abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138779888
-banner hier-

Hallo, en welkom in het grote β-studenten topic van FOK! *G*

Hier kan je praten over die ene proef die fout ging, die ene berekening die toch niet helemaal blijkt te kloppen, die gave ontdekking die net ergens is gedaan, of gewoon over andere β-topics. :)

Oh ja, wat verstaan we nou eigenlijk onder bèta hier?
quote:
Een ruime definitie omvat alle natuurwetenschappen en technische wetenschappen alsmede wiskunde en informatica.
Dat dus. :P

Wie doet wat waar en hoelang?

TU Delft:
- Rezania (Life Science & Technology, 1e jaars)
- MrStalin (Lucht- & Ruimtevaarttechniek (b'vo!), 2de jaars)
- OllieWilliams (Lucht- & Ruimtevaarttechniek (b'vo!), 2de jaars).
- Mitsu (Industrieel Ontwerpen, 1e jaars)

Universiteit Leiden:
- Rezania (Life Science & Technology, 1e jaars)
- Anoonumos (Wiskunde en Natuurkunde, 3de jaars)

Universiteit Utrecht:
- Lokasenna (Aardwetenschappen, 2de jaars)

Rijksuniversiteit Groningen:
- Novermars (Econometrics & Operations Research, 1e jaars, Theoretische Natuurkunde, nuldejaars)
- Lilliesleaf (Scheikundige Technologie, Technische Bedrijfskunde, 2de jaars)

TU Eindhoven:
- Amoebe (Wiskunde, 1e jaars)

-nerdplaatjes-

PS: Onder constructie.

[ Bericht 3% gewijzigd door OllieWilliams op 11-04-2014 23:21:24 ]
pi_138779903
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:12 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Redelijk.
Wel respect hoor, zou echt knettergek worden als ik de hele dag zou gaan leren. :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:12 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Nee, want dan moet iedereen in de rij opstaan enzo :') Maar ik fluister meestal zachtjes omdat ik dan dingen moet vertellen die niet iedereen hoeft te weten :')
Over de banken klimmen dan.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_138779911
Toepasselijke titel dit hahah.
pi_138779918
Zijn we nou echt van 5 naar 7 naar 6 gegaan? Serieus? :(
pi_138779936
..

[ Bericht 52% gewijzigd door Fierce. op 11-04-2014 23:06:28 ]
pi_138779946
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:13 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wel respect hoor, zou echt knettergek worden als ik de hele dag zou gaan leren. :')

[..]

Over de banken klimmen dan.
Nee want dat gaat niet in jurkjes en rokjes. Echt first world problems.
pi_138779953
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:13 schreef Rezania het volgende:

[..]

Tja. Elke tentamenperiode denk ik weer "ik moet het eens bij gaan houden tijdens de periode" en elke periode is het weer hetzelfde :') 7 weken geen flikker uitvoeren en dan 3 weken van 9u 's ochtends tot 22u 's avonds of nog later in de ub en dan naar huis jointje roken en paar potten fifa en dan naar bed en de volgende dag weer hetzelfde :')
pi_138779965
quote:
8s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:13 schreef Rezania het volgende:
Zijn we nou echt van 5 naar 7 naar 6 gegaan? Serieus? :(
duh die nummers moeten gefixt worden toch
pi_138779988
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:14 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Tja. Elke tentamenperiode denk ik weer "ik moet het eens bij gaan houden tijdens de periode" en elke periode is het weer hetzelfde :') 7 weken geen flikker uitvoeren en dan 3 weken van 9u 's ochtends tot 22u 's avonds of nog later in de ub en dan naar huis jointje roken en paar potten fifa en dan naar bed en de volgende dag weer hetzelfde :')
Herkenbaar, maar deze periode ga ik echt goed bezig. Ik moet zeggen dat ik het wel kán. Ik haal prima cijfers. c_/ Jij dan?
pi_138780022
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:14 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Je bent gek, echt gek. :') Maar ja, het werkt, dat wel. :D
pi_138780046
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:15 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Herkenbaar, maar deze periode ga ik echt goed bezig. Ik moet zeggen dat ik het wel kán. Ik haal prima cijfers. c_/ Jij dan?
Mwah :P Ik doe niet onder voor mensen die wel goed bijhouden. Volgende periode weet ik mezelf hopelijk weer eens ertoe te zetten echt vanaf het begin aan de slag te gaan.
pi_138780107
Maar hebben jullie dan geen werkcolleges? Als je daar heen gaat kan je het toch prima bijhouden?
pi_138780127
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:18 schreef Rezania het volgende:
Maar hebben jullie dan geen werkcolleges? Als je daar heen gaat kan je het toch prima bijhouden?
Ja. En nee.
pi_138780160
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:14 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ik heb hier ook zo'n gaar type alto-meisje zitten. Gisteren praatten we over dat ze best lelijk is -O- en toen deed ik haar tandvlees na (als ze lacht zie je tandvlees) en toen gingen we met z'n 4 haar lach plus tandvlees nadoen. Liep ze serieus langs. Ik vind het nog steeds erg lullig voor haar en ik voel me echt een kutwijf. :') Gadver. Ik kan niet begrijpen dat ik soms zo gemeen kan zijn zonder dat ik het echt wil. Echt van die middelbare school-dingen en het maakt mensen nog onzeker ook.

Niet quoten a.u.b., ik haal het weer weg. :D
Hehe
pi_138780161
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:18 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ik ook niet. Sterker nog: ik haal echt goede cijfers. Maar ik wil echt niet meer zo stressen, want uiteindelijk onthoud ik de stof niet echt. Als je de hele periode goed bezig gaat, onthoud je het echt, weet je waar je het over hebt, haal je nog betere resultaten en heb je geen enkele stress.

Maar ik ben echt iemand die álles op het állerallerallerallerlaatste moment doet.
Je staat niet in de OP, wat studeer je en waar?
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:19:33 #16
349633 SiIk
Echt zijde
pi_138780169
Zo herkenbaar, dat voornemen om alles bij te houden.
Als ik de hoorcollege's bijhoudt is dat al een prestatie. Maar lezen en opdrachten enzo...
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_138780217
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Je bent gek, echt gek. :') Maar ja, het werkt, dat wel. :D
Vrij veel mensen op m'n studie doen het zo trouwens
pi_138780230
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:54 schreef SiIk het volgende:
Moet bij jullie ook de docent ongeveer 18 keer per college vragen of het aub stil kan zijn?
Ik vind het een beetje niveautje brugklas eigenlijk.
Ja. Ik merk wel grote verschillen tussen de faculteiten, in het algemeen verlopen de wiskundelessen rustiger dan de technieklessen. Ze moeten gewoon weer eens mensen de zaal uit flikkeren en in het bijzonder tijdens de eerste lessen. Dat de mensen die zich niet willen aanpassen dan maar wegblijven, prima zo.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138780254
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:14 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ik heb hier ook zo'n gaar type alto-meisje zitten. Gisteren praatten we over dat ze best lelijk is -O- en toen deed ik haar tandvlees na (als ze lacht zie je tandvlees) en toen gingen we met z'n 4 haar lach plus tandvlees nadoen. Liep ze serieus langs. Ik vind het nog steeds erg lullig voor haar en ik voel me echt een kutwijf. :') Gadver. Ik kan niet begrijpen dat ik soms zo gemeen kan zijn zonder dat ik het echt wil. Echt van die middelbare school-dingen en het maakt mensen nog onzeker ook.

Niet quoten a.u.b., ik haal het weer weg. :D
Sorry hoor, maar ik vind het eigenlijk gewoon ronduit kinderachtig en zielig om iemand zeker over zoiets achter de rug om belachelijk te maken en uit te lachen... Je bent godverdomme geen 12 meer.. -O-
pi_138780268
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:19 schreef SiIk het volgende:
Als ik de hoorcollege's bijhoudt is dat al een prestatie. Maar lezen en opdrachten enzo...
Toch zijn sommige hoorcolleges best heel erg interessant, dan kan ik wel luisteren. Maar ik ben ook vaak genoeg niks aan 't doen.
pi_138780274
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:19 schreef SiIk het volgende:
College's is juist het eerste waarin ik afhaak :') behalve bij goede professoren met een fijne manier van lesgeven
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:23:10 #22
349633 SiIk
Echt zijde
pi_138780331
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:21 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

College's is juist het eerste waarin ik afhaak :') behalve bij goede professoren met een fijne manier van lesgeven
Nouja, ik lees niks. Dus dan moet je wel. Liever een uurtje college staren dan 60 pagina's lezen :P
Ben op dit moment m'n college van vanochtend aant terugkijken :@
Opgenomen college's is wel echt de uitvinding van de eeuw _O_
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
pi_138780356
Ik vind het ook zo hinderlijk als ze zeggen 'geen laptop toegestaan voor aantekeningen' terwijl t dan zo'n college is waar je echt pokke veel moet schrijven.
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:25:13 #24
349633 SiIk
Echt zijde
pi_138780402
Ik heb echt heel het jaar nog geen aantekening gemaakt. Weet nooit wat ik nou op moet schrijven :@
Hoe doen jullie dat precies?
pi_138780419
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:05 schreef Rezania het volgende:
Geven ze bij jullie college met microfoon? Sinds de docenten bij ons daarmee gestopt zijn is het echt heerlijk stil. _O_
Bij ons is het nog erger: zonder mic en met lawaai.
Geef mij dan maar een mic.
#NoDAPL
pi_138780442
Degene die het volgende deel opent moet er wel even op letten dat er een 8 komt ipv een 7, maar dat komt vast wel goed met al die autistische bèta's hier :)
pi_138780449
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:25 schreef SiIk het volgende:
Ik heb echt heel het jaar nog geen aantekening gemaakt. Weet nooit wat ik nou op moet schrijven :@
Alles wat op het bord wordt gekalkt opschrijven.
pi_138780463
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:07 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Daar kan ik dan zelf ook weer antwoord op geven. Soms ga je naar een college en denk je dat t interessant wordt, maar tien minuten blijkt dat niet zo te zijn. Als je telefoon en laptop leeg zijn kan je niets anders doen dan kletsen tot t pauze is om dan weg te gaan :')
Je kan gewoon je mond houden en luisteren naar de docent. Stel je voor...
#NoDAPL
pi_138780478
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:23 schreef SiIk het volgende:

[..]

Nouja, ik lees niks. Dus dan moet je wel. Liever een uurtje college staren dan 60 pagina's lezen :P
Ben op dit moment m'n college van vanochtend aant terugkijken :@
Opgenomen college's is wel echt de uitvinding van de eeuw _O_
Lezen is de sleutel tot kennisverwerving
pi_138780481
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

^O^
pi_138780526
Hier bij wiskunde is huiswerk een groot deel van je eindcijfer.
Dus elke week / 2 weken / maand sommetjes inleveren en dat is dan 20 tot 50% (soms zelf 100%) van je cijfer, afhankelijk van het vak.

Dan blijf je wel bij met de stof. :P
pi_138780556
quote:
Hangt per vak af. Ik heb vakken met erg veel cultuur en dingen die op cultuur lijken. dan schrijf ik alles mee wat van belang is. Schrijf dan vaak ook sheets over. Maar dit soort colleges kijk ik vaak terug dus dan pauzer ik het en maak ik m'n aantekeningen zo dat ik alleen dat hoef te leren.

Bij technische vakken schrijf enkel tips/hints/toevoegingen van degene die college geeft op.
pi_138780573
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:28 schreef Anoonumos het volgende:
Hier bij wiskunde is huiswerk een groot deel van je eindcijfer.
Dus elke week / 2 weken / maand sommetjes inleveren en dat is dan 20 tot 50% (soms zelf 100%) van je cijfer, afhankelijk van het vak.

Dan blijf je wel bij met de stof. :P
Was bij ons ook bij een vak. Dat vak heb ik derhalve moeten laten lopen.
:')
pi_138780605
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:26 schreef Rezania het volgende:

[..]

Alles wat op het bord wordt gekalkt opschrijven.
Tijd dat ze eens een bord uitvinden wat net zo'n goed contrast heeft en net zo gebruiksvriendelijk is maar dan wel alles opslaat op een harde schijf. *O*
Ook tijd dat ze krijtborden eens goed schoonmaken zoals ze in Duitsland doen, enkel wat krijt wegvegen volstaat niet, je moet dagelijks een paar keer met een spons er over heen en vervolgens met een zeem alles wegvegen. De zichtbaarheid verbetert dan spectaculair. ;)
#NoDAPL
pi_138780646
quote:
Ik schrijf altijd op waarvan ik denk dat het belangrijk is en wat ik interessant vind, maar ik typ niet op m'n laptop. Ik schrijf alles op papier wat betreft aantekeningen Geen idee waarom, maar ik vind dat fijner.
pi_138780717
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tijd dat ze eens een bord uitvinden wat net zo'n goed contrast heeft en net zo gebruiksvriendelijk is maar dan wel alles opslaat op een harde schijf. *O*
Ook tijd dat ze krijtborden eens goed schoonmaken zoals ze in Duitsland doen, enkel wat krijt wegvegen volstaat niet, je moet dagelijks een paar keer met een spons er over heen en vervolgens met een zeem alles wegvegen. De zichtbaarheid verbetert dan spectaculair. ;)
Die mooie glasachtige groene borden waar gewon met krijt op geschreven kan worden. O+
pi_138780723
quote:

[..]

En toch zijn er goede en slechte sprekers.
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:35:00 #38
349633 SiIk
Echt zijde
pi_138780769
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:26 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Lezen is de sleutel tot kennisverwerving
Dit zou de reden kunnen zijn dat wiskundige vakken me beter afgaan dan iets als celbiologie.
pi_138780777
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:33 schreef Fierce. het volgende:

[..]

En mensen met en zonder fatsoen wat dat betreft..
pi_138780779
quote:

[..]

Nee, want op t moment dat ik besluit in de pauze weg te gaan is het over. Als iemand gewoon totaal geen college kan geven, kan ik niet luisteren :')
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:36:56 #41
349633 SiIk
Echt zijde
pi_138780841
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:35 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Nee, want op t moment dat ik besluit in de pauze weg te gaan is het over. Als iemand gewoon totaal geen college kan geven, kan ik niet luisteren :')
Best wel asociaal eigenlijk tegenover je medestudent die wel graag wil luisteren.
pi_138780849
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:33 schreef Fierce. het volgende:

[..]

En? :?
Guess what, als iemand een slechte spreker is en Miepje naast jou is aan het kletsen, dan volg jij die slechte spreker nog slechter. Juist bij slechte sprekers moet je stil zijn zodat die nog een beetje te volgen zijn. Als het een student echt niet bevalt dan moet hij gewoon wegblijven. Docenten zijn ook bepaald niet onschuldig, zij moeten weer studenten de zaal uit gaan sturen. Ik heb twee docenten letterlijk wanhopig zien worden tijdens een hoorcollege. Zet de toon tijdens de eerste hoorcolleges (direct iemand de zaal uitsturen als hij daar aanleiding toe geeft) en het is snel gedaan met die onzin.
#NoDAPL
pi_138780870
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:35 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

En mensen met en zonder fatsoen wat dat betreft..
Ga er gewoon niet staan als je geen goede spreker bent. Het is logisch dat veel studenten dan uiteindelijk geen zin hebben om te luisteren.
pi_138780877
quote:

[..]

Ik snap deze redenatie gewoon echt niet.. het heeft niet met geen college kunnen geven te maken maar echt met fatsoen. Je bent een volwassen student die daar vrijwillig zit.

Je hoeft er niet te zijn, maar als je er bent, houd dan ook gewoon je mond. Het is gewoon geen respect hebben voor de profs die er veel tijd en werk van maken jouw onderwijs te verzorgen en gewoon onbeleefd tegenover je medestudenten die wél actief mee willen doen met het college.
pi_138780924

Dat is nog eens relaxt college krijgen zo. :P
pi_138780929
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:37 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ga er gewoon niet staan als je geen goede spreker bent. Het is logisch dat veel studenten dan uiteindelijk geen zin hebben om te luisteren.
Ga er gewoon niet heen als je het fatsoen niet kunt opbrengen gewoon even 45 minuten stil te zijn.
pi_138780971
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Doen ze hier iedere pauze tijdens colleges als ik me niet vergis.
pi_138780975
quote:

[..]

Dan hoop ik dat snel een docent jou de zaal uit smijt en dat medestudenten kwaad reageren op jou. Het is inderdaad onwijs asociaal, het is respectloos t.o.v. de docent en t.o.v. je medestudenten. Hoe zou jij het vinden als jij voor een groep spreekt en miep en Truus zijn aan het spreken over hun make-up en over die jongen die ze gisteren eerder in de ochtend zagen?
#NoDAPL
pi_138780991
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:37 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ik snap deze redenatie gewoon echt niet.. het heeft niet met geen college kunnen geven te maken maar echt met fatsoen. Je bent een volwassen student die daar vrijwillig zit.

Je hoeft er niet te zijn, maar als je er bent, houd dan ook gewoon je mond. Het is gewoon geen respect hebben voor de profs die er veel tijd en werk van maken jouw onderwijs te verzorgen en gewoon onbeleefd tegenover je medestudenten die wél actief mee willen doen met het college.
Maar je betaalt er wel voor. Ik snap überhaupt niet dat je als slechte spreker hoorcolleges gaat geven.
pi_138781018
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:37 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Dit.
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:42:34 #51
349633 SiIk
Echt zijde
pi_138781054
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:40 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Maar je betaalt er wel voor. Ik snap überhaupt niet dat je als slechte spreker hoorcolleges gaat geven.
Dan geef je dat aan tijdens de evaluatie van het vak. Of ga je er bij iemand over klagen. Of ga je dat in de pauze tegen betreffende docent zeggen. Maar ik zie nogsteeds geen enkele reden om er doorheen te gaan zitten blaten.
pi_138781056
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:39 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ga er gewoon niet heen als je het fatsoen niet kunt opbrengen gewoon even 45 minuten stil te zijn.
Ga er niet staan als je niet goed genoeg bent om studenten te interesseren omdat je een slechte spreker bent. Slechte spreker, hoorcollege, een zaal vol studenten. Heeft geen zin om er dan te staan, jammer, maar zo is het.
pi_138781079
quote:

[..]

Whatever, het helpt niemand als jij er dan voor gaat zorgen dat hij nog slechter te volgen is. Ga dan gewoon niet naar het hoorcollege toe en zing het die 40 minuutjes tot aan de volgende pauze uit. Zoveel moeite kost dat niet. Ik zeg het nog maar een keer, het is gewoon een kwestie van discipline. Als docenten de eerste paar lessen de toon zetten met een zerotolerantie dan heb je de rest van de lessen geen gezeik.
#NoDAPL
pi_138781080
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:42 schreef SiIk het volgende:

[..]

Dan geef je dat aan tijdens de evaluatie van het vak. Of ga je er bij iemand over klagen. Of ga je dat in de pauze tegen betreffende docent zeggen. Maar ik zie nogsteeds geen enkele reden om er doorheen te gaan zitten blaten.
Dit. Desnoods ga je naar de OC of FSR of zo, praten doe je maar in de kroeg of zo.
pi_138781083
quote:

[..]

Professoren worden gekozen vanwege hun talent in onderzoek en zijn prof geworden vanwege hun liefde voor wetenschap en onderzoek, niet omdat ze graag lesgeven, maar guess what? Alle profs en PhDs hebben een onderwijsVERPLICHTING en geen keuze, zeker bij natuurwetenschappen.

Dus nee, de 'slechte docenten' staan daar niet voor hun lol, maar omdat ze moeten en doen heel erg hard hun best om zo goed mogelijk les te geven, als er dan een paar van zulke kutstudenten in je zaal zitten is ook wel heel erg snel gedaan met je zelfvertrouwen als docent.

Je betaalt overigens niet voor je colleges, maar alleen voor het recht om tentamens te mogen maken en uiteindelijk je bul te ontvangen, wat dat betreft zijn de colleges een services die de instelling je biedt om de tentamens ook te halen.
pi_138781101
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat snel een docent jou de zaal uit smijt en dat medestudenten kwaad reageren op jou. Het is inderdaad onwijs asociaal, het is respectloos t.o.v. de docent en t.o.v. je medestudenten. Hoe zou jij het vinden als jij voor een groep spreekt en miep en Truus zijn aan het spreken over hun make-up en over die jongen die ze gisteren eerder in de ochtend zagen?
Eens een verhaal gehoord dat er bij civiele techniek hier jaren geleden een prof was die mensen die te laat binnenkwamen gewoon weer weg stuurde. Gevolg was dat de serieuze en geïnteresseerde studenten op tijd waren en de sjonnies thuisbleven.
pi_138781143
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:42 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ga er niet staan als je niet goed genoeg bent om studenten te interesseren omdat je een slechte spreker bent. Slechte spreker, hoorcollege, een zaal vol studenten. Heeft geen zin om er dan te staan, jammer, maar zo is het.
En ondertussen dupeer jij je medestudenten met die smoes. Erg onvolwassen.
#NoDAPL
pi_138781154
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:42 schreef SiIk het volgende:

[..]

Oh, ik ga er ook niet doorheen praten. Ik fluister dan wel, maar ik vind het echt apart om te verwachten dat studenten blijven luisteren terwijl je een slechte spreker bent. Dat gaat gewoonweg niet werken.
pi_138781235
Het kan best als asociaal opgevat worden, maar:

Voordat iedereen denkt dat ik elk college 99% van de tijd aan 't praten ben, nee want eigenlijk is m'n telefoon denk ik 10 colleges tot nu toe leeg geweest sinds september waardoor ik me prima daarmee kan vermaken ipv met mn buurvrouw. Maar als ik echt oplet dan heb ik echt niet door dat er iemand naast me aan t praten is trouwens.

En daarnaast, dit is bij colleges op io, ga gewoon vooraan zitten als je op wilt letten. De zalen bij ons zijn gewoon voor 2/3e leeg. Vooraan let je op, en daar praat niemand. Problem solved.
pi_138781238
Hebben jullie uberhaupt wel eens met zulke 'slechte docenten' onderling gesproken?

Zou je verbazen hoe dankbaar die docenten zijn als er een student naar ze toe komt die heel praktisch aangeeft wat er beter zou kunnen aan de slides en de manier van uitleggen, waar het mis ging in de redenatie etc... 9/10 van zulke docenten zie je dan ook echt beter les geven tijdens een vak omdat ze er actief mee aan de slag gaan.

Goed onderwijs moet van twee kanten komen.
pi_138781245
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:43 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Eens een verhaal gehoord dat er bij civiele techniek hier jaren geleden een prof was die mensen die te laat binnenkwamen gewoon weer weg stuurde. Gevolg was dat de serieuze en geïnteresseerde studenten op tijd waren en de sjonnies thuisbleven.
Fantastisch! _O_
Ik zou het mooi vinden als elke docent dat doet. Daar begint het dus wel al, als je studenten de eerste les binnen laat komen wanneer ze te laat zijn dan zet je als docent de verkeerde toon. Laat hen niet meer naar binnen, spreek de eerste student maakt die lawaai maakt er op aan ("deel eens met de groep waar je over aan het spreken bent, het zal vast wel met de stof te maken hebben...") en stuur de tweede student die lawaai maakt er uit en je hebt de juiste toon gezet. Het is niet zo moeilijk maar we zijn teveel mietjes geworden, wij laten wonden rotten in plaats van direct in te grijpen en hierdoor veel ellende te krijgen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
#NoDAPL
pi_138781267
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Whatever, het helpt niemand als jij er dan voor gaat zorgen dat hij nog slechter te volgen is. Ga dan gewoon niet naar het hoorcollege toe en zing het die 40 minuutjes tot aan de volgende pauze uit. Zoveel moeite kost dat niet. Ik zeg het nog maar een keer, het is gewoon een kwestie van discipline. Als docenten de eerste paar lessen de toon zetten met een zerotolerantie dan heb je de rest van de lessen geen gezeik.
Nee hoor, ik ga gewoon niet (meer) naar baggercolleges. Tijdverspilling. Ik blijf erbij: slechte spreker = slecht college = geouwehoer/gepraat.
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:47:59 #63
349633 SiIk
Echt zijde
pi_138781282
Wij hebben op dit moment zelfs een vak met zoveel mensen dat het niet in onze collegezaal past, en daarom in de naastgelegen zaal live-opnamen van de zaal ernaast. Er wordt dan ook gevraagd of je, als je zonodig je weekend moet bespreken enzo, daar te gaan zitten. Kan je college volgen en kletsen tegelijk. En nog gaan al die mensen gewoon aso tussen de mensen inzitten die wel geinteresseerd zijn :')
pi_138781287
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
Hebben jullie uberhaupt wel eens met zulke 'slechte docenten' onderling gesproken?
Zou je verbazen hoe dankbaar die docenten zijn als er een student naar ze toe komt die heel praktisch aangeeft wat er beter zou kunnen aan de slides en de manier van uitleggen, waar het mis ging in de redenatie etc... 9/10 van zulke docenten zie je dan ook echt beter les geven tijdens een vak omdat ze er actief mee aan de slag gaan.

^O^
#NoDAPL
pi_138781293
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:46 schreef Mitsu het volgende:

En daarnaast, dit is bij colleges op io, ga gewoon vooraan zitten als je op wilt letten. De zalen bij ons zijn gewoon voor 2/3e leeg. Vooraan let je op, en daar praat niemand. Problem solved.
:')!

Noem eens 1 andere reden om naar college te gaan naast opletten dan?
pi_138781306
quote:

Helemaal mee eens.
pi_138781344
quote:

Ja, ik wel, niet dat het veel hielp. Maar ja, we konden geen vervanger vinden, dus volgend jaar nog meer begeleiding voor hem. :')
Maar goed, ik zit dan ook in de OC, dan is het wat makkelijker imo.
pi_138781360
quote:

[..]

Misschien omdat dat subjectief is?

Je kan toch wel 45 minuutjes luisteren?
pi_138781391
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:47 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ga gewoon niet (meer) naar baggercolleges. Tijdverspilling. Ik blijf erbij: slechte spreker = slecht college = geouwehoer/gepraat.
Exactly.

Dan heb ik het vooral over colleges die gaan over waarom een pan nou verchroomd wordt of zoiets wat onzin is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:48 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Noem eens 1 andere reden om naar college te gaan naast opletten dan?
Ik ga er enkel heen als ik denk hier steek ik wat van op. Maar soms vergis je je daar wel 's in en dan vind ik het storender om halverwege college op te staan, dan om even niet op te letten.
pi_138781413
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:47 schreef Fierce. het volgende:
Ik blijf erbij: slechte spreker = slecht college = geouwehoer/gepraat.
Waarmee de student in kwestie dus zijn medestudenten dupeert. Als je het college slecht vindt geef de docent dan wat tips en als je het echt rampzalig slecht vind ga dan gewoon niet. Het kan zo simpel zijn.
Het heeft bovendien lang niet altijd met de spreker te maken, te moeilijke stof is ook al snel een aanleiding voor slecht gemanierde studetnen om er doorheen te kletsen. Guess what, er zijn studenten die het wel kunnen volgen zolang je je bek houdt. ;)
Gewoon de eerste lessen de toon zetten: studenten die te laat komen weigeren en studenten die lawaai maken er uit sturen. Heb je heerlijk rustige lessen met enkel gemotiveerde studenten.

Oh, wat betreft die smartphone en laptop (Mishu gebruitke een lege batterij als smoes om te kletsen, want ze had niets anders te doen daardoor): ook die niet toestaan tijdens de les. Ze worden toch niet voor nuttige zaken gebruikt. Een student die een schrijfhandicap heeft mag notities maken met een laptop voor niet-bètavakken als hij zijn werk achteraf laat zien of iets dergelijks. We hoeven niet terug naar de jaren 50 stijl maar we zijn duidelijk gigantisch doorgeschoten met het alles moet kunnen.
#NoDAPL
pi_138781436
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:47 schreef SiIk het volgende:
Wij hebben op dit moment zelfs een vak met zoveel mensen dat het niet in onze collegezaal past, en daarom in de naastgelegen zaal live-opnamen van de zaal ernaast.
Gebeurt hier ook wel eens, vooral in de eerste weken van een vak. Probleem is alleen dat de zaal waar de docent is dan zó vol zit dat het benauwd is en gewoon een kutatmosfeer :') dat je warm hebt, te weinig zuurstof, geen concentratie en ook nog eens opgevouwen tussen medestudenten.
pi_138781464
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:50 schreef Mitsu het volgende:

[..]

[..]

Ik ga er enkel heen als ik denk hier steek ik wat van op. Maar soms vergis je je daar wel 's in en dan vind ik het storender om halverwege college op te staan, dan om even niet op te letten.
Dit kan ik absoluut begrijpen, is alsnog geen reden om dan maar de les te verstoren. Dan ga je mag de rest van de les dagdromen over die lekker kerel die je gisteren ontmoet hebt of whatever als je niet wil opletten.. maar houd het dan bij jezelf.
pi_138781475
Als je trouwens gewoon alles snapt, hoef je ook niet naar zijn college
pi_138781489
quote:

[..]

Exactly.

Dan heb ik het vooral over colleges die gaan over waarom een pan nou verchroomd wordt of zoiets wat onzin is
Definieer onzin :+
pi_138781507
quote:
Exactly.

Dan heb ik het vooral over colleges die gaan over waarom een pan nou verchroomd wordt of zoiets wat onzin is.

Hahaha.

Ik heb ook wel eens geshopt tijdens college met studiegenoten, toen ik nog wel braaf heen ging. Maar ja, ik begrijp ook wel dat het storend is. Maar ja: ik vind echt dat je dan geen slechte sprekers moet laten spreken. 8-)
pi_138781556
quote:

[..]

Exactly.

Ach ja, jij vindt calculus en natuurkunde ook onzin terwijl het de kern is van bèta.
#NoDAPL
pi_138781557
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:52 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Dit kan ik absoluut begrijpen, is alsnog geen reden om dan maar de les te verstoren. Dan ga je mag de rest van de les dagdromen over die lekker kerel die je gisteren ontmoet hebt of whatever als je niet wil opletten.. maar houd het dan bij jezelf.
True, ik snap best dat 't storend zou kunnen zijn.

Maar even, zonder dat ik sarcastisch ben, hoeveel stoort het als iemand naast je fluisterend praat met z'n buurman? Zelf heb ik er echt geen last van dus ik heb/had t eigenlijk ook nooit door :')
pi_138781574
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:53 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Hahaha.

Ik heb ook wel eens geshopt tijdens college met studiegenoten, toen ik nog wel braaf heen ging. Maar ja, ik begrijp ook wel dat het storend is. Maar ja: ik vind echt dat je dan geen slechte sprekers moet laten spreken. 8-)
_O-
pi_138781591
quote:

[..]

Hahaha.

En ik zeg nogmaals: de meeste profs hebben de verplichting je les te geven en horen jouw praatjes en roddels over kleding en mannen niet aan voor hun lol omdat ze lesgeven zo geweldig vinden.
pi_138781625
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:54 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Maar even, zonder dat ik sarcastisch ben, hoeveel stoort het als iemand naast je fluisterend praat met z'n buurman? Zelf heb ik er echt geen last van dus ik heb/had t eigenlijk ook nooit door :')
Zonder dat ik sarcastisch ben: Véél. Zeker bij ingewikkelde materie.
pi_138781639
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:51 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Gebeurt hier ook wel eens, vooral in de eerste weken van een vak. Probleem is alleen dat de zaal waar de docent is dan zó vol zit dat het benauwd is en gewoon een kutatmosfeer :') dat je warm hebt, te weinig zuurstof, geen concentratie en ook nog eens opgevouwen tussen medestudenten.
Yep, dat is een herkenbaar probleem. Reden te meer om direct wat studenten te weigeren en studenten weg te sturen.
1. het scheelt direct wat studenten
2. de weken daarop heb je nog minder studenten aangezien de mensen die het college als een sociaal gebeuren zien wegblijven

Ik zeg doen!
#NoDAPL
pi_138781655
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:52 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Definieer onzin :+
Ik heb nog niet zo lang 2 uur college gehad over de rol van een vrouw en een man in de keuken, hoe dat zich laat zien in producten. Verchroomde pannen omdat ze clean en schoon lijken, een bbq die mannen aantrekt omdat het uit de VS komt en het daar geassocieerd wordt met de prairie. Nou lichtelijk onzin, en dan kan ik niet wachten tot 't pauze is en ik weg kan hoor.

En dat soort colleges vind ik nou onzin.
pi_138781707
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:56 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Ik heb nog niet zo lang 2 uur college gehad over de rol van een vrouw en een man in de keuken, hoe dat zich laat zien in producten. Verchroomde pannen omdat ze clean en schoon lijken, een bbq die mannen aantrekt omdat het uit de VS komt en het daar geassocieerd wordt met de prairie. Nou lichtelijk onzin, en dan kan ik niet wachten tot 't pauze is en ik weg kan hoor.

Met alle respect Mitsu... Maar misschien had je dan gewoon een harde beta moeten doen in plaats van Industrieel Ontwerp.
pi_138781709
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:55 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Zonder dat ik sarcastisch ben: Véél. Zeker bij ingewikkelde materie.
Ah oke. Nja ik zal er oprecht wel op gaan letten, al hebben jullie iig geen last van mij, gezien dit dus storend is.
pi_138781746
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarmee de student in kwestie dus zijn medestudenten dupeert. Als je het college slecht vindt geef de docent dan wat tips en als je het echt rampzalig slecht vind ga dan gewoon niet. Het kan zo simpel zijn.
Het heeft bovendien lang niet altijd met de spreker te maken, te moeilijke stof is ook al snel een aanleiding voor slecht gemanierde studetnen om er doorheen te kletsen. Guess what, er zijn studenten die het wel kunnen volgen zolang je je bek houdt. ;)
Gewoon de eerste lessen de toon zetten: studenten die te laat komen weigeren en studenten die lawaai maken er uit sturen. Heb je heerlijk rustige lessen met enkel gemotiveerde studenten.

Oh, wat betreft die smartphone en laptop (Mishu gebruitke een lege batterij als smoes om te kletsen, want ze had niets anders te doen daardoor): ook die niet toestaan tijdens de les. Ze worden toch niet voor nuttige zaken gebruikt. Een student die een schrijfhandicap heeft mag notities maken met een laptop voor niet-bètavakken als hij zijn werk achteraf laat zien of iets dergelijks. We hoeven niet terug naar de jaren 50 stijl maar we zijn duidelijk gigantisch doorgeschoten met het alles moet kunnen.
Ben het ermee eens dat je dan gewoon niet naar colleges moet gaan, maar dat weet je eerst natuurlijk helemaal niet als nieuw studentje. Ik ben het er ook wel mee eens dat je er best mensen uit kunt sturen als het heel hinderlijk is. Logisch zelfs.

Nee, dat vind ik dan weer onzin. Iedereen heeft een voorkeur voor iets, dat moet gewoon kunnen. Als je de 'ongemotiveerde' studenten eruit stuurt ben je al een heel eind.
pi_138781747
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:57 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Met alle respect Mitsu... Maar misschien had je dan gewoon een harde beta moeten doen in plaats van Industrieel Ontwerp.
Hoezo is industrieel ontwerp geen harde beta?
pi_138781748
quote:

[..]

Hahaha.

Je moet begrijpen dat je niet altijd een keuze hebt. Wat wil je dan? Mensen van de toneelschool halen en hen het college laten geven? :?
Ja, de universiteit kan beter haar best doen om goede mensen voor de klas te krijgen door niet automatisch de hoogleraar te laten doceren (maar de meest getalenteerde spreker van het team van gepromoveerden) en door die persoon regelmatig terugkoppeling te geven (didactische mensen af en toe de les laten bijwonen, bij voorkeur didactsiche mensen die wat verstand van de materie hebben).
Ze moeten echter wel roeien met de riemen die ze hebben. Het team bestaat uit onderzoekers en je zal het moeten doen met het spreektalent wat ze hebben.
#NoDAPL
pi_138781758
quote:

[..]

Akkoord, ik zou het zelf ook niet aan kunnen horen :') maar dat is wel onderdeel van producten ontwerpen.
pi_138781812
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Is bij lange niet zo technisch als andere bètastudies.
pi_138781813
quote:

[..]

Het heeft minder technische vakken dan diehard engineering studies.
pi_138781824
quote:

[..]

Om dezelfde redenen waarom studies als TBK enzo hier als cursus worden uitgemaakt... een hoog knippen, plakken, kleuren gehalte waarin zulke onzincolleges wél blijkbaar relevant zijn.

Disclaimer: ik doe zelf ook TBK naast een harde(re) Beta, dus ik kan het verschil redelijk goed inschatten.
pi_138781864
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:00 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Om dezelfde redenen waarom studies als TBK enzo hier als cursus worden uitgemaakt... een hoog knippen, plakken, kleuren gehalte waarin zulke onzincolleges wél blijkbaar relevant zijn.
Oh zo...
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:01:26 #93
349633 SiIk
Echt zijde
pi_138781885
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:54 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Als het alleen degene naast me was, zou het niet zo'n ramp zijn. Als het dan echter voor en achter je ook nog gebeurt, wordt het al snel wel vervelend. En behalve dat ik er zelf last van heb, merk je bij ons ook duidelijk dat de profs er echt last van hebben. We hebben een aantal collegezalen die zo zijn gebouwd dat het geluid allemaal lekker naar beneden naar de docent gaat (handig dat je niet hoeft te schreeuwen om van bovenin een vraag te stellen!) maar die profs horen dus 50 gesprekken tegelijk binnenkomen. Op dit moment krijg ik veel les van een vrouw die daardoor dus constant de hele draad van haar verhaal kwijtraakt omdat ze daar dus echt niet tegenkan, waardoor ze gaan stamelen, dingen blijft herhalen etc. etc. En daardoor wordt het dan ook meteen nog oninteressanter om te luisteren. Beetje vicieuze cirkel dus.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:57 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Ah oke. Nja ik zal er oprecht wel op gaan letten, al hebben jullie iig geen last van mij, gezien dit dus storend is.
Tof dat je t zo oppakt :)
pi_138781911
quote:

[..]

Ik geef je gelijk dat je dan een beetje gaat fluisteren, ja. :') Grappig dat mensen zich daar al aan storen trouwens, als je je gewoon focust op wat de spreker zegt, maakt het niet uit dat er een paar mensen fluisteren. Maar gelukkig zijn het vaak de types die het toch niet durven te benoemen, dus dat scheelt. Doe je gewoon alsof je niet doorhebt dat het voor sommige personen storend is. :+
pi_138781968
quote:

[..]

Ik ook, alleen zal ik daarom niet dit soort colleges bijwonen tenzij ik gedwongen word, als ik gedwongen word ga ik ondertussen wel een goede roman lezen, een vreemde taal leren of wat dan ook, niet anderen afleiden en met mijn telefoontje en laptop spelen.
En inderdaad, dit is precies waar jij voor hebt gekozen. Jij hebt voor een opleiding gekozen die niet een al te hoog bètagehalte heeft en waarin het ontwerpen centraal staat. Dus moet je weten waar de klant behoefte aan heeft, dus wordt er gekletst over dat bepaalde pannen gebruiksvriendelijker zijn dan andere. Als dit je niet aanspreekt waarom kies je dan niet voor een opleiding die je wel interessant vindt? Misschien iets met rechten, economie, psychologie, geschiedenis, ...?
#NoDAPL
pi_138782037
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja, de universiteit kan beter haar best doen om goede mensen voor de klas te krijgen door niet automatisch de hoogleraar te laten doceren
Juist. Maaaaar ja, blijft een discussie waar we niet uitkomen. *O*
pi_138782096
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als dit je niet aanspreekt waarom kies je dan niet voor een opleiding die je wel interessant vindt? Misschien iets met rechten, economie, psychologie, geschiedenis, ...?
Alsof we allemaal niet iets hebben binnen onze studie waarin we niet ECHT geïnteresseerd in zijn. Hoort erbij, vind ik. Niet alles is machtig interessant.
pi_138782137
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:05 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Alsof we allemaal niet iets hebben binnen onze studie waarin we niet ECHT geïnteresseerd in zijn. Hoort erbij, vind ik. Niet alles is machtig interessant.
Ik herken het wel hoor.. ik heb ook net (hopelijk) een vak afgerond over productontwerp maar dat binnen chemische industrie en alles wat eromheen zit...

MAAAAAAN, dat was saaaaaaaai.
pi_138782207
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:00 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Dat soort colleges zijn hier ook niet relevant, het was een gastcollege van iemand die les geeft in leiden bij kunstgeschiedenis.

quote:

[..]

Ik ook, alleen zal ik daarom niet dit soort colleges bijwonen tenzij ik gedwongen word, als ik gedwongen word ga ik ondertussen wel een goede roman lezen, een vreemde taal leren of wat dan ook, niet anderen afleiden en met mijn telefoontje en laptop spelen.
En inderdaad, dit is precies waar jij voor hebt gekozen. Jij hebt voor een opleiding gekozen die niet een al te hoog bètagehalte heeft en waarin het ontwerpen centraal staat. Dus moet je weten waar de klant behoefte aan heeft, dus wordt er gekletst over dat bepaalde pannen gebruiksvriendelijker zijn dan andere. Als dit je niet aanspreekt waarom kies je dan niet voor een opleiding die je wel interessant vindt? Misschien iets met rechten, economie, psychologie, geschiedenis, ...?
Ik vind het zeer zeker interessant, als t even 5 minuten genoemd wordt. Ik vind de colleges op IO alleen over het algemeen niet zo heel goed omdat relevante stof voor tentamens vaak niet behandeld wordt doordat er uberhaupt weinig college gegeven wordt,
pi_138782235
quote:

[..]

Wat is precies het verschil tussen jezelf vermaken door een roman te lezen en jezelf vermaken op je smartphone of laptop?
Ben het ook niet per se eens met het weren van alle smartphones en laptops in collegezalen.
pi_138782294
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:08 schreef Mitsu het volgende:

[..]

[..]

Ik vind het zeer zeker interessant, als t even 5 minuten genoemd wordt. Ik vind de colleges op IO alleen over het algemeen niet zo heel goed omdat relevante stof voor tentamens vaak niet behandeld wordt doordat er uberhaupt weinig college gegeven wordt,
Tip! Bedenk even een praktisch hoe het vak verbeterd zou kunnen worden en stuur dit naar je OC toe. Seriously. Dit is namelijk hoe je de kwaliteit van je onderwijs verbetert.
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:10:32 #102
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138782297
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:58 schreef Fierce. het volgende:
Nee, dat vind ik dan weer onzin. Iedereen heeft een voorkeur voor iets, dat moet gewoon kunnen.
Integendeel! Een smartphone kan je niet op een lesgerelateerde manier gebruiken, een laptop hoogst uitzonderlijk. Het leidt dus alleen maar tot veel afleiding. Dat student X zichzelf hiermee afleidt is niet erg, dat student X hiermee ook anderen afleidt, bijv. door zijn mattie te vragen te kijken naar zijn schermpje en omdat zo'n schermpje nogal je buren hun aandacht trekt, is wel een probleem.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Als je de 'ongemotiveerde' studenten eruit stuurt ben je al een heel eind.
Inderdaad en daarvoor helpt het prima om het gebruik van laptops en telefoontjes (ook laag achter de banken) niet toe te staan. Voer een zerotolerantiebeleid en je zal snel enkel de gemotiveerde studenten overhouden.
#NoDAPL
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:11:18 #103
349633 SiIk
Echt zijde
pi_138782321
Laptops en telefoons vind ik ook geen probleem, zolang er geen herrie uit komt.
Heb liever dat iemand naast me een spelletje gaat spelen daarop, dan gaat lopen kletsen met de buurman. Zolang ik er geen last van heb mag je van mij part sowieso doen en laten wat je wil in de collegezaal :+
pi_138782349
Zitten er op beta studies nu echt nog zoveel ongemotiveerde studenten dan?
pi_138782413
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:11 schreef theunderdog het volgende:
Zitten er op beta studies nu echt nog zoveel ongemotiveerde studenten dan?
Ja. Nu is IO geen diehard beta studie. Wel een diehard project studie, en hoeveel meelifters je dan hebt wil je gewoon niet weten. En de faculteit maar spreken dat ze meelifters altijd door hebben.
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:13:29 #106
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138782414
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:05 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Iets? Ja. Iedereen? Nee. Ik? Ja. Bij Mitsu is het echter juist de hoofdzaak van haar opleidnig. Hoe ga je ontwerpen als je je niet verplaatst in de behoeftes van de klant. Daar ging het college duidelijk over.
#NoDAPL
pi_138782472
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:13 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Ja. Nu is IO geen diehard beta studie. Wel een diehard project studie, en hoeveel meelifters je dan hebt wil je gewoon niet weten. En de faculteit maar spreken dat ze meelifters altijd door hebben.
Hoe bedoel je "meelifters"?

Mensen die de studie doen omdat ze toch een diploma moeten halen ofzo?
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:17:25 #108
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138782588
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:08 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Wat is precies het verschil tussen jezelf vermaken door een roman te lezen en jezelf vermaken op je smartphone of laptop?
Lees vooral de spoiler even. Ik heb een beetje neurowetenschappen gehad en daarom in detail geleerd hoe het zicht werkt. Ik voeg nog een beetje uitleg hieraan toe, bij een boek ga je niet snel krijgen dat Piet schreeuw naar Jan dat hij even moet kijken naar dit grappige filmpje of die grappige foto. ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Integendeel! Een smartphone kan je niet op een lesgerelateerde manier gebruiken, een laptop hoogst uitzonderlijk. Het leidt dus alleen maar tot veel afleiding. Dat student X zichzelf hiermee afleidt is niet erg, dat student X hiermee ook anderen afleidt, bijv. door zijn mattie te vragen te kijken naar zijn schermpje en omdat zo'n schermpje nogal je buren hun aandacht trekt, is wel een probleem.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Inderdaad en daarvoor helpt het prima om het gebruik van laptops en telefoontjes (ook laag achter de banken) niet toe te staan. Voer een zerotolerantiebeleid en je zal snel enkel de gemotiveerde studenten overhouden.
quote:
Ben het ook niet per se eens met het weren van alle smartphones en laptops in collegezalen.
Waarom zou je het niet doen?
1. Het werkt gigantisch goed voor de rust in de zaal.
2. Je kan onmogelijk een smartphone op een lesgerelateerde manier gebruiken, een laptop slechts uitzonderlijk
3. Het is respectloos t.o.v. de spreker als je met je telefoontje aan het spelen bent terwijl hij probeert om jou wat uit te leggen. Hoe zou jij het vinden als jij voor die groep zou staan?
#NoDAPL
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:18:13 #109
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138782638
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mensen die weinig bijdragen maar die wel een voldoende halen voor het project.
#NoDAPL
pi_138782698
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Iets? Ja. Iedereen? Nee. Ik? Ja. Bij Mitsu is het echter juist de hoofdzaak van haar opleidnig. Hoe ga je ontwerpen als je je niet verplaatst in de behoeftes van de klant. Daar ging het college duidelijk over.
Een behoefte is voor elke klant anders dan een dergelijk college. Een behoefte van een klant stel je op aan de hand van een analyse, uit die analyse blijkt of je een verchroomde pan gaat ontwerpen of een pan zoals in de jaren 70 die oranje met bloemetjes was.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mensen die de studie doen omdat ze toch een diploma moeten halen ofzo?
O.a. Mensen die eigenlijk geen idee hebben met wat ze bezig zijn, en al het werk door de groep laten oplossen waardoor zij wel mooi een 8 hebben zonder iets uitgevoerd te hebben.
pi_138782704
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mensen die weinig bijdragen maar die wel een voldoende halen voor het project.
Baas toch? _O_
pi_138782736
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:19 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Een behoefte is voor elke klant anders dan een dergelijk college. Een behoefte van een klant stel je op aan de hand van een analyse, uit die analyse blijkt of je een verchroomde pan gaat ontwerpen of een pan zoals in de jaren 70 die oranje met bloemetjes was.

[..]

O.a. Mensen die eigenlijk geen idee hebben met wat ze bezig zijn, en al het werk door de groep laten oplossen waardoor zij wel mooi een 8 hebben zonder iets uitgevoerd te hebben.
Worden die mensen niet gewoon weggepest? of bestaan ze zelfs uit een meerderheid?
pi_138782784
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:19 schreef Mitsu het volgende:
Vind ik juist wel mooi, eigenlijk. :P
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:20:43 #114
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138782798
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:11 schreef SiIk het volgende:
Laptops en telefoons vind ik ook geen probleem, zolang er geen herrie uit komt.
Heb liever dat iemand naast me een spelletje gaat spelen daarop, dan gaat lopen kletsen met de buurman. Zolang ik er geen last van heb mag je van mij part sowieso doen en laten wat je wil in de collegezaal :+
Die smartphones leiden vaak tot kletsen omdat ze graag met hun mattie willen delen wat ze zien. Het is ook gewoon onbeschoft t.o.v. de docent.
#NoDAPL
pi_138782852
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Worden die mensen niet gewoon weggepest? of bestaan ze zelfs uit een meerderheid?
Nee, meestal probeer je het zelf op te lossen door ze duidelijk te zeggen wat er moet gebeuren. Maar meestal gebeurd dat dan niet en dan is t makkelijker diegene te laten voor wat 't is ipv er achteraan te gaan dat diegene t nog doet.
pi_138782877
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die smartphones leiden vaak tot kletsen omdat ze graag met hun mattie willen delen wat ze zien. Het is ook gewoon onbeschoft t.o.v. de docent.
Als je zelf een presentatie geeft, boeit het je dan dat er mensen zijn die niet naar je luisteren?
pi_138782892
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:21 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Nee, meestal probeer je het zelf op te lossen door ze duidelijk te zeggen wat er moet gebeuren. Maar meestal gebeurd dat dan niet en dan is t makkelijker diegene te laten voor wat 't is ipv er achteraan te gaan dat diegene t nog doet.
Ahja.. als het om een eenling gaat, dan wordt die eenling in een gezond groepje buitenspel gezet.
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:22:44 #118
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138782905
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:22 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Als je zelf een presentatie geeft, boeit het je dan dat er mensen zijn die niet naar je luisteren?
Ja, dan heb ik liever dat die mensen weggaan.
#NoDAPL
pi_138782939
Was deze week voor het eerst bij een wetenschappelijke conferentie.
Al die professoren zitten ook gewoon mails te tikken tijdens presentaties van anderen. :{
Had ik niet verwacht.
pi_138782942
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, dan heb ik liever dat die mensen weggaan.
Vandaar je mening over de colleges.
pi_138783036
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ahja.. als het om een eenling gaat, dan wordt die eenling in een gezond groepje buitenspel gezet.
Klopt, maar ik vind wel serieus dat vrouwen daar veel meer over zeiken dan mannen. Als ik met mannen samenwerk en niet heel veel doe of heel erg te laat kom, maakt het niet uit. Laatst met alleen maar meisjes had ik daar veel meer gezeur over.

Maar mensen die echt helemaal niets uitvoeren of steeds falen: storend.
pi_138783082
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:25 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Klopt, maar ik vind wel serieus dat vrouwen daar veel meer over zeiken dan mannen. Als ik met mannen samenwerk en niet heel veel doe of heel erg te laat kom, maakt het niet uit. Laatst met alleen maar meisjes had ik daar veel meer gezeur over.

Met mannen is het meer van: jij doet dit, jij doet dat en shit moet dan af zijn. Verder /care
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:29:02 #123
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138783181
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Baas toch? _O_
Misschien maar groepsgenoten vinden dat oneerlijk. ;)
Maar goed, ik vind het sowieso verstandig om niet dit soort projecten te doen als onderdeel van de opleiding. Het traditionele onderwijs is beter en nuttiger en voor technische opleidingen kan je op vrijwillige basis voor in de zomervakanties leuke projecten doen voor tijdens het jaar in de avonduren. Dan kan je ook direct met fatsoenlijke spullen en op een realistische manier werken. Nederland is nog niet zo ver op dit vlak. We hebben wat initiatiefjes maar het valt allemaal nog erg tegen. In Delft kan je een elektrische auto in elkaar knutselen die met zonnecellen rijdt, in Eindhoven nu ook. Dit zijn dan echter projecten die tot studievertraging leiden. Ik denk dat er behoefte is aan veel meer van dit soort projecten maar die minder tijd opslokken per week (zodat je geen studievertraging krijgt) en dat dit ook best wat in de zomervakantie mag plaatsvinden. Maar goed, hoe dan ook, liever realistische projecten met goed materiaal dan onrealistische projecten met weinig materiaal. Waarom niet eens samen een raket ontwerpen en in elkaar knutselen (die tussen een modelraketje en het echte werk in zit)? Een quadchopper maken? Studenten mee laten lopen op een onderzoeksafdelingen, niet als stage of voor een thesis maar gewoon om wat ervaring op te doen. Dat doen bij biomedische technologie in Eindhoven, het heeft soms leuke resultaten.
#NoDAPL
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:31:21 #124
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138783294
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:27 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Met mannen is het meer van: jij doet dit, jij doet dat en shit moet dan af zijn. Verder /care
Ja, mannen geven meer om het resultaat, vrouwem meer om het proces. :?
#NoDAPL
pi_138783361
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Misschien maar groepsgenoten vinden dat oneerlijk. ;)
Maar goed, ik vind het sowieso verstandig om niet dit soort projecten te doen als onderdeel van de opleiding. Het traditionele onderwijs is beter en nuttiger en voor technische opleidingen kan je op vrijwillige basis voor in de zomervakanties leuke projecten doen voor tijdens het jaar in de avonduren. Dan kan je ook direct met fatsoenlijke spullen en op een realistische manier werken. Nederland is nog niet zo ver op dit vlak. We hebben wat initiatiefjes maar het valt allemaal nog erg tegen. In Delft kan je een elektrische auto in elkaar knutselen die met zonnecellen rijdt, in Eindhoven nu ook. Dit zijn dan echter projecten die tot studievertraging leiden. Ik denk dat er behoefte is aan veel meer van dit soort projecten maar die minder tijd opslokken per week (zodat je geen studievertraging krijgt) en dat dit ook best wat in de zomervakantie mag plaatsvinden. Maar goed, hoe dan ook, liever realistische projecten met goed materiaal dan onrealistische projecten met weinig materiaal.
Zo'n nationaal netwerk voor chemici heeft een geniaal project lopen voor Master studenten. Moet je met een groep masterstudenten een oplossing voor een probleem in de samenleving verzinnen dat te linken is met scheikunde, groep mag multidisciplinair zijn met natuurkundigen, informatici etc etc zolang het kernonderwerp maar scheikunde gerelateerd is.

Als jouw groep wordt uitgekozen geeft de Uni je een lab ter beschikking over de zomer, betaald dat netwerk ieder groepslid een paar maanden studentassistentschap a 1900 per maand die zomer en als je de beste resultaten boekt en wint krijg je nog meer prijzen.

Geniale manier om studenten creatief te laten zijn en zelf met ideeen te komen om vervolgens zelf onderzoeksvoorstellen te moeten schrijven en samen met de groep onderzoek moet doen en moet presenteren.
pi_138783395
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tis toch ook meestal zo dat als t proces kut loopt, t hele project kut loopt?

Ik vind het altijd wel fijn als iedereen gewoon weet waar t project om draait en welke keuzes gemaakt worden dus zelf input heeft ipv dat diegene duidelijk te horen moet krijgen "jij doet zus en zo op deze en deze manier".
pi_138783417
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:27 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Inderdaad, doen verder veel minder moeilijk en zijn wat directer.
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:34:43 #128
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138783452
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:23 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Vandaar je mening over de colleges.
Nee, dat is ook omdat ik er zelf als medestudent last van heb. Ik kom om de docent te horen spreken en te zien wat de docent schrijft, niet om een hoop lawaai van tientallen medestudenten aan te horen en de hele tijd geflikker van hun speelgoed te zien. Een auditorium is ontworpen met de intentie dat het geluid wordt versterkt, elke persoon die daar aan het kletsen is verhoogt de ruis, als tientallen studenten dit doen dan heb je best veel lawaai. Die ruis bestaat uiteraard uit elk geluid wat niet van de docent zijn spreken komt. Er is een tijd en plaats voor alles. Spelen doe je niet in een auditorium, studeren doe je niet tijdens een voetbaltraining. Als je wil socializen blijf dan na de les hangen, als je in een auditorium zit dan moet je met het vak bezig zijn.
#NoDAPL
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:37:43 #129
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138783584
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:33 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Tis toch ook meestal zo dat als t proces kut loopt, t hele project kut loopt?
Of misschien wel juist andersom? ;)
Dat gaat meestal samen, ja.
Probleem nummer 1 is de samenwerking. Los hiervan zijn projecten in het algemeen weinig nuttig. Als je afzet wat je leert tegen de tijd en energie die je kost dan is de onvermijdelijk de conclusie dat het niet echt een goede investering is. Misschien dat dit voor creabea-opleidingen, waar ik IO ook toe reken, anders is maar voor de meer traditionele opleidingen durf ik deze algemene uitspraak te doen.
#NoDAPL
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:40:13 #130
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138783707
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:32 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Zo'n nationaal netwerk voor chemici heeft een geniaal project lopen voor Master studenten. Moet je met een groep masterstudenten een oplossing voor een probleem in de samenleving verzinnen dat te linken is met scheikunde, groep mag multidisciplinair zijn met natuurkundigen, informatici etc etc zolang het kernonderwerp maar scheikunde gerelateerd is.

Als jouw groep wordt uitgekozen geeft de Uni je een lab ter beschikking over de zomer, betaald dat netwerk ieder groepslid een paar maanden studentassistentschap a 1900 per maand die zomer en als je de beste resultaten boekt en wint krijg je nog meer prijzen.

Geniale manier om studenten creatief te laten zijn en zelf met ideeen te komen om vervolgens zelf onderzoeksvoorstellen te moeten schrijven en samen met de groep onderzoek moet doen en moet presenteren.
Dat is natuurlijk een goed initatief maar je kan dit voor meer studenten mogelijk maken door hen te plaatsen bij een bestaand project. Concreet voorbeeld: een project waarbij je uitzoekt hoe specifiek door tumorcellen iets wordt opgenomen waardoor de genexpressie verandert. Kicken! Er moet veel labwerk gebeuren, je kan dus rustig een student laten beginnen terwijl hij nog wat ingewerkt moet worden. Bij elektro of wtk is het wat lastiger aangezien die projecten complexer zijn.
Bij wat jij nu noemt moet je als student ook maar het geluk hebben dat je een groepje hebt wat jou ondersteunt, dat is niet evident.
#NoDAPL
pi_138783725
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:25 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Dan zijn de vrouwen waar jij mee omgaat assertiever dan de mannen waarmee jij omgaat.

Treurig gewoon, je gaat toch verdomme niet als een slaafje het werk van iemand anders doen..
pi_138783797
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij wil wel graag het werk van andere doen ?
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:43:25 #133
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138783856
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:23 schreef Anoonumos het volgende:
Was deze week voor het eerst bij een wetenschappelijke conferentie.
Al die professoren zitten ook gewoon mails te tikken tijdens presentaties van anderen. :{
Had ik niet verwacht.
Het is een probleem wat voortvloeit uit normsvervaging. Balkenende had gelijk.
#NoDAPL
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:44:22 #134
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138783895
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik wil überhaupt geen projecten doen. Veel te weinig rendement uit de tijd en energie die je investeert, veel te veel politiek en veel te veel afhankelijkheid van anderen.
#NoDAPL
pi_138783925
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik wil überhaupt geen projecten doen. Veel te weinig rendement uit de tijd en energie die je investeert, veel te veel politiek en veel te veel afhankelijkheid van anderen.
Tja.....
pi_138783939
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, maar als jij gewoon het werk doet wat we afgesproken hebben boeit het mij niet als je 15 minuten te laat bent op een bespreking.

Ik heb jou niet nodig namelijk om verder te gaan met de volgende taakverdeling en bespreking van hoe nu verder, had je maar op tijd moeten zijn.

Als je je werk simpelweg niet doet, ja dan is de shit aan en word je het groepje uitgekickt (wat me gaat lukken, want afspraken etc documenteer ik standaard).

Vrouwen die willen pas beginnen als iedereen er is en z'n zegje heeft gedaan en in die 15 minuten dat jij dan te laat bent gaan ze over je zeuren en nog maar eens éxtra kritisch jouw werk bekijken en moeilijk doen over elke komma.
pi_138783954
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan zijn de vrouwen waar jij mee omgaat assertiever dan de mannen waarmee jij omgaat.

Treurig gewoon, je gaat toch verdomme niet als een slaafje het werk van iemand anders doen..
Het zijn gewoon assertieve mannen. Ik denk dat mannen daadwerkelijk wat makkelijker zijn in dat soort dingen.
pi_138783984
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Weet je wat grappig is? Je beschrijft eigenlijk elke baan waar een beta in te recht gaat komen later. 'Veel politiek en afhankelijk zijn van anderen'. Je ontkomt er in het echte leven niet aan, dan maar beter er mee leren omgaan.
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:47:04 #139
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138784022
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Tja.....
Zie een eerdere reactie voor een type project waar ik wel graag aan meedoe en wat de verschillen zijn met die projectjes waar iedereen aan mee moet doen. Verder zal jij dat pas gaan begrijpen wanneer jij zelf studeert.
#NoDAPL
pi_138784041
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:45 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Het zijn gewoon assertieve mannen. Ik denk dat mannen daadwerkelijk wat makkelijker zijn in dat soort dingen.
Naja, ik ben een man, maar no way dat ik als een slaafje het werk van andere ga doen.

Ben je gek ofzo.. :P
pi_138784087
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zie een eerdere reactie voor een type project waar ik wel graag aan meedoe en wat de verschillen zijn met die projectjes waar iedereen aan mee moet doen. Verder zal jij dat pas gaan begrijpen wanneer jij zelf studeert.
Wat begrijp ik precies niet?
pi_138784104
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Naja, ik ben een man, maar no way dat ik als een slaafje het werk van andere ga doen.

Ben je gek ofzo.. :P
Nee, natuurlijk niet dat al het werk voor mij wordt gedaan. Maar ja echt: tot nu toe zijn mannen wel wat soepeler met alles ofzo.
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:48:35 #143
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138784108
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:46 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Weet je wat grappig is? Je beschrijft eigenlijk elke baan waar een beta in te recht gaat komen later. 'Veel politiek en afhankelijk zijn van anderen'. Je ontkomt er in het echte leven niet aan, dan maar beter er mee leren omgaan.
In het echie is het toch heel anders en is vluchten wel mogelijk, er bestaan safehavens.
#NoDAPL
pi_138784117
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:45 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Nee, maar als jij gewoon het werk doet wat we afgesproken hebben boeit het mij niet als je 15 minuten te laat bent op een bespreking.

Ik heb jou niet nodig namelijk om verder te gaan met de volgende taakverdeling en bespreking van hoe nu verder, had je maar op tijd moeten zijn.

Als je je werk simpelweg niet doet, ja dan is de shit aan en word je het groepje uitgekickt (wat me gaat lukken, want afspraken etc documenteer ik standaard).

Vrouwen die willen pas beginnen als iedereen er is en z'n zegje heeft gedaan en in die 15 minuten dat jij dan te laat bent gaan ze over je zeuren en nog maar eens éxtra kritisch jouw werk bekijken en moeilijk doen over elke komma.
Ahja.. maar dat bedoel ik ook he. In een gezond groepje mag iemand die niets doet wel mooi opdonderen.
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:50:26 #145
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138784195
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat begrijp ik precies niet?
Wat een verplicht project is en wat de verschillen zijn tussen dat en serieuze projecten waar studenten op vrijwillige basis aan deelnemen. Dat kon je trouwens opmaken uit het verwijswoord "dat" wat naar de vorige zin verwees. ;)
SPOILER
#NoDAPL
pi_138784224
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ahja.. maar dat bedoel ik ook he. In een gezond groepje mag iemand die niets doet wel mooi opdonderen.
Klopt maar in een typisch vrouwengroepje gebeurt dat dus niet en is er alleen maar hééééél veel gezeik.

Tenzij echte diehard bètachicks die in manier van werken eigenlijk gewoon mannen zijn maar dan met borsten en lang haar.
pi_138784225
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat een verplicht project is en wat de verschillen zijn tussen dat en serieuze projecten waar studenten op vrijwillige basis aan deelnemen. Dat kon je trouwen opmaken uit het verwijswoord "dat". ;)
Oh dat begrijp ik wel hoor. :P
pi_138784245
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat een verplicht project is en wat de verschillen zijn tussen dat en serieuze projecten waar studenten op vrijwillige basis aan deelnemen. Dat kon je trouwen opmaken uit het verwijswoord "dat". ;)
Als het goed is zouden de studenten 90% van hun projecten op de opleiding interessant moeten vinden dus goed en serieus meedoen, lijkt me.
pi_138784252
Heeft er hier iemand trouwens een Raspberry Pi? :D
pi_138784262
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:51 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Klopt maar in een typisch vrouwengroepje gebeurt dat dus niet en is er alleen maar hééééél veel gezeik.

Tenzij echte diehard bètachicks die in manier van werken eigenlijk gewoon mannen zijn maar dan met borsten en lang haar.
Beetje enge vrouwen zijn dat.
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:52:12 #151
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138784269
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oh dat begrijp ik wel hoor. :P
Dat denk jij nu, ik spreek je over 2 jaar nog eens. ;)
#NoDAPL
pi_138784299
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Welke?
pi_138784304
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dankje. :')
pi_138784311
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:52 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Welke?
Die diehard betachicks.
pi_138784322
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:53 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Dankje. :')
Jij kiest ervoor om je aangesproken te voelen he. :P
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:54:14 #156
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_138784345
Betachicks :D
Naja, het liefst semi beta
pi_138784366
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Die diehard betachicks.
Ik vind zeikvrouwen enger.
pi_138784375
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:54 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ik vind zeikvrouwen enger.
Ze zijn gewoon allebei kut.
pi_138784383
Hoeveel echte betachicks lopen er rond in delft eigenlijk? Gevallen die je ook echt als meisje mag zien en die geen tb/io/bk doen?
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:55:50 #160
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138784400
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:51 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Als het goed is zouden de studenten 90% van hun projecten op de opleiding interessant moeten vinden dus goed en serieus meedoen, lijkt me.
Bij ons is het per definitie zo dat je de vaardigheden en kennis die je nodig hebt voor de projectjes niet hebt wanneer je met een projectje begint, anders houden ze je niet 8 weken zoet. Dat schiet niet op. Daarnaast is het gewoon niet leuk om projecten te oden met mensen die niet gemotiveerd zijn, daarom liever enkel op vrijwillige basis. Bovendien is het niet leuk om totaal onrealistisch te handelen, daarom maar liever een serieus project in plaats van een 'educatief' project wat beoordeeld moet worden.
SPOILER
Ideaal gesproken zijn er geen verplichte projecten en enkel realistische projecten waar studenten louter op vrijwillige basis aan meedoen.
#NoDAPL
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:56:26 #161
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_138784422
Op LR in ieder geval 0 :')
pi_138784461
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:55 schreef Mitsu het volgende:
Hoeveel echte betachicks lopen er rond in delft eigenlijk? Gevallen die je ook echt als meisje mag zien en die geen tb/io/bk doen?
Bij ons behoorlijk wat. Het is 50/50 qua jongens en meiden.
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:57:36 #163
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138784471
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:55 schreef Mitsu het volgende:
Je bent niet volledig maar ik begrijp wat je bedoelt: weinig. Je ziet wel bij de buitenlandse PhD soms vrouwelijke chicks, zelfs bij de meest nerderige afdelingen. De Nederlandse vrouw is nu eenmaal nog steeds weinig geëmancipeerd. ;)
#NoDAPL
pi_138784489
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je bent niet volledig maar ik begrijp wat je bedoelt: weinig. Je ziet wel bij de buitenlandse PhD soms vrouwelijke chicks, zelfs bij de meest nerderige afdelingen. De Nederlandse vrouw is nu eenmaal nog steeds weinig geëmancipeerd. ;)
pi_138784559
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat over de Nederlandse vrouw is onzin maargoed :')
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:59:22 #166
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138784563
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:57 schreef Rezania het volgende:

[..]

Bij ons behoorlijk wat. Het is 50/50 qua jongens en meiden.
Bij bio en chemie zijn er inderdaad veel meisjes, bij wiskunde is 25% een meisjes, altijd nog weinig maar daar zitten dus ook chicks tussen. Bij el, inf, wtk en nk heb je onder de Nederlanders (praktisch) geen chiks en enkel onder de buitenlandse PhD's af en toe een chick. In andere landen kiezen ook chicks voor zo'n nerdopleiding, in Nederland enkel manwijven omdat de chicks niet durven. :?
#NoDAPL
pi_138784599
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bij bio en chemie zijn er inderdaad veel meisjes, bij wiskunde is 25% een meisjes, altijd nog weinig maar daar zitten dus ook chicks tussen. Bij el, inf, wtk en nk heb je onder de Nederlanders (praktisch) geen chiks en enkel onder de buitenlandse PhD's af en toe een chick. In andere landen kiezen ook chicks voor zo'n nerdopleiding, in Nederland enkel manwijven omdat de chicks niet durven. :?
:') :') :') :')
pi_138784627
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:59 schreef Plofkipje het volgende:

[..]

Dat over de Nederlandse vrouw is onzin maargoed :')
Nope, weinig Nederlandse meisjes kiezen bèta, dat heeft alles met een gebrekkig emancipatieniveau te maken en dit gebrekkige emancipatieniveau blijkt tevens uit tal van andere gegevens maar daar ga ik niet verder op in aangezien dat teveel offtopic is. Je moet begrijpen dat doordat er 3 meisjes per jaar el/nk/wtk studerne per 100 studenten veel meisjes zich laten afschrikken waardoor een bepaald type meisje (niet het type chick) overblijft.
#NoDAPL
pi_138784638
Eeh, ik weet niet hoe jullie je woorden gebruiken. Maar wanneer ik het over een "chick" heb , dan betekent dat al vrij snel dat diegene lekker is.

:P
pi_138784641
quote:

[..]

_O- :')
  zaterdag 12 april 2014 @ 00:01:16 #171
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_138784645
Is dat niet gewoon gebrek aan interesse
pi_138784654
quote:

[..]

Hier zijn er jaren bij wiskunde waarbij de meerderheid vrouw zit. Natuurkunde/Scheikunde zit dan rond 30%

Technisch rond 10-20%

Biologie 50-70%
pi_138784664
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nope, weinig Nederlandse meisjes kiezen bèta, dat heeft alles met een gebrekkig emancipatieniveau te maken en dit gebrekkige emancipatieniveau blijkt tevens uit tal van andere gegevens maar daar ga ik niet verder op in aangezien dat teveel offtopic is.
Wat een onzin over emancipatie. Verder ben je echt heel serieus en precies in je antwoorden, jeetje. In het echte leven ook? :')
pi_138784681
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:01 schreef theunderdog het volgende:
Eeh, ik weet niet hoe jullie je woorden gebruiken. Maar wanneer ik het over een "chick" heb , dan betekent dat al vrij snel dat diegene lekker is.

:Y
#NoDAPL
pi_138784685
quote:

Ja, ik ook. Zo van 'Zou raken.'
pi_138784693
quote:

Nee.
pi_138784723
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:01 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Zo van 'Zou raken.'
Jij bent toch homo?
pi_138784731
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:01 schreef MrStalin het volgende:
Is dat niet gewoon gebrek aan interesse
Ik betwijfel het.. als je kijkt naar meer zuidelijke landen in Europa is het praktisch 50/50 op elk natuurwetenschappelijk gebied.

Jij krijgt het als man niet echt heel erg mee (veel meiden trouwens ook niet), maar meiden worden best wel onderbewust gepusht om geen beta te gaan doen hier in Nederland.
pi_138784743
[quote]0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:01 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Hier zijn er jaren bij wiskunde waarbij de meerderheid vrouw zit.[/qúote]
Netjes!
#NoDAPL
pi_138784746
quote:

[..]

Of het is gewoon je interesse niet?
  zaterdag 12 april 2014 @ 00:03:31 #181
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_138784769
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij bent toch homo?
Misschien is t een vrouw :o
pi_138784794
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:01 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Wat een onzin over emancipatie. Verder ben je echt heel serieus en precies in je antwoorden, jeetje. In het echte leven ook? :')
Oei, ik zeg iets over de Nederlandse vrouwen wat jou niet bevalt en jij gaat zoeken naar iets op basis waarvan jij mij kan afzeiken. :')
Ik ben een bèta, gek hè dat precies ben? :')
#NoDAPL
pi_138784821
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij bent toch homo?
Jij toch ook?
pi_138784843
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:01 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Het ging dan ook over een serieus iets.

Denk niet hij dat over de kwantummechanica zou gaan praten als ik hem wijs op een lekker wijf dat langsloopt.

Hoop het niet tenminste... :')
pi_138784849
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Oei, ik zeg iets over de Nederlandse vrouwen wat jou niet bevalt en jij gaat zoeken naar iets op basis waarvan jij mij kan afzeiken. :')
Ik ben een bèta, gek hè dat precies ben? :')
Het is niet bedoeld als afzeiken. Het valt me op dat je heel precies en serieus bent. In het echte leven dus ook.
pi_138784850
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:04 schreef Rezania het volgende:

[..]

Jij toch ook?
Bi hier.
pi_138784856
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:03 schreef Plofkipje het volgende:

[..]

Of het is gewoon je interesse niet?
Leg mij dan maar eens uit waarom in tal van andere landen het percentage een veelvoud hoger is! ;)
#NoDAPL
pi_138784859
Ben wel homo ja, betekent nog niet dat ik niet kan zien wanneer een meid lekker is.
pi_138784869
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Denk niet hij dat over de kwantummechanica zou gaan praten als ik hem wijs op een lekker wijf dat langsloopt.

Uhu. Nou, zit er dik in. :')
pi_138784873
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nope, weinig Nederlandse meisjes kiezen bèta, dat heeft alles met een gebrekkig emancipatieniveau te maken en dit gebrekkige emancipatieniveau blijkt tevens uit tal van andere gegevens maar daar ga ik niet verder op in aangezien dat teveel offtopic is. Je moet begrijpen dat doordat er 3 meisjes per jaar el/nk/wtk studerne per 100 studenten veel meisjes zich laten afschrikken waardoor een bepaald type meisje (niet het type chick) overblijft.
Voor zover ik me kan herinneren van een gedaan onderzoek naar emancipatie, zit dat best oke in NL hoor en heeft de studiekeuze juist niet zoveel met emancipatie te maken.

Of dat onderzoek hadden wij gewoon zo gemanipuleerd omdat dat t antwoord was wat we nodig hadden :')
pi_138784880
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:05 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Het is niet bedoeld als afzeiken. Het valt me op dat je heel precies en serieus bent. In het echte leven dus ook.
Jij bent aan het trollen omdat ik iets zei wat jou niet bevalt. Jij doet maar, ik ga jou verder niet voeden.
#NoDAPL
pi_138784900
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:03 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Misschien is t een vrouw :o
pi_138784912
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij bent aan het trollen omdat ik iets zei wat jou niet bevalt. Jij doet maar, ik ga jou verder niet voeden.
Neuh, ik ben serieus. Ik vraag me juist af of jij aan het trollen bent over vrouwenemancipatie. :')
pi_138784930
Zullen we gezellig ons dingen gaan afvragen?
pi_138784939
quote:

[..]

Puntige golffunctie. 2/10, would not bang. :{
pi_138784944
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:07 schreef theunderdog het volgende:
Zullen we gezellig ons dingen gaan afvragen?
What is love?
pi_138784949
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:06 schreef Plofkipje het volgende:

[..]

Voor zover ik me kan herinneren van een gedaan onderzoek naar emancipatie, zit dat best oke in NL hoor en heeft de studiekeuze juist niet zoveel met emancipatie te maken.

Of dat onderzoek hadden wij gewoon zo gemanipuleerd omdat dat t antwoord was wat we nodig hadden :')
Zie mijn eerdere vraag.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Leg mij dan maar eens uit waarom in tal van andere landen het percentage een veelvoud hoger is! ;)
Ik weet niet hoe jij er over denkt maar ik zie logischere verklaringen dan een verschil in interesses aangezien dit bij de mannen geen probleem is.
#NoDAPL
pi_138784951
Baby, don't hurt me
pi_138784956
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:07 schreef Rezania het volgende:

[..]

What is love?
Liefde bestaat niet.
pi_138784967
No more... Whohohohaahhhohoho
pi_138784973
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:07 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Puntige golffunctie. 2/10, would not bang. :{
pi_138784978
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Liefde bestaat niet.
Volgens mij word jij niet regelmatig naast je vriend/vriendin wakker dan als je dit stelt.
pi_138784985
quote:

[..]

Liefde bestaat niet.
Nou nou nou.
pi_138784992
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een universitaire opleiding is gelijk aan een universitaire opleiding, dus zie niet in wat de Nederlandse vrouw minder geëmancipeerd maakt als ze kiest voor een opleiding die niet technisch is?
pi_138785003
quote:

[..]

Eh, nee. :@
Het gesprek over quantummechanica stel ik dan wel even uit, hoe interessant dat ook is. ;)
#NoDAPL
pi_138785009
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:07 schreef Rezania het volgende:

[..]

What is love?
"Listen Morty, I hate to break it to you, but what people call 'love' is just a chemical reaction that compels animals to breed. It hits hard Morty, then it slowly fades, leaving you stranded in a failing marriage. I did it, your parents are going to do it. Break the cycle, Morty. Rise above. Focus on science."
pi_138785016
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:08 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Volgens mij word jij niet regelmatig naast je vriend/vriendin wakker dan als je dit stelt.
Ik heb op dit moment geen relatie inderdaad.

Maar wat heeft dat er mee te maken?
pi_138785045
Verliefdheid bestaat sowieso. Liefde is niet wetenschappelijk aangetoond ja, maar om dan gelijk het bestaan ervan te ontkennen als een 100% zekerheid gaat wat ver.
pi_138785046
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik heb op dit moment geen relatie inderdaad.

Maar wat heeft dat er mee te maken?
Anders zou je dat niet zeggen.
pi_138785064
quote:

[..]

Liefde bestaat niet.
Het bestaat wel in delft :D Voor vrouwen tussen de mannen haha.
pi_138785094
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:10 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Anders zou je dat niet zeggen.
Jij kent mij?

Ik geloof gewoon niet in liefde, niet zoals dat door veel mensen naar voren wordt gebracht.

Je kunt wel een aantrekkingskracht tot iemand hebben en daar dan een band mee opbouwen, dat wel.
pi_138785101
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:07 schreef Fierce. het volgende:
Ik vraag me juist af of jij aan het trollen bent over vrouwenemancipatie. :')
Nee. Volg jij zelf een bèta-opleiding? Zo ja, een met een hoog wiskunde- en natuurkundegehalte of een met een hoog scheikunde- of biologiegehalte? Een aan een TU of een buiten een TU?
Je moet zelf op een TU hebben rondgelopen op de betreffende afdelingen om te zien waarom TU-studenten vaak klagen over een gebrek aan vrouwelijke vrouwelijke (nee, geen typefout) studenten. Die zie je in het buitenland wel, hier zo goed als niet. Dan leg ik toch de link met emancipatie. ;)
#NoDAPL
pi_138785117
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij kent mij?

Ik geloof gewoon niet in liefde, niet zoals dat door veel mensen naar voren wordt gebracht.

Je kunt wel een aantrekkingskracht tot iemand hebben en daar dan een band mee opbouwen, dat wel.
Je houdt toch ook van je ouders ofzo. Is ook liefde.

Liefde bestaat zeker wel. :)
pi_138785118
Helaas heb ik tot genoeg mensen aantrekkingskracht, maar die band opbouwen...... :')
pi_138785142
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:12 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Je houdt toch ook van je ouders ofzo. Is ook liefde.

Liefde bestaat zeker wel. :)
Ik houd slechts van ze omdat ze goed voor mij zijn geweest.

Ken genoeg mensen die hun ouders liever dood zouden zien.
pi_138785201
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee. Volg jij zelf een bèta-opleiding? Zo ja, een met een hoog wiskunde- en natuurkundegehalte of een met een hoog scheikunde- of biologiegehalte? Een aan een TU of een buiten een TU?
Je moet zelf op een TU hebben rondgelopen op de betreffende afdelingen om te zien waarom TU-studenten vaak klagen over een gebrek aan vrouwelijke vrouwelijke (nee, geen typefout) studenten. Die zie je in het buitenland wel, hier zo goed als niet. Dan leg ik toch de link met emancipatie. ;)
Ik vind je echt overkomen als een typisch man die zich beter voelt dan wie dan ook. Sorry. Of je bent gewoon gigantisch hard aan t trollen.
pi_138785277
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eh, nee. :@
Het gesprek over quantummechanica stel ik dan wel even uit, hoe interessant dat ook is. ;)
Zeg eerlijk: zou je het gesprek over de kwantummechanica dan uitstellen omdat je weet dat dat sociaal gezien beter overkomt of omdat je die chick zelf ook nog net iets relevanter acht op dat moment. XD
pi_138785298
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:14 schreef Plofkipje het volgende:

[..]

Ik vind je echt overkomen als een typisch man die zich beter voelt dan wie dan ook. Sorry. Of je bent gewoon gigantisch hard aan t trollen.
Hij heeft een mening waar jij het niet mee eens bent en dan trek jij de conclusie dat hij aan het trollen is?

Oke dan...
pi_138785305
quote:

[..]

Maar hij heeft wel gelijk wat betreft het punt van een gróót gebrek aan vrouwen binnen beta, een gebrek dat andere landen eigenlijk niet kennen. Waarom?
pi_138785335
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:17 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel gelijk wat betreft het punt van een gróót gebrek aan vrouwen binnen beta, een gebrek dat andere landen eigenlijk niet kennen. Waarom?
Dat is altijd speculatie he.
pi_138785355
Gaat hard hier. 8-)
pi_138785396
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk gewoon een andere tak van wetenschap waar wij niet zo bekend mee zijn. Sociologie enzo..
pi_138785439
quote:

[..]

Ik vind je echt overkomen als een typisch man die zich beter voelt dan wie dan ook.
Knap dat jij die conclusie trekt uit die paar reacties. :)
Dat is onzin maar weet jij überhaupt waar jij over spreekt? Ik denk niet dat jij el, inf, tn of wtk studeert, in dat geval heb jij dus geen dag rondgelopen tussen zo'n groep studenten met 3 weinig vrouwelijke vrouwen. Ik wel. In het buitenland is 25% van die studenten een vrouw, in Nederland minder dan 5%.
Terzijde, ik hou wel van mannen die echte kerels zijn maar ik ben niet dat type. ;)
#NoDAPL
pi_138785488
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:20 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk gewoon een andere tak van wetenschap waar wij niet zo bekend mee zijn. Sociologie enzo..
Hoe dan? wij kunnen toch onmogelijk hard maken of het gebrek aan vrouwen bij beta studies komt omdat vrouwen slecht zijn geëmancipeerd of omdat ze er over het algemeen gewoon niet zo,n interesse in hebben?
pi_138785513
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:10 schreef Rezania het volgende:
Verliefdheid bestaat sowieso. Liefde is niet wetenschappelijk aangetoond ja, maar om dan gelijk het bestaan ervan te ontkennen als een 100% zekerheid gaat wat ver.
Maar het bestaan ervan met 100% zekerheid te erkennen gaat dat dan niet? :')
pi_138785543
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar het bestaan ervan met 100% zekerheid te erkennen gaat dat dan niet? :')
Ik ben serieus stapelverliefd op mijn fantastische vriend. Liefde.
pi_138785573
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:24 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ik ben serieus stapelverliefd op mijn fantastische vriend. Liefde.
Het is maar net welke naam je het beestje wil geven natuurlijk...
pi_138785633
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is maar net welke naam je het beestje wil geven natuurlijk...
Het begon met aantrekkingskracht, zo van: 'ja, jij bent best heel knap en fucking hot enzo' maar dan heb je bij sommige personen meteen dé klik. Maar ja, komt bij jou nog wel en het is natuurlijk erg off topic.
pi_138785697
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:26 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Het begon met aantrekkingskracht, zo van: 'ja, jij bent best heel knap en fucking hot enzo' maar dan heb je bij sommige personen meteen dé klik. Maar ja, komt bij jou nog wel en het is natuurlijk erg off topic.
Even serieus, dat moet je echt niet doen. Dat is een beetje hetzelfde als mensen die zeggen tegen mensen die geen kinderen willen "ach over .... tijd spreek ik je wel weer"...

:r :r :r
pi_138785744
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Altijd een beetje. Ik wil wel even een poging wagen, met het risico dat kipje mij nu weer te precies en te serieus vindt:
• vroege profielkeuze, op die leeftijd lopen meisjes wiskundig nog wat achter op jongens. Het is namelijk gebleken dat meisjes pas op een wat latere leeftijd het deel van de hersenen ontwikkelen wat nodig is voor wiskunde (abstractievermogen) terwijl jongens op een wat latere leeftijd dat deel van de hersenen ontwikkelen wat nodig is voor taal. Verder zouden ze op die leeftijd ook meer beïnvloedbaar kunnen zijn voor oppervlakkige zaken zoals image.
• ook van de vrouwen die wel wiskunde (de B-variant dus) en natuurkunde hebben gevolgd kiest een kleiner deel dan in het buitenland voor een wiskundige bèta-opleiding. Wiskunde trekt nog wel een redelijk aantal vrouwen aan (bij een TU ongeveer 25%, in België bij wiskunde zelf 60%, blijkbaar in Nederland bij gewone wiskundefaculteiten ook wat meer), de technische opleidingen waarbij je veel wiskunde toepast niet. Hierbij lijkt emancipatie wel een rol te spelen aangezien er ook landen zijn waarin deze techniekopleidnigen wel een veel hoger percentage meisjes aantrekken. Voornatuurkunde is het internationaal zo dat weinig vrouwen dit studeren, hierbij lijkt het verschil in talent ook een rol te spelen.

Verder dan dit durf ik niet te speculeren. Wel wil ik nog even aangeven dat je meer kansen hebt wanneer je voor wiskunde en natuurkunde kiest op het HAVO en het VWO en dat dus een verstandig kind wat hier goed in is deze vakken blijft volgen. Je kan altijd nog wat anders gaan doen, waarom zou je veel deuren sluiten?
#NoDAPL
pi_138785751
Is het nou echt zo belangrijk dat er weinig vrouwen in de beta zijn?

Iig een voordeel voor de vrouwen die er rond lopen :D
pi_138785823
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:29 schreef Mitsu het volgende:
Is het nou echt zo belangrijk dat er weinig vrouwen in de beta zijn?
Ik vind het geen probleem. Veel medestudenten van mij vinden het wel jammer.

quote:
Iig een voordeel voor de vrouwen die er rond lopen :D
Misschien, tot nu toe heb ik nog geen relatie zien ontstaan. ;)
#NoDAPL
pi_138785835
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Altijd een beetje. Ik wil wel even een poging wagen, met het risico dat kipje mij nu weer te precies en te serieus vindt:
• vroege profielkeuze, op die leeftijd lopen meisjes wiskundig nog wat achter op jongens. Het is namelijk gebleken dat meisjes pas op een wat latere leeftijd het deel van de hersenen ontwikkelen wat nodig is voor wiskunde (abstractievermogen) terwijl jongens op een wat latere leeftijd dat deel van de hersenen ontwikkelen wat nodig is voor taal. Verder zouden ze op die leeftijd ook meer beïnvloedbaar kunnen zijn voor oppervlakkige zaken zoals image.
• ook van de vrouwen die wel wiskunde (de B-variant dus) en natuurkunde hebben gevolgd kiest een kleiner deel dan in het buitenland voor een wiskundige bèta-opleiding. Wiskunde trekt nog wel een redelijk aantal vrouwen aan (bij een TU ongeveer 25%, in België bij wiskunde zelf 60%, blijkbaar in Nederland bij gewone wiskundefaculteiten ook wat meer), de technische opleidingen waarbij je veel wiskunde toepast niet. Hierbij lijkt emancipatie wel een rol te spelen aangezien er ook landen zijn waarin deze techniekopleidnigen wel een veel hoger percentage meisjes aantrekken. Voornatuurkunde is het internationaal zo dat weinig vrouwen dit studeren, hierbij lijkt het verschil in talent ook een rol te spelen.

Verder dan dit durf ik niet te speculeren. Wel wil ik nog even aangeven dat je meer kansen hebt wanneer je voor wiskunde en natuurkunde kiest op het HAVO en het VWO en dat dus een verstandig kind wat hier goed in is deze vakken blijft volgen. Je kan altijd nog wat anders gaan doen, waarom zou je veel deuren sluiten?
1: Heb je toevallig een bron voor dat meiden later het deel van het brein ontwikkelen dat goed is voor wiskunde?

2: En wat betreft dat dikgedrukte, omdat veel leerlingen ook gewoon willen genieten van hun vrije tijd?
pi_138785850
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Misschien, tot nu toe heb ik nog geen relatie zien ontstaan. ;)
Ga bij een studentenvereniging in je stad.
pi_138785873
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Heb je toevallig een bron voor dat meiden later het deel van het brein ontwikkelen dat goed is voor wiskunde?
Die had ik maar ik heb de link niet bewaard. Als ik voor alles wat ik leer via het internet de bronnen zou bewaren dan zou ik vele duizenden bookmarks hebben, dat schiet ook niet op. ;)
Het kwam uit een serieuze bron, er was onderzoek naar verricht onder de vlag van een universiteit.

quote:
2: En wat betreft dat dikgedrukte, omdat veel leerlingen ook gewoon willen genieten van hun vrije tijd?
Misschien maar dat verklaart niet waarom veel meer meisjes afhaken dan jongens. ;)
#NoDAPL
pi_138785909
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Misschien maar dat verklaart niet waarom veel meer meisjes afhaken dan jongens. ;)
Vrouwen doen het beter in het onderwijs over het algemeen.
pi_138785923
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Verder dan dit durf ik niet te speculeren.
Dit wat ik nu ga zeggen baseer ik verder niet op feiten maar op mening en wat ik denk so right me if i'm wrong:

Heeft het aantal vrouwen in de beta niet te maken met het onderwijsniveau in Nederland? Wat men leert op de middelbare school is weinig en niet diepgaand. Dit in combinatie met een op jonger leeftijd slechter ontwikkelt wiskunde inzicht bij meisjes zou toch de reden kunnen zijn voor het tekort aan vrouwen in de beta in nl?
In het buitenland leert men over t algemeen meer qua beta vakken in t middelbare onderwijs waardoor de overstap minder groot is om voor techniek te kiezen. Das dan toch geen slechte emancipatie?
Of klopt wat ik zeg gewoon niet?
pi_138785928
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die had ik maar ik heb de link niet bewaard.

[..]

1: Ah, jammer.

2: Dat klopt.
pi_138785942
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:32 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ga bij een studentenvereniging in je stad.
Ik kom met sporten voldoende vrouwen tegen. ;)
#NoDAPL
pi_138785954
Weet iemand hier eigenlijk of er echt zoiets als de wiskundeknobbel bestaat in het brein?
pi_138785972
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik kom met sporten voldoende vrouwen tegen. ;)
Maak gewoon big money.
pi_138785998
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:34 schreef theunderdog het volgende:
Weet iemand hier eigenlijk of er echt zoiets als de wiskundeknobbel bestaat in het brein?
Ik zou zeggen van wel... Ook met talen zo, sommigen zijn er gewoon beter in dan anderen.
pi_138786001
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maak gewoon big money.
Is aantrekkelijk, ja! :Y)
pi_138786042
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:35 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ik zou zeggen van wel... Ook met talen zo, sommigen zijn er gewoon beter in dan anderen.
Klopt, maar soms raak ik echt heel erg in de war van neurowetenschappelijke studies.

Op het ene moment lees je dat iets vaststaat en niet verder meer is te ontwikkelen en de andere keer lees je weer dat het brein erg flexibel is.
pi_138786060
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:35 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Is aantrekkelijk, ja! :Y)
Logisch, mannen zijn daarin niet heel veel anders hoor..

Je moet elkaar immers wel kunnen onderhouden. :P
pi_138786073
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maak gewoon big money.
Niet nodig, ik verdien m'n eigen geld wel. :{w

Wees liever gewoon een lief, zorgzaam persoon met wie ik goed kan praten en veel kan lachen.
pi_138786112
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:38 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Wees liever gewoon een lief, zorgzaam persoon met wie ik goed kan praten en veel kan lachen.
Denk dat als jij een man hebt die lief en zorgzaam is dat de rolverdeling er nogal anders uit gaat zien dan wat de norm hedendaags nog is... :') _O-
pi_138786151
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:38 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Nee, ik wil wel echt iemand die een beetje een leuk inkomen heeft enzo. Om eerlijk te zijn. :D En daarnaast lief, zorgzaam en alles positief. O+
pi_138786184
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Denk dat als jij een man hebt die lief en zorgzaam is dat de rolverdeling er nogal anders uit gaat zien dan wat de norm hedendaags nog is... :') _O-
Naja, ik zou ook geen man willen die thuis zit te niksen en de hele dag goede tijden zit te kijken. :P Maar goed, dit is een heel specifiek type van huisman/vrouw. Ik heb overigens niks tegen op huismannen.
pi_138786188
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:41 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Nee, ik wil wel echt iemand die een beetje een leuk inkomen heeft enzo. Om eerlijk te zijn. :D En daarnaast lief, zorgzaam en alles positief. O+
Mensen met down zijn vaak erg lief en zorgzaam.
pi_138786202
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

pi_138786217
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:33 schreef Mitsu het volgende:

Heeft het aantal vrouwen in de beta niet te maken met het onderwijsniveau in Nederland? Wat men leert op de middelbare school is weinig en niet diepgaand. Dit in combinatie met een op jonger leeftijd slechter ontwikkelt wiskunde inzicht bij meisjes zou toch de reden kunnen zijn voor het tekort aan vrouwen in de beta in nl?
In het buitenland leert men over t algemeen meer qua beta vakken in t middelbare onderwijs waardoor de overstap minder groot is om voor techniek te kiezen. Das dan toch geen slechte emancipatie?
Of klopt wat ik zeg gewoon niet?
Het is interessant dat jij hierover begint. Ik had een derde mogelijke oorzaak moeten vermelden. In Nederland krijgen we inderdaad geen traditioneel wiskunde-onderwijs en in het verlengde hiervan ook geen traditioneel natuurkunde-onderwijs. Hans Freudenthal heeft hier veel invloed op gehad, hij ontwikkelde een nieuwe rekenmethode die gebaseerd was op hoe hij als opa zijn kleinkind leerde rekenen. Dat werkte prima voor zijn kleinkind maar het werkt niet voor gewone kinderen in een klassetting (andere intelligentie, minder aandacht per leerling, minder getalenteerde leraar). Simpel gezegd komt die methode neer op het zelfonderzoekend leren en het leren uit een context. In plaats van dat je stap voor stap alles uitlegt en via oefeningen de techniek goed onder de knie krijgt krijg je een paar aanwijzingen en moet je het zelf maar uitzoeken, er wordt geen vaste methode gebruikt en soms wordt de theorie zelfs geïntroduceerd door een bepaalde vraag te moeten beantwoorden. Simpel voorbeeldje: je leert met breuken werken door taarten of pizza's op te delen in stukken. Nu is dit op zich een prima inleiding (niets mis mee) maar op een gegeven moment moet de stap naar abstractie maken om verder te kunnen, dat wordt te weinig en te laat gedaan. De staartdeling werd te abstract gevonden en dus werd de hapmethode geïntroduceerd.
Simpel gezegd komt het er op neer dat mensen die toch al minder talent hebben voor rekenen en wiskunde minder leren van dit onderwijs dan van het traditionele onderwijs en dat gemiddeld genomen jongens minder benadeeld worden door deze methode dan meisjes.
Ook op de natuurkunde heeft deze ontwikkeling invloed gehad. In plaats van stap voor stap wiskundig alles te onderbouwen krijg je een regeltje voor je neus en wordt erbij verteld dat je dit regeltje enkel mag gebruiken als de versnelling constant is.

Dus ja, dat andere type onderwijs zou zeker een negatieve invloed kunnen hebben op het benutten van het bètatalent wat de meisjes hebben.
#NoDAPL
pi_138786225
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:42 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Naja, ik zou ook geen man willen die thuis zit te niksen en de hele dag goede tijden zit te kijken. :P Maar goed, dit is een heel specifiek type van huisman/vrouw. Ik heb overigens niks tegen op huismannen.
Ik vind het wel erg triest als je als man afhankelijk bent van de inkomen van je vrouw...
pi_138786232
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, lijkt me niet.
pi_138786240
Dit is niet een sc zoals ik ze gewend ben trouwens :') _O-
pi_138786255
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:44 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Nee, lijkt me niet.
Oh
pi_138786262
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik vind het wel erg triest als je als man afhankelijk bent van de inkomen van je vrouw...
En als een vrouw afhankelijk is van het inkomen van de man...?
pi_138786272
quote:

[..]

Ik zag gisteren een itempje op de popiversie van het journaal op Ned 3. Een koppel waarvan de man een kunstenaar is en de vrouw in het ziekenhuis werkt (blijkbaar als verpleegkundige). Ik zou er niet aan moeten denken maar ieder zijn keuze. ;)
#NoDAPL
pi_138786275
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, vind ik niet. Het is zoals het is en het is maar net wat de voorkeur van het koppel is.

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:44 schreef OllieWilliams het volgende:
Dit is niet een sc zoals ik ze gewend ben trouwens :') _O-
Gaat nergens over. Oke: studie. Ik ga het hele weekend niks doen qua studie! *O*
pi_138786285
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:45 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

En als een vrouw afhankelijk is van het inkomen van de man...?
Rationeel gezien even triest, gevoelsmatig toch anders.
pi_138786299
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Rationeel gezien even triest, gevoelsmatig toch anders.
Ik zeg: hypocriet.
pi_138786309
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is interessant dat jij hierover begint. Ik had een derde mogelijke oorzaak moeten vermelden. In Nederland krijgen we inderdaad geen traditioneel wiskunde-onderwijs en in het verlengde hiervan ook geen traditioneel natuurkunde-onderwijs. Hans Freudenthal heeft hier veel invloed op gehad, hij ontwikkelde een nieuwe rekenmethode die gebaseerd was op hoe hij als opa zijn kleinkind leerde rekenen. Dat werkte prima voor zijn kleinkind maar het werkt niet voor gewone kinderen in een klassetting (andere intelligentie, minder aandacht per leerling, minder getalenteerde leraar). Simpel gezegd komt die methode neer op het zelfonderzoekend leren en het leren uit een context. In plaats van dat je stap voor stap alles uitlegt en via oefeningen de techniek goed onder de knie krijgt krijg je een paar aanwijzingen en moet je het zelf maar uitzoeken, er wordt geen vaste methode gebruikt en soms wordt de theorie zelfs geïntroduceerd door een bepaalde vraag te moeten beantwoorden. Simpel voorbeeldje: je leert met breuken werken door taarten of pizza's op te delen in stukken. Nu is dit op zich een prima inleiding (niets mis mee) maar op een gegeven moment moet de stap naar abstractie maken om verder te kunnen, dat wordt te weinig en te laat gedaan. De staartdeling werd te abstract gevonden en dus werd de hapmethode geïntroduceerd.
Simpel gezegd komt het er op neer dat mensen die toch al minder talent hebben voor rekenen en wiskunde minder leren van dit onderwijs dan van het traditionele onderwijs en dat gemiddeld genomen jongens minder benadeeld worden door deze methode dan meisjes.
Ook op de natuurkunde heeft deze ontwikkeling invloed gehad. In plaats van stap voor stap wiskundig alles te onderbouwen krijg je een regeltje voor je neus en wordt erbij verteld dat je dit regeltje enkel mag gebruiken als de versnelling constant is.

Dus ja, dat andere type onderwijs zou zeker een negatieve invloed kunnen hebben op het benutten van het bètatalent wat de meisjes hebben.
Dat lijkt verdacht veel op de methode die ze op IO hanteren haha, vandaar dat t interessant is dat ik t opperde zeker?
pi_138786328
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:34 schreef theunderdog het volgende:
Die bestaat niet. Wel bestaat er een verschil in talent voor logisch redeneren en abstractie wat overeenkomt met een verschil in functioneren voor bepaalde delen van de hersenen. Als dat goed is ontwikkeld dan kan je gemakkelijk wiskunde leren, is dat niet goed ontwikkeld dan wordt het niets. ;)
#NoDAPL
pi_138786352
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die bestaat niet. Wel bestaat er een verschil in talent voor logisch redeneren en abstractie wat overeenkomt met een verschil in functioneren voor bepaalde delen van de hersenen. ;)
Hm. Ik vraag me wel eens af of ik dom ben.
pi_138786354
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:46 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ik zeg: hypocriet.
Want?
pi_138786377
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:47 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Hm. Ik vraag me wel eens af of ik dom ben.
Uh? haha
pi_138786411
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Klopt, maar soms raak ik echt heel erg in de war van neurowetenschappelijke studies.

Op het ene moment lees je dat iets vaststaat en niet verder meer is te ontwikkelen en de andere keer lees je weer dat het brein erg flexibel is.
Beide is waar, vanaf jonge leeftijd veel oefenen doet wonderen. Dat neemt niet weg dat de invloed van talent ook groot is. Simpel gezegd worden mensen met weinig talent extra gedupeerd met slecht onderwijs terwijl mensen met veel talent zichzelf wel redden.
#NoDAPL
pi_138786421
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Want?
A is financieel afhankelijk van B. Maar slechts in het geval als A mannelijk is en B vrouwelijk dan is het 'triest' en in andere gevallen niet, ik vind dat hypocriet en seksistisch.
pi_138786443
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:49 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

A is financieel afhankelijk van B. Maar slechts in het geval als A mannelijk is en B vrouwelijk dan is het 'triest' en in andere gevallen niet, ik vind dat hypocriet en seksistisch.
Rationeel gezien niet, gevoelsmatig wel.

Ik zou zoveel mogelijk proberen vanuit het rationele te denken en te handelen, maar ik heb ook mijn gevoelens. Sorry.
pi_138786448
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:46 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Dat lijkt verdacht veel op de methode die ze op IO hanteren haha, vandaar dat t interessant is dat ik t opperde zeker?
Diezelfde methode wordt bij geneeskunde aan de UM gebruikt. Ik heb er geen hoge pet van op (lees: ik geloof niet dat het goed werkt voor een theoretische opleiding) maar dat is veel te veel offtopic, misschien hebben we het daar nog eens over in een andere draad. ;)
#NoDAPL
pi_138786470
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Rationeel gezien niet, gevoelsmatig wel.

Ik zou zoveel mogelijk proberen vanuit het rationele te denken en te handelen, maar ik heb ook mijn gevoelens. Sorry.
Wat is er gevoelsmatig anders dan?
pi_138786500
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Beide is waar, vanaf jonge leeftijd veel oefenen doet wonderen. Dat neemt niet weg dat de invloed van talent ook groot is. Simpel gezegd worden mensen met weinig talent extra gedupeerd met slecht onderwijs terwijl mensen met veel talent zichzelf wel redden.
Mwau, is dat laatste wel zo?

Zo zijn er best veel begaafde/hoogbegaafde mensen die pas op relatief late leeftijd de studie vinden waar ze hun talenten heel goed kunnen benutten. Op de middelbare school en zelfs later halen ze lage cijfers, simpelweg omdat de uitleg niet nader tot hen komt.
pi_138786508
quote:

[..]

Naja, ik zou ook geen man willen die thuis zit te niksen en de hele dag goede tijden zit te kijken. :P
Sowieso, mensen die GTST kijken. :')
#NoDAPL
pi_138786525
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:51 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Wat is er gevoelsmatig anders dan?
Jij wil dat ik mijn gevoel ga rationaliseren?

Het voelt gewoon anders: een vrouw die afhankelijk is van de inkomen van haar man "hoort" meer dan een man die afhankelijk is van de inkomen van zijn vrouw..
pi_138786527
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
terwijl mensen met veel talent zichzelf wel redden.
Onzin.
pi_138786536
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zo zijn er best veel begaafde/hoogbegaafde mensen die pas op relatief late leeftijd de studie vinden waar ze hun talenten heel goed kunnen benutten. Op de middelbare school en zelfs later halen ze lage cijfers, simpelweg omdat de uitleg niet nader tot hen komt.
Dat komt inderdaad voor maar dat is dan weer een kleine groep van de getalenteerde mensen. Ik heb zelf een soortgelijk probleem, ik begrijp alles best wel snel maar ik hoor ook regelmatig even iets niet omdat de uitleg te traag gaat en hierdoor mijn aandacht verslapt.
#NoDAPL
pi_138786560
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat komt inderdaad voor maar dat is dan weer een kleine groep van de getalenteerde mensen.
In die kleine groep zitten vaak de echte bazen. ;)
pi_138786573
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Begaafd zijn is een zegen, hoogbegaafd zijn eerder een vloek, precies om wat jij zegt.
pi_138786616
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:55 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Begaafd zijn is een zegen, hoogbegaafd zijn eerder een vloek, precies om wat jij zegt.
Er zijn gelukkig ook genoeg hoogbegaafde die er wel mee weten om te gaan hoor.

Hoogbegaafd zijn betekent uiteindelijk niets meer dan net een paar punten hoger scoren op de IQ test dan een begaafd iemand.
pi_138786639
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:53 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Onzin.
"Simpel gezegd komt het er op neer dat...zichzelf wel redden"
Het lijkt me duidelijk genoeg dat dit niet al te zwartwit opgevat moet worden. ;)
#NoDAPL
pi_138786695
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:55 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Lijkt mij juist best effectief om hoogbegaafd te zijb.
pi_138786737
Het probleem met hoogbegaafdheid is dat het relatief vaak samen gaat met autisme.
pi_138786749
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoogbegaafd zijn betekent uiteindelijk niets meer dan net een paar punten hoger scoren op de IQ test dan een begaafd iemand.
Dat klopt, het verschil zit in een paar vraagjes per onderdeel, je kan je afvragen hoe relevant dat is. Ik vraag me af in welke mate dat door een verschil in talent en in welke mate dat door een verschil in vorming komt. Ik vind het ook niet zo belangrijk, zolang je boven de 115 scoort voor de relevante gebieden kan je alles doen wat je wil qua intelligentie. Dit zou voor de meeste studenten aan een universiteit moeten gelden en voor een wat krappe meerderheid van de hogerejaars VWO-leerlingen. ;)
#NoDAPL
pi_138786764
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

'Zich redden' en 'ermee om weten te gaan' zijn voor mij in ieder geval niet de zaken die er in mijn leven voor zorgen dat ik gelukkig ben. Ja, qua definitie is het een paar punten hoger scoren, maar het gevolg van die paar punten op hoe het dagelijks leven ervaren wordt is waar het om gaat en ik durf eigenlijk wel te stellen dat er geen enkele hoogbegaafd persoon is die minder problemen heeft wat betreft gelukkig zijn en 'zin' in het leven vinden / hebben dan iemand die begaafd is.

Ik heb het dan niet over 2 mensen precies op de scheidingslijn, zeg iemand van 128 en 132, maar bijvoorbeeld iemand met een IQ van 120 vs iemand van 145.

Hogere IQ brengt na een bepaald punt meer lasten met zich mee dan baten.
pi_138786781
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klopt, het verschil zit in een paar vraagjes per onderdeel, je kan je afvragen hoe relevant dat is. Ik vraag me af in welke mate dat door een verschil in talent en in welke mate dat door een verschil in vorming komt. Ik vind het ook niet zo belangrijk, zolang je boven de 115 scoort voor de relevante gebieden kan je alles doen wat je wil qua intelligentie. ;)
Dat laatste dat weet ik niet.. XD
pi_138786810
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:01 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

'Zich redden' en 'ermee om weten te gaan' zijn voor mij in ieder geval niet de zaken die er in mijn leven voor zorgen dat ik gelukkig ben. Ja, qua definitie is het een paar punten hoger scoren, maar het gevolg van die paar punten op hoe het dagelijks leven ervaren wordt is waar het om gaat en ik durf eigenlijk wel te stellen dat er geen enkele hoogbegaafd persoon is die minder problemen heeft wat betreft gelukkig zijn en 'zin' in het leven vinden / hebben dan iemand die begaafd is.

Ik heb het dan niet over 2 mensen precies op de scheidingslijn, zeg iemand van 128 en 132, maar bijvoorbeeld iemand met een IQ van 120 vs iemand van 145.

Aanpassingsvermogen staat niet los van intelligentie vind ik.

Als jij als intelligent persoon moeite hebt met het omgaan met minder intelligente mensen dan ligt dat in mijn ogen gewoon aan je sociale skills.
pi_138786862
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Aanpassingsvermogen staat niet los van intelligentie vind ik.

Als jij als intelligent persoon moeite hebt met het omgaan met minder intelligente mensen dan ligt dat in mijn ogen gewoon aan je sociale skills.
Ik heb het daar dan ook niet over, want daar heb je gelijk in. Dat is ook meer een persoonlijke eigenschap. Iemand van 120 zou bijvoorbeeld veel slechter met minder intelligente mensen om kunnen gaan dan iemand van 145.

Maar de manier van denken en het verwerken van informatie die samengaat met het hebben van een hoger IQ is iets dat niet gebonden is aan persoonlijkheid en heel gemakkelijk 'problemen' met zich mee zou kunnen brengen. En ja, sommigen gaan daar beter mee om dan anderen, desondanks moet er wel mee om worden gegaan en dat is het hele punt.
pi_138786894
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:05 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ik heb het daar dan ook niet over, want daar heb je gelijk in. Dat is ook meer een persoonlijke eigenschap. Iemand van 120 zou bijvoorbeeld veel slechter met minder intelligente mensen om kunnen gaan dan iemand van 145.

Maar de manier van denken en het verwerken van informatie die samengaat met het hebben van een hoger IQ is iets dat niet gebonden is aan persoonlijkheid en heel gemakkelijk 'problemen' met zich mee zou kunnen brengen. En ja, sommigen gaan daar beter mee om dan anderen, desondanks moet er wel mee om worden gegaan en dat is het hele punt.
Geef eens een voorbeeld van dat verwerken van informatie ...

Natuurlijk, ik merk ook dat bij mij dingen sneller gaan dan bij minder intelligente personen dan ik. Maar hoe is dat een probleem?
pi_138786901
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:01 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Met een standaard IQ-test kan je dat laatste niet vaststellen en hoe betrouwbaar is een test die daar wel voor is ontwikkeld? Wie zijn er slim genoeg om die test te maken en maken die mensen die slim genoeg hiervoor zijn die test? ;)

quote:
Een hogere intelligentie. ;)
Ja. Het is best wel lastig als je sneller denkt dan anderen. Wat betreft de klassieke IQ-test-onderdelen (taal, logica, analogieën, patronen...) ben ik ook begaafd. Ik weet dan ook wat het is. Op andere vlakken ben ik dan weer minder sterk. Het intelligenter zijn is bijna net zo'n grote handicap als het minder intelligent zijn en je hebt het nadeel dat je onvoldoende leert werken als de zweep er niet bij wordt gehaald in het primaire en secundaire onderwijs.
#NoDAPL
pi_138786956
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
je hebt het nadeel dat je onvoldoende leert werken als de zweep er niet bij wordt gehaald in het primaire en secundaire onderwijs.
Ik snap de zin niet. Dom van me.
pi_138786991
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:09 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ik snap de zin niet. Dom van me.
Ben jij nu cynisch of?
pi_138787038
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ben jij nu cynisch of?
Ja. :')
#NoDAPL
pi_138787045
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja. :')
Uit het niets?

pi_138787053
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uit het niets?

Niet uit het niets, zie twee eerdere reacties van haar. Ik ben volgens haar "zo'n typische man die zich beter voelt dan anderen". :')
#NoDAPL
pi_138787068
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet uit het niets, zie twee eerdere reacties van haar.
Sta mij toe te twijfelen.
pi_138787096
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zie edit. De tweede reactie was haar eerste cynische opmerking dat zij zich dom voelt. ;)
#NoDAPL
pi_138787112
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oh bah. Vreselijk dit soort types. Echt.
pi_138787130
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:16 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Oh bah. Vreselijk dit soort types. Echt.
Ok.
pi_138787137
Vergeet niet dat we straks bij nummer 8 zijn!!
pi_138787147
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ok.
Ja, zulke gedachten zeggen zoveel over je. Ik heb trouwens gewoon mensen gemeet van FOK. En jij?
pi_138787159
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:18 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ja, zulke gedachten zeggen zoveel over je. Ik heb trouwens gewoon mensen gemeet van FOK. En jij?
Niet emotioneel worden nu, past niet bij je.

Gewoon lekker cynisch blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')