Ik zal het in kleine letters zeggen om de volkswoede niet over me heen te krijgen, maar WIXIW vond ik weinig aan. Dit is leuk. Ondanks/dankzij het gestoorde sample.quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:37 schreef DO2 het volgende:
Ja? Ja, ach... Ze gaan steeds meer de electronische kant op. Ik vind het ook wel dikke prima, eigenlijk.
Het blijven helden. Ongeacht wat ze doen.
Tja, maar iedereen heeft z'n eigen smaak, en zeker bij nederlandse releases wordt die niet gestuurd door media als pitchfork, nme, spin e.d.quote:Op vrijdag 25 april 2014 08:22 schreef Pat-sounds het volgende:
Ik heb juist het idee dat er erg veel goeie Nederlandse releases zijn dit jaar!
Naive Set
Traumahelikopter (de nieuwe vind ik echt heel leuk)
Apneu
Hunting The Robot
Radar Men From The Moon
Hallo Venray
Om maar eens een greep te doen
Precies en Birth of Joy natuurlijkquote:Op vrijdag 25 april 2014 08:22 schreef Pat-sounds het volgende:
Ik heb juist het idee dat er erg veel goeie Nederlandse releases zijn dit jaar!
Naive Set
Apneu
Hunting The Robot
Radar Men From The Moon
Hallo Venray
Om maar eens een greep te doen
quote:Op vrijdag 25 april 2014 08:22 schreef Pat-sounds het volgende:
Naive Set
Apneu
Hunting The Robot
Radar Men From The Moon
Hallo Venray
quote:
quote:
quote:
Huldequote:Op vrijdag 25 april 2014 10:18 schreef Norrage het volgende:
Rita Zipora
Aafke Romeijn
Thomas Azier
Monomyth
Happy Camper
Kapok
quote:Op donderdag 24 april 2014 22:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zou het hartstikke leuk vinden als iemand mijn ongelijk bewijst, hoor.
Niet voor zover bekend. Far Nearer/Beat For is ook alweer drie jaar oud of zo.quote:Op vrijdag 25 april 2014 10:30 schreef Norrage het volgende:
Jamie XX is trouwens vet. Komt die ook met een album buiten die 4 of wat nummertjes/?
Beetje miereneukerig natuurlijk, maar Aafke Romijn en Monomyth zijn van eind vorig jaarquote:Op vrijdag 25 april 2014 10:18 schreef Norrage het volgende:
Wie was het die zei dat er niks leuks uit Nederland is dit jaar? Tchocky zeker? het is echt een geweldig jaar. Dan hebben we een Rita Zipora, een Aafke Romeijn, een Thomas Azier, een Monomyth, een Happy Camper etc etc nog niet eens genoemd! En dan hebben we ook nog briljante jazz-releases als die van Kapok. Nounou, Nederland overtreft dit jaar vooralsnog het buitenland stevig
Graag gedaanquote:Op vrijdag 25 april 2014 10:14 schreef Pat-sounds het volgende:
Birth of Joy ben ik inderdaad vergeten, ook erg leuk inderdaad. Heb nu trouwens Stefany June opstaan, ook niet verkeerd (ik kende het nog niet). Leuke tip Ranja!
Zo lineupje voor koningsnach zeg wowquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Tchock op 25-04-2014 16:45:36 ]
Wat heb je geluisterd?quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:20 schreef Maxerazzi het volgende:
Nog nooit van Customs gehoord. Heb 't net even zitten luisteren, maar ik vind het echt pure middelmaat. Soort van erbarmelijke mix tussen Interpol en The Smiths. Sorry, T, wil niet haten op je bandje, maar deze coño kan er helemaal niets mee.
Dat is hun debuutplaat. Toen hadden ze echt een flinke hype achter zichquote:
Qua locatie is het wel waar eerst PopFront zat, maar het is helemaal platgegooid dus je herkent verder niets terug.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:23 schreef kciR het volgende:
Is dit waar vroeger het cafe zat? Of hebben ze die kleine zaal er aan geplakt?
Customs heb ik een paar jaar terug wel geluisterd. Nu helemaal uit het oog verloren. Zal het weer eens aamzetten.
Dat soort infantiele humor doe ik niet aan. Zet je jezelf alleen maar mee voor lul.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:24 schreef Maxerazzi het volgende:
T, ik had nog zo gehoopt dat je met deze zou reageren:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat soort infantiele humor doe ik niet aan. Zet je jezelf alleen maar mee voor lul.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, maar eens bekijken dan met mijn architecten bril op. Kijken of ik het ook zo zou doenquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Qua locatie is het wel waar eerst PopFront zat, maar het is helemaal platgegooid dus je herkent verder niets terug.
Nieuwe Hedon is mooi geworden, trouwens. Alleen nog niet in de grote zaal geweest dus.
De gevel is niet heel erg mooi, maar wel bijzonder slim. Het is namelijk golfplaat (ongeveer het pauperste bouwmateriaal ooit) maar doordat er een rooster overheen zit met lampen er op ziet het er best... slick uit. Om maar een Nederlands woord te kiezen. Van binnen is het allemaal mooi en luxe en extreem goed geïsoleerd. Grote zaal schijnt ook een erg goed geluid te hebben.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:29 schreef kciR het volgende:
Ah, maar eens bekijken dan met mijn architecten bril op. Kijken of ik het ook zo zou doen(De gevel vind ik niet zo mooi, ben er al wel langsgereden)
Klinkt goed. Een bezoekje maar eens combineren met een leuk bandjequote:Op vrijdag 25 april 2014 17:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
De gevel is niet heel erg mooi, maar wel bijzonder slim. Het is namelijk golfplaat (ongeveer het pauperste bouwmateriaal ooit) maar doordat er een rooster overheen zit met lampen er op ziet het er best... slick uit. Om maar een Nederlands woord te kiezen. Van binnen is het allemaal mooi en luxe en extreem goed geïsoleerd. Grote zaal schijnt ook een erg goed geluid te hebben.
Het enige wat ik als blauwvinger jammer vind is dat de buste van Brood verbannen is van prominent voor de deur naar de garderobe van de kleine zaal.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:34 schreef kciR het volgende:
[..]
Klinkt goed. Een bezoekje maar eens combineren met een leuk bandje
Ruimtegebrek? Of een andere keuze. Wel een flinke stap terug ja. Nog net niet achter de coulissenquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het enige wat ik als blauwvinger jammer vind is dat de buste van Brood verbannen is van prominent voor de deur naar de garderobe van de kleine zaal.
Ik zag dit gisteren op mijn mobiel voorbij komen, en wil er alsnog op reageren. Zal het in een spoiler zetten, aangezien het pretentieus gewauwel is.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:49 schreef DO2 het volgende:
[..]
Was het Max niet die laatst zei dat Tim Hecker het grootste muzikale genie van de afgelopen 10 jaar was?
Ik geloof dat de twee goede vrienden zijn, maar ik neig dan toch eerder naar Oneohtrix.
[ Bericht 0% gewijzigd door Maxerazzi op 25-04-2014 18:12:28 ]
Zonder verder enige inhoudelijke reactie te geven: ik moest hier om lachen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:57 schreef Maxerazzi het volgende:
Harmony in Ultraviolet is het moment voor de storm, je ziet de donkere wolken naderen, proeft het in de lucht, en je staat daar maar in de stilte voor de storm, die eigenlijk helemaal geen stilte is.
Zeker welquote:Op vrijdag 25 april 2014 18:12 schreef Slobeend het volgende:
Niemand die mijn enthousiasme over de nieuwe Albarn deelt?![]()
Stilte voor de storm is bij uitstek een gezegde waar verantwoord pretentieus mee kan worden omgegaan.quote:
Niet als je vervolgens zegt dat het geen stilte is.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:14 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Stilte voor de storm is bij uitstek een gezegde waar verantwoord pretentieus mee kan worden omgegaan.
O wel, hoor, omdat de stilte extern is, niet intern.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet als je vervolgens zegt dat het geen stilte is.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:14 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
O wel, hoor, omdat de stilte extern is, niet intern.
Nee sorry, ik ben vervelend aan doen. Neemt niet weg dat ik in dit geval vind dat je wel een beetje erg zweverig doet. Mijn excuses.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:17 schreef Maxerazzi het volgende:
Het ontgaat mij serieus waarom het zó grappig is, dus leg uit.
Alles wat ik kan zeggen op A kun je beantwoorden met B, dus ik laat het hier verder bij.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:19 schreef Maxerazzi het volgende:
A. Nee, zo makkelijk maak je jezelf er niet vanaf. Voor de dag ermee.
B. Ik zei expliciet dat het pretentieus gewauwel was, luldebehanger.
Ze is hier knap en het was precies het plaatje dat ik zocht.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:22 schreef Felagund het volgende:
Wat doet Lindsay Lohan in een indie topic?
Matig, T. Je legt zelf de discussie open door wat te trollen. Prima, maar dan niet gespeeld nonchalant gaan doen en vervolgens het uit de weg gaan. Vind ik niet chic.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Alles wat ik kan zeggen op A kun je beantwoorden met B, dus ik laat het hier verder bij.
Welke discussie leg ik open? Het enige wat ik opmerkte is dat ik je 'stilte die geen stilte is' vrij hilarisch vond. En je externe/interne stilte ook. Dan kun je je van te voren wel indekken dat het pretentieus is, maar het gaat mij er om dat het als een tang op een varken slaat.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:29 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Matig, T. Je legt zelf de discussie open door wat te trollen. Prima, maar dan niet gespeeld nonchalant gaan doen en vervolgens het uit de weg gaan. Vind ik niet chic.
Ik dek me nergens in, reageerde alleen op het zweverige. En ik wil weten waarom het als een tang op een varken slaat, ja. Daar ben ik nou juist nieuwsgierig naar. Prima als je dat vindt, maar dan wil ik ook weten waarom.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Welke discussie leg ik open? Het enige wat ik opmerkte is dat ik je 'stilte die geen stilte is' vrij hilarisch vond. En je externe/interne stilte ook. Dan kun je je van te voren wel indekken dat het pretentieus is, maar het gaat mij er om dat het als een tang op een varken slaat.
Dus, wat wil je graag dat ik zeg? Moet ik een inhoudelijke discussie gaan voeren over een artiest die ik niet ken, of een semantische over een zin waar je van te voren al van zegt dat het pretentieus is (wat blijkbaar betekent dat het niet meer serieus opgevat mag worden)? Zeg het maar.
Stilte voor de storm kan alleen maar duiden op een spanning vóór een grote finale. Als het geen stilte is, is het dus niet de stilte voor de storm. Relatief gezien dan, hè, want als het eerste teringherrie is en het tweede nog steeds een grandioze finale heb je alsnog een stilte voor de storm.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:37 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik dek me nergens in, reageerde alleen op het zweverige. En ik wil weten waarom het als een tang op een varken slaat, ja. Daar ben ik nou juist nieuwsgierig naar.
Kijk, hier kan ik wat mee.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Stilte voor de storm kan alleen maar duiden op een spanning vóór een grote finale. Als het geen stilte is, is het dus niet de stilte voor de storm. Relatief gezien dan, hè, want als het eerste teringherrie is en het tweede nog steeds een grandioze finale heb je alsnog een stilte voor de storm.
Interne en externe stilte is gewoon iets waar ik absoluut niets van kan maken. Zeker op het gebied van muziek, wat enkel bestaat uit stilte en de afwezigheid daarvan. Ik hoop dat je zelf ook beseft dat het enige uitleg vergt om daar daadwerkelijk een begrijpelijke observatie van te maken.
Als je het zo uitlegt niet, in ieder geval.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:46 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Kijk, hier kan ik weet mee. [ afbeelding ]
Dan is mijn mening dat buiten het individu - waar ik het over had - het wel stil (= extern) kan zijn, maar het van binnen (= intern) qua gedachten/emoties wel degelijk al kan stormen. Dat is het enige wat ik ermee zeg. Het kan stil zijn qua geluid, maar het gevoelsmatige overschreeuwt het. Dat is trouwens ook het idee van het absurdisme van Albert Camus. De gevoelswereld staat soms als 'absurd' los van het gene wat daadwerkelijk plaatsvindt. De discrepantie tussen de stilte waarin iemand zich bevindt tegenover de gedachten die blijven stromen en de anticipatie op wat komen gaat. Is dat nou echt zó gek? Kan, hoor, maar ik vind dat wel meevallen dus.
Uiteraard niet, maar dit is dan ook iets totaal anders dan 'de stilte die geen stilte is'. Dit vind ik dan weer een beetje flauw van jou. Je zegt iets wat in mijn bescheiden mening volledig onbegrijpbaar is zonder uitleg, dan geef je vervolgens een uitleg van zeven regels en doe je het lijken alsof het mijn fout is dat ik dat niet uit je originele tien woorden kan halen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:46 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Kijk, hier kan ik weet mee. [ afbeelding ]
Dan is mijn mening dat buiten het individu - waar ik het over had - het wel stil (= extern) kan zijn, maar het van binnen (= intern) qua gedachten/emoties wel degelijk al kan stormen. Dat is het enige wat ik ermee zeg. Het kan stil zijn qua geluid, maar het gevoelsmatige overschreeuwt het. Dat is trouwens ook het idee van het absurdisme van Albert Camus. De gevoelswereld staat soms als 'absurd' los van het gene wat daadwerkelijk plaatsvindt. De discrepantie tussen de stilte waarin iemand zich bevindt tegenover de gedachten die blijven stromen en de anticipatie op wat komen gaat. Is dat nou echt zó gek? Kan, hoor, maar ik vind dat wel meevallen dus.
Valt denk ik wel mee. Het lijkt een stilte, maar is geen stilte. Ofzo.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uiteraard niet, maar dit is dan ook iets totaal anders dan 'de stilte die geen stilte is'.
Ik vind het heerlijk. Ik lijk nu vast een pretentieuze klootzak, maar ik kan genieten van zo'n discussie.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:51 schreef Norrage het volgende:
Mijn hemel wat een zweverig filosofische gebazel hier. I am lost
Nee, fair enough, maar vraag dan om een uitleg in plaats van wat trollen en daarna te ontwijken. Dat bedoelde ik. Verder ook niet jouw fout, hoor. Oké, back to slappe klets nu.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uiteraard niet, maar dit is dan ook iets totaal anders dan 'de stilte die geen stilte is'. Dit vind ik dan weer een beetje flauw van jou. Je zegt iets wat in mijn bescheiden mening volledig onbegrijpbaar is zonder uitleg, dan geef je vervolgens een uitleg van zeven regels en doe je het lijken alsof het mijn fout is dat ik dat niet uit je originele tien woorden kan halen.
Ajax zondag kampioen JODUUUHHH JODUUUUHHquote:Op vrijdag 25 april 2014 18:53 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Nee, fair enough, maar vraag dan om een uitleg in plaats van wat trollen en daarna te ontwijken. Dat bedoelde ik. Verder ook niet jouw fout, hoor. Oké, back to slappe klets nu.
Hmm, ben benieuwd. Vandaag ontvangen als cadeau van de Excelsior Supportersclub. Moet hem nog draaien.quote:Op vrijdag 25 april 2014 08:44 schreef ranja het volgende:
gister ook de nieuwe van The Kik beluisterd maar die valt me wel erg tegen... wat is dat zoetsappig geworden, alle rock'n'roll is er zo'n beetje uit.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ajax zondag kampioen JODUUUHHH JODUUUUHH
Gisteren was bizar bij ons, echt bizar. gewoon 10 cm hagel dat een uur bleef liggenquote:Op vrijdag 25 april 2014 18:53 schreef BoerBert het volgende:
Over stilte voor de storm gesproken, hier barst het straks wel even los denk ik #norrage #meteorologenkomenaanhuntrekken
Ach joh, die lui van PEC zijn nog steeds dronken man.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:55 schreef Maxerazzi het volgende:
O, het is PEC - PSV. Dat wordt nog wat.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Gisteren was bizar bij ons, echt bizar. gewoon 10 cm hagel dat een uur bleef liggen
Al zwalkt Fernandez over 't veld, dan zie ik Bruma 'm nog steeds niet afstoppen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:56 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ach joh, die lui van PEC zijn nog steeds dronken man.
Daar kan ik weinig tegen inbrengen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:57 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Al zwalkt Fernandez over 't veld, dan zie ik Bruma 'm nog steeds niet afstoppen.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:53 schreef BoerBert het volgende:
Over stilte voor de storm gesproken, hier barst het straks wel even los denk ik #norrage #meteorologenkomenaanhuntrekken
quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Gisteren was bizar bij ons, echt bizar. gewoon 10 cm hagel dat een uur bleef liggen
Ahh, wat triestquote:
Het wordt een afstraffing. Of voor PEC omdat ze nergens meer voor spelen, of voor PSV omdat Zwolle volledig ontketent is.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:55 schreef Maxerazzi het volgende:
O, het is PEC - PSV. Dat wordt nog wat.
Het viel wel mee tot je 'pretentieuze' schuin neerzettequote:Op vrijdag 25 april 2014 18:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk. Ik lijk nu vast een pretentieuze klootzak, maar ik kan genieten van zo'n discussie.
Dat was ironisch bedoeld. Inhoudsloos modewoord, er is ruim voldoende terechte kritiek op mij te leveren zonder dat soort zwakke termen te gebruiken.quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:04 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Het viel wel mee tot je 'pretentieuze' schuin neerzette
Beter is het droog in den haag tegen de tijd dat ik er ben..quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ], maar eerst even naar huis.
Jezus dat is wel schrikken zeg.quote:
Vind hem zelf niet zo, maar heb hem pas 1 keer gehad, vond Gentlemen daarentegen wel erg vet. Is wat minder elektronisch.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:35 schreef Moody het volgende:
Nieuwe album van The Afghan Whigs begint ook steeds beter te worden.
Vaker luisteren. Is minder vuil dan de albums uit de jaren '90, maar er staan enkele goede nummers op. Doen me soms denken aan Doves.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:36 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Vind hem zelf niet zo, maar heb hem pas 1 keer gehad, vond Gentlemen daarentegen wel erg vet. Is wat minder elektronisch.
Nja ben totaal niet zo van het elektronische, maar zal het nog wel eens een kans geven.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Vaker luisteren. Is minder vuil dan de albums uit de jaren '90, maar er staan enkele goede nummers op. Doen me soms denken aan Doves.
En ja....Gentlemen gaan ze inderdaad niet meer overtreffen
Ik hoor het elektronische niet zo. Het is gewoon pop/rock zoals het vandaag de dag veel wordt gemaakt. Absoluut niet geniaal, maar nummers als Algiers en Parked Outside kunnen prima in een "best of 2014 playlist".quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:43 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nja ben totaal niet zo van het elektronische, maar zal het nog wel eens een kans geven.
Nummers als Algiers en The Lottery doen mij sterk aan Doves denken. Boeit ook verder niet. Wat ik wilde zeggen is dat dit een bovengemiddeld goed album is na enkele luisterbeurten. Absoluut geen top-25 materiaal van dit jaar, maar een plek in de top-100 moet zeker haalbaar zijnquote:Op vrijdag 25 april 2014 21:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nee, elektronisch is het absoluut niet.
Vind het ook niet echt als Doves klinken, da's toch allemaal wat ruimtelijker.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:57 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik zag dit gisteren op mijn mobiel voorbij komen, en wil er alsnog op reageren. Zal het in een spoiler zetten, aangezien het pretentieus gewauwel is.Jeetje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik dacht dat ik het al bont maakte met mijn klein maar volmaakt universum vol paradoxale precisie.
Maar ik neem aan dat je dat soort teksten ook met een dikke knipoog schrijft, toch?.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
Zou wel ongemakkelijk worden als ik zei dat ik bloedserieus was, hè. Nee, zo nu en dan moet 't uit mijn systeem, prima, en dan kan ik weer lekker verder met praten over Pokémon en dat soort zaken.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:42 schreef DO2 het volgende:
[..]
Jeetje.
En ik dacht dat ik het al bont maakte met mijn klein maar volmaakt universum vol paradoxale precisie.
Maar ik neem aan dat je dat soort teksten ook met een dikke knipoog schrijft, toch?.
Dat geldt voor kunst in het algemeen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:05 schreef Maxerazzi het volgende:
Weet je, ik vind dat mensen vooral muziek 'groter' moeten maken dan 't is, en er proberen beelden aan vast te plakken. Ja, het is onnodig abstract en vergezocht, maar dat geeft er juist een beetje meer flair aan.
Eensquote:Op vrijdag 25 april 2014 22:00 schreef Moody het volgende:
Nieuwe album van Damon Albarn (Gorillaz) is ook zeer de moeite waard. Luister het nu voor het eerst en ben aangenaam verrast.
Moody heeft gesproken.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:11 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat geldt voor kunst in het algemeen.
Net zoals mensen de schoonheid van een mooi schilderij niet zien, zijn er ook mensen die de schoonheid van bepaalde muziek niet zien. Gebrek aan inlevingsvermogen, gebrek aan interesse, gebrek aan focus, gebrek aan levenservaring...het speelt allemaal mee.
Mensen die dit missen, missen niets. Mensen die wel kunnen genieten van dit soort dingen, hebben medelijden met mensen die het moeten missen.
Ja, leuke plaat, maar het individuele werk is inderdaad beter.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:11 schreef DO2 het volgende:
Wist je trouwens dat Tim Hecker en Oneohtrix samen een album hebben gemaakt?
Vind hun individuele werk beter, maar het is zeker geen slecht album.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar zwart of donkergrijs. Het feit is dat ik tot nu toe alleen maar zwarte auto's heb gehad....is nou niet echt spannend ofzoquote:Op vrijdag 25 april 2014 22:32 schreef Maxerazzi het volgende:
Zwart, ik vind witte auto's altijd maar lelijk.
Ik vind ze live beter dan op plaat...quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:25 schreef Moody het volgende:
Moet ik kaarten kopen voor DeWolff? Leuke band, maar live ook leuk?
Ik stop er wel wat geld in, omdat ik er meerdere dagen per week een halve dag in zit. Geld oppotten is zonde, liever genietenquote:Op vrijdag 25 april 2014 22:41 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik heb überhaupt weinig tot niets met auto's, dus aan mijn advies heb je niet heel veel, ben ik bang.
Gewoon een cover die overgaat in een redelijk eigen nummertje.quote:
Vond het nog een matige cover ook als ik eerlijk ben.quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Gewoon een cover die overgaat in een redelijk eigen nummertje.
Norrage, de genialiteit is ver te zoeken.
Cover van een matig nummer of een matige cover van een goed nummer?quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:23 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Vond het nog een matige cover ook als ik eerlijk ben.
Het gaat om het feit dat ze er een geinige act van maken met Daft Punk op het podium en dat het halve publiek geloof ik nog denkt dat ze het echt zijn ookquote:Op vrijdag 25 april 2014 23:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Gewoon een cover die overgaat in een redelijk eigen nummertje.
Norrage, de genialiteit is ver te zoeken.
Met die toevoeging semi-vergeef ik je het gebruik van het almachtige woord "geniaal".quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het gaat om het feit dat ze er een geinige act van maken met Daft Punk op het podium en dat het halve publiek geloof ik nog denkt dat ze het echt zijn ookwas nog een hele discussie online over het huidige hipsterpubliek dat niks meer kent of kan herkennen. Het ging me niet om de muziek
Laatste, vind het best een tofpopnummertje.quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:24 schreef Moody het volgende:
[..]
Cover van een matig nummer of een matige cover van een goed nummer?
Ik ook wel eigenlijk. Prima nummertje. Al heb ik het niet in een playlist staan omdat het al zo vaak op de radio voorbij komtquote:Op vrijdag 25 april 2014 23:28 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Laatste, vind het best een tofpopnummertje.
Staat wel op mijn telefoon, maar luister het ook bijna nooit nee, dan luister ik liever Fragments of Time van hetzelfde album.quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:29 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik ook wel eigenlijk. Prima nummertje. Al heb ik het niet in een playlist staan omdat het al zo vaak op de radio voorbij komt
Gezien het verwachtingsniveau van 72%, kon het vrijwel onmogelijk 100% meevallen. Dankzij enige hiaten, kwam het meevalpercentage op 96,4%, afgerond een zwaar verdiende 96%quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:48 schreef Kerftminister het volgende:
96%
Wanneer valt iets 96% mee in plaats van pak hem beet 93% of 100%?
Moet morgen gewoon werken.quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:52 schreef Norrage het volgende:
Geen koningsnacht voor ons alles trouwens?
Saai jah en geforceerd retro.quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:48 schreef Norrage het volgende:
Ja kan me voorstellen dat Jacco live nog wel leuk is. Op plaat daarentegen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:54 schreef Norrage het volgende:
Ik haat grote mensenmassasIk sta ook liever niet tussen 50.000 vadsige DuitsersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeker niet met een kinderwagen. Maarja, mijn vriendin heeft een oranje shirtje gekocht voor mijn zoontje, dus we moeten ff de stad in
![]()
Ja vind nutteloze feesten zoals Koningsdag en Carnaval waar iedereen maar een reden zoekt om zichzelf de tering in te zuipen, of eigenlijk niet wil vieren maar moeten want groepsdruk niks nee. Wilde bijvoorbeeld morgen eigenlijk wel de stad ingaan, maar nu het koningsdag is wil ik juist niet.quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:58 schreef Norrage het volgende:
Ik hou van "normale" drukte. Niet extreme drukte. Ik woon midden in de stad en geniet daarvan, maar dit soort massahysterie kan me gestolen worden.
Ligt ook aan de stad. In A'dam of Utrecht is het geen pretje, omdat men daar weer lekker overdrijft. Veel poehaa om niets zeg maar....quote:Op zaterdag 26 april 2014 00:09 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja vind nutteloze feesten zoals Koningsdag en Carnaval waar iedereen maar een reden zoekt om zichzelf de tering in te zuipen, of eigenlijk niet wil vieren maar moeten want groepsdruk niks nee. Wilde bijvoorbeeld morgen eigenlijk wel de stad ingaan, maar nu het koningsdag is wil ik juist niet.
Woon zelf in Den Bosch, maar daar komt altijd een hele verzameling aan mongolen op elk event af lijkt wel.quote:Op zaterdag 26 april 2014 00:13 schreef Moody het volgende:
[..]
Ligt ook aan de stad. In A'dam of Utrecht is het geen pretje, omdat men daar weer lekker overdrijft. Veel poehaa om niets zeg maar....
In een willekeurige middelgrote provinciestad is het prima vertoeven hoor
Mongolen...koningshuis....quote:Op zaterdag 26 april 2014 00:25 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Woon zelf in Den Bosch, maar daar komt altijd een hele verzameling aan mongolen op elk event af lijkt wel.
Tsja, brabant hequote:Op zaterdag 26 april 2014 00:25 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Woon zelf in Den Bosch, maar daar komt altijd een hele verzameling aan mongolen op elk event af lijkt wel.
Kane en Miss Montreal ontbreken nogquote:Op zaterdag 26 april 2014 00:29 schreef Kerftminister het volgende:
Komt trouwens een geweldige lineup deze kant op op 5 mei. Kensington, Bells of Youth en Go Back to the Zoo
Alleen dit ziet er interessant uit:
http://www.bevrijdingsfes(...)iscoll-sekou-kouyate
Die beschrijvingen ook.quote:
Is dat Hardcore ofzo?quote:Op zaterdag 26 april 2014 00:39 schreef Moody het volgende:
HARDFEST is hier gaande op het campusterrein. Die pokkeherrie is te horen op 5 kilometer afstand
Ik wil slapen ja!
Dat wordt gegarandeerd de zomerplaat.quote:Op zaterdag 26 april 2014 00:34 schreef Moody het volgende:
Nieuwe tUnE-yArDs is gelekt. Klinkt niet onaardig
Welk?quote:Op zaterdag 26 april 2014 01:20 schreef DO2 het volgende:
En dan ga ik nu maar eens die film kijken die Z zo vermakelijk vindt.
Hoe was de rest?quote:Op zaterdag 26 april 2014 01:16 schreef kciR het volgende:
Jett Rebel is dus wel echt een leuk bandje ben ik net achter gekomen. Live erg goed. Ik vind de naam kak, dus daarom links laten liggen. Wat onterecht was.
Daar niet aanwezig zijnquote:Op zaterdag 26 april 2014 00:39 schreef Moody het volgende:
HARDFEST is hier gaande op het campusterrein. Die pokkeherrie is te horen op 5 kilometer afstand
Ik wil slapen ja!
Hey TChock, iemand is positief over JRquote:Op zaterdag 26 april 2014 01:16 schreef kciR het volgende:
Jett Rebel is dus wel echt een leuk bandje ben ik net achter gekomen. Live erg goed. Ik vind de naam kak, dus daarom links laten liggen. Wat onterecht was.
The Life Aquatic with Steve Zissou van Wes Anderson.quote:
Hmm daar heb ik wel eens van gehoord ja, nog geen film van die regisseur gezien maar overal waar ik kom waar over films gepraat wordt gaat het wel over een film die 'een typische Anderson' is.quote:Op zaterdag 26 april 2014 17:20 schreef DO2 het volgende:
[..]
The Life Aquatic with Steve Zissou van Wes Anderson.
Bijzondere film. Met krankzinnige situaties, fabelachtige beelden, subtiele humor en een uitstekende cast.
Een typische Wes Anderson film, dus.
Maar het is wel een stijl waar ik helaas niet altijd helemaal in mee kan gaan.
En zonder de fantastische vertolking van Bill Murray, die je door dit doldwaze avontuur leidt,
had deze film voor mij zomaar eens slecht uit kunnen pakken.
(Wij) ik had(den) het in elk geval over Norwegian Wood.quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:56 schreef DO2 het volgende:
Oh ja, de soundtrack is idd ook geweldig. David Bowie, The Stooges, Sigur Ros... Etc.
Fantastische keuzes die de beelden die ermee gepaard gaan complementeren.
Ik klonk eerder misschien wat negatief, maar het is absoluut een film die ik iedereen kan aanraden, hoor.
Laat dat duidelijk zijn,.
Kwam overigens ook niet door die film heenquote:Op zaterdag 26 april 2014 20:05 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
(Wij) ik had(den) het in elk geval over Norwegian Wood.
Nja kwam er wel doorheen hoor, maar vond de dialogen en acties van de personages echt compleet niet te verklaren en onrealistisch in sociaal opzicht zeg maar.quote:Op zaterdag 26 april 2014 20:10 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Kwam overigens ook niet door die film heen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan daar niet zo goed tegen in films, moet voor mij sociaal gezien allemaal kloppen.
Die ene chick was overigens wel een plaatje, dat hielp wel, maar heb een aantal stukjes zitten doorskippen hoor, moet ik eerlijk bekennen.
Verder was het extreem frustrerend als muzieksnob dat ze telkens in die recordstore niet lieten zien welke platen er lagen, probeer dan altijd te kijken of ik iets herken (zoals in A Clockwork Orange)
Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/
quote:
Singel was leuk, ondanks dat het wat zoetsappig was.quote:Op zaterdag 26 april 2014 23:43 schreef Norrage het volgende:
Hey een nieuwe Ray Lamontagne op de luisterpaal.
May 5th lees ikquote:Op zondag 27 april 2014 12:29 schreef Xrenity het volgende:
Zou vandaag dan de Dave Harrington-EP uitkomen?
In de Other People pre-release?quote:
Is het wat?quote:Op zondag 27 april 2014 14:17 schreef Xrenity het volgende:
[..]
In de Other People pre-release?
/edit
Helaas, het is Nicky Sparkles.
quote:Op zondag 27 april 2014 22:10 schreef Moody het volgende:
OMG....oranje background
Rood of geel zijn kleuren, maar oranje......jeeezusss
Zoveel weinig goede nummers met "Orange". Ik noem er 1, wellicht meteen de beste..........
Dat georanje allemaal, wanneer gaat dat eens weg? Koningsdag is al lang en breed voorbij.quote:
Vandaag is de koning jarig.quote:Op zondag 27 april 2014 22:43 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dat georanje allemaal, wanneer gaat dat eens weg? Koningsdag is al lang en breed voorbij.
quote:
Poeh, zou wat zijn, een nieuwequote:
Dandy Warholsquote:Op maandag 28 april 2014 09:28 schreef Gehenna het volgende:
[..]![]()
Dat album is toch zo tof hè*nooit verwacht van hun.
*of nouja de eerste helft vooral
Ook eigenlijk hun enige album wat ik tot nu toe echt tof vind..quote:
Leek me al sterk dat ik die gemist zou hebbenquote:Op maandag 28 april 2014 09:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Poeh, zou wat zijn, een nieuwe
Nee die BBC mix dus.
Beste mix die ik ooit heb gehoord. Enige ook die ik echt regelmatig nog aanzetquote:
Ditquote:Op maandag 28 april 2014 18:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Beste mix die ik ooit heb gehoord. Enige ook die ik echt regelmatig nog aanzetIk ken onderhand bijna de hele mix ook uit mijn hoofd, zo erg dat ik de overgangen mis als ik de losse tracks tegenkom
is dat de windows xp-achtergrondquote:
Daar zag ik laatst een leuke docu over.quote:Op maandag 28 april 2014 18:29 schreef Trollscience het volgende:
[..]
is dat de windows xp-achtergrond
quote:Op maandag 28 april 2014 18:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar zag ik laatst een leuke docu over.
Meh die vond ik echt matig, kabbelde maar wat voort, terwijl ik hem wel echt anticipeerde, Glass is een geniale single.quote:Op maandag 28 april 2014 21:41 schreef Tchock het volgende:
Ik verwacht trouwens dat Mometstreepje er ook nog wel in komt, die klinkt echt geweldig, maar ik ken 'm nu nog niet genoeg om het in een lijstje te zetten
Altijd lastig wanneer het debuut nagenoeg perfect is.quote:Op maandag 28 april 2014 23:13 schreef Kerftminister het volgende:
Damn die tweede plaat van Television is ook echt een pak minder dan de eerste zeg.
Ja dat is een logisch gegeven.quote:Op maandag 28 april 2014 23:18 schreef DO2 het volgende:
[..]
Altijd lastig wanneer het debuut nagenoeg perfect is.
5 dagen geleden binnengehaald.quote:Op maandag 28 april 2014 23:23 schreef DO2 het volgende:
Ken je Pere Ubu, Kerft? Zo niet, eerste 2 albums checken.
Brucequote:Op maandag 28 april 2014 23:29 schreef Maxerazzi het volgende:
Verrek, zo is Jolene opeens goed te doen. Het origineel vind ik altijd verschrikkelijk irritant.
Jezus wat is Pitchfork toch triestquote:Op maandag 28 april 2014 23:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
Pixies op p4k ineens een 8.3; dat maakt nieuwsgierig
quote:
AAAHquote:Ed. note: This week, the reunited Pixies released their first new album in 23 years. Titled Indie Cindy, the record collects material from three EPs released over the past few months. Two of these EPs have been reviewed by Pitchfork, and both received exceptionally low marks. In the interest of avoiding redundancy with another standalone review of this material, we've instead chosen to explore the band's back catalog. Though none of the group's original albums have been reissued recently, they have never been reviewed by Pitchfork.
Alles wat nu nog komt is toch kut. Laten we kijken of we al het oude materiaal al gehad hebbenquote:Op maandag 28 april 2014 23:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, Indie Cindy heeft gewoon een 2,5. Ze hebben alleen ook de rest gereviewd
Rolling Stone doet dat ook wel eens. Albums die een kutcijfer kregen ineens hoger raten na een tijd en zo.quote:Op maandag 28 april 2014 23:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Alles wat nu nog komt is toch kut. Laten we kijken of we al het oude materiaal al gehad hebben![]()
Bij mij is het altijd de vraag of ik het iets vind. Vind Atlantis van Sun Ra bijv wel geniaal.quote:Op maandag 28 april 2014 23:32 schreef DO2 het volgende:
Vrees eigenlijk dat Pere Ubu je niet ligt, Kerft. 't Is post-punk die soms bijna richting experimentele jazz gaat.
Doet soms 'n beetje denken aan Captain Beafheart.
Ik vind het - uiteraard - geweldig.
Punt is dat er niets achter die cijfers zit. Die 1 hebben ze alleen maar gekregen omdat de plaat EP-1 heet en hoe ze aan de 2 voor EP-2 zijn gekomen kun je ook wel raden. Dat is dus bewijs dat ze hun eigen werk totaal niet serieus nemen.quote:Op maandag 28 april 2014 23:38 schreef DO2 het volgende:
Die 3 ep's van Pixies krijgen respectievelijk een 1.0, 2.0 en een 2.5 van P4K, ja.
Zwaar overdreven, natuurlijk. Maar ze zijn wel vrij slecht.
Zeker wanneer je weet waar ze vandaan komen.
Check BNW meestal sowieso wel + bekende namen waar een review van is.quote:Op maandag 28 april 2014 23:41 schreef Kerftminister het volgende:
Dat we ons nog druk maken om Pitchfork, definitie van pretentieus zou voortaan gewoon link van pitchfork site moeten zijn.
Mezelf eens wagen aan de nieuwe Damon Albarn trouwens.
Geef ze dan gewoon een eerlijk kutcijfer, of dat nou een 1,5 of een 3 of wat dan ook is.quote:Op maandag 28 april 2014 23:43 schreef DO2 het volgende:
Ik denk dat ze bij P4K gewoon niet kunnen verkroppen dat een band die eens zo geniaal was hiermee durft aan te komen. Dat is dan hun manier om daarmee om te gaan,. Vrij sneu, idd.
Ach, ergens is klooien met cijfers ook wel geinigquote:Op maandag 28 april 2014 23:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geef ze dan gewoon een eerlijk kutcijfer, of dat nou een 1,5 of een 3 of wat dan ook is.
Niet dat op dat corpssletje lettenquote:Op maandag 28 april 2014 23:47 schreef Tchock het volgende:
Over behoorlijk ongeïnspireerd gesproken er zit me toch een natte dweil aan tafel bij P&W zeg
Alles met tieten en haar een corpssletje noemen is niet heel chique. Deze fanatieke relichick is absoluut geen corpssletje.quote:Op maandag 28 april 2014 23:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Niet dat op dat corpssletje letten
Die kerel is best enthousiastquote:Op maandag 28 april 2014 23:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Alles met tieten en haar een corpssletje noemen is niet heel chique. Deze fanatieke relichick is absoluut geen corpssletje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |