Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Zeer interessante onderwerpen/posts.quote:Op woensdag 28 mei 2014 18:46 schreef APK het volgende:
Dit is wmb echt een leuke reeks geworden, hulde!
quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:40 schreef Iemand91 het volgende:
Wat 'nieuws':
- BBC gaat weer een docu maken over BA (wat ze blijkbaar nog aardig veel moeite heeft gekost).
Ben benieuwd, feit dat het BBC is belooft al veel goeds.
quote:Op zondag 16 februari 2014 20:55 schreef Iemand91 het volgende:
Ik geloof dat ik het al eerder heb genoemd maar de BBC serie over British Airways gaat door.
BBC Two announces British Airways series
http://www.bbc.co.uk/medi(...)british-airways.html
Ben benieuwd, BBC doet het eigenlijk altijd wel goed op dat gebied.
En vanavond is om 22:00 - 23:00 uur Nederlandse tijd de eerste aflevering op BBC2:quote:Op maandag 26 mei 2014 01:13 schreef Iemand91 het volgende:
En hier is dan een trailer van BBC:
A Very British Airline
Aflevering 1 is op 2 juni, 22:00 - 23:00 uur onze tijd.
*doet recorder programmeren doet*
BBC heeft in 1990 ook al eens een documentaire over British Airways gemaakt:
De andere 3 delen staan in de playlist hier.
Die dan ook maar eerst eens kijken; wat zal er ongelofelijk veel zijn veranderd in die 25 jaar. :/
Oh, en natuurlijk de docu over de D-check van een van hun vele 747 kisten:
Met vanavond in aflevering 1:quote:British Airways is one of the UK’s most visible brands. It sells Britishness as a mark of quality to passengers all around the world.
However, in the last decade, the business has faced financial crisis, and today more people fly Easy Jet than BA. Against the turbulent backdrop of recent times, the BBC has been granted access to the inner world of the airline. From the top-level decisions made by CEO Willie Walsh about expansion in China, to the daily operations challenges of its global team, A Very British Airline on BBC Two follows some of BA’s 40,000 staff as they work to meet the iconic airline’s exacting standards.
A Very British Airline, narrated by Stephen Mangan, offers unique access to British Airways and the team of staff who let us in the behind the scenes of the increasingly competitive world of air travel.
quote:The opening episode explores how the airline tries to persuade people to spend more to fly. We reveal what’s known as millionaire’s door at Heathrow Terminal 5, a lounge, restaurant, spa and champagne bar reserved for those select few who are happy to part with small fortunes to fly in the airline’s First Class. And, as BA plays catch-up with its rivals, cameras follow as BA brings its first Airbus A380, the world’s biggest passenger plane, into service with a high-profile launch.
We also meet anxious new recruits to BA’s cabin crew initial training. Selected from thousands of applicants who want to be the face of the airline, we follow the training of Alice, Patrick and Jodi. With exacting standards of dress, behaviour and knowledge, the training is designed to uncover who is, and who is not, BA. The training proves tough for some recruits, who give their all to not be kicked off the course.
Zeker valt daar nog genoeg aan te verdienen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 00:14 schreef flipsen het volgende:
Krijgt een organisatie nog wat centjes voor scrap? Want anders zou het vast de moeite lonen om ze naar Afrika ofzo te vliegen en daar te verpatsen... <insert matig leuke rommelmarktgrap >
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)tourtje-eelde-londenquote:Veel animo voor retourtje Eelde-Londen
EELDE - De nieuwe lijndienst tussen Groningen Airport Eelde en Londen Southend is populair. Dat meldt luchtvaartmaatschappij Flybe.
De eerste vlucht vertrekt op 5 juni. Er wordt zes keer in de week van en naar vliegveld Southend gevlogen. Volgens een woordvoerder zitten de eerste weken al zo goed als vol. Ook daarna is er aardig wat belangstelling voor een retourtje London vanaf Eelde.
Exacte cijfers geeft Flybe uit concurrentie-overweging niet. Wel meldt het bedrijf dat het noordelijke vliegveld het goed doet ten opzichte van andere nieuwe lijnen. Flybe start vanaf Southend met zes nieuwe vluchten verspreid over Europa. Eelde staat wat boekingen betreft op plek twee.
Half jaar tot een jaar en het is weer over. Talloze maatschappijen hebben Groningen proberen te verbinden met (onder meer) Londen. Allemaal gefaald vanwege te weinig belangstelling.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:27 schreef LintuxCx het volgende:
En weer even iets positievers over Eelde..
[..]
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)tourtje-eelde-londen
Flybe adverteert hier (in Londen en omgeving) ook best enthousiast over de zes nieuwe vluchten. Ik ga donderdag die eerste vlucht meemaken, met een beetje geluk kan ik nog wat foto's posten hier.
[edit]Ha, ik zie nu pas dat Stobart Air (uitvoerder van de nieuwe Flybe vluchten vanaf Southend) de opvolger van Aer Arann is.
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Over die TU144 en de complot theorieën .. waarom zou de Franse luchtmacht een mirage op pad sturen om de air intakes en canards te spioneren als het toestel de dagen daarvoor gewoon als statisch object rustig te bekijken en vast te leggen was?
In het geval van de canards zou je nog kunnen zeggen omdat het om bewegend onderdeel ging dat men tijdens de vlucht wilde observeren .. maar dan nog ..
Dit dus.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:24 schreef Shaggy8675 het volgende:
Andere tijden... Héél andere tijden....
quote:Het interessante is nu juist om te zien hoe/wanneer ze gebruikt worden. Hoever worden ze gedeployed bij welke snelheden en tijdens wat voor manoeuvres? Kennen ze alleen een aan/uit-stand of zijn de canards variabel? Zegt allemaal iets over de stand van andermans technologie. Aangezien Tupolev ook bommenwerpers bouwde en de Koude Oorlog volop woedde was de technologie in de Tu-144 iets wat ook zomaar in een bommenwerper kon opduiken.
Bizar om te zien hoor. Hier nog een filmpje terwijl die aan het affikken is:quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:23 schreef Iemand91 het volgende:
Nog wat foto's:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)50586.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt nu te gaan landen op Albuquerque, New Mexico...quote:Op maandag 2 juni 2014 23:19 schreef Iemand91 het volgende:
Nou, tot nu toe was het een 1:1 kopie van de serie over Emirates, inclusief de engine run-up...
Overigens; morgen om 12:00 uur vertrekt PH-AHX (767-300ER) van Arkefly naar Goodyear (i.p.v. Roswell blijkbaar); scrap.
De kist afgelopen zaterdag:
1200lt volgens planningquote:Op woensdag 4 juni 2014 14:04 schreef blingbling11 het volgende:
Is er al bekend hoe laat PH-TFK morgen land?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |