Ik weet niet of ik het daarmee eens ben, het was de stommiteit van Jeoffrey die ervoor zorgde dat hij zijn hoofd verloor. Hij was natuurlijk iets te veel van vertrouwen toen hij de brief aanbood waarin stond dat hij de regent zou worden totdat Jeoffrey oud genoeg zou zijn, maar dat is wellicht de enige domme zet geweest.quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:59 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Je geeft duidelijk een andere invulling aan het begrip "slim" dan de makers van de serie. "Eervol", jazeker, maar slim???
Oberyn heeft zn hoofd nog...quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:20 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Hij schuift gewoon de schuld op de Mountain, maar dat zou iedereen wss doen...
Dat die Oberyn er vervolgens intrapt, vind ik maar vreemd. Hij laat Tywin gewoon vrijuit gaan...
Staat wat dat betreft dan weer lijnrecht op Ned, die Tywin enemy of the realm verklaarde voor wat de Mountain allemaal uitspookte in het land...
Is Ned dan zo slim of Oberyn zo dom? Of andersom???
Domme zetten als in "niet weten hoe het spelletje werkt of er bewust niet aan mee willen doen". Zo waren er natuurlijk meer, zoals Baelish vertrouwen, en niet ingaan op Renly's aanbod e.d.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:33 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het daarmee eens ben, het was de stommiteit van Jeoffrey die ervoor zorgde dat hij zijn hoofd verloor. Hij was natuurlijk iets te veel van vertrouwen toen hij de brief aanbood waarin stond dat hij de regent zou worden totdat Jeoffrey oud genoeg zou zijn, maar dat is wellicht de enige domme zet geweest.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:33 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het daarmee eens ben, het was de stommiteit van Jeoffrey die ervoor zorgde dat hij zijn hoofd verloor. Hij was natuurlijk iets te veel van vertrouwen toen hij de brief aanbood waarin stond dat hij de regent zou worden totdat Jeoffrey oud genoeg zou zijn, maar dat is wellicht de enige domme zet geweest.
In het Targaryen-tijdperk had het een 50/50 kans van slagen gehad. Afhankelijk van hoe de goden hun "toss" beslisten. Dan was het woord van de Koning gewoon voldoende geweest, zeker aangezien Ned niet als wreed of incompetent werd gezien.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:39 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Domme zetten als in "niet weten hoe het spelletje werkt of er bewust niet aan mee willen doen". Zo waren er natuurlijk meer, zoals Baelish vertrouwen, en niet ingaan op Renly's aanbod e.d.
Baelish vertrouwen schaar ik onder die ene domme zet, je mag mijn geheugen even opfrissen wat Renly's aanbod betreft: wat was dat aanbod? (en wanneer?)quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:39 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Domme zetten als in "niet weten hoe het spelletje werkt of er bewust niet aan mee willen doen". Zo waren er natuurlijk meer, zoals Baelish vertrouwen, en niet ingaan op Renly's aanbod e.d.
Schijt aan eer en wetten! Pak een zwaard en pak de troon!quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:44 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Baelish vertrouwen schaar ik onder die ene domme zet, je mag mijn geheugen even opfrissen wat Renly's aanbod betreft: wat was dat aanbod? (en wanneer?)
Hij heet niet voor niets viperquote:Op dinsdag 22 april 2014 18:51 schreef padlarf het volgende:
Oberyn wacht gewoon geduldig zijn moment af, en maakt er ondertussen het beste van voor zijn huis.
Oja, die gast. Ik denk dat ik hier dan moet herhalen wat ik eerder zei: hij is traag in zijn hoofd, maar wel slim. De domme zetten die hij hier doet hebben mijns inziens vooral te maken met de vaart waarin hij nu beslissingen moet nemen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:45 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Schijt aan eer en wetten! Pak een zwaard en pak de troon!
een heist!!!quote:Op dinsdag 22 april 2014 00:11 schreef schijffie het volgende:
Wat zou Ser Davos, the Pirate Smuggler eigenlijk van plan zijn? Geld lenen van Bravos?
True that.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:55 schreef Ugjerke het volgende:
En laten we niet vergeten dat Westeros geen draken op komst zou hebben gehad, als men naar Ned had geluisterd.
why?quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:55 schreef Ugjerke het volgende:
En laten we niet vergeten dat Westeros geen draken op komst zou hebben gehad, als men naar Ned had geluisterd.
quote:'Game of Thrones' schrijver over controversiële scène
22-04-2014 11:26 | BronJim Pedd
*** Let op dit bericht bevat mogelijk spoilers ***
Mocht je de aflevering van Game of Thrones van gisteren niet gezien hebben, dan waarschuwen we: spoilers vanaf hier. De aflevering, met de titel Breaker of Chains, bevat een zeer controversiële scène, waar sommige mensen niet bepaald positief op gereageerd hebben.
Op de plek waar King Joffrey (Jack Gleeson) opgebaard ligt, praten Jaime (Nikolaj Coster-Waldau) en Cersei (Lena Headey) met elkaar. Dan besluit hij haar te verkrachten. In het boek zit ook een dergelijke scène, maar is de seks niet zo onvrijwillig als we in de serie zien.
Schrijver George R.R. Martin, die de boekenserie A Song of Ice and Fire schreef, waar de serie op gebaseerd is, ging in een nieuwe post op zijn blog in op de scène. ”In de boeken is Jaime niet aanwezig bij het overlijden van Joffrey, en inderdaad, Cersei is bang dat ook hij dood is. En dan is hij daar plotseling voor haar. Hij is gehavend en veranderd, maar nog altijd Jaime. De tijd en plaats is totaal niet gepast en Cersei is bang dat iemand hen ontdekt, maar wil hem net zo graag als hij haar.
De hele dynamiek is in anders in de serie, waar Jaime al een paar weken terug is, en hij en Cersei elkaar meermaals gezien hebben en vaak ruzie maken. De setting is dezelfde, maar geen van de personages staat er precies hetzelfde voor als in de boeken. Daarom hebben Dan & David mogelijk besloten de scène een andere draai te geven. Maar dat is gewoon hoe ik ernaar kijk, we hebben er nooit over gesproken.
Ook schreef ik de scène vanuit het perspectief van Jaime. Dus de lezer zit in zijn hoofd en leest over zijn gedachten. In de televisieserie kijk je altijd van buitenaf. Je weet niet wat iemand denkt of voelt, alleen wat ze zeggen en aan het doen zijn.
Als de serie iets van het dialoog van Cersei uit het boek behouden had, dan zou er een andere indruk achtergelaten zijn. Maar dat dialoog werd gevormd door de omstandigheden van het boek, uitgesproken door een vrouw die haar liefde voor het eerst sinds lange tijd ziet, terwijl ze bang was dat hij dood was. Ik weet niet zeker of dat gewerkt zou hebben in de nieuwe tijdlijn.
Dat is alles wat ik hierover kan zeggen. De scène was altijd verontrustend bedoeld… maar ik vind het wel erg als mensen om de verkeerde redenen verontrust zijn geraakt.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
hoe is dat een probleem?quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:16 schreef Tanin het volgende:
Het probleem is niet de scene, er gebeuren wredere dingen in GoT, het probleem is niet dat Jaime seks heeft met Cersei, ogenschijnlijk tegen haar wil, we weten allemaal dat die slet eigenlijk niets liever heeft dan die paarsgepunte lans van d'r broer.
Het probleem is juist dat we weten dat ze het wil, en dat jongens daarom zouden kunnen denken dat meisjes die "nee" roepen het eigenlijk wel willen, net als Cersei.
Hoezo niet?quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:55 schreef Ugjerke het volgende:
Omdat dat meestal niet het geval is. Cersei is een uitzondering, niet een voorbeeld voor de meerderheid. Er worden op dit moment al genoeg dames lastig gevallen door heren "omdat ze het eigenlijk wel wilden"quote:
Wat een onzin zeg. Dit is echt zeiken om het zeiken.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:19 schreef Tanin het volgende:
[..]
Omdat dat meestal niet het geval is. Cersei is een uitzondering, niet een voorbeeld voor de meerderheid. Er worden op dit moment al genoeg dames lastig gevallen door heren "omdat ze het eigenlijk wel wilden"
Doordat Robert uiteindelijk wel die meid wilde vermoorden werd haar gif aangeboden (wat werd ontdekt) waardoor Drago uiteindelijk het besluit nam om voor zijn Khaleesi op te komen en te zorgen dat zijn Khaleesi een ijzeren troon krijgt.quote:
beetje ver gezochtquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:23 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Doordat Robert uiteindelijk wel die meid wilde vermoorden werd haar gif aangeboden (wat werd ontdekt) waardoor Drago uiteindelijk het besluit nam om voor zijn Khaleesi op te komen en te zorgen dat zijn Khaleesi een ijzeren troon krijgt.
beetje ver gezocht ditquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:19 schreef Tanin het volgende:
[..]
Omdat dat meestal niet het geval is. Cersei is een uitzondering, niet een voorbeeld voor de meerderheid. Er worden op dit moment al genoeg dames lastig gevallen door heren "omdat ze het eigenlijk wel wilden"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |