Deze reactie kon natuurlijk rekenen op vele enthousiaste reacties, en een enkele cynische, maar dat vergeef ik diegenen. Bon, ik heb dus lekker mijn buikje vol gegeten, en dat allemaal zonder vol van mezelf te worden! Als wokchef moet je natuurlijk bescheiden blijven en daarom heb ik dit heerlijke recept met jullie gedeeld. Ook heb ik geprobeerd aan te tonen dat wokken helemaal niet levensgevaarlijk hoeft te zijn, als je maar goed op let.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:24 schreef johannes_vermeer het volgende:
Hai, hallo, ik heb lekker gekookt
Ik zal even spontaan reageren op deze heerlijke nasi!quote:
Je zou nog wel kunnen delen of je het in de pan of in de magnetron warm gemaakt hebtquote:
Dan doe je dat zelf johquote:Op maandag 14 april 2014 19:19 schreef Paxcon het volgende:
De OP mag ook wel geupdate worden met de nieuwe recepten
Yep overduidelijk zo'n magnetron bak, ik vind er niks aan. Maar eerlijk is eerlijk het is wel lekker makkelijkquote:
Gelukkig heb ik nog vier minuten voordat From Russia with love begintquote:Op maandag 14 april 2014 20:26 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Je hebt toestemming.
Handen laten wapperen, Utopia is nu voorbij dus je kan aan de slag.
Geen VI kijkenquote:Op maandag 14 april 2014 20:27 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik nog vier minuten voordat From Russia with love begint
OK dat maakt het weer een beetje goedquote:Op maandag 14 april 2014 20:33 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja, kan eigenlijk niet he..Heel genant dit
Maar ik ga wel Derksen On The Road terugkijken
We wachten allemaal met smart op Johannes' lasangerecept met foto's!quote:Op maandag 14 april 2014 20:34 schreef Karina het volgende:
[..]
OK dat maakt het weer een beetje goed
OH nog even on topic dan maar, voordat Johannes boos wordt: en een receptje posten he?
Oe lasagna is ook lekker ja! Tijd niet gegeten.quote:Op maandag 14 april 2014 20:35 schreef Paxcon het volgende:
[..]
We wachten allemaal met smart op Johannes' lasangerecept met foto's!
HO, STOP, WACHT!quote:Op maandag 14 april 2014 20:35 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat mag. Maar ik raad met klem eerst de nasi aan.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:33 schreef Uccie het volgende:
Ik wil vanavond bami maken. Mag dat hier ook of moet ik wachten tot ik nasi gemaakt heb?
Ja, snap ik, maar ik heb erg trek in bami.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat mag. Maar ik raad met klem eerst de nasi aan.
Tsja. Je moet het zelf weten uiteraard. Eet wat je lekker vind is een belangrijke regel in mijn keuken.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:41 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ja, snap ik, maar ik heb erg trek in bami.
Ik heb juist gezegd dat ik mij nog niet helemaal thuis voel in de Italiaanse keuken en heb om tips gevraagd bij de plaatselijke experts in dit topic.quote:Op maandag 14 april 2014 20:35 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dit mag, we hebben de Kip Tandoori immers ook gedoogd. Wel hoop ik dat je iets meer tijd aan opmaak besteedt dan Karina.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:33 schreef Uccie het volgende:
Ik wil vanavond bami maken. Mag dat hier ook of moet ik wachten tot ik nasi gemaakt heb?
Weet ik, maar ik probeer je eigenlijk een beetje onder druk te zetten om zodoende toch zo snel mogelijk met - al dan niet eigen - recept te komen!quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:27 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik heb juist gezegd dat ik mij nog niet helemaal thuis voel in de Italiaanse keuken en heb om tips gevraagd bij de plaatselijke experts in dit topic.
[..]
Dit mag, we hebben de Kip Tandoori immers ook gedoogd. Wel hoop ik dat je iets meer tijd aan opmaak besteedt dan Karina.
Het staat de komende tijd niet meer in de planning, omdat ik het net twee keer heb gehad.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:40 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik probeer je eigenlijk een beetje onder druk te zetten om zodoende toch zo snel mogelijk met - al dan niet eigen - recept te komen!
Oh, wat jammerquote:Op dinsdag 15 april 2014 17:41 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Het staat de komende tijd niet meer in de planning, omdat ik het net twee keer heb gehad.
Het wordt thaise pad krapow moo met korianderquote:Op dinsdag 15 april 2014 17:27 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik heb juist gezegd dat ik mij nog niet helemaal thuis voel in de Italiaanse keuken en heb om tips gevraagd bij de plaatselijke experts in dit topic.
[..]
Dit mag, we hebben de Kip Tandoori immers ook gedoogd. Wel hoop ik dat je iets meer tijd aan opmaak besteedt dan Karina.
Het Thaise pad krapow moo met koriander a la Uccie topic moedig ik ook van harte aan hoorquote:Op dinsdag 15 april 2014 17:49 schreef Uccie het volgende:
[..]
Het wordt thaise pad krapow moo met korianderben pas over een half uur thuis en anders mis ik weer DWDD.
Beschamend ik weet het, rust een vloek op....ik denk dat je recept zo lekker is dat de receptgoden bang zijn dat ik niets anders meer wil eten.
Een eigen recepten topic, dat vind ik wel een beetje eng.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:50 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Het Thaise pad krapow moo met koriander a la Uccie topic moedig ik ook van harte aan hoor
Wij nasi adepten staan voor alles open, dit topic wil zich graag onderscheiden door haar toegankelijkheid.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:51 schreef Uccie het volgende:
[..]
Een eigen recepten topic, dat vind ik wel een beetje eng.
En het is met rijst, dus ik kan het ook hier onder een spoiler verstoppenheel stiekem.
Jullie bedoelen neem ik aan dit gerecht? Benieuwd als je er een eigen versie van gaat proberen te maken.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:50 schreef johannes_vermeer het volgende:
Het Thaise pad krapow moo met koriander a la Uccie topic moedig ik ook van harte aan hoor
En wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:48 schreef Catch22- het volgende:
Al die blanda's die nasi willen maken...
Johannes, het is een vrouw waar je tegen praat. Die weten enkel en alleen hoe ze moeten schoonmaken, kinderen moeten baren en in de weg lopen. Laat je niet gek maken!quote:
Wel de zoveelste keer dat de rassenkaart wordt getrokken.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Johannes, het is een vrouw waar je tegen praat. Die weten enkel en alleen hoe ze moeten schoonmaken, kinderen moeten baren en in de weg lopen. Laat je niet gek maken!
Soms moet er gezegd worden waar het op staat. Excuus hiervoor.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:07 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Wel de zoveelste keer dat de rassenkaart wordt getrokken.
Het is gebakken rijst met groente en vlees of vis. Veel makkelijker wordt het niet.quote:
Nou nou nou, zo kan hij wel weer he.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:27 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Het is gebakken rijst met groente en vlees of vis. Veel makkelijker wordt het niet.
Maargoed, de meeste nederlanders om mij heen komen, hoe goed bedoeld ook, aanzetten met natte rijst.
Nee is met garnalen, ui, knoflook, eieren, wortel, erwten, verder hotsauce, soya sauce en peper uit de molen.quote:
Ah.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee is met garnalen, ui, knoflook, eieren, wortel, erwten, verder hotsauce, soya sauce en peper uit de molen.
Tsja leuk dit zo allemaal, maar ik had liever een volledig recept gezien. Het is mij nu volstrekt onduidelijk hoe dit alles in elkaar gezet moet worden.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee is met garnalen, ui, knoflook, eieren, wortel, erwten, verder hotsauce, soya sauce en peper uit de molen.
OKquote:Op woensdag 16 april 2014 16:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja leuk dit zo allemaal, maar ik had liever een volledig recept gezien. Het is mij nu volstrekt onduidelijk hoe dit alles in elkaar gezet moet worden.
Ik zal er de volgende keer aan denken, die foto's tussendoor.quote:Op woensdag 16 april 2014 17:32 schreef kanovinnie het volgende:
Tsja, foto's zouden het afmaken, desalniettemin een 7/10 voor je gerecht! Zeker iets wat ik ga proberen.
We wachten met smart afquote:Op donderdag 17 april 2014 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb een leuk nieuwtje:
Binnenkort ga ik ook nasi a la johannes maken. Deze creatie krijgt natuurlijk de touch van ondergetekende. Ik doe een poging om de geraamde kosten per persoon op 4,50 te brengen. Dat wordt echt fantastisch.
Ik krijg er nu al honger van.
Ik kom eraan.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:54 schreef Tarado het volgende:
De nasi was een iets te groot succes gisteren dus al snel op, ik heb het nog maar een keer gemaakt, recept is gelijk aan hierboven, wat op de hoeveelheden gelet en het is inderdaad zo'n 300 gram garnalen, en rijst zo'n 500 gram.
Omdat de sjalotten wat kleiner waren dit keer 3 ook de knoflookteentjes waren kleiner dus daar ook iets meer van, wel verse dit keer.
-veel foto's-
Nicequote:Op donderdag 17 april 2014 18:54 schreef Tarado het volgende:
De nasi was een iets te groot succes gisteren dus al snel op, ik heb het nog maar een keer gemaakt, recept is gelijk aan hierboven, wat op de hoeveelheden gelet en het is inderdaad zo'n 300 gram garnalen, en rijst zo'n 500 gram.
Omdat de sjalotten wat kleiner waren dit keer 3 ook de knoflookteentjes waren kleiner dus daar ook iets meer van, wel verse dit keer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hot sauce, die maak ik van een pot piccalilly, Kesbeke meestal, daar voeg ik 2 Madame Jeanette of Habanero, 2 rawit, 2 teentjes knoflook, 2 zure augurkjes en geraspte schil en het sap van 1 limoen aan toe.quote:Op donderdag 17 april 2014 19:36 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Nice. Wat is dat gele hier?
[ afbeelding ]
Nee die is al een tijdje doodquote:Op donderdag 17 april 2014 21:51 schreef Gripper het volgende:
Wat een serieus recept ineens!
Maar het ziet er wel erg lekker uit, welk bier drink je erbij en kook je op blote voeten? En goeie snijtechniek ook, alles zo mooi klein. Juliana heet dat toch?
quote:Op vrijdag 18 april 2014 11:31 schreef wiskundenoob het volgende:
Je hebt de garnalen toch wel eerst ontdarmt.
Kindervingertjes trekken die dunne sliertjes er anders wel veel beter uitquote:Op vrijdag 18 april 2014 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]dat is in dit geval al door de Bengaalse garnalenpelsters gedaan, kan alleen maar hopen dat het geen kinderen zijn die ze dit werk laten doen.
Deze lijkt me serieus echt heel lekker!quote:Op donderdag 17 april 2014 18:54 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou.. en dan moet je dat opsteken even puur en alleen figuurlijk zien Catch22-quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:28 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik nodig je van harte uit om ons leken te laten zien hoe de echte nasi volgens jou dan wordt gemaakt en misschien kunnen we wat van je opsteken.
Ik heb het tegendeel bewezen.quote:
Ziet er lekker uit. En dat ga ik ook een keer doen sperziebonen erbij.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:20 schreef Myraela het volgende:
Ik begeef mezelf normaal nooit in de Aziatische keuken, maar door al deze duidelijke recepten durfde ik het wel aan. Ik ben naar mijn favoriete supermarkt gegaan om de boodschappen te halen en heb een poging gedaan. Wel een paar kleine aanpassingen, geen vlees of ei.
Alle ingrediënten. Ik gebruik een standaard groenten pakket, maar doe daar wel extra boontjes bij, want boontjes zijn gezond.
[ afbeelding ]
Alle groenten in de wok en de rijst in een pannetje met kokend water.
[ afbeelding ]
Als de rijst klaar is (verpakking gewoon goed lezen) doe ik deze bij de groenten. En hier doe ik alle smaakmakers bij. Een lepel sambal, een scheutje ketjap en een pakje nasi kruiden.
[ afbeelding ]
Opdienen en genieten.
[ afbeelding ]
Bij het maken van deze nasi is geen bier gedronken, ik wilde mijn aandacht er goed bij houden.
Ik zie het nu pas. Zal ik nu dood gaan?quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:33 schreef Ole het volgende:
Wel gewaagd hoor, met groente voerde datum! Of is dit al eerder gemaakt?
het ziet er nog wel eetbaar uit. In China letten ze niet op de datum heb ik wel eens begrepen. In de wok zitten soms nog restjes van een jaar geleden zag ik in een ander nasi topic.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zie het nu pas. Zal ik nu dood gaan?
Nicequote:Op donderdag 17 april 2014 19:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hot sauce, die maak ik van een pot piccalilly, Kesbeke meestal, daar voeg ik 2 Madame Jeanette of Habanero, 2 rawit, 2 teentjes knoflook, 2 zure augurkjes en geraspte schil en het sap van 1 limoen aan toe.
woonplaats: Rotterdamquote:Op zaterdag 19 april 2014 20:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Gemaakt met rioololie zeker?quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:36 schreef Ole het volgende:
[..]
het ziet er nog wel eetbaar uit. In China letten ze niet op de datum heb ik wel eens begrepen. In de wok zitten soms nog restjes van een jaar geleden zag ik in een ander nasi topic.
Zoals ik al eerder heb gezegd is het juist raadzaam om bepaalde houdbaarheidsdata te negeren, dit geeft het gerecht juist een beetje een bite.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oei scherp Ole.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:33 schreef Ole het volgende:
Wel gewaagd hoor, met groente over de datum! Of is dit al eerder gemaakt?
Lekker!quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:20 schreef Myraela het volgende:
Ik begeef mezelf normaal nooit in de Aziatische keuken, maar door al deze duidelijke recepten durfde ik het wel aan. Ik ben naar mijn favoriete supermarkt gegaan om de boodschappen te halen en heb een poging gedaan. Wel een paar kleine aanpassingen, geen vlees of ei.
Alle ingrediënten. Ik gebruik een standaard groenten pakket, maar doe daar wel extra boontjes bij, want boontjes zijn gezond.
[ afbeelding ]
Alle groenten in de wok en de rijst in een pannetje met kokend water.
[ afbeelding ]
Als de rijst klaar is (verpakking gewoon goed lezen) doe ik deze bij de groenten. En hier doe ik alle smaakmakers bij. Een lepel sambal, een scheutje ketjap en een pakje nasi kruiden.
[ afbeelding ]
Opdienen en genieten.
[ afbeelding ]
Bij het maken van deze nasi is geen bier gedronken, ik wilde mijn aandacht er goed bij houden.
Open een topicquote:Op maandag 21 april 2014 18:42 schreef Mortaxx het volgende:
Zijn er gegadigden voor tosti's a la mortaxx?
quote:Op maandag 21 april 2014 18:42 schreef Mortaxx het volgende:
is daar nog iets speciaals aan? dan sowieso...quote:Op maandag 21 april 2014 18:42 schreef Mortaxx het volgende:
Doe maar!quote:Op maandag 21 april 2014 18:42 schreef Mortaxx het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 april 2014 18:54 schreef Tarado het volgende:
Omdat de sjalotten wat kleiner waren dit keer 3 ook de knoflookteentjes waren kleiner dus daar ook iets meer van, wel verse dit keer.Mooi foto verslag en gerechtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
RIP aan de nabestaandenquote:Op dinsdag 22 april 2014 16:49 schreef Ajacied422 het volgende:
Heeft Myraela al van zich laten horen na het eten van over-de-datum groenten?
quote:Op donderdag 17 april 2014 18:54 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit had ik eerder moeten zien. Behalve de paksoi alles wel in huis. Maar Chinese kool doet het net zo goed, en daar ligt nog een kontje vanquote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:39 schreef johannes_vermeer het volgende:
Iedereen die nog niet gekookt heeft op deze feestelijke songfestival avond wil ik van harte aanraden dit recept te volgen
Werkelijk een eer om dit te horen van de grootmeester zelf.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:39 schreef johannes_vermeer het volgende:
Iedereen die nog niet gekookt heeft op deze feestelijke songfestival avond wil ik van harte aanraden dit recept te volgen
Laat mij eerst je een compliment geven voor je gedane moeite.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:33 schreef habitue het volgende:
Ik heb vanavond mijn twist gegeven aan de o zo befaamde nasi a la Johannes, ik was in een vreemd huis dus dan is nasi altijd een goede uitkomst. Ik wilde vandaag gaan voor een wat luxere uitvoering met biefstuk.
Allereerst de opstelling, wat zien wij hier:
[ afbeelding ]
Pandanrijst
Paksoi
Ui
Wortel
Knoflook
Biefstuk
En een saus gemaakt van Hoi Sin Saus, azijn, bruine suiker en sambal
Verder zien we nog noten maar die was ik er vergeten bij te voegen, een geluk bij een ongeluk wellicht?
Even de groenten snijden en dan kan het feest beginnen.
Allereerst, het bakken van de biefstuk:
[ afbeelding ]
Daarna laten we die rusten, we komen er later op terug.
Eerst fruiten we de ui, vervolgens de wortel, dan de knoflook en dan de paksoi. Vervolgens voegen we onze goddelijke saus toe:
[ afbeelding ]
Topchef als ik ben had ik ondertussen al de rijst gaargekookt in de rijstkoker, die kunnen we dus nu toevoegen.
[ afbeelding ]
Het moment supreme, het snijden van de biefstuk. Een prachtig stukje vakwerk al zeg ik het zelf.
[ afbeelding ]
En allerlaatst, de opmaak van de kommen, de creativiteit spat ervanaf.
[ afbeelding ]
Eet smakelijk
Dankje voor je welgemeende feedback beste Iwanius, maar na jouw nasi te hebben gezien denk ik toch liever dat ik die van mij eet.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:13 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Laat mij eerst je een compliment geven voor je gedane moeite.
MAAR...ik zie daar een goed stukje vlees en ...... Shanghai pak Choi waar je zoveel meer mee zou kunnen doen dan waarvoor je het nu gebruikte. Zonde...
Groot gelijk heb je, prachtige nasi heb je gemaakt.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:17 schreef habitue het volgende:
[..]
Dankje voor je welgemeende feedback beste Iwanius, maar na jouw nasi te hebben gezien denk ik toch liever dat ik die van mij eet.
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:17 schreef habitue het volgende:
[..]
Dankje voor je welgemeende feedback beste Iwanius, maar na jouw nasi te hebben gezien denk ik toch liever dat ik die van mij eet.
Hetzelfde moet toch ook prima willen met een lekker stukje vis. Dat drukt de prijs toch wel weer.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:32 schreef Mansjester het volgende:
[..]![]()
![]()
De toegankelijkheid van nasi a la habitue zal denk ik alleen voor een aantal users te hoog zijn, gezien de biefstuk. Maar het zal het geld ongetwijfeld waard zijn
Ik denk zelf inderdaad dat dat zeker moet lukken met vis. De basis die door Johannes is neergelegd zit zo in elkaar dat je het werkelijk met alles kunt combineren.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hetzelfde moet toch ook prima willen met een lekker stukje vis. Dat drukt de prijs toch wel weer.
Sowieso in de supermarkt vind ik vis al snel lekkerder dan vlees.
Hmm, vlees, Ik zoek nog nieuw buddies om gezamelijk dikke stukken bij de makro te halen
Was die dan zo onsmakelijk?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:17 schreef habitue het volgende:
Ik heb ze wel eens bij de Albert Heijn gezienquote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:26 schreef johannes_vermeer het volgende:
Zoals ik net ook aangaf in een ander topic moet je je als nasichef nooit verheven voelen boven welke andere nasi dan ook, het is daarom ook niet raadzaam Kung Fu nasi af te wijzen omdat het uit blik komt.
Echter, ik ben een vertegenwoordiger van een zijtak van de nasiwereld waarin wij proberen indien mogelijk te werken met verse ingrediënten, die al dan niet over de gebruiksdatum heen zijn. Omdat gebruiksgemak hoog in het vaandel staat ben ik bereid mij op te offeren om deze nasi binnenkort te proberen om vervolgens mijn kennersoordeel te vellen.
Wel zou ik graag willen weten bij welke winkel deze nasi verkrijgbaar is?
Ik lees net van johannes dat de ene nasi niet beter is dan de ander. Dus laten we het erop houden dat hij anders is.quote:
Volgens mij heb ik dat nooit gezegd. Ik zeg alleen dat je geen oordeel moet vellen over een nasi die je nooit hebt gehad.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:02 schreef habitue het volgende:
[..]
Ik lees net van johannes dat de ene nasi niet beter is dan de ander. Dus laten we het erop houden dat hij anders is.
Mijn complimenten. Het topic wordt hoger van niveau. Een eenvoudig en zo te zien lekker gerecht. En de biefstuk ziet en ook netjes uit. Een extra compliment omdat je geen enkel potje van conimex hebt gebruikt.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:33 schreef habitue het volgende:
Ik heb vanavond mijn twist gegeven aan de o zo befaamde nasi a la Johannes, ik was in een vreemd huis dus dan is nasi altijd een goede uitkomst. Ik wilde vandaag gaan voor een wat luxere uitvoering met biefstuk.
Allereerst de opstelling, wat zien wij hier:
[ afbeelding ]
Pandanrijst
Paksoi
Ui
Wortel
Knoflook
Biefstuk
En een saus gemaakt van Hoi Sin Saus, azijn, bruine suiker en sambal
Verder zien we nog noten maar die was ik er vergeten bij te voegen, een geluk bij een ongeluk wellicht?
Even de groenten snijden en dan kan het feest beginnen.
Allereerst, het bakken van de biefstuk:
[ afbeelding ]
Daarna laten we die rusten, we komen er later op terug.
Eerst fruiten we de ui, vervolgens de wortel, dan de knoflook en dan de paksoi. Vervolgens voegen we onze goddelijke saus toe:
[ afbeelding ]
Topchef als ik ben had ik ondertussen al de rijst gaargekookt in de rijstkoker, die kunnen we dus nu toevoegen.
[ afbeelding ]
Het moment supreme, het snijden van de biefstuk. Een prachtig stukje vakwerk al zeg ik het zelf.
[ afbeelding ]
En allerlaatst, de opmaak van de kommen, de creativiteit spat ervanaf.
[ afbeelding ]
Eet smakelijk
Gekregen. Gehad is als je het niet meer hebt.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:44 schreef johannes_vermeer het volgende:
Volgens mij heb ik dat nooit gezegd. Ik zeg alleen dat je geen oordeel moet vellen over een nasi die je nooit hebt gehad.
Ziet er lekker uit!!quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik kwam op photobucket oude nasi-maak foto's van mezelf tegenHelaas geen shot van mijn schoeisel. Maar wel een biertje
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:56 schreef Gripper het volgende:
Momenteel vindt er in mijn keuken iets volstrekt unieks plaats. Ik kook tegelijkertijd een nasi_johannes én een macaroni a la kano ( en tevens voor kano : hij gaat het morgen eten als bodem voor een stevige fietstocht)
Op dit moment is de spanning hoog en de concentratie 100% maar ik zal straks uitgebreid verslag doen van dit fusion experiment!
Dank voor dit vertrouwen! Echter, de aziatische specialiteit is vanavond al door mevrouw gripper en mijzelf verorberd. Dus je gaat morgen alleen de pasta maaltijd mogen ervaren.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:38 schreef kanovinnie het volgende:
Man man man, zo'n geweld in 1 keuken! Nu weet ik toevallig dat de chefkok in kwestie uit het juiste hout gesneden is om deze grote taak tot een goed einde te brengen. En zeer waarschijnlijk mag ik ze morgen allebei proeven!![]()
Wat wilt een man nog meer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Terwijl de tomaten ontveld werden, had ik al 3 pannen opgezet: 1 pan water voor noedels, 1 koekenpan voor de biefstukjes, en een wok voor de groenten. Dat maakt dan ook dat dit eigenlijk geen nasi-a-la-Johannes is, maar meer noedels-op-z'n-Grippers.
Er staan nu dus 4 pannen te loeien, die ketel staat er maar een beetje bij omdat het zo'n leuk plaatje oplevert, maar daarin vindt momenteel geen actie plaats. Links achteraan dus de pastasaus waarover het in de spoiler hierboven gaat, die pruttelt lekker door. Niks aan doen.
De ingredienten: 2 sappige biefstukjes, een zak wokgroenten, en een assortiment conimex producten. Ik lijk heel erg (manisch) merkvast, maar dit kwam gewoon toevallig zo uit. Ik heb bijvoorbeeld wel sojasaus van kikkoman, koop mn sambal altijd van zo'n obscuur indonesisch kraampje op de markt, en kom ook vaak met onbekende merken van de toko thuis. Maar dit keer dus allemaal van die lekkere vernederlandse Conimex-brol.
Ik snap dat ik hiermee wat creativiteits-punten verspeel, maar het zij zo: ik had het nou eenmaal in huis.
De biefjes even droogdeppen en licht met wat olie instrijken, en dan begint het grote pannengegoochel zometeen.
Actie!! U ziet:
links vooraan een gietijzeren grillpan waarin de biefstukjes al mooi dicht liggen te schroeien, rechts achteraan een pan water voor de noedels, en rechts vooraan een wok met knapperige groenten.
De oplettende lezer herkent de blauwe pan uit de spoiler met daarin de al eerde beschreven pastasaus. Maar dit is geen pastatopic, daarvoor moet je verderop zijn.
Hier de close call waarover ik het al had. Deze hete peul miste mijn voet op een haar na. Zo zie je maar, ook een doorgewinterd kok heeft wel eens een moment van onoplettendheid.
Dit gaat allemaal wel voorspoedig, echter ook hier weer opletten: kokend water is tenslotte niet iets om grappen mee uit te halen in de trant van "even iemand lekker natgooien met een emmer water voor de grap". Gewoon, serieus mee omgaan dus.![]()
3 minuutjes tops, anders wordt het kleffe noedelprut.
De biefstuk slechts lichtjes aanschroeien heeft mijn persoonlijke voorkeur: ik eet m graag rood. Maar als je m iets doorbakkener wilt mag dat natuurlijk ook. al vind ik het zonde dat een koe moet sterven omdat jij zo nodig een doorbakken lap leer wilt eten Bedenk dan ook dat dit recept hiermee wat minder geschikt is voor zwangere vrouwen.
na het bakken even laten rusten, en dan mooi snijden
En tenslotte maak ik de borden mooi op, het oog wil tenslotte ook wat:
Resultaat: een lege wok en twee tevreden mensen op de bank, maar voor morgen een lekkere pan pasta in het verschiet!
[ Bericht 1% gewijzigd door Gripper op 28-05-2014 00:37:04 ]Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
goftedoeme doet die jongen zo zijn best en dan is dit de dank die hij krijgt? Ik kan slechts gissen naar de hoeveelheid bloed, zweet en tranen die dit gerecht gekost heeft. En dat allemaal zodat ik morgen de redoute een beetje knap omhoog fiets.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:38 schreef loecje het volgende:
noedels, groente en een stukje vlees? Geen kruiden of iets dergelijks?
Vrouwmenschquote:Op woensdag 28 mei 2014 00:38 schreef loecje het volgende:
noedels, groente en een stukje vlees? Geen kruiden of iets dergelijks?
Sambal in de pastasaus? Nee joh gekkiequote:Op woensdag 28 mei 2014 06:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb niet terug kunnen lezen hoeveel sambal er in is gegaan,
Jonge,anders kan ik het toch niet exact na maken?quote:Op woensdag 28 mei 2014 06:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
goftedoeme doet die jongen zo zijn best en dan is dit de dank die hij krijgt? Ik kan slechts gissen naar de hoeveelheid bloed, zweet en tranen die dit gerecht gekost heeft. En dat allemaal zodat ik morgen de redoute een beetje knap omhoog fiets.
Dit is gewoon een klap, nee, een bitch slap in het gezicht van mijn fietsmaat en tipigenoot Gripper. En dat tolereer ik niet!
Gripper, stel je niets aan van deze hater.
Ik las sambal en kwam het later niet meer tegen, dus heb mijn fantasie er op los gelaten! Zo zie je maar weer dat ik nog een lange weg te gaan heb voordat ik mezelf een ware chef mag noemen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 08:36 schreef Gripper het volgende:
Sambal in de pastasaus? Nee joh gekkie
Alleen een klein verkruimeld pepertje. Hij tintelt een miniem klein beetje.
Je krijgt wel gerapste kaas erbij natuurlijk, die smelt er zo lekker doorheen.
Je hebt helemaal gelijk, recept is receptquote:Op woensdag 28 mei 2014 08:42 schreef loecje het volgende:
Met kruiden bedoel ik gelukkig ook geen kruidenzakjes.
Maar door dit gerecht gaat dus een snufje 5spices en sesamzaadjes.
[..]
Jonge,anders kan ik het toch niet exact na maken?
Niets haten, gewoon een doodnormale vraag.
maar beetje peper en zout is gewoon normaal hoor manmens..quote:Op woensdag 28 mei 2014 08:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Vrouwmensch![]()
Lees eerst even dit. http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/zout.aspx voordat je me ervan beticht iets smakeloos in elkaar te hebben gezet.
Al die kruidenzakjes en pakjes zijn vergif voor je, dus doe er je voordee mee en red je leven nu het nog kan. Gooi al je kruidenzakjes en nasimix (van Conimex) vandaag nog weg!!
Maar nu je er toch naar vraagt, en ik had dit wellicht wel kunnen vermelden: ik heb de biefstuk voor het bakken zeer licht gezouten met himalayazout, en de wokgroenten met een scheutje ketjap en een snuifje 5-spices poeder afgemaakt. Daarna ter garnering nog wat sesamzaadjes over het gerecht gestrooid.
Ik houd niet van teveel kruiden: ik wil groenten en biefstuk proeven, geen ve-tsin en zout.
Hopelijk verduidelijkt dit mijn keuzes wat
Wel eerst deel 1 en 2 lezen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:36 schreef Maringo het volgende:
Dit topic.
Aankomend of het weekend erop maar eens een fotoverslag maken van mijn nasi.
Twee weken terug heb ik het genoegen gehad om met dé nasichef johannes_vermeer mijn nasi te eten.quote:
Ik detecteer zowaar groenten in dat onderste gerecht, wie heeft dat gemaakt?quote:Op maandag 22 september 2014 23:41 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Twee weken terug heb ik het genoegen gehad om met dé nasichef johannes_vermeer mijn nasi te eten.
[ afbeelding ]
Vandaag heb ik overigens ook weer een nasi op tafel gezet, in iets andere samenstelling.
[ afbeelding ]
Ik natuurlijk!quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:07 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik detecteer zowaar groenten in dat onderste gerecht, wie heeft dat gemaakt?
Zo zie je maar dat ook Nasi a la Pax kan evolueren.quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:08 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik natuurlijk!
Er zat paprika en courgette in.
Ik doe inspiratie op uit iedereens gerecht om zo uiteindelijk - na wat omzwervingen - tot de perfecte nasi te komen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:08 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat ook Nasi a la Pax kan evolueren.
Dan ben je in dit topic op de juiste plek.quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:09 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik doe inspiratie op uit iedereens gerecht om zo uiteindelijk - na wat omzwervingen - tot de perfecte nasi te komen.
Dat ziet er goed uit.quote:Op maandag 22 september 2014 23:41 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Twee weken terug heb ik het genoegen gehad om met dé nasichef johannes_vermeer mijn nasi te eten.
[ afbeelding ]
Vandaag heb ik overigens ook weer een nasi op tafel gezet, in iets andere samenstelling.
[ afbeelding ]
Duidelijk te zien ook.quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:08 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik natuurlijk!
Er zat paprika en courgette in.
Chinese kool lijkt me wel en wortel kan overal bij.quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:24 schreef Adames het volgende:
Ik hou van spitskool en wortel in mijn nasi goreng
maar vraag me af hoe authentiek dat is
En frisse Lander Brau kan bijna overal tegenop. Behalve tegen een Brand-biertje van de tap.quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uit.
Dat bier staat naast de Oetinger, was die op of is het beter?
Ik bespeur hier enige kritiek op mijn snijtechniekenquote:
Het is maar wat je prefereert natuurlijk, persoonlijk houd ik van alle groenten zeer klein gesneden.quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:44 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik bespeur hier enige kritiek op mijn snijtechnieken
0,0. Maar dan moet je ook aangeven of je een 'Hollandse' nasi gorgeng maakt zoals hier op FOK! mee gedweept wordtquote:Op dinsdag 23 september 2014 00:24 schreef Adames het volgende:
Ik hou van spitskool en wortel in mijn nasi goreng
maar vraag me af hoe authentiek dat is
Jammer die negativiteit in dit vrolijke topic, waar iedereen graag zijn creaties toontquote:Op dinsdag 23 september 2014 01:46 schreef Iwanius het volgende:
[..]
0,0. Maar dan moet je ook aangeven of je een Hollandse nasi gorgeng maakt zoals hier op FOK! mee gedweept wordtof een traditionele Thaise nasi goreng, een Chinese nasi goreng of een Indonesische nasi goreng.
Ga je voor het eerste dan is zo een beetje alles toegestaan omdat het eigenlijk een fantasie "nasi goreng" is die naar eigen inzicht en smaak is samengesteld maar in de basis niets van doen heeft met de traditionele nasi goreng laat staan de "perfecte nasi-goreng"zou zijn zoals ergens werd geopperd. Want wil je daaraan voldoen dan dien je eerst in de basis al aan een aantal essentiele voorwaarden te voldoen en niet van alles en nog wat er maar in te flikkeren.
Vandaag twee van op. Brandquote:Op dinsdag 23 september 2014 00:43 schreef Paxcon het volgende:
[..]
En frisse Lander Brau kan bijna overal tegenop. Behalve tegen een Brand-biertje van de tap.
Omdat ik er bij blijft dat ik niets op heb met fantasie nasi-goreng ben ik dus negatief?quote:Op dinsdag 23 september 2014 01:52 schreef Paxcon het volgende:
Jammer die negativiteit in dit vrolijke topic, waar iedereen graag zijn creaties toont
quote:Op dinsdag 23 september 2014 01:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Kom een keer op de grote markt eentje drinken dan. De grote markt in Den Haag
Je kunt toch niet serieus beweren dat het spul van jou er smakelijk uitzag?quote:Op dinsdag 23 september 2014 01:55 schreef Iwanius het volgende:
Omdat ik er bij blijft dat ik niets op heb met fantasie nasi-goreng ben ik dus negatief?![]()
we zijn al bij deel 3quote:Op dinsdag 23 september 2014 02:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
Culinair gezien zie ik veel potentie in dit topic.
En heel eng spul uit vieze keukenquote:Op dinsdag 23 september 2014 03:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Daar staat wel boel geneuzel tussen.
dat bedoelde ik niet. Starten met vieze keuken.quote:Op dinsdag 23 september 2014 03:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Na flink wat gedoe om de nasi te maken is de keuken uiteraard niet meer schoon.
Den Haagquote:Op dinsdag 23 september 2014 01:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat is dan ook de reden dat je hier in NL niet van iedere 4 weken er 3 aan de schijterij bent.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:29 schreef Iwanius het volgende:
Kun je nagaan hun vernederlands het gezichtsveld is dat men een randzaak een hoofdzaak maakt.terwijl het dacht ik altijd om het eindproduct ging nl: Uitstekend smakende traditionele nasi goreng.
Of dacht je dat men in de straten in Djakarta,of welk klein gehucht buiten de grote steden in China op zijn "Hollands"werkte omdat men anders geen uitstekende traditionele nasi goreng weet te bereiden.![]()
Weet je wel hoe men soms de eigen wok met al zijn gebreken schoonmaakt om een gerecht te kunnen bereiden? Ga eens een keer dat bezoeken i.p.v. te denken dat de Nederlandse "smaakpolitie" wijze ( of voor mij part tv kok) de enige manier is om een goed eindproduct op tafel neer te kunnen zetten. Zal je zelf zien hoe bekrompen en kortzichtig dat is in feite nl. dat je aangehouden 'regels' zo belangrijk maakt dat je daarmee denkt dat als dat niet goed is,je eindproduct ook wel niet goed zal zijn.
Over aan de leiband lopen gesproken...
quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:\
Dat is dan ook de reden dat je hier in NL niet van iedere 4 weken er 3 aan de schijterij bent.
Nasi zonder kroepoek is als fietsen zonder melk.quote:Op dinsdag 23 september 2014 11:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Iedereen heeft een andere smaak, daardoor ook een andere oordeel over wat een perfecte nasi goreng is. Natuurlijk zijn er mensen die bevooroordeeld zijn (eigen creaties zijn natuurlijk altijd de beste). Niks mis mee
Ik kan genieten van het zien wat andere mensen in hun nasi stoppen, dan doe ik ook weer inspiratie op. Ik merk nu vooral dat ik nu kroepoek mis bij mijn nasi. Leerpuntje
Ahja ga poepen. In Thailand heb ik zat nasi met wortel gehadquote:Op dinsdag 23 september 2014 01:46 schreef Iwanius het volgende:
[..]
0,0. Maar dan moet je ook aangeven of je een 'Hollandse' nasi gorgeng maakt zoals hier op FOK! mee gedweept wordtof een traditionele Thaise nasi goreng, een Chinese nasi goreng of een Indonesische nasi goreng.
Ga je voor het eerste dan is zo een beetje alles toegestaan omdat het eigenlijk een fantasie "nasi goreng" is die naar eigen inzicht en smaak is samengesteld maar in de basis niets van doen heeft met de traditionele nasi goreng laat staan de "perfecte nasi-goreng"zou zijn zoals ergens werd geopperd. Want wil je daaraan voldoen dan dien je eerst in de basis al aan een aantal essentiele voorwaarden te voldoen en niet van alles en nog wat er maar in te flikkeren.
Johannes, hoe denk jij over pindasaus bij de nasi?quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:18 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Nasi zonder kroepoek is als fietsen zonder melk.
Ik deel je mening, het is er erg lekker bij, maar het is ook niet essentieel.quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Johannes, hoe denk jij over pindasaus bij de nasi?
Zelf vind ik het heerlijk erbij, maar de hoeveelheid moeite om pindasaus te maken is vaak net iets teveel gevraagd voor een luie flikker als ik.
quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:18 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik ben alleen overdonderd door je vergelijking. Het raakt me diep. Ik denk dat ik een voorraadje moet aanslaan zodat ik er nooit zonder zal zitten.quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:42 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Toch?
Wat is jouw visie? Ik sta open voor discussie.
Een goede nasi kan zonder pindasausquote:Op dinsdag 23 september 2014 13:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Johannes, hoe denk jij over pindasaus bij de nasi?
Zelf vind ik het heerlijk erbij, maar de hoeveelheid moeite om pindasaus te maken is vaak net iets teveel gevraagd voor een luie flikker als ik.
dat heb ik bij nasi zonder trassiquote:Op dinsdag 23 september 2014 13:18 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
He he. natuurlijk heeft iedereen zijn eigen smaak, maar dat vind ik altijd een dooddoener als mensen geen reële argumenten meer weten voort te brengen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 11:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Iedereen heeft een andere smaak, daardoor ook een andere oordeel over wat een perfecte nasi goreng is. Natuurlijk zijn er mensen die bevooroordeeld zijn (eigen creaties zijn natuurlijk altijd de beste). Niks mis mee
Oh al donder jij mosterd in je nasi of wat dan ook. Moet jezelf weten maar gebruik geen grote benamingen voor iets wat nergens voor nodig is als je niet een aan de basis weet te voldoen.quote:Ik kan genieten van het zien wat andere mensen in hun nasi stoppen, dan doe ik ook weer inspiratie op. Ik merk nu vooral dat ik nu kroepoek mis bij mijn nasi. Leerpuntje
Johannes dat jij de gebakken banaan erbij vergeet!quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:18 schreef johannes_vermeer het volgende:
Op de Grote Markt pak je geen Brand maar een heerlijke Paulanerquote:Op dinsdag 23 september 2014 01:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Huilenquote:
Misschien Kip Tandoori?quote:Op donderdag 25 september 2014 08:57 schreef Tarado het volgende:
het wordt wel weer tijd voor nieuw recept hier, daar hebben we misschien nog wat aan, dat gelul over wat origineel is, wat moet, wat kan schieten we weinig mee op.
Ik heb me ook gewaagd aan de Kip Tandoori, waarbij johannes geholpen heeft. Zo heeft hij bijvoorbeeld de kip gesneden. Ik hoop dat de onze niet teveel onder doet voor jouw gerecht?quote:Op maandag 7 april 2014 11:29 schreef Karina het volgende:
[..]
Hopelijk veroorzaak ik nu geen ruzie tussen Johannes en Knut, maar de nasi was voor mij als niet al te beste kok nog iets te hoog gegrepen.
Vandaar dat ik om te oefenen Kip Tandoori heb gemaakt.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Zelf toe te voegen een bakje crème fraîche en kipfilet.
Om te beginnen moest de kip marineren in de speciale tandoori mix:
[ afbeelding ]
In de tussentijd kon ik alvast de rijst koken.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Na ongeveer 10 minuutjes kon de kip in de pan om gebakken te worden.
[ afbeelding ]
Gelukkig had ik mijn pantersloffen aan want af en toe spatte het wel een beetje!
Als laatste nog wat water en de crème fraîche in de pan gooien en de kip was ook alweer klaar.
[ afbeelding ]
Rijst op het bord, kip eroverheen, glaasje wijn erbij en eten maar!
[ afbeelding ]
Smaak: 7/10 de 7 kwam doordat er helaas kokos in het gerecht verwerkt was wat ik eigenlijk een beetjevind. Voortaan dus beter op de ingrediënten letten.
Tevens zie ik nu op de foto dat het bord wel iets beter opgemaakt had kunnen worden, die spetters op de rand kunnen natuurlijk ECHT niet.
Ik voel me nu wel zeker genoeg om een volgende keer nasi te maken.
Ik mis het kaarslichtquote:Op donderdag 25 september 2014 17:00 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Misschien Kip Tandoori?
[..]
Ik heb me ook gewaagd aan de Kip Tandoori, waarbij johannes geholpen heeft. Zo heeft hij bijvoorbeeld de kip gesneden. Ik hoop dat de onze niet teveel onder doet voor jouw gerecht?
[ afbeelding ]
Wat een toewijding! Ik hoop dat jullie wel van het toetje genoten hebbenquote:Op donderdag 25 september 2014 17:05 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat zou alleen maar afleiden van het gerecht
Ik weet niet hoe dubbelzinnig ik dit moet opvatten, maar als arme studenten is daar geen geld voor.quote:Op donderdag 25 september 2014 17:06 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat een toewijding! Ik hoop dat jullie wel van het toetje genoten hebben
Ziet er goed uit hoorquote:Op donderdag 25 september 2014 17:00 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Misschien Kip Tandoori?
[..]
Ik heb me ook gewaagd aan de Kip Tandoori, waarbij johannes geholpen heeft. Zo heeft hij bijvoorbeeld de kip gesneden. Ik hoop dat de onze niet teveel onder doet voor jouw gerecht?
[ afbeelding ]
Gelukkig niet m'n eigen tafelquote:Op donderdag 25 september 2014 18:50 schreef Cici het volgende:
Dat je aan die gore tafel durft te eten joh...![]()
![]()
Ik zou geen honger meer hebbenquote:Op donderdag 25 september 2014 19:00 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Gelukkig niet m'n eigen tafel
Maar daarom eten we ook van borden
Zeker!quote:Op donderdag 25 september 2014 19:22 schreef Cici het volgende:
[..]
Ik zou geen honger meer hebben![]()
Maar wast lekker?
Deze kan ik je wel aanbevelen als meest makkelijke en neutrale voor je. Tis trouwens Bangkok stijl.quote:Op donderdag 25 september 2014 18:40 schreef gijsman het volgende:
heeft iemand een goed recept voor thaise kip cashew? op internet zijn er zoveel variaties
Bedankt, zojuist geprobeerd met als extra toevoeging een lepel rodecurry pastequote:Op donderdag 25 september 2014 20:47 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Deze kan ik je wel aanbevelen als meest makkelijke en neutrale voor je. Tis trouwens Bangkok stijl.
We kunnen je wel helpen onthouden!quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Heren, ik kwam er vanmiddag achter dat ik nog twee bakjes nasi in de diepvries heb staan. Daar gaat mijn belofte, want over een week of twee zal ik het wel weer vergeten en alles klaarmaken zonder jullie een intense reportage te kunnen bieden
Na het lezen van het macaronitopic wilde ik de spaghettivariant laten zien, maar u kunt het al raden: twee bakjes in de diepvries
Wat stouw je veel in je diepvries. Je kan het ook later gaan eten en nu een verse makenquote:Op vrijdag 26 september 2014 23:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Heren, ik kwam er vanmiddag achter dat ik nog twee bakjes nasi in de diepvries heb staan. Daar gaat mijn belofte, want over een week of twee zal ik het wel weer vergeten en alles klaarmaken zonder jullie een intense reportage te kunnen bieden
Na het lezen van het macaronitopic wilde ik de spaghettivariant laten zien, maar u kunt het al raden: twee bakjes in de diepvries
Tja, als ik bijv nasi, spaghetti of chili con carne maak is het meteen een enorme pan vol, voldoende voor 4 porties, ideaal voor als ik een keer geen zin heb om te kokenquote:Op vrijdag 26 september 2014 23:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat stouw je veel in je diepvries. Je kan het ook later gaan eten en nu een verse makenJij blij, wij blij
Waarom direct een pan vol, misschien goedkoper, maar ik gooi dan gewoon wat minder rijst in panquote:Op zaterdag 27 september 2014 00:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Tja, als ik bijv nasi, spaghetti of chili con carne maak is het meteen een enorme pan vol, voldoende voor 4 porties, ideaal voor als ik een keer geen zin heb om te koken
Om binnenkort wéér verse nasi te maken gaat me een beetje te ver, dan staan er 5 bakjes van in de diepZoveel ruimte heb ik niet.
Omdat het ideaal is als je een keer geen zin hebt te koken...quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom direct een pan vol, misschien goedkoper, maar ik gooi dan gewoon wat minder rijst in pan
Tuurlijk voor n keertje, maar hij heeft veel bakjes. Was maar een vraagquote:Op zaterdag 27 september 2014 00:16 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Omdat het ideaal is als je een keer geen zin hebt te koken...
Ik heb 6 bakjes, momenteel allemaal in gebruikquote:Op zaterdag 27 september 2014 00:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tuurlijk voor n keertje, maar hij heeft veel bakjes. Was maar een vraag
Ja inderdaad, er zijn grenzen!quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tuurlijk voor n keertje, maar hij heeft veel bakjes. Was maar een vraag
Minder werk/afwas/tijd per portie.quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom direct een pan vol, misschien goedkoper, maar ik gooi dan gewoon wat minder rijst in pan
Beste Iwanius, ik denk dat je het allemaal iets te serieus opvat. Als je deze topicreeks leest dan kan je toch allemaal een grote smile op je gezicht krijgen. Hoe een echte nasi hoort te zijn is toch in wezen niet relevant?quote:Op dinsdag 23 september 2014 01:55 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Omdat ik er bij blijft dat ik niets op heb met fantasie nasi-goreng ben ik dus negatief?![]()
Ik gun iedereen zijn pleziertje maar blijf weg met kreten als "perfecte nasi-goreng"e.d. als je niet eens in de basis voldoet waar een perfecte tradtionele nasi goreng aan moet voldoen wil je er uberhaupt van kunnen spreken. Daar ageer ik tegen en zal ik tegen blijven ageren.
Ik zeg toch ook niet dat mijn nasi-goreng de beste is op alle vlakken? Of ik de beste traditionele nasi-goreng bereider ben? Wat ik wel kan zeggen is dat ik in de basis aan alle voorwaarden voldoet die voor een goede traditionele nasi-goreng geldt, en een hele goede op die gronden heb weten te bereiden.
Luistert niet naar den zoetzure nasi-naaier, dit is top gedaan! Lekker zo met die boemboe en het ziet er smakelijk uit! Ook de skills geleerd op de nasischool of autodidact?! Hulde!quote:Op maandag 29 september 2014 18:30 schreef pablo1989 het volgende:
Alles is klaar en nu kunnen we het bord gaan opmaken. Voor een leuk resultaat kun je de nasi in een kommetje doen en dat goed aandrukken. Vervolgens leg je er een plat bord op en draai je het geheel om en haal je het kommetje eraf. Leg daar de saté en de groente naast en maak het af met wat kroepoek. Eet smakelijk!
Eerst een periode ervaring opgedaan met de lokale bevolking in Indonesië en vervolgens zelf aan de slag gegaan.quote:Op dinsdag 30 september 2014 05:38 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Luistert niet naar den zoetzure nasi-naaier, dit is top gedaan! Lekker zo met die boemboe en het ziet er smakelijk uit! Ook de skills geleerd op de nasischool of autodidact?! Hulde!![]()
![]()
Ben benieuwd wat Johannes er van vind!![]()
Wauw, je hebt groots uitgepakt zie ikquote:Op maandag 29 september 2014 18:30 schreef pablo1989 het volgende:
Na aanleiding van dit inspirerende topic besloot ik om zelf ook maar eens mijn kookkunsten te delen. Deze nasi vergt wel een kleine drie kwartier voorbereiding maar dan heb je wel een heerlijke nasi.
Benodigdheden:
Koksmes
Vijzel
Wokpan
Steelpan
Grilpan
Rasp
Boodschappenlijst:
Voor de nasi:
Zilvervliesrijst (mag ook een andere rijst zijn)
Trassie
Ketoembar
Djintan
Sambal
1 middelgroot ui
2 teentjes knoflook
1 prei
Kipfilet
Hollandse garnaaltjes
Voor de saté:
Kippendijen
Satémarinade
Roerbakgroente:
Courgette
Parika rood/geel
Winterpeen
Taugé
Peper/zout
Zoet/zure chilisaus
Note: alles is te vinden bij de plaatselijke supermarkt.
Om te beginnen kook ik de zilvervliesrijst ongeveer 7 minuten.
[ afbeelding ]
Ondertussen begin ik aan de eigengemaakte boemboe die later wordt vermengd met de nasi en de smaak geeft aan het gerecht. Snij de ui en knoflook zo klein mogelijk en meng dat vervolgens in de vijzel met een theelepel ketoembar, Djintan, trassie en sambal. Voeg daar nog een klein scheutje ketjap manis of olijfolie aan toe en stamp het dan tot een homogene massa. De boemboe is nu klaar.
[ afbeelding ]
Vervolgens is de rijst klaar en die kun je gaan afgieten. Laat het dan nog even droogkoken in de pan op een laag vuurtje. Nu is de prei aan de beurt om gesneden te worden. Snij de prei in de lengte in vier delen en snij het in kleine stukjes. Gebruik ongeveer 2 stuks kipfilet voor in de nasi, snij deze in kleine blokjes. houdt wel de kippendijtjes apart, die gaan we gebruiken voor de saté. Leg de kippendijtjes in de satémarinade en laat dat een uurtje intrekken in de koelkast.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alles voor de nasi is nu gereed dus kunnen we verder met de wokgroente. Snijdt deze in niet al te grote stukken zodat je het niet te lang hoeft te bakken. Voor de winterpeen kun je ervoor kiezen om het te raspen of in kleine blokjes te snijden, zelf prefereer ik een grove rasp. Strooi er een beetje peper en zout overheen voor de smaak. In de pan gaan we er nog 3 tot 4 eetlepels chilisaus aan toevoegen zodat je een lekkere zoete smaak krijgt aan de groente. Doe een eetlepel olijfolie in de pan en gooi er dan alle groente in een keer in behalve de taugé, die bak je de laatste 2 minuten mee. Het geheel bak je in 10 minuten.
[ afbeelding ]
Nu kunnen we beginnen met het bakken van de nasi. Doe eerst de boemboe in de pan en bak die op een hoog vuur even aan. Doe vervolgens de kipfilet en de prei erbij en bak totdat het gaar is. Nu kan de rijst erbij. Bak dit nog even een paar minuutjes mee en dan is je nasi klaar. Tegelijkertijd kun je ook alvast de garnaaltjes even aanbakken met een beetje peper en zout. Voeg dat vervolgens bij de nasi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu hoeven we alleen nog de saté te grillen. Doe dit in een grilpan, er hoeft geen olie in de pan. Laat de saté aan beide kanten gaar worden, zorg ervoor dat je ze niet te lang grilt anders wordt de kip te droog. Eventueel kun je er nog satésaus bij doen.
[ afbeelding ]
Alles is klaar en nu kunnen we het bord gaan opmaken. Voor een leuk resultaat kun je de nasi in een kommetje doen en dat goed aandrukken. Vervolgens leg je er een plat bord op en draai je het geheel om en haal je het kommetje eraf. Leg daar de saté en de groente naast en maak het af met wat kroepoek. Eet smakelijk!
[ afbeelding ]
waarom de mijne niet?quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:10 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Wauw, je hebt groots uitgepakt zie ik
Ik zet je wel even in de OP
CUL / Nasi a la Johannes #3 smullenquote:Op dinsdag 30 september 2014 11:05 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Mijn oprechte excuses
waar staat hij?
Geregeldquote:Op dinsdag 30 september 2014 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
CUL / Nasi a la Johannes #3 smullen
quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
OKals je er nou nog Tarado van maakt, Torado is iets heel anders
De kipfilet in de nasi valt best mee, 2 stuks voor 5 man.quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ziet er lekker uit Pablo, alleen tauge, maar dat is persoonlijke smaak. Is kipfilet in nasi en daarnaast ook nog sate niet beetje veel?
Nice, ik ben benieuwd!quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik heb al diverse keren foto's van mijn nasi a la Kaneel (deze bevat geen kaneel, wat boze tongen ook mogen beweren) gedeeld met mijn goede vriend Johannes. Deze staan echter in een andere reeks en ik kan ze niet meer vinden.
Daarom zal ik deze week weer eens nasi a la kaneel maken en de bereiding incluis foto's hier met jullie delen.
Je bent van harte welkom bij de nasi academiequote:Op maandag 29 september 2014 18:30 schreef pablo1989 het volgende:
Na aanleiding van dit inspirerende topic besloot ik om zelf ook maar eens mijn kookkunsten te delen. Deze nasi vergt wel een kleine drie kwartier voorbereiding maar dan heb je wel een heerlijke nasi.
Benodigdheden:
Koksmes
Vijzel
Wokpan
Steelpan
Grilpan
Rasp
Boodschappenlijst:
Voor de nasi:
Zilvervliesrijst (mag ook een andere rijst zijn)
Trassie
Ketoembar
Djintan
Sambal
1 middelgroot ui
2 teentjes knoflook
1 prei
Kipfilet
Hollandse garnaaltjes
Voor de saté:
Kippendijen
Satémarinade
Roerbakgroente:
Courgette
Parika rood/geel
Winterpeen
Taugé
Peper/zout
Zoet/zure chilisaus
Note: alles is te vinden bij de plaatselijke supermarkt.
Om te beginnen kook ik de zilvervliesrijst ongeveer 7 minuten.
[ afbeelding ]
Ondertussen begin ik aan de eigengemaakte boemboe die later wordt vermengd met de nasi en de smaak geeft aan het gerecht. Snij de ui en knoflook zo klein mogelijk en meng dat vervolgens in de vijzel met een theelepel ketoembar, Djintan, trassie en sambal. Voeg daar nog een klein scheutje ketjap manis of olijfolie aan toe en stamp het dan tot een homogene massa. De boemboe is nu klaar.
[ afbeelding ]
Vervolgens is de rijst klaar en die kun je gaan afgieten. Laat het dan nog even droogkoken in de pan op een laag vuurtje. Nu is de prei aan de beurt om gesneden te worden. Snij de prei in de lengte in vier delen en snij het in kleine stukjes. Gebruik ongeveer 2 stuks kipfilet voor in de nasi, snij deze in kleine blokjes. houdt wel de kippendijtjes apart, die gaan we gebruiken voor de saté. Leg de kippendijtjes in de satémarinade en laat dat een uurtje intrekken in de koelkast.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alles voor de nasi is nu gereed dus kunnen we verder met de wokgroente. Snijdt deze in niet al te grote stukken zodat je het niet te lang hoeft te bakken. Voor de winterpeen kun je ervoor kiezen om het te raspen of in kleine blokjes te snijden, zelf prefereer ik een grove rasp. Strooi er een beetje peper en zout overheen voor de smaak. In de pan gaan we er nog 3 tot 4 eetlepels chilisaus aan toevoegen zodat je een lekkere zoete smaak krijgt aan de groente. Doe een eetlepel olijfolie in de pan en gooi er dan alle groente in een keer in behalve de taugé, die bak je de laatste 2 minuten mee. Het geheel bak je in 10 minuten.
[ afbeelding ]
Nu kunnen we beginnen met het bakken van de nasi. Doe eerst de boemboe in de pan en bak die op een hoog vuur even aan. Doe vervolgens de kipfilet en de prei erbij en bak totdat het gaar is. Nu kan de rijst erbij. Bak dit nog even een paar minuutjes mee en dan is je nasi klaar. Tegelijkertijd kun je ook alvast de garnaaltjes even aanbakken met een beetje peper en zout. Voeg dat vervolgens bij de nasi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu hoeven we alleen nog de saté te grillen. Doe dit in een grilpan, er hoeft geen olie in de pan. Laat de saté aan beide kanten gaar worden, zorg ervoor dat je ze niet te lang grilt anders wordt de kip te droog. Eventueel kun je er nog satésaus bij doen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit! Leuk en lekker om zelf de boemboe te maken.quote:Op maandag 29 september 2014 18:30 schreef pablo1989 het volgende:
Oh je hebt er hem al in staan!quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:43 schreef Paxcon het volgende:
SiennaForrest heeft dit topic van een mooie header voorzien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan verzamelen we de ingrediënten!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ruim een kopje rijst, een halve prei, een ui, een wortel, twee tenen knoflook, wat komkommer, twee eieren, een zakje boemboe van de toko en lekkere Atjar. Ik heb gekozen voor Surinaamse rijst omdat dat de grootste zak in de winkel was.
Als eerste zetten we de rijst op. Dit duurt altijd eventjes. Dus doe gerust wat anders met je tijd. Ik heb een kopje gezonde groene thee gedronken, om me te helpen met afvallen.
Als de rijst een tijdje kookt, kun je alvast wat groente gaan snijden. Zorg hierbij voor een goed mes.
De ui:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wortel raspen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Normaal doe ik er geen wortel in, maar ik had nog wortels liggen die op moeten. Dus morgen wortelsoep eten.
De prei in tweeën snijden en daarna in kleine ringen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De oplettende lezer heeft gemerkt dat de knoflook nog niet gesneden is. Houd dit in je achterhoofd!
De rijst staat inmiddels uit te lekken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarna weer terug in de pan. De rijst staat te dampen, de pan voor de eitjes staat al klaar.
Nu gaan we de boemboe (van de delicatessenwinkel) lekker fruiten in 2 eetlepels olie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vervolgens mag de groente er bij. Eerst de ui, dan de prei, dan de wortel en tot slot twee tenen knoflook met de knoflookpers. Op die manier is er meer oppervlakte, waardoor er meer smaak is. De geur van knoflook die bakt, heerlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu kan er schepje voor schepje rijst worden toegevoegd. Niet te veel ineens!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De rijst even lekker meebakken en daarna even laten staan. Laat de smaak goed in de rijst trekken.
Terwijl de nasi klaar staat te zijn, kunnen we aan de eieren beginnen.
Vorige keer had ik een dadar getracht te maken, dit verliep echter niet 100%. Daarom kies ik hier voor gewone gebakken eieren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een klein beetje beter en zout over het ei. Smullen.
Opscheppen doe je natuurlijk met je uit karbouw hoorn gesneden lepel. Dit draagt bij aan de sfeerervaring:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vervolgens even aankleden met wat ketimun en atjar en eventueel bawang goreng en serundeng:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En we kunnen eten.
Dank u voor de aandacht en selamat makan.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Ik vind het mes toch wel een gevaarlijke touch hoor! Voor de rest.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent![]()
Mooie aanvulling voor dit topic, ziet er smakelijk uit!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
Oké, hier komt mijn recept.
Normaal gesproken doe ik er pindasaus en cassave bij, maar ik had geen pindakaas in huis om het te maken.
...
Dank u voor de aandacht en selamat makan.
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'![]()
Helemaal lekkel! Kudo's voor de Russische achtergrondmuziek!quote:![]()
Salam hangat!
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'![]()
Een goed mes is essentieel in elke keuken.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:30 schreef Ole het volgende:
Ik vind het mes toch wel een gevaarlijke touch hoor! Voor de rest.Dank je.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:25 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Mooie aanvulling voor dit topic, ziet er smakelijk uit!
Ik zal volgende week ofzo mijn pindasaus posten, voor de completisten.Dank jequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:41 schreef Sangha het volgende:
[..]
Helemaal lekkel! Kudo's voor de Russische achtergrondmuziek!
Salam hangat!
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Coolquote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:25 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Mooie aanvulling voor dit topic, ziet er smakelijk uit!die header van dit topic, wat betekent dat teken?
Thanks Sangha-san!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:13 schreef Sangha het volgende:
[..]
Cooldie header van dit topic, wat betekent dat teken?
Dat betekent 'spirit'.
Edit; dat zou jij moeten weten.
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'![]()
Johannes, het is weliswaar geen nasi, maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het wellicht toch je interesse zou wekken. Vandaag heb ik heerlijke kip pilaf gemaakt.Hieronder een kort fotoverslag:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allereerst snijd ik de kipfilet in stukjes. Dit zijn vier kleine filets, zoals ze tegenwoordig bij de Jumbo in de winkel liggen. De 'nieuwe standaard kip', in plaats van de plofkip. Deze stukjes marineer ik in een scheut ketjap en wat chilivlokken en paprikapoeder. Daarna gaat het een paar uur de koelkast in zodat de marinade er lekker in trekt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wanneer ik begin met koken snipper ik eerst een halve ui (ze waren best groot) en twee a drie tenen knoflook. Daarna trek ik een blik perziken op siroop open en snijd de halfjes in kleine blokjes. Het siroop houd ik nog even achter de hand.Tevens zet ik alvast het water voor de rijst aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan ga ik de kipstukjes bakken. Deze bak ik eerst even bruin en gaar zonder er andere ingrediënten bij te gooien. Zodra ze gaar zijn doe ik ze even in een aparte schaal.
Ik denk natuurlijk ook nog aan de rijst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vervolgens gebruik ik het restje olie om de ui en knoflook op laag vuur te fruiten. Zodra de ui glazig is gaat het siroop erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarna voeg ik twee kleine blikjes tomatenpuree (maar ¤ 0,08 per stuk!), een beetje zout en peper, een scheut ketjap en naar smaak sambal oelek toe. Zelf wil ik hem niet super pittig hebben, maar net genoeg om het even op je tong te voelen.
Vervolgens voeg ik de kipstukjes weer toe en laten het geheel even sudderen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als laatste even de stukjes perzik mee verwarmen. Daarna is het gerecht klaar! De rijst is ondertussen gekookt, afgegoten en doorgeroerd met een vork. Altijd fijn om het nog even te laten staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarna is het tijd om te serveren! Dat hoef ik verder niet uit te leggen, hoop ik.Ik kom met deze ingrediënten uit op genoeg voor 2-3 personen.
Buon appetito!
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.![]()
Het is inderdaad geen nasi, de drempel is hoog hier, dus ik weet niet of het wel mag. De Johannes-nasi-topics© worden derhalve streng gecontroleerd.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:56 schreef Fera het volgende:
Johannes, het is weliswaar geen nasi, maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het wellicht toch je interesse zou wekken. Vandaag heb ik heerlijke kip pilaf gemaakt.Hieronder een kort fotoverslag:
![]()
Doch moet ik wel zeggen dat jouw rijst-gerecht er mag wezen.Lekker hoor!
Ik hoor vanzelf wel of het oké is.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:35 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Het is inderdaad geen nasi, de drempel is hoog hier, dus ik weet niet of het wel mag. De Johannes-nasi-topics© worden derhalve streng gecontroleerd.![]()
Anders haal ik het weer weg.
Dank je!
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.![]()
Was een geintje hè.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:33 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik hoor vanzelf wel of het oké is.Anders haal ik het weer weg.
Dank je!
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:56 schreef Fera het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allereerst snijd ik de kipfilet in stukjes. Dit zijn vier kleine filets, zoals ze tegenwoordig bij de Jumbo in de winkel liggen. De 'nieuwe standaard kip', in plaats van de plofkip. Deze stukjes marineer ik in een scheut ketjap en wat chilivlokken en paprikapoeder. Daarna gaat het een paar uur de koelkast in zodat de marinade er lekker in trekt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wanneer ik begin met koken snipper ik eerst een halve ui (ze waren best groot) en twee a drie tenen knoflook. Daarna trek ik een blik perziken op siroop open en snijd de halfjes in kleine blokjes. Het siroop houd ik nog even achter de hand.Tevens zet ik alvast het water voor de rijst aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan ga ik de kipstukjes bakken. Deze bak ik eerst even bruin en gaar zonder er andere ingrediënten bij te gooien. Zodra ze gaar zijn doe ik ze even in een aparte schaal.
Ik denk natuurlijk ook nog aan de rijst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vervolgens gebruik ik het restje olie om de ui en knoflook op laag vuur te fruiten. Zodra de ui glazig is gaat het siroop erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarna voeg ik twee kleine blikjes tomatenpuree (maar ¤ 0,08 per stuk!), een beetje zout en peper, een scheut ketjap en naar smaak sambal oelek toe. Zelf wil ik hem niet super pittig hebben, maar net genoeg om het even op je tong te voelen.
Vervolgens voeg ik de kipstukjes weer toe en laten het geheel even sudderen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als laatste even de stukjes perzik mee verwarmen. Daarna is het gerecht klaar! De rijst is ondertussen gekookt, afgegoten en doorgeroerd met een vork. Altijd fijn om het nog even te laten staan.Hoi Fera, bedankt voor deze fraaie kick van het topic. Ook al is het geen nasi, toch stroomt mij het water in de mond van deze Kip Pilaf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarna is het tijd om te serveren! Dat hoef ik verder niet uit te leggen, hoop ik.Ik kom met deze ingrediënten uit op genoeg voor 2-3 personen.
Buon appetito!
Wij nasi chefs staan er om bekend dat wij vaak outside the box denken zoals Ainsley Harriott en ik dat noemen en daarom kan ik ook deze non-nasi waarderen.
Door je foto's en duidelijke uitleg denk ik dat de kans vrij groot is dat ook beginnende chefs dit gerecht binnenkort zullen bereiden. Ook ik wil niet uitsluiten dat dit gerecht spoedig bij mij op tafel staat.Bedankt voor je hulp om enige kwaliteit in dit topic te waarborgen, wellicht was de Kip Pilaf a la Fera een twijfelgeval. Jij vreest overduidelijk een hellend vlak, een vrees die in een bepaald opzicht terecht is: we moeten natuurlijk niet hebben dat mensen opeens hun boerenkool gerecht hier gaan droppen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:35 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Het is inderdaad geen nasi, de drempel is hoog hier, dus ik weet niet of het wel mag. De Johannes-nasi-topics© worden derhalve streng gecontroleerd.![]()
Toch denk ik dat de kracht van deze reeks schuilt in de tastbaarheid van de gerechten: de chefs blijven dicht bij hun nasi en trachten niet elitair te worden en daarom zijn de maaltijden hier geschikt voor zowel beginnende als ervaren chefs zoals ikzelf. Fera is duidelijk in haar hart een nasichef ook al maakt zij nu toevallig iets anders en daarom vind ik dit gerecht een uitstekende toevoeging aan dit topic.![]()
Een pak van mijn hart.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:11 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Hoi Fera, bedankt voor deze fraaie kick van het topic. Ook al is het geen nasi, toch stroomt mij het water in de mond van deze Kip Pilaf.
Wij nasi chefs staan er om bekend dat wij vaak outside the box denken zoals Ainsley Harriott en ik dat noemen en daarom kan ik ook deze non-nasi waarderen.
Door je foto's en duidelijke uitleg denk ik dat de kans vrij groot is dat ook beginnende chefs dit gerecht binnenkort zullen bereiden. Ook ik wil niet uitsluiten dat dit gerecht spoedig bij mij op tafel staat.
[..]
Bedankt voor je hulp om enige kwaliteit in dit topic te waarborgen, wellicht was de Kip Pilaf a la Fera een twijfelgeval. Jij vreest overduidelijk een hellend vlak, een vrees die in een bepaald opzicht terecht is: we moeten natuurlijk niet hebben dat mensen opeens hun boerenkool gerecht hier gaan droppen.
Toch denk ik dat de kracht van deze reeks schuilt in de tastbaarheid van de gerechten: de chefs blijven dicht bij hun nasi en trachten niet elitair te worden en daarom zijn de maaltijden hier geschikt voor zowel beginnende als ervaren chefs zoals ikzelf. Fera is duidelijk in haar hart een nasichef ook al maakt zij nu toevallig iets anders en daarom vind ik dit gerecht een uitstekende toevoeging aan dit topic.![]()
Vanzelfsprekend zal ik niet te veel van deze uitstapjes maken. Mijn tagliatelle met gerookte zalm van vanavond zal ik hier dan ook niet posten.
Sensei Johannes, geen dank, graag gedaan. Als fervent lezer van de nasi-topics en als groot nasi-liefhebber probeer ik van een afstand mee te denken hoe we het nivo hoog kunnen houden.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:11 schreef johannes_vermeer het volgende:
Bedankt voor je hulp om enige kwaliteit in dit topic te waarborgen, wellicht was de Kip Pilaf a la Fera een twijfelgeval. Jij vreest overduidelijk een hellend vlak, een vrees die in een bepaald opzicht terecht is: we moeten natuurlijk niet hebben dat mensen opeens hun boerenkool gerecht hier gaan droppen.
Toch denk ik dat de kracht van deze reeks schuilt in de tastbaarheid van de gerechten: de chefs blijven dicht bij hun nasi en trachten niet elitair te worden en daarom zijn de maaltijden hier geschikt voor zowel beginnende als ervaren chefs zoals ikzelf. Fera is duidelijk in haar hart een nasichef ook al maakt zij nu toevallig iets anders en daarom vind ik dit gerecht een uitstekende toevoeging aan dit topic.
Wat betreft uw reactie jegens Fera betreffende de Pilaf, kan ik melden dat ik dat in het geheel onderschrijf. Het is een kunstige poging een rijstgerecht te verheffen tot een Johannes-achtige ervaring en derhalve een waardevolle toevoeging.
Het is tenslotte als 'Schilderen met rijstkorrels' nietwaar... Kunst met een grote 'N'.
[ Bericht 5% gewijzigd door SiennaForrest op 29-10-2014 16:52:24 ]''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'![]()
Ik zal morgen mijn boerenkool a la mexi hier even droppen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Jammer... of in een ander (eigen) topic?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:16 schreef Fera het volgende:
[..]
Een pak van mijn hart.![]()
Vanzelfsprekend zal ik niet te veel van deze uitstapjes maken. Mijn tagliatelle met gerookte zalm van vanavond zal ik hier dan ook niet posten.
Maak je toch gewoon een eigen topic voor aan? Of een ander topic (FoodGawkers?)quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik zal morgen mijn boerenkool a la mexi hier even droppen.
Dit is van huis uit een nasi topic. Ik vind een eigen topic ook beter want dat weet je tenminste waar wat staat.
Anders geraakt het toch alleen maar ondergesneeuwd.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2014 18:18:25 ]![]()
Johannes, als trouw meelezer geniet ik altijd enorm van dit topic en de overheerlijke gerechten die hier gepost worden. Dit is nu wat je noemt een echt kwaliteitstopic. Niet alleen vanwege de hoogstaande posts, maar ook vanwege de hoogwaardige kwaliteit van de (nasi- of nasi-aanverwante) gerechten.
Mijn vraag aan jou is: wanneer wordt je nickname veranderd in Johannasi_vermeer?You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Johannes is liefde.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:11 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Hoi Fera, bedankt voor deze fraaie kick van het topic. Ook al is het geen nasi, toch stroomt mij het water in de mond van deze Kip Pilaf.
Door je foto's en duidelijke uitleg denk ik dat de kans vrij groot is dat ook beginnende chefs dit gerecht binnenkort zullen bereiden. Ook ik wil niet uitsluiten dat dit gerecht spoedig bij mij op tafel staat.
[..]
Toch denk ik dat de kracht van deze reeks schuilt in de tastbaarheid van de gerechten: de chefs blijven dicht bij hun nasi en trachten niet elitair te worden en daarom zijn de maaltijden hier geschikt voor zowel beginnende als ervaren chefs zoals ikzelf. Fera is duidelijk in haar hart een nasichef ook al maakt zij nu toevallig iets anders en daarom vind ik dit gerecht een uitstekende toevoeging aan dit topic.
Johannes is leven.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:23 schreef MaLo het volgende:
Johannes, als trouw meelezer geniet ik altijd enorm van dit topic en de overheerlijke gerechten die hier gepost worden. Dit is nu wat je noemt een echt kwaliteitstopic. Niet alleen vanwege de hoogstaande posts, maar ook vanwege de hoogwaardige kwaliteit van de (nasi- of nasi-aanverwante) gerechten.
Mijn vraag aan jou is: wanneer wordt je nickname veranderd in Johannasi_vermeer?![]()
![]()
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent![]()
Dat durf ik niet.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:15 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Jammer... of in een ander (eigen) topic?Zo geweldig kan ik ook weer niet koken.
Zullen we dat maar niet doen?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:23 schreef MaLo het volgende:
Mijn vraag aan jou is: wanneer wordt je nickname veranderd in Johannasi_vermeer?Die nick die hij nu voert is m.i. prima genoeg.Anders kan ik de nick Ken Hom II wel gaan voeren...
![]()
Dit forumdeel (culinesse a gogo) gaat over koken en dergelijke, en is niet voorbehouden aan sterrenchefs, maar voor een ieder die van koken houdt!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:46 schreef Fera het volgende:
[..]
Dat durf ik niet.Zo geweldig kan ik ook weer niet koken.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:53 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Zullen we dat maar niet doen?Die nick die hij nu voert is m.i. prima genoeg.Anders kan ik de nick Ken Hom II wel gaan voeren...
![]()
Wel een topchef by the way!
Zekers. Hij heeft op latere leeftijd nog een pelgrimstocht gemaakt naar China en daar een bezoek gebracht aan alle topkeukens. Interessante documentaire op de BBC indertijd.
Jenny van Asian Glories heeft toen haar zaak nog de moeite waard van een bezoek was (1999) ook bezoek van hem gekregen. De z/w foto stond ook altijd pontificaal achterin rechts in haar zaak aan de muur.
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2014 16:22:59 ]![]()
De forum-admins en ik hebben dit uiteraard overwogen, maar na uitgebreid overleg hebben wij besloten uit respect voor de geliefde meester van de Hollandse school Johannes Vermeer deze voorgestelde verandering niet uit te voeren.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:23 schreef MaLo het volgende:
Mijn vraag aan jou is: wanneer wordt je nickname veranderd in Johannasi_vermeer?
Wel wordt er nog vergaderd over een eventueel toe te voegen tag aan mijn username, denk dan aan 'Redactie Nasi' of iets dergelijks. Alleen zijn Yvonne en Danny hier nog niet over uit.![]()
Ik ben voorquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 01:03 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
De forum-admins en ik hebben dit uiteraard overwogen, maar na uitgebreid overleg hebben wij besloten uit respect voor de geliefde meester van de Hollandse school Johannes Vermeer deze voorgestelde verandering niet uit te voeren.
Wel wordt er nog vergaderd over een eventueel toe te voegen tag aan mijn username, denk dan aan 'Redactie Nasi' of iets dergelijks. Alleen zijn Yvonne en Danny hier nog niet over uit.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30![]()
Dat is wel het minste wat ze kunnen doen!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 01:03 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
De forum-admins en ik hebben dit uiteraard overwogen, maar na uitgebreid overleg hebben wij besloten uit respect voor de geliefde meester van de Hollandse school Johannes Vermeer deze voorgestelde verandering niet uit te voeren.
Wel wordt er nog vergaderd over een eventueel toe te voegen tag aan mijn username, denk dan aan 'Redactie Nasi' of iets dergelijks. Alleen zijn Yvonne en Danny hier nog niet over uit.
Schopje!
Ik ben nu nasi aan het maken en zal hier na het eten een fotoverslag neerplempen.[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
Nasi á la Drizzt
De ingrediënten zijn aanwezig en staan klaar op het aanrecht:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kip snijden, altijd leuk werk:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kip ligt in de pan en aangezien koken dikwijls dorstig werk is kon ik even wat vloeibare hulp tot me nemen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De groente is er inmiddels ook bij gegooid, ziet er al best te nassen (hihi xd) uit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de rijst op het vuur:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eitje in de pan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles bij mekaar:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En klaar:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
quote:Op woensdag 26 november 2014 19:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Nasi á la Drizzt
De ingrediënten zijn aanwezig en staan klaar op het aanrecht:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kip snijden, altijd leuk werk:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kip ligt in de pan en aangezien koken dikwijls dorstig werk is kon ik even wat vloeibare hulp tot me nemen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De groente is er inmiddels ook bij gegooid, ziet er al best te nassen (hihi xd) uit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de rijst op het vuur:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eitje in de pan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles bij mekaar:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En klaar:Jij, in CUL?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
Dat was de vraag
Overigens: satésaus bij de nasi![]()
![]()
Reeksnaam slaat op johannes_vermeer, een stamgast in VBL SC, vandaarquote:Op woensdag 26 november 2014 19:34 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jij, in CUL?
Dat was de vraag
Overigens: satésaus bij de nasi
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Die had ik gebruikt om de rijst in de grote pan te doen. Deed zonder te kijken de la open omdat ik de kip en groente in de gaten hield en greep het eerste wat ik voelde. Beetje sneu wel, maar ach.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:19 schreef Doublepain het volgende:
Een vork bij je pan gebruiken?
Heel amateuristisch en slecht voor je.Taliquote:
quote:
Top gedaan hoor!quote:Op woensdag 26 november 2014 19:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Nasi á la Drizzt
Jongens wat smaakte dit goedNasi stelt nooit teleur, gelukkig maar, want er is nog genoeg over voor 3 porties, die zometeen mooi de diepvries in gaan
![]()
quote:quote:Op donderdag 27 november 2014 09:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik heb er honger van gekregen, Drizzt.
Waar die satesaus vandaan komt is mij wel een raadsel.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Als ik kon toverenquote:Op donderdag 27 november 2014 11:47 schreef kanovinnie het volgende:
Waar die satesaus vandaan komt is mij wel een raadsel.
Hey Drizzt, welkom en zulks
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Op de eerste foto zie je dat pakje liggenquote:Op donderdag 27 november 2014 11:47 schreef kanovinnie het volgende:
Waar die satesaus vandaan komt is mij wel een raadsel.
Hoe gaat de bereiding ervan?quote:Op donderdag 27 november 2014 11:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Op de eerste foto zie je dat pakje liggenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Paar minuten in een pan met heet (niet kokend) water. Daar was de grootste pan voorquote:Op donderdag 27 november 2014 12:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe gaat de bereiding ervan?
Dit, waar bleef de uitnodiging om aan te schuiven?quote:Op donderdag 27 november 2014 09:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik heb er honger van gekregen, Drizzt.Brutal. Fucking. Metal.![]()
Je weet best dat twee obese lijven veel te veel is voor mijn vloer.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:10 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dit, waar bleef de uitnodiging om aan te schuiven?[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
quote:Op donderdag 27 november 2014 12:13 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Je weet best dat twee obese lijven veel te veel is voor mijn vloer.
Brutal. Fucking. Metal.![]()
quote:
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: