Het is ook gewoon een prachtig vakgebied, moleuculen opsplitsen en laten reageren tot nieuwe moleculen. Je kan ook leuke uitstapjes maken naar bijv. het ontwerpen van analytische apparatuur of nanotechnologie dus uitwijkmogelijkheden genoeg als het pure chemische werk je in de praktijk minder trekt. Verstandig van die jongeren dus! Nu nog natuurkunde en wiskunde populair maken. Naar mijn bescheiden mening doe je dat het best door de lat juist hoger te leggen op het VWO. Stel natuurkunde op het VWO enkel open voor mensen die wiskunde volgen zodat je de natuurkunde op de juiste manier kan behandelen (afleiden, differentiëren, integreren), maak wiskunde B maar wat abstracter en stop er weer wat meer algebraïsche bewijsjes in. Dat dumbing down wat ze hebben gedaan zet geen zoden aan de dijk, je trekt er geen mensen mee over de streep en die mensen die al over de streep waren nodig je hiermee niet uit om wiskunde/natuurkunde te gaan studeren.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:27 schreef Anoonumos het volgende:
Bij DWDD![]()
Aantal scheikundestudenten stijgt sterk - 29-4-2014
Al jaren dalen de aantallen exacte studenten. Jongeren lijken niet meer geïnteresseerd in schei, –wis of natuurkunde, veel te ingewikkeld. De overheid startte campagne na campagne, zonder resultaat.
Maar nu lijkt zich een wonder te voltrekken. Het aantal studenten scheikunde stijgt sterk! Heeft deze stijging misschien te maken met de serie 'Breaking Bad'? Heeft hoofdrolspeler Walther White, scheikundeleraar verworden tot crystal meth bakker, het vak weer cool gemaakt? En hebben we binnenkort honderden keurig afgestuurde drugslab-medewerkers in ons landje? Aan tafel: dr. Jan van Maarseveen en prof. dr. Kitty Nijmijer.
quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:41 schreef Anoonumos het volgende:
Je had deze moeten posten
[ afbeelding ]
Slechte economie. Meer mensen gaan bèta doen vanwege baankansen. Zie je terug in de cijfers, landelijk zijn dit jaar gemiddelde studieresultaten bij eerste jaars bètas best wel achteruit gegaan.. na dit jaar kunnen ze ook wat statistische analyse op die cijfers doen om te bevestigen of dit idee nou klopt of niet.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:27 schreef Anoonumos het volgende:
Bij DWDD![]()
Aantal scheikundestudenten stijgt sterk - 29-4-2014
Al jaren dalen de aantallen exacte studenten. Jongeren lijken niet meer geïnteresseerd in schei, –wis of natuurkunde, veel te ingewikkeld. De overheid startte campagne na campagne, zonder resultaat.
Maar nu lijkt zich een wonder te voltrekken. Het aantal studenten scheikunde stijgt sterk! Heeft deze stijging misschien te maken met de serie 'Breaking Bad'? Heeft hoofdrolspeler Walther White, scheikundeleraar verworden tot crystal meth bakker, het vak weer cool gemaakt? En hebben we binnenkort honderden keurig afgestuurde drugslab-medewerkers in ons landje? Aan tafel: dr. Jan van Maarseveen en prof. dr. Kitty Nijmijer.
hahaha inddquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:41 schreef Anoonumos het volgende:
Je had deze moeten posten
[ afbeelding ]
Ligt eraan hoe laat je begon en of er echt een feest was.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:34 schreef Novermars het volgende:
Net thuis van de campus, gister was ook al acht uur. Wat een feest dezer dagen!
Gister van elf tot acht, vandaag van drie tot negen. Ik had eigenlijk ook een tentamen vandaag, maar die heb ik maar geskipt. Had toch niet geleerd en hij telt alleen mee als hij je cijfer omhoog haalt...quote:Op woensdag 30 april 2014 21:40 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe laat je begon en of er echt een feest was.
Qua tijdsduur valt het nog mee, maar laat thuis zijn is altijd kut ja.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:54 schreef Novermars het volgende:
[..]
Gister van elf tot acht, vandaag van drie tot negen. Ik had eigenlijk ook een tentamen vandaag, maar die heb ik maar geskipt. Had toch niet geleerd en hij telt alleen mee als hij je cijfer omhoog haalt...
Thee drinken is alquote:Op woensdag 30 april 2014 20:43 schreef Rezania het volgende:
Trouwens, heb je je ooit afgevraagd hoe schoon je theeblaadjes zijn?
Schimmelplaat:
[ afbeelding ]
Bacterieplaat:
[ afbeelding ]
Niet heel schoon dus.Gelukkig kook je alles dood (als je het goed doet).
![]()
Morgen of vrijdag even een paar druppels van een steriele vloeistof op twee plaatjes gooien. Kijken of de claim waar is.
Kun je beter constraint programming leren. Daarmee kun je echt bergen verzetten als je dat goed kan. Dan ook nog even een licentie van cplex-optimizer van IBM kopen en je bent de shit.quote:
Leer gewoon griekse letters schruiven jonguhquote:Op dinsdag 29 april 2014 21:46 schreef Rezania het volgende:
Welke idioot heeft ooit bedacht dat ξ een goede variabele is voor de 'extent of reaction'?Wat is er mis met een gewone letter? Die zijn tenminste nog te schrijven zonder dat het op wat gekras lijkt.
Ook heel erg logisch.quote:Op woensdag 30 april 2014 09:55 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Slechte economie. Meer mensen gaan bèta doen vanwege baankansen. Zie je terug in de cijfers, landelijk zijn dit jaar gemiddelde studieresultaten bij eerste jaars bètas best wel achteruit gegaan..
Het zal zeker beter smaken dan die kruiden met papier?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:53 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Thee drinken is almaar theeblaadjes gebruiken
_______
Gister van negen tot half zes bezig geweest, vandaag van negen tot acht uur 's avonds bezig geweest en morgen ook weer om negen uur present zijn.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:54 schreef Novermars het volgende:
[..]
Gister van elf tot acht, vandaag van drie tot negen. Ik had eigenlijk ook een tentamen vandaag, maar die heb ik maar geskipt. Had toch niet geleerd en hij telt alleen mee als hij je cijfer omhoog haalt...
Hoe wil je anders thee maken?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:53 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
_______
Nooitquote:Op donderdag 1 mei 2014 00:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zal zeker beter smaken dan die kruiden met papier?
Ik wil het ook wel met koffie proberen hoor.quote:
Okéquote:Op donderdag 1 mei 2014 12:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik wil het ook wel met koffie proberen hoor.
Beter dan uit zakjes.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:53 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
_______
Waarom? Pics? Of is het er vrijdag ook nog?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:42 schreef Mitsu het volgende:
Het gebouw van IO ziet er zo toffff uit nu haha.
Je loopt wel een beetje achter.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
http://www.theguardian.co(...)covery-physics-bicep
[ afbeelding ]
Interessante shit.
Nee hoor, ik ben gewoon benieuwd of dat jullie ook direct zoiets lezen.quote:
Ik herkende het plaatje.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben gewoon benieuwd of dat jullie ook direct zoiets lezen.
Laat ze hun eigen wraps maken!quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
Morgen verjaardagsfeestje.![]()
Samen met alle nerdvrienden van de studie nerdspelletjes spelen en taart eten.Ook was ik zo slim te zijn om te zeggen: jullie kunnen wel blijven eten! Nu mag ik voor 7 man op elektrisch kookplaatje gaan koken.
Ik ga gewoon een hele grote pan pasta maken, scheelt schoonmaakwerkquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:49 schreef yosander het volgende:
[..]
Laat ze hun eigen wraps maken!
Enig wat je hoeft te doen is gehakt braden met wat kruiden en paprika en tomaat snijden. Crème fraîche, kidney bonen, mais, sla, en kaas kun je zo neerzetten
Of pasta wordt het meestal inderdaad als ik voor grote groepen moet koken. Grootste eetfestijn was met 20 man op m'n kamer toen ik KEI-papa wasquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:55 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik ga gewoon een hele grote pan pasta maken, scheelt schoonmaakwerk![]()
Moet alleen vandaag dan wel groot deel van snijwerk al doen
Was voor t io-festival, dus dat is er volgende week niet meer haha.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:51 schreef Rezania het volgende:
[..]
Waarom? Pics? Of is het er vrijdag ook nog?
Jezus. 20? Konden ze hun kont nog wel keren dan?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:01 schreef yosander het volgende:
[..]
Of pasta wordt het meestal inderdaad als ik voor grote groepen moet koken. Grootste eetfestijn was met 20 man op m'n kamer toen ik KEI-papa was
Nee. Daarom na het eten op het dak gaan zittenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 20:45 schreef Etsu het volgende:
[..]
Jezus. 20? Konden ze hun kont nog wel keren dan?
Zijn dissertatie was in kwadratische vergelijkingen met twee parameters!!quote:Op zondag 4 mei 2014 21:13 schreef Anoonumos het volgende:
Genot die posts van Riparius in het wiskunde huiswerk- en vragentopic.![]()
En elke keer de vraag wat hij gestudeerd heeft.
Ben ik nu de enige die geen idee heeft wat typische nerdspelletjes zijn? Buiten videogames en rollenspellen natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
Morgen verjaardagsfeestje.![]()
Samen met alle nerdvrienden van de studie nerdspelletjes spelen en taart eten.Ook was ik zo slim te zijn om te zeggen: jullie kunnen wel blijven eten! Nu mag ik voor 7 man op elektrisch kookplaatje gaan koken.
D&D!quote:Op maandag 5 mei 2014 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ben ik nu de enige die geen idee heeft wat typische nerdspelletjes zijn? Buiten videogames en rollenspellen natuurlijk.
Magic: the Gathering natuurlijk!quote:Op maandag 5 mei 2014 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ben ik nu de enige die geen idee heeft wat typische nerdspelletjes zijn? Buiten videogames en rollenspellen natuurlijk.
Je slaapt er de dag van tevoren in ieder geval wel heel erg goed door. Even geen stress en zorgen en zzzzzzz.quote:Op maandag 5 mei 2014 21:19 schreef Fierce. het volgende:
Ik las net dat een goede vrijpartij goed kan zijn voor het maken van een tentamen.
Er zijn maar weinig situaties waarin een goede vrijpartij niet goed van pas komtquote:Op maandag 5 mei 2014 21:19 schreef Fierce. het volgende:
Ik las net dat een goede vrijpartij goed kan zijn voor het maken van een tentamen.
De VUB is een sprinkhaan?quote:
quote:Op maandag 5 mei 2014 22:57 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
De VUB is een sprinkhaan?
SC / Hij was groot. En groen. En lelijk. En eng.
Vraag me niet hoe ik aan dit kuttopic kom nu.
Wat probeer je te onderzoeken?quote:
Heuj ik zag daar net foto's van op fb van een oud klasgenootje die in brussel was met der opleiding, LST ook.quote:Op maandag 5 mei 2014 23:02 schreef Rezania het volgende:
[..]Vrije Uni Brussel.
Voor de rest is Brussel een leuke stad. Wel een beetje (eigenlijk best wel
) vies en gevaarlijk qua verkeer.
Vast al eens gevraagd, maar naam via DM?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:08 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Heuj ik zag daar net foto's van op fb van een oud klasgenootje die in brussel was met der opleiding, LST ook.
quote:
Heb jij volledig zelfstandig bedacht om dit te doen of werden de onderwerpen aangedragen en dat je mocht/moest kiezen?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:42 schreef Anoonumos het volgende:
[..]![]()
Toepassing van statistische ensembles (canoniek en micro-canoniek) op netwerken/grafen bestuderen en kijken of deze ensembles in de limiet van grote grafen equivalent worden.
Playert!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:13 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vast al eens gevraagd, maar naam via DM?
Nog niet zo lang geleden slaagden ze er zelfs niet in om fatsoenlijke drivers voor toetsenborden en muizen te maken. Wee je gebeente als je in die tijd (de PS2-verbinding was nog standaard) het lef had om terwijl je computer aanstond een toetsenbord te ontkoppelen en een ander toetsenbord aan te sluiten, de kans was zeer groot dat je opnieuw je computer moest opstarten. Laats werd mijn harde schijf ineens niet herkend => ontkoppelen en terug aansluiten op een andere USB2-ingang en het werd wel herkend. Met mijn fototoestel is het altijd afwachten of dat het wel of niet wordt herkend, 1 keer was het gevolg dat het fototoestel zelf in een deadlock zat, moest ik de batterij verwijderen en opnieuw aansluiten om een hard reset te forceren.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:29 schreef Lilliesleaf het volgende:
Whaaaaaaaaaaa. Ik word gek van m'n RPi en kut drivers die niet werken.
Ik heb echt nog nooit enig driverprobleem met de Pi gehadquote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden slaagden ze er zelfs niet in om fatsoenlijke drivers voor toetsenborden en muizen te maken. Wee je gebeente als je in die tijd (de PS2-verbinding was nog standaard) het lef had om terwijl je computer aanstond een toetsenbord te ontkoppelen en een ander toetsenbord aan te sluiten, de kans was zeer groot dat je opnieuw je computer moest opstarten. Laats werd mijn harde schijf ineens niet herkend => ontkoppelen en terug aansluiten op een andere USB2-ingang en het werd wel herkend. Met mijn fototoestel is het altijd afwachten of dat het wel of niet wordt herkend, 1 keer was het gevolg dat het fototoestel zelf in een deadlock zat, moest ik de batterij verwijderen en opnieuw aansluiten om een hard reset te forceren.![]()
Het blijft lachwekkend dat ze drivers maar niet fatsoenlijk krijgen. Dat heeft natuurlijk te maken met het ontbreken van standaarden, iedere fabrikant doet zijn eigen zin en dat moet dan weer werken voor tig chips.
Ik moest wiskunde en natuurkunde combineren (want dubbelstudie).quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij volledig zelfstandig bedacht om dit te doen of werden de onderwerpen aangedragen en dat je mocht/moest kiezen?
Ik heb geen RPi, dus daar kan ik niet over meespreken, ik heb wel genoeg ervaring met randapparatuur om te weten dat ze anno 2014 nog steeds niet in staat zijn om goede drivers te maken voor alle systemen. Het is een kwestie van geluk hebben, het ene bedrijf schrijft betere drivers dan het andere en met eender welke driver kan je de pech hebben dat die driver net voor jouw systeem niet of minder geschikt is. Het gepruts met drivers voor toetsenborden en muizen is gelukkig voorbij, bij harde schijven zijn ze nog wat minder ver en bij weer andere randapparatuur heb je nog veel vaker problemen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:34 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ik heb echt nog nooit enig driverprobleem met de Pi gehadMaar misschien gebruik ik hem anders dan jullie
Spannend maar niets om nerveus voor te zijn als je je werk goed hebt gedaan.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:38 schreef Anoonumos het volgende:
Morgen voordracht van een half uur geven over bachelonderzoek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |