SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wallpapers door Splodgenessabounds verzoekjes via PM
GoT Wallpaper 1 - Random Characters
GoT Wallpaper 2 - Random Characters
GoT Wallpaper 3 - Random Characters
GoT Wallpaper 4 - Random Characters
GoT Wallpaper 5 - Daenerys Targaryen
GoT Wallpaper 6 - 'Good' vs 'Bad'
GoT Wallpaper 7 - Jaqen H'ghar
GoT Wallpaper 9 - The Hound
Hier nog eentje van ons favoriete karakter: GoT Wallpaper 10 - The One True King
Handige Links
• De HBO-viewer's guide, een gids met alle karakters, families en gebeurtenissen in de serie.
• De fansite Winter is Coming die altijd alle laatste nieuwtjes heeft.
• Game of Thrones - Map, een gedetailleerde map van Westeros, Free Cities en alles wat daarachter ligt. Let wel, enigszins speculatief.
• History and Lore of Westeros Interessante DVD bonusmateriaal over de geschiedenis van Westeros en diens Houses.
Props voor eQual voor de karakterplaatjes.
LET OP: elke verwijzing naar de boeken (personen die nog niet meedoen in de serie, gebeurtenissen die nog plaats moeten gaan vinden) horen niet thuis in dit topic, daar is het boek/spoilertopic voor. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. De enige spoilers hier zijn bijvoorbeeld voor previews van volgende afleveringen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
De oude Daario was een enge pedofiel.quote:Op maandag 21 april 2014 15:05 schreef VMSDKR het volgende:
Ik vind het echt jammer dat Jaime een ander kapsel heeft en dat de originele Dario Nahaaris er niet meer is.
Gelukkig hebben we Samwell nog!quote:Op maandag 21 april 2014 15:15 schreef seto het volgende:
Ben ik de enige die de scenes met Daenerys echt verschrikkelijk saai vindt momenteel? Ze is zo ver verwijderd van de rest van de verhaallijnen en het is allemaal nogal cheesy. Vooral dat gedoe met die champion van Meereen, leek wel alsof ik naar een B-versie van 300 zat te kijken.
Zelfs Bran zijn verhaallijn kan me momenteel meer boeien.
Misschien moet je ophouden met kijken...quote:Op maandag 21 april 2014 15:15 schreef seto het volgende:
Ben ik de enige die de scenes met Daenerys echt verschrikkelijk saai vindt momenteel? Ze is zo ver verwijderd van de rest van de verhaallijnen en het is allemaal nogal cheesy. Vooral dat gedoe met die champion van Meereen, leek wel alsof ik naar een B-versie van 300 zat te kijken.
Zelfs Bran zijn verhaallijn kan me momenteel meer boeien.
Waarom?quote:Op maandag 21 april 2014 15:17 schreef Obama het volgende:
[..]
Misschien moet je ophouden met kijken...
Mwah, het heeft toch niets te maken met de rest van het verhaal, desnoods sla je die scenes gewoon over en kijk je de goede verhaallijnen.quote:Op maandag 21 april 2014 15:17 schreef Obama het volgende:
[..]
Misschien moet je ophouden met kijken...
quote:
Het verhaallijn van Daenerys is toch een vd betere.quote:Op maandag 21 april 2014 15:18 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Mwah, het heeft toch niets te maken met de rest van het verhaal, desnoods sla je die scenes gewoon over en kijk je de goede verhaallijnen.
Smaken verschillenquote:Op maandag 21 april 2014 15:20 schreef Obama het volgende:
[..]
[..]
Het verhaallijn van Daenerys is toch een vd betere.
Goede smaak.quote:Op maandag 21 april 2014 15:22 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Smaken verschillen
Mijn favoriet is de verzameling intriges op King's Landing. Of anders de roadtrip van Arya en de Hound.
Als je elke aflevering massale veldslagen verwacht, dan valt het misschien wat tegen. Ik heb ook wel waar verhaallijnen die me niet boeien, maar desondanks stoor ik me niet aan het tempo. Oberyn is echt een leuke toevoeging, heerlijke scène met Tywin. Alleen Sam mag wel verdwijnen wat mij betreft.quote:Op maandag 21 april 2014 15:37 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb nog geen moment gehad dat ik GoT keek en het traag vondHoe krijg je dat voor elkaar
Sam en Gilly? Gilly ugly? Nee joh.quote:
Hoe dan alles zit haar continue mee en dan doet ze alsof dat haar prestatie isquote:Op maandag 21 april 2014 15:20 schreef Obama het volgende:
[..]
[..]
Het verhaallijn van Daenerys is toch een vd betere.
Dit idd. Vind het ook wel een toffe verhaallijn hoor, maar het mag d'r wel eens een keer goed tegen zitten.quote:Op maandag 21 april 2014 16:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe dan alles zit haar continue mee en dan doet ze alsof dat haar prestatie is
Serves her rightquote:Op maandag 21 april 2014 17:19 schreef Peunage het volgende:
Je zou bijna medelijden krijgen met Cersei.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
why? puur rationele benadering, hij gaat toch dood en heeft niks aan het zilver, the hound kan er best ver mee komenquote:Op maandag 21 april 2014 17:34 schreef Erasmo het volgende:
Hound is wel in mijn achting gezakt, als je er zo zeker van bent dat ze de winter niet overleven gun ze dan een snellere dood dan uitputting door honger en kou.
ik heb dat serieus bijna elke aflevering.quote:Op maandag 21 april 2014 15:37 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb nog geen moment gehad dat ik GoT keek en het traag vondHoe krijg je dat voor elkaar
quote:Op maandag 21 april 2014 17:56 schreef tostitomaatkaas het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hoezo misplaatst?quote:
Jaime komt nu over als een nare verkrachterquote:Op maandag 21 april 2014 18:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
hoezo misplaatst?
jaimie, cersie, kaarsen en het lijk van hun oudste zoon, romantischer kan haast niet!
Mwah, zo hard stribbelde Cersei nou ook weer niet tegen.quote:Op maandag 21 april 2014 18:17 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Jaime komt nu over als een nare verkrachter.
Ik durfde dat ook niet te tikken, omdat ik bang was anders compleet niet PC over te komenquote:Op maandag 21 april 2014 18:19 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mwah, zo hard stribbelde Cersei nou ook weer niet tegen.
Ok, ik besef me dat dat klinkt alsof ik YAY RAPE denk, maar je snapt wat ik bedoel.
Al die feministen die flippen nu, maar ze hadden het iets duidelijker moeten maken dat Cersei op een gegeven moment wél wilde.quote:Op maandag 21 april 2014 18:19 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mwah, zo hard stribbelde Cersei nou ook weer niet tegen.
Ok, ik besef me dat dat klinkt alsof ik YAY RAPE denk, maar je snapt wat ik bedoel.
Waarom had dat precies gemoeten?quote:Op maandag 21 april 2014 18:25 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Al die feministen die flippen nu, maar ze hadden het iets duidelijker moeten maken dat Cersei op een gegeven moment wél wilde.
Omdat Jaime nu voor velen als een kutvent overkomt, terwijl het in het boek vrij anders gaat.quote:
Rape-boksquote:Op maandag 21 april 2014 18:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik durfde dat ook niet te tikken, omdat ik bang was anders compleet niet PC over te komen
Mwoah, ik weet niet of dat de algemene consensus is heur. Jaime wordt volgens mij gezien als iemand die hopeloos verliefd is en gedreven wordt door die liefde. Wat dan wel weer klopt met het boek. Bij Khal Drogo was het veel erger, daar leek Dany echt door verkracht te worden de eerste keer, terwijl dat niet zo was. Maar nu hou ik weer op met vergelijkingen tussen boek en serie.quote:Op maandag 21 april 2014 18:35 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Omdat Jaime nu voor velen als een kutvent overkomt, terwijl het in het boek vrij anders gaat.Maarja.
Dat komt omdat het in de boeken via de POV van Jaime gaat en niet via de derde persoon.quote:Op maandag 21 april 2014 18:35 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Omdat Jaime nu voor velen als een kutvent overkomt, terwijl het in het boek vrij anders gaat.Maarja.
Selmy zal Dany wel helpen herinneren hoe het allemaal precies gegaan is.quote:Op maandag 21 april 2014 19:28 schreef karton2 het volgende:
Iets wat me net pas te binnen schoot...
...Jamie Lannister is de Kingslayer omdat hij The Mad King heeft gedood.
De echte naam van The Mad King was Aerys Targaryen.
Nu heb ik de stamboom er even bijgepakt en die laat zien dat Aerys Targaryen de vader was van Daenerys Targaryen en van haar broer (die ene die gedood is door dat gesmolten goud over z'n hoofd te gieten).
Dus als Daenerys (al die namen ook..) succesvol Westeros weet binnen te vallen dan is Jamie in het bijzonder De Lul.
Echter heb ik Daenerys alleen maar horen praten over haar recht op de Iron Throne en geen woord over het wreken van haar vaders' moordenaar.
Dat zal het inderdaad wel zijn.quote:Op maandag 21 april 2014 19:29 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Selmy zal Dany wel helpen herinneren hoe het allemaal precies gegaan is.De snitch!
Jorah vocht trouwens zeker ook aan de kant van de Rebellion?
Dat is natuurlijk onzin. En alsof Jamie zo'n goede band met zijn broer heeft...quote:Op maandag 21 april 2014 13:59 schreef De_Nater het volgende:
Er is natuurlijk wel de context: 'Why did I fell in love with a hatefull woman?' Ze vraagt Jamie daarvoor om zijn eigen broer te vermoorden, je zou kunnen zeggen dat het eigen schuld, dikke bult is...
In de boeken wordt het duidelijk gemaakt dat ze het toch wel goed met elkaar kunnen vinden. Daarnaast verkrachtte hij haar ook niet in het boek.quote:Op maandag 21 april 2014 19:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. En alsof Jamie zo'n goede band met zijn broer heeft...
Dat had ik inmiddels begrepen ja. Ik doe maar alsof die hele verkrachting niet gebeurd is.quote:Op maandag 21 april 2014 19:45 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
In de boeken wordt het duidelijk gemaakt dat ze het toch wel goed met elkaar kunnen vinden. Daarnaast verkrachtte hij haar ook niet in het boek.
D&D
Zo moet het bij de meeste vrouwen beginnen he. Probeer het maar eens.quote:Op maandag 21 april 2014 19:48 schreef Mani89 het volgende:
Dit was ook helemaal geen verkrachting, soms moet je gewoon een beetje overtuigingskracht gebruiken.
Dit was wel verkrachting en als je dat niet ziet dan ben je een engerd. Ze riep meermaals nee, Jamie ging door. Ze stribbelde tegen. Het was smakeloos. Punt.quote:Op maandag 21 april 2014 19:48 schreef Mani89 het volgende:
Dit was ook helemaal geen verkrachting, soms moet je gewoon een beetje overtuigingskracht gebruiken.
Wedden dat ze de volgende keer geen nee meer zegt.quote:Op maandag 21 april 2014 19:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dit was wel verkrachting en als je dat niet ziet dan ben je een engerd. Ze riep meermaals nee, Jamie ging door. Ze stribbelde tegen. Het was smakeloos. Punt.
Zeik toch niet, als dit al een verkrachting is mogen ze mij wel de gevangenis in gooien.quote:Op maandag 21 april 2014 19:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dit was wel verkrachting en als je dat niet ziet dan ben je een engerd. Ze riep meermaals nee, Jamie ging door. Ze stribbelde tegen. Het was smakeloos. Punt.
Dat beweren de leden van stichting Martijn ook.quote:Op maandag 21 april 2014 19:52 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Wedden dat ze de volgende keer geen nee meer zegt.
Trollquote:Op maandag 21 april 2014 20:01 schreef Leafeon672 het volgende:
Dit was echt de beste aflevering ooit![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ga nu stoppen met kijken, want er zal geen enkele aflevering meer komen die die nog kan overtreffen.
Feminist van de derde generatie gespotquote:Op maandag 21 april 2014 19:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
ik werd opgewonden door de scenequote:Op maandag 21 april 2014 19:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Kuch, spoilers.quote:Op maandag 21 april 2014 20:00 schreef Khaleesi het volgende:
Cersei zal wel effe snel zwanger moeten raken om het verhaal weer volgens de boeken te krijgen ofzo...
Wat heb ik gemistquote:Op maandag 21 april 2014 20:00 schreef Khaleesi het volgende:
Cersei zal wel effe snel zwanger moeten raken om het verhaal weer volgens de boeken te krijgen ofzo...
quote:Op maandag 21 april 2014 19:54 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Zeik toch niet, als dit al een verkrachting is mogen ze mij wel de gevangenis in gooien.
Nee, heb mezelf wel gespoilerd maar dit is een oprechte gok. Hoeft dus heul niet waar te wezen.quote:Op maandag 21 april 2014 20:13 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Oh, ik heb de boeken niet gelezen, ik nam aan dat jij dat wel had gedaan.
quote:Op maandag 21 april 2014 19:54 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Zeik toch niet, als dit al een verkrachting is mogen ze mij wel de gevangenis in gooien.
Ah, oké, en inderdaad.quote:Op maandag 21 april 2014 20:14 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Nee, heb mezelf wel gespoilerd maar dit is een oprechte gok. Hoeft dus heul niet waar te wezen.
Maar zou wel grappig zijn als er uit heel deze ongepaste scene een kind voort zou komen.
Helemaal niet aangedacht eigenlijkquote:Op maandag 21 april 2014 20:14 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Nee, heb mezelf wel gespoilerd maar dit is een oprechte gok. Hoeft dus heul niet waar te wezen.
Maar zou wel grappig zijn als er uit heel deze ongepaste scene een kind voort zou komen.
Ik ga het gelijk nachecken in de Asoiaf wiki.quote:
Kan ze iemand mooi beschuldigen van verkrachtingquote:Op maandag 21 april 2014 20:18 schreef Timwonnacott het volgende:
Waarom zou ze zwanger moeten raken, ze heeft geen man dus van wie moet men denken dat dat kind afkomstig is dan?
Precies, dat zeg ik.quote:Op maandag 21 april 2014 20:24 schreef JaqenHghar het volgende:
Al die mensen die ineens het opnemen voor Cersei.Zijn jullie ineens allemaal vergeten waar dat mens toe in staat is?
Laat dat mens aub zsm doodvallen
quote:Op maandag 21 april 2014 20:24 schreef JaqenHghar het volgende:
Al die mensen die ineens het opnemen voor Cersei.Zijn jullie ineens allemaal vergeten waar dat mens toe in staat is?
Laat dat mens aub zsm doodvallen
quote:Op maandag 21 april 2014 20:32 schreef Poesopstokje het volgende:
There was no tenderness in the kiss he returned to her, only hunger. Her mouth opened from his tongue. 'No...not here. The septons...' 'The Others can take the septons.'...She pounded on his chest with feeble fists, muttering about the risk, the danger, about her father, about the septons, about the wrath of the gods. He never heard her'"
"Hurry," she was whispering now, "quickly, quickly, now, do it now, do me now. Jaime, Jaime, Jaime." Her hands helped guide him. "Yes," Cersei said as he thrust, "my brother, sweet brother, yes, like that, yes, I have you, you’re home now, you’re home now, you’re home."
JackHerrer©
Uit het boek. Jaime is geen verkrachter, punt.
Het gaat me helemaal niet om Cerseimaar om het feit dat Jaime nu zo wordt neergezet.
En dit is het laatste wat ik er over zeg
GRRMquote:Op maandag 21 april 2014 20:32 schreef Poesopstokje het volgende:
There was no tenderness in the kiss he returned to her, only hunger. Her mouth opened from his tongue. 'No...not here. The septons...' 'The Others can take the septons.'...She pounded on his chest with feeble fists, muttering about the risk, the danger, about her father, about the septons, about the wrath of the gods. He never heard her'"
"Hurry," she was whispering now, "quickly, quickly, now, do it now, do me now. Jaime, Jaime, Jaime." Her hands helped guide him. "Yes," Cersei said as he thrust, "my brother, sweet brother, yes, like that, yes, I have you, you’re home now, you’re home now, you’re home."
JackHerrer©
Het gaat me helemaal niet om Cerseimaar om het feit dat Jaime nu zo wordt neergezet.
ik zei toch cersei en jaimie weer 1, zo moet je het bekijkenquote:Op maandag 21 april 2014 20:32 schreef Poesopstokje het volgende:
JackHerrer©
HET IS MAAR EEN SERIEquote:Op maandag 21 april 2014 20:37 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh oh oh trouwens! Er werd en opmerking gemaakt dat Jaime in gevangenschap ook iemand heeft vermoord, toen bij Robb en Cat.
Was ook heul niet zo in't boek
quote:Op maandag 21 april 2014 20:37 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh oh oh trouwens! Er werd en opmerking gemaakt dat Jaime in gevangenschap ook iemand heeft vermoord, toen bij Robb en Cat.
Jaime is al van Cerseiquote:
Le edgy XDDquote:Op maandag 21 april 2014 20:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Cersei
Vrouwen die denken een mening te mogen hebben
Gewoon luisteren naar mannen. Niks mis mee.
Een hetze tegen #TeamLannister, het is een grof schandaal.quote:Op maandag 21 april 2014 20:37 schreef Poesopstokje het volgende:
Tegen Jaime danquote:Op maandag 21 april 2014 21:11 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Een hetze tegen #TeamLannister, het is een grof schandaal.
Vind het vooral wel leuk dat een Nederlander nu die rol heeft overgenomenquote:Op maandag 21 april 2014 15:06 schreef Mani89 het volgende:
[..]
De oude Daario was een enge pedofiel.
[ afbeelding ]
Jammer alleen dat hij piest en niet Dany op d'r hurken gaat, dat was pas geinig geweest. Verder wel een toffe actie van Daarioke.quote:Op maandag 21 april 2014 21:22 schreef Natalie het volgende:
Vind het vooral wel leuk dat een Nederlander nu die rol heeft overgenomen
Boek spoiler:quote:Op maandag 21 april 2014 21:26 schreef Weakling het volgende:
[..]
Jammer alleen dat hij piest en niet Dany op d'r hurken gaat, dat was pas geinig geweest. Verder wel een toffe actie van Daarioke.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 april 2014 22:40 schreef kipknots het volgende:
[..]
Boek spoiler:Dat was prachtig jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee, niet slavenhandelaar, poacher. (stroper dus, wat niet mag daar)quote:Op maandag 21 april 2014 19:38 schreef karton2 het volgende:
[..]
Dat zal het inderdaad wel zijn.
Hij is de enigste van die groep die de meest recente kennis over Westeros heeft. Hij weet echter niet dat Joffrey de pijp uit is, niet dat dit echt een groot verschil maakt trouwens...
Tywin Lannister is de enigste die echt bezig lijkt te zijn met de Targaryens.. ik wil die kop van Jamie wel eens zien als hij te weten komt dat er een invasieleger aan de andere kant van de zee klaar staat
Van Jorah weet ik niet al te veel.. behalve dat hij ernstig in de friendzone zit en een voormalig slavenhandelaar is.
Nope, hij had een stel stropers opgepakt, maar in plaats van ze te berechten had hij ze verkocht als slaven.quote:Op maandag 21 april 2014 22:57 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Nee, niet slavenhandelaar, poacher. (stroper dus, wat niet mag daar)
Oooh ja, nu zie ik het. Was een tijdje geleden alweer.quote:Op maandag 21 april 2014 22:59 schreef kipknots het volgende:
[..]
Nope, hij had een stel stropers opgepakt, maar in plaats van ze te berechten had hij ze verkocht als slaven.
Precies.quote:Op maandag 21 april 2014 23:13 schreef Cheiron het volgende:
Lol, wat een gedoe om die scene tussen de Lannister-kinders zeg. De hele serie zit vol met het meest gruwelijke geweld (ongeboren foetussen worden om het leven gebracht, kinderen worden vermoord en gemarteld, etc etc), maar met deze scene is de grens bereikt. Wat een compleet arbitrair moment om moeilijk over te doen zeg.
Om nog maar te zwijgen over het kamp "Jaime wordt niet goed neergezet". Come on..
Ben benieuwd hoe de Tumblrfeministeren erop gaan reagerenquote:Op maandag 21 april 2014 23:13 schreef Cheiron het volgende:
Lol, wat een gedoe om die scene tussen de Lannister-kinders zeg. De hele serie zit vol met het meest gruwelijke geweld (ongeboren foetussen worden om het leven gebracht, kinderen worden vermoord en gemarteld, etc etc), maar met deze scene is de grens bereikt. Wat een compleet arbitrair moment om moeilijk over te doen zeg.
Om nog maar te zwijgen over het kamp "Jaime wordt niet goed neergezet". Come on..
welke scene preciesquote:Op maandag 21 april 2014 23:13 schreef Cheiron het volgende:
quote:Op maandag 21 april 2014 23:13 schreef Cheiron het volgende:
Apart wel, hadden ze gewoon zo kunnen doen om nog weer ff over te brengen hoe twisted ze beide zijnquote:Op maandag 21 april 2014 20:32 schreef Poesopstokje het volgende:
JackHerrer©
Ze was nog niet eens geboren toen Aerys vermoord werd hé ...quote:Op maandag 21 april 2014 19:28 schreef karton2 het volgende:
Iets wat me net pas te binnen schoot...
...Jamie Lannister is de Kingslayer omdat hij The Mad King heeft gedood.
De echte naam van The Mad King was Aerys Targaryen.
Nu heb ik de stamboom er even bijgepakt en die laat zien dat Aerys Targaryen de vader was van Daenerys Targaryen en van haar broer (die ene die gedood is door dat gesmolten goud over z'n hoofd te gieten).
Dus als Daenerys (al die namen ook..) succesvol Westeros weet binnen te vallen dan is Jamie in het bijzonder De Lul.
Echter heb ik Daenerys alleen maar horen praten over haar recht op de Iron Throne en geen woord over het wreken van haar vaders' moordenaar.
+1quote:Op maandag 21 april 2014 23:13 schreef Cheiron het volgende:
Ik hoop dat dat een grap was.quote:Op dinsdag 22 april 2014 00:10 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
+1
Er zijn gruwelijkere misdaden te vinden in de serie, zoals bijvoorbeeld het accent van Carice.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 00:27 schreef MouzurX het volgende:
Had gehoopt op de draken aan het einde... beetje abrupt einde vond ik.
Ja en de volgende aflevering zal je zien dat de stad al is overgenomen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 00:28 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Smaakt naar meer, heb net dat einde nog een keer terug gekregen.
Heerlijk altijd die Khaleesi momenten, mag alleen wel eens een keer wat langer zijn.
Als ze al in een aflevering zit is het meestal maar heel even
Die is voor mij nu hoofddader nummer 1quote:Op dinsdag 22 april 2014 00:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik vraag mij af of Littlefinger niks te maken heeft met de moord op Joffrey. De ontsnapping van Sansa was wel heel erg gepland blijkbaar ...
Ik denk dat het toch best duidelijk is nu.quote:Op dinsdag 22 april 2014 00:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik vraag mij af of Littlefinger niks te maken heeft met de moord op Joffrey. De ontsnapping van Sansa was wel heel erg gepland blijkbaar ...
Dat, ik dacht dat het wel heel duidelijk was idd.quote:Op dinsdag 22 april 2014 00:31 schreef seto het volgende:
[..]
Ik denk dat het toch best duidelijk is nu.
Sansa bij hem krijgen nadat zij eerst niet mee wilde met hem.quote:
Vond het wel een passend einde, je weet precies wat er gebeurt en een lange uitgerekte veldslag zou te lang duren lijkt me.quote:Op dinsdag 22 april 2014 00:27 schreef MouzurX het volgende:
Er zijn simpelere manieren om iemand uit de stad te krijgen, het vermoorden van de koning hoort niet echt in dat rijtje thuis.quote:Op dinsdag 22 april 2014 00:36 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Sansa bij hem krijgen nadat zij eerst niet mee wilde met hem.
In een aantal afleveringen is al tussen neus en lippen door gezegd dat je de Iron Bank maar beter te vriend kan houden (in de vorige aflevering zei Tywin dat hij niet bang is voor de Iron Bank, waarna Olenna zei dat hij toch wel slimmer was dan dat te geloven), omdat ze nergens zullen stoppen om hun geld terug te krijgen en desnoods je vijanden financieren. Aangezien ze in Kings Landing grote schulden hebben bij de bank denk ik dat Davos ze zo probeert over te halen om Stannis te financieren.quote:Op dinsdag 22 april 2014 00:11 schreef schijffie het volgende:
Wat zou Ser Davos, the Pirate Smuggler eigenlijk van plan zijn? Geld lenen van Bravos?
Goed advies, een wijze filosoofkoningquote:Op dinsdag 22 april 2014 00:50 schreef Skillstorm het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van Tywin die Tommen bijpraat/brainwashed over het koning zijn?
Dat was haast te overduidelijkquote:Op dinsdag 22 april 2014 01:08 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Goed advies wel ja.
Maar goed, is wel een beetje 'onder controle houden' ook .
Sansa werd natuurlijk goed in de gaten gehouden, beetje chaos creëren helpt dan wel. En nu heeft hij de dochter van de vrouw die hij altijd wilde, toch?quote:Op dinsdag 22 april 2014 00:42 schreef schijffie het volgende:
[..]
Er zijn simpelere manieren om iemand uit de stad te krijgen, het vermoorden van de koning hoort niet echt in dat rijtje thuis.
Valt ook wel mee toch? Ser Dontos, the Fool kon haar ook gewoon de ketting geven. Het creëren van chaos kan ook op andere manieren.quote:Op dinsdag 22 april 2014 02:34 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Sansa werd natuurlijk goed in de gaten gehouden, beetje chaos creëren helpt dan wel. En nu heeft hij de dochter van de vrouw die hij altijd wilde, toch?
Waarom niet eigenlijk? Er kunnen zo veel redenen zijn die we nog niet weten.quote:Op dinsdag 22 april 2014 03:34 schreef schijffie het volgende:
[..]
Valt ook wel mee toch? Ser Dontos, the Fool kon haar ook gewoon de ketting geven. Het creëren van chaos kan ook op andere manieren.
Desondanks kan ik me inderdaad wel voorstellen dat het of, voor Baelish een leuk extraatje is, of dat hij er juist op aangedrongen heeft om haar de stad uit te krijgen.
Want ik kan me niet echt voorstellen dat Baelish de uiteindelijke verantwoordelijke is voor het plan Joffrey te vermoorden.
Opoe Tyrell had daar wel het antwoord op, de bank of Braavos kan de Lannisters op de knieën krijgenquote:Op dinsdag 22 april 2014 00:11 schreef schijffie het volgende:
Wat zou Ser Davos, the Pirate Smuggler eigenlijk van plan zijn? Geld lenen van Bravos?
quote:Op dinsdag 22 april 2014 00:27 schreef MouzurX het volgende:
Ik geloof dat ze ook ongesteld is als Jaime haar neemtquote:Op maandag 21 april 2014 20:32 schreef Poesopstokje het volgende:
JackHerrer©
Cersei lijkt me niet de persoon die iets laat gebeuren als ze het echt niet wil. En zo fanatiek vond ik haar nou ook weer niet tegenstribbelen, dus om die incest nou meteen als verkrachting te bestempelen...quote:Op maandag 21 april 2014 23:22 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe de Tumblrfeministeren erop gaan reageren. Die zullen wel weer aankomen met hun 'verkrachtingscultuur'
.
Ja, want zo werkt het in GoTquote:Op dinsdag 22 april 2014 07:49 schreef Natalie het volgende:
en Baelish wilde iets voor Sansa doen nu haar moeder is overleden?
Ondanks al het geweld hebben sommige mensen nog wel gevoel in hun mik.quote:
Baelish is echter wel de laatste die iets niet uit puur eigenbelang zou doen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 07:52 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ondanks al het geweld hebben sommige mensen nog wel gevoel in hun mik.
^quote:Op dinsdag 22 april 2014 07:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Baelish is echter wel de laatste die iets niet uit puur eigenbelang zou doen.
Als Olenna en Baelish in het complot zitten dan heeft Tywin er ook meer mee te maken. Niemand wilde nog een mad king, nu met Tommen kan Tywin die zo bewerken zoals die wil. Met Joffrey was het wachten totdat het een keer verkeerd ging. Baelish heeft altijd al een Stark vrouw voor zich zelf gewild. Orlenna zal wel een huwlijk tusssen Tommen en Margaery krijgen. Win win situatie voor iedereen. De vraag is alleen nog of Tywin zijn zoon Tyrion gaat redden.quote:Op dinsdag 22 april 2014 07:49 schreef Natalie het volgende:
Kan me niet voortellen dat Baelish er niets mee te maken heeft. Het kwam niet toevallig goed uit dat Joffrey stierf op het moment dat Fool Sansa kwam halen. Die ketting (die Baelish gemaakt heeft, en waarvoor hij Fool betaald heeft om hem aan Sansa te geven) heeft er iets mee te maken.
Olenna heeft die steen gepakt, dat hebben we gezien.
Wie weet wilde Olenna van Joffrey af, en Baelish wilde iets voor Sansa doen nu haar moeder is overleden? Samenwerking tussen Olenna en Baelish?
Over de draken had Tywin het vorige seizoen ook al over met Joffrey.quote:Op dinsdag 22 april 2014 07:26 schreef Nielsch het volgende:
Niet gedacht dat Tywin Lannister zo op de hoogte zou zijn over wat er allemaal speelt in Westeros en daarbuiten. Natuurlijk ook wel logisch maar t was voor het eerst dat hij die zaken ook echt benoemde als (lange termijn) problemen. Derhalve toch een opvallend momentje.
Je bedoelt Tully en hij had altijd al een Tully kunnen krijgen. De zus van Catelyn had vroeger ook een oogje op hem.quote:Op dinsdag 22 april 2014 08:09 schreef janspj het volgende:
[..]
Als Olenna en Baelish in het complot zitten dan heeft Tywin er ook meer mee te maken. Niemand wilde nog een mad king, nu met Tommen kan Tywin die zo bewerken zoals die wil. Met Joffrey was het wachten totdat het een keer verkeerd ging. Baelish heeft altijd al een Stark vrouw voor zich zelf gewild. Orlenna zal wel een huwlijk tusssen Tommen en Margaery krijgen. Win win situatie voor iedereen. De vraag is alleen nog of Tywin zijn zoon Tyrion gaat redden.
Yup, hij heeft meerdere malen verklaard overal spionnen te hebben.quote:Op dinsdag 22 april 2014 08:11 schreef janspj het volgende:
[..]
Over de draken had Tywin het vorige seizoen ook al over met Joffrey.
Spuit 11.quote:Op dinsdag 22 april 2014 07:49 schreef Natalie het volgende:
Kan me niet voortellen dat Baelish er niets mee te maken heeft. Het kwam niet toevallig goed uit dat Joffrey stierf op het moment dat Fool Sansa kwam halen. Die ketting (die Baelish gemaakt heeft, en waarvoor hij Fool betaald heeft om hem aan Sansa te geven) heeft er iets mee te maken.
Wie weet wilde Olenna van Joffrey af, en Baelish wilde iets voor Sansa doen nu haar moeder is overleden? Samenwerking tussen Olenna en Baelish?
Bedankt Sherlock.quote:Op dinsdag 22 april 2014 07:49 schreef Natalie het volgende:
Wie zegt dan dat Baelish er niets mee te maken heeft?quote:Op dinsdag 22 april 2014 07:49 schreef Natalie het volgende:
I know, maar toen kreeg ik niet het idee dat hij er heel serieus mee bezig was. Nu is hij al op politiek niveau bezig met een alliantie smeden met Dorne om die dreigingen te kunnen weerstaan.quote:Op dinsdag 22 april 2014 08:11 schreef janspj het volgende:
[..]
Over de draken had Tywin het vorige seizoen ook al over met Joffrey.
Klopt ja. Maar hij wilde toch altijd Catelyn? En nu heeft Bealish Sansa haar dochter. Geloof voor geen seconden dat hij haar heeft bevrijd omdat Balisch ooit om Catelyn gaf.quote:Op dinsdag 22 april 2014 08:43 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Je bedoelt Tully en hij had altijd al een Tully kunnen krijgen. De zus van Catelyn had vroeger ook een oogje op hem.
The Mountain heeft toch alleen zijn zus en haar kinderen afgeslacht?quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:25 schreef Nielsch het volgende:
Wat ik wel vaag vond, prins Oberyn was in de veronderstelling dat de Targaryen kinderen door de Mountain zijn geslacht. Nu vertelde Tywin dat een van hen nog leeft en zelfs draken heeft en hij geeft amper een reactie... Of was dat gesprekje niet tussen Tywin en Oberyn. Ik ben ff in de war.
Zijn zus was toch getrouwd met een Targaryan... Maar niet met de Mad King dan... Dat dacht ik ff. Vandaar dat ik dacht dat die kinderen dus Daenerys en Rhaegar waren.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:27 schreef Rossdale het volgende:
[..]
The Mountain heeft toch alleen zijn zus en haar kinderen afgeslacht?
Het stukje over de Targaryens ging volgens mij over het volk van Dorne dat ze vroeger heeft kunnen verslaan en dat daarom Tywin graag een alliantie met Dorne wil. Volgens mij haal je nu twee verhalen door elkaar
Juist niet, ze vroeg zich af of ze misschien 'cursed' was en vond het allemaal verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:46 schreef Verbodsbord het volgende:
Werd er niets iets gezegd waardoor duidelijk werd dat Margaery achter de dood van Joffrey zat? Iets in dat gesprek met d'r oma of ze nu koningin is?
Damn ik heb me nooit bedacht dat Dany ook uit incest is geborenquote:Op dinsdag 22 april 2014 09:35 schreef Khaleesi het volgende:
Aerys Targaryen en Rhaella Targaryen (dus incest) hadden samen drie kinderen: Rhaegar, Viserys en Daenerys.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 07:31 schreef Nielsch het volgende:
Bovendien als een meisje maar een paar keer nee zegt is het geen verkrachting. Dat moet minstens 10x. Ik heb geteld, zat ze niet aan.
Daarom zal ze zo gek als een ui eindigen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:13 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Damn ik heb me nooit bedacht dat Dany ook uit incest is geboren
Wincest.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:13 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Damn ik heb me nooit bedacht dat Dany ook uit incest is geboren
Dat Viserys en Daenerys zijn ontkomen is toch redelijk bekend?quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:25 schreef Nielsch het volgende:
Wat ik wel vaag vond, prins Oberyn was in de veronderstelling dat de Targaryen kinderen door de Mountain zijn geslacht. Nu vertelde Tywin dat een van hen nog leeft en zelfs draken heeft en hij geeft amper een reactie... Of was dat gesprekje niet tussen Tywin en Oberyn. Ik ben ff in de war.
Zo gek als een ui. Mooi.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:27 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Daarom zal ze zo gek als een ui eindigen.
Aan de andere kant zegt oma wel aan het einde dat Marg goed werk heeft geleverd met Joff en dat de volgende makkelijker zal zijn.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:50 schreef Jivis het volgende:
Juist niet, ze vroeg zich af of ze misschien 'cursed' was en vond het allemaal verschrikkelijk.
Goed werk als in, je was een goede vrouw voor hem. Niet als in, je hebt m mooi omgelegd.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:15 schreef Weakling het volgende:
[..]
Aan de andere kant zegt oma wel aan het einde dat Marg goed werk heeft geleverd met Joff en dat de volgende makkelijker zal zijn.
quote:
quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:15 schreef Weakling het volgende:
[..]
Aan de andere kant zegt oma wel aan het einde dat Marg goed werk heeft geleverd met Joff en dat de volgende makkelijker zal zijn.
Echt he?quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:20 schreef GGMM het volgende:
[..]
hoe sommigen hier het voor elkaar krijgen nog steeds de serie te volgen en niet verward te zijn afgehaakt is mij een raadsel.
Het was Baelish die ervoor zorgde dat haar vader onthoofd werd hè, dat was door zijn verraadquote:Op dinsdag 22 april 2014 07:52 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ondanks al het geweld hebben sommige mensen nog wel gevoel in hun mik.
Wat hij precies met Sansa wil is wel een vraag. En als hij haar uit de klauwen van Joffrey redt om er zelf beter van te worden, wat wil hij met haar? Of wordt hij ook weer door iemand betaald om haar de stad uit te smokkelen?
Crime passionelle? Hij was verliefd op Catelyn, maar die was van Ned. Dus Ned z'n kop eraf.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het was Baelish die ervoor zorgde dat haar vader onthoofd werd hè, dat was door zijn verraad
Littlefinger kennende zit er een groter plan achter dan alleen geilen op Sansa...quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Crime passionelle? Hij was verliefd op Catelyn, maar die was van Ned. Dus Ned z'n kop eraf.
En nu Catelyn dood is, tja, dan maar de dochter?
Baelish bedoel je? Heb me er ook enorm aan geirriteerd, sloeg nergens op.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:49 schreef Ang3l het volgende:
Wat me echt enorm opviel: godscrisis, overacting much in die eerste scene?
vorig jaar zat ie in een talkshow en werd hem die vraag gesteld, hij heeft als hij het zelf ff niet meer weet tijdens het schrijven een superfan van het eerste uur die hij altijd kan bellen met vragenquote:Op dinsdag 22 april 2014 09:54 schreef Norrage het volgende:
Als je dit allemaal leest, toch wel knap dat GRRM het allemaal op een rijtje houdt en dat er toch weinig dingen zijn die niet kloppen
Wow ja dat is ook wel een goeie eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:07 schreef planethugo het volgende:
[..]
Maar hoe zich dat verder ontwikkelt. Geen flauw idee. Dat tyrion gepakt is als dader komt hem ook goed uit, want als hij sterft dan is Sansa als erfgenaam van winterfell weer beschikbaar als echtgenote.
hij weet veel maar dit kan hij (bijna) onmogelijk weten, al weet hij wel dat Arya nog leeft. Maar die is toch jonger dan Sansa dus die is geen bedreiging voor zijn plannen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:24 schreef BaasBanaan het volgende:
Ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat Littlefinger weet dat Bran en Rickon nog leven.
Ik weet niet hoe het chronologisch allemaal loopt. Het is in het Dreadfort in ieder geval bekend. Of Littlefinger het weet zal er voornamelijk aan liggen hoeveel tijd er daadwerkelijk tussen de scenes met Roose/Ramsay/Theon en de handelingen van Littlefinger zat.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:29 schreef planethugo het volgende:
[..]
hij weet veel maar dit kan hij (bijna) onmogelijk weten, al weet hij wel dat Arya nog leeft. Maar die is toch jonger dan Sansa dus die is geen bedreiging voor zijn plannen.
Roose Bolton weet het pas net en heeft van Tywin de macht gekregen over het noorden, totdat een kind van sansa en tyrion groot genoeg is om het over te nemen. Hij heeft er dus geen enkel belang bij om aan de grote te klok te hangen dat er toch nog stark jongens in leven zijnquote:Op dinsdag 22 april 2014 12:37 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het chronologisch allemaal loopt. Het is in het Dreadfort in ieder geval bekend. Of Littlefinger het weet zal er voornamelijk aan liggen hoeveel tijd er daadwerkelijk tussen de scenes met Roose/Ramsay/Theon en de handelingen van Littlefinger zat.
Deze ronde nog geen vervanging voor Joffrey dus.quote:Op dinsdag 22 april 2014 07:27 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze ook ongesteld is als Jaime haar neemt.
Als je de serie kijkt en dat niet weet ben je af. Dan mag je niet meer verder kijken.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:51 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Dat Viserys en Daenerys zijn ontkomen is toch redelijk bekend?
Ja hij ja. Mensen mensen zeg, ik zat me er zo aan te storenquote:Op dinsdag 22 april 2014 12:07 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Baelish bedoel je? Heb me er ook enorm aan geirriteerd, sloeg nergens op.
Nee, dit was echt de eerste keer. Alsof zijn karakteromschrijving ineens bestond uit een cliche kinderlokker, maar dan zonder busje. Vreselijk.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja hij ja. Mensen mensen zeg, ik zat me er zo aan te storen
Was me nooit eerder zo hard opgevallen, of ik was t vergeten (want hij was al een tijd uit beeld).
huh wat?quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja hij ja. Mensen mensen zeg, ik zat me er zo aan te storen
Was me nooit eerder zo hard opgevallen, of ik was t vergeten (want hij was al een tijd uit beeld).
Door het verdwijnen van Sansa lijkt Tyrion nog schuldiger en dat is natuurlijk in zijn voordeel.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:07 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Littlefinger kennende zit er een groter plan achter dan alleen geilen op Sansa...
Nee.quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:15 schreef Skillstorm het volgende:
Ben ik de enige die geil werd toen Dany 'Fire' riep?
Het verschrikkelijke overacten van Baelish in de eerste scene.quote:
Neequote:Op dinsdag 22 april 2014 13:15 schreef Skillstorm het volgende:
Ben ik de enige die geil werd toen Dany 'Fire' riep?
Ik vind dat totaal geen overacting, zoals hierboven mij gezegd past dat echt perfect bij het personagequote:Op dinsdag 22 april 2014 14:07 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het verschrikkelijke overacten van Baelish in de eerste scene.
Voor mij is het altijd een beetje gissen naar de tijd die ergens voorbij is gegaan. Soms is een reis van een paar weken zo gepiept, terwijl een paar andere personages een heel seizoen over een paar dagen doen. Dus ik heb geen idee of Roose het pas net weet, of daar ook alweer de nodige tijd overheen is. En die grote klok heeft Littlefinger niet nodig natuurlijk. Als ergens iemand iets weet, loop je het risico dat Littlefinger het weet. In dit geval zijn dat de mensen die Roose achter de Starks aangestuurd heeft.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:39 schreef planethugo het volgende:
[..]
Roose Bolton weet het pas net en heeft van Tywin de macht gekregen over het noorden, totdat een kind van sansa en tyrion groot genoeg is om het over te nemen. Hij heeft er dus geen enkel belang bij om aan de grote te klok te hangen dat er toch nog stark jongens in leven zijn
Ik bedoel 'bekend in Westeros', niet 'bekend bij de kijker'. Als je als kijker niet weet dat een van de hoofdpersonen leeft, heb je een tapijt over je TV hangen en je geluid uit.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:47 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Als je de serie kijkt en dat niet weet ben je af. Dan mag je niet meer verder kijken.
Er is niks op tegen om te mogen verwachten dat personages constant zijn in hun accent en/of articulatie e.d. Als een Littlefinger ineens heel anders praat dan valt dat op en dat is m.i. net zo storend als een recast van bijv. the Mountain of Daario. En dan mag daar best wel wat van gezegd worden.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:35 schreef gazhims3lv het volgende:
Mensen die nu janken over Baelish janken normaal gesproken over Carice. Lekker laten janken dus.
ik ga ervanuit dat het gewoon zo is zoals het in de serie getoond wordt. Dat het blijkbaar in de boeken vaak met flashbacks gaat boeit dan verder niet zoquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:38 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Voor mij is het altijd een beetje gissen naar de tijd die ergens voorbij is gegaan. Soms is een reis van een paar weken zo gepiept, terwijl een paar andere personages een heel seizoen over een paar dagen doen. Dus ik heb geen idee of Roose het pas net weet, of daar ook alweer de nodige tijd overheen is. En die grote klok heeft Littlefinger niet nodig natuurlijk. Als ergens iemand iets weet, loop je het risico dat Littlefinger het weet. In dit geval zijn dat de mensen die Roose achter de Starks aangestuurd heeft.
Je bevestigt onze vooroordelen, door meteen weer te zeiken over Carice. Leukquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:41 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Er is niks op tegen om te mogen verwachten dat personages constant zijn in hun accent en/of articulatie e.d. Als een Littlefinger ineens heel anders praat dan valt dat op en dat is m.i. net zo storend als een recast van bijv. the Mountain of Daario. En dan mag daar best wel wat van gezegd worden.
Dat gegrom van Baelish is een merkbare verandering ten opzichte van seizoen 1 en 2 die wat mij betreft overduidelijk is ingezet in de eerste ep. van vorig seizoen toen Sansa en Shae verhaaltjes bij bootjes zaten te verzinnen en LF er bij kwam staan.
Dat is niet janken om het janken, het is gewoon feit. En hij klinkt er ongeloofwaardig door. Gewoon jammer.
Carice haar accent is trouwens onveranderd slecht gebleven, dat moet ik haar meegeven. Sjappoo daarvoor.![]()
Over Carice van Ruttequote:Op dinsdag 22 april 2014 14:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je bevestigt onze vooroordelen, door meteen weer te zeiken over Carice. Leuk
Achja, waar hebben we het over.
En dat terwijl ik eigenlijk helemaal niks met of tegen Carice heb...quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je bevestigt onze vooroordelen, door meteen weer te zeiken over Carice. Leuk
Achja, waar hebben we het over.
Over tijdje is hij verteerd door de vele complotten en vergaan tot een soort gollem.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:53 schreef planethugo het volgende:
[..]
ik ga ervanuit dat het gewoon zo is zoals het in de serie getoond wordt. Dat het blijkbaar in de boeken vaak met flashbacks gaat boeit dan verder niet zo
en over Littlefinger, misschien gaat ie juist steeds geheimzinniger praten hoe meer hij met complotten bezig is
Ik neem aan dat je de volgorde bedoelt. Daar ga ik ook grotendeels vanuit ja. Maar je weet alsnog niet hoeveel tijd er steeds voorbij is gegaan. Misschien is het alweer een paar weken geleden dat we Roose de jacht heeft geopend op Bran en Rickon.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:53 schreef planethugo het volgende:
[..]
ik ga ervanuit dat het gewoon zo is zoals het in de serie getoond wordt. Dat het blijkbaar in de boeken vaak met flashbacks gaat boeit dan verder niet zo
en over Littlefinger, misschien gaat ie juist steeds geheimzinniger praten hoe meer hij met complotten bezig is
Ja okay, dat kan. Maar hoezo is dan de volgende makkelijker? Als in: wanneer de volgende kerel die je trouwt dood gaat doet het minder pijn? Mogelijk, maar blijven dan wel vreemde woorden. Zeg dan dat je een goede vrouw voor hem was en niet dat je goed "werk" geleverd hebt.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:18 schreef HostiMeister het volgende:
Goed werk als in, je was een goede vrouw voor hem. Niet als in, je hebt m mooi omgelegd.
tja het was natuurlijk ook geen pure liefde hequote:Op dinsdag 22 april 2014 15:22 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ja okay, dat kan. Maar hoezo is dan de volgende makkelijker? Als in: wanneer de volgende kerel die je trouwt dood gaat doet het minder pijn? Mogelijk, maar blijven dan wel vreemde woorden. Zeg dan dat je een goede vrouw voor hem was en niet dat je goed "werk" geleverd hebt.
Jeetje, ok, let op: Jof was een ontzettende motherfucker, Marg deed haar best (werk) om een goede vrouw voor hem te zijn om haar doel (koningin worden) te realiseren. Dus de volgende (ik gok Tommen) is niet zo'n klootzak en dan is het niet zo moeilijk (makkelijker).quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:22 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ja okay, dat kan. Maar hoezo is dan de volgende makkelijker? Als in: wanneer de volgende kerel die je trouwt dood gaat doet het minder pijn? Mogelijk, maar blijven dan wel vreemde woorden. Zeg dan dat je een goede vrouw voor hem was en niet dat je goed "werk" geleverd hebt.
Ik zeg ook niet dat het moeilijk is. Mijn interpretatie ligt gewoon iets anders. Zo kwam het op mij over alsof oma bedoelde dat de volgende makkelijker voor Marge zou zijn, niet dat de volgende koning an sich een makkelijker persoon gaat worden.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:24 schreef HostiMeister het volgende:
Jeetje, ok, let op: Jof was een ontzettende motherfucker, Marg deed haar best (werk) om een goede vrouw voor hem te zijn om haar doel (koningin worden) te realiseren. Dus de volgende (ik gok Tommen) is niet zo'n klootzak en dan is het niet zo moeilijk (makkelijker).
Is toch niet zo moeilijk, lijkt me?
Makkelijker om je bij in te likken. Best. Zelfde laken één pak.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:31 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het moeilijk is. Mijn interpretatie ligt gewoon iets anders. Zo kwam het op mij over alsof oma bedoelde dat de volgende makkelijker voor Marge zou zijn, niet dat de volgende koning an sich een makkelijker persoon gaat worden.
Marge bij Tommen? Ah ja, waarom niet, er zijn gekkere dingen gebeurt en Tywin had het er al over dat ie een koningin moest hebben aan zijn zijde.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:31 schreef HostiMeister het volgende:
Makkelijker om je bij in te likken. Best. Zelfde laken één pak.
Nou goed, als zij zo per se koningin wil zijn lijkt me dat de enige optie. Daar sloeg het in mijn ogen althans op.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:36 schreef Weakling het volgende:
[..]
Marge bij Tommen? Ah ja, waarom niet, er zijn gekkere dingen gebeurt en Tywin had het er al over dat ie een koningin moest hebben aan zijn zijde.
Nonsens. Er is een verschil tussen janken over overacting en acteerprestaties dan janken over een accentquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:35 schreef gazhims3lv het volgende:
Mensen die nu janken over Baelish janken normaal gesproken over Carice. Lekker laten janken dus.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:01 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Over tijdje is hij verteerd door de vele complotten en vergaan tot een soort gollem.
Dat Baelish verhaal kan ik nog een klein beetje inkomen.. (Niet mee eens, maar ik snap waar het vandaan komt)quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:42 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nonsens. Er is een verschil tussen janken over overacting en acteerprestaties dan janken over een accentIk heb niets tegen het accent van Carice, integendeel. Of dat nu al constant was met Baelish of nu pas, geen idee. Ik heb me er iig nooit ZO erg aan gestoord, tot op de aflevering van afgelopen weekend. Wat een geschmier zeg. En dat mag best heel erg IC zijn, maar ik hou er niet van.
Mayce Williams (Arya) viel me ook negatief op deze week. Maar het is met kind-acteurs natuurlijk altijd lastig als die ouder worden, hoe hun acteertalent gaat ontwikkelen. Vandaar ook dat de rol van Tommen is overgenomen nu hij (denk ik) een grotere rol gaat krijgen.
Michiel vind ik overigens een goede recast
Waarom is dat onzin? Dat is persoonlijk. MIJ viel ze negatief op. En ik doel niet op dat "Fatherrrr!" gedoe. Ik stoorde me aan haar deze aflevering en vond 'r niet zo leuk/goed als dat ik normaal vind. Dat kan toch? Ik vind dat haar zeer sterke presentatie van andere seizoenen tanende is.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:50 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Dat Baelish verhaal kan ik nog een klein beetje inkomen.. (Niet mee eens, maar ik snap waar het vandaan komt)
Dat Macie Williams negatief op zou vallen is echt totale onzin.. Die zet echt gewoon altijd een sterke prestatie neer. In deze ep moest ze iemand spelen die ze niet was(dochter van) en dat deed ze gewoon prima.
Als ze die bandieten overleven vind ik sowieso dat The Hound het zilver moet teruggeven, want dan heeft hij ongelijk en is er geen grond meer om het zilver überhaupt te stelen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:58 schreef Khaleesi het volgende:
Van Maisie was me dan weer niks negatiefs bijgebleven.
Ik herkende in dat boerendochtertje wel een oud artikel wat ik afgelopen zomer voorbij zag komen "meisje X gecast voor GoT", alsof ze up and coming was...
Dat ze dan 5 seconden screentime + 0 lines krijgt, ja dat had ik niet verwacht...
Of ze moet haar pa nog komen wreken en het zilver terugjatten, dat zou wel baas zijn...![]()
In een rustigere aflevering ben ik ook minder overdonderd waardoor ik meer tijd heb om op acteren te lettenquote:Op dinsdag 22 april 2014 15:58 schreef Khaleesi het volgende:
Van Maisie was me dan weer niks negatiefs bijgebleven.
Vond ook dat ze prima acteerde, maar het was voor mij wel voor het eerst dat ik de verhaallijn van haar de saaiste vond. Arya kan me niet zoveel meer boeien eerlijk gezegd. Geldt eigenlijk wel voor de hele Stark clan (of wat er nog van over is).quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:50 schreef gazhims3lv het volgende:
Dat Macie Williams negatief op zou vallen is echt totale onzin.. Die zet echt gewoon altijd een sterke prestatie neer. In deze ep moest ze iemand spelen die ze niet was(dochter van) en dat deed ze gewoon prima.
Zo hoop ik eigenlijk ook dat heel die Gilly nu permanent uit beeld is.quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:04 schreef Weakling het volgende:
[..]
Vond ook dat ze prima acteerde, maar het was voor mij wel voor het eerst dat ik de verhaallijn van haar de saaiste vond. Arya kan me niet zoveel meer boeien eerlijk gezegd. Geldt eigenlijk wel voor de hele Stark clan (of wat er nog van over is).
De volgende is makkelijker omdat het Tommen is. Tommen is makkelijker dan Joffrey, lijkt mij.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:22 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ach, die wordt gewoon tot prostitutie gedwongen en dan kind gaat de sloot inquote:Op dinsdag 22 april 2014 16:07 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Zo hoop ik eigenlijk ook dat heel die Gilly nu permanent uit beeld is.
Ik heb stiekem wel een beetje een zwak voor naief bedeesd gansje Gillyquote:Op dinsdag 22 april 2014 16:07 schreef Khaleesi het volgende:
Zo hoop ik eigenlijk ook dat heel die Gilly nu permanent uit beeld is.
Lijkt mij ook, dat dat bedoeld was. Zat alleen ff ".... maar oma, Tommen is toch nog wel een beeeeetje jong voor Margaery hoor!" maar dat was al snel weg toen ik me besefte dat ze in Westeros het niet zo nauw nemen met leeftijdenquote:Op dinsdag 22 april 2014 16:08 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
De volgende is makkelijker omdat het Tommen is. Tommen is makkelijker dan Joffrey, lijkt mij.
Ach en de stap van de vrouw van een koning die zich gedraagt als een kind, naar de vrouw van een koning die nog echt een kind is, is niet zo groot toch?quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:14 schreef Ang3l het volgende:
Lijkt mij ook, dat dat bedoeld was. Zat alleen ff ".... maar oma, Tommen is toch nog wel een beeeeetje jong voor Margaery hoor!" maar dat was al snel weg toen ik me besefte dat ze in Westeros het niet zo nauw nemen met leeftijden
hoax! acent van baelish boeit me niet, accent van carice voor de serie ook niet, maar het is een feit dat dat accent NL is, wat door sommigen hier werd ontkend.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:35 schreef gazhims3lv het volgende:
Volgens de GoT-wiki is hij ongeveer 12. Hoe oud trouwt men in Westeros? 14? 16? Dat is nog te overzien.quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, dat dat bedoeld was. Zat alleen ff ".... maar oma, Tommen is toch nog wel een beeeeetje jong voor Margaery hoor!" maar dat was al snel weg toen ik me besefte dat ze in Westeros het niet zo nauw nemen met leeftijden
Tywin lijkt er trouwens ook beter op geworden, door de dood van Joffrey. Tommen is jonger en dus heeft ie nu veel langer nog iets te zeggen. Plus dat Tommen ook iets gehoorzamer lijkt (leuke uitleg/les van Tywin trouwens)Nee, die Tywin is dan misschien een kleinzoon kwijt, echt rouwig lijkt ie er niet om
Je zou er bijna iets van gaan denken.
Het is ook een accent van Asshai'i. Met je feiten.quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hoax! acent van baelish boeit me niet, accent van carice voor de serie ook niet, maar het is een feit dat dat accent NL is, wat door sommigen hier werd ontkend.
(en elke keer dat iemand over de discussie zeurt is dat een reden om hier weer iets over te posten, uiteraard)
Is die 12 dan boek-got of serie-got? Want de serie heeft geloof ik de mensen wel iets ouder gemaakt af en toe? Ach, zo lang is dat niet wachten nee. En trouwens, als er gras op staat kun je voetballen toch? Rekt t niet dan scheurt t wel, en wat gescheurd is moet genaaid worden!quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:27 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Volgens de GoT-wiki is hij ongeveer 12. Hoe oud trouwt men in Westeros? 14? 16? Dat is nog te overzien.
Serie-GoT, die is het boekvrije topic.quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Is die 12 dan boek-got of serie-got? Want de serie heeft geloof ik de mensen wel iets ouder gemaakt af en toe? Ach, zo lang is dat niet wachten nee. En trouwens, als er gras op staat kun je voetballen toch? Rekt t niet dan scheurt t wel, en wat gescheurd is moet genaaid worden!
O wacht. We hebben t niet over Renley Tyrell maar over Margaery![]()
Weet ik ook wel, maar dat weerhoudt sommigen er niet van alsnog boek-dteials te vermelden. Plus dat iemand op de wiki had gekeken voor de leeftijd van Tommen en DAARVAN vroeg ik me dus af of dat de serie-leeftijd/wiki was of niet.quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:40 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Serie-GoT, die is het boekvrije topic.
quote:Renly was trouwens een Baratheon.
Waarschijnlijk omdat ze allebei naakt in bed lagen?quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Weet ik ook wel, maar dat weerhoudt sommigen er niet van alsnog boek-dteials te vermelden. Plus dat iemand op de wiki had gekeken voor de leeftijd van Tommen en DAARVAN vroeg ik me dus af of dat de serie-leeftijd/wiki was of niet.
[..]O ja. Ik bedoelde Loras
Hoe kan IK die nou door elkaar halen
Don't even get me started on that Oberyn scene guuuuuurl!quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:12 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze allebei naakt in bed lagen?
Wel slecht eigenlijk ja, die deal. Tywin gooit er effe een "ich habe es nicht gewusst" in en gelijk zijn ze weer matties ___!quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind de "deal" tussen Oberyn en Tywin wel een onverwachte trouwens.
Bruiloft?quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:56 schreef Khaleesi het volgende:
En die Oberyn komt ook nog eens 15 jaar (!) na de rebellion aankakken??? Rare timing..
Waarom 15 jaar wachten dan? En waarom niet komen met een leger? Die Oberyn komt stampvoetend binnen van "ik haat alle Lannisters" en 10 minuten later staat er een pact waarbij ie naar alle waarschijnlijkheid Tommen en Tywin's bitch/voetveeg wordt voor de komende tijd in de small council... Ik kan het maar moeilijk rijmen.quote:
Nou, ik betwijfel of matties het goede woord isquote:Op dinsdag 22 april 2014 17:52 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Wel slecht eigenlijk ja, die deal. Tywin gooit er effe een "ich habe es nicht gewusst" in en gelijk zijn ze weer matties ___!En zitten ze ineens samen in de council. Blijf het vreemd vinden.
Hij schuift gewoon de schuld op de Mountain, maar dat zou iedereen wss doen...quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:18 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Tywin was ook echt niet geloofwaardig. Alsof hij the Mountain eens even gaat straffen zodat Oberyn rechtvaardigheid krijgt voor Elia. The Mountain, zo'n beetje de sterkste zwaardvechter van Westeros... Die wil Tywin echt niet kwijt.
Ned was traag in zijn hoofd, maar hij was wel slim. Samen met Daenerys, Tywin en misschien Rob de beste leiders in deze serie. Tyrion misschien ook, maar ik kan niet echt zeggen of hij echt ooit heeft geleid, van een paar bezoekjes aan de small council afgezien dan...quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:20 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Hij schuift gewoon de schuld op de Mountain, maar dat zou iedereen wss doen...
Dat die Oberyn er vervolgens intrapt, vind ik maar vreemd. Hij laat Tywin gewoon vrijuit gaan...
Staat wat dat betreft dan weer lijnrecht op Ned, die Tywin enemy of the realm verklaarde voor wat de Mountain allemaal uitspookte in het land...
Is Ned dan zo slim of Oberyn zo dom? Of andersom???
Je geeft duidelijk een andere invulling aan het begrip "slim" dan de makers van de serie. "Eervol", jazeker, maar slim???quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:46 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Ned was traag in zijn hoofd, maar hij was wel slim. Samen met Daenerys, Tywin en misschien Rob de beste leiders in deze serie. Tyrion misschien ook, maar ik kan niet echt zeggen of hij echt ooit heeft geleid, van een paar bezoekjes aan de small council afgezien dan...
Omdat ze met hun leger volkomen kansloos waren geweest? Kom op, dat kan je zelf toch ook wel bedenken? Alsof de Martells het eventjes alleen opnemen tegen de Baratheons, Lannisters en Starks. Soms moet je een opportunist zijn.quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:04 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Waarom 15 jaar wachten dan? En waarom niet komen met een leger? Die Oberyn komt stampvoetend binnen van "ik haat alle Lannisters" en 10 minuten later staat er een pact waarbij ie naar alle waarschijnlijkheid Tommen en Tywin's bitch/voetveeg wordt voor de komende tijd in de small council... Ik kan het maar moeilijk rijmen.
Andersom waarschijnlijk. Jij gaat er wel heel makkelijk vanuit dat Oberyn hem vrijuit laat gaan. Volgens mij zijn je verwijten over Oberyn en Co. meer een reflectie van jezelf.quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:20 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dat die Oberyn er vervolgens intrapt, vind ik maar vreemd. Hij laat Tywin gewoon vrijuit gaan...
Staat wat dat betreft dan weer lijnrecht op Ned, die Tywin enemy of the realm verklaarde voor wat de Mountain allemaal uitspookte in het land...
Ik wel...quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:59 schreef Mani89 het volgende:
Kreeg Dany hier trouwens een orgasme?
[ afbeelding ]
Ik weet niet of ik het daarmee eens ben, het was de stommiteit van Jeoffrey die ervoor zorgde dat hij zijn hoofd verloor. Hij was natuurlijk iets te veel van vertrouwen toen hij de brief aanbood waarin stond dat hij de regent zou worden totdat Jeoffrey oud genoeg zou zijn, maar dat is wellicht de enige domme zet geweest.quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:59 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Je geeft duidelijk een andere invulling aan het begrip "slim" dan de makers van de serie. "Eervol", jazeker, maar slim???
Oberyn heeft zn hoofd nog...quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:20 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Domme zetten als in "niet weten hoe het spelletje werkt of er bewust niet aan mee willen doen". Zo waren er natuurlijk meer, zoals Baelish vertrouwen, en niet ingaan op Renly's aanbod e.d.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:33 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het daarmee eens ben, het was de stommiteit van Jeoffrey die ervoor zorgde dat hij zijn hoofd verloor. Hij was natuurlijk iets te veel van vertrouwen toen hij de brief aanbood waarin stond dat hij de regent zou worden totdat Jeoffrey oud genoeg zou zijn, maar dat is wellicht de enige domme zet geweest.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:33 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het daarmee eens ben, het was de stommiteit van Jeoffrey die ervoor zorgde dat hij zijn hoofd verloor. Hij was natuurlijk iets te veel van vertrouwen toen hij de brief aanbood waarin stond dat hij de regent zou worden totdat Jeoffrey oud genoeg zou zijn, maar dat is wellicht de enige domme zet geweest.
In het Targaryen-tijdperk had het een 50/50 kans van slagen gehad. Afhankelijk van hoe de goden hun "toss" beslisten. Dan was het woord van de Koning gewoon voldoende geweest, zeker aangezien Ned niet als wreed of incompetent werd gezien.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:39 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Domme zetten als in "niet weten hoe het spelletje werkt of er bewust niet aan mee willen doen". Zo waren er natuurlijk meer, zoals Baelish vertrouwen, en niet ingaan op Renly's aanbod e.d.
Baelish vertrouwen schaar ik onder die ene domme zet, je mag mijn geheugen even opfrissen wat Renly's aanbod betreft: wat was dat aanbod? (en wanneer?)quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:39 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Domme zetten als in "niet weten hoe het spelletje werkt of er bewust niet aan mee willen doen". Zo waren er natuurlijk meer, zoals Baelish vertrouwen, en niet ingaan op Renly's aanbod e.d.
Schijt aan eer en wetten! Pak een zwaard en pak de troon!quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:44 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Baelish vertrouwen schaar ik onder die ene domme zet, je mag mijn geheugen even opfrissen wat Renly's aanbod betreft: wat was dat aanbod? (en wanneer?)
Hij heet niet voor niets viperquote:Op dinsdag 22 april 2014 18:51 schreef padlarf het volgende:
Oberyn wacht gewoon geduldig zijn moment af, en maakt er ondertussen het beste van voor zijn huis.
Oja, die gast. Ik denk dat ik hier dan moet herhalen wat ik eerder zei: hij is traag in zijn hoofd, maar wel slim. De domme zetten die hij hier doet hebben mijns inziens vooral te maken met de vaart waarin hij nu beslissingen moet nemen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:45 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Schijt aan eer en wetten! Pak een zwaard en pak de troon!
een heist!!!quote:Op dinsdag 22 april 2014 00:11 schreef schijffie het volgende:
True that.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:55 schreef Ugjerke het volgende:
En laten we niet vergeten dat Westeros geen draken op komst zou hebben gehad, als men naar Ned had geluisterd.
why?quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:55 schreef Ugjerke het volgende:
En laten we niet vergeten dat Westeros geen draken op komst zou hebben gehad, als men naar Ned had geluisterd.
quote:'Game of Thrones' schrijver over controversiële scène
22-04-2014 11:26 | BronJim Pedd
*** Let op dit bericht bevat mogelijk spoilers ***
Mocht je de aflevering van Game of Thrones van gisteren niet gezien hebben, dan waarschuwen we: spoilers vanaf hier. De aflevering, met de titel Breaker of Chains, bevat een zeer controversiële scène, waar sommige mensen niet bepaald positief op gereageerd hebben.
Op de plek waar King Joffrey (Jack Gleeson) opgebaard ligt, praten Jaime (Nikolaj Coster-Waldau) en Cersei (Lena Headey) met elkaar. Dan besluit hij haar te verkrachten. In het boek zit ook een dergelijke scène, maar is de seks niet zo onvrijwillig als we in de serie zien.
Schrijver George R.R. Martin, die de boekenserie A Song of Ice and Fire schreef, waar de serie op gebaseerd is, ging in een nieuwe post op zijn blog in op de scène. ”In de boeken is Jaime niet aanwezig bij het overlijden van Joffrey, en inderdaad, Cersei is bang dat ook hij dood is. En dan is hij daar plotseling voor haar. Hij is gehavend en veranderd, maar nog altijd Jaime. De tijd en plaats is totaal niet gepast en Cersei is bang dat iemand hen ontdekt, maar wil hem net zo graag als hij haar.
De hele dynamiek is in anders in de serie, waar Jaime al een paar weken terug is, en hij en Cersei elkaar meermaals gezien hebben en vaak ruzie maken. De setting is dezelfde, maar geen van de personages staat er precies hetzelfde voor als in de boeken. Daarom hebben Dan & David mogelijk besloten de scène een andere draai te geven. Maar dat is gewoon hoe ik ernaar kijk, we hebben er nooit over gesproken.
Ook schreef ik de scène vanuit het perspectief van Jaime. Dus de lezer zit in zijn hoofd en leest over zijn gedachten. In de televisieserie kijk je altijd van buitenaf. Je weet niet wat iemand denkt of voelt, alleen wat ze zeggen en aan het doen zijn.
Als de serie iets van het dialoog van Cersei uit het boek behouden had, dan zou er een andere indruk achtergelaten zijn. Maar dat dialoog werd gevormd door de omstandigheden van het boek, uitgesproken door een vrouw die haar liefde voor het eerst sinds lange tijd ziet, terwijl ze bang was dat hij dood was. Ik weet niet zeker of dat gewerkt zou hebben in de nieuwe tijdlijn.
Dat is alles wat ik hierover kan zeggen. De scène was altijd verontrustend bedoeld… maar ik vind het wel erg als mensen om de verkeerde redenen verontrust zijn geraakt.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
hoe is dat een probleem?quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:16 schreef Tanin het volgende:
Het probleem is niet de scene, er gebeuren wredere dingen in GoT, het probleem is niet dat Jaime seks heeft met Cersei, ogenschijnlijk tegen haar wil, we weten allemaal dat die slet eigenlijk niets liever heeft dan die paarsgepunte lans van d'r broer.
Het probleem is juist dat we weten dat ze het wil, en dat jongens daarom zouden kunnen denken dat meisjes die "nee" roepen het eigenlijk wel willen, net als Cersei.
Hoezo niet?quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:55 schreef Ugjerke het volgende:
Omdat dat meestal niet het geval is. Cersei is een uitzondering, niet een voorbeeld voor de meerderheid. Er worden op dit moment al genoeg dames lastig gevallen door heren "omdat ze het eigenlijk wel wilden"quote:
Wat een onzin zeg. Dit is echt zeiken om het zeiken.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:19 schreef Tanin het volgende:
[..]
Omdat dat meestal niet het geval is. Cersei is een uitzondering, niet een voorbeeld voor de meerderheid. Er worden op dit moment al genoeg dames lastig gevallen door heren "omdat ze het eigenlijk wel wilden"
Doordat Robert uiteindelijk wel die meid wilde vermoorden werd haar gif aangeboden (wat werd ontdekt) waardoor Drago uiteindelijk het besluit nam om voor zijn Khaleesi op te komen en te zorgen dat zijn Khaleesi een ijzeren troon krijgt.quote:
beetje ver gezochtquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:23 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Doordat Robert uiteindelijk wel die meid wilde vermoorden werd haar gif aangeboden (wat werd ontdekt) waardoor Drago uiteindelijk het besluit nam om voor zijn Khaleesi op te komen en te zorgen dat zijn Khaleesi een ijzeren troon krijgt.
beetje ver gezocht ditquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:19 schreef Tanin het volgende:
[..]
Omdat dat meestal niet het geval is. Cersei is een uitzondering, niet een voorbeeld voor de meerderheid. Er worden op dit moment al genoeg dames lastig gevallen door heren "omdat ze het eigenlijk wel wilden"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |