abonnement Unibet Coolblue
pi_140167233
Vandaag in de geschiedenis:

- Op 19 mei 1919 gaf de hoteleigenaar Raymond Orteig de Orteig Prize uit van $25.000 (omgerekend naar nu $340,067) voor degene die als eerste non-stop tussen Parijs en New York zou vliegen, welke richting maakt niet uit.

Vele aviators hebben hun leven gelaten om dit te winnen.

Totdat op 20 mei 1927 de onbekende Charles Lindbergh het probeert met zijn Spirit of St. Louis (een custom-build Ryan NYP). Zijn tactiek; 1 motor i.p.v. een tri-motor (zodat gewicht werd bespaard voor meer brandstof), alleen vliegen en vliegen wanneer de weeromstandigheden nog net niet goed genoeg waren brachten hem het succes.

Hieronder zijn vertrek:


Op 20 mei 1927, om 07:52 uur 's morgen vertrok hij vanaf Roosevelt Field op Long Island (ja; nu een Mall/parkeergarage :/ )
Onderweg vechtend tegen de stormen, bevriezing, mist en navigeren a.d.h.v. de sterren landde hij 33.5 uur later om 22:22 uur op Le Bourget Airport in Parijs. Opgewacht door zo'n honderdduizend mensen (of meer)



Het werd letterlijk op handen gedragen maar ook begonnen mensen onderdelen van het vliegtuig te trekken voor souvenirs; de Spirit of St. Louis en hij werden een hangar in gebracht voor veiligheid.

Hieronder de mensen die het vliegtuig bewaken; op de 2e foto zijn de beschadigingen door de souvenirjagers te zien.




Hij was overigens niet de eerste die de Atlantische Oceaan overstak (sterker nog; er waren al zo'n 81 mensen voor hem de oceaan overgevlogen), ook niet de eerste die dat non-stop deed (John Alcock en Arthur Whitten Brown deden dat al op 14-15 juni 1919 op de veel kortere route van St. John's Newfoundland naar Clifden Ierland), maar hij was wel de eerste die het alleen deed.
Hij was met zijn vlucht ook de eerste persoon ooit die op de ene dag in New York was en de volgende dag in Parijs. Hij was ook de eerste Amerikaan die de Atlantische Oceaan overstak in heavier-than air aircraft.

Feitelijk was hij dus alleen de eerste die New York - Parijs non-stop deed en alleen, maar hij werd wereldberoemd voor de rest van zijn leven.
Niet alleen positief voor hem overigens; zijn zoontje Charles Lindbergh, Jr. werd later op de avond van 1 maart 1932 ontvoerd en later vermoord in wat een van de grootste misdaadzaken ooit werd.

- Exact 5 jaar later vertrok in 1932 Amelia Earhart met haar Lockheed Vega 5B vanaf Harbour Grace, Newfoundland naar Parijs (om Lindbergh's vlucht na te streven) maar landde uiteindelijk op een weiland bij Culmore, Noord-Ierland, een kleine 15 uur later.
Zij was hiermee de eerste vrouw die solo de Atlantische Oceaan overvloog.



Ruim 5 jaar later is zij (samen met haar navigator Fred Noonan) in de buurt van Howland Island in de Grote Oceaan verdwenen met hun Lockheed Model 10 Electra tijdens hun round-the-world-flight.

Hier op 17 maart (Noonan helemaal rechts) voor hun Lockheed, enkele maanden voor hun verdwijning op 2 juli 1937:



- In 1946 crasht een USAAF Beech C-45F Expeditor in de 58e verdieping van Bank of Manhattan Trust building (nu bekend als 40 Wall Street) in New York. Alle 5 inzittenden overleefden de crash niet.
Deze crash leek heel erg op die van een B-25 Mitchell die op 28 juli 1945 in de Empire State Building vloog. Beiden veroorzaakt door slecht zicht vanwege mist.
pi_140182876
- Over zo'n 1.5 uur landen piloten van BA G-BNLS voor haar allerlaatste keer. In Victorville.
Het is zo ongeveer de 5e 747 die weggaat in met de huidige schedule. Er gaan er nog zo'n 8 volgen.

Hier gisteren op Cardiff waar zo ongeveer alle kisten van BA eerst heengaan om alle bruikbare onderdelen van/uit de kisten te halen. (Gigantisch déjà vu hier; ik zou zweren dat ik deze foto een tijd geleden ook al eens had gezien }:O )



- Dezelfde maatschappij heeft op afgelopen donderdag 15 mei zowel een A320 (G-EUYV) als een A380 (G-XLEF) in Toulous in ontvangst genomen.
De A320 heeft er ondertussen al een aantal retourtjes opzitten; de A380 is momenteel op de terugweg van Hong Kong van zijn eerste retour.

Ter gelegenheid hebben ze een van de kleinste Airbus en de grootste nose-to-nose gezet voor de ferry vlucht naar Heathrow plaatsvond.



- Naast eerder genoemde D-ABYO (747-8) krijgen ook D-ABYI (747-8) en D-ABVK en D-ABVS (747-400) en D-AIKD (A330), D-AIDG (A321) en D-AIHN (A340-600) de Fanhansa titles krijgen.

Hier D-ABYI (2e 747-8 op Frankfurt) en D-AIDG (A321 in München), beide foto's gisteren gemaakt:


pi_140195377
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:08 schreef Iemand91 het volgende:
[...] vliegen wanneer de weeromstandigheden nog net niet goed genoeg waren brachten hem het succes.
Wat was daar nou het voordeel van? Dat wachten op perfect weer te lang zou duren?

Zoek voor de grap eens op Google naar G-BNLS, eerste resultaat is een FlyerTalk thread over hoe verwaarloosd (qua interieur) dat vliegtuig twee jaar geleden kennelijk al was. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_140200033
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 09:15 schreef LintuxCx het volgende:
Wat was daar nou het voordeel van? Dat wachten op perfect weer te lang zou duren?
Het feit dat hij niet de enige was die op het punt stond om een poging te maken.
Hij had op dat moment de ballen om toch maar te vertrekken; de andere deelnemers achterlatend.
quote:
Zoek voor de grap eens op Google naar G-BNLS, eerste resultaat is een FlyerTalk thread over hoe verwaarloosd (qua interieur) dat vliegtuig twee jaar geleden kennelijk al was. :+
Tja dat is het jammere eraan als een vliegtuig uit de vloot gaat. Dan is er jaren van te voren niet meer echt de noodzaak om zo'n kist (qua interieur) in optimale staat te houden.

Want op geluid('sisolatie) e.d na hoeft zo'n kist qua interieur totaal niet onder te doen voor de nieuwste vliegtuigen; het heeft alleen geen economische nut meer om dat te doen.

JonnyLutton twitterde op dinsdag 20-05-2014 om 12:14:23 Ready to go. 10hrs 26mins of flight left on #BNLS http://t.co/Siq0ueRIOJ reageer retweet
En hier ook de de first class cabin nadat ze in Cardiff er alles uitgehaald hebben.
Lijkt me overigens een heel vreemde gewaarwording om in zo'n grote 747, helemaal leeg en gestript te vliegen en maar 4 personen aan boord.



[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 21-05-2014 12:32:03 ]
  woensdag 21 mei 2014 @ 12:26:30 #80
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_140200176
AndereTijden twitterde op woensdag 21-05-2014 om 11:00:01 Een splinternieuw KLM-toestel stort in 1958 in de oceaan bij Ierland. Hoe kan dit? Andere Tijden zoekt het uit http://t.co/0QnCWUxJ1l reageer retweet
a.s. Donderdag 21.30 op Ned. 2

En zeker even op het linkje klikken trouwens, Polygoon journaals etc.

[ Bericht 3% gewijzigd door Fiorano op 21-05-2014 12:33:52 ]
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_140228311
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 12:21 schreef Iemand91 het volgende:
Het feit dat hij niet de enige was die op het punt stond om een poging te maken.
Hij had op dat moment de ballen om toch maar te vertrekken; de andere deelnemers achterlatend.
Hebbes, zoiets gokte ik uiteindelijk al op ja.

Da's een gave Twitter account trouwens. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 22 mei 2014 @ 21:20:07 #82
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_140256480
quote:
99s.gif Op woensdag 21 mei 2014 12:26 schreef Fiorano het volgende:
AndereTijden twitterde op woensdag 21-05-2014 om 11:00:01 Een splinternieuw KLM-toestel stort in 1958 in de oceaan bij Ierland. Hoe kan dit? Andere Tijden zoekt het uit http://t.co/0QnCWUxJ1l reageer retweet
a.s. Donderdag 21.30 op Ned. 2

En zeker even op het linkje klikken trouwens, Polygoon journaals etc.
Reminder, zometeen op twee dus
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_140256707
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:20 schreef Fiorano het volgende:
Reminder, zometeen op twee dus
Zit gereed! ^O^
pi_140293339
PH-TFK heeft gisteren een taxi test en haar eerste testvlucht gemaakt (BOE334 @ Flightaware).





(Zwarte 'rook' is stof van de remmen van de main landing gear ;) )
pi_140293360
En nog iets bizars.

Vandaag in 1969. De 23-jarige Crew Chief Paul Adams Meyer uit Virginia, gepositioneerd op RAF Mildenhall was een notoire drinker. Op de avond van 22 mei 1969 had hij weer stevig gedronken en was gearresteerd in naburige Freckenham. Hij werd overgebracht naar de basis.

Op de ochtend van 23 mei - nog steeds dronken - wist hij een Lockheed C-130E Hercules (63-7789) van hardstand 21 van RAF Mildenhall (Google maps link) af te laten tanken, taxiede naar de baan en steeg om 05:08 uur op van baan 29.
Hij vloog over de monding van de Theems en vloog richting het zuiden.

In ieder geval 1 F-100 Super Sabres van het (zeer) naburig RAF Lakenheath en een C-130 van RAF Mildenhall werden de lucht ingestuurd om hem te achterhalen.
Geen van beide heeft de kist gezien of radiocontact mee kunnen maken.

Hij werd doorverbonden met zijn vrouw in Langley, Virginia (hij had huwelijksproblemen en mocht niet naar huis) en zijn laatste woorden waren "Leave me alone for about five minutes, I've got trouble."
Zo'n 90 minuten na takeoff werd om 06:55 uur het laatste contact verbroken door de radar en stortte de Hercules in zee in het Kanaal buiten de Franse kust.

Of hij is neergestort of neergeschoten is nooit duidelijk geworden. De hardstand van waar hij vertrokken was (21) is berucht en zou haunted zijn. Zijn lichaam is nooit teruggevonden.

Hier een willekeurige Hercules, midden jaren '60 op Mildenhall:
pi_140371314
Omdat ik ze elders ook al post, hier dan ook maar. Alleen is deze wel 58 minuten te oud maar er gebeurde zoveel; dit moet ik gewoon hier posten.

Onderstaande geldt dus voor 25(!) mei:

Vandaag in de geschiedenis van de luchtvaart:

- Orville Wright neemt in 1910 zijn 82-jarige vader me op een 7 minuten durende vlucht. Daarvoor hebben Orville en Wilbur een 6 minuten durende vlucht; de enige keer dat de Wright brothers samen hebben gevlogen.
(Ze hadden hun vader belooft niet samen te vliegen om een dubbele tragedie te voorkomen en zodat de overblijvende broer hun ontwikkelingen kon doorzetten.

- De eerste luchtpost die de wereld rondging arriveert weer in New York. Daar was het op 19 april vertrokken om via San Francisco, Hong Kong, Penang, Amsterdam and Brazilië weer naar New York te gaan.

- De Tupolev Tu-144 haalt in 1970 als eerste commerciële kist mach 2. Sterker nog; ze haalt Mach 2.26, ofwel 2,443 km/h.

- In 1979 de American Airlines vlucht 191; met 273 doden (waaronder 2 op de grond) nog steeds het grootste vliegtuigongeluk ooit op Amerikaans grondgebied. De linkermotor van de DC-10 brak bij takeoff af (vloog vervolgens naar voren en over de vleugel naar beneden; zoals ontworpen) maar brak ook hydraulica leidingen. Hierdoor ging aan de linkerkant slats terugtrekken en viel de lift weg.
De passagiers zagen het live gebeuren; live-beeld (en geluid) kon men meekijken op de schermen in de cabine.

De foto van de crash zal ieder hier wel bekend zijn.



- Dit in 1993:
(Op het dek van USS Theodore Roosevelt doet een F18 een wave-off (navy variant van go-around) en raakt de vertical stabilizer van een Grumman A-6.)


- In 2000 eist een man op Philippine Airlines vlucht 812 (Davao City naar Manilla)
alle waardevolle items van passagiers en eist van de piloot dat die daalt en
de luchtdruk verlaagt en wil hij met een doe-het-zelf parachute uit de
achterste deur springen.

Hij werd echter bang en greep vast aan het vliegtuig; een steward
duwde hem echter naar buiten; op een hoogte van zo'n 1800 meter.

Zijn lichaam werd 3 dagen later gevonden.

De vliegtuig landde met de linker achterdeur nog open:


- In 2002: China Airlines vlucht 611 (Taiwan naar Hong Kong; een van de drukste routes op de wereld), een 747-209B valt in de vlucht uit elkaar na explosieve decompressie. 22 jaar eerder in 1980 had deze kist een tailstrike gehad en was incorrect gerepareerd. De crash gebeurde exact 22 jaar na de reparatie (23 - 26 mei 1980). Alle 225 passagiers overleefden het niet; het is tot op de dag van vandaag het laatste geval van een 747 met dodelijke gevolgen voor passagiers.

Hier B-18255 in Hong Kong, 8 dagen voor de crash:


- N844AA, een Boeing 727 stond in 2003 op Quatro de Fevereiro Airport, in Luanda, Angola. Ben Charles Padilla (een mechanic, flight engineer en iemand met een private pilot license) en een lokale mechanic stapten in de kist. Of er nog meer zijn ingestapt is onbekend.
De vliegtuig begon te taxiën en steeg op met de lichten en transponder uit.
Zowel het vliegtuig als de inzittenden zijn nooit meer gezien.

Dit schijnt (een van) de laatste foto's te zijn van de kist. Genomen in Miami in januari 2002:



- N704CK, een 747-200 freighter van Kalitta Air brak in 2008 haar start af op Brussel Airport.
Toestel had een bird-strike en ze braken de start af met als gevolg dat de kist 300 meter achter baan 20 tot stilstand kwam en in 3 stukken brak. Alle inzittenden kwam er zonder kleurscheuren vanaf.



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 26-05-2014 01:17:49 ]
pi_140371603
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 00:40 schreef Iemand91 het volgende:
Wat 'nieuws':
- BBC gaat weer een docu maken over BA (wat ze blijkbaar nog aardig veel moeite heeft gekost).
Ben benieuwd, feit dat het BBC is belooft al veel goeds. :9
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:55 schreef Iemand91 het volgende:
Ik geloof dat ik het al eerder heb genoemd maar de BBC serie over British Airways gaat door.

BBC Two announces British Airways series


BBC Two has announced a new observational documentary series about British Airways. The three-part series will feature unprecedented access to British Airways, exploring every aspect of the institution behind the scenes.

From training new recruits to the future of the organisation, the three-part observational documentary will be the most in-depth analysis of British Airways in 25 years.

Emma Willis, Head of Commissioning, Documentaries BBC One, Two and Four, says: “From Transport for London to Keeping Britain Alive: The NHS In a Day, BBC Two has got to the heart of some of Britain’s most important organisations. This three-part series will capture the immense complexities of a business that powers the nation and will offer a unique insight into British Airways’ future.”

Nick Catliff, Managing Director for Lion Television, says: “It took a long time to persuade BA to give us access but we are now in the thick of filming. BA is a business of course but it’s also an iconic British institution with a unique culture and history. This is just the right moment to be going to the heart of BA as it handles difficult transformational changes and introduces new planes, flies to new destinations, trains new staff and deals with everything from cyclones and bird strikes to demanding first-class passengers and fierce competition.”

The three-part series was commissioned by Janice Hadlow, Controller of BBC Two, and Emma Willis, Head of Commissioning, Documentaries BBC One, Two and Four, and will air in 2014. The 3x60-minute series will be executive produced by Nick Catliff, Managing Director for Lion Television, and Samantha Anstiss, Commissioning Editor for the BBC.

http://www.bbc.co.uk/medi(...)british-airways.html

Ben benieuwd, BBC doet het eigenlijk altijd wel goed op dat gebied.
*O*
En hier is dan een trailer van BBC:



A Very British Airline
quote:
British Airways is one of the UK’s most visible brands. It sells Britishness as a mark of quality to passengers all around the world.

However, in the last decade, the business has faced financial crisis, and today more people fly Easy Jet than BA. Against the turbulent backdrop of recent times, the BBC has been granted access to the inner world of the airline. From the top-level decisions made by CEO Willie Walsh about expansion in China, to the daily operations challenges of its global team, A Very British Airline on BBC Two follows some of BA’s 40,000 staff as they work to meet the iconic airline’s exacting standards.

The opening episode explores how the airline tries to persuade people to spend more to fly. We reveal what’s known as millionaire’s door at Heathrow Terminal 5, a lounge, restaurant, spa and champagne bar reserved for those select few who are happy to part with small fortunes to fly in the airline’s First Class. And, as BA plays catch-up with its rivals, cameras follow as BA brings its first Airbus A380, the world’s biggest passenger plane, into service with a high-profile launch.

We also meet anxious new recruits to BA’s cabin crew initial training. Selected from thousands of applicants who want to be the face of the airline, we follow the training of Alice, Patrick and Jodi. With exacting standards of dress, behaviour and knowledge, the training is designed to uncover who is, and who is not, BA. The training proves tough for some recruits, who give their all to not be kicked off the course.

A Very British Airline, narrated by Stephen Mangan, offers unique access to British Airways and the team of staff who let us in the behind the scenes of the increasingly competitive world of air travel.
Aflevering 1 is op 2 juni, 22:00 - 23:00 uur onze tijd.
*doet recorder programmeren doet*

BBC heeft in 1990 ook al eens een documentaire over British Airways gemaakt:

De andere 3 delen staan in de playlist hier.
Die dan ook maar eerst eens kijken; wat zal er ongelofelijk veel zijn veranderd in die 25 jaar. :/

Oh, en natuurlijk de docu over de D-check van een van hun vele 747 kisten:
pi_140382974
En vandaag:

- De RAF Tarrant Tabor maakt in 1991 haar eerste en gelijk laatste 'vlucht'. Het was een gigantische tri-plane bomber ontworpen voor de Eerste Wereldoorlog, maar toen de oorlog voorbij was werd de kist omgebouwd zodat het voor passagiers of cargo gebruikt kon worden.



De eerste vlucht was van Royal Aircraft Establishment (nu Farnborough Airport) op 26 mei 1919 met 2 piloten en 5 passagiers. Het begon te taxiën met de onderste 4 motoren maar toen ze de bovenste 2 aanzetten kantelde kist naar voren. Alle passagiers raakten gewoon; beide piloten zouden het uiteindelijk niet overleven. Er is maar een van gebouwd.



- De Canadair CF-104 Starfighter maakt in 1961 haar eerste testvlucht in Palmdale, Californië.
Later zou Nederland 138 Starfighters afnemen. Later werden deze vervangen door F16's, ten tijde van de Lockheed-affaire.

- In 1972 bouwt Cessna haar 100.000e vliegtuig; het eerste bedrijf dat zo'n aantal heeft gebouwd.

- In 1981 crasht op het dek van USS Nimitz een Grumman EA-6B Prowler. De kist had de laatste remkabel gemist en een niet een wave-off gedaan. 2 Grumman F-14 Tomcast worden verwoest.
3 F-14's, 9 LTV A-7 Corsair II's, 3 S-3A Vikings, 1 Grumman A6 Intruder en een SH-3 Sea King raakten beschadigd. 14 mensen overleefden de crash niet en er waren (afhankelijk van bron) tussen de 42 en 48 gewonden.
Hoewel het niet direct had bijgedragen aan de crash bleek later dat veel deck crew onder invloed waren van marihuana; Ronald Reagon voerde later de "Zero Tolerance" policy in over de gehele defensie.



- Michel Vaujour zat voor moord en gewapende overval in La Santé gevangenis in Parijs. Hij had al 3 keer eerder proberen te ontsnappen maar op 26 mei 1986 lukte hem dat. Zijn vrouw had vlieglessen gevolgd voor een helikopter en hielp hem ontsnappen door met een helikopter boven het dak te vliegen. Michel had zich naar het dak begeven onder dreiging van een nepwapen en nep granaten (die laatste waren geverfde nectarines).



- Lauda Air vlucht 004 in 1991 valt in de lucht uit elkaar nadat de linker trust reverser in vlucht aan ging.
Geen van de 223 inzittenden overleefden de crash boven Phu Toei National Park in Thailand.
Het was de eerste en grootste crash van een 767.
Lauda Air was in 1985 opgericht door de bekende Formule 1 coureur Niki Lauda; in april 2013 ging de maatschappij dicht.

OE-LAV in juli 1990:
pi_140385188
Asiana Airlines heeft vandaar haar eerste A380 in ontvangst genomen in Toulouse. HL7625 is de eerste van 6 A380's die ze zullen gebruiken en beschikken over 12 private suites in First, 66 Business en 417 stoelen in economy. Ze zullen eerst worden ingezet naar Tokyo, Hong Kong en Bangkok, later ook naar Los Angeles. Asiana is de 11e maatschappij die A380's zal vliegen.


  maandag 26 mei 2014 @ 15:22:28 #90
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_140387168
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 01:13 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[..]

*O*
En hier is dan een trailer van BBC:

[ afbeelding ]

A Very British Airline

[..]

Aflevering 1 is op 2 juni, 22:00 - 23:00 uur onze tijd.
*doet recorder programmeren doet*

BBC heeft in 1990 ook al eens een documentaire over British Airways gemaakt:

De andere 3 delen staan in de playlist hier.
Die dan ook maar eerst eens kijken; wat zal er ongelofelijk veel zijn veranderd in die 25 jaar. :/

Oh, en natuurlijk de docu over de D-check van een van hun vele 747 kisten:
Doe je tzt even een reminder? :)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_140387601
quote:
99s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:22 schreef Fiorano het volgende:
Doe je tzt even een reminder? :)
Als ik het niet vergeet zeker.

Maar komt anders vast wel op Youtube/usenet/torrents/iPlayer. ;)
pi_140396506
10 jaar geleden maakte Jetstar Airways hun eerste binnenlandse vlucht. Nu, 10 jaar later is het dus tijd voor een feestje. Speciaal voor deze gelegenheid heeft Jetstar een airbus A320 (reg. VH-VGF) een nieuwe look gegeven. geheel in het oranje!!

hier het artikel

en hier het vliegtuig





van harte Jetstar!
"Get busy living, or get busy dying"
pi_140397024
Voor school moet ik deze vraag beantwoorden:
Welke periode is het drukste van de dag op Schiphol? En waarom?

Ik kom er eigenlijk niet uit, vanaf 06:00 en 22:30 vinden 97,8% van de vluchten plaats.
Maar waarom is dit?
pi_140397618
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:56 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Voor school moet ik deze vraag beantwoorden:
Welke periode is het drukste van de dag op Schiphol? En waarom?

Ik kom er eigenlijk niet uit, vanaf 06:00 en 22:30 vinden 97,8% van de vluchten plaats.
Maar waarom is dit?
misschien helpt dit een beetje:

"Gelden er beperkingen voor nachtvluchten op Schiphol?
Sinds oktober 1997 geldt op Schiphol 's nachs een start- en landingsverbod voor bepaalde lawaaiige vliegtuigen, zogenoemde hoofdstuk 2-vliegtuigen. Er geldt in principe een startverbod voor alle lawaaiige vliegtuigen uit de categorie 3. Sinds 1 april 2002 zijn er helemaal geen hoofdstuk 2-vliegtuigen meer toegestaan op de Europese luchthavens. Sinds 2008 mogen naderingen en landingen op Schiphol in de nacht alleen nog plaatsvinden met vliegtuigen die 'P-RNAV approved' zijn. Dat betekent dat ze navigatieapparatuur aan boord hebben die het mogelijk maakt om zeer nauwkeurig binnen de voorgeschreven luchtverkeerweg te vliegen."

kijk even verder op de site waar het vandaan komt: http://www.lvnl.nl/nl/omg(...)gen-in-de-nacht.html

succes met je opdracht verder!
"Get busy living, or get busy dying"
pi_140397707
Oh god, helemaal over heen gelezen.
Dankjewel!
pi_140397785
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:09 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Oh god, helemaal over heen gelezen.
Dankjewel!
graag gedaan!
"Get busy living, or get busy dying"
pi_140402113
En volgens bezoekbas zou dit voor afgelopen winterschema moeten gelden:



Enne, OEPS }:O

flightradar24 twitterde op maandag 26-05-2014 om 12:50:49 Singapore Airlines flight SQ222 from Sydney is cancelled today http://t.co/iCsS6iZme4 http://t.co/YFKK27FA1h http://t.co/yV4pCy7OMq reageer retweet
Nou ja; net als de Emirates A380 in Toronto nieuwe cowling erop en gaan met die banaan. (8>


pi_140407325
Emirates set to take first A380 to Vienna
quote:
Airline commemorates 10 years of service with a special one-off flight

DUBAI, U.A.E., 9th April 2014: Emirates, a global connector of people and places, will operate a one-off A380 service to Vienna next month, celebrating 10 years of commitment to Austria. The Emirates’ double decker, which carries over 500 passengers, will make history when it becomes the first ever scheduled A380 service to Vienna International Airport.

On 26th May, the A380 service will replace EK 125 and EK 8126 departing Dubai at 1715hrs and arriving in Vienna at 2110hrs. The flight leaves Vienna at 0020hrs and arrives in Dubai at 0800hrs the next day.
Is om half 9 vanavond geland en vertrekt over zo'n anderhalf uur om 00:30 uur weer naar Dubai.
Met vertraging want Wenen is niet geschikt voor de A380.




[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 26-05-2014 23:43:27 ]
  dinsdag 27 mei 2014 @ 15:35:06 #99
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_140429318
Vanaf hoeveel kilometer wordt de daling ingezet? Ik volg nu een Ryanair vliegtuig die al 120 km van tevoren de daling heeft ingezet namelijk.

http://www.flightradar24.com/RYR56FF/36d9221
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 15:42:19 #100
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_140429614
Vanaf het moment dat een verkeersleider daar opdracht toe geeft lijkt me :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')