überhaupt andere kisten) zo vlak over de weg.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:58 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Woensdag landde de Antonov op Gilze Rijen om 2 Apache helikopters op te halen.
http://www.omroepbrabant.(...)ers+op+te+halen.aspx
[ afbeelding ]
Geniet d'r van!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:06 schreef Thetallguy het volgende:
Zo vandaag AMS-LHR-LAX vliegen met BA 320/380. Eerste segment vertraagd dus konden de overstap niet meer halen. Snel omgeboekt door BA op AMS-YUL-LAX met KL/AC. Straks dus nog een stukje MD11 voor alle fappers alhier
En PH-TFK komt op een kleine maand op 5 juni om 12:00 uur aan op Schiphol.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:25 schreef Iemand91 het volgende:
Amsterdam - Buenos Aires is zo'n 7107 mijl / 11,437 km, gemiddeld 13 1/2 uur.
Amsterdam - Jakarta is zo'n 7055 mijl / 11.354 km; blijkbaar gem. 13.5 uur.
Scheelt haast niets inderdaad; afhankelijk van wind/route e.d. zullen ze met elkaar wedijveren.
twitter:flightradar24 twitterde op donderdag 08-05-2014 om 14:28:09Today's aircraft marathon over Turkey was won by KLM441 http://t.co/I2Mk3ZKJ6R reageer retweet
Garuda zit sinds kort in het Skysteam Alliance en Amsterdam is een hub daarvan; niet London Gatwick. Maar ze willen wel London bedienen, dus ze vliegen even door naar London.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:35 schreef Tinos85 het volgende:
Hoezo vliegt die kist van Jakarta nog door naar Londen dan?
Tag-on van Garuda. Singapore Airlines vliegt ook München-Manchester met een 777-300 ER bijvoorbeeld, als tag-on van de vlucht van Singapore naar München.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 02:22 schreef nattermann het volgende:
Wut, Amsterdam-Gatwick met een 777![]()
Kortste vlucht die ik ooit heb gemaakt trouwens, Schiphol-Stansted. Geloof dat ik 45 minuten aan boord ben geweest, inclusief instappen/uitstappen etc.!
Yep, en Lufthansa Bangkok-KL. Is ook maar een kort stukje.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Garuda zit sinds kort in het Skysteam Alliance en Amsterdam is een hub daarvan; niet London Gatwick. Maar ze willen wel London bedienen, dus ze vliegen even door naar London.
Opzich niet héél bijzonder, maar ik ken zo geen andere dergelijke route met een grote kist op kleine afstand in de buurt.
Eigenlijk het zelfde wat KLM bijvoorbeeld doet op Kuala Lumpur - Jakarta route, en Singapore - Bali, Sint-Maarten - Curacao en nog meer.
Singapore Airlines München-Manchester zoals ik net schreef, met een 777-300 ER. Goed, is wel langer dan Amsterdam - Gatwick maar alsnog duidelijk short haul.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Opzich niet héél bijzonder, maar ik ken zo geen andere dergelijke route met een grote kist op kleine afstand in de buurt.
Vet!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:58 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Woensdag landde de Antonov op Gilze Rijen om 2 Apache helikopters op te halen.
http://www.omroepbrabant.(...)ers+op+te+halen.aspx
[ afbeelding ]
Over korte vluchten gesproken; Ben zelf een keer van Barcelona naar Palma de Mallorca gevlogen, dat was in totaal nog geen half uur. Je kunt Mallorca soms zelfs zien liggen vanuit Barcelona.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 02:22 schreef nattermann het volgende:
Wut, Amsterdam-Gatwick met een 777![]()
Kortste vlucht die ik ooit heb gemaakt trouwens, Schiphol-Stansted. Geloof dat ik 45 minuten aan boord ben geweest, inclusief instappen/uitstappen etc.!
Voor de geinteresseerden: op de meest recente kaart (april 2013) van Svyatoshino in Google Earth kun je ook de 2e An-225 (nou ja, wat ervan gemaakt is) zien.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 00:58 schreef Iemand91 het volgende:
Grappig is overigens dat de 225 te zien is op Google Maps.
Op Google Earth is hij hier te zien; datum van Google Earth is 3 september 2012.
En wel hier.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:11 schreef OEM het volgende:
Voor de geinteresseerden: op de meest recente kaart (april 2013) van Svyatoshino in Google Earth kun je ook de 2e An-225 (nou ja, wat ervan gemaakt is) zien.
Dat is de An124 static test airframe: http://www.airliners.net/(...)ba7921174cdb5ea9dbddquote:
Verbeterd. Ik had nog voor ogen hoe die 2e 225 eruit zag en dit leek precies. Ook dacht ik even verkeerd dat ik dacht dat fuselage groter leek dan de 124's die daar ook staan.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:23 schreef OEM het volgende:
Dat is de An124 static test airframe: http://www.airliners.net/(...)ba7921174cdb5ea9dbdd
Jep; de wingbox:quote:De 2e an-225 kun je herkennen aan het feit dat ie een gedeelte (wingbox?) van de vleugels heeft. In de foto van april 2013 staat ie buiten (blijkbaar staat/stond ie altijd binnen): zie ten zuiden van de hangar:
quote:Bonaire steunt plan Hartman luchthavens Cariben
KRALENDIJK - Bonaire steunt de oproep van vice-voorzitter Peter Hartman van Air France-KLM om de luchthavens in het Caribisch deel van het Koninkrijk der Nederlanden te benutten als 'gateway' tussen Nederland en Latijns-Amerika. Hartman deed die uitspraak woensdag in de Telegraaf. Het Bestuurscollege van Bonaire ziet voor het eiland een aanzienlijke rol als hub weggelegd.
“Wij hebben een tot in detail uitgewerkt en door luchtvaartdeskundigen getoetst plan voor de upgrading van Flamingo Airport zodat de KLM Bonaire optimaal kan benutten als knooppunt in haar netwerk tussen Europa en Zuid-Amerika", laat het bestuurscollege in een verklaring weten.
Het Bestuurscollege heeft het Kabinet vorig jaar gewezen op het grote economische voordeel voor Nederland om te kunnen beschikken over “een goed geoutilleerde internationale luchthaven pal voor de kust van een geweldige groeimarkt”. Bijkomende voordeel zou zijn dat Flamingo Airport op Nederlands grondgebied ligt, want Bonaire is een bijzondere gemeente. Met de voorstellen van het Eilandbestuur is vooralsnog niets gedaan.
KLM gebruikte Bonaire tot enkele jaren geleden als vaste tussenstop op vluchten van Schiphol naar de Zuid-Amerikaanse landen Ecuador en Peru. Met de vervanging van de MD-11 door de Boeing 777 op die routes bleek de tussenstop op Bonaire niet langer noodzakelijk.
Springplank
Hartman ziet de ABC-eilanden nu als “springplank naar nieuwe bestemmingen in Zuid-Amerika”, zo zei hij in de Telegraaf. “Dat scheelt reistijd en kosten en levert veel banen en economische bedrijvigheid op de Antillen op. Onze Braziliaanse partner GOL en het Antilliaanse Insel Air kunnen actief meewerken aan deze uitbreiding van het Schiphol-netwerk.”
De Air France-KLM topman ziet ook een rol weggelegd voor concurrent Arkefly, het Nederlandse kabinet, Luchtverkeersleiding Nederland en Schiphol. Bedoeling is om tientallen miljoenen in de luchtvaart op Bonaire en later op Aruba en Curaçao te investeren, samen met particuliere ondernemers en de regeringen van de ABC-eilanden.
Say whatquote:“Dat scheelt reistijd
Verlies van banen en omzet/winst, omdat mensen dan wel weer goedkoop met Iberia of AlItalia of Lufthansa of BA naar Zuid Amerika vliegen lijkt me. Of ze moeten voor dezelfde prijs een stopover mogelijkheid van een weekje aanbieden, dán wordt het pas interessant imho.quote:en levert veel banen en economische bedrijvigheid op de Antillen op.
Vluchten met een tussenstop zijn vaak goedkoper.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:26 schreef flipsen het volgende:
Verlies van banen en omzet/winst, omdat mensen dan wel weer goedkoop met Iberia of AlItalia of Lufthansa of BA naar Zuid Amerika vliegen lijkt me. Of ze moeten voor dezelfde prijs een stopover mogelijkheid van een weekje aanbieden, dán wordt het pas interessant imho.
Niet dat ik weet. Er zijn er ook nog maar 4 over die op 2 bestemmingen (Montreal en Toronto) gevlogen worden; dus ze staan veel stil.quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:47 schreef LintuxCx het volgende:
Is KLM trouwens misschien weer bezig een MD11 voor te bereiden voor vertrek? Twee keer langs Schiphol gereden deze week, eerste keer stonden volgens mij PH-KCD (?) en PH-KCK (?) naast elkaar, maar vanmiddag niet meer.
Blijft toch een sneu gezicht, hoe die daar zo langs de weg geparkeerd staan.
En hij is weer bezig; hier een foto van gisteren op Gostomel Airport in Kiev:quote:Op dinsdag 13 mei 2014 00:58 schreef Iemand91 het volgende:
- Misschien eens gekeken naar wat de Antonov 225 aan het doen is momenteel?
Weinig; hij staat sinds 21 december voor groot onderhoud op Gostomel Airport.
Onderhoud om deze nog decennia door kunnen laten vliegen. Kist heeft ondertussen 8000 cycles en 20.000 uren gemaakt.
Grappig is overigens dat de 225 te zien is op Google Maps.
Op Google Earth is hij hier te zien; datum van Google Earth is 3 september 2012.
Bron: http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=166208quote:A Cityjet RJ85, operating flight WX 281 to Florence, returned to London City Airport (LCY) after a cover/fairing of the flap operating mechanism on the left hand wing became partially detached.
Flight 281 took off from runway 27 at 07:38 local time. The flight climbed to 3400 feet and turned back while over Maidenhead. A safe landing was carried out at 08:27.
Gaat om KL767 met PH-AON. De nieuwste A330(-200) in KLM's vloot; die vorig jaar april in de vloot kwam.quote:SCHIPHOL - Vrijdag voert KLM voor het eerst een vlucht op biobrandstof uit naar het Caribisch Gebied. De Airbus A330-200 vertrekt rond 12.30 uur vanaf Schiphol naar Aruba en Bonaire. Op de vlucht is een grote delegatie van KLM en andere bedrijven die actief zijn op het gebied van duurzame ontwikkeling aanwezig.
Naast KLM-topman Camiel Eurlings vliegen onder meer ook Schiphol-CEO Jos Nijhuis en LVNL-directeur Paul Riemens mee naar Aruba. Ook de CEO’s van het WNF en TNO en topmanagers van Airbus en VN-luchtvaartorganisatie ICAO zijn op de vlucht aanwezig.
De keuze voor Aruba als bestemming voor de biobrandstofvlucht is niet voor niets gekozen: het Caribische eiland heeft zich ten doel gesteld om de energievoorziening in 2020 volledig 'vergroend' te hebben.
Zaterdag vindt op Aruba een Rondetafelbijeenkomst plaats waarbij duurzame luchtvaart centraal staat. Ook is de finale van de Green Aruba Challenge, een wedstrijd van concepten die Aruba duurzamer moeten maken.
Eerder al vloog KLM intercontinentaal op biobrandstof op basis van afgewerkt frituurvet naar Rio de Janeiro en New York. Binnen Europa gebeurde dat op vluchten naar Parijs. De leverancier van de brandstof was daarbij SkyNRG.
Bron: http://theaviationist.com/2014/05/16/dc-10-air-tanker-video/quote:KUSI photojournalist Taylor Schuss filmed the DC10 Air Tanker (unofficially dubbed “Supertanker”) fighting the Cocos Fire in San Marcos, California, from the receiving end of a load of fire retardant on May 14.
Note the King Air flying as a pathfinder ahead of the DC-10 to point the drop zone for the tanker.
The DC-10 Air Tanker is a standard McDonnell Douglas DC-10 airliner that was converted to carry up to 12,000 US gallons (45,000 liters) of water or fire retardant in an exterior belly-mounted tank.
Two such kind of air tankers, operated by the 10 Tanker Air Carrier, are currently flying under callsign Tanker 910 and 911.
Dit is op zich niet zo heel erg spannend toch? Ik heb voor een jaar of 3 geleden dat wel eens meegemaakt tijdens een vlucht van CUR naar AMS met de Nairobi (744). Ik kwam er bij het open doen van het raamschijf achter dat er we onderweg een afdekkap die zorgt voor een betere aerodynamica waren verloren.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:37 schreef Iemand91 het volgende:
Enne vandaag:
[..]
Bron: http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=166208
[ afbeelding ]
En morgen:
KLM op biobrandstof naar Aruba en Bonaire
[..]
Gaat om KL767 met PH-AON. De nieuwste A330(-200) in KLM's vloot; die vorig jaar april in de vloot kwam.
Was eerst bedoelt als een tanker voor de US Air Force; en heeft ook in die kleuren gevlogen:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)52774.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Neuh, maar je ziet nog zo heel vaak foto's van dergelijke situaties verschijnen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:43 schreef Sunri5e het volgende:
Dit is op zich niet zo heel erg spannend toch? Ik heb voor een jaar of 3 geleden dat wel eens meegemaakt tijdens een vlucht van CUR naar AMS met de Nairobi (744). Ik kwam er bij het open doen van het raamschijf achter dat er we onderweg een afdekkap die zorgt voor een betere aerodynamica waren verloren.
Wat was daar nou het voordeel van? Dat wachten op perfect weer te lang zou duren?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:08 schreef Iemand91 het volgende:
[...] vliegen wanneer de weeromstandigheden nog net niet goed genoeg waren brachten hem het succes.
Het feit dat hij niet de enige was die op het punt stond om een poging te maken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:15 schreef LintuxCx het volgende:
Wat was daar nou het voordeel van? Dat wachten op perfect weer te lang zou duren?
Tja dat is het jammere eraan als een vliegtuig uit de vloot gaat. Dan is er jaren van te voren niet meer echt de noodzaak om zo'n kist (qua interieur) in optimale staat te houden.quote:Zoek voor de grap eens op Google naar G-BNLS, eerste resultaat is een FlyerTalk thread over hoe verwaarloosd (qua interieur) dat vliegtuig twee jaar geleden kennelijk al was.
En hier ook de de first class cabin nadat ze in Cardiff er alles uitgehaald hebben.twitter:JonnyLutton twitterde op dinsdag 20-05-2014 om 12:14:23Ready to go. 10hrs 26mins of flight left on #BNLS http://t.co/Siq0ueRIOJ
reageer retweet
a.s. Donderdag 21.30 op Ned. 2twitter:AndereTijden twitterde op woensdag 21-05-2014 om 11:00:01Een splinternieuw KLM-toestel stort in 1958 in de oceaan bij Ierland. Hoe kan dit? Andere Tijden zoekt het uit http://t.co/0QnCWUxJ1l reageer retweet
Hebbes, zoiets gokte ik uiteindelijk al op ja.quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:21 schreef Iemand91 het volgende:
Het feit dat hij niet de enige was die op het punt stond om een poging te maken.
Hij had op dat moment de ballen om toch maar te vertrekken; de andere deelnemers achterlatend.
Reminder, zometeen op twee dusquote:Op woensdag 21 mei 2014 12:26 schreef Fiorano het volgende:
a.s. Donderdag 21.30 op Ned. 2twitter:AndereTijden twitterde op woensdag 21-05-2014 om 11:00:01Een splinternieuw KLM-toestel stort in 1958 in de oceaan bij Ierland. Hoe kan dit? Andere Tijden zoekt het uit http://t.co/0QnCWUxJ1l reageer retweet
En zeker even op het linkje klikken trouwens, Polygoon journaals etc.
quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:40 schreef Iemand91 het volgende:
Wat 'nieuws':
- BBC gaat weer een docu maken over BA (wat ze blijkbaar nog aardig veel moeite heeft gekost).
Ben benieuwd, feit dat het BBC is belooft al veel goeds.![]()
quote:Op zondag 16 februari 2014 20:55 schreef Iemand91 het volgende:
Ik geloof dat ik het al eerder heb genoemd maar de BBC serie over British Airways gaat door.
BBC Two announces British Airways series
BBC Two has announced a new observational documentary series about British Airways. The three-part series will feature unprecedented access to British Airways, exploring every aspect of the institution behind the scenes.
From training new recruits to the future of the organisation, the three-part observational documentary will be the most in-depth analysis of British Airways in 25 years.
Emma Willis, Head of Commissioning, Documentaries BBC One, Two and Four, says: “From Transport for London to Keeping Britain Alive: The NHS In a Day, BBC Two has got to the heart of some of Britain’s most important organisations. This three-part series will capture the immense complexities of a business that powers the nation and will offer a unique insight into British Airways’ future.”
Nick Catliff, Managing Director for Lion Television, says: “It took a long time to persuade BA to give us access but we are now in the thick of filming. BA is a business of course but it’s also an iconic British institution with a unique culture and history. This is just the right moment to be going to the heart of BA as it handles difficult transformational changes and introduces new planes, flies to new destinations, trains new staff and deals with everything from cyclones and bird strikes to demanding first-class passengers and fierce competition.”
The three-part series was commissioned by Janice Hadlow, Controller of BBC Two, and Emma Willis, Head of Commissioning, Documentaries BBC One, Two and Four, and will air in 2014. The 3x60-minute series will be executive produced by Nick Catliff, Managing Director for Lion Television, and Samantha Anstiss, Commissioning Editor for the BBC.
http://www.bbc.co.uk/medi(...)british-airways.html
Ben benieuwd, BBC doet het eigenlijk altijd wel goed op dat gebied.
Aflevering 1 is op 2 juni, 22:00 - 23:00 uur onze tijd.quote:British Airways is one of the UK’s most visible brands. It sells Britishness as a mark of quality to passengers all around the world.
However, in the last decade, the business has faced financial crisis, and today more people fly Easy Jet than BA. Against the turbulent backdrop of recent times, the BBC has been granted access to the inner world of the airline. From the top-level decisions made by CEO Willie Walsh about expansion in China, to the daily operations challenges of its global team, A Very British Airline on BBC Two follows some of BA’s 40,000 staff as they work to meet the iconic airline’s exacting standards.
The opening episode explores how the airline tries to persuade people to spend more to fly. We reveal what’s known as millionaire’s door at Heathrow Terminal 5, a lounge, restaurant, spa and champagne bar reserved for those select few who are happy to part with small fortunes to fly in the airline’s First Class. And, as BA plays catch-up with its rivals, cameras follow as BA brings its first Airbus A380, the world’s biggest passenger plane, into service with a high-profile launch.
We also meet anxious new recruits to BA’s cabin crew initial training. Selected from thousands of applicants who want to be the face of the airline, we follow the training of Alice, Patrick and Jodi. With exacting standards of dress, behaviour and knowledge, the training is designed to uncover who is, and who is not, BA. The training proves tough for some recruits, who give their all to not be kicked off the course.
A Very British Airline, narrated by Stephen Mangan, offers unique access to British Airways and the team of staff who let us in the behind the scenes of the increasingly competitive world of air travel.
Doe je tzt even een reminder?quote:Op maandag 26 mei 2014 01:13 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]![]()
En hier is dan een trailer van BBC:
[ afbeelding ]
A Very British Airline
[..]
Aflevering 1 is op 2 juni, 22:00 - 23:00 uur onze tijd.
*doet recorder programmeren doet*
BBC heeft in 1990 ook al eens een documentaire over British Airways gemaakt:
De andere 3 delen staan in de playlist hier.
Die dan ook maar eerst eens kijken; wat zal er ongelofelijk veel zijn veranderd in die 25 jaar. :/
Oh, en natuurlijk de docu over de D-check van een van hun vele 747 kisten:
misschien helpt dit een beetje:quote:Op maandag 26 mei 2014 19:56 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Voor school moet ik deze vraag beantwoorden:
Welke periode is het drukste van de dag op Schiphol? En waarom?
Ik kom er eigenlijk niet uit, vanaf 06:00 en 22:30 vinden 97,8% van de vluchten plaats.
Maar waarom is dit?
graag gedaan!quote:Op maandag 26 mei 2014 20:09 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Oh god, helemaal over heen gelezen.
Dankjewel!
Nou ja; net als de Emirates A380 in Toronto nieuwe cowling erop en gaan met die banaan.twitter:flightradar24 twitterde op maandag 26-05-2014 om 12:50:49Singapore Airlines flight SQ222 from Sydney is cancelled today http://t.co/iCsS6iZme4 http://t.co/YFKK27FA1h http://t.co/yV4pCy7OMq reageer retweet
Is om half 9 vanavond geland en vertrekt over zo'n anderhalf uur om 00:30 uur weer naar Dubai.quote:Airline commemorates 10 years of service with a special one-off flight
DUBAI, U.A.E., 9th April 2014: Emirates, a global connector of people and places, will operate a one-off A380 service to Vienna next month, celebrating 10 years of commitment to Austria. The Emirates’ double decker, which carries over 500 passengers, will make history when it becomes the first ever scheduled A380 service to Vienna International Airport.
On 26th May, the A380 service will replace EK 125 and EK 8126 departing Dubai at 1715hrs and arriving in Vienna at 2110hrs. The flight leaves Vienna at 0020hrs and arrives in Dubai at 0800hrs the next day.
Dat inderdaad en dat kan heel goed te maken hebben met wie welk luchtruim onder controle heeft, maar er zijn zat plekken waarbij je dat als piloot zelf mag uitmaken. En het liefst wil je dan "stationair" naar beneden, dus zo min mogelijk gas geven. Afhankelijk van (vooral) de wind en het gewicht komt daar een daalhoek uit en dus een afstand tot het veld.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 15:42 schreef flipsen het volgende:
Vanaf het moment dat een verkeersleider daar opdracht toe geeft lijkt me
quote:A350 doorstaat extreme weersomstandigheden 'perfect'
TOULOUSE - Het A350 XWB-testvliegtuig MSN2 heeft de testen in gesimuleerde extreme weersomstandigheden in het McKinley Climatic Lab op de luchtmachtbasis Eglin in Florida "perfect" doorstaan. Dit heeft de Europese fabrikant dinsdag gezegd vanuit Toulouse. De testen, die volgens Airbus "veel verder gingen dan de certificatievereisten", namen meer dan tweeënhalve week in beslag.
In de testomgeving van het het McKinley Climatic Lab werden de A350 en de verschillende systemen aan boord onderworpen aan zowel zeer warme als zeer koude temperaturen. En met succes, het nieuwe vliegtuig hield zich goed.
Op dit ogenblik nemen vier testtoestellen deel aan het A350-testvluchtprogramma. Samen hebben ze circa 1600 vluchturen op de teller staan, na meer dan 350 vluchten. Het certificatieproces van het programma ligt volgens Airbus op schema. De uiteindelijke certificatie is voorzien in het derde kwartaal van dit jaar.
De eerste commerciële indienstneming is gepland eind 2014 door launch customer Qatar Airways.
Da´s lekker strak getimed, dan mag je toch hopen dat er he-le-maal niets mis gaatquote:Op dit ogenblik nemen vier testtoestellen deel aan het A350-testvluchtprogramma. Samen hebben ze circa 1600 vluchturen op de teller staan, na meer dan 350 vluchten. Het certificatieproces van het programma ligt volgens Airbus op schema. De uiteindelijke certificatie is voorzien in het derde kwartaal van dit jaar.
De eerste commerciële indienstneming is gepland eind 2014 door launch customer Qatar Airways.
Handig...quote:British Airways A380 G-XLEA was removed from service at London Heathrow after arriving as BA268 from Los Angeles this afternoon after a mouse was spotted on board. As a result the aircraft is unable to operate BA25 London Heathrow – Hong Kong this evening as scheduled.
De allerlaatste vlucht voor deze kist staat gepland voor 3 juni; naar Roswell International Air Center in New Mexico; ofwel scrap.quote:We zitten nu de 787 (PH-TFK) wel af te wachten; maar er gaan ook kisten uit bij Arke.
PH-AHX (767-300ER) vloog gisteren (20 mei) haar laatste retourtje Griekenland en is zo'n 5 uur geleden geland in Calgary.
PH-AHQ (767-300ER) volgt op 6 januari 2015.
Beiden hebben ook eerder voor Air Holland gevlogen, toen deze failliet ging naar Holland Exel en toen die weer failliet ging naar Arkefly.
Beide maatschappijen hebben ook nog PH-AHY en PH-AHY gevlogen.
De eerste vliegt nog rond, de 2e staat in Goodyear.
Nooit geweten, maar fijne vent zo te horen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:20 schreef Iemand91 het volgende:
Mathias Rust werd overigens tot 4 jaar strafkamp veroordeeld, maar kwam daar nooit en kwam vervroegd terug in Duitsland. Het is overigens geen lieverdje; hij heeft later een vrouw neergestoken (die dat ternauwernood overleefde), veroordeeld voor diefstal en later ook nog voor fraude.
quote:SÃO PAULO - Het wereldkampioenschap voetbal in Brazilië moet nog beginnen, over twee weken, maar het organiserend land is alvast 'kampioen meest opvallend vliegtuig'. De Braziliaanse voetbalbond gaf de gebroeders Otavio en Gustav Pandolfo opdracht een Boeing 737, waarmee de Seleção Brasileira de Futebol zal worden vervoerd tussen de speelsteden, te beschilderen. De broers zijn graffitikunstenaars en kregen twee weken de tijd voor hun werk. Binnen een week waren ze klaar. Het vliegtuig heeft inmiddels een eerste vlucht gemaakt, tussen Belo Horizonte en São Paulo.
De Pandolfo's, die opereren onder de artiestennaam Os Gêmeos (De Tweeling), gebruikten 1200 spuitbussen om de Boeing te voorzien van de voor hun kenmerkende graffitistijl, met gezichten van het Braziliaanse volk en de Braziliaanse cultuur. Graffiti en tagging zijn zeer populair in Brazilië. São Paulo wordt ook wel gezien als de mondiale hoofdstad van de graffiti.
Het Braziliaanse elftal speelt op 12 juni de openingswedstrijd van het toernooi tegen Kroatië, in São Paulo. Vijf dagen later spelen de Brazilianen hun tweede match in de noordelijk stad Fortaleza, waar ze zullen arriveren met de beschilderde Boeing. Na het WK blijft het toestel in dienst van de Braziliaanse maatschappij Gol, een naam die ook nog eens 'goal' betekent.
En gisteren is een van de RAF Tristar's gesloopt in Cambridge. Gaat om ZD949, een Tristar die een nieuwe glass cockpit had gekregen maar uiteindelijk is dit nooit helemaal afgemaakt omdat bekend werd dat de Tristar's met pensioen zouden gaan; een fiasco dus.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 00:17 schreef Iemand91 het volgende:
Blijkbaar vliegt er sinds vandaag gisteren nog maar 1 Tri-star rond op deze wereld:
RAF TriStars to fly final sortie
[..]
Blijft alleen deze over:
Ik maak eigenlijk nooit foto's, maar van de laatste Tristar heb ik dan toevalligerwijs wel weer een foto (Mojave 2007).quote:
Wat fascinerend en tegelijkertijd ook "vliegtuig-onterend" om te zienquote:
En een jaartje later:quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:07 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik maak eigenlijk nooit foto's, maar van de laatste Tristar heb ik dan toevalligerwijs wel weer een foto (Mojave 2007).
[ afbeelding ]
quote:
Mooi.quote:
Inderdaad. 2003 lijkt niet lang geleden maar het is gewoon al f*cking 11 jaar geleden!quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:54 schreef Tinos85 het volgende:
Toch zonde dat er nu niet meer een kist is als de Concorde.
Etihad vliegt de nieuwe Abu Dhabi - LAX route eerst met een A340-500 (quote:Op maandag 31 maart 2014 23:01 schreef Iemand91 het volgende:
En wil je een unieke ervaring; Saudi Arabian vliegt sinds gisteren 30 maart non-stop naar Los Angeles (vanuit Jeddah). Ze vliegen met een 77W en plaatsen zich met deze 13.400 km. lange vlucht op plaats #4 van langste non-stop vluchten. Met net geen 17 uur enkele trip zitten zij wel bovenaan in de langst durende non-stop vluchten. (14.5 uur terug volgens Flightaware)
Ook langste route van een 777-300ER.
Hier de eerste landing op LAX:
quote:
quote:Captain Eric 'Winkle' Brown recounts his flying experiences, encounters with the Nazis and other adventures leading up to and during the Second World War.
Illustrated with archive footage and Captain Brown's own photos.
quote:He flew aircraft from Britain, the United States, Germany, Italy and Japan and is listed in the Guinness Book of World Records as holding the record for flying the greatest number of different aircraft.
The official record is 487, but includes only basic types.
For example Captain Brown flew fourteen (14) versions of the Spitfire and Seafire and although these versions are very different they appear only once in the list.
The list includes only aircraft flown by Brown as 'Captain in Command'.
Because of the special circumstances involved, he doesn't think that this record will ever be beaten.[
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Zeer interessante onderwerpen/posts.quote:Op woensdag 28 mei 2014 18:46 schreef APK het volgende:
Dit is wmb echt een leuke reeks geworden, hulde!
quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:40 schreef Iemand91 het volgende:
Wat 'nieuws':
- BBC gaat weer een docu maken over BA (wat ze blijkbaar nog aardig veel moeite heeft gekost).
Ben benieuwd, feit dat het BBC is belooft al veel goeds.![]()
quote:Op zondag 16 februari 2014 20:55 schreef Iemand91 het volgende:
Ik geloof dat ik het al eerder heb genoemd maar de BBC serie over British Airways gaat door.
BBC Two announces British Airways series
http://www.bbc.co.uk/medi(...)british-airways.html
Ben benieuwd, BBC doet het eigenlijk altijd wel goed op dat gebied.
En vanavond is om 22:00 - 23:00 uur Nederlandse tijd de eerste aflevering op BBC2:quote:Op maandag 26 mei 2014 01:13 schreef Iemand91 het volgende:
![]()
En hier is dan een trailer van BBC:
A Very British Airline
Aflevering 1 is op 2 juni, 22:00 - 23:00 uur onze tijd.
*doet recorder programmeren doet*
BBC heeft in 1990 ook al eens een documentaire over British Airways gemaakt:
De andere 3 delen staan in de playlist hier.
Die dan ook maar eerst eens kijken; wat zal er ongelofelijk veel zijn veranderd in die 25 jaar. :/
Oh, en natuurlijk de docu over de D-check van een van hun vele 747 kisten:
Met vanavond in aflevering 1:quote:British Airways is one of the UK’s most visible brands. It sells Britishness as a mark of quality to passengers all around the world.
However, in the last decade, the business has faced financial crisis, and today more people fly Easy Jet than BA. Against the turbulent backdrop of recent times, the BBC has been granted access to the inner world of the airline. From the top-level decisions made by CEO Willie Walsh about expansion in China, to the daily operations challenges of its global team, A Very British Airline on BBC Two follows some of BA’s 40,000 staff as they work to meet the iconic airline’s exacting standards.
A Very British Airline, narrated by Stephen Mangan, offers unique access to British Airways and the team of staff who let us in the behind the scenes of the increasingly competitive world of air travel.
quote:The opening episode explores how the airline tries to persuade people to spend more to fly. We reveal what’s known as millionaire’s door at Heathrow Terminal 5, a lounge, restaurant, spa and champagne bar reserved for those select few who are happy to part with small fortunes to fly in the airline’s First Class. And, as BA plays catch-up with its rivals, cameras follow as BA brings its first Airbus A380, the world’s biggest passenger plane, into service with a high-profile launch.
We also meet anxious new recruits to BA’s cabin crew initial training. Selected from thousands of applicants who want to be the face of the airline, we follow the training of Alice, Patrick and Jodi. With exacting standards of dress, behaviour and knowledge, the training is designed to uncover who is, and who is not, BA. The training proves tough for some recruits, who give their all to not be kicked off the course.
Zeker valt daar nog genoeg aan te verdienen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 00:14 schreef flipsen het volgende:
Krijgt een organisatie nog wat centjes voor scrap? Want anders zou het vast de moeite lonen om ze naar Afrika ofzo te vliegen en daar te verpatsen... <insert matig leuke rommelmarktgrap>
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)tourtje-eelde-londenquote:Veel animo voor retourtje Eelde-Londen
EELDE - De nieuwe lijndienst tussen Groningen Airport Eelde en Londen Southend is populair. Dat meldt luchtvaartmaatschappij Flybe.
De eerste vlucht vertrekt op 5 juni. Er wordt zes keer in de week van en naar vliegveld Southend gevlogen. Volgens een woordvoerder zitten de eerste weken al zo goed als vol. Ook daarna is er aardig wat belangstelling voor een retourtje London vanaf Eelde.
Exacte cijfers geeft Flybe uit concurrentie-overweging niet. Wel meldt het bedrijf dat het noordelijke vliegveld het goed doet ten opzichte van andere nieuwe lijnen. Flybe start vanaf Southend met zes nieuwe vluchten verspreid over Europa. Eelde staat wat boekingen betreft op plek twee.
Half jaar tot een jaar en het is weer over. Talloze maatschappijen hebben Groningen proberen te verbinden met (onder meer) Londen. Allemaal gefaald vanwege te weinig belangstelling.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:27 schreef LintuxCx het volgende:
En weer even iets positievers over Eelde..
[..]
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)tourtje-eelde-londen
Flybe adverteert hier (in Londen en omgeving) ook best enthousiast over de zes nieuwe vluchten. Ik ga donderdag die eerste vlucht meemaken, met een beetje geluk kan ik nog wat foto's posten hier.
[edit]Ha, ik zie nu pas dat Stobart Air (uitvoerder van de nieuwe Flybe vluchten vanaf Southend) de opvolger van Aer Arann is.
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Over die TU144 en de complot theorieën .. waarom zou de Franse luchtmacht een mirage op pad sturen om de air intakes en canards te spioneren als het toestel de dagen daarvoor gewoon als statisch object rustig te bekijken en vast te leggen was?
In het geval van de canards zou je nog kunnen zeggen omdat het om bewegend onderdeel ging dat men tijdens de vlucht wilde observeren .. maar dan nog ..
Dit dus.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:24 schreef Shaggy8675 het volgende:
Andere tijden... Héél andere tijden....
quote:Het interessante is nu juist om te zien hoe/wanneer ze gebruikt worden. Hoever worden ze gedeployed bij welke snelheden en tijdens wat voor manoeuvres? Kennen ze alleen een aan/uit-stand of zijn de canards variabel? Zegt allemaal iets over de stand van andermans technologie. Aangezien Tupolev ook bommenwerpers bouwde en de Koude Oorlog volop woedde was de technologie in de Tu-144 iets wat ook zomaar in een bommenwerper kon opduiken.
Bizar om te zien hoor. Hier nog een filmpje terwijl die aan het affikken is:quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:23 schreef Iemand91 het volgende:
Nog wat foto's:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)50586.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt nu te gaan landen op Albuquerque, New Mexico...quote:Op maandag 2 juni 2014 23:19 schreef Iemand91 het volgende:
Nou, tot nu toe was het een 1:1 kopie van de serie over Emirates, inclusief de engine run-up...
Overigens; morgen om 12:00 uur vertrekt PH-AHX (767-300ER) van Arkefly naar Goodyear (i.p.v. Roswell blijkbaar); scrap.
De kist afgelopen zaterdag:
1200lt volgens planningquote:Op woensdag 4 juni 2014 14:04 schreef blingbling11 het volgende:
Is er al bekend hoe laat PH-TFK morgen land?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |