En de huidige -8 kost officieel ruim $350.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:43 schreef Woods het volgende:
Laat mooi zien hoeveel mensen er werk hebben door 1 samengesteld product. Die prijzen toendertijd$31.000.000 in '69 en al $131.000.000 voor de -400. Was natuurlijk een heel andere tijd waar dat ook toendertijd superduur was.
Voor alle mensen die de komende tijd met een KLM 747 Business gaan vliegen; kijk even of het PH-BFK of PH-BFW is; dat zijn namelijk nog de enige 747's met de oude Business Classquote:Jaarlijks vindt op Schiphol onderhoud plaats aan de start- en landingsbanen. Dit onderhoud is noodzakelijk om de banen in goede staat te houden en zo een veilige afhandeling van het vliegverkeer te kunnen laten plaatsvinden.
Op de kruising van de Buitenveldertbaan (09 – 27) en de Aalsmeerbaan (18L – 36R) bevindt zich een zogeheten gootconstructie. Deze gootconstructie is aangelegd in de jaren ’60 en is van groot belang voor de afvoer van regenwater van het baanoppervlak. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat de gootconstructie in 2017 vervangen zou worden. Maar naar aanleiding van een toenemend aantal storingen en een aantal recentelijk uitgevoerde inspecties is gebleken dat verder uitstel van de werkzaamheden niet mogelijk is. Daarom is besloten om in 2014 het gotenstelsel in de kruising compleet te vervangen. De werkzaamheden worden gecombineerd met het normaal onderhoud aan de Buitenveldertbaan.
Van 5 tot en met 26 mei is er sprake van gewijzigd baangebruik als gevolg van groot onderhoud aan de kruising van de Buitenveldertbaan en de Aalsmeerbaan. Vanwege de werkzaamheden is de Buitenveldertbaan gedurende deze periode buiten gebruik. De Aalsmeerbaan kan alleen verkort gebruikt worden. Dit betekent dat zware vliegtuigtypes tijdens de onderhoudsperiode op andere banen dan de Aalsmeerbaan worden afgehandeld.
Omdat de Buitenveldertbaan niet in gebruik is kan het, bij harde westenwind, noodzakelijk zijn om de Schiphol-Oostbaan in te zetten. Dit geldt ook voor de nacht. Bij normale weersomstandigheden zal het niet beschikbaar zijn van de Buitenveldertbaan naar verwachting tot weinig verandering in het baangebruik leiden.
Het afwijkend baangebruik zal waarschijnlijk leiden tot extra overlast in de omgeving van Schiphol.
Enne; nog een keer de Arke 787:quote:PARIJS - De topman van Air France-KLM, Alexandre de Juniac, heeft vrijdag in een vraaggesprek met de Franse kran Les Echos zegt dat het luchtvaartconcern niet van plan is alle 'full freighters', de puur op vracht gerichte toestellen, van de hand te doen. De Frans-Nederlandse luchtvaartgroep is wel bezig zijn vrachtvloot uit te dunnen. Bij Air France worden twee van de vier full freighters dit jaar uitgefaseerd.
KLM gaat van tien naar acht full freighters. In plaats daarvan willen de twee maatschappijen meer vracht vervoeren in het ruim van passagiersvliegtuigen, de zogenoemde belly. De bellyvracht maakt nu ook al een belangrijk deel uit van het vrachtvolume.
KLM liet vorige maand weten alle opties voor het vrachtvervoer open te houden, na geruchten dat het al zijn full freighters van de hand zou willen doen. Air France-KLM lijdt door de lage vraag en overcapaciteit al jaren verlies op het goederenvervoer.
Air France-KLM komt in de zomer overigens met een nieuw strategisch programma, na het aflopen van het huidige plan Transform 2015 dat is gericht op kostenbesparingen. Het nieuwe plan zal ingestoken zijn op groei, aldus De Juniac.
Jep.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:54 schreef Woods het volgende:
Heeft Arke domweg eerder 787 besteld dan KLM die pas in 2015 komen?
quote:
Ik vind hem gaaf. Was overigens een een record-setting vliegtuig.quote:
Ik vind het leuk tussen de nieuwtjes doorquote:Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:
Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
Doorgaan!quote:Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik vind hem gaaf. Was overigens een een record-setting vliegtuig.
Ook lekker simpel; haal gewoon een stuk van een 747 af![]()
Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
Dit is al eens heel erg fout gegaan met een A320, weliswaar omdat fly-by-wire toen net in de kinderschoenen stond binnen de commerciële luchtvaart:quote:Op zondag 4 mei 2014 17:24 schreef Adrie072 het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)yby_in_budapest.html
Mwah, op snelheid laag overvliegen is weer heel wat anders dan op minimale snelheid met max. angle of attack lager dan boomtoppen voorbij hoveren.quote:Op zondag 4 mei 2014 22:12 schreef blingbling11 het volgende:
Dit is al eens heel erg fout gegaan met een A320, weliswaar omdat fly-by-wire toen net in de kinderschoenen stond binnen de commerciële luchtvaart:
Ik lees het ook, ga door zou ik zeggen.quote:Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
lekker doorgaan!quote:Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik vind hem gaaf. Was overigens een een record-setting vliegtuig.
Ook lekker simpel; haal gewoon een stuk van een 747 af![]()
Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
Je posts worden (ook) door mij erg gewaardeerd!quote:Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:
Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
En het heeft een kleurtje gekregen:quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:02 schreef Iemand91 het volgende:
Dames (?) en heren; mag ik u presenteren: de 1500e Boeing 747!
45 jaar en nét geen 7 maanden na de eerste 747 (30 september 1969) rolt deze 747 op 24 april de assembly line af...
Er zit nog een sticker op waar normaal gesproken lufthansa.com staat (boven de registratie). lufthansa.com zou helemaal verdwijnen van de livery en de sticker is ook korter dan de ruimte die lufthansa.com zou innemen. Misschien dat daar iets onder komt?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:55 schreef Iemand91 het volgende:
Tenzij er nog een sticker opkomt niets speciaals aangedaan dus. Toch wel jammer/raar...
Zoiets wordt inderdaad genoemd.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:11 schreef OEM het volgende:
Er zit nog een sticker op waar normaal gesproken lufthansa.com staat (boven de registratie). lufthansa.com zou helemaal verdwijnen van de livery en de sticker is ook korter dan de ruimte die lufthansa.com zou innemen. Misschien dat daar iets onder komt?
Doorgaan! Ik lees ze ook altijd met veel plezier. Ben niet zo'n vliegtuig diehard maar als er nieuwe posts zijn in dit topic lees ik ze altijd.quote:Op zondag 4 mei 2014 16:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik vind hem gaaf. Was overigens een een record-setting vliegtuig.
Ook lekker simpel; haal gewoon een stuk van een 747 af![]()
Van die dergelijke posts die ik hier wel eens neerzet (zoals met dat 747SP verhaal hierboven); zijn er überhaupt mensen hier die dat interessant vinden of is het maar meer een uitlaat voor mijn eigen interesse?
M.a.w.; mee doorgaan met posten van dergelijke dingen of maar mee stoppen?
Verder kwamen er foto's naar buiten die toonden dat het vliegtuig niet verwoest was en de VS technologie dus (deels) bekend werd voor de Sovjets. Dit alles bracht de VS regering natuurlijk gigantisch in verlegenheid.quote:"I must tell you a secret. When I made my first report I deliberately did not say that the pilot was alive and well... and now just look how many silly things the Americans have said."
quote:
Rechtsboven in de hoek is nog net een van de Evergreen 747 supertankers zichtbaar; ook bijzonder omdat deze zijn omgebouwd tot blusvliegtuigen!quote:Op zaterdag 3 mei 2014 01:37 schreef Iemand91 het volgende:
Verderop staat de bekende PZ-TCM (eveneens klikbaar); een 747-300 van Surinam Airways; zij namen PH-BUW in 2004 over van KLM.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)18567.jpg]afbeelding[/url] ]
Jep; dat is N479EV, een Boeing 747-100 en de 2e Evergreen Supertanker. N470EV staat iets verderop (naast 2 andere Evergreen 747's) en is een 747-200 en was de eerste Supertanker.quote:Op donderdag 8 mei 2014 00:29 schreef Ferry_76 het volgende:
Rechtsboven in de hoek is nog net een van de Evergreen 747 supertankers zichtbaar; ook bijzonder omdat deze zijn omgebouwd tot blusvliegtuigen!![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Evergreen_747_Supertanker
Nee hoor. Op de Oostbaan kan alles landen tot de 747 aan toe.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:47 schreef the-it het volgende:
Raar, ik zie 747's en a340's op de oostbaan landen, die is toch veel te kort?
Blijft altijd vet zo'n Antonov (of überhaupt andere kisten) zo vlak over de weg.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:58 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Woensdag landde de Antonov op Gilze Rijen om 2 Apache helikopters op te halen.
http://www.omroepbrabant.(...)ers+op+te+halen.aspx
[ afbeelding ]
Geniet d'r van!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:06 schreef Thetallguy het volgende:
Zo vandaag AMS-LHR-LAX vliegen met BA 320/380. Eerste segment vertraagd dus konden de overstap niet meer halen. Snel omgeboekt door BA op AMS-YUL-LAX met KL/AC. Straks dus nog een stukje MD11 voor alle fappers alhier
En PH-TFK komt op een kleine maand op 5 juni om 12:00 uur aan op Schiphol.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:25 schreef Iemand91 het volgende:
Amsterdam - Buenos Aires is zo'n 7107 mijl / 11,437 km, gemiddeld 13 1/2 uur.
Amsterdam - Jakarta is zo'n 7055 mijl / 11.354 km; blijkbaar gem. 13.5 uur.
Scheelt haast niets inderdaad; afhankelijk van wind/route e.d. zullen ze met elkaar wedijveren.
twitter:flightradar24 twitterde op donderdag 08-05-2014 om 14:28:09Today's aircraft marathon over Turkey was won by KLM441 http://t.co/I2Mk3ZKJ6R reageer retweet
Garuda zit sinds kort in het Skysteam Alliance en Amsterdam is een hub daarvan; niet London Gatwick. Maar ze willen wel London bedienen, dus ze vliegen even door naar London.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:35 schreef Tinos85 het volgende:
Hoezo vliegt die kist van Jakarta nog door naar Londen dan?
Tag-on van Garuda. Singapore Airlines vliegt ook München-Manchester met een 777-300 ER bijvoorbeeld, als tag-on van de vlucht van Singapore naar München.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 02:22 schreef nattermann het volgende:
Wut, Amsterdam-Gatwick met een 777![]()
Kortste vlucht die ik ooit heb gemaakt trouwens, Schiphol-Stansted. Geloof dat ik 45 minuten aan boord ben geweest, inclusief instappen/uitstappen etc.!
Yep, en Lufthansa Bangkok-KL. Is ook maar een kort stukje.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Garuda zit sinds kort in het Skysteam Alliance en Amsterdam is een hub daarvan; niet London Gatwick. Maar ze willen wel London bedienen, dus ze vliegen even door naar London.
Opzich niet héél bijzonder, maar ik ken zo geen andere dergelijke route met een grote kist op kleine afstand in de buurt.
Eigenlijk het zelfde wat KLM bijvoorbeeld doet op Kuala Lumpur - Jakarta route, en Singapore - Bali, Sint-Maarten - Curacao en nog meer.
Singapore Airlines München-Manchester zoals ik net schreef, met een 777-300 ER. Goed, is wel langer dan Amsterdam - Gatwick maar alsnog duidelijk short haul.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Opzich niet héél bijzonder, maar ik ken zo geen andere dergelijke route met een grote kist op kleine afstand in de buurt.
Vet!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:58 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Woensdag landde de Antonov op Gilze Rijen om 2 Apache helikopters op te halen.
http://www.omroepbrabant.(...)ers+op+te+halen.aspx
[ afbeelding ]
Over korte vluchten gesproken; Ben zelf een keer van Barcelona naar Palma de Mallorca gevlogen, dat was in totaal nog geen half uur. Je kunt Mallorca soms zelfs zien liggen vanuit Barcelona.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 02:22 schreef nattermann het volgende:
Wut, Amsterdam-Gatwick met een 777![]()
Kortste vlucht die ik ooit heb gemaakt trouwens, Schiphol-Stansted. Geloof dat ik 45 minuten aan boord ben geweest, inclusief instappen/uitstappen etc.!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |