Ik detecteer zowaar groenten in dat onderste gerecht, wie heeft dat gemaakt?quote:Op maandag 22 september 2014 23:41 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Twee weken terug heb ik het genoegen gehad om met dé nasichef johannes_vermeer mijn nasi te eten.
[ afbeelding ]
Vandaag heb ik overigens ook weer een nasi op tafel gezet, in iets andere samenstelling.
[ afbeelding ]
Ik natuurlijk!quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:07 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik detecteer zowaar groenten in dat onderste gerecht, wie heeft dat gemaakt?
Zo zie je maar dat ook Nasi a la Pax kan evolueren.quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:08 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik natuurlijk!
Er zat paprika en courgette in.
Ik doe inspiratie op uit iedereens gerecht om zo uiteindelijk - na wat omzwervingen - tot de perfecte nasi te komen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:08 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat ook Nasi a la Pax kan evolueren.
Dan ben je in dit topic op de juiste plek.quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:09 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik doe inspiratie op uit iedereens gerecht om zo uiteindelijk - na wat omzwervingen - tot de perfecte nasi te komen.
Dat ziet er goed uit.quote:Op maandag 22 september 2014 23:41 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Twee weken terug heb ik het genoegen gehad om met dé nasichef johannes_vermeer mijn nasi te eten.
[ afbeelding ]
Vandaag heb ik overigens ook weer een nasi op tafel gezet, in iets andere samenstelling.
[ afbeelding ]
Duidelijk te zien ook.quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:08 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik natuurlijk!
Er zat paprika en courgette in.
Chinese kool lijkt me wel en wortel kan overal bij.quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:24 schreef Adames het volgende:
Ik hou van spitskool en wortel in mijn nasi goreng
maar vraag me af hoe authentiek dat is
En frisse Lander Brau kan bijna overal tegenop. Behalve tegen een Brand-biertje van de tap.quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uit.
Dat bier staat naast de Oetinger, was die op of is het beter?
Ik bespeur hier enige kritiek op mijn snijtechniekenquote:
Het is maar wat je prefereert natuurlijk, persoonlijk houd ik van alle groenten zeer klein gesneden.quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:44 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik bespeur hier enige kritiek op mijn snijtechnieken
0,0. Maar dan moet je ook aangeven of je een 'Hollandse' nasi gorgeng maakt zoals hier op FOK! mee gedweept wordtquote:Op dinsdag 23 september 2014 00:24 schreef Adames het volgende:
Ik hou van spitskool en wortel in mijn nasi goreng
maar vraag me af hoe authentiek dat is
Jammer die negativiteit in dit vrolijke topic, waar iedereen graag zijn creaties toontquote:Op dinsdag 23 september 2014 01:46 schreef Iwanius het volgende:
[..]
0,0. Maar dan moet je ook aangeven of je een Hollandse nasi gorgeng maakt zoals hier op FOK! mee gedweept wordtof een traditionele Thaise nasi goreng, een Chinese nasi goreng of een Indonesische nasi goreng.
Ga je voor het eerste dan is zo een beetje alles toegestaan omdat het eigenlijk een fantasie "nasi goreng" is die naar eigen inzicht en smaak is samengesteld maar in de basis niets van doen heeft met de traditionele nasi goreng laat staan de "perfecte nasi-goreng"zou zijn zoals ergens werd geopperd. Want wil je daaraan voldoen dan dien je eerst in de basis al aan een aantal essentiele voorwaarden te voldoen en niet van alles en nog wat er maar in te flikkeren.
Vandaag twee van op. Brandquote:Op dinsdag 23 september 2014 00:43 schreef Paxcon het volgende:
[..]
En frisse Lander Brau kan bijna overal tegenop. Behalve tegen een Brand-biertje van de tap.
Omdat ik er bij blijft dat ik niets op heb met fantasie nasi-goreng ben ik dus negatief?quote:Op dinsdag 23 september 2014 01:52 schreef Paxcon het volgende:
Jammer die negativiteit in dit vrolijke topic, waar iedereen graag zijn creaties toont
quote:Op dinsdag 23 september 2014 01:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Kom een keer op de grote markt eentje drinken dan. De grote markt in Den Haag
Je kunt toch niet serieus beweren dat het spul van jou er smakelijk uitzag?quote:Op dinsdag 23 september 2014 01:55 schreef Iwanius het volgende:
Omdat ik er bij blijft dat ik niets op heb met fantasie nasi-goreng ben ik dus negatief?![]()
we zijn al bij deel 3quote:Op dinsdag 23 september 2014 02:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
Culinair gezien zie ik veel potentie in dit topic.
En heel eng spul uit vieze keukenquote:Op dinsdag 23 september 2014 03:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Daar staat wel boel geneuzel tussen.
dat bedoelde ik niet. Starten met vieze keuken.quote:Op dinsdag 23 september 2014 03:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Na flink wat gedoe om de nasi te maken is de keuken uiteraard niet meer schoon.
Den Haagquote:Op dinsdag 23 september 2014 01:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat is dan ook de reden dat je hier in NL niet van iedere 4 weken er 3 aan de schijterij bent.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:29 schreef Iwanius het volgende:
Kun je nagaan hun vernederlands het gezichtsveld is dat men een randzaak een hoofdzaak maakt.terwijl het dacht ik altijd om het eindproduct ging nl: Uitstekend smakende traditionele nasi goreng.
Of dacht je dat men in de straten in Djakarta,of welk klein gehucht buiten de grote steden in China op zijn "Hollands"werkte omdat men anders geen uitstekende traditionele nasi goreng weet te bereiden.![]()
Weet je wel hoe men soms de eigen wok met al zijn gebreken schoonmaakt om een gerecht te kunnen bereiden? Ga eens een keer dat bezoeken i.p.v. te denken dat de Nederlandse "smaakpolitie" wijze ( of voor mij part tv kok) de enige manier is om een goed eindproduct op tafel neer te kunnen zetten. Zal je zelf zien hoe bekrompen en kortzichtig dat is in feite nl. dat je aangehouden 'regels' zo belangrijk maakt dat je daarmee denkt dat als dat niet goed is,je eindproduct ook wel niet goed zal zijn.
Over aan de leiband lopen gesproken...
quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:\
Dat is dan ook de reden dat je hier in NL niet van iedere 4 weken er 3 aan de schijterij bent.
Nasi zonder kroepoek is als fietsen zonder melk.quote:Op dinsdag 23 september 2014 11:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Iedereen heeft een andere smaak, daardoor ook een andere oordeel over wat een perfecte nasi goreng is. Natuurlijk zijn er mensen die bevooroordeeld zijn (eigen creaties zijn natuurlijk altijd de beste). Niks mis mee
Ik kan genieten van het zien wat andere mensen in hun nasi stoppen, dan doe ik ook weer inspiratie op. Ik merk nu vooral dat ik nu kroepoek mis bij mijn nasi. Leerpuntje
Ahja ga poepen. In Thailand heb ik zat nasi met wortel gehadquote:Op dinsdag 23 september 2014 01:46 schreef Iwanius het volgende:
[..]
0,0. Maar dan moet je ook aangeven of je een 'Hollandse' nasi gorgeng maakt zoals hier op FOK! mee gedweept wordtof een traditionele Thaise nasi goreng, een Chinese nasi goreng of een Indonesische nasi goreng.
Ga je voor het eerste dan is zo een beetje alles toegestaan omdat het eigenlijk een fantasie "nasi goreng" is die naar eigen inzicht en smaak is samengesteld maar in de basis niets van doen heeft met de traditionele nasi goreng laat staan de "perfecte nasi-goreng"zou zijn zoals ergens werd geopperd. Want wil je daaraan voldoen dan dien je eerst in de basis al aan een aantal essentiele voorwaarden te voldoen en niet van alles en nog wat er maar in te flikkeren.
Johannes, hoe denk jij over pindasaus bij de nasi?quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:18 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Nasi zonder kroepoek is als fietsen zonder melk.
Ik deel je mening, het is er erg lekker bij, maar het is ook niet essentieel.quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Johannes, hoe denk jij over pindasaus bij de nasi?
Zelf vind ik het heerlijk erbij, maar de hoeveelheid moeite om pindasaus te maken is vaak net iets teveel gevraagd voor een luie flikker als ik.
quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:18 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik ben alleen overdonderd door je vergelijking. Het raakt me diep. Ik denk dat ik een voorraadje moet aanslaan zodat ik er nooit zonder zal zitten.quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:42 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Toch?
Wat is jouw visie? Ik sta open voor discussie.
Een goede nasi kan zonder pindasausquote:Op dinsdag 23 september 2014 13:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Johannes, hoe denk jij over pindasaus bij de nasi?
Zelf vind ik het heerlijk erbij, maar de hoeveelheid moeite om pindasaus te maken is vaak net iets teveel gevraagd voor een luie flikker als ik.
dat heb ik bij nasi zonder trassiquote:Op dinsdag 23 september 2014 13:18 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
He he. natuurlijk heeft iedereen zijn eigen smaak, maar dat vind ik altijd een dooddoener als mensen geen reële argumenten meer weten voort te brengen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 11:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Iedereen heeft een andere smaak, daardoor ook een andere oordeel over wat een perfecte nasi goreng is. Natuurlijk zijn er mensen die bevooroordeeld zijn (eigen creaties zijn natuurlijk altijd de beste). Niks mis mee
Oh al donder jij mosterd in je nasi of wat dan ook. Moet jezelf weten maar gebruik geen grote benamingen voor iets wat nergens voor nodig is als je niet een aan de basis weet te voldoen.quote:Ik kan genieten van het zien wat andere mensen in hun nasi stoppen, dan doe ik ook weer inspiratie op. Ik merk nu vooral dat ik nu kroepoek mis bij mijn nasi. Leerpuntje
Johannes dat jij de gebakken banaan erbij vergeet!quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:18 schreef johannes_vermeer het volgende:
Op de Grote Markt pak je geen Brand maar een heerlijke Paulanerquote:Op dinsdag 23 september 2014 01:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Huilenquote:
Misschien Kip Tandoori?quote:Op donderdag 25 september 2014 08:57 schreef Tarado het volgende:
het wordt wel weer tijd voor nieuw recept hier, daar hebben we misschien nog wat aan, dat gelul over wat origineel is, wat moet, wat kan schieten we weinig mee op.
Ik heb me ook gewaagd aan de Kip Tandoori, waarbij johannes geholpen heeft. Zo heeft hij bijvoorbeeld de kip gesneden. Ik hoop dat de onze niet teveel onder doet voor jouw gerecht?quote:Op maandag 7 april 2014 11:29 schreef Karina het volgende:
[..]
Hopelijk veroorzaak ik nu geen ruzie tussen Johannes en Knut, maar de nasi was voor mij als niet al te beste kok nog iets te hoog gegrepen.
Vandaar dat ik om te oefenen Kip Tandoori heb gemaakt.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Zelf toe te voegen een bakje crème fraîche en kipfilet.
Om te beginnen moest de kip marineren in de speciale tandoori mix:
[ afbeelding ]
In de tussentijd kon ik alvast de rijst koken.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Na ongeveer 10 minuutjes kon de kip in de pan om gebakken te worden.
[ afbeelding ]
Gelukkig had ik mijn pantersloffen aan want af en toe spatte het wel een beetje!
Als laatste nog wat water en de crème fraîche in de pan gooien en de kip was ook alweer klaar.
[ afbeelding ]
Rijst op het bord, kip eroverheen, glaasje wijn erbij en eten maar!
[ afbeelding ]
Smaak: 7/10 de 7 kwam doordat er helaas kokos in het gerecht verwerkt was wat ik eigenlijk een beetjevind. Voortaan dus beter op de ingrediënten letten.
Tevens zie ik nu op de foto dat het bord wel iets beter opgemaakt had kunnen worden, die spetters op de rand kunnen natuurlijk ECHT niet.
Ik voel me nu wel zeker genoeg om een volgende keer nasi te maken.
Ik mis het kaarslichtquote:Op donderdag 25 september 2014 17:00 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Misschien Kip Tandoori?
[..]
Ik heb me ook gewaagd aan de Kip Tandoori, waarbij johannes geholpen heeft. Zo heeft hij bijvoorbeeld de kip gesneden. Ik hoop dat de onze niet teveel onder doet voor jouw gerecht?
[ afbeelding ]
Wat een toewijding! Ik hoop dat jullie wel van het toetje genoten hebbenquote:Op donderdag 25 september 2014 17:05 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat zou alleen maar afleiden van het gerecht
Ik weet niet hoe dubbelzinnig ik dit moet opvatten, maar als arme studenten is daar geen geld voor.quote:Op donderdag 25 september 2014 17:06 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat een toewijding! Ik hoop dat jullie wel van het toetje genoten hebben
Ziet er goed uit hoorquote:Op donderdag 25 september 2014 17:00 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Misschien Kip Tandoori?
[..]
Ik heb me ook gewaagd aan de Kip Tandoori, waarbij johannes geholpen heeft. Zo heeft hij bijvoorbeeld de kip gesneden. Ik hoop dat de onze niet teveel onder doet voor jouw gerecht?
[ afbeelding ]
Gelukkig niet m'n eigen tafelquote:Op donderdag 25 september 2014 18:50 schreef Cici het volgende:
Dat je aan die gore tafel durft te eten joh...![]()
![]()
Ik zou geen honger meer hebbenquote:Op donderdag 25 september 2014 19:00 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Gelukkig niet m'n eigen tafel
Maar daarom eten we ook van borden
Zeker!quote:Op donderdag 25 september 2014 19:22 schreef Cici het volgende:
[..]
Ik zou geen honger meer hebben![]()
Maar wast lekker?
Deze kan ik je wel aanbevelen als meest makkelijke en neutrale voor je. Tis trouwens Bangkok stijl.quote:Op donderdag 25 september 2014 18:40 schreef gijsman het volgende:
heeft iemand een goed recept voor thaise kip cashew? op internet zijn er zoveel variaties
Bedankt, zojuist geprobeerd met als extra toevoeging een lepel rodecurry pastequote:Op donderdag 25 september 2014 20:47 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Deze kan ik je wel aanbevelen als meest makkelijke en neutrale voor je. Tis trouwens Bangkok stijl.
We kunnen je wel helpen onthouden!quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Heren, ik kwam er vanmiddag achter dat ik nog twee bakjes nasi in de diepvries heb staan. Daar gaat mijn belofte, want over een week of twee zal ik het wel weer vergeten en alles klaarmaken zonder jullie een intense reportage te kunnen bieden
Na het lezen van het macaronitopic wilde ik de spaghettivariant laten zien, maar u kunt het al raden: twee bakjes in de diepvries
Wat stouw je veel in je diepvries. Je kan het ook later gaan eten en nu een verse makenquote:Op vrijdag 26 september 2014 23:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Heren, ik kwam er vanmiddag achter dat ik nog twee bakjes nasi in de diepvries heb staan. Daar gaat mijn belofte, want over een week of twee zal ik het wel weer vergeten en alles klaarmaken zonder jullie een intense reportage te kunnen bieden
Na het lezen van het macaronitopic wilde ik de spaghettivariant laten zien, maar u kunt het al raden: twee bakjes in de diepvries
Tja, als ik bijv nasi, spaghetti of chili con carne maak is het meteen een enorme pan vol, voldoende voor 4 porties, ideaal voor als ik een keer geen zin heb om te kokenquote:Op vrijdag 26 september 2014 23:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat stouw je veel in je diepvries. Je kan het ook later gaan eten en nu een verse makenJij blij, wij blij
Waarom direct een pan vol, misschien goedkoper, maar ik gooi dan gewoon wat minder rijst in panquote:Op zaterdag 27 september 2014 00:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Tja, als ik bijv nasi, spaghetti of chili con carne maak is het meteen een enorme pan vol, voldoende voor 4 porties, ideaal voor als ik een keer geen zin heb om te koken
Om binnenkort wéér verse nasi te maken gaat me een beetje te ver, dan staan er 5 bakjes van in de diepZoveel ruimte heb ik niet.
Omdat het ideaal is als je een keer geen zin hebt te koken...quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom direct een pan vol, misschien goedkoper, maar ik gooi dan gewoon wat minder rijst in pan
Tuurlijk voor n keertje, maar hij heeft veel bakjes. Was maar een vraagquote:Op zaterdag 27 september 2014 00:16 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Omdat het ideaal is als je een keer geen zin hebt te koken...
Ik heb 6 bakjes, momenteel allemaal in gebruikquote:Op zaterdag 27 september 2014 00:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tuurlijk voor n keertje, maar hij heeft veel bakjes. Was maar een vraag
Ja inderdaad, er zijn grenzen!quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tuurlijk voor n keertje, maar hij heeft veel bakjes. Was maar een vraag
Minder werk/afwas/tijd per portie.quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom direct een pan vol, misschien goedkoper, maar ik gooi dan gewoon wat minder rijst in pan
Beste Iwanius, ik denk dat je het allemaal iets te serieus opvat. Als je deze topicreeks leest dan kan je toch allemaal een grote smile op je gezicht krijgen. Hoe een echte nasi hoort te zijn is toch in wezen niet relevant?quote:Op dinsdag 23 september 2014 01:55 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Omdat ik er bij blijft dat ik niets op heb met fantasie nasi-goreng ben ik dus negatief?![]()
Ik gun iedereen zijn pleziertje maar blijf weg met kreten als "perfecte nasi-goreng"e.d. als je niet eens in de basis voldoet waar een perfecte tradtionele nasi goreng aan moet voldoen wil je er uberhaupt van kunnen spreken. Daar ageer ik tegen en zal ik tegen blijven ageren.
Ik zeg toch ook niet dat mijn nasi-goreng de beste is op alle vlakken? Of ik de beste traditionele nasi-goreng bereider ben? Wat ik wel kan zeggen is dat ik in de basis aan alle voorwaarden voldoet die voor een goede traditionele nasi-goreng geldt, en een hele goede op die gronden heb weten te bereiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |