Dat zou echt fantastisch zijnquote:Op maandag 28 april 2014 00:42 schreef HeaN82 het volgende:
[..]
Ik zou graag 450 euro willen ontvangen!
quote:Op maandag 28 april 2014 00:44 schreef Rezania het volgende:
Banner staat in de OP. Hean, bedankt.Opgelost, slotje, pitten, grgr.
Die vind ik eigenlijk wel toffer.quote:Op maandag 28 april 2014 00:47 schreef HeaN82 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier nog 1, ik ga ook maar maffen!
Ik ben nu nog meer onder de indruk van jouw creativiteit. Mooi gedaan!quote:Op maandag 28 april 2014 00:47 schreef HeaN82 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier nog 1, ik ga ook maar maffen!
Let it goooquote:Op maandag 28 april 2014 00:50 schreef Novermars het volgende:
Eerste helft van Frozen net bekeken, nu gaan slapen...! Morgen weer een college lin. alg.
Ik heb meer van die film genoten dan de eerste afleveringen van GOT S4, en ik ben een behoorlijke GOT fanquote:Op maandag 28 april 2014 00:51 schreef Rezania het volgende:
[..]
Let it gooo
Let it gooooooo
Turn away and blablabla
Niet immens van die bruiloft in S04E02 hebben genoten.quote:Op maandag 28 april 2014 00:51 schreef Novermars het volgende:
[..]
Ik heb meer van die film genoten dan de eerste afleveringen van GOT S4, en ik ben een behoorlijke GOT fan
Zullen we de spoilers maar buiten dit topic laten? Laatste aflevering vond ik trouwens ver onder het niveau van die daarvoor.quote:Op maandag 28 april 2014 00:54 schreef Rezania het volgende:
[..]
Niet immens van die bruiloft in S04E02 hebben genoten.
Morgen om kwart voor negen beginnen en dan de hele dag lang. Gvd, waarom heb ik nog geen slaap?quote:
Meid.quote:Op maandag 28 april 2014 01:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Morgen om kwart voor negen beginnen en dan de hele dag lang. Gvd, waarom heb ik nog geen slaap?
Ik moet ook maar eens aan mijn verslagen beginnen ja, en de periode is nog niet eens twee weken oud.quote:Op maandag 28 april 2014 21:42 schreef themole het volgende:
Morgen vrij (van colleges), nog genoeg aan project/verslagwerk openstaan.
Wat is techniek toch mooi.quote:Op maandag 28 april 2014 21:47 schreef Rezania het volgende:
Dit is trouwens echt awesome.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Ontwikkeling.
En juist dat het niet goed te definiëren is doet de vraag oproepen of die onderscheid wezenlijk is. Goed van je opleiding dat ze wetenschapsfilo aanbieden.quote:Op maandag 28 april 2014 22:32 schreef Anoonumos het volgende:
'Bestaat er volgens jou een ‘wezenlijk’ onderscheid tussen wetenschap en techniek? '
is een potentiële tentamenvraag voor wetenschapsfilosofie.
Met bijbehorend een artikel van 15 pagina's waarin ze de eerste 10 gebruiken om te zeggen dat je zowel 'wetenschap' als 'techniek' eigenlijk niet goed kunt definiëren.
Jezus wat lelijk... en scholierachtig. Kan niet iemand eentje in latex maken zoals...quote:Op zondag 27 april 2014 23:45 schreef Rezania het volgende:
HeaN82 heeft deze banner gemaakt voor deze reeks, wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed daar heeft niemand wat aan![]()
Dan zou de hele wetenschap voldoen aan de definitie van techniek, en de vraag is of dat wenselijk is.quote:Op maandag 28 april 2014 23:17 schreef Dale. het volgende:
"Technology (from Greek τέχνη, techne, "art, skill, cunning of hand"; and -λογία, -logia) is the making, modification, usage, and knowledge of tools, machines, techniques, crafts, systems, and methods of organization, in order to solve a problem, improve a pre-existing solution to a problem, achieve a goal, handle an applied input/output relation or perform a specific function."
Van wikipedia.
Nog leuker is als je het met zijn tweeën en een timer moet doen, lekker dicht op elkaar zitten en stressen.quote:
Dat niet door een robot laten doenquote:
Sommige mensen moeten het nou eenmaal met de hand doen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:32 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Dat niet door een robot laten doen
Zover ben ik nog niet.quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je kan ook exponentieel programmeren?
Simplex is wel veel werk ja. Gelukkig is het algoritme zelf niet zo moeilijk.quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:20 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Als je het een computer laat doen ja.![]()
Simplexalgoritme
Oh, maar het bestaat dus wel? TIL.quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:42 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Zover ben ik nog niet.
[..]
Simplex is wel veel werk ja. Gelukkig is het algoritme zelf niet zo moeilijk.
Er bestaan wel meer dingen die ik niet ken.quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:47 schreef Anoonumos het volgende:
Er bestaat toch ook geen exponentiele algebra.
Nice!quote:Op dinsdag 29 april 2014 20:29 schreef Novermars het volgende:
Multivariable Calculus gehaald met een zesje![]()
Slechts ~20% heeft het vak gehaald waaronder veel mensen zijn die het vak voor de tweede keer doen.
I know that feel.quote:Op dinsdag 29 april 2014 21:46 schreef Rezania het volgende:
Welke idioot heeft ooit bedacht dat ξ een goede variabele is voor de 'extent of reaction'?Wat is er mis met een gewone letter? Die zijn tenminste nog te schrijven zonder dat het op wat gekras lijkt.
Nee, ik zei xi. Alhoewel die van mijn post veel makkelijker is dan uit het boek. Die lukt me nog wel.quote:Op dinsdag 29 april 2014 21:56 schreef Anoonumos het volgende:
Oh wacht je zei geen zeta.Maar die is ook kut.
Ik was er ook niet zo blij mee toen ik die voor het eerst tegenkwam. De juf van groep 3 vond de Griekse letters niet belangrijk.quote:Op dinsdag 29 april 2014 21:56 schreef Anoonumos het volgende:
Oh wacht je zei geen zeta.Maar die is ook kut.
Grappig genoeg heb je dan ook nog van die mensen die twee keer kansloos zakken en vervolgens een 9 of een 10 halen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 20:29 schreef Novermars het volgende:
Multivariable Calculus gehaald met een zesje![]()
Slechts ~20% heeft het vak gehaald waaronder veel mensen zijn die het vak voor de tweede keer doen.
Het is ook gewoon een prachtig vakgebied, moleuculen opsplitsen en laten reageren tot nieuwe moleculen. Je kan ook leuke uitstapjes maken naar bijv. het ontwerpen van analytische apparatuur of nanotechnologie dus uitwijkmogelijkheden genoeg als het pure chemische werk je in de praktijk minder trekt. Verstandig van die jongeren dus! Nu nog natuurkunde en wiskunde populair maken. Naar mijn bescheiden mening doe je dat het best door de lat juist hoger te leggen op het VWO. Stel natuurkunde op het VWO enkel open voor mensen die wiskunde volgen zodat je de natuurkunde op de juiste manier kan behandelen (afleiden, differentiëren, integreren), maak wiskunde B maar wat abstracter en stop er weer wat meer algebraïsche bewijsjes in. Dat dumbing down wat ze hebben gedaan zet geen zoden aan de dijk, je trekt er geen mensen mee over de streep en die mensen die al over de streep waren nodig je hiermee niet uit om wiskunde/natuurkunde te gaan studeren.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:27 schreef Anoonumos het volgende:
Bij DWDD![]()
Aantal scheikundestudenten stijgt sterk - 29-4-2014
Al jaren dalen de aantallen exacte studenten. Jongeren lijken niet meer geïnteresseerd in schei, –wis of natuurkunde, veel te ingewikkeld. De overheid startte campagne na campagne, zonder resultaat.
Maar nu lijkt zich een wonder te voltrekken. Het aantal studenten scheikunde stijgt sterk! Heeft deze stijging misschien te maken met de serie 'Breaking Bad'? Heeft hoofdrolspeler Walther White, scheikundeleraar verworden tot crystal meth bakker, het vak weer cool gemaakt? En hebben we binnenkort honderden keurig afgestuurde drugslab-medewerkers in ons landje? Aan tafel: dr. Jan van Maarseveen en prof. dr. Kitty Nijmijer.
quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:41 schreef Anoonumos het volgende:
Je had deze moeten posten
[ afbeelding ]
Slechte economie. Meer mensen gaan bèta doen vanwege baankansen. Zie je terug in de cijfers, landelijk zijn dit jaar gemiddelde studieresultaten bij eerste jaars bètas best wel achteruit gegaan.. na dit jaar kunnen ze ook wat statistische analyse op die cijfers doen om te bevestigen of dit idee nou klopt of niet.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:27 schreef Anoonumos het volgende:
Bij DWDD![]()
Aantal scheikundestudenten stijgt sterk - 29-4-2014
Al jaren dalen de aantallen exacte studenten. Jongeren lijken niet meer geïnteresseerd in schei, –wis of natuurkunde, veel te ingewikkeld. De overheid startte campagne na campagne, zonder resultaat.
Maar nu lijkt zich een wonder te voltrekken. Het aantal studenten scheikunde stijgt sterk! Heeft deze stijging misschien te maken met de serie 'Breaking Bad'? Heeft hoofdrolspeler Walther White, scheikundeleraar verworden tot crystal meth bakker, het vak weer cool gemaakt? En hebben we binnenkort honderden keurig afgestuurde drugslab-medewerkers in ons landje? Aan tafel: dr. Jan van Maarseveen en prof. dr. Kitty Nijmijer.
hahaha inddquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:41 schreef Anoonumos het volgende:
Je had deze moeten posten
[ afbeelding ]
Ligt eraan hoe laat je begon en of er echt een feest was.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:34 schreef Novermars het volgende:
Net thuis van de campus, gister was ook al acht uur. Wat een feest dezer dagen!
Gister van elf tot acht, vandaag van drie tot negen. Ik had eigenlijk ook een tentamen vandaag, maar die heb ik maar geskipt. Had toch niet geleerd en hij telt alleen mee als hij je cijfer omhoog haalt...quote:Op woensdag 30 april 2014 21:40 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe laat je begon en of er echt een feest was.
Qua tijdsduur valt het nog mee, maar laat thuis zijn is altijd kut ja.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:54 schreef Novermars het volgende:
[..]
Gister van elf tot acht, vandaag van drie tot negen. Ik had eigenlijk ook een tentamen vandaag, maar die heb ik maar geskipt. Had toch niet geleerd en hij telt alleen mee als hij je cijfer omhoog haalt...
Thee drinken is alquote:Op woensdag 30 april 2014 20:43 schreef Rezania het volgende:
Trouwens, heb je je ooit afgevraagd hoe schoon je theeblaadjes zijn?
Schimmelplaat:
[ afbeelding ]
Bacterieplaat:
[ afbeelding ]
Niet heel schoon dus.Gelukkig kook je alles dood (als je het goed doet).
![]()
Morgen of vrijdag even een paar druppels van een steriele vloeistof op twee plaatjes gooien. Kijken of de claim waar is.
Kun je beter constraint programming leren. Daarmee kun je echt bergen verzetten als je dat goed kan. Dan ook nog even een licentie van cplex-optimizer van IBM kopen en je bent de shit.quote:
Leer gewoon griekse letters schruiven jonguhquote:Op dinsdag 29 april 2014 21:46 schreef Rezania het volgende:
Welke idioot heeft ooit bedacht dat ξ een goede variabele is voor de 'extent of reaction'?Wat is er mis met een gewone letter? Die zijn tenminste nog te schrijven zonder dat het op wat gekras lijkt.
Ook heel erg logisch.quote:Op woensdag 30 april 2014 09:55 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Slechte economie. Meer mensen gaan bèta doen vanwege baankansen. Zie je terug in de cijfers, landelijk zijn dit jaar gemiddelde studieresultaten bij eerste jaars bètas best wel achteruit gegaan..
Het zal zeker beter smaken dan die kruiden met papier?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:53 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Thee drinken is almaar theeblaadjes gebruiken
_______
Gister van negen tot half zes bezig geweest, vandaag van negen tot acht uur 's avonds bezig geweest en morgen ook weer om negen uur present zijn.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:54 schreef Novermars het volgende:
[..]
Gister van elf tot acht, vandaag van drie tot negen. Ik had eigenlijk ook een tentamen vandaag, maar die heb ik maar geskipt. Had toch niet geleerd en hij telt alleen mee als hij je cijfer omhoog haalt...
Hoe wil je anders thee maken?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:53 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
_______
Nooitquote:Op donderdag 1 mei 2014 00:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zal zeker beter smaken dan die kruiden met papier?
Ik wil het ook wel met koffie proberen hoor.quote:
Okéquote:Op donderdag 1 mei 2014 12:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik wil het ook wel met koffie proberen hoor.
Beter dan uit zakjes.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:53 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
_______
Waarom? Pics? Of is het er vrijdag ook nog?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:42 schreef Mitsu het volgende:
Het gebouw van IO ziet er zo toffff uit nu haha.
Je loopt wel een beetje achter.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
http://www.theguardian.co(...)covery-physics-bicep
[ afbeelding ]
Interessante shit.
Nee hoor, ik ben gewoon benieuwd of dat jullie ook direct zoiets lezen.quote:
Ik herkende het plaatje.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben gewoon benieuwd of dat jullie ook direct zoiets lezen.
Laat ze hun eigen wraps maken!quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
Morgen verjaardagsfeestje.![]()
Samen met alle nerdvrienden van de studie nerdspelletjes spelen en taart eten.Ook was ik zo slim te zijn om te zeggen: jullie kunnen wel blijven eten! Nu mag ik voor 7 man op elektrisch kookplaatje gaan koken.
Ik ga gewoon een hele grote pan pasta maken, scheelt schoonmaakwerkquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:49 schreef yosander het volgende:
[..]
Laat ze hun eigen wraps maken!
Enig wat je hoeft te doen is gehakt braden met wat kruiden en paprika en tomaat snijden. Crème fraîche, kidney bonen, mais, sla, en kaas kun je zo neerzetten
Of pasta wordt het meestal inderdaad als ik voor grote groepen moet koken. Grootste eetfestijn was met 20 man op m'n kamer toen ik KEI-papa wasquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:55 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik ga gewoon een hele grote pan pasta maken, scheelt schoonmaakwerk![]()
Moet alleen vandaag dan wel groot deel van snijwerk al doen
Was voor t io-festival, dus dat is er volgende week niet meer haha.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:51 schreef Rezania het volgende:
[..]
Waarom? Pics? Of is het er vrijdag ook nog?
Jezus. 20? Konden ze hun kont nog wel keren dan?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:01 schreef yosander het volgende:
[..]
Of pasta wordt het meestal inderdaad als ik voor grote groepen moet koken. Grootste eetfestijn was met 20 man op m'n kamer toen ik KEI-papa was
Nee. Daarom na het eten op het dak gaan zittenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 20:45 schreef Etsu het volgende:
[..]
Jezus. 20? Konden ze hun kont nog wel keren dan?
Zijn dissertatie was in kwadratische vergelijkingen met twee parameters!!quote:Op zondag 4 mei 2014 21:13 schreef Anoonumos het volgende:
Genot die posts van Riparius in het wiskunde huiswerk- en vragentopic.![]()
En elke keer de vraag wat hij gestudeerd heeft.
Ben ik nu de enige die geen idee heeft wat typische nerdspelletjes zijn? Buiten videogames en rollenspellen natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
Morgen verjaardagsfeestje.![]()
Samen met alle nerdvrienden van de studie nerdspelletjes spelen en taart eten.Ook was ik zo slim te zijn om te zeggen: jullie kunnen wel blijven eten! Nu mag ik voor 7 man op elektrisch kookplaatje gaan koken.
D&D!quote:Op maandag 5 mei 2014 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ben ik nu de enige die geen idee heeft wat typische nerdspelletjes zijn? Buiten videogames en rollenspellen natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |