abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137479952
Garuda gaat met ingang van mei Amsterdam-Jakarta non-stop vliegen met een Boeing 777-300 ER.

Is dat daarmee de langste non-stop vanuit Schiphol, of ligt Buenos Aires nog verder?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:04:32 #212
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_137480837
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:38 schreef Iemand91 het volgende:
Gloedjenieuwe KLM 747 (D-check) doet een rejected take-off test in Kuala Lumpur na D-check gisteren:


Moet je die acceleratie zien zonder brandstof, vracht en passagiers! _O_
Zo schoon ziet de KLM livery er dus echt prachtig uit IMHO.

Vliegt momenteel boven Oekraïne terug naar Schiphol.
Je kunt zien dat de kist leeg is; hij vliegt momenteel op ruim 13KM hoogte. :o
Waarom vliegen ze met passagiers niet op die hoogte? Of vliegen de piloten de hele vlucht momenteel met zuurstofmaskers op?
pi_137483441
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:36 schreef Leatherface het volgende:
Garuda gaat met ingang van mei Amsterdam-Jakarta non-stop vliegen met een Boeing 777-300 ER.

Is dat daarmee de langste non-stop vanuit Schiphol, of ligt Buenos Aires nog verder?
Amsterdam - Buenos Aires is zo'n 7107 mijl / 11,437 km.
Amsterdam - Jakarta is zo'n 7055 mijl / 11.354 km.

Scheelt haast niets inderdaad; afhankelijk van wind/route e.d. zullen ze met elkaar wedijveren.
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:04 schreef Sunri5e het volgende:
Waarom vliegen ze met passagiers niet op die hoogte?
Omdat ze véél lichter zijn. Ze vliegen nu met een paar man bemanning terug van Kuala Lumpur naar Amsterdam.
Er vliegen dus geen (max.) 268 passagiers met bijbehorende bagage mee. Geen voedsel, water enz. voor de passagiers. En omdat ze al dat gewicht niet mee hoeven sleuren hoeven ze ook veel minder brandstof te tanken. En omdat ze veel minder brandstof hoeven te tanken zijn ze lichter en hoeven ze ook geen extra brandstof mee te nemen om dat gewicht aan brandstof mee te nemen.

Ja; lang verhaal, maar al die factoren moeten voor de vlucht worden meegenomen.

Met als gevolg dat in dit geval met paar man bemanning en 'weinig' brandstof het vliegtuig een stuk lichter is en waardoor ze dus hoger kunnen vliegen (wat overigens ook weer brandstof scheelt t.o.v. lager vliegen).
quote:
Of vliegen de piloten de hele vlucht momenteel met zuurstofmaskers op?
Dit natuurlijk niet. Want dat zou betekenen dat de kist 'lek' is.

Als ik me goed herinner vlogen ze daar op zo'n 13.100 à 13.200 m. hoogte. Een 747 is geloof ik gecertificeerd om tot zo'n 13.700 m. hoogte te vliegen. Deze maximale hoogte hangt overigens van verschillende factoren af (o.a. klimvermogen op die hoogte en mogelijkheid om binnen bepaalde tijd te dalen tot een bepaalde hoogte).

Ik lees zelfs dat onder bepaalde regels/omstandigheden ten minste 1 piloot zo'n oxygen mask op moeten hebben boven 41.000 feet / 12.500 m. Dat zou betekend hebben dat die KLM vlucht daar ook onder viel.

EDIT: "onder bepaalde regels/omstandigheden" hè. Dus grote kans dat het helemaal niet nodig was, of dat deze regels al anders zijn geworden of. of.
Aan de andere kant; kist komt vers uit een D-check en dus zullen er tests gedaan worden; zoals die rejected takeoff test in dat filmpje hierboven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 07-03-2014 15:18:30 ]
  vrijdag 7 maart 2014 @ 15:15:51 #214
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_137484965
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:25 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik lees zelfs dat onder bepaalde regels/omstandigheden ten minste 1 piloot zo'n oxygen mask op moeten hebben boven 41.000 feet / 12.500 m. Dat zou betekend hebben dat die KLM vlucht daar ook onder viel.
Interessant zeg! Ik zie het al voor me; de FO tegen Cmdr; zeg Henk vergeet je masker niet he :P
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_137486334
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:36 schreef Leatherface het volgende:
Garuda gaat met ingang van mei Amsterdam-Jakarta non-stop vliegen met een Boeing 777-300 ER.

Is dat daarmee de langste non-stop vanuit Schiphol, of ligt Buenos Aires nog verder?
Ben benieuwd of ze ook de tagon naar London Gatwick erin zetten zoals de geruchten ook al gaan. En of ze dan ook traffic rechten voor lokale passagiers hebben op de AMS-LGW route :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 7 maart 2014 @ 16:32:53 #216
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_137487443
Het spotten rondom de NSS kon nog wel eens lastig worden...

http://www.noordhollandsd(...)-NSS-weren?lref=vpml
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  vrijdag 7 maart 2014 @ 17:50:57 #217
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_137490152
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 16:32 schreef Fiorano het volgende:
Het spotten rondom de NSS kon nog wel eens lastig worden...

http://www.noordhollandsd(...)-NSS-weren?lref=vpml
Dit vind ik nou weer net te ver gaan. Dit moet gewoon kunnen aangezien je vrij bent om te doen en laten wat je wilt en daar gaan hun echt niks aan veranderen.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_137500225
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 17:50 schreef Woods het volgende:

[..]

Dit vind ik nou weer net te ver gaan. Dit moet gewoon kunnen aangezien je vrij bent om te doen en laten wat je wilt en daar gaan hun echt niks aan veranderen.
Aangezien we een noodverordening ingesteld is is het wel degelijk strafbaar. Maar try your luck ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137504556
Ja het gaat ondertussen nergens meer over. Ik woon in de Haarlemmermeer, en ik kan bijna niks die dagen! Ben blij als ik Schiphol kan bereiken om te werken
  zaterdag 8 maart 2014 @ 08:16:34 #220
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137507253


Malaysian officials: Despite media reports of crash, no confirmation, no wreckage

(CNN) -- A missing Malaysia Airliner carrying 229 people crashed off the southern coast of Vietnam, Vietnamese and Chinese state media reported Saturday, both citing Vietnam's military.
But Malaysia has no information that any wreckage has been found of the missing plane and no confirmation of a crash, acting transport minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein told journalists Saturday.

The reports came hours after Malaysia Airlines Flight MH370, traveling from Kuala Lumpur to Beijing, disappeared.

Air traffic controllers lost contact with the aircraft about 2:40 a.m. local time (1:40 p.m. ET Friday), Malaysia Airlines Vice President of Operations Control Fuad Sharuji said on CNN's "AC360."
"At the moment we have no idea where this aircraft is right now," Sharuji said.

[...]

The Boeing 777-200 departed Kuala Lumpur International Airport at 12:41 a.m. and was expected to land in Beijing at 6:30 a.m., a 2,300-mile (3,700 kilometer) trip. It was carrying 227 passengers, two of them infants, and 12 crew members, the airline said.
Air traffic control in Subang, in Malaysia, had last contact with the plane.

If this aircraft has crashed with a total loss, it would the deadliest aviation incident since November 2001 when an American Airlines Airbus A300 crashed in Belle Harbor, Queens, shortly after takeoff from JFK Airport. Killed were 265 people, including five people on the ground.

[...]

Aircraft
The Boeing 777-200ER, registration 9M-MRO, was delivered new to Malaysia Airlines on 31 May 2002. The aircraft was powered by two Rolls-Royce Trent 800 engines. It had previously been involved in an incident while on the ground at Shanghai Pudong International Airport on 9 August 2012, when its wingtip struck a China Eastern Airlines Airbus A340-600.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:13:35 #221
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_137508405
De 777 is in haar bestaan volgens mij nog nooit gecrashed....
  zaterdag 8 maart 2014 @ 10:50:07 #222
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137508944
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:13 schreef Sunri5e het volgende:
De 777 is in haar bestaan volgens mij nog nooit gecrashed....
Beetje afhankelijk van hoe je crashen definieert (de officiele classificaties zijn incident en accident). Ik zelf zou bv. Asiana 214 wel als een crash beschouwen.
pi_137510247
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:50 schreef OEM het volgende:

[..]

Beetje afhankelijk van hoe je crashen definieert (de officiele classificaties zijn incident en accident). Ik zelf zou bv. Asiana 214 wel als een crash beschouwen.
Dan zou ik de BAW op Heathrow nog eerder als crash willen benoemen, ondanks dat daar geen doden bij vielen.

Maar er zijn inderdaad geen 777 die op kruishoogte dusdanig in de problemen kwamen dat ze crashten.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
  zaterdag 8 maart 2014 @ 15:35:05 #224
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137514404
Meanwhile in Boeing-land hebben ze weer nieuwe problemen met de 787: haarscheurtjes in de vleugels omdat Mitsubishi aan het falen is:

Boeing reports wing cracks on 787 Dreamliners in production
pi_137591480
Toestel na bijna 3 dagen nog steeds vermist..bizar!
Klinkt een beetje als Oceanic Airlines Flight 815.
pi_137592097
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:44 schreef artm het volgende:
Toestel na bijna 3 dagen nog steeds vermist..bizar!
Klinkt een beetje als Oceanic Airlines Flight 815.
Materiaal van de Air France A330 was pas na 5 dagen gevonden destijds. MH370 zoekgebied is in een veel grotere area.

Hier een kaartje van het zoekgebied, rood zijn de search zones (wist niet dat ze west ook zo uitvoerig zochten), geel is het gebied van AF447 waarbij het dus vijf dagen duurde.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 10 maart 2014 @ 21:44:44 #228
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137598343
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:56 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Materiaal van de Air France A330 was pas na 5 dagen gevonden destijds. MH370 zoekgebied is in een veel grotere area.

Hier een kaartje van het zoekgebied, rood zijn de search zones (wist niet dat ze west ook zo uitvoerig zochten), geel is het gebied van AF447 waarbij het dus vijf dagen duurde.
[ afbeelding ]
Er zouden daar wat hi-res foto's moeten worden geschoten door een spionagesatelliet, dan konden internetters wereldwijd meezoeken.
Wie dit leest is gek
pi_137600643
Wat ik dus ook zeer vreemd vind, is dat er geen enkel signaal is afgegeven/opgevangen van de Emergency Location Transmitter.
pi_137600899
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:27 schreef blingbling11 het volgende:
Wat ik dus ook zeer vreemd vind, is dat er geen enkel signaal is afgegeven/opgevangen van de Emergency Location Transmitter.
Dat ding ligt onderwater, dan heb je weinig aan die vhf-signalen. Dan wordt er ook nog sonar gepinged, maar dan moet je maar net met een boot met sonar-radar in de buurt zijn.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137601171
quote:
Distress radio beacons, also known as emergency beacons, PLB (Personal Locator Beacon), ELT (Emergency Locator Transmitter) or EPIRB (Emergency Position-Indicating Radio Beacon), are tracking transmitters which aid in the detection and location of boats, aircraft, and people in distress. Strictly, they are radiobeacons that interface with worldwide offered service of Cospas-Sarsat, the international satellite system for search and rescue (SAR). When manually activated, or automatically activated upon immersion, such beacons send out a distress signal. The signals are monitored worldwide and the location of the distress is detected by non-geostationary satellites, and can be located by some combination of GPS trilateration and doppler triangulation.

The basic purpose of a distress radiobeacon is to help rescuers find survivors within the so-called "golden day" (the first 24 hours following a traumatic event) during which the majority of survivors can usually be saved.

Since the inception of Cospas-Sarsat in 1982, distress radiobeacons have assisted in the rescue of over 28,000 people in more than 7,000 distress situations. In 2010 alone, the system provided information which was used to rescue 2,388 persons in 641 distress situations.

All the systems work something like this: A beacon is activated by a crash, a sinking, or manually by survivors. The beacon's transmission is picked up by one or more satellites. The satellite transmits the beacon's signal to its ground control station. The satellite's ground station processes the signals and forwards the data, including approximate location, to a national authority. The national authority forwards the data to a rescuing authority. The rescuing authority uses its own receiving equipment to locate the beacon and makes the rescue or recovery. Once the satellite data is in, it takes less than a minute to forward the data to any signatory nation.
Overview diagram of EPIRB/COSPAS-SARSAT communication system

There are several systems in use, with beacons of varying expense, different types of satellites and varying performance. Note that even the oldest systems provide an immense improvement in safety, compared to not having a beacon.
Op het moment van inslag in het water had er dus al een signaal opgevangen moeten worden door een satelliet, ook al was het maar even.
pi_137614464
Mag ik hier even mijn gal spuwen over de nucleaire top? Spotten zit er niet in :( Het is zelfs verboden om in de gemeente Haarlemmermeer een camera/verrekijker bij je te hebben...
pi_137629237
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:36 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Op het moment van inslag in het water had er dus al een signaal opgevangen moeten worden door een satelliet, ook al was het maar even.
Daar zou ik niet teveel vanuit gaan, om verschillende redenen.
Ten eerste is het wel verplicht om zo'n baken (een ELT) aan boord te hebben, maar is het niet verplicht dat deze vanzelf (bij een grote schok) aan gaat. Ten tweede is de betrouwbaarheid van die dingen niet slecht, maar het is vaker gebeurd dat er bij een crash de ELT niet in werking treedt (en andersom ook, het ding gaat soms zomaar loeien). Ten derde kan een brand er ook voor zorgen dat het niet meer meer werkt.
Al met al geen reden om van een landing uit te van in plaats van een crash.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137638657
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:02 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Daar zou ik niet teveel vanuit gaan, om verschillende redenen.
Ten eerste is het wel verplicht om zo'n baken (een ELT) aan boord te hebben, maar is het niet verplicht dat deze vanzelf (bij een grote schok) aan gaat. Ten tweede is de betrouwbaarheid van die dingen niet slecht, maar het is vaker gebeurd dat er bij een crash de ELT niet in werking treedt (en andersom ook, het ding gaat soms zomaar loeien). Ten derde kan een brand er ook voor zorgen dat het niet meer meer werkt.
Al met al geen reden om van een landing uit te van in plaats van een crash.
Klopt, maar ik mis tot nu toe wel enige vorm van logica, bij brand bijvoorbeeld had je op zijn minst verwacht dat er een mayday was uitgegaan, of een noodoproep op de transponder.

Uit de laatste berichten blijkt ook dat het vliegtuig mogelijk de Straat van Malakka heeft bereikt. Dus dan zou het toestel niet abrupt uit elkaar gespat zijn.

En dit maakt het verhaal nog een stuk bizarder.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:49:20 #235
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_137638760
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:47 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Klopt, maar ik mis tot nu toe wel enige vorm van logica, bij brand bijvoorbeeld had je op zijn minst verwacht dat er een mayday was uitgegaan, of een noodoproep op de transponder.

Uit de laatste berichten blijkt ook dat het vliegtuig mogelijk de Straat van Malakka heeft bereikt. Dus dan zou het toestel niet abrupt uit elkaar gespat zijn.

En dit maakt het verhaal nog een stuk bizarder.
Dat laatste was al weerlegt in het NWS bericht erover.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:08:21 #236
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137639941
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:47 schreef blingbling11 het volgende:
En dit maakt het verhaal nog een stuk bizarder.
Was bij AF447 ook, bv. link
pi_137643113
quote:
99s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:44 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Er zouden daar wat hi-res foto's moeten worden geschoten door een spionagesatelliet, dan konden internetters wereldwijd meezoeken.
http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014

Leef je uit!
pi_137655006
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:09 schreef the-it het volgende:
Mag ik hier even mijn gal spuwen over de nucleaire top? Spotten zit er niet in :( Het is zelfs verboden om in de gemeente Haarlemmermeer een camera/verrekijker bij je te hebben...
Ik kan mij er wat bij voorstellen. Maar ben je al in Den Haag geweest of voor mij part in de buurt van Rotterdam-Airport? Dan weet je niet wat je meemaakt. Alarmfase 1 is daar al in werking getreden.
Afzettingen,restricties voor de buurten... }:|
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:56:28 #239
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_137671442
Heeft er hier iemand wel eens een upgrade gescoord? En zo ja, hoe is je dat gelukt?
pi_137671993
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:56 schreef Sunri5e het volgende:
Heeft er hier iemand wel eens een upgrade gescoord? En zo ja, hoe is je dat gelukt?
Ja, bij Northwest, maar toen was ik in bezit van een KLM-id ;) Dan is er een hoop mogelijk bij Skyteam.
Zorg er in ieder geval voor dat je netjes gekleed en verzorgd bent.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')