abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139155200
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 18:59 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Je geeft duidelijk een andere invulling aan het begrip "slim" dan de makers van de serie. "Eervol", jazeker, maar slim???
Ik weet niet of ik het daarmee eens ben, het was de stommiteit van Jeoffrey die ervoor zorgde dat hij zijn hoofd verloor. Hij was natuurlijk iets te veel van vertrouwen toen hij de brief aanbood waarin stond dat hij de regent zou worden totdat Jeoffrey oud genoeg zou zijn, maar dat is wellicht de enige domme zet geweest.
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_139155351
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 18:20 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Hij schuift gewoon de schuld op de Mountain, maar dat zou iedereen wss doen...
Dat die Oberyn er vervolgens intrapt, vind ik maar vreemd. Hij laat Tywin gewoon vrijuit gaan...

Staat wat dat betreft dan weer lijnrecht op Ned, die Tywin enemy of the realm verklaarde voor wat de Mountain allemaal uitspookte in het land...

Is Ned dan zo slim of Oberyn zo dom? Of andersom??? :D
Oberyn heeft zn hoofd nog...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_139155460
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:33 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik het daarmee eens ben, het was de stommiteit van Jeoffrey die ervoor zorgde dat hij zijn hoofd verloor. Hij was natuurlijk iets te veel van vertrouwen toen hij de brief aanbood waarin stond dat hij de regent zou worden totdat Jeoffrey oud genoeg zou zijn, maar dat is wellicht de enige domme zet geweest.
Domme zetten als in "niet weten hoe het spelletje werkt of er bewust niet aan mee willen doen". Zo waren er natuurlijk meer, zoals Baelish vertrouwen, en niet ingaan op Renly's aanbod e.d.
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
  dinsdag 22 april 2014 @ 19:44:00 #279
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_139155637
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:33 schreef De_Nater het volgende:

[..]

quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:39 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Domme zetten als in "niet weten hoe het spelletje werkt of er bewust niet aan mee willen doen". Zo waren er natuurlijk meer, zoals Baelish vertrouwen, en niet ingaan op Renly's aanbod e.d.
In het Targaryen-tijdperk had het een 50/50 kans van slagen gehad. Afhankelijk van hoe de goden hun "toss" beslisten. Dan was het woord van de Koning gewoon voldoende geweest, zeker aangezien Ned niet als wreed of incompetent werd gezien.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_139155650
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:39 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Baelish vertrouwen schaar ik onder die ene domme zet, je mag mijn geheugen even opfrissen wat Renly's aanbod betreft: wat was dat aanbod? (en wanneer?)
  dinsdag 22 april 2014 @ 19:45:05 #281
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_139155676
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:44 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Baelish vertrouwen schaar ik onder die ene domme zet, je mag mijn geheugen even opfrissen wat Renly's aanbod betreft: wat was dat aanbod? (en wanneer?)
Schijt aan eer en wetten! Pak een zwaard en pak de troon!
  dinsdag 22 april 2014 @ 19:48:03 #282
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_139155786
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 18:51 schreef padlarf het volgende:
Oberyn wacht gewoon geduldig zijn moment af, en maakt er ondertussen het beste van voor zijn huis.
Hij heet niet voor niets viper ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_139155788
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:45 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Schijt aan eer en wetten! Pak een zwaard en pak de troon!
Oja, die gast. Ik denk dat ik hier dan moet herhalen wat ik eerder zei: hij is traag in zijn hoofd, maar wel slim. De domme zetten die hij hier doet hebben mijns inziens vooral te maken met de vaart waarin hij nu beslissingen moet nemen.
  dinsdag 22 april 2014 @ 19:55:55 #284
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_139156128
En laten we niet vergeten dat Westeros geen draken op komst zou hebben gehad, als men naar Ned had geluisterd.
pi_139156464
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 00:11 schreef schijffie het volgende:
Wat zou Ser Davos, the Pirate Smuggler eigenlijk van plan zijn? Geld lenen van Bravos?
een heist!!!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_139156724
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:55 schreef Ugjerke het volgende:
En laten we niet vergeten dat Westeros geen draken op komst zou hebben gehad, als men naar Ned had geluisterd.
True that.
pi_139156987
quote:
why?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_139159379
huilies opgelet!!!

quote:
'Game of Thrones' schrijver over controversiële scène
22-04-2014 11:26 | BronJim Pedd

*** Let op dit bericht bevat mogelijk spoilers ***

Mocht je de aflevering van Game of Thrones van gisteren niet gezien hebben, dan waarschuwen we: spoilers vanaf hier. De aflevering, met de titel Breaker of Chains, bevat een zeer controversiële scène, waar sommige mensen niet bepaald positief op gereageerd hebben.

Op de plek waar King Joffrey (Jack Gleeson) opgebaard ligt, praten Jaime (Nikolaj Coster-Waldau) en Cersei (Lena Headey) met elkaar. Dan besluit hij haar te verkrachten. In het boek zit ook een dergelijke scène, maar is de seks niet zo onvrijwillig als we in de serie zien.

Schrijver George R.R. Martin, die de boekenserie A Song of Ice and Fire schreef, waar de serie op gebaseerd is, ging in een nieuwe post op zijn blog in op de scène. ”In de boeken is Jaime niet aanwezig bij het overlijden van Joffrey, en inderdaad, Cersei is bang dat ook hij dood is. En dan is hij daar plotseling voor haar. Hij is gehavend en veranderd, maar nog altijd Jaime. De tijd en plaats is totaal niet gepast en Cersei is bang dat iemand hen ontdekt, maar wil hem net zo graag als hij haar.

De hele dynamiek is in anders in de serie, waar Jaime al een paar weken terug is, en hij en Cersei elkaar meermaals gezien hebben en vaak ruzie maken. De setting is dezelfde, maar geen van de personages staat er precies hetzelfde voor als in de boeken. Daarom hebben Dan & David mogelijk besloten de scène een andere draai te geven. Maar dat is gewoon hoe ik ernaar kijk, we hebben er nooit over gesproken.

Ook schreef ik de scène vanuit het perspectief van Jaime. Dus de lezer zit in zijn hoofd en leest over zijn gedachten. In de televisieserie kijk je altijd van buitenaf. Je weet niet wat iemand denkt of voelt, alleen wat ze zeggen en aan het doen zijn.

Als de serie iets van het dialoog van Cersei uit het boek behouden had, dan zou er een andere indruk achtergelaten zijn. Maar dat dialoog werd gevormd door de omstandigheden van het boek, uitgesproken door een vrouw die haar liefde voor het eerst sinds lange tijd ziet, terwijl ze bang was dat hij dood was. Ik weet niet zeker of dat gewerkt zou hebben in de nieuwe tijdlijn.

Dat is alles wat ik hierover kan zeggen. De scène was altijd verontrustend bedoeld… maar ik vind het wel erg als mensen om de verkeerde redenen verontrust zijn geraakt.”
-Rabia Al-Basri
pi_139159982
promo ep 4

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 22 april 2014 @ 21:16:33 #290
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_139159997
Het probleem is niet de scene, er gebeuren wredere dingen in GoT, het probleem is niet dat Jaime seks heeft met Cersei, ogenschijnlijk tegen haar wil, we weten allemaal dat die slet eigenlijk niets liever heeft dan die paarsgepunte lans van d'r broer.
Het probleem is juist dat we weten dat ze het wil, en dat jongens daarom zouden kunnen denken dat meisjes die "nee" roepen het eigenlijk wel willen, net als Cersei.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_139160060
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:16 schreef Tanin het volgende:
Het probleem is niet de scene, er gebeuren wredere dingen in GoT, het probleem is niet dat Jaime seks heeft met Cersei, ogenschijnlijk tegen haar wil, we weten allemaal dat die slet eigenlijk niets liever heeft dan die paarsgepunte lans van d'r broer.
Het probleem is juist dat we weten dat ze het wil, en dat jongens daarom zouden kunnen denken dat meisjes die "nee" roepen het eigenlijk wel willen, net als Cersei.
hoe is dat een probleem?
-Rabia Al-Basri
pi_139160073
quote:
Hoezo niet?
  dinsdag 22 april 2014 @ 21:18:50 #293
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_139160127
Lekker fucking boeiend dat het anders gaat in die boeken. Ik kijk een fucking serie wat kan mij die boeken verrotten.
  dinsdag 22 april 2014 @ 21:19:06 #294
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_139160139
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe is dat een probleem?
Omdat dat meestal niet het geval is. Cersei is een uitzondering, niet een voorbeeld voor de meerderheid. Er worden op dit moment al genoeg dames lastig gevallen door heren "omdat ze het eigenlijk wel wilden"
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  Forum Admin dinsdag 22 april 2014 @ 21:20:09 #295
35723 crew  GGMM
pi_139160199
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:19 schreef Tanin het volgende:

[..]

Omdat dat meestal niet het geval is. Cersei is een uitzondering, niet een voorbeeld voor de meerderheid. Er worden op dit moment al genoeg dames lastig gevallen door heren "omdat ze het eigenlijk wel wilden"
Wat een onzin zeg. Dit is echt zeiken om het zeiken.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_139160356
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

why?
Doordat Robert uiteindelijk wel die meid wilde vermoorden werd haar gif aangeboden (wat werd ontdekt) waardoor Drago uiteindelijk het besluit nam om voor zijn Khaleesi op te komen en te zorgen dat zijn Khaleesi een ijzeren troon krijgt.
pi_139160522
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:23 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Doordat Robert uiteindelijk wel die meid wilde vermoorden werd haar gif aangeboden (wat werd ontdekt) waardoor Drago uiteindelijk het besluit nam om voor zijn Khaleesi op te komen en te zorgen dat zijn Khaleesi een ijzeren troon krijgt.
beetje ver gezocht
-Rabia Al-Basri
pi_139160635
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:19 schreef Tanin het volgende:

[..]

beetje ver gezocht dit
-Rabia Al-Basri
pi_139160686
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:06 schreef Slayage het volgende:
huilies opgelet!!!

[..]

Die komt in de nieuwe OP :P
pi_139160707
:P
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')