Die lees ik nu.quote:Op donderdag 1 mei 2014 22:15 schreef robin007bond het volgende:
Catcher in the Rye heb ik net uitgelezen.
Ben je eigenlijk van plan om, als je alle boeken van Agatha Christie gelezen hebt, een (uitgebreid) oeuvre van een andere schrijver helemaal te gaan lezen?quote:Op maandag 28 april 2014 08:28 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Halverwege:
[ afbeelding ]
Nog maar een paar te gaan!
Leuk dat je dat vraagt! Ben ik al mee bezigquote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:42 schreef takkfyrir het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ben je eigenlijk van plan om, als je alle boeken van Agatha Christie gelezen hebt, een (uitgebreid) oeuvre van een andere schrijver helemaal te gaan lezen?
Ah, dan ben je met de Roald Dahl boeken dus ook al een heel eind op weg. Je Agatha Christie project vond ik in elk geval leuk om zo 'vanaf de zijkant' te volgen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:33 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Leuk dat je dat vraagt! Ben ik al mee bezig. Ik verzamel ook alle boeken van Roald Dahl.
Zijn volwassen oeuvre heb ik al compleet, moet nu nog 4 van zijn kinder/jeugdboeken. Echt een feestje om die in het Engels te lezen!
Verder heb ik al een aantal schrijvers 'compleet' die veel minder boeken hebben geschreven (zoals Charles Lewinsky). Nieuwe boeken van die auteurs wil ik dan direct ook hebben.
Ik verwacht alleen niet dat ik erg nog eens zo'n sport van maak als bij de Agatha Christies. Een deel van de lol was ook echt het afspeuren van rommelmarkten e.d. op zoek naar de laatste vijflingen die ik nog miste. Dat was denk ik een eenmalige hobby.
Ik vind het nog niet zo.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Goed boek. Ik herken me wel een beetje in de hoofdpersoon. Vooral toen ik 16 was, wow.
Je zoekt dan denk ik iets dat er niet is. Het gaat om hoe de tienerjongen zijn leefomgeving ervaart. Een tienerjongen die zich vervreemd voelt.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:15 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ik vind het nog niet zo.![]()
Ik vind de hoofdpersoon wat irritant met het vele gevloek en ik mis nog een echte verhaallijn. Maar ik ben pas op blz. 72 dus wellicht wordt het beter.
Mo Hayderquote:Op zondag 4 mei 2014 04:39 schreef Fierce. het volgende:
Ik zoek goede thrillers! Vergelijkbaar met Karin Slaughter ongeveer.
Ligt het trouwens aan mij dat sommige boeken zó goed zijn dat het heel echt aanvoelt? Of ben ik gek en kan ik me te erg inleven?
Die wil ik ook nog gaan lezen. Wanneer je het boek uit hebt, ben ik wel benieuwd of je de hype eromheen terecht vindt of niet.quote:
En ik vond deel 1 het enige redelijke deel. Halverwege deel 3 ben ik afgehaakt, er zit gewoon geen tempo in en de dialogen/gedachten van de hoofdpersonen vind ik maar onrealistisch.quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:09 schreef Antaris het volgende:
De scherpschutter van Stephen King. Tot nu toe een lastig verhaal. Ik zit nog niet in het verhaal.
Ik ben ook erg benieuwd. Heb dat boek pas gekocht, maar nog niet gelezen :-)quote:Op maandag 5 mei 2014 22:06 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Die wil ik ook nog gaan lezen. Wanneer je het boek uit hebt, ben ik wel benieuwd of je de hype eromheen terecht vindt of niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hm ja daar kun je best gelijk in hebben. Het is qua stijl redelijk vergelijkbaar met 'the perks of being a wallflower' (sommige mensen vinden dat dan ook een rip-off van The Catcher in the Rye), maar dat boek had wel een echte rode draad. Dat vind ik zelf prettiger lezen.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je zoekt dan denk ik iets dat er niet is. Het gaat om hoe de tienerjongen zijn leefomgeving ervaart. Een tienerjongen die zich vervreemd voelt.
Dat hij vloekt komt omdat het verhaal is geschreven alsof de tiener het zelf schrijft. Dan moet het wel een beetje geloofwaardig overkomen.
Catcher in the rye echt een fantastisch boek. Wacht maar gewoon tot je het uit hebt, dan snap je het wel.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 09:16 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Hm ja daar kun je best gelijk in hebben. Het is qua stijl redelijk vergelijkbaar met 'the perks of being a wallflower' (sommige mensen vinden dat dan ook een rip-off van The Catcher in the Rye), maar dat boek had wel een echte rode draad. Dat vind ik zelf prettiger lezen.
Verder houd ik zelf gewoon niet van overdreven gevloek - hier is werkelijk overal waar het maar kan 'goddamn' tussen gegooid. Dat voelt voor mij als gebrek aan voldoende vocabulaire of een soort moedwillige poging tot shockeren (vergelijkbaar met het overdreven gebruik van 'fuck' in bijv. Sex and the City). Naar mijn mening zijn er voldoende andere manieren om een punt duidelijk te maken.
Waarschijnlijk is dit boek gewoon niet mijn ding. Maakt verder niet uit, ik lees het wel uit - het is toch maar een dun boekje en ben nu al over de helft.
Heb de eerste 120 bladzijdes gelezen, t/m het verleden van de Saraceen, en vind de spanning die opgebouwd wordt in het verhaal heerlijk weg lezen!quote:
Tsja, de hoofdpersoon geeft dan ook zelf toe dat hij geen grote vocabulaire heeft.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 09:16 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Hm ja daar kun je best gelijk in hebben. Het is qua stijl redelijk vergelijkbaar met 'the perks of being a wallflower' (sommige mensen vinden dat dan ook een rip-off van The Catcher in the Rye), maar dat boek had wel een echte rode draad. Dat vind ik zelf prettiger lezen.
Verder houd ik zelf gewoon niet van overdreven gevloek - hier is werkelijk overal waar het maar kan 'goddamn' tussen gegooid. Dat voelt voor mij als gebrek aan voldoende vocabulaire of een soort moedwillige poging tot shockeren (vergelijkbaar met het overdreven gebruik van 'fuck' in bijv. Sex and the City). Naar mijn mening zijn er voldoende andere manieren om een punt duidelijk te maken.
Waarschijnlijk is dit boek gewoon niet mijn ding. Maakt verder niet uit, ik lees het wel uit - het is toch maar een dun boekje en ben nu al over de helft.
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 08:25 schreef Ill-Skillz het volgende:
De Cirkel net uitgelezen. Meer mensen hier die hem uit hebben?Ik heb hem gisteren uitgelezen. Vond het een intrigerend verhaal dat ik met veel plezier las.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
Heb een paar weken terug de beklemmende film Snowtown gekeken en direct het boek besteld.quote:The bestselling account of one of South Australia's worst series of crimes - the bodies in the barrels.
A disused bank vault holding eight dismembered bodies immersed in barrels of acid. Two bodies buried in a suburban backyard. A further two found in the bush. Such was the findings of one of South Australia's most horrific murder trials.
Informed by material never seen before - an interview with Bunting's last lover Elizabeth Harvey, and with the Crown's key eye-witness James Vlassakis and with details of the torture and crimes not previously released - this is a tensely woven and microscopic examination of tawdry lives and tragic deaths.
Four men who tortured and killed for fun, for power. Four men who kept each other's dark secrets for years. By the time the police investigation concluded, the story had invited comparison with the nightmare of Rosemary and Fred West, the British House of Horrors. Details of what the killers did to their victims before and after their deaths were deemed so depraved that suppression orders were in place throughout the trial. But the killers were not insane. They made deliberate choices to kill and lived in a culture of complete anarchy, sadistic violence, deviance and chaos.
Journalist and author Debi Marshall explores the killers' psychopathic makeup in minute and harrowing detail. She charts the victims' exposure to generational paedophilia, incest, unemployment and hopelessness. Marshall covers the exhaustive trials and interviews the lawyers who ran them. Through interviews, she captures the voices of the victim's families and examines the police and forensic investigation and then wades into the social structure that spawned the people in this story.
This book was used as a primary source for the acclaimed Australian feature film, Snowtown.
O dat klinkt als een boek dat ik ook interessant zou vinden, even opschrijven!quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:00 schreef Copycat het volgende:
Na The Circle ga ik nu beginnen in:
[ afbeelding ]
Geen fiction, maar lugubere facts:
[..]
Heb een paar weken terug de beklemmende film Snowtown gekeken en direct het boek besteld.
Trailer film:
quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik heb hem gisteren uitgelezen. Vond het een intrigerend verhaal dat ik met veel plezier las.Het was zeker een plezierig boek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het niet zo veel uitmaken bij deze boeken. Het zijn wel echte pageturners (Angels&Demons is mijn favoriet), dus niet te laat 's avonds beginnen want dan lees je de hele nacht doorquote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:42 schreef Blester het volgende:
Binnenkort maar eens tijd vrijmaken om twee gewaardeerde boeken te gaan lezen:
The Da Vinci Code
Angels & Demons (Het Bernini Mysterie)
Beide boeken van Dan Brown.
Neem aan dat meerdere mensen de boeken hier al hebben gelezen, wat is aan te raden; de Nederlandse of de Engelse versie? Ik denk dat ik tweemaal voor de Engelse versie ga.
Zo'n leuke trilogie, de Guggenheimerserie.quote:
Ha, ik ben toevallig ook net (nou ja, gisteren) begonnen. Vind het verhaal eveneens erg goed tot nu toe, ben nu op de helft ongeveer. Doet me een beetje aan John le Carré denken (en dat is positief).quote:Op vrijdag 9 mei 2014 17:19 schreef Morpheus32 het volgende:
[ afbeelding ]
Is al een paar keer voorbij gekomen hier zag ik, dus ben er ook maar eens aan begonnen. Ik moet zeggen dat het verhaal tot nu toe absoluut niet teleurstelt en ben erg benieuwd waar het verhaal naar toe gaat. Nog 530 pagina's te gaan
Haha wat grappig dat je dat zegt. Ik moest ook aan Le Carré denken :-)quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:00 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Ha, ik ben toevallig ook net (nou ja, gisteren) begonnen. Vind het verhaal eveneens erg goed tot nu toe, ben nu op de helft ongeveer. Doet me een beetje aan John le Carré denken (en dat is positief).
Niks geen trilogie; er zijn al vier delen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zo'n leuke trilogie, de Guggenheimerserie.
Deel vier uit 2012 helemaal gemist. Maar aan de recensies te zien mis ik er ook weinig aan, commentaren als 'slap aftreksel', 'herhaling van zetten', lees ik?quote:
Heb 'm vanochtend uitgelezen, absoluut één van de betere thrillers die ik de laatste tijd heb gelezen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:14 schreef Morpheus32 het volgende:
[..]
Haha wat grappig dat je dat zegt. Ik moest ook aan Le Carré denken :-)
Ik ben nu aan het lezen over de Saraceen ;-)quote:Op zondag 11 mei 2014 13:20 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Heb 'm vanochtend uitgelezen, absoluut één van de betere thrillers die ik de laatste tijd heb gelezen.Goed geschreven, erg spannend, alle verhaallijnen bij elkaar gebracht en ondanks de dikte van 't boek naar mijn idee geen 'overbodige' bladzijden. Echt van genoten.
quote:Op zondag 11 mei 2014 11:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Aan het herlezen, heerlijk
Ik vind dat boek zo lelijk ingebondenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 08:57 schreef oh-oh het volgende:
[..]Mijn favo Irving.
Ik ben bezweken, ik wacht voor het eerst niet op de Engelse vertaling en ben begonnen in:
[ afbeelding ]
Echt?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind dat boek zo lelijk ingebonden
Ik dacht eerst dat het murakami's idee was maar het schijnt dat er ook versies zijn zonder die belachelijke ribbels aan de zijkantquote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Echt?
Ik vind het juist onwijs tof, de cover, die gesneden blz
Ik zei toevallig net tegen iemand dat ik dit boek zeker ook gekocht had als ik niet al al zijn andere boeken gehad had. Dan had ik deze echt gekocht om de cover![]()
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 10:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat het murakami's idee was maar het schijnt dat er ook versies zijn zonder die belachelijke ribbels aan de zijkantkwestie van smaak denk ik... het ziet er nu zo cheapo uit net alsof je het gewoon in een multomap krijgt.
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 10:08 schreef Splackavellie02 het volgende:
[ afbeelding ]
Erg mooi. Wel behoorlijk confronterend.
hehe die Murakami heb ik laten liggen omdat ik 'm er zo slecht uit vond zienquote:Op dinsdag 13 mei 2014 08:57 schreef oh-oh het volgende:
[..]Mijn favo Irving.
Ik ben bezweken, ik wacht voor het eerst niet op de Engelse vertaling en ben begonnen in:
[ afbeelding ]
Maar heeft het een functie? Zit er een idee achter? Ik ging - bijna dwangmatig - met mijn duimen steeds langs alle bladzijdes ratelen. Irritant. En het boek ziet eruit alsof het in een regenplas gelegen geeft.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 10:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat het murakami's idee was maar het schijnt dat er ook versies zijn zonder die belachelijke ribbels aan de zijkantkwestie van smaak denk ik... het ziet er nu zo cheapo uit net alsof je het gewoon in een multomap krijgt.
Oh, die moet ik ook ff kopen dus.quote:Op woensdag 14 mei 2014 09:30 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Nou, ik heb 'the catcher in the rye' uit. Helaas kan ik mijn mening niet echt bijstellen. Ik vond de schrijfstijl, die het best te omschrijven is als 'rambling', niet prettig en het verhaal (hoewel hier en daar wel ontroerend) had wel erg weinig om het lijf: het enige wat er eigenlijk gebeurt is dat Holden drankjes gaat doen met verschillende mensen.
Volgens mij had ik dit moeten lezen toen ik 16 was, dan had ik het waarschijnlijk allemaal erg diepgaand gevonden. Echt een tienerboek vond ik het.
Ik ga nu beginnen in:
[ afbeelding ]
Het vervolg op 'Miss Peregrine's home for peculiar children'.
Ik heb het over die Miss Peregrine's home for peculiar children dan ookquote:Op woensdag 14 mei 2014 10:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Catcher in the rye is zeker geen harry potter kinderboek.
Ik moet er nog in beginnenquote:Op woensdag 14 mei 2014 09:55 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh, die moet ik ook ff kopen dus.
Alhoewel. Is ie wat volwassener of weer zo een Harry Potter achtig kinderboek?
Die eerste staat zo mooi in de kast![]()
Die ziet er interessant uitquote:Op woensdag 14 mei 2014 09:30 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Nou, ik heb 'the catcher in the rye' uit. Helaas kan ik mijn mening niet echt bijstellen. Ik vond de schrijfstijl, die het best te omschrijven is als 'rambling', niet prettig en het verhaal (hoewel hier en daar wel ontroerend) had wel erg weinig om het lijf: het enige wat er eigenlijk gebeurt is dat Holden drankjes gaat doen met verschillende mensen.
Volgens mij had ik dit moeten lezen toen ik 16 was, dan had ik het waarschijnlijk allemaal erg diepgaand gevonden. Echt een tienerboek vond ik het.
Ik ga nu beginnen in:
[ afbeelding ]
Het vervolg op 'Miss Peregrine's home for peculiar children'.
Wat voor een humor? Bijtende politieke humor PJ O'rourke, vileine humor: J. Clarkson, subtiel: Ephraim Kishon, Fantasy Satire: Terry Pratchet,quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:27 schreef Bramito het volgende:
[ afbeelding ]
Ik was op zoek naar een "grappig" boek en deze werd mij aangeraden. Ik ben bijna op de helft, maar ik word er vooral moe van.
Volgende boek waarschiijnlijk:
[ afbeelding ]
Weet iemand nog boeken met humor?
Ik heb net de eerste twee hoofdstukken gelezen en ik ben even verrast door hoe goed het geschreven is. Deel 1 vond ik leuk genoeg om dit deel ook te willen lezen, maar niet bijzonder goed. Ik vind deze eigenlijk direct al beter, maar ik moet nog 350 bladzijden lezen natuurlijkquote:
Als frequent reiziger vond ik het grappig maar niet echt goede informatiequote:Op woensdag 14 mei 2014 12:33 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Waar ik recent erg om gelachen heb: 'de universele reisgids voor moeilijke landen' van Jelle Brandt Corstius. Geen fictie, wel erg komisch en herkenbaar voor reizigers. Maar ook leuk voor mensen die juist liever thuis blijven.
Ik moest d'r googlenquote:Op woensdag 14 mei 2014 12:28 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb hardop zitten lachen om de biografie van Jennifer Saunders maar dan moet je haar wel een beetje leuk vinden denk ik. Bonkers heet die.
Dank je Piet, het spreekt me allemaal wel aan. ik zal er eens naar kijken. Nog speciale titels?quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat voor een humor? Bijtende politieke humor PJ O'rourke, vileine humor: J. Clarkson, subtiel: Ephraim Kishon, Fantasy Satire: Terry Pratchet,
Ik reis veel voor m'n werk, dus ik zal 'm eens proberen. Dank je!quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:33 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Waar ik recent erg om gelachen heb: 'de universele reisgids voor moeilijke landen' van Jelle Brandt Corstius. Geen fictie, wel erg komisch en herkenbaar voor reizigers. Maar ook leuk voor mensen die juist liever thuis blijven.
In het diner is alleen het eerste stuk erg grappig, het beschrijven van mensen en het restaurant kan Koch erg goed. (Dat hij goed kan observeren kun je natuurlijk ook in Jiskefet zien.) Het plot en daardoor de rest van het boek is verder erg slecht naar mijn mening.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:27 schreef Bramito het volgende:
[ afbeelding ]
Ik was op zoek naar een "grappig" boek en deze werd mij aangeraden. Ik ben bijna op de helft, maar ik word er vooral moe van.
Volgende boek waarschiijnlijk:
[ afbeelding ]
Weet iemand nog boeken met humor?
Bij Terry Pratchett zou ik niet met de eerste paar boeken beginnen, hij wordt later beter. Ik denk dat Guards! Guards! een goed boek is om deze schrijver te leren kennen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:42 schreef Bramito het volgende:
...
[..]
Dank je Piet, het spreekt me allemaal wel aan. ik zal er eens naar kijken. Nog speciale titels?
...
OK, ik zal het noteren.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:27 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
In het diner is alleen het eerste stuk erg grappig, het beschrijven van mensen en het restaurant kan Koch erg goed. (Dat hij goed kan observeren kun je natuurlijk ook in Jiskefet zien.) Het plot en daardoor de rest van het boek is verder erg slecht naar mijn mening.
[..]
Bij Terry Pratchett zou ik niet met de eerste paar boeken beginnen, hij wordt later beter. Ik denk dat Guards! Guards! een goed boek is om deze schrijver te leren kennen.
Ik zal the Gobbler aan de lijst toevoegen, die lijt me wel leuk.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:46 schreef oh-oh het volgende:
Nog wat hele grappige boeken die ik gelezen heb ( maar ja, dat zijn dan ook comedians die ze schreven ) The Gobbler van Adrian Edmondson
Hemingway's Chair van Michael Palin.
En de boeken van Sue Townsend zijn allemaal erg leuk.
Oneens eigenlijk. Equal rites, mort, sourcery en de rest zijn ook erg goed. Al zijn The Last Continent en bijvoorbeeld Thief of Time wel broekplassend geweldig bij vlagenquote:Op woensdag 14 mei 2014 14:27 schreef FrankRicard het volgende:
Bij Terry Pratchett zou ik niet met de eerste paar boeken beginnen, hij wordt later beter. Ik denk dat Guards! Guards! een goed boek is om deze schrijver te leren kennen.
Dat heb ik helemaal niet meegekregen, lees dit nu pas. Ben echt een beetje opgegroeid met Adrian Mole. Was driekwart jaar ouder dan hij.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:29 schreef oh-oh het volgende:
Haar boeken over het Engelse koningshuis zijn ook echt hilarisch, en haar laatste boek, The woman who went to bed for a year, vond ik ook erg grappig!
Het is echt jammer dat ze overleden is...
Ze is ook nog niet zo heel lang dood, april ergens geloof ik.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal niet meegekregen, lees dit nu pas. Ben echt een beetje opgegroeid met Adrian Mole. Was driekwart jaar ouder dan hij.
Ja, ik las het. Tien april en ze was al een paar jaar blind. Treurig.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:09 schreef oh-oh het volgende:
Ze is ook nog niet zo heel lang dood, april ergens geloof ik.
Helemaal niet zo oud geworden en ik vind het oprecht jammer, ik ben echt zo dol op haar boeken ( Queen Camilla![]()
) . Als je alleen de Mole serie gelezen hebt ( ik las die als puber maar later nog eens, als je die als volwassene leest zijn ze duizend keer leuker ) dan zijn die andere boeken echt een aanrader.
Ik vond Red ons Maria Montanelli erg vermakelijk van hem, ik ben nu al maanden aan het proberen door het luisterboek van Zomerhuis met Zwembad heen te komen, niet te doenquote:Op woensdag 14 mei 2014 18:58 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik heb iets gemist geloof ik met Sue Townsend, ga daar eens naar op zoek.
'Het Diner' vond ik overigens een dodelijk saai boek.
Dan is het vast iets voor mij.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:17 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik vond Red ons Maria Montanelli erg vermakelijk van hem, ik ben nu al maanden aan het proberen door het luisterboek van Zomerhuis met Zwembad heen te komen, niet te doen![]()
Sue Townsend is fantastisch als je van de UK houdt
Vond Going Postal erg grappig.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:27 schreef FrankRicard het volgende:
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Toch het dagboek van de moeder?quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:23 schreef Lutalo het volgende:
"Het verboden dagboek van Maaike Vaatstra", ........... met klapperende oren en open mond!
quote:"NW" is Zadie Smith's masterful novel about London life. Zadie Smith's brilliant tragi-comic "NW" follows four Londoners - Leah, Natalie, Felix and Nathan - after they've left their childhood council estate, grown up and moved on to different lives. From private houses to public parks, at work and at play, their city is brutal, beautiful and complicated. Yet after a chance encounter they each find that the choices they've made, the people they once were and are now, can suddenly, rapidly unravel. A portrait of modern urban life, "NW" is funny, sad and urgent - as brimming with vitality as the city itself.
Oh, die is zooo leukquote:
thx, Ben op de helft hij is inderdaad erg grappigquote:Op zaterdag 24 mei 2014 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, die is zooo leuk
Heel veel plezier
Mooi boek inderdaad.quote:Op donderdag 22 mei 2014 15:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
[ afbeelding ]
Net uit! Uien-ninja's.
[ afbeelding ]
Beetje oudbakken kreet hè ;-)quote:
Btw, Maaike Vaatstra (nu Terpstra) neem ik ook heel serieus; was/ben onder de indruk van haar dagboeken.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:45 schreef Lutalo het volgende:
Wat staat er vlgs jou dan op die bewuste bandopname?
En wat heeft "Piet" dan bij notaris vastgelegd verklaring ondertekend, als het niet bovenstaande verklaring is?
quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:28 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb hardop zitten lachen om de biografie van Jennifer Saunders maar dan moet je haar wel een beetje leuk vinden denk ik. Bonkers heet die.
Leuke boeken jongens! Ik meteen nog een Terry Prachett lezen denk ik.quote:
Hoe beviel "Toen ik je zag"?quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:33 schreef Muck het volgende:
Net deze uit:
[ afbeelding ]
Nu bezig in:
[ afbeelding ]
Ik had die in een paar uur uit, prachtig....quote:
Ben benieuwd wat je er van vindquote:Op donderdag 5 juni 2014 14:34 schreef oh-oh het volgende:
Dankzij TP lees ik ook deze nu:
[ afbeelding ]
Hij staat al op mijn wishlist toch maar eens bestellenquote:Op donderdag 5 juni 2014 14:35 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik had die in een paar uur uit, prachtig....
Ik heb het eerste deel gisteren in bed gelezen, keizielig op t eindquote:Op donderdag 5 juni 2014 14:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat je er van vind
Het is een bizar verhaal, ook wel heel beklemmend en je voelt je af en toe echt een voyeur vind ik, maar ik begrijp wel waarom ze het geschreven heeft.quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hij staat al op mijn wishlist toch maar eens bestellen
Welke cover heb jij op de sequel?quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:36 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb het eerste deel gisteren in bed gelezen, keizielig op t eindIk moest er even aan wennen, maar ik denk dat ik m wel zo uit heb. Vervolg staat ook al klaar
Ik ben benieuwd als ik weer ga bestellen gaat hij meteen mee..quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:37 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Het is een bizar verhaal, ook wel heel beklemmend en je voelt je af en toe echt een voyeur vind ik, maar ik begrijp wel waarom ze het geschreven heeft.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Welke cover heb jij op de sequel?
Oh ik denk misschien weet jij waar ik de goede cover kan kopenquote:Op donderdag 5 juni 2014 14:41 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ik heb deze digitaal hoor, dit soort boeken hoef ik niet persé in de kast.
Ook ik had hem binnen no time uit. Op het moment zit ik zelf thuis met een burn out, dus ik kan het van zijn kant ook goed begrijpen. Het is heel mooi om het van de kant van de partner te kunnen lezen.quote:
Zal hem snel eens gaan lezenquote:Op donderdag 5 juni 2014 14:47 schreef Muck het volgende:
[..]
Ook ik had hem binnen no time uit. Op het moment zit ik zelf thuis met een burn out, dus ik kan het van zijn kant ook goed begrijpen. Het is heel mooi om het van de kant van de partner te kunnen lezen.
Het leest lekker vlot weg en zit ook vol humor, dus het is gelukkig totaal geen klaagzang geworden.
'Ecothriller', ze hebben weer een non-begrip te pakken, zeg.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 07:37 schreef DJKoster het volgende:
[ afbeelding ]
Limiet van Frank Schatzing. De eerste 500 bladzijden word je heerlijk meegetrokken in het verhaal door het sci-fi element.. Daarna verzandt het in een stuk ellende waar het dunne plotje verdund wordt met een poging tot (psychologische/filosofische) diepgang van de bordkarton karakters.
Haal er 300 bladzijden onzin uit en je hebt een leuk filmscript voor een sci-fi thriller van 2 uur.
Ik vond hem erg fijn!quote:
Wow even wat over opgezocht, maar dat klinkt wel als een erg interessante reeksquote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:02 schreef Maxerazzi het volgende:
Zelf bezig - voor mijn masterscriptie - in het vijfde deel van Op zoek naar de verloren tijd. Hierna nog één deel en dan heb ik het gehele werk in twee maanden tijd zo ongeveer gelezen (4200 pagina's).
De Zwerm heb ik ook gelezen, die was inderdaad nog te doen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Frank Schatzing heeft maar 1 redelijke thriller geschreven, de zwerm. De rest is bagger
Goed boek, maar vond Garp beter, vooral de periode in Wenen was hilarischquote:Op donderdag 12 juni 2014 17:42 schreef DJKoster het volgende:
[..]
De Zwerm heb ik ook gelezen, die was inderdaad nog te doen.
Nu verder in:
[ afbeelding ]
Hé toevallig, die heb ik vorige week ook net gekocht met dezelfde redenquote:Op donderdag 12 juni 2014 17:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Jammer van die film cover en dat het een nederlandse vertaling ben, maar ik ben er wel benieuwd naar vond fear and loathing en hells angels ook goed... nu eens kijken of fictie hem ook ligt.
quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:41 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Hé toevallig, die heb ik vorige week ook net gekocht met dezelfde reden
Het is zo om en nabij de 4200 pagina's, dus het is soms wel ploeteren, maar het is werkelijk briljant. Houd wel rekening met zinnen die soms een pagina doorlopen en eindeloze beschrijvingen van details. Echter, de reflecties van Proust, het is zonder twijfel het mooiste dat ik ooit heb gelezen. Kan het zeker aanraden, maar is iets wat je eigenlijk in z'n totaliteit moet lezen als je de tijd hebt. Een lange zomer o.i.d..quote:Op donderdag 12 juni 2014 15:37 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Wow even wat over opgezocht, maar dat klinkt wel als een erg interessante reeks![]()
Maar is daar nog een beetje doorheen te komen?
quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goed boek, maar vond Garp beter, vooral de periode in Wenen was hilarisch
Euh das weer een ander boek, leven volgens Garp speelde gedeeltelijk in wenen, in pension Grillpatzer, waar ook dat circus woont.quote:
Toepasselijke titel?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:02 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
'Ecothriller', ze hebben weer een non-begrip te pakken, zeg.
Zelf bezig - voor mijn masterscriptie - in het vijfde deel van Op zoek naar de verloren tijd. Hierna nog één deel en dan heb ik het gehele werk in twee maanden tijd zo ongeveer gelezen (4200 pagina's).
hehe ik heb wel wat boeken over proust gelezen maar dit soort beschrijvingen hebben me altijd van het echte werk afgehouden... brrr zinnen van een pagina lang.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:44 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Het is zo om en nabij de 4200 pagina's, dus het is soms wel ploeteren, maar het is werkelijk briljant. Houd wel rekening met zinnen die soms een pagina doorlopen en eindeloze beschrijvingen van details. Echter, de reflecties van Proust, het is zonder twijfel het mooiste dat ik ooit heb gelezen. Kan het zeker aanraden, maar is iets wat je eigenlijk in z'n totaliteit moet lezen als je de tijd hebt. Een lange zomer o.i.d..
Nice!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:44 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Het is zo om en nabij de 4200 pagina's, dus het is soms wel ploeteren, maar het is werkelijk briljant. Houd wel rekening met zinnen die soms een pagina doorlopen en eindeloze beschrijvingen van details. Echter, de reflecties van Proust, het is zonder twijfel het mooiste dat ik ooit heb gelezen. Kan het zeker aanraden, maar is iets wat je eigenlijk in z'n totaliteit moet lezen als je de tijd hebt. Een lange zomer o.i.d..
ach, tijdje terug Ulysses gelezen daar zat een zin in van zo'n 150 pagina'squote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
hehe ik heb wel wat boeken over proust gelezen maar dit soort beschrijvingen hebben me altijd van het echte werk afgehouden... brrr zinnen van een pagina lang.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
Ik moet zeggen dat hij lekker wegleest, ben op de helft ongeveer. Het is typisch hunter s thompson eigenlijk alleen komt dit 'genre' toch meer tot zijn recht als het non-fictie was geweest. (in hoeverre dit fictie is is gelukkig ook niet duidelijkquote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Gekocht, maar daar moet ik ook maar eens aan beginnen.
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:34 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ach, tijdje terug Ulysses gelezen daar zat een zin in van zo'n 150 pagina'sWelja, dat vind ik juist één van de beste hoofdstukken uit de literatuurgeschiedenis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, was voor mij ook de reden om de Vintage editie te kopen; scheelt enorm in de prijs.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:31 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Nice!
Ik heb nu net een dikke pil van Dante uit, dus ik grijp nu eerst weer naar wat dunne boekjes de komende tijd. Maar ik denk dat ik deze daarna eens oppik. Ik zag al dat jou versie hierboven uitermate betaalbaar was vergeleken bij wat ik verder gezien hebFair enough. Het is een gigantisch onderneming (om 'm in z'n totaliteit te lezen) en kan me heel goed voorstellen dat zijn stijl zeker niet voor iedereen is.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
hehe ik heb wel wat boeken over proust gelezen maar dit soort beschrijvingen hebben me altijd van het echte werk afgehouden... brrr zinnen van een pagina lang.![]()
Hoppa, besteld! Ik bleek nog een aantal bol.com tegoed-bonnen te hebben, waar ik maar niet wist wat ik ermee moestquote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:26 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Welja, dat vind ik juist één van de beste hoofdstukken uit de literatuurgeschiedenis.
[..]
Ja, was voor mij ook de reden om de Vintage editie te kopen; scheelt enorm in de prijs.
[..]
Fair enough. Het is een gigantisch onderneming (om 'm in z'n totaliteit te lezen) en kan me heel goed voorstellen dat zijn stijl zeker niet voor iedereen is.
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:19 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Hoppa, besteld! Ik bleek nog een aantal bol.com tegoed-bonnen te hebben, waar ik maar niet wist wat ik ermee moest
Ik vind dat zo'n overhyped, vervelend boekquote:
Ik heb me daar ook echt doorheen geworsteldquote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:59 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n overhyped, vervelend boek
Prachtig boekquote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:41 schreef Felagund het volgende:
Das Parfum van Patrick Süskind.
[ afbeelding ]
Blij dat ik het heb overgeslagen, leek me al zo een draakquote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:20 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik ook, viel me ontzettend tegen.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Prachtig boek
Lees je het in het Duits?
Is daar een beetje doorheen te komen? (schijnbaar voor jou wel, aangezien je 'herlezen' schrijft en ik herinner me dat je deze titel heb genoemd in het 'kijk op je wereld veranderd topic') Want ik hoor daar veel wisselende verhalen over.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Het lijden van Howard Rourke aan het herlezen
[ afbeelding ]
Vind het zo vreemd dat die schrijver verder niets bekends geschreven heeftquote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:11 schreef Felagund het volgende:
[..], ik wil mijn Duits wat verbeteren. Tot nu toe idd een prachtig boek, mooie schrijfstijl ook.
Ja, fountainhead is beter doorheen te komen dan het bij tijd en wijlen wat langdradige Atlas Schruggedquote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:12 schreef DragonBlade het volgende:
[..]
Is daar een beetje doorheen te komen? (schijnbaar voor jou wel, aangezien je 'herlezen' schrijft en ik herinner me dat je deze titel heb genoemd in het 'kijk op je wereld veranderd topic') Want ik hoor daar veel wisselende verhalen over.
OT: Bezig met Hitchhiker's guide to the galaxy (volume 1) aangezien ik een paar weken (uhm maanden) de 5 boeken had gekocht. Tijdens de eerste 4 pagina's heb ik al gelachen en toen wist ik dat dit een prima boek moest zijn. Ondertussen over de helft (wanneer het zonnetje er is, is het heerlijk om even in de zon te lezen), en het bevalt me erg goed.
Ah thanksquote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, fountainhead is beter doorheen te komen dan het bij tijd en wijlen wat langdradige Atlas Schrugged
HHG is geweldig!
Zou ik zeker aanraden, je gaat sommige caracters echt haten, zoals de moeder van Peter Keatingquote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:48 schreef DragonBlade het volgende:
[..]
Ah thanksDan weet ik dat, als ik dan aan Ayn begin, ik kies voor fountainhead.
Heb 'm hier net uitgelezen. Dit is hét, qua literatuur zonder twijfel het absolute summum. Niets, werkelijk níets, komt in de buurt van Proust.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:19 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Hoppa, besteld! Ik bleek nog een aantal bol.com tegoed-bonnen te hebben, waar ik maar niet wist wat ik ermee moest
Hehe ik ben erg benieuwdquote:Op woensdag 18 juni 2014 01:59 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Heb 'm hier net uitgelezen. Dit is hét, qua literatuur zonder twijfel het absolute summum. Niets, werkelijk níets, komt in de buurt van Proust.![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vond 'm wel erg tof. Ik ging er zonder enige verwachting in, de enige reden dat ik 'm gekocht had was ook dat hij maar ¤1,- kosttequote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:46 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Ooh, Ibsen.Heb dit jaar al vrij veel van 'm gelezen; echt fantastisch.
Hoe beviel het jou? Als ik het boek zo google, zat Een poppenhuis er niet bij, of wel? Mocht je die nog niet gehad hebben, dan zou ik die in elk geval nog van harte aanraden.
![]()
Ik ben bezig met:
[ afbeelding ]
Ik heb Stoner laatst ook maar eens gehaald!quote:Op maandag 16 juni 2014 14:30 schreef ioko het volgende:
Net uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nu begonnen in:
[ afbeelding ]
Dan moet je echt deze kopen:quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:57 schreef Epii het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk aan toegekomen, en nu al een van mijn favoriete boeken
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:13 schreef Symn het volgende:
Net klaar met De Opwindvogelkronieken'. Het aller-, allerslechtste boek wat ik OOIT heb gelezen.
Er gebeurt echt HE-LE-MAAL niets... het hele boek niet. En als het een béétje spannend word op zeer zeldzame momenten loopt het al snel met een sisser af.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:19 schreef oh-oh het volgende:
[..]Die Nederlandse Murakamivertalingen zijn niet al te best maar ik vond the Wind-up Bird Chronicles echt super
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:13 schreef Symn het volgende:
Net klaar met De Opwindvogelkronieken'. Het aller-, allerslechtste boek wat ik OOIT heb gelezen.
Maar er gebeurt toch helemaal niets 800 bladzijdes lang?? Hij schrijft en schrijft en schrijft maar door over allerlei ontzettend onbelangrijke niet terzake doende details, alsof hij wil zeggen: kijk eens, ik ben een schrijver en ik kan heel leuk over van alles schrijven! Ik heb gewoon hele stukken overgeslagen en niets gemist.quote:
Om precies die reden heb ik Kafka op het Strand nooit uitgelezen. Ging ook helemaal nergens over. Het voelde als een grote egotrip van Murakami waarin hij wilde laten zien wat hij allemaal wist van kunst, muziek, literatuur en filosofie. Alle karakters waren ook verschrikkelijk irritant en betweterig op een vervelende manier. Ik vond het een heel vervelende schrijver. Geen moment in het verhaal gezeten. Heb me alleen maar geërgerd.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:57 schreef Symn het volgende:
[..]
Maar er gebeurt toch helemaal niets 800 bladzijdes lang?? Hij schrijft en schrijft en schrijft maar door over allerlei ontzettend onbelangrijke niet terzake doende details, alsof hij wil zeggen: kijk eens, ik ben een schrijver en ik kan over van alles schrijven! Ik heb gewoon hele stukken overgeslagen en niets gemist.
Ik ben er ook mee bezig, bevalt uitstekendquote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:57 schreef Epii het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk aan toegekomen, en nu al een van mijn favoriete boeken
Nice! Heb hem inmiddels weer bijna uitquote:Op zondag 22 juni 2014 18:34 schreef DragonBlade het volgende:
[..]
Ik ben er ook mee bezig, bevalt uitstekend
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:41 schreef Gehenna het volgende:
Ik wilde beginnen aan het 6-delige werk van Proust, maar toch deze eerst nog even snel doorlezen:
Dit weekend gekocht tijdens mijn bezoek aan Deventer.
haha nou die was een stuk duurderquote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]ik vroeg me al af hoe je aan al die 1 euro boeken kwam ineens maarja deventer is natuurlijk dé boekenstad
Het complete boek? Ik heb zelf 5 volumes, en geef mezelf te weinig tijd om te lezen (eigen schuld).quote:
Matig boek, jeugdherinneringen, de leukste had hij al eerder beschreven in Age and Guilequote:
Jep, ik heb nu lang vakantie (ben net van de middelbare school af) dus ik heb alle tijdquote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:24 schreef DragonBlade het volgende:
[..]
Het complete boek? Ik heb zelf 5 volumes, en geef mezelf te weinig tijd om te lezen (eigen schuld).
dat blijft zoquote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:05 schreef Reflectionne het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje vaag tot nu toe..
Vooral gekocht omdat mijn beste vriend er onder een verzonnen naam in voorkomt. Ben benieuwd of ik hem ga herkennen. Vond hem in ieder geval al wel onder zijn echte naam bij de dankbetuigingen achterin. En herkende in bepaalde karakters volgens mij al Terry Richardson en Marilyn Manson.quote:Eva Akkerman is bezig haar langgekoesterde droom te verwezenlijken, ze staat op het punt internationaal door te breken als topmodel. Ze schittert op de catwalk, poseert voor de bekendste modefotografen en begeeft zich over ter wereld in het nachtleven.
Ze leeft in een wereld van pracht en praal, een wereld van uiterlijk vertoon waarin ze op handen wordt gedragen. Maar hoe verder ze erin ondergedompeld wordt, hoe meer ze erachter komt dat succes een donkere kant heeft.
Het vele reizen, de jetlags, het slaapgebrek, de hectiek, de drugs die haar op de been moeten houden en het moordende werkschema beginnen hun tol te eisen. Ze probeert dapper en verdoofd stand te houden, maar raakt het contact met de realiteit en de mensen die belangrijk voor haar zijn (onder wie een oudere dj en een popster in wording) langzaam kwijt. Als ze dan ook nog eens genadeloos met haar verleden geconfronteerd wordt, dreigt ze eraan onderdoor te gaan…
Mooi boek vond ik.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 18:48 schreef Reflectionne het volgende:
De avonden kwam ik niet door, heb 'm weggelegd. Waarom is dit boek literatuur?
Nu:
[ afbeelding ]
Ben ik nu ook aan het lezen. Ben op de helft. Mooi tot nu toe!quote:Op zaterdag 12 juli 2014 18:48 schreef Reflectionne het volgende:
De avonden kwam ik niet door, heb 'm weggelegd. Waarom is dit boek literatuur?
Nu:
[ afbeelding ]
Prachtig boek idd. In een ruk uitgelezen.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:35 schreef DanielleM het volgende:
[..]
Ben ik nu ook aan het lezen. Ben op de helft. Mooi tot nu toe!
Zo'n boek waar je de hele dag, bij andere bezigheden, van denkt: ik wil verder lezen!quote:Op maandag 14 juli 2014 22:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Prachtig boek idd. In een ruk uitgelezen.
haha ja precies, heb dat tegenwoordig nog maar weinig met boeken helaas.quote:Op woensdag 16 juli 2014 07:04 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Zo'n boek waar je de hele dag, bij andere bezigheden, van denkt: ik wil verder lezen!
Ben benieuwdquote:Op woensdag 16 juli 2014 09:43 schreef oh-oh het volgende:
Ik zal m ook maar op mijn lijstje zetten dan
Nope je weetsz ik koop allesquote:Op woensdag 16 juli 2014 09:51 schreef oh-oh het volgende:
Je hebt m zeker weer niet digitaal he?
Hmm, young adult is niet echt mijn ding, dus ik schuif m weer wat naar beneden
Terechte hype?quote:Op maandag 14 juli 2014 22:35 schreef DanielleM het volgende:
[..]
Ben ik nu ook aan het lezen. Ben op de helft. Mooi tot nu toe!
Of de film iets is weet ik niet, maar het boek leest makkelijk weg. (Ik had hem in een dag uit.)quote:
quote:A brilliant and beautifully written novel in the tradition of Robert Graves’ I, Claudius, Augustus is a sweeping narrative that brings vividly to life a compelling cast of historical figures through their letters, dispatches, and memoirs.
A mere eighteen years of age when his uncle, Julius Caesar, is murdered, Octavius Caesar prematurely inherits rule of the Roman Republic. Surrounded by men who are jockeying for power–Cicero, Brutus, Cassius, and Mark Antony–young Octavius must work against the powerful Roman political machinations to claim his destiny as first Roman emperor. Sprung from meticulous research and the pen of a true poet, Augustus tells the story of one man’s dream to liberate a corrupt Rome from the fancy of the capriciously crooked and the wildly wealthy.
ben heel benieuwd of die de moeite waard isquote:Op woensdag 16 juli 2014 12:17 schreef Copycat het volgende:
Pandaogen uit. Verdomd aardig debuut van Van Bellen. Van mij mag hij zich verder gaan toeleggen op het auteurschap.
Nu verder in Augustus van John 'Stoner' Williams:
[..]
[ afbeelding ]
Soms doorbijten, maar het loont de moeitequote:Op woensdag 16 juli 2014 11:26 schreef Gehenna het volgende:
Deze week begonnen in het eerste deel van 'In search of lost time' van Marcel Proust
[ afbeelding ]
Hij begint heel sterk, ik ben benieuwd of ik het nog steeds leuk vind na 6 delen
Het is een update van de oude vertaling van Scott Moncrieff (+/- 1930). Maar hij leest tot nu toe heerlijk wegquote:Op woensdag 16 juli 2014 21:55 schreef Mange-tout het volgende:
[..]
Soms doorbijten, maar het loont de moeite. In het Frans alleszins, weet niet hoe goed de Engelse vertaling juist is. Is dit die van Lydia Davis of een oudere?
De lange zinnen vallen wel op idd, maar ze storen me (nogquote:Over de vertaling: de Franse literatuur in het algemeen is nogal van de vloeiende, lange, poëtische zinnen. Proust is daar hoegenaamd geen uitzondering op. Daarentegen vind ik dergelijke zinnen in het Engels veel pompeuzer overkomen, aangezien daar kortere zinnen eerder gangbaar lijken.
Om de doodsimpele reden dat de NLse versie stukken duurder wasquote:Dit is waarschijnlijk een clichévraag, maar toch: waarom geen Nederlandse vertaling?
Wil je laten weten hoe die was?quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:17 schreef Copycat het volgende:
Pandaogen uit. Verdomd aardig debuut van Van Bellen. Van mij mag hij zich verder gaan toeleggen op het auteurschap.
Nu verder in Augustus van John 'Stoner' Williams:
[..]
[ afbeelding ]
Ik ben er ook mee bezig maar ik merk dat ik mijn hoofd er niet echt bij kan houden.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wil je laten weten hoe die was?
Net deze uitgelezen, kon 'm niet wegleggen:
[ afbeelding ]
Dat is een leuk boekquote:Op donderdag 17 juli 2014 00:31 schreef bijdehand het volgende:
[ afbeelding ]
Heb je het nu over Jonas Jonasson? Mijn volgende boek wordt zijn 2e boek, of Stoner, of Butchers Crossing (oid).quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:16 schreef Operc het volgende:
[..]
Dat is een leuk boek(Evenals zijn tweede boek trouwens.
)
Ik was niet helemaal duidelijk nee.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:19 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Heb je het nu over Jonas Jonasson? Mijn volgende boek wordt zijn 2e boek, of Stoner, of Butchers Crossing (oid).
Op goodreads waren ze er niet al te positief over. Lijkt hij een beetje op T100?quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:21 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik was niet helemaal duidelijk nee.Ik bedoelde inderdaad Jonas Jonasson.
Zijn tweede boek (Het Geniale Bommenmeisje/ The Girl Who Saved the King of Sweden/iets in het Zweeds) was ook erg leuk.
Ik heb eerst die gelezen en toen pas T100, dus dat maakt de ervaring misschien anders. TGWSTKOS is ook weer lekker onwaarschijnlijk qua hoe gebeurtenissen in elkaar overvloeien etcetera. Het leest een beetje als een klucht, maar dat vond ik van T100 ook dus in die zin lijkt het er wel op. Ik kan er verder niet al te veel over zeggen zonder op het plot in te gaan denk ik.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Op goodreads waren ze er niet al te positief over. Lijkt hij een beetje op T100?
Dan zit er niks anders op dan hem gewoon te gaan lezenquote:Op donderdag 17 juli 2014 16:33 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik heb eerst die gelezen en toen pas T100, dus dat maakt de ervaring misschien anders. TGWSTKOS is ook weer lekker onwaarschijnlijk qua hoe gebeurtenissen in elkaar overvloeien etcetera. Het leest een beetje als een klucht, maar dat vond ik van T100 ook dus in die zin lijkt het er wel op. Ik kan er verder niet al te veel over zeggen zonder op het plot in te gaan denk ik.
Ik ben bang dat je gelijk hebt.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dan zit er niks anders op dan hem gewoon te gaan lezen
Doe ik!quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:31 schreef bijdehand het volgende:
Wil je laten weten hoe die was?![]()
[ afbeelding ]
Agh maakt niet uit. Heb ook nog wat boeken van Jane Austen in bestelling staan. Ben zo benieuwd. Ben benieuwd of ik Pride and Prejudice net zo leuk vind als de serie met Colin Firthquote:
Dan gaat het eerst een boek van John Williams wordenquote:Op donderdag 17 juli 2014 16:33 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik heb eerst die gelezen en toen pas T100, dus dat maakt de ervaring misschien anders. TGWSTKOS is ook weer lekker onwaarschijnlijk qua hoe gebeurtenissen in elkaar overvloeien etcetera. Het leest een beetje als een klucht, maar dat vond ik van T100 ook dus in die zin lijkt het er wel op. Ik kan er verder niet al te veel over zeggen zonder op het plot in te gaan denk ik.
Hebben we iig een overlappende smaak. Ben benieuwdquote:Op donderdag 17 juli 2014 16:37 schreef Copycat het volgende:
[..]
Doe ik!
De 100jairge heb ik ook met veel plezier gelezen en uitgeleend.
Die boeken zijn niet zo aan mij besteed, maar dat ligt aan mijn Y-chromosoom geloof ik.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Agh maakt niet uit. Heb ook nog wat boeken van Jane Austen in bestelling staan. Ben zo benieuwd. Ben benieuwd of ik Pride and Prejudice net zo leuk vind als de serie met Colin Firth
Die schrijver ken ik niet, waar schrijft hij over?quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:38 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan gaat het eerst een boek van John Williams worden
Zou je denkenquote:Op donderdag 17 juli 2014 16:40 schreef Operc het volgende:
[..]
Die boeken zijn niet zo aan mij besteed, maar dat ligt aan mijn Y-chromosoom geloof ik.
Butcher's crossingquote:Op donderdag 17 juli 2014 16:40 schreef Operc het volgende:
Die schrijver ken ik niet, waar schrijft hij over?
Stonerquote:Een roman over het verlangen naar een intens leven, en het verlies van onschuld; een verhaal dat diep graaft in de menselijke ziel Amerika, 1870. De jonge Will Andrews stopt met zijn opleiding aan Harvard en trekt westwaarts op zoek naar avontuur, naar het echte Amerika. Als hij na een lange reis aankomt in het van god en iedereen verlaten dorp Butchers Crossing in Kansas neemt Andrews een ingrijpend besluit: hij gaat mee op wat een van de laatste grote jachten op de bizon zal zijn, een dier dat vrijwel uitgeroeid is door de handel in huiden.
De ervaren jager Miller leidt de expeditie naar een kudde van duizenden bizons in een verstopte vallei. Terwijl Miller als een bezetene in de weer is om elke nog levende bizon te doden, worden de mannen in het nauw gedreven door de snel invallende winter en leert Andrews meer van zijn land dan hij ooit had kunnen voorzien. Elk aspect van Andrews beproeving, van de langdurige paardrijritten over de verlaten prairie en het verbeten slachten van de vele bizons tot de harde overlevingsstrijd in de ruige natuur, is beschreven in de onwaarschijnlijk mooie, sobere en heldere stijl van John Williams.
quote:William Stoner wordt aan het einde van de negentiende eeuw geboren als zoon van een arme boerenfamilie. Tot groot verdriet van zijn ouders kiest hij voor een carrière als docent Engels. Hij wijdt zijn leven aan de literatuur en aan de liefde – en faalt op beide fronten. Zijn huwelijk met een vrouw uit een gegoede familie vervreemdt hem verder van zijn ouders, zijn carrière verloopt moeizaam en zijn vrouw en dochter keren zich tegen hem. Een nieuwe liefdesrelatie wordt verbroken om een schandaal op de universiteit te voorkomen. Stoner sterft uiteindelijk in anonimiteit, zoals ook zijn hele leven zich in de marge heeft afgespeeld.
Stoner is een onwaarschijnlijk mooi geschreven roman over het weinig opzienbarende leven van een weinig opzienbarende man.
Ah bedanktquote:Op donderdag 17 juli 2014 16:43 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Butcher's crossing
[..]
Stoner
[..]
Ik vond het een leuk boek. Vlot geschreven, aardig plot en een interessante setting. Ondanks dat mijn beste vriend erin verworden is tot een uitgerangeerd, onuitstaanbaar topmodel dat Italiaans met een vette Rotterdamse tongval spreekt. Alleen die laatste observatie kloptquote:Op donderdag 17 juli 2014 14:41 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd naar Pandaogen, het is dus wel een aanrader ja?
Ik heb van Williams alleen Stoner gelezen, en ben nu dus bezig in Augustus, maar vond dat eerste boek erg mooi. Er gebeurt amper iets, het leven van hoofdpersoon Stoner kabbelt relatief rustig voort, zonder grootse gebeurtenissen, maar het is zo prachtig en toch ingetogen geschreven dat ik het boek amper kon wegleggen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:49 schreef Operc het volgende:
Ah bedankt
Wel wat anders dan de Jonasson boeken ja.
Het beste om dat boek in het Engels te lezen dus?quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik heb van Williams lleen Stoner gelezen, en ben nu dus bezig in Augustus, maar vond dat eerste boek erg mooi. Er gebeurt amper iets, het leven van hoofdpersoon Stoner kabbelt relatief rustig voort, zonder grootse gebeurtenissen, maar het is zo prachtig en toch ingetogen geschreven dat ik het boek amper kon wegleggen.
Vind ik wel.quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:13 schreef Operc het volgende:
Het beste om dat boek in het Engels te lezen dus?
Ja dat heb ik ook vaak. Bedankt!quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Vind ik wel.
Maar hoe de vertaling is, weet ik niet. Ik lees Engelstalige boeken eigenlijk altijd in de originele versie. Ben altijd bang dat er een bepaald woordgevoel verloren gaat in de vertaling.
Ja dat heb je toch vaak bij vertalingen idd. Iets gaat altijd verloren. Ik heb dat vooral veel bij boeken net Britse humor. Bij de vertaling mist er iets.quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Vind ik wel.
Maar hoe de vertaling is, weet ik niet. Ik lees Engelstalige boeken eigenlijk altijd in de originele versie. Ben altijd bang dat er een bepaald woordgevoel verloren gaat in de vertaling.
Ik heb van John Williams tot nu toe alleen Butcher's Crossing gelezen, in de Nederlandse vertaling. Ik lees meestal in het Nederlands, omdat de bieb niet erg veel keus in Engelstalige boeken heeft. Hoe dan ook, die vertaling was echt prima (en het boek érg goed, absoluut één van de beste boeken die ik dit jaar gelezen heb).quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |