En de huidige -8 kost officieel ruim $350.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:43 schreef Woods het volgende:
Laat mooi zien hoeveel mensen er werk hebben door 1 samengesteld product. Die prijzen toendertijd$31.000.000 in '69 en al $131.000.000 voor de -400. Was natuurlijk een heel andere tijd waar dat ook toendertijd superduur was.
Voor alle mensen die de komende tijd met een KLM 747 Business gaan vliegen; kijk even of het PH-BFK of PH-BFW is; dat zijn namelijk nog de enige 747's met de oude Business Classquote:Jaarlijks vindt op Schiphol onderhoud plaats aan de start- en landingsbanen. Dit onderhoud is noodzakelijk om de banen in goede staat te houden en zo een veilige afhandeling van het vliegverkeer te kunnen laten plaatsvinden.
Op de kruising van de Buitenveldertbaan (09 – 27) en de Aalsmeerbaan (18L – 36R) bevindt zich een zogeheten gootconstructie. Deze gootconstructie is aangelegd in de jaren ’60 en is van groot belang voor de afvoer van regenwater van het baanoppervlak. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat de gootconstructie in 2017 vervangen zou worden. Maar naar aanleiding van een toenemend aantal storingen en een aantal recentelijk uitgevoerde inspecties is gebleken dat verder uitstel van de werkzaamheden niet mogelijk is. Daarom is besloten om in 2014 het gotenstelsel in de kruising compleet te vervangen. De werkzaamheden worden gecombineerd met het normaal onderhoud aan de Buitenveldertbaan.
Van 5 tot en met 26 mei is er sprake van gewijzigd baangebruik als gevolg van groot onderhoud aan de kruising van de Buitenveldertbaan en de Aalsmeerbaan. Vanwege de werkzaamheden is de Buitenveldertbaan gedurende deze periode buiten gebruik. De Aalsmeerbaan kan alleen verkort gebruikt worden. Dit betekent dat zware vliegtuigtypes tijdens de onderhoudsperiode op andere banen dan de Aalsmeerbaan worden afgehandeld.
Omdat de Buitenveldertbaan niet in gebruik is kan het, bij harde westenwind, noodzakelijk zijn om de Schiphol-Oostbaan in te zetten. Dit geldt ook voor de nacht. Bij normale weersomstandigheden zal het niet beschikbaar zijn van de Buitenveldertbaan naar verwachting tot weinig verandering in het baangebruik leiden.
Het afwijkend baangebruik zal waarschijnlijk leiden tot extra overlast in de omgeving van Schiphol.
Enne; nog een keer de Arke 787:quote:PARIJS - De topman van Air France-KLM, Alexandre de Juniac, heeft vrijdag in een vraaggesprek met de Franse kran Les Echos zegt dat het luchtvaartconcern niet van plan is alle 'full freighters', de puur op vracht gerichte toestellen, van de hand te doen. De Frans-Nederlandse luchtvaartgroep is wel bezig zijn vrachtvloot uit te dunnen. Bij Air France worden twee van de vier full freighters dit jaar uitgefaseerd.
KLM gaat van tien naar acht full freighters. In plaats daarvan willen de twee maatschappijen meer vracht vervoeren in het ruim van passagiersvliegtuigen, de zogenoemde belly. De bellyvracht maakt nu ook al een belangrijk deel uit van het vrachtvolume.
KLM liet vorige maand weten alle opties voor het vrachtvervoer open te houden, na geruchten dat het al zijn full freighters van de hand zou willen doen. Air France-KLM lijdt door de lage vraag en overcapaciteit al jaren verlies op het goederenvervoer.
Air France-KLM komt in de zomer overigens met een nieuw strategisch programma, na het aflopen van het huidige plan Transform 2015 dat is gericht op kostenbesparingen. Het nieuwe plan zal ingestoken zijn op groei, aldus De Juniac.
Jep.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:54 schreef Woods het volgende:
Heeft Arke domweg eerder 787 besteld dan KLM die pas in 2015 komen?
quote:
Ik vind hem gaaf. Was overigens een een record-setting vliegtuig.quote:
Ik vind het leuk tussen de nieuwtjes doorquote:Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:
Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
Doorgaan!quote:Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik vind hem gaaf. Was overigens een een record-setting vliegtuig.
Ook lekker simpel; haal gewoon een stuk van een 747 af![]()
Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
Dit is al eens heel erg fout gegaan met een A320, weliswaar omdat fly-by-wire toen net in de kinderschoenen stond binnen de commerciële luchtvaart:quote:Op zondag 4 mei 2014 17:24 schreef Adrie072 het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)yby_in_budapest.html
Mwah, op snelheid laag overvliegen is weer heel wat anders dan op minimale snelheid met max. angle of attack lager dan boomtoppen voorbij hoveren.quote:Op zondag 4 mei 2014 22:12 schreef blingbling11 het volgende:
Dit is al eens heel erg fout gegaan met een A320, weliswaar omdat fly-by-wire toen net in de kinderschoenen stond binnen de commerciële luchtvaart:
Ik lees het ook, ga door zou ik zeggen.quote:Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
lekker doorgaan!quote:Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik vind hem gaaf. Was overigens een een record-setting vliegtuig.
Ook lekker simpel; haal gewoon een stuk van een 747 af![]()
Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
Je posts worden (ook) door mij erg gewaardeerd!quote:Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:
Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
En het heeft een kleurtje gekregen:quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:02 schreef Iemand91 het volgende:
Dames (?) en heren; mag ik u presenteren: de 1500e Boeing 747!
45 jaar en nét geen 7 maanden na de eerste 747 (30 september 1969) rolt deze 747 op 24 april de assembly line af...
Er zit nog een sticker op waar normaal gesproken lufthansa.com staat (boven de registratie). lufthansa.com zou helemaal verdwijnen van de livery en de sticker is ook korter dan de ruimte die lufthansa.com zou innemen. Misschien dat daar iets onder komt?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:55 schreef Iemand91 het volgende:
Tenzij er nog een sticker opkomt niets speciaals aangedaan dus. Toch wel jammer/raar...
Zoiets wordt inderdaad genoemd.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:11 schreef OEM het volgende:
Er zit nog een sticker op waar normaal gesproken lufthansa.com staat (boven de registratie). lufthansa.com zou helemaal verdwijnen van de livery en de sticker is ook korter dan de ruimte die lufthansa.com zou innemen. Misschien dat daar iets onder komt?
Doorgaan! Ik lees ze ook altijd met veel plezier. Ben niet zo'n vliegtuig diehard maar als er nieuwe posts zijn in dit topic lees ik ze altijd.quote:Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik vind hem gaaf. Was overigens een een record-setting vliegtuig.
Ook lekker simpel; haal gewoon een stuk van een 747 af![]()
Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
Verder kwamen er foto's naar buiten die toonden dat het vliegtuig niet verwoest was en de VS technologie dus (deels) bekend werd voor de Sovjets. Dit alles bracht de VS regering natuurlijk gigantisch in verlegenheid.quote:"I must tell you a secret. When I made my first report I deliberately did not say that the pilot was alive and well... and now just look how many silly things the Americans have said."
quote:
Rechtsboven in de hoek is nog net een van de Evergreen 747 supertankers zichtbaar; ook bijzonder omdat deze zijn omgebouwd tot blusvliegtuigen!quote:Op zaterdag 3 mei 2014 01:37 schreef Iemand91 het volgende:
Verderop staat de bekende PZ-TCM (eveneens klikbaar); een 747-300 van Surinam Airways; zij namen PH-BUW in 2004 over van KLM.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)18567.jpg]afbeelding[/url] ]
Jep; dat is N479EV, een Boeing 747-100 en de 2e Evergreen Supertanker. N470EV staat iets verderop (naast 2 andere Evergreen 747's) en is een 747-200 en was de eerste Supertanker.quote:Op donderdag 8 mei 2014 00:29 schreef Ferry_76 het volgende:
Rechtsboven in de hoek is nog net een van de Evergreen 747 supertankers zichtbaar; ook bijzonder omdat deze zijn omgebouwd tot blusvliegtuigen!![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Evergreen_747_Supertanker
Nee hoor. Op de Oostbaan kan alles landen tot de 747 aan toe.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:47 schreef the-it het volgende:
Raar, ik zie 747's en a340's op de oostbaan landen, die is toch veel te kort?
Blijft altijd vet zo'n Antonov (of überhaupt andere kisten) zo vlak over de weg.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:58 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Woensdag landde de Antonov op Gilze Rijen om 2 Apache helikopters op te halen.
http://www.omroepbrabant.(...)ers+op+te+halen.aspx
[ afbeelding ]
Geniet d'r van!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:06 schreef Thetallguy het volgende:
Zo vandaag AMS-LHR-LAX vliegen met BA 320/380. Eerste segment vertraagd dus konden de overstap niet meer halen. Snel omgeboekt door BA op AMS-YUL-LAX met KL/AC. Straks dus nog een stukje MD11 voor alle fappers alhier
En PH-TFK komt op een kleine maand op 5 juni om 12:00 uur aan op Schiphol.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:25 schreef Iemand91 het volgende:
Amsterdam - Buenos Aires is zo'n 7107 mijl / 11,437 km, gemiddeld 13 1/2 uur.
Amsterdam - Jakarta is zo'n 7055 mijl / 11.354 km; blijkbaar gem. 13.5 uur.
Scheelt haast niets inderdaad; afhankelijk van wind/route e.d. zullen ze met elkaar wedijveren.
twitter:flightradar24 twitterde op donderdag 08-05-2014 om 14:28:09Today's aircraft marathon over Turkey was won by KLM441 http://t.co/I2Mk3ZKJ6R reageer retweet
Garuda zit sinds kort in het Skysteam Alliance en Amsterdam is een hub daarvan; niet London Gatwick. Maar ze willen wel London bedienen, dus ze vliegen even door naar London.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:35 schreef Tinos85 het volgende:
Hoezo vliegt die kist van Jakarta nog door naar Londen dan?
Tag-on van Garuda. Singapore Airlines vliegt ook München-Manchester met een 777-300 ER bijvoorbeeld, als tag-on van de vlucht van Singapore naar München.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 02:22 schreef nattermann het volgende:
Wut, Amsterdam-Gatwick met een 777![]()
Kortste vlucht die ik ooit heb gemaakt trouwens, Schiphol-Stansted. Geloof dat ik 45 minuten aan boord ben geweest, inclusief instappen/uitstappen etc.!
Yep, en Lufthansa Bangkok-KL. Is ook maar een kort stukje.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Garuda zit sinds kort in het Skysteam Alliance en Amsterdam is een hub daarvan; niet London Gatwick. Maar ze willen wel London bedienen, dus ze vliegen even door naar London.
Opzich niet héél bijzonder, maar ik ken zo geen andere dergelijke route met een grote kist op kleine afstand in de buurt.
Eigenlijk het zelfde wat KLM bijvoorbeeld doet op Kuala Lumpur - Jakarta route, en Singapore - Bali, Sint-Maarten - Curacao en nog meer.
Singapore Airlines München-Manchester zoals ik net schreef, met een 777-300 ER. Goed, is wel langer dan Amsterdam - Gatwick maar alsnog duidelijk short haul.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Opzich niet héél bijzonder, maar ik ken zo geen andere dergelijke route met een grote kist op kleine afstand in de buurt.
Vet!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:58 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Woensdag landde de Antonov op Gilze Rijen om 2 Apache helikopters op te halen.
http://www.omroepbrabant.(...)ers+op+te+halen.aspx
[ afbeelding ]
Over korte vluchten gesproken; Ben zelf een keer van Barcelona naar Palma de Mallorca gevlogen, dat was in totaal nog geen half uur. Je kunt Mallorca soms zelfs zien liggen vanuit Barcelona.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 02:22 schreef nattermann het volgende:
Wut, Amsterdam-Gatwick met een 777![]()
Kortste vlucht die ik ooit heb gemaakt trouwens, Schiphol-Stansted. Geloof dat ik 45 minuten aan boord ben geweest, inclusief instappen/uitstappen etc.!
Voor de geinteresseerden: op de meest recente kaart (april 2013) van Svyatoshino in Google Earth kun je ook de 2e An-225 (nou ja, wat ervan gemaakt is) zien.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 00:58 schreef Iemand91 het volgende:
Grappig is overigens dat de 225 te zien is op Google Maps.
Op Google Earth is hij hier te zien; datum van Google Earth is 3 september 2012.
En wel hier.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:11 schreef OEM het volgende:
Voor de geinteresseerden: op de meest recente kaart (april 2013) van Svyatoshino in Google Earth kun je ook de 2e An-225 (nou ja, wat ervan gemaakt is) zien.
Dat is de An124 static test airframe: http://www.airliners.net/(...)ba7921174cdb5ea9dbddquote:
Verbeterd. Ik had nog voor ogen hoe die 2e 225 eruit zag en dit leek precies. Ook dacht ik even verkeerd dat ik dacht dat fuselage groter leek dan de 124's die daar ook staan.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:23 schreef OEM het volgende:
Dat is de An124 static test airframe: http://www.airliners.net/(...)ba7921174cdb5ea9dbdd
Jep; de wingbox:quote:De 2e an-225 kun je herkennen aan het feit dat ie een gedeelte (wingbox?) van de vleugels heeft. In de foto van april 2013 staat ie buiten (blijkbaar staat/stond ie altijd binnen): zie ten zuiden van de hangar:
quote:Bonaire steunt plan Hartman luchthavens Cariben
KRALENDIJK - Bonaire steunt de oproep van vice-voorzitter Peter Hartman van Air France-KLM om de luchthavens in het Caribisch deel van het Koninkrijk der Nederlanden te benutten als 'gateway' tussen Nederland en Latijns-Amerika. Hartman deed die uitspraak woensdag in de Telegraaf. Het Bestuurscollege van Bonaire ziet voor het eiland een aanzienlijke rol als hub weggelegd.
“Wij hebben een tot in detail uitgewerkt en door luchtvaartdeskundigen getoetst plan voor de upgrading van Flamingo Airport zodat de KLM Bonaire optimaal kan benutten als knooppunt in haar netwerk tussen Europa en Zuid-Amerika", laat het bestuurscollege in een verklaring weten.
Het Bestuurscollege heeft het Kabinet vorig jaar gewezen op het grote economische voordeel voor Nederland om te kunnen beschikken over “een goed geoutilleerde internationale luchthaven pal voor de kust van een geweldige groeimarkt”. Bijkomende voordeel zou zijn dat Flamingo Airport op Nederlands grondgebied ligt, want Bonaire is een bijzondere gemeente. Met de voorstellen van het Eilandbestuur is vooralsnog niets gedaan.
KLM gebruikte Bonaire tot enkele jaren geleden als vaste tussenstop op vluchten van Schiphol naar de Zuid-Amerikaanse landen Ecuador en Peru. Met de vervanging van de MD-11 door de Boeing 777 op die routes bleek de tussenstop op Bonaire niet langer noodzakelijk.
Springplank
Hartman ziet de ABC-eilanden nu als “springplank naar nieuwe bestemmingen in Zuid-Amerika”, zo zei hij in de Telegraaf. “Dat scheelt reistijd en kosten en levert veel banen en economische bedrijvigheid op de Antillen op. Onze Braziliaanse partner GOL en het Antilliaanse Insel Air kunnen actief meewerken aan deze uitbreiding van het Schiphol-netwerk.”
De Air France-KLM topman ziet ook een rol weggelegd voor concurrent Arkefly, het Nederlandse kabinet, Luchtverkeersleiding Nederland en Schiphol. Bedoeling is om tientallen miljoenen in de luchtvaart op Bonaire en later op Aruba en Curaçao te investeren, samen met particuliere ondernemers en de regeringen van de ABC-eilanden.
Say whatquote:“Dat scheelt reistijd
Verlies van banen en omzet/winst, omdat mensen dan wel weer goedkoop met Iberia of AlItalia of Lufthansa of BA naar Zuid Amerika vliegen lijkt me. Of ze moeten voor dezelfde prijs een stopover mogelijkheid van een weekje aanbieden, dán wordt het pas interessant imho.quote:en levert veel banen en economische bedrijvigheid op de Antillen op.
Vluchten met een tussenstop zijn vaak goedkoper.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:26 schreef flipsen het volgende:
Verlies van banen en omzet/winst, omdat mensen dan wel weer goedkoop met Iberia of AlItalia of Lufthansa of BA naar Zuid Amerika vliegen lijkt me. Of ze moeten voor dezelfde prijs een stopover mogelijkheid van een weekje aanbieden, dán wordt het pas interessant imho.
Niet dat ik weet. Er zijn er ook nog maar 4 over die op 2 bestemmingen (Montreal en Toronto) gevlogen worden; dus ze staan veel stil.quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:47 schreef LintuxCx het volgende:
Is KLM trouwens misschien weer bezig een MD11 voor te bereiden voor vertrek? Twee keer langs Schiphol gereden deze week, eerste keer stonden volgens mij PH-KCD (?) en PH-KCK (?) naast elkaar, maar vanmiddag niet meer.
Blijft toch een sneu gezicht, hoe die daar zo langs de weg geparkeerd staan.
En hij is weer bezig; hier een foto van gisteren op Gostomel Airport in Kiev:quote:Op dinsdag 13 mei 2014 00:58 schreef Iemand91 het volgende:
- Misschien eens gekeken naar wat de Antonov 225 aan het doen is momenteel?
Weinig; hij staat sinds 21 december voor groot onderhoud op Gostomel Airport.
Onderhoud om deze nog decennia door kunnen laten vliegen. Kist heeft ondertussen 8000 cycles en 20.000 uren gemaakt.
Grappig is overigens dat de 225 te zien is op Google Maps.
Op Google Earth is hij hier te zien; datum van Google Earth is 3 september 2012.
Bron: http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=166208quote:A Cityjet RJ85, operating flight WX 281 to Florence, returned to London City Airport (LCY) after a cover/fairing of the flap operating mechanism on the left hand wing became partially detached.
Flight 281 took off from runway 27 at 07:38 local time. The flight climbed to 3400 feet and turned back while over Maidenhead. A safe landing was carried out at 08:27.
Gaat om KL767 met PH-AON. De nieuwste A330(-200) in KLM's vloot; die vorig jaar april in de vloot kwam.quote:SCHIPHOL - Vrijdag voert KLM voor het eerst een vlucht op biobrandstof uit naar het Caribisch Gebied. De Airbus A330-200 vertrekt rond 12.30 uur vanaf Schiphol naar Aruba en Bonaire. Op de vlucht is een grote delegatie van KLM en andere bedrijven die actief zijn op het gebied van duurzame ontwikkeling aanwezig.
Naast KLM-topman Camiel Eurlings vliegen onder meer ook Schiphol-CEO Jos Nijhuis en LVNL-directeur Paul Riemens mee naar Aruba. Ook de CEO’s van het WNF en TNO en topmanagers van Airbus en VN-luchtvaartorganisatie ICAO zijn op de vlucht aanwezig.
De keuze voor Aruba als bestemming voor de biobrandstofvlucht is niet voor niets gekozen: het Caribische eiland heeft zich ten doel gesteld om de energievoorziening in 2020 volledig 'vergroend' te hebben.
Zaterdag vindt op Aruba een Rondetafelbijeenkomst plaats waarbij duurzame luchtvaart centraal staat. Ook is de finale van de Green Aruba Challenge, een wedstrijd van concepten die Aruba duurzamer moeten maken.
Eerder al vloog KLM intercontinentaal op biobrandstof op basis van afgewerkt frituurvet naar Rio de Janeiro en New York. Binnen Europa gebeurde dat op vluchten naar Parijs. De leverancier van de brandstof was daarbij SkyNRG.
Bron: http://theaviationist.com/2014/05/16/dc-10-air-tanker-video/quote:KUSI photojournalist Taylor Schuss filmed the DC10 Air Tanker (unofficially dubbed “Supertanker”) fighting the Cocos Fire in San Marcos, California, from the receiving end of a load of fire retardant on May 14.
Note the King Air flying as a pathfinder ahead of the DC-10 to point the drop zone for the tanker.
The DC-10 Air Tanker is a standard McDonnell Douglas DC-10 airliner that was converted to carry up to 12,000 US gallons (45,000 liters) of water or fire retardant in an exterior belly-mounted tank.
Two such kind of air tankers, operated by the 10 Tanker Air Carrier, are currently flying under callsign Tanker 910 and 911.
Dit is op zich niet zo heel erg spannend toch? Ik heb voor een jaar of 3 geleden dat wel eens meegemaakt tijdens een vlucht van CUR naar AMS met de Nairobi (744). Ik kwam er bij het open doen van het raamschijf achter dat er we onderweg een afdekkap die zorgt voor een betere aerodynamica waren verloren.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:37 schreef Iemand91 het volgende:
Enne vandaag:
[..]
Bron: http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=166208
[ afbeelding ]
En morgen:
KLM op biobrandstof naar Aruba en Bonaire
[..]
Gaat om KL767 met PH-AON. De nieuwste A330(-200) in KLM's vloot; die vorig jaar april in de vloot kwam.
Was eerst bedoelt als een tanker voor de US Air Force; en heeft ook in die kleuren gevlogen:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)52774.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Neuh, maar je ziet nog zo heel vaak foto's van dergelijke situaties verschijnen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:43 schreef Sunri5e het volgende:
Dit is op zich niet zo heel erg spannend toch? Ik heb voor een jaar of 3 geleden dat wel eens meegemaakt tijdens een vlucht van CUR naar AMS met de Nairobi (744). Ik kwam er bij het open doen van het raamschijf achter dat er we onderweg een afdekkap die zorgt voor een betere aerodynamica waren verloren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |