Dat dus.quote:Een ruime definitie omvat alle natuurwetenschappen en technische wetenschappen alsmede wiskunde en informatica.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:40 schreef Anoonumos het volgende:
Sowieso veel zelfmoorden en andere bizarre overlijdens bij geniale wetenschappers.
Gödel: uithongering omdat hij paranoide was. Zijn vrouw moest al zijn eten voorproeven, dus toen die vrouw ziek werd at hij niks meer.
Turing: vergiftigde appel gegeten na veel problemen met zijn homoseksualiteit, wat toen verboden was (kreeg als straf chemische castratie)
Galois: Dodelijk gewond in een duel (om een vrouw, waarschijnlijk) op zijn 20e.
Meer?
In de Delftse Post staat een heel schema.quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:10 schreef Mitsu het volgende:
Vanavond bierr, morgen bierrrrrr
Is er eigenlijk nog wat te doen in delft morgen?
Als je zou moeten kiezen tussen maattheorie en statistische fysica als keuzevak, wat zou je dan kiezen?quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:40 schreef Anoonumos het volgende:
Sowieso veel zelfmoorden en andere bizarre overlijdens bij geniale wetenschappers.
Gödel: uithongering omdat hij paranoide was. Zijn vrouw moest al zijn eten voorproeven, dus toen die vrouw ziek werd at hij niks meer.
Turing: vergiftigde appel gegeten na veel problemen met zijn homoseksualiteit, wat toen verboden was (kreeg als straf chemische castratie)
Meer?
Beiden?quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:13 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Als je zou moeten kiezen tussen maattheorie en statistische fysica als keuzevak, wat zou je dan kiezen?
Oja ik zie t, thanks.quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:21 schreef mincemeat het volgende:
[..]
In de Delftse Post staat een heel schema.
Maattheorie is niet heel spannend. Zou ik alleen doen als je verwacht gevorderde analyse of kansrekening colleges te gaan volgen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:13 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Als je zou moeten kiezen tussen maattheorie en statistische fysica als keuzevak, wat zou je dan kiezen?
Ja ik studeer nu technische wis- en natuurkunde, maar ik wil een master theoretische natuurkunde doen dus ik weet niet of het nu handiger is om meer natuurkundevakken te kiezen of toch wat gevorderde wiskundequote:Op vrijdag 25 april 2014 21:42 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Maattheorie is niet heel spannend. Zou ik alleen doen als je verwacht gevorderde analyse of kansrekening colleges te gaan volgen.
Maar ik kan het mishebben, misschien is het leuker/nuttiger dan dat. Heb het vak dit jaar gedaan en verder nog niet toegepast.
Maattheorie.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:13 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Statistische fysica. Hoe kun je nou een natuurkunde bachelor behalen zonder statistische fysica gedaan te hebben. Ik vond het het kutste vak van de bachelor, maar wel echt nuttig/noodzakelijk als je een natuurkunde master wil doen. Quantumvelden theorie wordt vaak in deze context geïntroduceerd. Maattheorie heb ik nooit gevolgd en ik red het prima in mijn master :p voor een theorie master zijn vooral groepentheorie, analyse, topologie en gewoon de wiskundige manier van denken die je bij al je vakken aan geleerd hebt handig.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:49 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Ja ik studeer nu technische wis- en natuurkunde, maar ik wil een master theoretische natuurkunde doen dus ik weet niet of het nu handiger is om meer natuurkundevakken te kiezen of toch wat gevorderde wiskunde
Statistische fysica is het vervolg-vak op thermische fysica, wat eigenlijk ook gewoon statische fysica is, maar dan met een andere naam. Dus het is gewoon een soort uitbreiding/verdieping denk ikquote:Op vrijdag 25 april 2014 22:16 schreef Gentianella het volgende:
[..]
Statistische fysica. Hoe kun je nou een natuurkunde bachelor behalen zonder statistische fysica gedaan te hebben. Ik vond het het kutste vak van de bachelor, maar wel echt nuttig/noodzakelijk als je een natuurkunde master wil doen. Quantumvelden theorie wordt vaak in deze context geïntroduceerd. Maattheorie heb ik nooit gevolgd en ik red het prima in mijn master :p voor een theorie master zijn vooral groepentheorie, analyse, topologie en gewoon de wiskundige manier van denken die je bij al je vakken aan geleerd hebt handig.
Ja, hadden wij ook. Beiden met hetzelfde boek etc. Maar waar thermisch behoorlijk makkelijk was, kwam daar een omslag bij zodra we bij het statistische fysica gedeelte kwamen. Iedereen onderschat statistisch omdat thermisch zo goed te doen is.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:18 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Statistische fysica is het vervolg-vak op thermische fysica, wat eigenlijk ook gewoon statische fysica is, maar dan met een andere naam. Dus het is gewoon een soort uitbreiding/verdieping denk ik
Bij ons andersom.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:22 schreef Gentianella het volgende:
[..]
Maar waar thermisch behoorlijk makkelijk was, kwam daar een omslag bij zodra we bij het statistische fysica gedeelte kwamen. Iedereen onderschat statistisch omdat thermisch zo goed te doen is.
Ongelofelijk, die Galois, als tiener al zoiets belangrijks hebben bijgedragen aan de algebra. Turing was ook een krasse kerel, niet alleen was hij een briljante wiskundige en een oorlogsheld (leuk hoor, met een geweer in het loopgraf liggen, maar zijn bijdrage was veel groterquote:Op vrijdag 25 april 2014 18:40 schreef Anoonumos het volgende:
Meer?
Ik zou voor gevorderde wiskunde kiezen en desnoods zelfstandig wat extra natuurkundeboeken lezen. Ik denk dat je daar op de lange termijn meer aan hebt.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:49 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Ja ik studeer nu technische wis- en natuurkunde, maar ik wil een master theoretische natuurkunde doen dus ik weet niet of het nu handiger is om meer natuurkundevakken te kiezen of toch wat gevorderde wiskunde
Haha maxje. Zijn lachquote:Op vrijdag 25 april 2014 16:53 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Die man van instrumentation & signals of hoe dat vak ook heet is wel een baas trouwens
Nee-Nee stickerquote:Op vrijdag 25 april 2014 19:21 schreef mincemeat het volgende:
[..]
In de Delftse Post staat een heel schema.
Beter dat dan tentamens hebben tijdens het WK.quote:Op zondag 27 april 2014 17:56 schreef Anoonumos het volgende:
Tentamen hebben dag na Bayern- Real Madrid
![]()
Real Madridquote:Op zondag 27 april 2014 17:56 schreef Anoonumos het volgende:
Tentamen hebben dag na Bayern- Real Madrid
![]()
Ze hebben ook een eigen vliegtuigquote:Op zondag 27 april 2014 21:33 schreef Rezania het volgende:
TIL dat de TUD een eigen satelliet in een baan om de aarde heeft.
[ afbeelding ]
Ja, dat wist ik al.quote:Op zondag 27 april 2014 21:43 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Ze hebben ook een eigen vliegtuig
Ik ben pas onder de indruk als ze zelf die sateliet daar plaatsen.quote:Op zondag 27 april 2014 21:33 schreef Rezania het volgende:
TIL dat de TUD een eigen satelliet in een baan om de aarde heeft.
[ afbeelding ]
Net alsof een Nederlandse universiteit daar het geld voor heeft.quote:Op zondag 27 april 2014 21:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben pas onder de indruk als ze zelf die sateliet daar plaatsen.
Verder wel leuk natuurlijk om je eigen satelietje te hebben.
Precies mijn punt.quote:Op zondag 27 april 2014 21:54 schreef Rezania het volgende:
[..]
Net alsof een Nederlandse universiteit daar het geld voor heeft.
Nou ja, misschien in de toekomst, met zo'n railgun.quote:
Ik pleit voor een ruimtelift.quote:Op zondag 27 april 2014 21:55 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou ja, misschien in de toekomst, met zo'n railgun.
Ik zag je speelgoedtestprogramma op de FB van de uni btw. Zat wat raar speelgoed tussen.quote:Op zondag 27 april 2014 21:56 schreef Mitsu het volgende:
Een eigen satelliet is best tof voor een uni
Het is tof maar ik weet niet of dat het nu echt bijzonder is. Elke universiteit die een technische faculteit of technische faculteiten heeft kan zo'n sateliet maken, dat is niet bijzonder. Je moet alleen wel zien dat die geplaatst wordt. Hoe dat precies in zijn werk ging weet ik niet. Als je genoeg geld hebt dan kan je sowieso wel regelen dat die meegaat met een of andere raket maar misschien heeft Ockels wat connecties gebruikt om een goede deal te maken?quote:Op zondag 27 april 2014 21:56 schreef Mitsu het volgende:
Een eigen satelliet is best tof voor een uni
Haha ja er zat echt rare dingen tussen. Maar ook masterlijke haha.quote:Op zondag 27 april 2014 22:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik zag je speelgoedtestprogramma op de FB van de uni btw. Zat wat raar speelgoed tussen.
Denk niet dat we binnen 50 jaar de benodigde vaardigheden en apparatuur hebben ontwikkeld om er eentje te bouwen. Een railgun lijkt me dan makkelijker te ontwikkelen en te bouwen.quote:
Ze worden in bosjes de ruimte in geschoten door mee te liften met de grote jongens. Niet moeilijk als ie maar 2,2 kg weegt.quote:Op zondag 27 april 2014 22:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is tof maar ik weet niet of dat het nu echt bijzonder is. Elke universiteit die een technische faculteit of technische faculteiten heeft kan zo'n sateliet maken, dat is niet bijzonder. Je moet alleen wel zien dat die geplaatst wordt. Hoe dat precies in zijn werk ging weet ik niet. Als je genoeg geld hebt dan kan je sowieso wel regelen dat die meegaat met een of andere raket maar misschien heeft Ockels wat connecties gebruikt om een goede deal te maken?
Ik weet het maar je moet daar toch voor dokken? Hoeveel betaal je ongeveer per gram voor een payload met een laag gewicht?quote:Op zondag 27 april 2014 22:57 schreef Ponjaard het volgende:
[..]
Ze worden in bosjes de ruimte in geschoten door mee te liften met de grote jongens. Niet moeilijk als ie maar 2,2 kg weegt.
Ik leef met je mee.quote:Op zondag 27 april 2014 23:09 schreef Anoonumos het volgende:
1 uur geleden begonnen met wetenschapsfilosofie leren en ik ben nu al doodongelukkig.
Link?quote:Op zondag 27 april 2014 22:03 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Haha ja er zat echt rare dingen tussen. Maar ook masterlijke haha.
Mijn speelgoed staat ook op de fb
quote:Op zondag 27 april 2014 23:09 schreef Anoonumos het volgende:
1 uur geleden begonnen met wetenschapsfilosofie leren en ik ben nu al doodongelukkig.
't is wennen om hele teksten te lezen zonder enkele formule..quote:Op zondag 27 april 2014 23:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik leef met je mee.
Dat vak hebben wij gelukkig niet. Nu kan het op zich wel interessant zijn om zo'n tekst te lezen, het memoriseren is niet zo interessant.
Geen link, want te lui om laptop te pakken. Maar als je op hun fb pagina terug gaat naar 2 april zie je vanzelf 2 foto's waarvan 1 over mijn "speelgoed" gaatquote:
Oh, die vond ik raar ja.quote:Op zondag 27 april 2014 23:39 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Geen link, want te lui om laptop te pakken. Maar als je op hun fb pagina terug gaat naar 2 april zie je vanzelf 2 foto's waarvan 1 over mijn "speelgoed" gaat
Wie gaat dat geven?quote:Op zondag 27 april 2014 23:41 schreef Anoonumos het volgende:
Morgen weer Honours College
The first part will be a lecture in room C6, about how proteins form complexes. That is more exciting than you ever realized!
![]()
Hele goede docent dat, wordt vast een goed college.quote:
Kan nog aangepast worden!quote:Op zondag 27 april 2014 23:45 schreef Rezania het volgende:
HeaN82 heeft deze banner gemaakt voor deze reeks, wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
Hij heeft het mooi gemaakt! Alleen vind ik dat de nadruk wat erg ligt op (bio)chemie terwijl bèta heel wat breder is. Ideaal gesproken zou elke klassieke discipline op de een of andere manier moeten zijn opgenomen. Het is maar een suggestie.quote:Op zondag 27 april 2014 23:45 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Tis ook raar en stom. Ik vond er de balle niet aan. Kindjes vonden t leuk.quote:
Ik ben vooral geïnteresseerd in de kweekhuid (ik zou graag een lapje krijgen voor wat littekens) en in het nieuwe mineraal. Je kan die trouwens toch downloaden via torrentsites? Voor wie het niet kan betalen.quote:Op zondag 27 april 2014 23:33 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
➤ Artificial skin: http://is.gd/Q9iQSX
➤ Human ageing: http://is.gd/CvUAzt
➤ Cold star: http://is.gd/q0VcsY
➤ New mineral: http://is.gd/pB0VfY
➤ Praying mantises vision: http://is.gd/OWfkWs
➤ Martian water: http://is.gd/stouI6
➤ Solar eclipse: http://is.gd/fZPXTQ
➤ Cancer-Alzheimer's link: http://is.gd/BFP9Ft
Je wil kweekhuid en mineralen downloaden via torrents? Wat?quote:Op zondag 27 april 2014 23:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben vooral geïnteresseerd in de kweekhuid (ik zou graag een lapje krijgen voor wat littekens) en in het nieuwe mineraal. Je kan die trouwens toch downloaden via torrentsites? Voor wie het niet kan betalen.
Dus wiskunde, natuurkunde, scheikunde en biologie?quote:Op zondag 27 april 2014 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hij heeft het mooi gemaakt! Alleen vind ik dat de nadruk wat erg ligt op (bio)chemie terwijl bèta heel wat breder is. Ideaal gesproken zou elke klassieke discipline op de een of andere manier moeten zijn opgenomen. Het is maar een suggestie.
quote:Op zondag 27 april 2014 23:48 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Tis ook raar en stom. Ik vond er de balle niet aan. Kindjes vonden t leuk.
En ik ben halverwege t bouwen gestopt omdat ik t ermee gehad had
Marcellus!quote:
Aja, die had ik langs zien komen, ik dacht dat het over een recentere post gingquote:Op zondag 27 april 2014 23:39 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Geen link, want te lui om laptop te pakken. Maar als je op hun fb pagina terug gaat naar 2 april zie je vanzelf 2 foto's waarvan 1 over mijn "speelgoed" gaat
Top.quote:Op zondag 27 april 2014 23:45 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
Het blad natuurlijk.quote:Op zondag 27 april 2014 23:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je wil kweekhuid en mineralen downloaden via torrents? Wat?
+ werktuigkunde (de oeringenieursdiscipline) en eklektroquote:Dus wiskunde, natuurkunde, scheikunde en biologie?
Eerst gewoon de UB proberen dan.quote:Op maandag 28 april 2014 00:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Het blad natuurlijk.
Ik gaf aan dat ik met name deze artikelen interessant vind.
Dat is toegepaste natuurkunde.quote:[..]
+ werktuigkunde (de oeringenieursdiscipline) en eklektro
Volgens mij is het dan wel aardig compleet.
Ik ageer tegen dit atoommodelquote:
http://www.cell.com/stem-(...)1%2814%2900088-5.pdf deze is het of niet? Die is gewoon openquote:Op zondag 27 april 2014 23:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben vooral geïnteresseerd in de kweekhuid (ik zou graag een lapje krijgen voor wat littekens) en in het nieuwe mineraal. Je kan die trouwens toch downloaden via torrentsites? Voor wie het niet kan betalen.
In alle eerlijkheid, dat vind ik teveel gedoe als ik het ook met 1 muisklik direct op mijn desktop kan downloaden zonder moeilijk te doen met een VPN of een USB-stick.quote:
Ik weet niet of dat natuurkundigen blij zijn met deze uitspraak maar ik ben het hier wel redelijk mee eens. Desalniettemin verdienen ze het om vermeld te worden gezien de immense invloed van deze vakgebieden op ons leven. Dit forum zou niet bestaan zonder de werktuigkunde (eerste computers met vacuümbuizen) en elektrotechniek.quote:Dat is toegepaste natuurkunde.
Oké, het tandwiel is prima voor de werktuigkunde. Nu nog iets voor elektro. Een chip of moederbord dan maar?quote:
Nee, gaaf.quote:Op maandag 28 april 2014 00:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hebben jullie trouwens al eens een flyboard in actie gezien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 28 april 2014 00:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oké, het tandwiel is prima voor de werktuigkunde. Nu nog iets voor elektro. Een chip of moederbord dan maar?
Idd. De 4 hoofddisciplines zijn goed genoeg imo.quote:Op maandag 28 april 2014 00:19 schreef Novermars het volgende:
Ik zeg dump de chip en het tandwiel, nu is hij veel te druk.
Moet hij wel als torrent verkrijgbaar zijn.quote:Op maandag 28 april 2014 00:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid, dat vind ik teveel gedoe als ik het ook met 1 muisklik direct op mijn desktop kan downloaden zonder moeilijk te doen met een VPN of een USB-stick.
[..]
Ik weet niet of dat natuurkundigen blij zijn met deze uitspraak maar ik ben het hier wel redelijk mee eens. Desalniettemin verdienen ze het om vermeld te worden gezien de immense invloed van deze vakgebieden op ons leven. Dit forum zou niet bestaan zonder de werktuigkunde (eerste computers met vacuümbuizen) en elektrotechniek.
Voor werktuigkunde kan je iets nemen waarbij verschillende disciplines van de werktuigkunde samenkomen. Of misschien iets simpels zoals een jackhammer, het liefst geanimeerd. Voor elektro denk ik aan leuke plaatjes uit de elektromagnetisme of een halfgeleider of een chip of iets dergelijks.
quote:Op maandag 28 april 2014 00:18 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Nee, gaaf.Helaas zullen we op het andere flyboard nog even moeten wachten maar tot die tijd kunnen we ons goed vermaken met deze.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je kan tot ongeveer 40 voet hoog en de sport is redelijk betaalbaar, in die zin dat de meeste mensen het zouden kunnen beoefenen als ze voldoende lang sparen om de eerste hoge investering te doen. Reken op zo'n 5000 Euro voor het flyboard zelf (veel wielrenners besteden dat aan hun fiets), geef en neem 1000 Euro, en maximaal 1500 Euro voor verplichte instructie. Ik heb deze sport toegevoegd aan mijn toch al prijzige bucketlist.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Wat dacht je van een grote bèta in het midden, roomwitte achtergrond, de 4 hoofddisciplines ieder in een eigen hoekje, en dan onderaan "studententopic"? Hoeft niet gelijk hoor.quote:
Ik had meer zoiets in gedachte.quote:
Dat is die ook en die is gemakkelijk te vinden. Een link kan ik hier om een evidente reden niet plaatsen.quote:Op maandag 28 april 2014 00:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Moet hij wel als torrent verkrijgbaar zijn.
Hierdoor geïnspireerd heb ik een ander idee: de hoofddisciplines aan de buitenkant en de toegepaste disciplines in het midden.quote:Op maandag 28 april 2014 00:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat dacht je van een grote bèta in het midden, roomwitte achtergrond, de 4 hoofddisciplines ieder in een eigen hoekje, en dan onderaan "studententopic"? Hoeft niet gelijk hoor.
quote:Op maandag 28 april 2014 00:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat dacht je van een grote bèta in het midden, roomwitte achtergrond, de 4 hoofddisciplines ieder in een eigen hoekje, en dan onderaan "studententopic"? Hoeft niet gelijk hoor.
Dude, weet je hoeveel ruimte dat inneemt?quote:Op maandag 28 april 2014 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik had meer zoiets in gedachte.
[ afbeelding ]
Ik ben het niet eens met de stelling dat het DNA onvoldoende zichtbaar wordt, iedere bèta herkent direct dat DNA.
Waarom niet die +,-,*,/ weglaten? Met wiskunde heeft dat toch weinig te maken en als je iets moois van wiskunde wil laten zien dan volstaat de formule die je in mijn gebruikersicoon ziet die veel minder ruimte in beslag neemt. In principe zou je ook de erlenemeyer en reageerbuisjes weg kunnen laten, ik denk dat je met het atoommodel zowel de natuurkunde als de scheikunde representeert aangezien het begrip hiervan voor beide vakgebieden de sleutel is.
Niet alleen ET, ook WTK. Ik heb al uitgelged waarom, ik wil die er graag bij hebben omdat heel onze technologische beschaving aan deze disciplines, samen met de pure bètawetenschappen, te danken is. Daarom verdient het m.i. een plekje in de banner.quote:Op maandag 28 april 2014 00:35 schreef Novermars het volgende:
Waarom wil je EE er zo graag op hebben? Het is vrij duidelijk dat...
Eh ja. Ik weet het niet meer.quote:
Ja, en ik krijg niet eens betaaldquote:Op maandag 28 april 2014 00:38 schreef SiIk het volgende:
Wat kunnen jullie zeiken over een header zeg
Die Hean maar een beetje z'n best doen zo midden in de nacht...
We zeiken niet, we geven aan wat wij mooi vinden. Als Hean er geen zin in heeft dan moet hij het maar aangeven en dan gebruiken we wat hij op dit moment zelf het leukst vindt. Geen probleem.quote:Op maandag 28 april 2014 00:38 schreef SiIk het volgende:
Wat kunnen jullie zeiken over een header zeg
Die Hean maar een beetje z'n best doen zo midden in de nacht...
Dus ook geen 200% nachttoeslag?quote:
Nogmaals, laat die erlenmeyer en reageerbuisjes en die +-*/ weg (voegt niets toe aangezien het een al wordt gerepresenteerd door wat anders en het ander niet wiskunde representeert) en het ruimteprobleem is opgelost.quote:Op maandag 28 april 2014 00:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dude, weet je hoeveel ruimte dat inneemt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |