Waarom vliegen ze met passagiers niet op die hoogte? Of vliegen de piloten de hele vlucht momenteel met zuurstofmaskers op?quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:38 schreef Iemand91 het volgende:
Gloedjenieuwe KLM 747 (D-check) doet een rejected take-off test in Kuala Lumpur na D-check gisteren:
Moet je die acceleratie zien zonder brandstof, vracht en passagiers!![]()
Zo schoon ziet de KLM livery er dus echt prachtig uit IMHO.
Vliegt momenteel boven Oekraïne terug naar Schiphol.
Je kunt zien dat de kist leeg is; hij vliegt momenteel op ruim 13KM hoogte.
Amsterdam - Buenos Aires is zo'n 7107 mijl / 11,437 km.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:36 schreef Leatherface het volgende:
Garuda gaat met ingang van mei Amsterdam-Jakarta non-stop vliegen met een Boeing 777-300 ER.
Is dat daarmee de langste non-stop vanuit Schiphol, of ligt Buenos Aires nog verder?
Omdat ze véél lichter zijn. Ze vliegen nu met een paar man bemanning terug van Kuala Lumpur naar Amsterdam.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:04 schreef Sunri5e het volgende:
Waarom vliegen ze met passagiers niet op die hoogte?
Dit natuurlijk niet. Want dat zou betekenen dat de kist 'lek' is.quote:Of vliegen de piloten de hele vlucht momenteel met zuurstofmaskers op?
Interessant zeg! Ik zie het al voor me; de FO tegen Cmdr; zeg Henk vergeet je masker niet hequote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:25 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik lees zelfs dat onder bepaalde regels/omstandigheden ten minste 1 piloot zo'n oxygen mask op moeten hebben boven 41.000 feet / 12.500 m. Dat zou betekend hebben dat die KLM vlucht daar ook onder viel.
Ben benieuwd of ze ook de tagon naar London Gatwick erin zetten zoals de geruchten ook al gaan. En of ze dan ook traffic rechten voor lokale passagiers hebben op de AMS-LGW routequote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:36 schreef Leatherface het volgende:
Garuda gaat met ingang van mei Amsterdam-Jakarta non-stop vliegen met een Boeing 777-300 ER.
Is dat daarmee de langste non-stop vanuit Schiphol, of ligt Buenos Aires nog verder?
Dit vind ik nou weer net te ver gaan. Dit moet gewoon kunnen aangezien je vrij bent om te doen en laten wat je wilt en daar gaan hun echt niks aan veranderen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:32 schreef Fiorano het volgende:
Het spotten rondom de NSS kon nog wel eens lastig worden...
http://www.noordhollandsd(...)-NSS-weren?lref=vpml
Aangezien we een noodverordening ingesteld is is het wel degelijk strafbaar. Maar try your luckquote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:50 schreef Woods het volgende:
[..]
Dit vind ik nou weer net te ver gaan. Dit moet gewoon kunnen aangezien je vrij bent om te doen en laten wat je wilt en daar gaan hun echt niks aan veranderen.
Beetje afhankelijk van hoe je crashen definieert (de officiele classificaties zijn incident en accident). Ik zelf zou bv. Asiana 214 wel als een crash beschouwen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:13 schreef Sunri5e het volgende:
De 777 is in haar bestaan volgens mij nog nooit gecrashed....
Dan zou ik de BAW op Heathrow nog eerder als crash willen benoemen, ondanks dat daar geen doden bij vielen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:50 schreef OEM het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk van hoe je crashen definieert (de officiele classificaties zijn incident en accident). Ik zelf zou bv. Asiana 214 wel als een crash beschouwen.
Materiaal van de Air France A330 was pas na 5 dagen gevonden destijds. MH370 zoekgebied is in een veel grotere area.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:44 schreef artm het volgende:
Toestel na bijna 3 dagen nog steeds vermist..bizar!
Klinkt een beetje als Oceanic Airlines Flight 815.
Er zouden daar wat hi-res foto's moeten worden geschoten door een spionagesatelliet, dan konden internetters wereldwijd meezoeken.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:56 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Materiaal van de Air France A330 was pas na 5 dagen gevonden destijds. MH370 zoekgebied is in een veel grotere area.
Hier een kaartje van het zoekgebied, rood zijn de search zones (wist niet dat ze west ook zo uitvoerig zochten), geel is het gebied van AF447 waarbij het dus vijf dagen duurde.
[ afbeelding ]
Dat ding ligt onderwater, dan heb je weinig aan die vhf-signalen. Dan wordt er ook nog sonar gepinged, maar dan moet je maar net met een boot met sonar-radar in de buurt zijn.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:27 schreef blingbling11 het volgende:
Wat ik dus ook zeer vreemd vind, is dat er geen enkel signaal is afgegeven/opgevangen van de Emergency Location Transmitter.
Op het moment van inslag in het water had er dus al een signaal opgevangen moeten worden door een satelliet, ook al was het maar even.quote:Distress radio beacons, also known as emergency beacons, PLB (Personal Locator Beacon), ELT (Emergency Locator Transmitter) or EPIRB (Emergency Position-Indicating Radio Beacon), are tracking transmitters which aid in the detection and location of boats, aircraft, and people in distress. Strictly, they are radiobeacons that interface with worldwide offered service of Cospas-Sarsat, the international satellite system for search and rescue (SAR). When manually activated, or automatically activated upon immersion, such beacons send out a distress signal. The signals are monitored worldwide and the location of the distress is detected by non-geostationary satellites, and can be located by some combination of GPS trilateration and doppler triangulation.
The basic purpose of a distress radiobeacon is to help rescuers find survivors within the so-called "golden day" (the first 24 hours following a traumatic event) during which the majority of survivors can usually be saved.
Since the inception of Cospas-Sarsat in 1982, distress radiobeacons have assisted in the rescue of over 28,000 people in more than 7,000 distress situations. In 2010 alone, the system provided information which was used to rescue 2,388 persons in 641 distress situations.
All the systems work something like this: A beacon is activated by a crash, a sinking, or manually by survivors. The beacon's transmission is picked up by one or more satellites. The satellite transmits the beacon's signal to its ground control station. The satellite's ground station processes the signals and forwards the data, including approximate location, to a national authority. The national authority forwards the data to a rescuing authority. The rescuing authority uses its own receiving equipment to locate the beacon and makes the rescue or recovery. Once the satellite data is in, it takes less than a minute to forward the data to any signatory nation.
Overview diagram of EPIRB/COSPAS-SARSAT communication system
There are several systems in use, with beacons of varying expense, different types of satellites and varying performance. Note that even the oldest systems provide an immense improvement in safety, compared to not having a beacon.
Daar zou ik niet teveel vanuit gaan, om verschillende redenen.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:36 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Op het moment van inslag in het water had er dus al een signaal opgevangen moeten worden door een satelliet, ook al was het maar even.
Klopt, maar ik mis tot nu toe wel enige vorm van logica, bij brand bijvoorbeeld had je op zijn minst verwacht dat er een mayday was uitgegaan, of een noodoproep op de transponder.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:02 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Daar zou ik niet teveel vanuit gaan, om verschillende redenen.
Ten eerste is het wel verplicht om zo'n baken (een ELT) aan boord te hebben, maar is het niet verplicht dat deze vanzelf (bij een grote schok) aan gaat. Ten tweede is de betrouwbaarheid van die dingen niet slecht, maar het is vaker gebeurd dat er bij een crash de ELT niet in werking treedt (en andersom ook, het ding gaat soms zomaar loeien). Ten derde kan een brand er ook voor zorgen dat het niet meer meer werkt.
Al met al geen reden om van een landing uit te van in plaats van een crash.
Dat laatste was al weerlegt in het NWS bericht erover.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:47 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Klopt, maar ik mis tot nu toe wel enige vorm van logica, bij brand bijvoorbeeld had je op zijn minst verwacht dat er een mayday was uitgegaan, of een noodoproep op de transponder.
Uit de laatste berichten blijkt ook dat het vliegtuig mogelijk de Straat van Malakka heeft bereikt. Dus dan zou het toestel niet abrupt uit elkaar gespat zijn.
En dit maakt het verhaal nog een stuk bizarder.
Was bij AF447 ook, bv. linkquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:47 schreef blingbling11 het volgende:
En dit maakt het verhaal nog een stuk bizarder.
http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014quote:Op maandag 10 maart 2014 21:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Er zouden daar wat hi-res foto's moeten worden geschoten door een spionagesatelliet, dan konden internetters wereldwijd meezoeken.
Ik kan mij er wat bij voorstellen. Maar ben je al in Den Haag geweest of voor mij part in de buurt van Rotterdam-Airport? Dan weet je niet wat je meemaakt. Alarmfase 1 is daar al in werking getreden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:09 schreef the-it het volgende:
Mag ik hier even mijn gal spuwen over de nucleaire top? Spotten zit er niet inHet is zelfs verboden om in de gemeente Haarlemmermeer een camera/verrekijker bij je te hebben...
Ja, bij Northwest, maar toen was ik in bezit van een KLM-idquote:Op woensdag 12 maart 2014 20:56 schreef Sunri5e het volgende:
Heeft er hier iemand wel eens een upgrade gescoord? En zo ja, hoe is je dat gelukt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |