abonnement Unibet Coolblue
pi_137592097
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:44 schreef artm het volgende:
Toestel na bijna 3 dagen nog steeds vermist..bizar!
Klinkt een beetje als Oceanic Airlines Flight 815.
Materiaal van de Air France A330 was pas na 5 dagen gevonden destijds. MH370 zoekgebied is in een veel grotere area.

Hier een kaartje van het zoekgebied, rood zijn de search zones (wist niet dat ze west ook zo uitvoerig zochten), geel is het gebied van AF447 waarbij het dus vijf dagen duurde.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 10 maart 2014 @ 21:44:44 #228
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137598343
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:56 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Materiaal van de Air France A330 was pas na 5 dagen gevonden destijds. MH370 zoekgebied is in een veel grotere area.

Hier een kaartje van het zoekgebied, rood zijn de search zones (wist niet dat ze west ook zo uitvoerig zochten), geel is het gebied van AF447 waarbij het dus vijf dagen duurde.
[ afbeelding ]
Er zouden daar wat hi-res foto's moeten worden geschoten door een spionagesatelliet, dan konden internetters wereldwijd meezoeken.
Wie dit leest is gek
pi_137600643
Wat ik dus ook zeer vreemd vind, is dat er geen enkel signaal is afgegeven/opgevangen van de Emergency Location Transmitter.
pi_137600899
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:27 schreef blingbling11 het volgende:
Wat ik dus ook zeer vreemd vind, is dat er geen enkel signaal is afgegeven/opgevangen van de Emergency Location Transmitter.
Dat ding ligt onderwater, dan heb je weinig aan die vhf-signalen. Dan wordt er ook nog sonar gepinged, maar dan moet je maar net met een boot met sonar-radar in de buurt zijn.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137601171
quote:
Distress radio beacons, also known as emergency beacons, PLB (Personal Locator Beacon), ELT (Emergency Locator Transmitter) or EPIRB (Emergency Position-Indicating Radio Beacon), are tracking transmitters which aid in the detection and location of boats, aircraft, and people in distress. Strictly, they are radiobeacons that interface with worldwide offered service of Cospas-Sarsat, the international satellite system for search and rescue (SAR). When manually activated, or automatically activated upon immersion, such beacons send out a distress signal. The signals are monitored worldwide and the location of the distress is detected by non-geostationary satellites, and can be located by some combination of GPS trilateration and doppler triangulation.

The basic purpose of a distress radiobeacon is to help rescuers find survivors within the so-called "golden day" (the first 24 hours following a traumatic event) during which the majority of survivors can usually be saved.

Since the inception of Cospas-Sarsat in 1982, distress radiobeacons have assisted in the rescue of over 28,000 people in more than 7,000 distress situations. In 2010 alone, the system provided information which was used to rescue 2,388 persons in 641 distress situations.

All the systems work something like this: A beacon is activated by a crash, a sinking, or manually by survivors. The beacon's transmission is picked up by one or more satellites. The satellite transmits the beacon's signal to its ground control station. The satellite's ground station processes the signals and forwards the data, including approximate location, to a national authority. The national authority forwards the data to a rescuing authority. The rescuing authority uses its own receiving equipment to locate the beacon and makes the rescue or recovery. Once the satellite data is in, it takes less than a minute to forward the data to any signatory nation.
Overview diagram of EPIRB/COSPAS-SARSAT communication system

There are several systems in use, with beacons of varying expense, different types of satellites and varying performance. Note that even the oldest systems provide an immense improvement in safety, compared to not having a beacon.
Op het moment van inslag in het water had er dus al een signaal opgevangen moeten worden door een satelliet, ook al was het maar even.
pi_137614464
Mag ik hier even mijn gal spuwen over de nucleaire top? Spotten zit er niet in :( Het is zelfs verboden om in de gemeente Haarlemmermeer een camera/verrekijker bij je te hebben...
pi_137629237
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:36 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Op het moment van inslag in het water had er dus al een signaal opgevangen moeten worden door een satelliet, ook al was het maar even.
Daar zou ik niet teveel vanuit gaan, om verschillende redenen.
Ten eerste is het wel verplicht om zo'n baken (een ELT) aan boord te hebben, maar is het niet verplicht dat deze vanzelf (bij een grote schok) aan gaat. Ten tweede is de betrouwbaarheid van die dingen niet slecht, maar het is vaker gebeurd dat er bij een crash de ELT niet in werking treedt (en andersom ook, het ding gaat soms zomaar loeien). Ten derde kan een brand er ook voor zorgen dat het niet meer meer werkt.
Al met al geen reden om van een landing uit te van in plaats van een crash.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137638657
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:02 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Daar zou ik niet teveel vanuit gaan, om verschillende redenen.
Ten eerste is het wel verplicht om zo'n baken (een ELT) aan boord te hebben, maar is het niet verplicht dat deze vanzelf (bij een grote schok) aan gaat. Ten tweede is de betrouwbaarheid van die dingen niet slecht, maar het is vaker gebeurd dat er bij een crash de ELT niet in werking treedt (en andersom ook, het ding gaat soms zomaar loeien). Ten derde kan een brand er ook voor zorgen dat het niet meer meer werkt.
Al met al geen reden om van een landing uit te van in plaats van een crash.
Klopt, maar ik mis tot nu toe wel enige vorm van logica, bij brand bijvoorbeeld had je op zijn minst verwacht dat er een mayday was uitgegaan, of een noodoproep op de transponder.

Uit de laatste berichten blijkt ook dat het vliegtuig mogelijk de Straat van Malakka heeft bereikt. Dus dan zou het toestel niet abrupt uit elkaar gespat zijn.

En dit maakt het verhaal nog een stuk bizarder.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:49:20 #235
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_137638760
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:47 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Klopt, maar ik mis tot nu toe wel enige vorm van logica, bij brand bijvoorbeeld had je op zijn minst verwacht dat er een mayday was uitgegaan, of een noodoproep op de transponder.

Uit de laatste berichten blijkt ook dat het vliegtuig mogelijk de Straat van Malakka heeft bereikt. Dus dan zou het toestel niet abrupt uit elkaar gespat zijn.

En dit maakt het verhaal nog een stuk bizarder.
Dat laatste was al weerlegt in het NWS bericht erover.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:08:21 #236
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137639941
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:47 schreef blingbling11 het volgende:
En dit maakt het verhaal nog een stuk bizarder.
Was bij AF447 ook, bv. link
pi_137643113
quote:
99s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:44 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Er zouden daar wat hi-res foto's moeten worden geschoten door een spionagesatelliet, dan konden internetters wereldwijd meezoeken.
http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014

Leef je uit!
pi_137655006
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:09 schreef the-it het volgende:
Mag ik hier even mijn gal spuwen over de nucleaire top? Spotten zit er niet in :( Het is zelfs verboden om in de gemeente Haarlemmermeer een camera/verrekijker bij je te hebben...
Ik kan mij er wat bij voorstellen. Maar ben je al in Den Haag geweest of voor mij part in de buurt van Rotterdam-Airport? Dan weet je niet wat je meemaakt. Alarmfase 1 is daar al in werking getreden.
Afzettingen,restricties voor de buurten... }:|
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:56:28 #239
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_137671442
Heeft er hier iemand wel eens een upgrade gescoord? En zo ja, hoe is je dat gelukt?
pi_137671993
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:56 schreef Sunri5e het volgende:
Heeft er hier iemand wel eens een upgrade gescoord? En zo ja, hoe is je dat gelukt?
Ja, bij Northwest, maar toen was ik in bezit van een KLM-id ;) Dan is er een hoop mogelijk bij Skyteam.
Zorg er in ieder geval voor dat je netjes gekleed en verzorgd bent.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137672088
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:56 schreef Sunri5e het volgende:
Heeft er hier iemand wel eens een upgrade gescoord? En zo ja, hoe is je dat gelukt?
Een wat?
pi_137672344
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:05 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ja, bij Northwest, maar toen was ik in bezit van een KLM-id ;) Dan is er een hoop mogelijk bij Skyteam.
Zorg er in ieder geval voor dat je netjes gekleed en verzorgd bent.
Same here, alleen op standby of duty travel weleens geupgrade. Prive heb ik niet genoeg status :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_137672590
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:11 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Same here, alleen op standby of duty travel weleens geupgrade. Prive heb ik niet genoeg status :P
Gewoon brutaal naar de gate-agent lopen, je ID laten zien, even vriendelijk zijn en vragen of er nog een plekje voorin beschikbaar is doet wonderen ;) Ook zonder status.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137672766
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:15 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Gewoon brutaal naar de gate-agent lopen, je ID laten zien, even vriendelijk zijn en vragen of er nog een plekje voorin beschikbaar is doet wonderen ;) Ook zonder status.
Als ik geboekt reis met een willekeurige airline dan doe ik dat niet hoor. Voel ik mij toch een beetje bezwaard :) IPB-end altijd netjes voorstellen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_137673135
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:18 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Als ik geboekt reis met een willekeurige airline dan doe ik dat niet hoor. Voel ik mij toch een beetje bezwaard :) IPB-end altijd netjes voorstellen.
Ach, als de plek toch vrij is... Maar ik snap wat je bedoelt ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137673303
Maar laat je je KLM ID dan zien als je al IPB vliegt? Ik kan bijvoorbeeld niet IPBen maar heb wel een KLM ID.
pi_137673916
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:26 schreef blingbling11 het volgende:
Maar laat je je KLM ID dan zien als je al IPB vliegt? Ik kan bijvoorbeeld niet IPBen maar heb wel een KLM ID.
Als je op een reguliere trip reist kan je het ook proberen. Naar gate-agent lopen en even voorstellen, vragen of ze misschien wat beschikbaar heeft. Nee heb je....
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137675301
tvp
pi_137679935
Weliswaar verdwijnen er kisten; er komen ook kisten bij. Zondag zullen PH-EXB en PH-EXC de KLM Cityhopper vloot versterken.



PH-KCC staat nu gepland om te vertrekken op 7 april (vertraagd; zou deze maand gaan).
Deze gaat echter niet naar Victorville maar naar San Bernardino International Airport, Californië?

  donderdag 13 maart 2014 @ 03:37:53 #250
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137682978
Dag MD-11 ;(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')