abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 10:43:28 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_140418087
een versie van

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_140466145
quote:
10s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:28 schreef Copycat het volgende:
Had je wel je aluhoedje op?
Beetje oudbakken kreet hè ;-)

Maar het is wel schokkend wat er boven water is gekomen oa:

" Al in 2001 belt een gedetineerde asielzoeker in de Penitentiaire Inrichting ‘De Schie’ in Rotterdam met zijn advocaat. Hij heeft hem nodig. Of hij even langs wil komen. Rachid is de naam en hij weet wie de moord op Marianne Vaatstra heeft gepleegd. In ruil voor zijn verklaring wil hij een verblijfsvergunning. Linke soep dus want hoe betrouwbaar is het wat deze man heeft te melden? Peter R. de Vries heeft hij ook al benaderd maar die geeft geen sjoege. In 2007 probeert Rachid het nog een keer. Nu benadert hij het OM zelf en als backup een privé-detective in Leeuwarden. De advocaat overlegt met het RBT. Die zijn wel bereid om naar Rotterdam af te reizen zeker nu hen verteld is wat Rachid wil verklaren. Adema en Vos draaien hun hand niet om voor het volgende klusje. En, mocht het allemaal wel kloppen wat de man te vertellen heeft dan moet het natuurlijk wel even ‘stuk gemaakt’ worden, een specialiteit van Pink Panter’s magistrale duo Dreyfus en Clouseau. Men pakt het hoog op in Leeuwarden. De OvJ komt mee. Het gezelschap wurmt zich in een spreekkamer en Rachid en zijn advocaat zijn in aantocht. Het verhoor wordt opgenomen. Met beeld en geluid. Voorafgaand aan het gesprek staan Adema, Vos en de OvJ nog wat te leuteren. Ze strekken nog even de benen na een lange autorit. “Staat de camera al aan”, vraagt een van de briljante rechercheurs. “Nee”, is het antwoord maar achteraf zou blijken dat dat wel het geval was. Adema vraagt terwijl hij de beweging maakt van een schaar aan de OvJ: “Als ie met het juiste verhaal komt, kunnen we dan knippen”. De OvJ antwoord “Ja” . Het staat op band. Beeld en geluid. Arrogante en zelfverzekerde mensen worden doorgaans nonchalant. Zo ook hier. Is het normaliter zo dat de advocaat een kopie van de tape nagezonden krijgt, nu vraagt hij meteen om een exemplaar omdat “hij morgen met vakantie gaat”. Niet wetende wat er aan het begin toch is opgenomen wordt de tape één-op-één gekopiëerd, daar waar een dergelijke opname meestal nog even wordt nagelopen of gescreend, en meegegeven. Als de advocaat later de DvD nog eens wil zien valt zijn kunstgebit uit zijn mond bij het zien van de eerste twee minuten. Een kopie van de DVD ligt in een kluis bij een privé-detective in Leeuwarden, die heeft toegezegd dat bij verschijning van dit boek alle media welkom zijn om de beelden te bekijken."

en:

"Op zaterdag 1 (één) mei 1999 ben ik door de politie opgehaald en heb ik op het politiebureau te Buitenpost een verklaring afgelegd inzake de moord op Marianne Imke Vaatstra. Ik wil niet prijsgeven hetgeen ik heb verklaard maar wens wel aan te geven dat ik in ruil voor het vertellen van het adres van mijn vriend Ali Hussein Hassan in Leeuwarden men mij verder met rust zou laten. Men wekte bij mij de indruk dat Ali aldaar gearresteerd zou worden. Vervolgens heb ik Ali nooit meer gezien.

Ik ben tegen mijn wil in getuige geweest van de moord op Marianne Vaatstra maar wens over de details niet te verklaren. Wel verklaar ik bij deze dat Ali Hussein Hassan Marianne heeft gedood in de caravan van Wolfgang Hebben, bewoner van het AZC Kollum op dat deel dat niet tot het AZC behoorde maar werd bewoond door vaste standplaatshouders uit de periode dat het AZC nog niet bestond.

Marianne kwam wel vaker in de caravan van Wolfgang Hebben. Zij is die bewuste nacht daarheen gebracht door Ludger Dill in diens auto, een donkergrijze Mercedes stationcar.

Ik verklaar dat ik weet wie een derde persoon heeft gebeld om Ali in de nacht van de moord naar Leeuwarden te brengen. Ik verklaar dat ik er met niemand over heb durven praten maar wel op zondagmiddag twee mei negentienhonderd negenennegentig in de namiddag met een vriend heb besproken wat er in de afgelopen nacht is gebeurd. De identiteit van die vriend heb ik gedeeld met de auteur(s) van het boek ‘Het verboden dagboek van Maaike Vaatstra.’

Ik verklaar dat de mij bekende Ali Hussein Hassan, die Marianne heeft gedood, niet de persoon was die door Justitie is gearresteerd in Istanbul in oktober 1999. Deze persoon ken ik niet en heb ik slechts gezien op TV. Ik heb hem nooit in levende lijve gezien.

Ik verklaar dat de mij bekende Ali Hassan ook bevriend was met Mohammed (Jano) Hassan."

Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:27:30 #128
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_140466278
:')

Dankbaar serieus nemen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:32:10 #129
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_140466417
Maar ik zie dat je BNW inmiddels ook gevonden hebt, daar past je post waarschijnlijk beter.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_140470692
Wat staat er vlgs jou dan op die bewuste bandopname?
En wat heeft "Piet" dan bij notaris vastgelegd verklaring ondertekend, als het niet bovenstaande verklaring is?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_140470736
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 15:45 schreef Lutalo het volgende:
Wat staat er vlgs jou dan op die bewuste bandopname?
En wat heeft "Piet" dan bij notaris vastgelegd verklaring ondertekend, als het niet bovenstaande verklaring is?
Btw, Maaike Vaatstra (nu Terpstra) neem ik ook heel serieus; was/ben onder de indruk van haar dagboeken.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  Moderator zaterdag 31 mei 2014 @ 12:32:39 #132
42184 crew  DaMart
pi_140566375
Afgelopen week gelezen:



En nu staat op het programma:

Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zaterdag 31 mei 2014 @ 12:36:43 #133
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_140566466
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 1 juni 2014 @ 10:35:27 #134
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_140591706

.
'De auteur biedt een briljant inzicht in het leven van Maisie!' wil ons de tekst achterop het boek doen geloven. Ik heb het briljante niet kunnen ontdekken. Het heeft me nogal wat doorzetten gekost om het uit te lezen.

Een stuk prettiger leest het boek van Oek de Jong waar ik nu mee bezig ben:
.


Verder lees ik regelmatig in het volgende boek,
.

.
nadat ik in maart twee Buckfastbijenvolkjes heb aangeschaft. Op het idee gebracht door Lewin een romanfiguur uit Anna Karenina, die zich op een gegeven moment met bijen ging bezighouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door friskvind op 01-06-2014 10:46:45 ]
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
pi_140664157
Afgelopen week deze badboys gefinished:





Nu verder met het vervolg van Miss Peregrine, en daarna boek vier van GoT. Verder komt er deze week nog wat Stephen King-werk binnen dat ik nog niet heb gelezen, dus genoeg te doen deze zomer :)
  dinsdag 3 juni 2014 @ 23:24:15 #136
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_140689821
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:28 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb hardop zitten lachen om de biografie van Jennifer Saunders maar dan moet je haar wel een beetje leuk vinden denk ik. Bonkers heet die.
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vond Going Postal erg grappig.
Leuke boeken jongens! Ik meteen nog een Terry Prachett lezen denk ik.
Siesta & Fiesta!
pi_140706607
Ik heb ook nog 3 boeken van Pratchet hier liggen. Zijn ze echt leuk?

Anyhow afgelopen week weer wat gelezen. Was dit topic vergeten want stond niet meer in mijn MYAT.

The fault in our stars


Despite the tumor-shrinking medical miracle that has bought her a few years, Hazel has never been anything but terminal, her final chapter inscribed upon diagnosis. But when a gorgeous plot twist named Augustus Waters suddenly appears at Cancer Kid Support Group, Hazel’s story is about to be completely rewritten.

Een erg mooi boek, ben benieuwd naar de verfilming maar die zal wel weer tegenvallen.

A dog's purpose

This is the remarkable story of one endearing dog's search for his purpose over the course of several lives. More than just another charming dog story, A Dog's Purpose touches on the universal quest for an answer to life's most basic question: Why are we here? Surprised to find himself reborn as a rambunctious golden-haired puppy after a tragically short life as a stray mutt, Bailey's search for his new life's meaning leads him into the loving arms of eight-year-old Ethan. During their countless adventures, Bailey joyously discovers how to be a good dog. But this life as a family pet is not the end of Bailey's journey. Reborn as a puppy yet again, Bailey wonders - will he ever find his purpose? Heartwarming, insightful, and often laugh-out-loud funny, A Dog's Purpose is not only the emotional and hilarious story of a dog's many lives, but also a dog's-eye commentary on human relationships and the unbreakable bonds between man and man's best friend. This moving and beautifully crafted story teaches us that love never dies, and that every creature on earth is born with a purpose.

Een prachtig verhaal oh wat heb ik zitten janken en lachen en dan weer janken..., nog beter dan "The art of racing in the rain" die ik ook al erg goed vond. De sequel is in bestelling ben er erg benieuwd naar.

The perks of being a wallflower

Charlie is a freshman. And while he's not the biggest geek in the school, he is by no means popular. Shy, introspective, intelligent beyond his years yet socially awkward, he is a wallflower, caught between trying to live his life and trying to run from it. Charlie is attempting to navigate his way through uncharted territory: the world of first dates and mixed tapes, family dramas and new friends; the world of sex, drugs, and The Rocky Horror Picture Show, when all one requires is that perfect song on that perfect drive to feel infinite. But Charlie can't stay on the sideline forever. Standing on the fringes of life offers a unique perspective. But there comes a time to see what it looks like from the dance floor.

The Perks of Being a Wallflower is a deeply affecting coming-of-age story that will spirit you back to those wild and poignant roller-coaster days known as growing up.

Van dit boek had ik de film eerst gezien vooral omdat Emma Watson erin speelde en ik benieuwd was hoe ze het zou doen buiten Harry Potter. Na de film kwam ik erachter dat er ook een boek van was en heb ik die nu eindelijk een keer gelezen. Een leuk boek met ok veel serieuze onderwerpen. Het maakte de film iig een stuk duidelijker.

Ik ben nu bezig in "Looking for Alaska" van John Green
:)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_140743109
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:33:48 #139
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_140745534
Net deze uit:


Nu bezig in:
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_140745561
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:33 schreef Muck het volgende:
Net deze uit:
[ afbeelding ]

Nu bezig in:
[ afbeelding ]
Hoe beviel "Toen ik je zag"?
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:34:55 #141
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_140745573
:D Dankzij TP lees ik ook deze nu:
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:35:15 #142
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_140745580
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hoe beviel "Toen ik je zag"?
Ik had die in een paar uur uit, prachtig....
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_140745607
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:34 schreef oh-oh het volgende:
:D Dankzij TP lees ik ook deze nu:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd wat je er van vind :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_140745626
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:35 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik had die in een paar uur uit, prachtig....
Hij staat al op mijn wishlist toch maar eens bestellen :)
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:36:53 #145
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_140745636
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat je er van vind :)
Ik heb het eerste deel gisteren in bed gelezen, keizielig op t eind :@ Ik moest er even aan wennen, maar ik denk dat ik m wel zo uit heb. Vervolg staat ook al klaar ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:37:36 #146
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_140745656
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hij staat al op mijn wishlist toch maar eens bestellen :)
Het is een bizar verhaal, ook wel heel beklemmend en je voelt je af en toe echt een voyeur vind ik, maar ik begrijp wel waarom ze het geschreven heeft.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_140745680
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:36 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik heb het eerste deel gisteren in bed gelezen, keizielig op t eind :@ Ik moest er even aan wennen, maar ik denk dat ik m wel zo uit heb. Vervolg staat ook al klaar ^O^
Welke cover heb jij op de sequel?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_140745692
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:37 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Het is een bizar verhaal, ook wel heel beklemmend en je voelt je af en toe echt een voyeur vind ik, maar ik begrijp wel waarom ze het geschreven heeft.
Ik ben benieuwd als ik weer ga bestellen gaat hij meteen mee..
Maar eerst een nieuwe boekenkast :') again.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:41:19 #149
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_140745775
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Welke cover heb jij op de sequel?
:@ Ik heb deze digitaal hoor, dit soort boeken hoef ik niet persé in de kast.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_140745816
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:41 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:@ Ik heb deze digitaal hoor, dit soort boeken hoef ik niet persé in de kast.
Oh ik denk misschien weet jij waar ik de goede cover kan kopen :+ maar lijkt nergens meer verkrijgbaar te zijn haha.
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')