Dat dus.quote:Een ruime definitie omvat alle natuurwetenschappen en technische wetenschappen alsmede wiskunde en informatica.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:40 schreef Anoonumos het volgende:
Sowieso veel zelfmoorden en andere bizarre overlijdens bij geniale wetenschappers.
Gödel: uithongering omdat hij paranoide was. Zijn vrouw moest al zijn eten voorproeven, dus toen die vrouw ziek werd at hij niks meer.
Turing: vergiftigde appel gegeten na veel problemen met zijn homoseksualiteit, wat toen verboden was (kreeg als straf chemische castratie)
Galois: Dodelijk gewond in een duel (om een vrouw, waarschijnlijk) op zijn 20e.
Meer?
In de Delftse Post staat een heel schema.quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:10 schreef Mitsu het volgende:
Vanavond bierr, morgen bierrrrrr
Is er eigenlijk nog wat te doen in delft morgen?
Als je zou moeten kiezen tussen maattheorie en statistische fysica als keuzevak, wat zou je dan kiezen?quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:40 schreef Anoonumos het volgende:
Sowieso veel zelfmoorden en andere bizarre overlijdens bij geniale wetenschappers.
Gödel: uithongering omdat hij paranoide was. Zijn vrouw moest al zijn eten voorproeven, dus toen die vrouw ziek werd at hij niks meer.
Turing: vergiftigde appel gegeten na veel problemen met zijn homoseksualiteit, wat toen verboden was (kreeg als straf chemische castratie)
Meer?
Beiden?quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:13 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Als je zou moeten kiezen tussen maattheorie en statistische fysica als keuzevak, wat zou je dan kiezen?
Oja ik zie t, thanks.quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:21 schreef mincemeat het volgende:
[..]
In de Delftse Post staat een heel schema.
Maattheorie is niet heel spannend. Zou ik alleen doen als je verwacht gevorderde analyse of kansrekening colleges te gaan volgen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:13 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Als je zou moeten kiezen tussen maattheorie en statistische fysica als keuzevak, wat zou je dan kiezen?
Ja ik studeer nu technische wis- en natuurkunde, maar ik wil een master theoretische natuurkunde doen dus ik weet niet of het nu handiger is om meer natuurkundevakken te kiezen of toch wat gevorderde wiskundequote:Op vrijdag 25 april 2014 21:42 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Maattheorie is niet heel spannend. Zou ik alleen doen als je verwacht gevorderde analyse of kansrekening colleges te gaan volgen.
Maar ik kan het mishebben, misschien is het leuker/nuttiger dan dat. Heb het vak dit jaar gedaan en verder nog niet toegepast.
Maattheorie.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:13 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Statistische fysica. Hoe kun je nou een natuurkunde bachelor behalen zonder statistische fysica gedaan te hebben. Ik vond het het kutste vak van de bachelor, maar wel echt nuttig/noodzakelijk als je een natuurkunde master wil doen. Quantumvelden theorie wordt vaak in deze context geïntroduceerd. Maattheorie heb ik nooit gevolgd en ik red het prima in mijn master :p voor een theorie master zijn vooral groepentheorie, analyse, topologie en gewoon de wiskundige manier van denken die je bij al je vakken aan geleerd hebt handig.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:49 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Ja ik studeer nu technische wis- en natuurkunde, maar ik wil een master theoretische natuurkunde doen dus ik weet niet of het nu handiger is om meer natuurkundevakken te kiezen of toch wat gevorderde wiskunde
Statistische fysica is het vervolg-vak op thermische fysica, wat eigenlijk ook gewoon statische fysica is, maar dan met een andere naam. Dus het is gewoon een soort uitbreiding/verdieping denk ikquote:Op vrijdag 25 april 2014 22:16 schreef Gentianella het volgende:
[..]
Statistische fysica. Hoe kun je nou een natuurkunde bachelor behalen zonder statistische fysica gedaan te hebben. Ik vond het het kutste vak van de bachelor, maar wel echt nuttig/noodzakelijk als je een natuurkunde master wil doen. Quantumvelden theorie wordt vaak in deze context geïntroduceerd. Maattheorie heb ik nooit gevolgd en ik red het prima in mijn master :p voor een theorie master zijn vooral groepentheorie, analyse, topologie en gewoon de wiskundige manier van denken die je bij al je vakken aan geleerd hebt handig.
Ja, hadden wij ook. Beiden met hetzelfde boek etc. Maar waar thermisch behoorlijk makkelijk was, kwam daar een omslag bij zodra we bij het statistische fysica gedeelte kwamen. Iedereen onderschat statistisch omdat thermisch zo goed te doen is.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:18 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Statistische fysica is het vervolg-vak op thermische fysica, wat eigenlijk ook gewoon statische fysica is, maar dan met een andere naam. Dus het is gewoon een soort uitbreiding/verdieping denk ik
Bij ons andersom.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:22 schreef Gentianella het volgende:
[..]
Maar waar thermisch behoorlijk makkelijk was, kwam daar een omslag bij zodra we bij het statistische fysica gedeelte kwamen. Iedereen onderschat statistisch omdat thermisch zo goed te doen is.
Ongelofelijk, die Galois, als tiener al zoiets belangrijks hebben bijgedragen aan de algebra. Turing was ook een krasse kerel, niet alleen was hij een briljante wiskundige en een oorlogsheld (leuk hoor, met een geweer in het loopgraf liggen, maar zijn bijdrage was veel groterquote:Op vrijdag 25 april 2014 18:40 schreef Anoonumos het volgende:
Meer?
Ik zou voor gevorderde wiskunde kiezen en desnoods zelfstandig wat extra natuurkundeboeken lezen. Ik denk dat je daar op de lange termijn meer aan hebt.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:49 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Ja ik studeer nu technische wis- en natuurkunde, maar ik wil een master theoretische natuurkunde doen dus ik weet niet of het nu handiger is om meer natuurkundevakken te kiezen of toch wat gevorderde wiskunde
Haha maxje. Zijn lachquote:Op vrijdag 25 april 2014 16:53 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Die man van instrumentation & signals of hoe dat vak ook heet is wel een baas trouwens
Nee-Nee stickerquote:Op vrijdag 25 april 2014 19:21 schreef mincemeat het volgende:
[..]
In de Delftse Post staat een heel schema.
Beter dat dan tentamens hebben tijdens het WK.quote:Op zondag 27 april 2014 17:56 schreef Anoonumos het volgende:
Tentamen hebben dag na Bayern- Real Madrid
![]()
Real Madridquote:Op zondag 27 april 2014 17:56 schreef Anoonumos het volgende:
Tentamen hebben dag na Bayern- Real Madrid
![]()
Ze hebben ook een eigen vliegtuigquote:Op zondag 27 april 2014 21:33 schreef Rezania het volgende:
TIL dat de TUD een eigen satelliet in een baan om de aarde heeft.
[ afbeelding ]
Ja, dat wist ik al.quote:Op zondag 27 april 2014 21:43 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Ze hebben ook een eigen vliegtuig
Ik ben pas onder de indruk als ze zelf die sateliet daar plaatsen.quote:Op zondag 27 april 2014 21:33 schreef Rezania het volgende:
TIL dat de TUD een eigen satelliet in een baan om de aarde heeft.
[ afbeelding ]
Net alsof een Nederlandse universiteit daar het geld voor heeft.quote:Op zondag 27 april 2014 21:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben pas onder de indruk als ze zelf die sateliet daar plaatsen.
Verder wel leuk natuurlijk om je eigen satelietje te hebben.
Precies mijn punt.quote:Op zondag 27 april 2014 21:54 schreef Rezania het volgende:
[..]
Net alsof een Nederlandse universiteit daar het geld voor heeft.
Nou ja, misschien in de toekomst, met zo'n railgun.quote:
Ik pleit voor een ruimtelift.quote:Op zondag 27 april 2014 21:55 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou ja, misschien in de toekomst, met zo'n railgun.
Ik zag je speelgoedtestprogramma op de FB van de uni btw. Zat wat raar speelgoed tussen.quote:Op zondag 27 april 2014 21:56 schreef Mitsu het volgende:
Een eigen satelliet is best tof voor een uni
Het is tof maar ik weet niet of dat het nu echt bijzonder is. Elke universiteit die een technische faculteit of technische faculteiten heeft kan zo'n sateliet maken, dat is niet bijzonder. Je moet alleen wel zien dat die geplaatst wordt. Hoe dat precies in zijn werk ging weet ik niet. Als je genoeg geld hebt dan kan je sowieso wel regelen dat die meegaat met een of andere raket maar misschien heeft Ockels wat connecties gebruikt om een goede deal te maken?quote:Op zondag 27 april 2014 21:56 schreef Mitsu het volgende:
Een eigen satelliet is best tof voor een uni
Haha ja er zat echt rare dingen tussen. Maar ook masterlijke haha.quote:Op zondag 27 april 2014 22:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik zag je speelgoedtestprogramma op de FB van de uni btw. Zat wat raar speelgoed tussen.
Denk niet dat we binnen 50 jaar de benodigde vaardigheden en apparatuur hebben ontwikkeld om er eentje te bouwen. Een railgun lijkt me dan makkelijker te ontwikkelen en te bouwen.quote:
Ze worden in bosjes de ruimte in geschoten door mee te liften met de grote jongens. Niet moeilijk als ie maar 2,2 kg weegt.quote:Op zondag 27 april 2014 22:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is tof maar ik weet niet of dat het nu echt bijzonder is. Elke universiteit die een technische faculteit of technische faculteiten heeft kan zo'n sateliet maken, dat is niet bijzonder. Je moet alleen wel zien dat die geplaatst wordt. Hoe dat precies in zijn werk ging weet ik niet. Als je genoeg geld hebt dan kan je sowieso wel regelen dat die meegaat met een of andere raket maar misschien heeft Ockels wat connecties gebruikt om een goede deal te maken?
Ik weet het maar je moet daar toch voor dokken? Hoeveel betaal je ongeveer per gram voor een payload met een laag gewicht?quote:Op zondag 27 april 2014 22:57 schreef Ponjaard het volgende:
[..]
Ze worden in bosjes de ruimte in geschoten door mee te liften met de grote jongens. Niet moeilijk als ie maar 2,2 kg weegt.
Ik leef met je mee.quote:Op zondag 27 april 2014 23:09 schreef Anoonumos het volgende:
1 uur geleden begonnen met wetenschapsfilosofie leren en ik ben nu al doodongelukkig.
Link?quote:Op zondag 27 april 2014 22:03 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Haha ja er zat echt rare dingen tussen. Maar ook masterlijke haha.
Mijn speelgoed staat ook op de fb
quote:Op zondag 27 april 2014 23:09 schreef Anoonumos het volgende:
1 uur geleden begonnen met wetenschapsfilosofie leren en ik ben nu al doodongelukkig.
't is wennen om hele teksten te lezen zonder enkele formule..quote:Op zondag 27 april 2014 23:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik leef met je mee.
Dat vak hebben wij gelukkig niet. Nu kan het op zich wel interessant zijn om zo'n tekst te lezen, het memoriseren is niet zo interessant.
Geen link, want te lui om laptop te pakken. Maar als je op hun fb pagina terug gaat naar 2 april zie je vanzelf 2 foto's waarvan 1 over mijn "speelgoed" gaatquote:
Oh, die vond ik raar ja.quote:Op zondag 27 april 2014 23:39 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Geen link, want te lui om laptop te pakken. Maar als je op hun fb pagina terug gaat naar 2 april zie je vanzelf 2 foto's waarvan 1 over mijn "speelgoed" gaat
Wie gaat dat geven?quote:Op zondag 27 april 2014 23:41 schreef Anoonumos het volgende:
Morgen weer Honours College
The first part will be a lecture in room C6, about how proteins form complexes. That is more exciting than you ever realized!
![]()
Hele goede docent dat, wordt vast een goed college.quote:
Kan nog aangepast worden!quote:Op zondag 27 april 2014 23:45 schreef Rezania het volgende:
HeaN82 heeft deze banner gemaakt voor deze reeks, wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
Hij heeft het mooi gemaakt! Alleen vind ik dat de nadruk wat erg ligt op (bio)chemie terwijl bèta heel wat breder is. Ideaal gesproken zou elke klassieke discipline op de een of andere manier moeten zijn opgenomen. Het is maar een suggestie.quote:Op zondag 27 april 2014 23:45 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Tis ook raar en stom. Ik vond er de balle niet aan. Kindjes vonden t leuk.quote:
Ik ben vooral geïnteresseerd in de kweekhuid (ik zou graag een lapje krijgen voor wat littekens) en in het nieuwe mineraal. Je kan die trouwens toch downloaden via torrentsites? Voor wie het niet kan betalen.quote:Op zondag 27 april 2014 23:33 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
➤ Artificial skin: http://is.gd/Q9iQSX
➤ Human ageing: http://is.gd/CvUAzt
➤ Cold star: http://is.gd/q0VcsY
➤ New mineral: http://is.gd/pB0VfY
➤ Praying mantises vision: http://is.gd/OWfkWs
➤ Martian water: http://is.gd/stouI6
➤ Solar eclipse: http://is.gd/fZPXTQ
➤ Cancer-Alzheimer's link: http://is.gd/BFP9Ft
Je wil kweekhuid en mineralen downloaden via torrents? Wat?quote:Op zondag 27 april 2014 23:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben vooral geïnteresseerd in de kweekhuid (ik zou graag een lapje krijgen voor wat littekens) en in het nieuwe mineraal. Je kan die trouwens toch downloaden via torrentsites? Voor wie het niet kan betalen.
Dus wiskunde, natuurkunde, scheikunde en biologie?quote:Op zondag 27 april 2014 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hij heeft het mooi gemaakt! Alleen vind ik dat de nadruk wat erg ligt op (bio)chemie terwijl bèta heel wat breder is. Ideaal gesproken zou elke klassieke discipline op de een of andere manier moeten zijn opgenomen. Het is maar een suggestie.
quote:Op zondag 27 april 2014 23:48 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Tis ook raar en stom. Ik vond er de balle niet aan. Kindjes vonden t leuk.
En ik ben halverwege t bouwen gestopt omdat ik t ermee gehad had
Marcellus!quote:
Aja, die had ik langs zien komen, ik dacht dat het over een recentere post gingquote:Op zondag 27 april 2014 23:39 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Geen link, want te lui om laptop te pakken. Maar als je op hun fb pagina terug gaat naar 2 april zie je vanzelf 2 foto's waarvan 1 over mijn "speelgoed" gaat
Top.quote:Op zondag 27 april 2014 23:45 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
Het blad natuurlijk.quote:Op zondag 27 april 2014 23:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je wil kweekhuid en mineralen downloaden via torrents? Wat?
+ werktuigkunde (de oeringenieursdiscipline) en eklektroquote:Dus wiskunde, natuurkunde, scheikunde en biologie?
Eerst gewoon de UB proberen dan.quote:Op maandag 28 april 2014 00:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Het blad natuurlijk.
Ik gaf aan dat ik met name deze artikelen interessant vind.
Dat is toegepaste natuurkunde.quote:[..]
+ werktuigkunde (de oeringenieursdiscipline) en eklektro
Volgens mij is het dan wel aardig compleet.
Ik ageer tegen dit atoommodelquote:
http://www.cell.com/stem-(...)1%2814%2900088-5.pdf deze is het of niet? Die is gewoon openquote:Op zondag 27 april 2014 23:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben vooral geïnteresseerd in de kweekhuid (ik zou graag een lapje krijgen voor wat littekens) en in het nieuwe mineraal. Je kan die trouwens toch downloaden via torrentsites? Voor wie het niet kan betalen.
In alle eerlijkheid, dat vind ik teveel gedoe als ik het ook met 1 muisklik direct op mijn desktop kan downloaden zonder moeilijk te doen met een VPN of een USB-stick.quote:
Ik weet niet of dat natuurkundigen blij zijn met deze uitspraak maar ik ben het hier wel redelijk mee eens. Desalniettemin verdienen ze het om vermeld te worden gezien de immense invloed van deze vakgebieden op ons leven. Dit forum zou niet bestaan zonder de werktuigkunde (eerste computers met vacuümbuizen) en elektrotechniek.quote:Dat is toegepaste natuurkunde.
Oké, het tandwiel is prima voor de werktuigkunde. Nu nog iets voor elektro. Een chip of moederbord dan maar?quote:
Nee, gaaf.quote:Op maandag 28 april 2014 00:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hebben jullie trouwens al eens een flyboard in actie gezien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 28 april 2014 00:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oké, het tandwiel is prima voor de werktuigkunde. Nu nog iets voor elektro. Een chip of moederbord dan maar?
Idd. De 4 hoofddisciplines zijn goed genoeg imo.quote:Op maandag 28 april 2014 00:19 schreef Novermars het volgende:
Ik zeg dump de chip en het tandwiel, nu is hij veel te druk.
Moet hij wel als torrent verkrijgbaar zijn.quote:Op maandag 28 april 2014 00:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid, dat vind ik teveel gedoe als ik het ook met 1 muisklik direct op mijn desktop kan downloaden zonder moeilijk te doen met een VPN of een USB-stick.
[..]
Ik weet niet of dat natuurkundigen blij zijn met deze uitspraak maar ik ben het hier wel redelijk mee eens. Desalniettemin verdienen ze het om vermeld te worden gezien de immense invloed van deze vakgebieden op ons leven. Dit forum zou niet bestaan zonder de werktuigkunde (eerste computers met vacuümbuizen) en elektrotechniek.
Voor werktuigkunde kan je iets nemen waarbij verschillende disciplines van de werktuigkunde samenkomen. Of misschien iets simpels zoals een jackhammer, het liefst geanimeerd. Voor elektro denk ik aan leuke plaatjes uit de elektromagnetisme of een halfgeleider of een chip of iets dergelijks.
quote:Op maandag 28 april 2014 00:18 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Nee, gaaf.Helaas zullen we op het andere flyboard nog even moeten wachten maar tot die tijd kunnen we ons goed vermaken met deze.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je kan tot ongeveer 40 voet hoog en de sport is redelijk betaalbaar, in die zin dat de meeste mensen het zouden kunnen beoefenen als ze voldoende lang sparen om de eerste hoge investering te doen. Reken op zo'n 5000 Euro voor het flyboard zelf (veel wielrenners besteden dat aan hun fiets), geef en neem 1000 Euro, en maximaal 1500 Euro voor verplichte instructie. Ik heb deze sport toegevoegd aan mijn toch al prijzige bucketlist.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Wat dacht je van een grote bèta in het midden, roomwitte achtergrond, de 4 hoofddisciplines ieder in een eigen hoekje, en dan onderaan "studententopic"? Hoeft niet gelijk hoor.quote:
Ik had meer zoiets in gedachte.quote:
Dat is die ook en die is gemakkelijk te vinden. Een link kan ik hier om een evidente reden niet plaatsen.quote:Op maandag 28 april 2014 00:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Moet hij wel als torrent verkrijgbaar zijn.
Hierdoor geïnspireerd heb ik een ander idee: de hoofddisciplines aan de buitenkant en de toegepaste disciplines in het midden.quote:Op maandag 28 april 2014 00:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat dacht je van een grote bèta in het midden, roomwitte achtergrond, de 4 hoofddisciplines ieder in een eigen hoekje, en dan onderaan "studententopic"? Hoeft niet gelijk hoor.
quote:Op maandag 28 april 2014 00:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat dacht je van een grote bèta in het midden, roomwitte achtergrond, de 4 hoofddisciplines ieder in een eigen hoekje, en dan onderaan "studententopic"? Hoeft niet gelijk hoor.
Dude, weet je hoeveel ruimte dat inneemt?quote:Op maandag 28 april 2014 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik had meer zoiets in gedachte.
[ afbeelding ]
Ik ben het niet eens met de stelling dat het DNA onvoldoende zichtbaar wordt, iedere bèta herkent direct dat DNA.
Waarom niet die +,-,*,/ weglaten? Met wiskunde heeft dat toch weinig te maken en als je iets moois van wiskunde wil laten zien dan volstaat de formule die je in mijn gebruikersicoon ziet die veel minder ruimte in beslag neemt. In principe zou je ook de erlenemeyer en reageerbuisjes weg kunnen laten, ik denk dat je met het atoommodel zowel de natuurkunde als de scheikunde representeert aangezien het begrip hiervan voor beide vakgebieden de sleutel is.
Niet alleen ET, ook WTK. Ik heb al uitgelged waarom, ik wil die er graag bij hebben omdat heel onze technologische beschaving aan deze disciplines, samen met de pure bètawetenschappen, te danken is. Daarom verdient het m.i. een plekje in de banner.quote:Op maandag 28 april 2014 00:35 schreef Novermars het volgende:
Waarom wil je EE er zo graag op hebben? Het is vrij duidelijk dat...
Eh ja. Ik weet het niet meer.quote:
Ja, en ik krijg niet eens betaaldquote:Op maandag 28 april 2014 00:38 schreef SiIk het volgende:
Wat kunnen jullie zeiken over een header zeg
Die Hean maar een beetje z'n best doen zo midden in de nacht...
We zeiken niet, we geven aan wat wij mooi vinden. Als Hean er geen zin in heeft dan moet hij het maar aangeven en dan gebruiken we wat hij op dit moment zelf het leukst vindt. Geen probleem.quote:Op maandag 28 april 2014 00:38 schreef SiIk het volgende:
Wat kunnen jullie zeiken over een header zeg
Die Hean maar een beetje z'n best doen zo midden in de nacht...
Dus ook geen 200% nachttoeslag?quote:
Nogmaals, laat die erlenmeyer en reageerbuisjes en die +-*/ weg (voegt niets toe aangezien het een al wordt gerepresenteerd door wat anders en het ander niet wiskunde representeert) en het ruimteprobleem is opgelost.quote:Op maandag 28 april 2014 00:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dude, weet je hoeveel ruimte dat inneemt?
Dat zou echt fantastisch zijnquote:Op maandag 28 april 2014 00:42 schreef HeaN82 het volgende:
[..]
Ik zou graag 450 euro willen ontvangen!
quote:Op maandag 28 april 2014 00:44 schreef Rezania het volgende:
Banner staat in de OP. Hean, bedankt.Opgelost, slotje, pitten, grgr.
Die vind ik eigenlijk wel toffer.quote:Op maandag 28 april 2014 00:47 schreef HeaN82 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier nog 1, ik ga ook maar maffen!
Ik ben nu nog meer onder de indruk van jouw creativiteit. Mooi gedaan!quote:Op maandag 28 april 2014 00:47 schreef HeaN82 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier nog 1, ik ga ook maar maffen!
Let it goooquote:Op maandag 28 april 2014 00:50 schreef Novermars het volgende:
Eerste helft van Frozen net bekeken, nu gaan slapen...! Morgen weer een college lin. alg.
Ik heb meer van die film genoten dan de eerste afleveringen van GOT S4, en ik ben een behoorlijke GOT fanquote:Op maandag 28 april 2014 00:51 schreef Rezania het volgende:
[..]
Let it gooo
Let it gooooooo
Turn away and blablabla
Niet immens van die bruiloft in S04E02 hebben genoten.quote:Op maandag 28 april 2014 00:51 schreef Novermars het volgende:
[..]
Ik heb meer van die film genoten dan de eerste afleveringen van GOT S4, en ik ben een behoorlijke GOT fan
Zullen we de spoilers maar buiten dit topic laten? Laatste aflevering vond ik trouwens ver onder het niveau van die daarvoor.quote:Op maandag 28 april 2014 00:54 schreef Rezania het volgende:
[..]
Niet immens van die bruiloft in S04E02 hebben genoten.
Morgen om kwart voor negen beginnen en dan de hele dag lang. Gvd, waarom heb ik nog geen slaap?quote:
Meid.quote:Op maandag 28 april 2014 01:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Morgen om kwart voor negen beginnen en dan de hele dag lang. Gvd, waarom heb ik nog geen slaap?
Ik moet ook maar eens aan mijn verslagen beginnen ja, en de periode is nog niet eens twee weken oud.quote:Op maandag 28 april 2014 21:42 schreef themole het volgende:
Morgen vrij (van colleges), nog genoeg aan project/verslagwerk openstaan.
Wat is techniek toch mooi.quote:Op maandag 28 april 2014 21:47 schreef Rezania het volgende:
Dit is trouwens echt awesome.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Ontwikkeling.
En juist dat het niet goed te definiëren is doet de vraag oproepen of die onderscheid wezenlijk is. Goed van je opleiding dat ze wetenschapsfilo aanbieden.quote:Op maandag 28 april 2014 22:32 schreef Anoonumos het volgende:
'Bestaat er volgens jou een ‘wezenlijk’ onderscheid tussen wetenschap en techniek? '
is een potentiële tentamenvraag voor wetenschapsfilosofie.
Met bijbehorend een artikel van 15 pagina's waarin ze de eerste 10 gebruiken om te zeggen dat je zowel 'wetenschap' als 'techniek' eigenlijk niet goed kunt definiëren.
Jezus wat lelijk... en scholierachtig. Kan niet iemand eentje in latex maken zoals...quote:Op zondag 27 april 2014 23:45 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed daar heeft niemand wat aan![]()
Dan zou de hele wetenschap voldoen aan de definitie van techniek, en de vraag is of dat wenselijk is.quote:Op maandag 28 april 2014 23:17 schreef Dale. het volgende:
"Technology (from Greek τέχνη, techne, "art, skill, cunning of hand"; and -λογία, -logia) is the making, modification, usage, and knowledge of tools, machines, techniques, crafts, systems, and methods of organization, in order to solve a problem, improve a pre-existing solution to a problem, achieve a goal, handle an applied input/output relation or perform a specific function."
Van wikipedia.
Nog leuker is als je het met zijn tweeën en een timer moet doen, lekker dicht op elkaar zitten en stressen.quote:
Dat niet door een robot laten doenquote:
Sommige mensen moeten het nou eenmaal met de hand doen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:32 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Dat niet door een robot laten doen
Zover ben ik nog niet.quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je kan ook exponentieel programmeren?
Simplex is wel veel werk ja. Gelukkig is het algoritme zelf niet zo moeilijk.quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:20 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Als je het een computer laat doen ja.![]()
Simplexalgoritme
Oh, maar het bestaat dus wel? TIL.quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:42 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Zover ben ik nog niet.
[..]
Simplex is wel veel werk ja. Gelukkig is het algoritme zelf niet zo moeilijk.
Er bestaan wel meer dingen die ik niet ken.quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:47 schreef Anoonumos het volgende:
Er bestaat toch ook geen exponentiele algebra.
Nice!quote:Op dinsdag 29 april 2014 20:29 schreef Novermars het volgende:
Multivariable Calculus gehaald met een zesje![]()
Slechts ~20% heeft het vak gehaald waaronder veel mensen zijn die het vak voor de tweede keer doen.
I know that feel.quote:Op dinsdag 29 april 2014 21:46 schreef Rezania het volgende:
Welke idioot heeft ooit bedacht dat ξ een goede variabele is voor de 'extent of reaction'?Wat is er mis met een gewone letter? Die zijn tenminste nog te schrijven zonder dat het op wat gekras lijkt.
Nee, ik zei xi. Alhoewel die van mijn post veel makkelijker is dan uit het boek. Die lukt me nog wel.quote:Op dinsdag 29 april 2014 21:56 schreef Anoonumos het volgende:
Oh wacht je zei geen zeta.Maar die is ook kut.
Ik was er ook niet zo blij mee toen ik die voor het eerst tegenkwam. De juf van groep 3 vond de Griekse letters niet belangrijk.quote:Op dinsdag 29 april 2014 21:56 schreef Anoonumos het volgende:
Oh wacht je zei geen zeta.Maar die is ook kut.
Grappig genoeg heb je dan ook nog van die mensen die twee keer kansloos zakken en vervolgens een 9 of een 10 halen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 20:29 schreef Novermars het volgende:
Multivariable Calculus gehaald met een zesje![]()
Slechts ~20% heeft het vak gehaald waaronder veel mensen zijn die het vak voor de tweede keer doen.
Het is ook gewoon een prachtig vakgebied, moleuculen opsplitsen en laten reageren tot nieuwe moleculen. Je kan ook leuke uitstapjes maken naar bijv. het ontwerpen van analytische apparatuur of nanotechnologie dus uitwijkmogelijkheden genoeg als het pure chemische werk je in de praktijk minder trekt. Verstandig van die jongeren dus! Nu nog natuurkunde en wiskunde populair maken. Naar mijn bescheiden mening doe je dat het best door de lat juist hoger te leggen op het VWO. Stel natuurkunde op het VWO enkel open voor mensen die wiskunde volgen zodat je de natuurkunde op de juiste manier kan behandelen (afleiden, differentiëren, integreren), maak wiskunde B maar wat abstracter en stop er weer wat meer algebraïsche bewijsjes in. Dat dumbing down wat ze hebben gedaan zet geen zoden aan de dijk, je trekt er geen mensen mee over de streep en die mensen die al over de streep waren nodig je hiermee niet uit om wiskunde/natuurkunde te gaan studeren.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:27 schreef Anoonumos het volgende:
Bij DWDD![]()
Aantal scheikundestudenten stijgt sterk - 29-4-2014
Al jaren dalen de aantallen exacte studenten. Jongeren lijken niet meer geïnteresseerd in schei, –wis of natuurkunde, veel te ingewikkeld. De overheid startte campagne na campagne, zonder resultaat.
Maar nu lijkt zich een wonder te voltrekken. Het aantal studenten scheikunde stijgt sterk! Heeft deze stijging misschien te maken met de serie 'Breaking Bad'? Heeft hoofdrolspeler Walther White, scheikundeleraar verworden tot crystal meth bakker, het vak weer cool gemaakt? En hebben we binnenkort honderden keurig afgestuurde drugslab-medewerkers in ons landje? Aan tafel: dr. Jan van Maarseveen en prof. dr. Kitty Nijmijer.
quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:41 schreef Anoonumos het volgende:
Je had deze moeten posten
[ afbeelding ]
Slechte economie. Meer mensen gaan bèta doen vanwege baankansen. Zie je terug in de cijfers, landelijk zijn dit jaar gemiddelde studieresultaten bij eerste jaars bètas best wel achteruit gegaan.. na dit jaar kunnen ze ook wat statistische analyse op die cijfers doen om te bevestigen of dit idee nou klopt of niet.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:27 schreef Anoonumos het volgende:
Bij DWDD![]()
Aantal scheikundestudenten stijgt sterk - 29-4-2014
Al jaren dalen de aantallen exacte studenten. Jongeren lijken niet meer geïnteresseerd in schei, –wis of natuurkunde, veel te ingewikkeld. De overheid startte campagne na campagne, zonder resultaat.
Maar nu lijkt zich een wonder te voltrekken. Het aantal studenten scheikunde stijgt sterk! Heeft deze stijging misschien te maken met de serie 'Breaking Bad'? Heeft hoofdrolspeler Walther White, scheikundeleraar verworden tot crystal meth bakker, het vak weer cool gemaakt? En hebben we binnenkort honderden keurig afgestuurde drugslab-medewerkers in ons landje? Aan tafel: dr. Jan van Maarseveen en prof. dr. Kitty Nijmijer.
hahaha inddquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:41 schreef Anoonumos het volgende:
Je had deze moeten posten
[ afbeelding ]
Ligt eraan hoe laat je begon en of er echt een feest was.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:34 schreef Novermars het volgende:
Net thuis van de campus, gister was ook al acht uur. Wat een feest dezer dagen!
Gister van elf tot acht, vandaag van drie tot negen. Ik had eigenlijk ook een tentamen vandaag, maar die heb ik maar geskipt. Had toch niet geleerd en hij telt alleen mee als hij je cijfer omhoog haalt...quote:Op woensdag 30 april 2014 21:40 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe laat je begon en of er echt een feest was.
Qua tijdsduur valt het nog mee, maar laat thuis zijn is altijd kut ja.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:54 schreef Novermars het volgende:
[..]
Gister van elf tot acht, vandaag van drie tot negen. Ik had eigenlijk ook een tentamen vandaag, maar die heb ik maar geskipt. Had toch niet geleerd en hij telt alleen mee als hij je cijfer omhoog haalt...
Thee drinken is alquote:Op woensdag 30 april 2014 20:43 schreef Rezania het volgende:
Trouwens, heb je je ooit afgevraagd hoe schoon je theeblaadjes zijn?
Schimmelplaat:
[ afbeelding ]
Bacterieplaat:
[ afbeelding ]
Niet heel schoon dus.Gelukkig kook je alles dood (als je het goed doet).
![]()
Morgen of vrijdag even een paar druppels van een steriele vloeistof op twee plaatjes gooien. Kijken of de claim waar is.
Kun je beter constraint programming leren. Daarmee kun je echt bergen verzetten als je dat goed kan. Dan ook nog even een licentie van cplex-optimizer van IBM kopen en je bent de shit.quote:
Leer gewoon griekse letters schruiven jonguhquote:Op dinsdag 29 april 2014 21:46 schreef Rezania het volgende:
Welke idioot heeft ooit bedacht dat ξ een goede variabele is voor de 'extent of reaction'?Wat is er mis met een gewone letter? Die zijn tenminste nog te schrijven zonder dat het op wat gekras lijkt.
Ook heel erg logisch.quote:Op woensdag 30 april 2014 09:55 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Slechte economie. Meer mensen gaan bèta doen vanwege baankansen. Zie je terug in de cijfers, landelijk zijn dit jaar gemiddelde studieresultaten bij eerste jaars bètas best wel achteruit gegaan..
Het zal zeker beter smaken dan die kruiden met papier?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:53 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Thee drinken is almaar theeblaadjes gebruiken
_______
Gister van negen tot half zes bezig geweest, vandaag van negen tot acht uur 's avonds bezig geweest en morgen ook weer om negen uur present zijn.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:54 schreef Novermars het volgende:
[..]
Gister van elf tot acht, vandaag van drie tot negen. Ik had eigenlijk ook een tentamen vandaag, maar die heb ik maar geskipt. Had toch niet geleerd en hij telt alleen mee als hij je cijfer omhoog haalt...
Hoe wil je anders thee maken?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:53 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
_______
Nooitquote:Op donderdag 1 mei 2014 00:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zal zeker beter smaken dan die kruiden met papier?
Ik wil het ook wel met koffie proberen hoor.quote:
Okéquote:Op donderdag 1 mei 2014 12:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik wil het ook wel met koffie proberen hoor.
Beter dan uit zakjes.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:53 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
_______
Waarom? Pics? Of is het er vrijdag ook nog?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:42 schreef Mitsu het volgende:
Het gebouw van IO ziet er zo toffff uit nu haha.
Je loopt wel een beetje achter.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
http://www.theguardian.co(...)covery-physics-bicep
[ afbeelding ]
Interessante shit.
Nee hoor, ik ben gewoon benieuwd of dat jullie ook direct zoiets lezen.quote:
Ik herkende het plaatje.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben gewoon benieuwd of dat jullie ook direct zoiets lezen.
Laat ze hun eigen wraps maken!quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
Morgen verjaardagsfeestje.![]()
Samen met alle nerdvrienden van de studie nerdspelletjes spelen en taart eten.Ook was ik zo slim te zijn om te zeggen: jullie kunnen wel blijven eten! Nu mag ik voor 7 man op elektrisch kookplaatje gaan koken.
Ik ga gewoon een hele grote pan pasta maken, scheelt schoonmaakwerkquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:49 schreef yosander het volgende:
[..]
Laat ze hun eigen wraps maken!
Enig wat je hoeft te doen is gehakt braden met wat kruiden en paprika en tomaat snijden. Crème fraîche, kidney bonen, mais, sla, en kaas kun je zo neerzetten
Of pasta wordt het meestal inderdaad als ik voor grote groepen moet koken. Grootste eetfestijn was met 20 man op m'n kamer toen ik KEI-papa wasquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:55 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik ga gewoon een hele grote pan pasta maken, scheelt schoonmaakwerk![]()
Moet alleen vandaag dan wel groot deel van snijwerk al doen
Was voor t io-festival, dus dat is er volgende week niet meer haha.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:51 schreef Rezania het volgende:
[..]
Waarom? Pics? Of is het er vrijdag ook nog?
Jezus. 20? Konden ze hun kont nog wel keren dan?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:01 schreef yosander het volgende:
[..]
Of pasta wordt het meestal inderdaad als ik voor grote groepen moet koken. Grootste eetfestijn was met 20 man op m'n kamer toen ik KEI-papa was
Nee. Daarom na het eten op het dak gaan zittenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 20:45 schreef Etsu het volgende:
[..]
Jezus. 20? Konden ze hun kont nog wel keren dan?
Zijn dissertatie was in kwadratische vergelijkingen met twee parameters!!quote:Op zondag 4 mei 2014 21:13 schreef Anoonumos het volgende:
Genot die posts van Riparius in het wiskunde huiswerk- en vragentopic.![]()
En elke keer de vraag wat hij gestudeerd heeft.
Ben ik nu de enige die geen idee heeft wat typische nerdspelletjes zijn? Buiten videogames en rollenspellen natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
Morgen verjaardagsfeestje.![]()
Samen met alle nerdvrienden van de studie nerdspelletjes spelen en taart eten.Ook was ik zo slim te zijn om te zeggen: jullie kunnen wel blijven eten! Nu mag ik voor 7 man op elektrisch kookplaatje gaan koken.
D&D!quote:Op maandag 5 mei 2014 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ben ik nu de enige die geen idee heeft wat typische nerdspelletjes zijn? Buiten videogames en rollenspellen natuurlijk.
Magic: the Gathering natuurlijk!quote:Op maandag 5 mei 2014 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ben ik nu de enige die geen idee heeft wat typische nerdspelletjes zijn? Buiten videogames en rollenspellen natuurlijk.
Je slaapt er de dag van tevoren in ieder geval wel heel erg goed door. Even geen stress en zorgen en zzzzzzz.quote:Op maandag 5 mei 2014 21:19 schreef Fierce. het volgende:
Ik las net dat een goede vrijpartij goed kan zijn voor het maken van een tentamen.
Er zijn maar weinig situaties waarin een goede vrijpartij niet goed van pas komtquote:Op maandag 5 mei 2014 21:19 schreef Fierce. het volgende:
Ik las net dat een goede vrijpartij goed kan zijn voor het maken van een tentamen.
De VUB is een sprinkhaan?quote:
quote:Op maandag 5 mei 2014 22:57 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
De VUB is een sprinkhaan?
SC / Hij was groot. En groen. En lelijk. En eng.
Vraag me niet hoe ik aan dit kuttopic kom nu.
Wat probeer je te onderzoeken?quote:
Heuj ik zag daar net foto's van op fb van een oud klasgenootje die in brussel was met der opleiding, LST ook.quote:Op maandag 5 mei 2014 23:02 schreef Rezania het volgende:
[..]Vrije Uni Brussel.
Voor de rest is Brussel een leuke stad. Wel een beetje (eigenlijk best wel
) vies en gevaarlijk qua verkeer.
Vast al eens gevraagd, maar naam via DM?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:08 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Heuj ik zag daar net foto's van op fb van een oud klasgenootje die in brussel was met der opleiding, LST ook.
quote:
Heb jij volledig zelfstandig bedacht om dit te doen of werden de onderwerpen aangedragen en dat je mocht/moest kiezen?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:42 schreef Anoonumos het volgende:
[..]![]()
Toepassing van statistische ensembles (canoniek en micro-canoniek) op netwerken/grafen bestuderen en kijken of deze ensembles in de limiet van grote grafen equivalent worden.
Playert!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:13 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vast al eens gevraagd, maar naam via DM?
Nog niet zo lang geleden slaagden ze er zelfs niet in om fatsoenlijke drivers voor toetsenborden en muizen te maken. Wee je gebeente als je in die tijd (de PS2-verbinding was nog standaard) het lef had om terwijl je computer aanstond een toetsenbord te ontkoppelen en een ander toetsenbord aan te sluiten, de kans was zeer groot dat je opnieuw je computer moest opstarten. Laats werd mijn harde schijf ineens niet herkend => ontkoppelen en terug aansluiten op een andere USB2-ingang en het werd wel herkend. Met mijn fototoestel is het altijd afwachten of dat het wel of niet wordt herkend, 1 keer was het gevolg dat het fototoestel zelf in een deadlock zat, moest ik de batterij verwijderen en opnieuw aansluiten om een hard reset te forceren.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:29 schreef Lilliesleaf het volgende:
Whaaaaaaaaaaa. Ik word gek van m'n RPi en kut drivers die niet werken.
Ik heb echt nog nooit enig driverprobleem met de Pi gehadquote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden slaagden ze er zelfs niet in om fatsoenlijke drivers voor toetsenborden en muizen te maken. Wee je gebeente als je in die tijd (de PS2-verbinding was nog standaard) het lef had om terwijl je computer aanstond een toetsenbord te ontkoppelen en een ander toetsenbord aan te sluiten, de kans was zeer groot dat je opnieuw je computer moest opstarten. Laats werd mijn harde schijf ineens niet herkend => ontkoppelen en terug aansluiten op een andere USB2-ingang en het werd wel herkend. Met mijn fototoestel is het altijd afwachten of dat het wel of niet wordt herkend, 1 keer was het gevolg dat het fototoestel zelf in een deadlock zat, moest ik de batterij verwijderen en opnieuw aansluiten om een hard reset te forceren.![]()
Het blijft lachwekkend dat ze drivers maar niet fatsoenlijk krijgen. Dat heeft natuurlijk te maken met het ontbreken van standaarden, iedere fabrikant doet zijn eigen zin en dat moet dan weer werken voor tig chips.
Ik moest wiskunde en natuurkunde combineren (want dubbelstudie).quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij volledig zelfstandig bedacht om dit te doen of werden de onderwerpen aangedragen en dat je mocht/moest kiezen?
Ik heb geen RPi, dus daar kan ik niet over meespreken, ik heb wel genoeg ervaring met randapparatuur om te weten dat ze anno 2014 nog steeds niet in staat zijn om goede drivers te maken voor alle systemen. Het is een kwestie van geluk hebben, het ene bedrijf schrijft betere drivers dan het andere en met eender welke driver kan je de pech hebben dat die driver net voor jouw systeem niet of minder geschikt is. Het gepruts met drivers voor toetsenborden en muizen is gelukkig voorbij, bij harde schijven zijn ze nog wat minder ver en bij weer andere randapparatuur heb je nog veel vaker problemen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:34 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ik heb echt nog nooit enig driverprobleem met de Pi gehadMaar misschien gebruik ik hem anders dan jullie
Spannend maar niets om nerveus voor te zijn als je je werk goed hebt gedaan.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:38 schreef Anoonumos het volgende:
Morgen voordracht van een half uur geven over bachelonderzoek.
Dit probleem is zo herkenbaarquote:Op woensdag 7 mei 2014 15:33 schreef OllieWilliams het volgende:
Wil een college terugkijken maar heb geen zin om m'n muziek uit te zetten
Heel herkenbaar inderdaadquote:Op woensdag 7 mei 2014 15:33 schreef OllieWilliams het volgende:
Ik begrijp het probleem niet, je kan het geluid van de muziek wat zachter zetten en het geluid van het college wat harder zodat je de muziek op de achtergrond blijft horen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:33 schreef OllieWilliams het volgende:
Leiden die niet wil opnemen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:51 schreef Anoonumos het volgende:
Kindjes in Afrika Leiden kunnen niet eens colleges terugkijken.
Daar is niet elke muzieksoort geschikt voorquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik begrijp het probleem niet, je kan het geluid van de muziek wat zachter zetten en het geluid van het college wat harder zodat je de muziek op de achtergrond blijft horen.
Wel elke muzieksoort waar ik naar luister en waar ik de term muziek voor reserveer.quote:Op woensdag 7 mei 2014 19:24 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Daar is niet elke muzieksoort geschikt voor
quote:Op woensdag 7 mei 2014 19:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wel elke muzieksoort waar ik naar luister en waar ik de term muziek voor reserveer.
Ja, dat denk ik dus ook wanneer ik weer met mijn neus op het gegeven wordt gedrukt wat nu onder muziek wordt verstaan door de meeste jongen mensen.quote:
waar luister jij naar?quote:Op woensdag 7 mei 2014 19:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik dus ook wanneer ik weer met mijn neus op het gegeven wordt gedrukt wat nu onder muziek wordt verstaan door de meeste jongen mensen.
Half-Lifequote:Op woensdag 7 mei 2014 19:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik dus ook wanneer ik weer met mijn neus op het gegeven wordt gedrukt wat nu onder muziek wordt verstaan door de meeste jongen mensen.
Ik moet trouwens zeggen dat ik de technomuziek van Halflife 2 wel kan waarderen.
Alles behalve house en afgeleiden hiervan. Rock en soul zijn mijn favoriete genres, daarna jazz en blues en voor eventjes country en verder natuurlijk van alles met mate, ook rap en hiphop kan ik waarderen. Zolang er maar een goede melodie in zit.quote:
In house zit geen melodie?quote:Op woensdag 7 mei 2014 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Alles behalve house en afgeleiden hiervan. Rock en soul zijn mijn favoriete genres, daarna jazz en blues en voor eventjes country en verder natuurlijk van alles met mate, ook rap en hiphop kan ik waarderen. Zolang er maar een goede melodie in zit.
Inderdaad!quote:
Voor mij niet voldoende en in ieder geval niet voldoende 'gesofisticeerd' bij gebrek aan een beter woord, het zijn van die deuntjes die een kind van 4 ook kan bedenken. Ik weet dat de liefhebbers het er niet mee eens zijn maar zo zie ik het.quote:
quote:Op woensdag 7 mei 2014 19:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oh ja, er zijn geruchten dat nu toch echt eindelijk Half Life 3 gaat komen. Ik hoop het!
Mmh, ik denk dat je housemuziek dan echt zwaar onderschatquote:Op woensdag 7 mei 2014 19:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voor mij niet voldoende en in ieder geval niet voldoende 'gesofisticeerd' bij gebrek aan een beter woord, het zijn van die deuntjes die een kind van 4 ook kan bedenken. Ik weet dat de liefhebbers het er niet mee eens zijn maar zo zie ik het.
Wat dat betreft is de grap van van Buren misschien wel zeer toepasselijk dat zijn katten een van zijn liedjes componeerde.
Sympathieke en intelligente kerel trouwens, dat wel.
Ooit zal die wel komen, het concept is te goed om het te laten vallen. Er zijn veel FSP-spellen maar HL blijft uniek met die immersive gameplay. Ja, de volgende portal moet een langere sp missie hebben. Jammer dat Valve hier altijd geheimzinnig over doet, ze moeten vooral doen waarvan zij zelf vinden dat dat goed is maar voor de fans zou het leuk zijn als ze hier wat openheid over geven.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:11 schreef Novermars het volgende:
[..]Ik hoop het, maar betwijfel het ten sterkste.
Portal is trouwens ook leuk, maar eigenlijk waren de spellen te kort.
Armin van Burenquote:Op woensdag 7 mei 2014 19:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voor mij niet voldoende en in ieder geval niet voldoende 'gesofisticeerd' bij gebrek aan een beter woord, het zijn van die deuntjes die een kind van 4 ook kan bedenken. Ik weet dat de liefhebbers het er niet mee eens zijn maar zo zie ik het.
Wat dat betreft is de grap van van Buren misschien wel zeer toepasselijk dat zijn katten een van zijn liedjes componeerde.
Sympathieke en intelligente kerel trouwens, dat wel.
Ik ken dat gevoel, wij hadden iemand van het English Language Centre erbij die je presentatie en Engels skills ging beoordelen. Al is het best nuttig, het is niet erg fijn.quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:17 schreef Fierce. het volgende:
Meh. Presentatie verneukt, ben al de hele avond verdrietig
Dit dus.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:14 schreef Amoeba het volgende:
Pff, echt geen motivatie meer dit kwartiel.
Moeilijk of niet leuk?quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:16 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Dit dus.
Zo motivatieloos ben ik nooit geweest geloof ik als nu.
Propedeuse hebbenquote:Op woensdag 7 mei 2014 23:22 schreef Amoeba het volgende:
Denk dat ik er mee ga kappen na dit jaar en fijn een MBO ga doen. Met een propedeuse in de wiskunde lukt dat vast wel.
Niet doen, 1 keer gedaan en ik kon echt heel moeilijk op woorden komen, gênantquote:Op woensdag 7 mei 2014 22:33 schreef Fierce. het volgende:
7.5 is dan nog wel leuk..
Ik stond echt voor lul. Ik wist niks, stond maar wat te stamelen, versprak me de hele tijd. Ik ben heel sociaal en spontaan, maar presenteren voor een groep vind ik heel erg. Volgende keer gooi ik er maar alcohol in ofzo, dan gaat 't wss wel beter.
Ik heb juist precies het omgekeerde. Vorig blok was redelijk moeilijk en dit blok is erg goed te doen. Maar juist omdat vorig blok redelijk ging, denk ik nu: ooh, komt wel goed allemaal...quote:Op donderdag 8 mei 2014 00:08 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Vooral moeilijk, maar begint langzamerhand wel weer leuk te worden.
Haha wauw goed bezigquote:Op donderdag 8 mei 2014 00:20 schreef Novermars het volgende:
[..]
Ik heb juist precies het omgekeerde. Vorig blok was redelijk moeilijk en dit blok is erg goed te doen. Maar juist omdat vorig blok redelijk ging, denk ik nu: ooh, komt wel goed allemaal...
En waarschijnlijk volgende week mijn eerste college volgen van een vak dat ik dan al vijf weken heb
Wat voor vakken heb je?quote:Op donderdag 8 mei 2014 00:08 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Vooral moeilijk, maar begint langzamerhand wel weer leuk te worden.
Enige vak dat ik om negen uur heb, maar schijnbaar geeft die kerel super chille colleges, dus ik ga proberen om volgende week op tijd op te staanquote:Op donderdag 8 mei 2014 00:25 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Haha wauw goed bezig
Ik heb echt 0 aan ontwerpen deze periode tot nu toe en das gewoon stom haha.
Eentje is sterkteleer met iets van calculus en een beetje materiaalkunde.quote:
Ah ok. Materiaalkunde is leuk als het lukt, dat tweede is gewoon kutquote:Op donderdag 8 mei 2014 00:39 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Eentje is sterkteleer met iets van calculus en een beetje materiaalkunde.
En een vak over een research proposal opstellen en spss gebruiken.
Tot nu toe lukt t nog wel, maar zat laats bij college en kon er niets van volgen dus beloof watquote:Op donderdag 8 mei 2014 00:42 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Ah ok. Materiaalkunde is leuk als het lukt, dat tweede is gewoon kut
Ik had dat laatst. Ellende.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:14 schreef Amoeba het volgende:
Scheelt dat dit kwartiel best simpel is. Nu niet bepaald zin in een hertentamen in de zomervakantie.quote:
quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:14 schreef Amoeba het volgende:
Welke vakken, lads?quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:16 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Dit dus.
Zo motivatieloos ben ik nooit geweest geloof ik als nu.
Wat een rotvakken zegquote:Op donderdag 8 mei 2014 08:30 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Programmeren en Modelleren (JAVA)
USE: Geschiedenis en Ethiek
Discrete Dynamische Systemen
Macromoleculaire chemie.quote:
quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:26 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
rezania faggit kom es naar de onz meet
Ligt eraan, heb jij ook nog maar een tientje voor de hele maand over?quote:
hoe kun jij zo skeer zijn?quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ligt eraan, heb jij ook nog maar een tientje voor de hele maand over?
Weekend Brussel en een paar schulden van vorige maand.quote:
quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:39 schreef Rezania het volgende:
[..]
Weekend Brussel en een paar schulden van vorige maand.
Ach, gelukkig woon ik nog thuis. Anders had ik geen vreten gehad.quote:
Omdat daar de eerstejaarsstudiereis heenging.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:40 schreef OllieWilliams het volgende:
waarom een weekend brussel trouwens?
Antwerpen![]()
Brugge![]()
![]()
![]()
![]()
Gent
stomquote:Op donderdag 8 mei 2014 14:41 schreef Rezania het volgende:
[..]
Omdat daar de eerstejaarsstudiereis heenging.
Valt wel mee, Brussel is ook nog wel leuk. En de Grote Markt is echt mooi. Maar het beste was het bier natuurlijk.quote:
Bedankt. En dat allemaal omdat jij me weg wilde hebben.quote:
Herkenbaar, veel eerstejaarsstudenten zitten er helemaal doorheen in deze periode. Niet gek met maar 2 vakanties (kerst en carnaval).quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:14 schreef Amoeba het volgende:
Precies. Het verbaast me trouwens dat er nog niet zo'n topic was.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:45 schreef Rezania het volgende:
[..]
Bedankt. En dat allemaal omdat jij me weg wilde hebben.
Die drie steden die ik noemde zijn het echt miljarden keer leuker dan die smerige stinkstadquote:Op donderdag 8 mei 2014 14:44 schreef Rezania het volgende:
[..]
Valt wel mee, Brussel is ook nog wel leuk. En de Grote Markt is echt mooi. Maar het beste was het bier natuurlijk.
Ik kreeg bijna medelijden met je maar aangezien jij geen kosten hoeft te maken valt het dus wel mee.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:40 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ach, gelukkig woon ik nog thuis. Anders had ik geen vreten gehad.![]()
![]()
België is over het algemeen best wel smerig hoor, niet alleen Brussel.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:45 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Die drie steden die ik noemde zijn het echt miljarden keer leuker dan die smerige stinkstad
Geen succesvol topic in ieder geval.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. Het verbaast me trouwens dat er nog niet zo'n topic was.
Daar zijn mijn ouders nu heen. Hoop dat ze wat chocola meenemen, die van mij is op.quote:
Vlaanderen is net Nederland, Wallonië is puur aids.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:47 schreef Rezania het volgende:
[..]
België is over het algemeen best wel smerig hoor, niet alleen Brussel.
Dat was wel kut, heel Brussel is Frans, iets wat ik niet spreek of versta.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:47 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Vlaanderen is net Nederland, Wallonië is puur aids.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |