Dat dus.quote:Een ruime definitie omvat alle natuurwetenschappen en technische wetenschappen alsmede wiskunde en informatica.
Wel respect hoor, zou echt knettergek worden als ik de hele dag zou gaan leren.quote:
Over de banken klimmen dan.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:12 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Nee, want dan moet iedereen in de rij opstaan enzoMaar ik fluister meestal zachtjes omdat ik dan dingen moet vertellen die niet iedereen hoeft te weten
Nee want dat gaat niet in jurkjes en rokjes. Echt first world problems.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:13 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wel respect hoor, zou echt knettergek worden als ik de hele dag zou gaan leren.
[..]
Over de banken klimmen dan.
Tja. Elke tentamenperiode denk ik weer "ik moet het eens bij gaan houden tijdens de periode" en elke periode is het weer hetzelfdequote:Op vrijdag 11 april 2014 22:13 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wel respect hoor, zou echt knettergek worden als ik de hele dag zou gaan leren.
duh die nummers moeten gefixt worden tochquote:Op vrijdag 11 april 2014 22:13 schreef Rezania het volgende:
Zijn we nou echt van 5 naar 7 naar 6 gegaan? Serieus?
Herkenbaar, maar deze periode ga ik echt goed bezig. Ik moet zeggen dat ik het wel kán. Ik haal prima cijfers.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:14 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Tja. Elke tentamenperiode denk ik weer "ik moet het eens bij gaan houden tijdens de periode" en elke periode is het weer hetzelfde7 weken geen flikker uitvoeren en dan 3 weken van 9u 's ochtends tot 22u 's avonds of nog later in de ub en dan naar huis jointje roken en paar potten fifa en dan naar bed en de volgende dag weer hetzelfde
Je bent gek, echt gek.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:14 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Tja. Elke tentamenperiode denk ik weer "ik moet het eens bij gaan houden tijdens de periode" en elke periode is het weer hetzelfde7 weken geen flikker uitvoeren en dan 3 weken van 9u 's ochtends tot 22u 's avonds of nog later in de ub en dan naar huis jointje roken en paar potten fifa en dan naar bed en de volgende dag weer hetzelfde
Mwahquote:Op vrijdag 11 april 2014 22:15 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Herkenbaar, maar deze periode ga ik echt goed bezig. Ik moet zeggen dat ik het wel kán. Ik haal prima cijfers.Jij dan?
Ja. En nee.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:18 schreef Rezania het volgende:
Maar hebben jullie dan geen werkcolleges? Als je daar heen gaat kan je het toch prima bijhouden?
Hehequote:Op vrijdag 11 april 2014 22:14 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ik heb hier ook zo'n gaar type alto-meisje zitten. Gisteren praatten we over dat ze best lelijk isen toen deed ik haar tandvlees na (als ze lacht zie je tandvlees) en toen gingen we met z'n 4 haar lach plus tandvlees nadoen. Liep ze serieus langs. Ik vind het nog steeds erg lullig voor haar en ik voel me echt een kutwijf.
Gadver. Ik kan niet begrijpen dat ik soms zo gemeen kan zijn zonder dat ik het echt wil. Echt van die middelbare school-dingen en het maakt mensen nog onzeker ook.
Niet quoten a.u.b., ik haal het weer weg.
Je staat niet in de OP, wat studeer je en waar?quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:18 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ik ook niet. Sterker nog: ik haal echt goede cijfers. Maar ik wil echt niet meer zo stressen, want uiteindelijk onthoud ik de stof niet echt. Als je de hele periode goed bezig gaat, onthoud je het echt, weet je waar je het over hebt, haal je nog betere resultaten en heb je geen enkele stress.
Maar ik ben echt iemand die álles op het állerallerallerallerlaatste moment doet.
Vrij veel mensen op m'n studie doen het zo trouwensquote:Op vrijdag 11 april 2014 22:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je bent gek, echt gek.Maar ja, het werkt, dat wel.
Ja. Ik merk wel grote verschillen tussen de faculteiten, in het algemeen verlopen de wiskundelessen rustiger dan de technieklessen. Ze moeten gewoon weer eens mensen de zaal uit flikkeren en in het bijzonder tijdens de eerste lessen. Dat de mensen die zich niet willen aanpassen dan maar wegblijven, prima zo.quote:Op vrijdag 11 april 2014 21:54 schreef SiIk het volgende:
Moet bij jullie ook de docent ongeveer 18 keer per college vragen of het aub stil kan zijn?
Ik vind het een beetje niveautje brugklas eigenlijk.
Sorry hoor, maar ik vind het eigenlijk gewoon ronduit kinderachtig en zielig om iemand zeker over zoiets achter de rug om belachelijk te maken en uit te lachen... Je bent godverdomme geen 12 meer..quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:14 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ik heb hier ook zo'n gaar type alto-meisje zitten. Gisteren praatten we over dat ze best lelijk isen toen deed ik haar tandvlees na (als ze lacht zie je tandvlees) en toen gingen we met z'n 4 haar lach plus tandvlees nadoen. Liep ze serieus langs. Ik vind het nog steeds erg lullig voor haar en ik voel me echt een kutwijf.
Gadver. Ik kan niet begrijpen dat ik soms zo gemeen kan zijn zonder dat ik het echt wil. Echt van die middelbare school-dingen en het maakt mensen nog onzeker ook.
Niet quoten a.u.b., ik haal het weer weg.
Toch zijn sommige hoorcolleges best heel erg interessant, dan kan ik wel luisteren. Maar ik ben ook vaak genoeg niks aan 't doen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:19 schreef SiIk het volgende:
Zo herkenbaar, dat voornemen om alles bij te houden.
Als ik de hoorcollege's bijhoudt is dat al een prestatie. Maar lezen en opdrachten enzo...
College's is juist het eerste waarin ik afhaakquote:Op vrijdag 11 april 2014 22:19 schreef SiIk het volgende:
Zo herkenbaar, dat voornemen om alles bij te houden.
Als ik de hoorcollege's bijhoudt is dat al een prestatie. Maar lezen en opdrachten enzo...
Nouja, ik lees niks. Dus dan moet je wel. Liever een uurtje college staren dan 60 pagina's lezenquote:Op vrijdag 11 april 2014 22:21 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
College's is juist het eerste waarin ik afhaakbehalve bij goede professoren met een fijne manier van lesgeven
Bij ons is het nog erger: zonder mic en met lawaai.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:05 schreef Rezania het volgende:
Geven ze bij jullie college met microfoon? Sinds de docenten bij ons daarmee gestopt zijn is het echt heerlijk stil.
Alles wat op het bord wordt gekalkt opschrijven.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:25 schreef SiIk het volgende:
Ik heb echt heel het jaar nog geen aantekening gemaakt. Weet nooit wat ik nou op moet schrijven
Hoe doen jullie dat precies?
Je kan gewoon je mond houden en luisteren naar de docent. Stel je voor...quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:07 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Daar kan ik dan zelf ook weer antwoord op geven. Soms ga je naar een college en denk je dat t interessant wordt, maar tien minuten blijkt dat niet zo te zijn. Als je telefoon en laptop leeg zijn kan je niets anders doen dan kletsen tot t pauze is om dan weg te gaan
Lezen is de sleutel tot kennisverwervingquote:Op vrijdag 11 april 2014 22:23 schreef SiIk het volgende:
[..]
Nouja, ik lees niks. Dus dan moet je wel. Liever een uurtje college staren dan 60 pagina's lezen
Ben op dit moment m'n college van vanochtend aant terugkijken
Opgenomen college's is wel echt de uitvinding van de eeuw
quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan gewoon je mond houden en luisteren naar de docent. Stel je voor...
Hangt per vak af. Ik heb vakken met erg veel cultuur en dingen die op cultuur lijken. dan schrijf ik alles mee wat van belang is. Schrijf dan vaak ook sheets over. Maar dit soort colleges kijk ik vaak terug dus dan pauzer ik het en maak ik m'n aantekeningen zo dat ik alleen dat hoef te leren.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:25 schreef SiIk het volgende:
Ik heb echt heel het jaar nog geen aantekening gemaakt. Weet nooit wat ik nou op moet schrijven
Was bij ons ook bij een vak. Dat vak heb ik derhalve moeten laten lopen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:28 schreef Anoonumos het volgende:
Hier bij wiskunde is huiswerk een groot deel van je eindcijfer.
Dus elke week / 2 weken / maand sommetjes inleveren en dat is dan 20 tot 50% (soms zelf 100%) van je cijfer, afhankelijk van het vak.
Dan blijf je wel bij met de stof.
Tijd dat ze eens een bord uitvinden wat net zo'n goed contrast heeft en net zo gebruiksvriendelijk is maar dan wel alles opslaat op een harde schijf.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Alles wat op het bord wordt gekalkt opschrijven.
Ik schrijf altijd op waarvan ik denk dat het belangrijk is en wat ik interessant vind, maar ik typ niet op m'n laptop. Ik schrijf alles op papier wat betreft aantekeningen Geen idee waarom, maar ik vind dat fijner.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:25 schreef SiIk het volgende:
Die mooie glasachtige groene borden waar gewon met krijt op geschreven kan worden.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tijd dat ze eens een bord uitvinden wat net zo'n goed contrast heeft en net zo gebruiksvriendelijk is maar dan wel alles opslaat op een harde schijf.![]()
Ook tijd dat ze krijtborden eens goed schoonmaken zoals ze in Duitsland doen, enkel wat krijt wegvegen volstaat niet, je moet dagelijks een paar keer met een spons er over heen en vervolgens met een zeem alles wegvegen. De zichtbaarheid verbetert dan spectaculair.
En toch zijn er goede en slechte sprekers.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dit zou de reden kunnen zijn dat wiskundige vakken me beter afgaan dan iets als celbiologie.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:26 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Lezen is de sleutel tot kennisverwerving
En mensen met en zonder fatsoen wat dat betreft..quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:33 schreef Fierce. het volgende:
[..]
En toch zijn er goede en slechte sprekers.
Nee, want op t moment dat ik besluit in de pauze weg te gaan is het over. Als iemand gewoon totaal geen college kan geven, kan ik niet luisterenquote:Op vrijdag 11 april 2014 22:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Best wel asociaal eigenlijk tegenover je medestudent die wel graag wil luisteren.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:35 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Nee, want op t moment dat ik besluit in de pauze weg te gaan is het over. Als iemand gewoon totaal geen college kan geven, kan ik niet luisteren
En?quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:33 schreef Fierce. het volgende:
[..]
En toch zijn er goede en slechte sprekers.
Ga er gewoon niet staan als je geen goede spreker bent. Het is logisch dat veel studenten dan uiteindelijk geen zin hebben om te luisteren.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:35 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
En mensen met en zonder fatsoen wat dat betreft..
Ik snap deze redenatie gewoon echt niet.. het heeft niet met geen college kunnen geven te maken maar echt met fatsoen. Je bent een volwassen student die daar vrijwillig zit.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:35 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Nee, want op t moment dat ik besluit in de pauze weg te gaan is het over. Als iemand gewoon totaal geen college kan geven, kan ik niet luisteren
Ga er gewoon niet heen als je het fatsoen niet kunt opbrengen gewoon even 45 minuten stil te zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:37 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ga er gewoon niet staan als je geen goede spreker bent. Het is logisch dat veel studenten dan uiteindelijk geen zin hebben om te luisteren.
Doen ze hier iedere pauze tijdens colleges als ik me niet vergis.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tijd dat ze eens een bord uitvinden wat net zo'n goed contrast heeft en net zo gebruiksvriendelijk is maar dan wel alles opslaat op een harde schijf.![]()
Ook tijd dat ze krijtborden eens goed schoonmaken zoals ze in Duitsland doen, enkel wat krijt wegvegen volstaat niet, je moet dagelijks een paar keer met een spons er over heen en vervolgens met een zeem alles wegvegen. De zichtbaarheid verbetert dan spectaculair.
Dan hoop ik dat snel een docent jou de zaal uit smijt en dat medestudenten kwaad reageren op jou. Het is inderdaad onwijs asociaal, het is respectloos t.o.v. de docent en t.o.v. je medestudenten. Hoe zou jij het vinden als jij voor een groep spreekt en miep en Truus zijn aan het spreken over hun make-up en over die jongen die ze gisteren eerder in de ochtend zagen?quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:35 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Maar je betaalt er wel voor. Ik snap überhaupt niet dat je als slechte spreker hoorcolleges gaat geven.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:37 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik snap deze redenatie gewoon echt niet.. het heeft niet met geen college kunnen geven te maken maar echt met fatsoen. Je bent een volwassen student die daar vrijwillig zit.
Je hoeft er niet te zijn, maar als je er bent, houd dan ook gewoon je mond. Het is gewoon geen respect hebben voor de profs die er veel tijd en werk van maken jouw onderwijs te verzorgen en gewoon onbeleefd tegenover je medestudenten die wél actief mee willen doen met het college.
Dit.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:37 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik snap deze redenatie gewoon echt niet.. het heeft niet met geen college kunnen geven te maken maar echt met fatsoen. Je bent een volwassen student die daar vrijwillig zit.
Je hoeft er niet te zijn, maar als je er bent, houd dan ook gewoon je mond. Het is gewoon geen respect hebben voor de profs die er veel tijd en werk van maken jouw onderwijs te verzorgen en gewoon onbeleefd tegenover je medestudenten die wél actief mee willen doen met het college.
Dan geef je dat aan tijdens de evaluatie van het vak. Of ga je er bij iemand over klagen. Of ga je dat in de pauze tegen betreffende docent zeggen. Maar ik zie nogsteeds geen enkele reden om er doorheen te gaan zitten blaten.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:40 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Maar je betaalt er wel voor. Ik snap überhaupt niet dat je als slechte spreker hoorcolleges gaat geven.
Ga er niet staan als je niet goed genoeg bent om studenten te interesseren omdat je een slechte spreker bent. Slechte spreker, hoorcollege, een zaal vol studenten. Heeft geen zin om er dan te staan, jammer, maar zo is het.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:39 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ga er gewoon niet heen als je het fatsoen niet kunt opbrengen gewoon even 45 minuten stil te zijn.
Whatever, het helpt niemand als jij er dan voor gaat zorgen dat hij nog slechter te volgen is. Ga dan gewoon niet naar het hoorcollege toe en zing het die 40 minuutjes tot aan de volgende pauze uit. Zoveel moeite kost dat niet. Ik zeg het nog maar een keer, het is gewoon een kwestie van discipline. Als docenten de eerste paar lessen de toon zetten met een zerotolerantie dan heb je de rest van de lessen geen gezeik.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:40 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Maar je betaalt er wel voor. Ik snap überhaupt niet dat je als slechte spreker hoorcolleges gaat geven.
Dit. Desnoods ga je naar de OC of FSR of zo, praten doe je maar in de kroeg of zo.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:42 schreef SiIk het volgende:
[..]
Dan geef je dat aan tijdens de evaluatie van het vak. Of ga je er bij iemand over klagen. Of ga je dat in de pauze tegen betreffende docent zeggen. Maar ik zie nogsteeds geen enkele reden om er doorheen te gaan zitten blaten.
Professoren worden gekozen vanwege hun talent in onderzoek en zijn prof geworden vanwege hun liefde voor wetenschap en onderzoek, niet omdat ze graag lesgeven, maar guess what? Alle profs en PhDs hebben een onderwijsVERPLICHTING en geen keuze, zeker bij natuurwetenschappen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:40 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Eens een verhaal gehoord dat er bij civiele techniek hier jaren geleden een prof was die mensen die te laat binnenkwamen gewoon weer weg stuurde. Gevolg was dat de serieuze en geïnteresseerde studenten op tijd waren en de sjonnies thuisbleven.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat snel een docent jou de zaal uit smijt en dat medestudenten kwaad reageren op jou. Het is inderdaad onwijs asociaal, het is respectloos t.o.v. de docent en t.o.v. je medestudenten. Hoe zou jij het vinden als jij voor een groep spreekt en miep en Truus zijn aan het spreken over hun make-up en over die jongen die ze gisteren eerder in de ochtend zagen?
En ondertussen dupeer jij je medestudenten met die smoes. Erg onvolwassen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:42 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ga er niet staan als je niet goed genoeg bent om studenten te interesseren omdat je een slechte spreker bent. Slechte spreker, hoorcollege, een zaal vol studenten. Heeft geen zin om er dan te staan, jammer, maar zo is het.
Oh, ik ga er ook niet doorheen praten. Ik fluister dan wel, maar ik vind het echt apart om te verwachten dat studenten blijven luisteren terwijl je een slechte spreker bent. Dat gaat gewoonweg niet werken.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:42 schreef SiIk het volgende:
[..]
Dan geef je dat aan tijdens de evaluatie van het vak. Of ga je er bij iemand over klagen. Of ga je dat in de pauze tegen betreffende docent zeggen. Maar ik zie nogsteeds geen enkele reden om er doorheen te gaan zitten blaten.
Fantastisch!quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:43 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Eens een verhaal gehoord dat er bij civiele techniek hier jaren geleden een prof was die mensen die te laat binnenkwamen gewoon weer weg stuurde. Gevolg was dat de serieuze en geïnteresseerde studenten op tijd waren en de sjonnies thuisbleven.
Nee hoor, ik ga gewoon niet (meer) naar baggercolleges. Tijdverspilling. Ik blijf erbij: slechte spreker = slecht college = geouwehoer/gepraat.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Whatever, het helpt niemand als jij er dan voor gaat zorgen dat hij nog slechter te volgen is. Ga dan gewoon niet naar het hoorcollege toe en zing het die 40 minuutjes tot aan de volgende pauze uit. Zoveel moeite kost dat niet. Ik zeg het nog maar een keer, het is gewoon een kwestie van discipline. Als docenten de eerste paar lessen de toon zetten met een zerotolerantie dan heb je de rest van de lessen geen gezeik.
quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
Hebben jullie uberhaupt wel eens met zulke 'slechte docenten' onderling gesproken?
Zou je verbazen hoe dankbaar die docenten zijn als er een student naar ze toe komt die heel praktisch aangeeft wat er beter zou kunnen aan de slides en de manier van uitleggen, waar het mis ging in de redenatie etc... 9/10 van zulke docenten zie je dan ook echt beter les geven tijdens een vak omdat ze er actief mee aan de slag gaan.
Goed onderwijs moet van twee kanten komen.
quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:46 schreef Mitsu het volgende:
En daarnaast, dit is bij colleges op io, ga gewoon vooraan zitten als je op wilt letten. De zalen bij ons zijn gewoon voor 2/3e leeg. Vooraan let je op, en daar praat niemand. Problem solved.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
Hebben jullie uberhaupt wel eens met zulke 'slechte docenten' onderling gesproken?
Zou je verbazen hoe dankbaar die docenten zijn als er een student naar ze toe komt die heel praktisch aangeeft wat er beter zou kunnen aan de slides en de manier van uitleggen, waar het mis ging in de redenatie etc... 9/10 van zulke docenten zie je dan ook echt beter les geven tijdens een vak omdat ze er actief mee aan de slag gaan.
Ja, ik wel, niet dat het veel hielp. Maar ja, we konden geen vervanger vinden, dus volgend jaar nog meer begeleiding voor hem.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
Misschien omdat dat subjectief is?quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:40 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Exactly.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:47 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ga gewoon niet (meer) naar baggercolleges. Tijdverspilling. Ik blijf erbij: slechte spreker = slecht college = geouwehoer/gepraat.
Ik ga er enkel heen als ik denk hier steek ik wat van op. Maar soms vergis je je daar wel 's in en dan vind ik het storender om halverwege college op te staan, dan om even niet op te letten.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:48 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]!
Noem eens 1 andere reden om naar college te gaan naast opletten dan?
Waarmee de student in kwestie dus zijn medestudenten dupeert. Als je het college slecht vindt geef de docent dan wat tips en als je het echt rampzalig slecht vind ga dan gewoon niet. Het kan zo simpel zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:47 schreef Fierce. het volgende:
Ik blijf erbij: slechte spreker = slecht college = geouwehoer/gepraat.
Gebeurt hier ook wel eens, vooral in de eerste weken van een vak. Probleem is alleen dat de zaal waar de docent is dan zó vol zit dat het benauwd is en gewoon een kutatmosfeerquote:Op vrijdag 11 april 2014 22:47 schreef SiIk het volgende:
Wij hebben op dit moment zelfs een vak met zoveel mensen dat het niet in onze collegezaal past, en daarom in de naastgelegen zaal live-opnamen van de zaal ernaast.
Dit kan ik absoluut begrijpen, is alsnog geen reden om dan maar de les te verstoren. Dan ga je mag de rest van de les dagdromen over die lekker kerel die je gisteren ontmoet hebt of whatever als je niet wil opletten.. maar houd het dan bij jezelf.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:50 schreef Mitsu het volgende:
[..]
[..]
Ik ga er enkel heen als ik denk hier steek ik wat van op. Maar soms vergis je je daar wel 's in en dan vind ik het storender om halverwege college op te staan, dan om even niet op te letten.
Definieer onzinquote:Op vrijdag 11 april 2014 22:50 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Exactly.
Dan heb ik het vooral over colleges die gaan over waarom een pan nou verchroomd wordt of zoiets wat onzin is
Hahaha.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:50 schreef Mitsu het volgende:
Exactly.
Dan heb ik het vooral over colleges die gaan over waarom een pan nou verchroomd wordt of zoiets wat onzin is.
Ach ja, jij vindt calculus en natuurkunde ook onzin terwijl het de kern is van bèta.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:50 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Exactly.
Dan heb ik het vooral over colleges die gaan over waarom een pan nou verchroomd wordt of zoiets wat onzin is.
True, ik snap best dat 't storend zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:52 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Dit kan ik absoluut begrijpen, is alsnog geen reden om dan maar de les te verstoren. Dan ga je mag de rest van de les dagdromen over die lekker kerel die je gisteren ontmoet hebt of whatever als je niet wil opletten.. maar houd het dan bij jezelf.
quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:53 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Hahaha.
Ik heb ook wel eens geshopt tijdens college met studiegenoten, toen ik nog wel braaf heen ging. Maar ja, ik begrijp ook wel dat het storend is. Maar ja: ik vind echt dat je dan geen slechte sprekers moet laten spreken.
En ik zeg nogmaals: de meeste profs hebben de verplichting je les te geven en horen jouw praatjes en roddels over kleding en mannen niet aan voor hun lol omdat ze lesgeven zo geweldig vinden.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:53 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Hahaha.
Ik heb ook wel eens geshopt tijdens college met studiegenoten, toen ik nog wel braaf heen ging. Maar ja, ik begrijp ook wel dat het storend is. Maar ja: ik vind echt dat je dan geen slechte sprekers moet laten spreken.
Zonder dat ik sarcastisch ben: Véél. Zeker bij ingewikkelde materie.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:54 schreef Mitsu het volgende:
[..]
True, ik snap best dat 't storend zou kunnen zijn.
Maar even, zonder dat ik sarcastisch ben, hoeveel stoort het als iemand naast je fluisterend praat met z'n buurman? Zelf heb ik er echt geen last van dus ik heb/had t eigenlijk ook nooit door
Yep, dat is een herkenbaar probleem. Reden te meer om direct wat studenten te weigeren en studenten weg te sturen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:51 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Gebeurt hier ook wel eens, vooral in de eerste weken van een vak. Probleem is alleen dat de zaal waar de docent is dan zó vol zit dat het benauwd is en gewoon een kutatmosfeerdat je warm hebt, te weinig zuurstof, geen concentratie en ook nog eens opgevouwen tussen medestudenten.
Ik heb nog niet zo lang 2 uur college gehad over de rol van een vrouw en een man in de keuken, hoe dat zich laat zien in producten. Verchroomde pannen omdat ze clean en schoon lijken, een bbq die mannen aantrekt omdat het uit de VS komt en het daar geassocieerd wordt met de prairie. Nou lichtelijk onzin, en dan kan ik niet wachten tot 't pauze is en ik weg kan hoor.quote:
Met alle respect Mitsu... Maar misschien had je dan gewoon een harde beta moeten doen in plaats van Industrieel Ontwerp.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:56 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ik heb nog niet zo lang 2 uur college gehad over de rol van een vrouw en een man in de keuken, hoe dat zich laat zien in producten. Verchroomde pannen omdat ze clean en schoon lijken, een bbq die mannen aantrekt omdat het uit de VS komt en het daar geassocieerd wordt met de prairie. Nou lichtelijk onzin, en dan kan ik niet wachten tot 't pauze is en ik weg kan hoor.
En dat soort colleges vind ik nou onzin.
Ah oke. Nja ik zal er oprecht wel op gaan letten, al hebben jullie iig geen last van mij, gezien dit dus storend is.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:55 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Zonder dat ik sarcastisch ben: Véél. Zeker bij ingewikkelde materie.
Ben het ermee eens dat je dan gewoon niet naar colleges moet gaan, maar dat weet je eerst natuurlijk helemaal niet als nieuw studentje. Ik ben het er ook wel mee eens dat je er best mensen uit kunt sturen als het heel hinderlijk is. Logisch zelfs.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarmee de student in kwestie dus zijn medestudenten dupeert. Als je het college slecht vindt geef de docent dan wat tips en als je het echt rampzalig slecht vind ga dan gewoon niet. Het kan zo simpel zijn.
Het heeft bovendien lang niet altijd met de spreker te maken, te moeilijke stof is ook al snel een aanleiding voor slecht gemanierde studetnen om er doorheen te kletsen. Guess what, er zijn studenten die het wel kunnen volgen zolang je je bek houdt.
Gewoon de eerste lessen de toon zetten: studenten die te laat komen weigeren en studenten die lawaai maken er uit sturen. Heb je heerlijk rustige lessen met enkel gemotiveerde studenten.
Oh, wat betreft die smartphone en laptop (Mishu gebruitke een lege batterij als smoes om te kletsen, want ze had niets anders te doen daardoor): ook die niet toestaan tijdens de les. Ze worden toch niet voor nuttige zaken gebruikt. Een student die een schrijfhandicap heeft mag notities maken met een laptop voor niet-bètavakken als hij zijn werk achteraf laat zien of iets dergelijks. We hoeven niet terug naar de jaren 50 stijl maar we zijn duidelijk gigantisch doorgeschoten met het alles moet kunnen.
Hoezo is industrieel ontwerp geen harde beta?quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:57 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Met alle respect Mitsu... Maar misschien had je dan gewoon een harde beta moeten doen in plaats van Industrieel Ontwerp.
Je moet begrijpen dat je niet altijd een keuze hebt. Wat wil je dan? Mensen van de toneelschool halen en hen het college laten geven?quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:53 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Hahaha.
Akkoord, ik zou het zelf ook niet aan kunnen horenquote:Op vrijdag 11 april 2014 22:56 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ik heb nog niet zo lang 2 uur college gehad over de rol van een vrouw en een man in de keuken, hoe dat zich laat zien in producten. Verchroomde pannen omdat ze clean en schoon lijken, een bbq die mannen aantrekt omdat het uit de VS komt en het daar geassocieerd wordt met de prairie. Nou lichtelijk onzin, en dan kan ik niet wachten tot 't pauze is en ik weg kan hoor.
Is bij lange niet zo technisch als andere bètastudies.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoezo is industrieel ontwerp geen harde beta?
Het heeft minder technische vakken dan diehard engineering studies.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Om dezelfde redenen waarom studies als TBK enzo hier als cursus worden uitgemaakt... een hoog knippen, plakken, kleuren gehalte waarin zulke onzincolleges wél blijkbaar relevant zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oh zo...quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:00 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Om dezelfde redenen waarom studies als TBK enzo hier als cursus worden uitgemaakt... een hoog knippen, plakken, kleuren gehalte waarin zulke onzincolleges wél blijkbaar relevant zijn.
Als het alleen degene naast me was, zou het niet zo'n ramp zijn. Als het dan echter voor en achter je ook nog gebeurt, wordt het al snel wel vervelend. En behalve dat ik er zelf last van heb, merk je bij ons ook duidelijk dat de profs er echt last van hebben. We hebben een aantal collegezalen die zo zijn gebouwd dat het geluid allemaal lekker naar beneden naar de docent gaat (handig dat je niet hoeft te schreeuwen om van bovenin een vraag te stellen!) maar die profs horen dus 50 gesprekken tegelijk binnenkomen. Op dit moment krijg ik veel les van een vrouw die daardoor dus constant de hele draad van haar verhaal kwijtraakt omdat ze daar dus echt niet tegenkan, waardoor ze gaan stamelen, dingen blijft herhalen etc. etc. En daardoor wordt het dan ook meteen nog oninteressanter om te luisteren. Beetje vicieuze cirkel dus.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:54 schreef Mitsu het volgende:
[..]
True, ik snap best dat 't storend zou kunnen zijn.
Maar even, zonder dat ik sarcastisch ben, hoeveel stoort het als iemand naast je fluisterend praat met z'n buurman? Zelf heb ik er echt geen last van dus ik heb/had t eigenlijk ook nooit door
Tof dat je t zo oppaktquote:Op vrijdag 11 april 2014 22:57 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ah oke. Nja ik zal er oprecht wel op gaan letten, al hebben jullie iig geen last van mij, gezien dit dus storend is.
Ik geef je gelijk dat je dan een beetje gaat fluisteren, ja.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:56 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ik ook, alleen zal ik daarom niet dit soort colleges bijwonen tenzij ik gedwongen word, als ik gedwongen word ga ik ondertussen wel een goede roman lezen, een vreemde taal leren of wat dan ook, niet anderen afleiden en met mijn telefoontje en laptop spelen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:56 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Juist. Maaaaar ja, blijft een discussie waar we niet uitkomen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja, de universiteit kan beter haar best doen om goede mensen voor de klas te krijgen door niet automatisch de hoogleraar te laten doceren
Alsof we allemaal niet iets hebben binnen onze studie waarin we niet ECHT geïnteresseerd in zijn. Hoort erbij, vind ik. Niet alles is machtig interessant.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als dit je niet aanspreekt waarom kies je dan niet voor een opleiding die je wel interessant vindt? Misschien iets met rechten, economie, psychologie, geschiedenis, ...?
Ik herken het wel hoor.. ik heb ook net (hopelijk) een vak afgerond over productontwerp maar dat binnen chemische industrie en alles wat eromheen zit...quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:05 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Alsof we allemaal niet iets hebben binnen onze studie waarin we niet ECHT geïnteresseerd in zijn. Hoort erbij, vind ik. Niet alles is machtig interessant.
Dat soort colleges zijn hier ook niet relevant, het was een gastcollege van iemand die les geeft in leiden bij kunstgeschiedenis.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:00 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Om dezelfde redenen waarom studies als TBK enzo hier als cursus worden uitgemaakt... een hoog knippen, plakken, kleuren gehalte waarin zulke onzincolleges wél blijkbaar relevant zijn.
Ik vind het zeer zeker interessant, als t even 5 minuten genoemd wordt. Ik vind de colleges op IO alleen over het algemeen niet zo heel goed omdat relevante stof voor tentamens vaak niet behandeld wordt doordat er uberhaupt weinig college gegeven wordt,quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ook, alleen zal ik daarom niet dit soort colleges bijwonen tenzij ik gedwongen word, als ik gedwongen word ga ik ondertussen wel een goede roman lezen, een vreemde taal leren of wat dan ook, niet anderen afleiden en met mijn telefoontje en laptop spelen.
En inderdaad, dit is precies waar jij voor hebt gekozen. Jij hebt voor een opleiding gekozen die niet een al te hoog bètagehalte heeft en waarin het ontwerpen centraal staat. Dus moet je weten waar de klant behoefte aan heeft, dus wordt er gekletst over dat bepaalde pannen gebruiksvriendelijker zijn dan andere. Als dit je niet aanspreekt waarom kies je dan niet voor een opleiding die je wel interessant vindt? Misschien iets met rechten, economie, psychologie, geschiedenis, ...?
Wat is precies het verschil tussen jezelf vermaken door een roman te lezen en jezelf vermaken op je smartphone of laptop?quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ook, alleen zal ik daarom niet dit soort colleges bijwonen tenzij ik gedwongen word, als ik gedwongen word ga ik ondertussen wel een goede roman lezen, een vreemde taal leren of wat dan ook, niet anderen afleiden en met mijn telefoontje en laptop spelen.
Tip! Bedenk even een praktisch hoe het vak verbeterd zou kunnen worden en stuur dit naar je OC toe. Seriously. Dit is namelijk hoe je de kwaliteit van je onderwijs verbetert.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:08 schreef Mitsu het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het zeer zeker interessant, als t even 5 minuten genoemd wordt. Ik vind de colleges op IO alleen over het algemeen niet zo heel goed omdat relevante stof voor tentamens vaak niet behandeld wordt doordat er uberhaupt weinig college gegeven wordt,
Integendeel! Een smartphone kan je niet op een lesgerelateerde manier gebruiken, een laptop hoogst uitzonderlijk. Het leidt dus alleen maar tot veel afleiding. Dat student X zichzelf hiermee afleidt is niet erg, dat student X hiermee ook anderen afleidt, bijv. door zijn mattie te vragen te kijken naar zijn schermpje en omdat zo'n schermpje nogal je buren hun aandacht trekt, is wel een probleem.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:58 schreef Fierce. het volgende:
Nee, dat vind ik dan weer onzin. Iedereen heeft een voorkeur voor iets, dat moet gewoon kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inderdaad en daarvoor helpt het prima om het gebruik van laptops en telefoontjes (ook laag achter de banken) niet toe te staan. Voer een zerotolerantiebeleid en je zal snel enkel de gemotiveerde studenten overhouden.quote:Als je de 'ongemotiveerde' studenten eruit stuurt ben je al een heel eind.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Ja. Nu is IO geen diehard beta studie. Wel een diehard project studie, en hoeveel meelifters je dan hebt wil je gewoon niet weten. En de faculteit maar spreken dat ze meelifters altijd door hebben.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:11 schreef theunderdog het volgende:
Zitten er op beta studies nu echt nog zoveel ongemotiveerde studenten dan?
Iets? Ja. Iedereen? Nee. Ik? Ja. Bij Mitsu is het echter juist de hoofdzaak van haar opleidnig. Hoe ga je ontwerpen als je je niet verplaatst in de behoeftes van de klant. Daar ging het college duidelijk over.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:05 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Alsof we allemaal niet iets hebben binnen onze studie waarin we niet ECHT geïnteresseerd in zijn. Hoort erbij, vind ik. Niet alles is machtig interessant.
Hoe bedoel je "meelifters"?quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:13 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ja. Nu is IO geen diehard beta studie. Wel een diehard project studie, en hoeveel meelifters je dan hebt wil je gewoon niet weten. En de faculteit maar spreken dat ze meelifters altijd door hebben.
Lees vooral de spoiler even. Ik heb een beetje neurowetenschappen gehad en daarom in detail geleerd hoe het zicht werkt. Ik voeg nog een beetje uitleg hieraan toe, bij een boek ga je niet snel krijgen dat Piet schreeuw naar Jan dat hij even moet kijken naar dit grappige filmpje of die grappige foto.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:08 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Wat is precies het verschil tussen jezelf vermaken door een roman te lezen en jezelf vermaken op je smartphone of laptop?
quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Integendeel! Een smartphone kan je niet op een lesgerelateerde manier gebruiken, een laptop hoogst uitzonderlijk. Het leidt dus alleen maar tot veel afleiding. Dat student X zichzelf hiermee afleidt is niet erg, dat student X hiermee ook anderen afleidt, bijv. door zijn mattie te vragen te kijken naar zijn schermpje en omdat zo'n schermpje nogal je buren hun aandacht trekt, is wel een probleem.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Inderdaad en daarvoor helpt het prima om het gebruik van laptops en telefoontjes (ook laag achter de banken) niet toe te staan. Voer een zerotolerantiebeleid en je zal snel enkel de gemotiveerde studenten overhouden.Waarom zou je het niet doen?quote:Ben het ook niet per se eens met het weren van alle smartphones en laptops in collegezalen.
1. Het werkt gigantisch goed voor de rust in de zaal.
2. Je kan onmogelijk een smartphone op een lesgerelateerde manier gebruiken, een laptop slechts uitzonderlijk
3. Het is respectloos t.o.v. de spreker als je met je telefoontje aan het spelen bent terwijl hij probeert om jou wat uit te leggen. Hoe zou jij het vinden als jij voor die groep zou staan?ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Mensen die weinig bijdragen maar die wel een voldoende halen voor het project.quote:
Een behoefte is voor elke klant anders dan een dergelijk college. Een behoefte van een klant stel je op aan de hand van een analyse, uit die analyse blijkt of je een verchroomde pan gaat ontwerpen of een pan zoals in de jaren 70 die oranje met bloemetjes was.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Iets? Ja. Iedereen? Nee. Ik? Ja. Bij Mitsu is het echter juist de hoofdzaak van haar opleidnig. Hoe ga je ontwerpen als je je niet verplaatst in de behoeftes van de klant. Daar ging het college duidelijk over.
O.a. Mensen die eigenlijk geen idee hebben met wat ze bezig zijn, en al het werk door de groep laten oplossen waardoor zij wel mooi een 8 hebben zonder iets uitgevoerd te hebben.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "meelifters"?
Mensen die de studie doen omdat ze toch een diploma moeten halen ofzo?
Baas toch?quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mensen die weinig bijdragen maar die wel een voldoende halen voor het project.
Worden die mensen niet gewoon weggepest? of bestaan ze zelfs uit een meerderheid?quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:19 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Een behoefte is voor elke klant anders dan een dergelijk college. Een behoefte van een klant stel je op aan de hand van een analyse, uit die analyse blijkt of je een verchroomde pan gaat ontwerpen of een pan zoals in de jaren 70 die oranje met bloemetjes was.
[..]
O.a. Mensen die eigenlijk geen idee hebben met wat ze bezig zijn, en al het werk door de groep laten oplossen waardoor zij wel mooi een 8 hebben zonder iets uitgevoerd te hebben.
Vind ik juist wel mooi, eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:19 schreef Mitsu het volgende:
O.a. Mensen die eigenlijk geen idee hebben met wat ze bezig zijn, en al het werk door de groep laten oplossen waardoor zij wel mooi een 8 hebben zonder iets uitgevoerd te hebben.
Die smartphones leiden vaak tot kletsen omdat ze graag met hun mattie willen delen wat ze zien. Het is ook gewoon onbeschoft t.o.v. de docent.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:11 schreef SiIk het volgende:
Laptops en telefoons vind ik ook geen probleem, zolang er geen herrie uit komt.
Heb liever dat iemand naast me een spelletje gaat spelen daarop, dan gaat lopen kletsen met de buurman. Zolang ik er geen last van heb mag je van mij part sowieso doen en laten wat je wil in de collegezaal
Nee, meestal probeer je het zelf op te lossen door ze duidelijk te zeggen wat er moet gebeuren. Maar meestal gebeurd dat dan niet en dan is t makkelijker diegene te laten voor wat 't is ipv er achteraan te gaan dat diegene t nog doet.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Worden die mensen niet gewoon weggepest? of bestaan ze zelfs uit een meerderheid?
Als je zelf een presentatie geeft, boeit het je dan dat er mensen zijn die niet naar je luisteren?quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die smartphones leiden vaak tot kletsen omdat ze graag met hun mattie willen delen wat ze zien. Het is ook gewoon onbeschoft t.o.v. de docent.
Ahja.. als het om een eenling gaat, dan wordt die eenling in een gezond groepje buitenspel gezet.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:21 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Nee, meestal probeer je het zelf op te lossen door ze duidelijk te zeggen wat er moet gebeuren. Maar meestal gebeurd dat dan niet en dan is t makkelijker diegene te laten voor wat 't is ipv er achteraan te gaan dat diegene t nog doet.
Ja, dan heb ik liever dat die mensen weggaan.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:22 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Als je zelf een presentatie geeft, boeit het je dan dat er mensen zijn die niet naar je luisteren?
Vandaar je mening over de colleges.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, dan heb ik liever dat die mensen weggaan.
Klopt, maar ik vind wel serieus dat vrouwen daar veel meer over zeiken dan mannen. Als ik met mannen samenwerk en niet heel veel doe of heel erg te laat kom, maakt het niet uit. Laatst met alleen maar meisjes had ik daar veel meer gezeur over.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ahja.. als het om een eenling gaat, dan wordt die eenling in een gezond groepje buitenspel gezet.
Met mannen is het meer van: jij doet dit, jij doet dat en shit moet dan af zijn. Verder /carequote:Op vrijdag 11 april 2014 23:25 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind wel serieus dat vrouwen daar veel meer over zeiken dan mannen. Als ik met mannen samenwerk en niet heel veel doe of heel erg te laat kom, maakt het niet uit. Laatst met alleen maar meisjes had ik daar veel meer gezeur over.
Maar mensen die echt helemaal niets uitvoeren of steeds falen: storend.
Misschien maar groepsgenoten vinden dat oneerlijk.quote:
Ja, mannen geven meer om het resultaat, vrouwem meer om het proces.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:27 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Met mannen is het meer van: jij doet dit, jij doet dat en shit moet dan af zijn. Verder /care
Zo'n nationaal netwerk voor chemici heeft een geniaal project lopen voor Master studenten. Moet je met een groep masterstudenten een oplossing voor een probleem in de samenleving verzinnen dat te linken is met scheikunde, groep mag multidisciplinair zijn met natuurkundigen, informatici etc etc zolang het kernonderwerp maar scheikunde gerelateerd is.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Misschien maar groepsgenoten vinden dat oneerlijk.
Maar goed, ik vind het sowieso verstandig om niet dit soort projecten te doen als onderdeel van de opleiding. Het traditionele onderwijs is beter en nuttiger en voor technische opleidingen kan je op vrijwillige basis voor in de zomervakanties leuke projecten doen voor tijdens het jaar in de avonduren. Dan kan je ook direct met fatsoenlijke spullen en op een realistische manier werken. Nederland is nog niet zo ver op dit vlak. We hebben wat initiatiefjes maar het valt allemaal nog erg tegen. In Delft kan je een elektrische auto in elkaar knutselen die met zonnecellen rijdt, in Eindhoven nu ook. Dit zijn dan echter projecten die tot studievertraging leiden. Ik denk dat er behoefte is aan veel meer van dit soort projecten maar die minder tijd opslokken per week (zodat je geen studievertraging krijgt) en dat dit ook best wat in de zomervakantie mag plaatsvinden. Maar goed, hoe dan ook, liever realistische projecten met goed materiaal dan onrealistische projecten met weinig materiaal.
Tis toch ook meestal zo dat als t proces kut loopt, t hele project kut loopt?quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, mannen geven meer om het resultaat, vrouwem meer om het proces.
Inderdaad, doen verder veel minder moeilijk en zijn wat directer.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:27 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Met mannen is het meer van: jij doet dit, jij doet dat en shit moet dan af zijn. Verder /care
Nee, dat is ook omdat ik er zelf als medestudent last van heb. Ik kom om de docent te horen spreken en te zien wat de docent schrijft, niet om een hoop lawaai van tientallen medestudenten aan te horen en de hele tijd geflikker van hun speelgoed te zien. Een auditorium is ontworpen met de intentie dat het geluid wordt versterkt, elke persoon die daar aan het kletsen is verhoogt de ruis, als tientallen studenten dit doen dan heb je best veel lawaai. Die ruis bestaat uiteraard uit elk geluid wat niet van de docent zijn spreken komt. Er is een tijd en plaats voor alles. Spelen doe je niet in een auditorium, studeren doe je niet tijdens een voetbaltraining. Als je wil socializen blijf dan na de les hangen, als je in een auditorium zit dan moet je met het vak bezig zijn.quote:
Of misschien wel juist andersom?quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:33 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Tis toch ook meestal zo dat als t proces kut loopt, t hele project kut loopt?
Dat is natuurlijk een goed initatief maar je kan dit voor meer studenten mogelijk maken door hen te plaatsen bij een bestaand project. Concreet voorbeeld: een project waarbij je uitzoekt hoe specifiek door tumorcellen iets wordt opgenomen waardoor de genexpressie verandert. Kicken! Er moet veel labwerk gebeuren, je kan dus rustig een student laten beginnen terwijl hij nog wat ingewerkt moet worden. Bij elektro of wtk is het wat lastiger aangezien die projecten complexer zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:32 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Zo'n nationaal netwerk voor chemici heeft een geniaal project lopen voor Master studenten. Moet je met een groep masterstudenten een oplossing voor een probleem in de samenleving verzinnen dat te linken is met scheikunde, groep mag multidisciplinair zijn met natuurkundigen, informatici etc etc zolang het kernonderwerp maar scheikunde gerelateerd is.
Als jouw groep wordt uitgekozen geeft de Uni je een lab ter beschikking over de zomer, betaald dat netwerk ieder groepslid een paar maanden studentassistentschap a 1900 per maand die zomer en als je de beste resultaten boekt en wint krijg je nog meer prijzen.
Geniale manier om studenten creatief te laten zijn en zelf met ideeen te komen om vervolgens zelf onderzoeksvoorstellen te moeten schrijven en samen met de groep onderzoek moet doen en moet presenteren.
Dan zijn de vrouwen waar jij mee omgaat assertiever dan de mannen waarmee jij omgaat.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:25 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind wel serieus dat vrouwen daar veel meer over zeiken dan mannen. Als ik met mannen samenwerk en niet heel veel doe of heel erg te laat kom, maakt het niet uit. Laatst met alleen maar meisjes had ik daar veel meer gezeur over.
Maar mensen die echt helemaal niets uitvoeren of steeds falen: storend.
Jij wil wel graag het werk van andere doen ?quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, mannen geven meer om het resultaat, vrouwem meer om het proces.
Het is een probleem wat voortvloeit uit normsvervaging. Balkenende had gelijk.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:23 schreef Anoonumos het volgende:
Was deze week voor het eerst bij een wetenschappelijke conferentie.
Al die professoren zitten ook gewoon mails te tikken tijdens presentaties van anderen.![]()
Had ik niet verwacht.
Ik wil überhaupt geen projecten doen. Veel te weinig rendement uit de tijd en energie die je investeert, veel te veel politiek en veel te veel afhankelijkheid van anderen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij wil wel graag het werk van andere doen ?
Tja.....quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik wil überhaupt geen projecten doen. Veel te weinig rendement uit de tijd en energie die je investeert, veel te veel politiek en veel te veel afhankelijkheid van anderen.
Nee, maar als jij gewoon het werk doet wat we afgesproken hebben boeit het mij niet als je 15 minuten te laat bent op een bespreking.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij wil wel graag het werk van andere doen ?
Het zijn gewoon assertieve mannen. Ik denk dat mannen daadwerkelijk wat makkelijker zijn in dat soort dingen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan zijn de vrouwen waar jij mee omgaat assertiever dan de mannen waarmee jij omgaat.
Treurig gewoon, je gaat toch verdomme niet als een slaafje het werk van iemand anders doen..
Weet je wat grappig is? Je beschrijft eigenlijk elke baan waar een beta in te recht gaat komen later. 'Veel politiek en afhankelijk zijn van anderen'. Je ontkomt er in het echte leven niet aan, dan maar beter er mee leren omgaan.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik wil überhaupt geen projecten doen. Veel te weinig rendement uit de tijd en energie die je investeert, veel te veel politiek en veel te veel afhankelijkheid van anderen.
Zie een eerdere reactie voor een type project waar ik wel graag aan meedoe en wat de verschillen zijn met die projectjes waar iedereen aan mee moet doen. Verder zal jij dat pas gaan begrijpen wanneer jij zelf studeert.quote:
Naja, ik ben een man, maar no way dat ik als een slaafje het werk van andere ga doen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:45 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Het zijn gewoon assertieve mannen. Ik denk dat mannen daadwerkelijk wat makkelijker zijn in dat soort dingen.
Wat begrijp ik precies niet?quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zie een eerdere reactie voor een type project waar ik wel graag aan meedoe en wat de verschillen zijn met die projectjes waar iedereen aan mee moet doen. Verder zal jij dat pas gaan begrijpen wanneer jij zelf studeert.
Nee, natuurlijk niet dat al het werk voor mij wordt gedaan. Maar ja echt: tot nu toe zijn mannen wel wat soepeler met alles ofzo.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Naja, ik ben een man, maar no way dat ik als een slaafje het werk van andere ga doen.
Ben je gek ofzo..
In het echie is het toch heel anders en is vluchten wel mogelijk, er bestaan safehavens.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Weet je wat grappig is? Je beschrijft eigenlijk elke baan waar een beta in te recht gaat komen later. 'Veel politiek en afhankelijk zijn van anderen'. Je ontkomt er in het echte leven niet aan, dan maar beter er mee leren omgaan.
Ahja.. maar dat bedoel ik ook he. In een gezond groepje mag iemand die niets doet wel mooi opdonderen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:45 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Nee, maar als jij gewoon het werk doet wat we afgesproken hebben boeit het mij niet als je 15 minuten te laat bent op een bespreking.
Ik heb jou niet nodig namelijk om verder te gaan met de volgende taakverdeling en bespreking van hoe nu verder, had je maar op tijd moeten zijn.
Als je je werk simpelweg niet doet, ja dan is de shit aan en word je het groepje uitgekickt (wat me gaat lukken, want afspraken etc documenteer ik standaard).
Vrouwen die willen pas beginnen als iedereen er is en z'n zegje heeft gedaan en in die 15 minuten dat jij dan te laat bent gaan ze over je zeuren en nog maar eens éxtra kritisch jouw werk bekijken en moeilijk doen over elke komma.
Wat een verplicht project is en wat de verschillen zijn tussen dat en serieuze projecten waar studenten op vrijwillige basis aan deelnemen. Dat kon je trouwens opmaken uit het verwijswoord "dat" wat naar de vorige zin verwees.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Klopt maar in een typisch vrouwengroepje gebeurt dat dus niet en is er alleen maar hééééél veel gezeik.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ahja.. maar dat bedoel ik ook he. In een gezond groepje mag iemand die niets doet wel mooi opdonderen.
Oh dat begrijp ik wel hoor.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat een verplicht project is en wat de verschillen zijn tussen dat en serieuze projecten waar studenten op vrijwillige basis aan deelnemen. Dat kon je trouwen opmaken uit het verwijswoord "dat".
Als het goed is zouden de studenten 90% van hun projecten op de opleiding interessant moeten vinden dus goed en serieus meedoen, lijkt me.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat een verplicht project is en wat de verschillen zijn tussen dat en serieuze projecten waar studenten op vrijwillige basis aan deelnemen. Dat kon je trouwen opmaken uit het verwijswoord "dat".
Beetje enge vrouwen zijn dat.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:51 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Klopt maar in een typisch vrouwengroepje gebeurt dat dus niet en is er alleen maar hééééél veel gezeik.
Tenzij echte diehard bètachicks die in manier van werken eigenlijk gewoon mannen zijn maar dan met borsten en lang haar.
Dat denk jij nu, ik spreek je over 2 jaar nog eens.quote:
Bij ons is het per definitie zo dat je de vaardigheden en kennis die je nodig hebt voor de projectjes niet hebt wanneer je met een projectje begint, anders houden ze je niet 8 weken zoet. Dat schiet niet op. Daarnaast is het gewoon niet leuk om projecten te oden met mensen die niet gemotiveerd zijn, daarom liever enkel op vrijwillige basis. Bovendien is het niet leuk om totaal onrealistisch te handelen, daarom maar liever een serieus project in plaats van een 'educatief' project wat beoordeeld moet worden.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:51 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Als het goed is zouden de studenten 90% van hun projecten op de opleiding interessant moeten vinden dus goed en serieus meedoen, lijkt me.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ideaal gesproken zijn er geen verplichte projecten en enkel realistische projecten waar studenten louter op vrijwillige basis aan meedoen.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Bij ons behoorlijk wat. Het is 50/50 qua jongens en meiden.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:55 schreef Mitsu het volgende:
Hoeveel echte betachicks lopen er rond in delft eigenlijk? Gevallen die je ook echt als meisje mag zien en die geen tb/io/bk doen?
Je bent niet volledig maar ik begrijp wat je bedoelt: weinig. Je ziet wel bij de buitenlandse PhD soms vrouwelijke chicks, zelfs bij de meest nerderige afdelingen. De Nederlandse vrouw is nu eenmaal nog steeds weinig geëmancipeerd.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:55 schreef Mitsu het volgende:
Hoeveel echte betachicks lopen er rond in delft eigenlijk? Gevallen die je ook echt als meisje mag zien en die geen tb/io/bk doen?
quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je bent niet volledig maar ik begrijp wat je bedoelt: weinig. Je ziet wel bij de buitenlandse PhD soms vrouwelijke chicks, zelfs bij de meest nerderige afdelingen. De Nederlandse vrouw is nu eenmaal nog steeds weinig geëmancipeerd.
Dat over de Nederlandse vrouw is onzin maargoedquote:Op vrijdag 11 april 2014 23:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je bent niet volledig maar ik begrijp wat je bedoelt: weinig. Je ziet wel bij de buitenlandse PhD soms vrouwelijke chicks, zelfs bij de meest nerderige afdelingen. De Nederlandse vrouw is nu eenmaal nog steeds weinig geëmancipeerd.
Bij bio en chemie zijn er inderdaad veel meisjes, bij wiskunde is 25% een meisjes, altijd nog weinig maar daar zitten dus ook chicks tussen. Bij el, inf, wtk en nk heb je onder de Nederlanders (praktisch) geen chiks en enkel onder de buitenlandse PhD's af en toe een chick. In andere landen kiezen ook chicks voor zo'n nerdopleiding, in Nederland enkel manwijven omdat de chicks niet durven.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:57 schreef Rezania het volgende:
[..]
Bij ons behoorlijk wat. Het is 50/50 qua jongens en meiden.
quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij bio en chemie zijn er inderdaad veel meisjes, bij wiskunde is 25% een meisjes, altijd nog weinig maar daar zitten dus ook chicks tussen. Bij el, inf, wtk en nk heb je onder de Nederlanders (praktisch) geen chiks en enkel onder de buitenlandse PhD's af en toe een chick. In andere landen kiezen ook chicks voor zo'n nerdopleiding, in Nederland enkel manwijven omdat de chicks niet durven.
Nope, weinig Nederlandse meisjes kiezen bèta, dat heeft alles met een gebrekkig emancipatieniveau te maken en dit gebrekkige emancipatieniveau blijkt tevens uit tal van andere gegevens maar daar ga ik niet verder op in aangezien dat teveel offtopic is. Je moet begrijpen dat doordat er 3 meisjes per jaar el/nk/wtk studerne per 100 studenten veel meisjes zich laten afschrikken waardoor een bepaald type meisje (niet het type chick) overblijft.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:59 schreef Plofkipje het volgende:
[..]
Dat over de Nederlandse vrouw is onzin maargoed
quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij bio en chemie zijn er inderdaad veel meisjes, bij wiskunde is 25% een meisjes, altijd nog weinig maar daar zitten dus ook chicks tussen. Bij el, inf, wtk en nk heb je onder de Nederlanders (praktisch) geen chiks en enkel onder de buitenlandse PhD's af en toe een chick. In andere landen kiezen ook chicks voor zo'n nerdopleiding, in Nederland enkel manwijven omdat de chicks niet durven.
Hier zijn er jaren bij wiskunde waarbij de meerderheid vrouw zit. Natuurkunde/Scheikunde zit dan rond 30%quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat een onzin over emancipatie. Verder ben je echt heel serieus en precies in je antwoorden, jeetje. In het echte leven ook?quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nope, weinig Nederlandse meisjes kiezen bèta, dat heeft alles met een gebrekkig emancipatieniveau te maken en dit gebrekkige emancipatieniveau blijkt tevens uit tal van andere gegevens maar daar ga ik niet verder op in aangezien dat teveel offtopic is.
quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:01 schreef theunderdog het volgende:
Eeh, ik weet niet hoe jullie je woorden gebruiken. Maar wanneer ik het over een "chick" heb , dan betekent dat al vrij snel dat diegene lekker is.
Ja, ik ook. Zo van 'Zou raken.'quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:01 schreef theunderdog het volgende:
Eeh, ik weet niet hoe jullie je woorden gebruiken. Maar wanneer ik het over een "chick" heb , dan betekent dat al vrij snel dat diegene lekker is.
Nee.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:01 schreef theunderdog het volgende:
Ik betwijfel het.. als je kijkt naar meer zuidelijke landen in Europa is het praktisch 50/50 op elk natuurwetenschappelijk gebied.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:01 schreef MrStalin het volgende:
Is dat niet gewoon gebrek aan interesse
Of het is gewoon je interesse niet?quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oei, ik zeg iets over de Nederlandse vrouwen wat jou niet bevalt en jij gaat zoeken naar iets op basis waarvan jij mij kan afzeiken.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:01 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Wat een onzin over emancipatie. Verder ben je echt heel serieus en precies in je antwoorden, jeetje. In het echte leven ook?
Het ging dan ook over een serieus iets.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:01 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Wat een onzin over emancipatie. Verder ben je echt heel serieus en precies in je antwoorden, jeetje. In het echte leven ook?
Het is niet bedoeld als afzeiken. Het valt me op dat je heel precies en serieus bent. In het echte leven dus ook.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oei, ik zeg iets over de Nederlandse vrouwen wat jou niet bevalt en jij gaat zoeken naar iets op basis waarvan jij mij kan afzeiken.
Ik ben een bèta, gek hè dat precies ben?
Leg mij dan maar eens uit waarom in tal van andere landen het percentage een veelvoud hoger is!quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:03 schreef Plofkipje het volgende:
[..]
Of het is gewoon je interesse niet?
Uhu. Nou, zit er dik in.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het ging dan ook over een serieus iets.
Denk niet hij dat over de kwantummechanica zou gaan praten als ik hem wijs op een lekker wijf dat langsloopt.
Hoop het niet tenminste...
Voor zover ik me kan herinneren van een gedaan onderzoek naar emancipatie, zit dat best oke in NL hoor en heeft de studiekeuze juist niet zoveel met emancipatie te maken.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nope, weinig Nederlandse meisjes kiezen bèta, dat heeft alles met een gebrekkig emancipatieniveau te maken en dit gebrekkige emancipatieniveau blijkt tevens uit tal van andere gegevens maar daar ga ik niet verder op in aangezien dat teveel offtopic is. Je moet begrijpen dat doordat er 3 meisjes per jaar el/nk/wtk studerne per 100 studenten veel meisjes zich laten afschrikken waardoor een bepaald type meisje (niet het type chick) overblijft.
Jij bent aan het trollen omdat ik iets zei wat jou niet bevalt. Jij doet maar, ik ga jou verder niet voeden.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:05 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Het is niet bedoeld als afzeiken. Het valt me op dat je heel precies en serieus bent. In het echte leven dus ook.
Neuh, ik ben serieus. Ik vraag me juist af of jij aan het trollen bent over vrouwenemancipatie.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij bent aan het trollen omdat ik iets zei wat jou niet bevalt. Jij doet maar, ik ga jou verder niet voeden.
Puntige golffunctie. 2/10, would not bang.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Denk niet hij dat over de kwantummechanica zou gaan praten als ik hem wijs op een lekker wijf dat langsloopt.
What is love?quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:07 schreef theunderdog het volgende:
Zullen we gezellig ons dingen gaan afvragen?
Zie mijn eerdere vraag.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:06 schreef Plofkipje het volgende:
[..]
Voor zover ik me kan herinneren van een gedaan onderzoek naar emancipatie, zit dat best oke in NL hoor en heeft de studiekeuze juist niet zoveel met emancipatie te maken.
Of dat onderzoek hadden wij gewoon zo gemanipuleerd omdat dat t antwoord was wat we nodig hadden
Ik weet niet hoe jij er over denkt maar ik zie logischere verklaringen dan een verschil in interesses aangezien dit bij de mannen geen probleem is.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Leg mij dan maar eens uit waarom in tal van andere landen het percentage een veelvoud hoger is!
quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:07 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Puntige golffunctie. 2/10, would not bang.
Een universitaire opleiding is gelijk aan een universitaire opleiding, dus zie niet in wat de Nederlandse vrouw minder geëmancipeerd maakt als ze kiest voor een opleiding die niet technisch is?quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Leg mij dan maar eens uit waarom in tal van andere landen het percentage een veelvoud hoger is!
Eh, nee.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
"Listen Morty, I hate to break it to you, but what people call 'love' is just a chemical reaction that compels animals to breed. It hits hard Morty, then it slowly fades, leaving you stranded in a failing marriage. I did it, your parents are going to do it. Break the cycle, Morty. Rise above. Focus on science."quote:
Ik heb op dit moment geen relatie inderdaad.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:08 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Volgens mij word jij niet regelmatig naast je vriend/vriendin wakker dan als je dit stelt.
Anders zou je dat niet zeggen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb op dit moment geen relatie inderdaad.
Maar wat heeft dat er mee te maken?
Jij kent mij?quote:
Nee. Volg jij zelf een bèta-opleiding? Zo ja, een met een hoog wiskunde- en natuurkundegehalte of een met een hoog scheikunde- of biologiegehalte? Een aan een TU of een buiten een TU?quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:07 schreef Fierce. het volgende:
Ik vraag me juist af of jij aan het trollen bent over vrouwenemancipatie.
Je houdt toch ook van je ouders ofzo. Is ook liefde.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij kent mij?
Ik geloof gewoon niet in liefde, niet zoals dat door veel mensen naar voren wordt gebracht.
Je kunt wel een aantrekkingskracht tot iemand hebben en daar dan een band mee opbouwen, dat wel.
Ik houd slechts van ze omdat ze goed voor mij zijn geweest.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:12 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Je houdt toch ook van je ouders ofzo. Is ook liefde.
Liefde bestaat zeker wel.
Ik vind je echt overkomen als een typisch man die zich beter voelt dan wie dan ook. Sorry. Of je bent gewoon gigantisch hard aan t trollen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee. Volg jij zelf een bèta-opleiding? Zo ja, een met een hoog wiskunde- en natuurkundegehalte of een met een hoog scheikunde- of biologiegehalte? Een aan een TU of een buiten een TU?
Je moet zelf op een TU hebben rondgelopen op de betreffende afdelingen om te zien waarom TU-studenten vaak klagen over een gebrek aan vrouwelijke vrouwelijke (nee, geen typefout) studenten. Die zie je in het buitenland wel, hier zo goed als niet. Dan leg ik toch de link met emancipatie.
Zeg eerlijk: zou je het gesprek over de kwantummechanica dan uitstellen omdat je weet dat dat sociaal gezien beter overkomt of omdat je die chick zelf ook nog net iets relevanter acht op dat moment. XDquote:Op zaterdag 12 april 2014 00:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eh, nee.
Het gesprek over quantummechanica stel ik dan wel even uit, hoe interessant dat ook is.
Hij heeft een mening waar jij het niet mee eens bent en dan trek jij de conclusie dat hij aan het trollen is?quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:14 schreef Plofkipje het volgende:
[..]
Ik vind je echt overkomen als een typisch man die zich beter voelt dan wie dan ook. Sorry. Of je bent gewoon gigantisch hard aan t trollen.
Maar hij heeft wel gelijk wat betreft het punt van een gróót gebrek aan vrouwen binnen beta, een gebrek dat andere landen eigenlijk niet kennen. Waarom?quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:14 schreef Plofkipje het volgende:
[..]
Ik vind je echt overkomen als een typisch man die zich beter voelt dan wie dan ook. Sorry. Of je bent gewoon gigantisch hard aan t trollen.
Dat is altijd speculatie he.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:17 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel gelijk wat betreft het punt van een gróót gebrek aan vrouwen binnen beta, een gebrek dat andere landen eigenlijk niet kennen. Waarom?
Nee, eigenlijk gewoon een andere tak van wetenschap waar wij niet zo bekend mee zijn. Sociologie enzo..quote:
Knap dat jij die conclusie trekt uit die paar reacties.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:14 schreef Plofkipje het volgende:
[..]
Ik vind je echt overkomen als een typisch man die zich beter voelt dan wie dan ook.
Hoe dan? wij kunnen toch onmogelijk hard maken of het gebrek aan vrouwen bij beta studies komt omdat vrouwen slecht zijn geëmancipeerd of omdat ze er over het algemeen gewoon niet zo,n interesse in hebben?quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:20 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk gewoon een andere tak van wetenschap waar wij niet zo bekend mee zijn. Sociologie enzo..
Maar het bestaan ervan met 100% zekerheid te erkennen gaat dat dan niet?quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:10 schreef Rezania het volgende:
Verliefdheid bestaat sowieso. Liefde is niet wetenschappelijk aangetoond ja, maar om dan gelijk het bestaan ervan te ontkennen als een 100% zekerheid gaat wat ver.
Ik ben serieus stapelverliefd op mijn fantastische vriend. Liefde.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar het bestaan ervan met 100% zekerheid te erkennen gaat dat dan niet?
Het is maar net welke naam je het beestje wil geven natuurlijk...quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:24 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ik ben serieus stapelverliefd op mijn fantastische vriend. Liefde.
Het begon met aantrekkingskracht, zo van: 'ja, jij bent best heel knap en fucking hot enzo' maar dan heb je bij sommige personen meteen dé klik. Maar ja, komt bij jou nog wel en het is natuurlijk erg off topic.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is maar net welke naam je het beestje wil geven natuurlijk...
Even serieus, dat moet je echt niet doen. Dat is een beetje hetzelfde als mensen die zeggen tegen mensen die geen kinderen willen "ach over .... tijd spreek ik je wel weer"...quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:26 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Het begon met aantrekkingskracht, zo van: 'ja, jij bent best heel knap en fucking hot enzo' maar dan heb je bij sommige personen meteen dé klik. Maar ja, komt bij jou nog wel en het is natuurlijk erg off topic.
Altijd een beetje. Ik wil wel even een poging wagen, met het risico dat kipje mij nu weer te precies en te serieus vindt:quote:
Ik vind het geen probleem. Veel medestudenten van mij vinden het wel jammer.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:29 schreef Mitsu het volgende:
Is het nou echt zo belangrijk dat er weinig vrouwen in de beta zijn?
Misschien, tot nu toe heb ik nog geen relatie zien ontstaan.quote:Iig een voordeel voor de vrouwen die er rond lopen
1: Heb je toevallig een bron voor dat meiden later het deel van het brein ontwikkelen dat goed is voor wiskunde?quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Altijd een beetje. Ik wil wel even een poging wagen, met het risico dat kipje mij nu weer te precies en te serieus vindt:
• vroege profielkeuze, op die leeftijd lopen meisjes wiskundig nog wat achter op jongens. Het is namelijk gebleken dat meisjes pas op een wat latere leeftijd het deel van de hersenen ontwikkelen wat nodig is voor wiskunde (abstractievermogen) terwijl jongens op een wat latere leeftijd dat deel van de hersenen ontwikkelen wat nodig is voor taal. Verder zouden ze op die leeftijd ook meer beïnvloedbaar kunnen zijn voor oppervlakkige zaken zoals image.
• ook van de vrouwen die wel wiskunde (de B-variant dus) en natuurkunde hebben gevolgd kiest een kleiner deel dan in het buitenland voor een wiskundige bèta-opleiding. Wiskunde trekt nog wel een redelijk aantal vrouwen aan (bij een TU ongeveer 25%, in België bij wiskunde zelf 60%, blijkbaar in Nederland bij gewone wiskundefaculteiten ook wat meer), de technische opleidingen waarbij je veel wiskunde toepast niet. Hierbij lijkt emancipatie wel een rol te spelen aangezien er ook landen zijn waarin deze techniekopleidnigen wel een veel hoger percentage meisjes aantrekken. Voornatuurkunde is het internationaal zo dat weinig vrouwen dit studeren, hierbij lijkt het verschil in talent ook een rol te spelen.
Verder dan dit durf ik niet te speculeren. Wel wil ik nog even aangeven dat je meer kansen hebt wanneer je voor wiskunde en natuurkunde kiest op het HAVO en het VWO en dat dus een verstandig kind wat hier goed in is deze vakken blijft volgen. Je kan altijd nog wat anders gaan doen, waarom zou je veel deuren sluiten?
Ga bij een studentenvereniging in je stad.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Misschien, tot nu toe heb ik nog geen relatie zien ontstaan.
Die had ik maar ik heb de link niet bewaard. Als ik voor alles wat ik leer via het internet de bronnen zou bewaren dan zou ik vele duizenden bookmarks hebben, dat schiet ook niet op.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Heb je toevallig een bron voor dat meiden later het deel van het brein ontwikkelen dat goed is voor wiskunde?
Misschien maar dat verklaart niet waarom veel meer meisjes afhaken dan jongens.quote:2: En wat betreft dat dikgedrukte, omdat veel leerlingen ook gewoon willen genieten van hun vrije tijd?
Vrouwen doen het beter in het onderwijs over het algemeen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Misschien maar dat verklaart niet waarom veel meer meisjes afhaken dan jongens.
Dit wat ik nu ga zeggen baseer ik verder niet op feiten maar op mening en wat ik denk so right me if i'm wrong:quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Altijd een beetje. Ik wil wel even een poging wagen, met het risico dat kipje mij nu weer te precies en te serieus vindt:
• vroege profielkeuze, op die leeftijd lopen meisjes wiskundig nog wat achter op jongens. Het is namelijk gebleken dat meisjes pas op een wat latere leeftijd het deel van de hersenen ontwikkelen wat nodig is voor wiskunde (abstractievermogen) terwijl jongens op een wat latere leeftijd dat deel van de hersenen ontwikkelen wat nodig is voor taal. Verder zouden ze op die leeftijd ook meer beïnvloedbaar kunnen zijn voor oppervlakkige zaken zoals image.
• ook van de vrouwen die wel wiskunde (de B-variant dus) en natuurkunde hebben gevolgd kiest een kleiner deel dan in het buitenland voor een wiskundige bèta-opleiding. Wiskunde trekt nog wel een redelijk aantal vrouwen aan (bij een TU ongeveer 25%, in België bij wiskunde zelf 60%, blijkbaar in Nederland bij gewone wiskundefaculteiten ook wat meer), de technische opleidingen waarbij je veel wiskunde toepast niet. Hierbij lijkt emancipatie wel een rol te spelen aangezien er ook landen zijn waarin deze techniekopleidnigen wel een veel hoger percentage meisjes aantrekken. Voornatuurkunde is het internationaal zo dat weinig vrouwen dit studeren, hierbij lijkt het verschil in talent ook een rol te spelen.
Verder dan dit durf ik niet te speculeren.
1: Ah, jammer.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die had ik maar ik heb de link niet bewaard.
[..]
Misschien maar dat verklaart niet waarom veel meer meisjes afhaken dan jongens.
Ik kom met sporten voldoende vrouwen tegen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:32 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ga bij een studentenvereniging in je stad.
Maak gewoon big money.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik kom met sporten voldoende vrouwen tegen.
Ik zou zeggen van wel... Ook met talen zo, sommigen zijn er gewoon beter in dan anderen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:34 schreef theunderdog het volgende:
Weet iemand hier eigenlijk of er echt zoiets als de wiskundeknobbel bestaat in het brein?
Klopt, maar soms raak ik echt heel erg in de war van neurowetenschappelijke studies.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:35 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik zou zeggen van wel... Ook met talen zo, sommigen zijn er gewoon beter in dan anderen.
Logisch, mannen zijn daarin niet heel veel anders hoor..quote:
Niet nodig, ik verdien m'n eigen geld wel.quote:
Denk dat als jij een man hebt die lief en zorgzaam is dat de rolverdeling er nogal anders uit gaat zien dan wat de norm hedendaags nog is...quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:38 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Niet nodig, ik verdien m'n eigen geld wel.![]()
Wees liever gewoon een lief, zorgzaam persoon met wie ik goed kan praten en veel kan lachen.
Nee, ik wil wel echt iemand die een beetje een leuk inkomen heeft enzo. Om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:38 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Niet nodig, ik verdien m'n eigen geld wel.![]()
Wees liever gewoon een lief, zorgzaam persoon met wie ik goed kan praten en veel kan lachen.
Naja, ik zou ook geen man willen die thuis zit te niksen en de hele dag goede tijden zit te kijken.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Denk dat als jij een man hebt die lief en zorgzaam is dat de rolverdeling er nogal anders uit gaat zien dan wat de norm hedendaags nog is...![]()
Mensen met down zijn vaak erg lief en zorgzaam.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:41 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nee, ik wil wel echt iemand die een beetje een leuk inkomen heeft enzo. Om eerlijk te zijn.En daarnaast lief, zorgzaam en alles positief.
quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mensen met down zijn vaak erg lief en zorgzaam.
Het is interessant dat jij hierover begint. Ik had een derde mogelijke oorzaak moeten vermelden. In Nederland krijgen we inderdaad geen traditioneel wiskunde-onderwijs en in het verlengde hiervan ook geen traditioneel natuurkunde-onderwijs. Hans Freudenthal heeft hier veel invloed op gehad, hij ontwikkelde een nieuwe rekenmethode die gebaseerd was op hoe hij als opa zijn kleinkind leerde rekenen. Dat werkte prima voor zijn kleinkind maar het werkt niet voor gewone kinderen in een klassetting (andere intelligentie, minder aandacht per leerling, minder getalenteerde leraar). Simpel gezegd komt die methode neer op het zelfonderzoekend leren en het leren uit een context. In plaats van dat je stap voor stap alles uitlegt en via oefeningen de techniek goed onder de knie krijgt krijg je een paar aanwijzingen en moet je het zelf maar uitzoeken, er wordt geen vaste methode gebruikt en soms wordt de theorie zelfs geïntroduceerd door een bepaalde vraag te moeten beantwoorden. Simpel voorbeeldje: je leert met breuken werken door taarten of pizza's op te delen in stukken. Nu is dit op zich een prima inleiding (niets mis mee) maar op een gegeven moment moet de stap naar abstractie maken om verder te kunnen, dat wordt te weinig en te laat gedaan. De staartdeling werd te abstract gevonden en dus werd de hapmethode geïntroduceerd.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:33 schreef Mitsu het volgende:
Heeft het aantal vrouwen in de beta niet te maken met het onderwijsniveau in Nederland? Wat men leert op de middelbare school is weinig en niet diepgaand. Dit in combinatie met een op jonger leeftijd slechter ontwikkelt wiskunde inzicht bij meisjes zou toch de reden kunnen zijn voor het tekort aan vrouwen in de beta in nl?
In het buitenland leert men over t algemeen meer qua beta vakken in t middelbare onderwijs waardoor de overstap minder groot is om voor techniek te kiezen. Das dan toch geen slechte emancipatie?
Of klopt wat ik zeg gewoon niet?
Ik vind het wel erg triest als je als man afhankelijk bent van de inkomen van je vrouw...quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:42 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Naja, ik zou ook geen man willen die thuis zit te niksen en de hele dag goede tijden zit te kijken.Maar goed, dit is een heel specifiek type van huisman/vrouw. Ik heb overigens niks tegen op huismannen.
Nee, lijkt me niet.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mensen met down zijn vaak erg lief en zorgzaam.
En als een vrouw afhankelijk is van het inkomen van de man...?quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind het wel erg triest als je als man afhankelijk bent van de inkomen van je vrouw...
Ik zag gisteren een itempje op de popiversie van het journaal op Ned 3. Een koppel waarvan de man een kunstenaar is en de vrouw in het ziekenhuis werkt (blijkbaar als verpleegkundige). Ik zou er niet aan moeten denken maar ieder zijn keuze.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:42 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Naja, ik zou ook geen man willen die thuis zit te niksen en de hele dag goede tijden zit te kijken.Maar goed, dit is een heel specifiek type van huisman/vrouw. Ik heb overigens niks tegen op huismannen.
Nee, vind ik niet. Het is zoals het is en het is maar net wat de voorkeur van het koppel is.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind het wel erg triest als je als man afhankelijk bent van de inkomen van je vrouw...
Gaat nergens over. Oke: studie. Ik ga het hele weekend niks doen qua studie!quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:44 schreef OllieWilliams het volgende:
Dit is niet een sc zoals ik ze gewend ben trouwens![]()
Rationeel gezien even triest, gevoelsmatig toch anders.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:45 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
En als een vrouw afhankelijk is van het inkomen van de man...?
Ik zeg: hypocriet.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Rationeel gezien even triest, gevoelsmatig toch anders.
Dat lijkt verdacht veel op de methode die ze op IO hanteren haha, vandaar dat t interessant is dat ik t opperde zeker?quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is interessant dat jij hierover begint. Ik had een derde mogelijke oorzaak moeten vermelden. In Nederland krijgen we inderdaad geen traditioneel wiskunde-onderwijs en in het verlengde hiervan ook geen traditioneel natuurkunde-onderwijs. Hans Freudenthal heeft hier veel invloed op gehad, hij ontwikkelde een nieuwe rekenmethode die gebaseerd was op hoe hij als opa zijn kleinkind leerde rekenen. Dat werkte prima voor zijn kleinkind maar het werkt niet voor gewone kinderen in een klassetting (andere intelligentie, minder aandacht per leerling, minder getalenteerde leraar). Simpel gezegd komt die methode neer op het zelfonderzoekend leren en het leren uit een context. In plaats van dat je stap voor stap alles uitlegt en via oefeningen de techniek goed onder de knie krijgt krijg je een paar aanwijzingen en moet je het zelf maar uitzoeken, er wordt geen vaste methode gebruikt en soms wordt de theorie zelfs geïntroduceerd door een bepaalde vraag te moeten beantwoorden. Simpel voorbeeldje: je leert met breuken werken door taarten of pizza's op te delen in stukken. Nu is dit op zich een prima inleiding (niets mis mee) maar op een gegeven moment moet de stap naar abstractie maken om verder te kunnen, dat wordt te weinig en te laat gedaan. De staartdeling werd te abstract gevonden en dus werd de hapmethode geïntroduceerd.
Simpel gezegd komt het er op neer dat mensen die toch al minder talent hebben voor rekenen en wiskunde minder leren van dit onderwijs dan van het traditionele onderwijs en dat gemiddeld genomen jongens minder benadeeld worden door deze methode dan meisjes.
Ook op de natuurkunde heeft deze ontwikkeling invloed gehad. In plaats van stap voor stap wiskundig alles te onderbouwen krijg je een regeltje voor je neus en wordt erbij verteld dat je dit regeltje enkel mag gebruiken als de versnelling constant is.
Dus ja, dat andere type onderwijs zou zeker een negatieve invloed kunnen hebben op het benutten van het bètatalent wat de meisjes hebben.
Die bestaat niet. Wel bestaat er een verschil in talent voor logisch redeneren en abstractie wat overeenkomt met een verschil in functioneren voor bepaalde delen van de hersenen. Als dat goed is ontwikkeld dan kan je gemakkelijk wiskunde leren, is dat niet goed ontwikkeld dan wordt het niets.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:34 schreef theunderdog het volgende:
Weet iemand hier eigenlijk of er echt zoiets als de wiskundeknobbel bestaat in het brein?
Hm. Ik vraag me wel eens af of ik dom ben.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die bestaat niet. Wel bestaat er een verschil in talent voor logisch redeneren en abstractie wat overeenkomt met een verschil in functioneren voor bepaalde delen van de hersenen.
Uh? hahaquote:Op zaterdag 12 april 2014 00:47 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Hm. Ik vraag me wel eens af of ik dom ben.
Beide is waar, vanaf jonge leeftijd veel oefenen doet wonderen. Dat neemt niet weg dat de invloed van talent ook groot is. Simpel gezegd worden mensen met weinig talent extra gedupeerd met slecht onderwijs terwijl mensen met veel talent zichzelf wel redden.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt, maar soms raak ik echt heel erg in de war van neurowetenschappelijke studies.
Op het ene moment lees je dat iets vaststaat en niet verder meer is te ontwikkelen en de andere keer lees je weer dat het brein erg flexibel is.
A is financieel afhankelijk van B. Maar slechts in het geval als A mannelijk is en B vrouwelijk dan is het 'triest' en in andere gevallen niet, ik vind dat hypocriet en seksistisch.quote:
Rationeel gezien niet, gevoelsmatig wel.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:49 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
A is financieel afhankelijk van B. Maar slechts in het geval als A mannelijk is en B vrouwelijk dan is het 'triest' en in andere gevallen niet, ik vind dat hypocriet en seksistisch.
Diezelfde methode wordt bij geneeskunde aan de UM gebruikt. Ik heb er geen hoge pet van op (lees: ik geloof niet dat het goed werkt voor een theoretische opleiding) maar dat is veel te veel offtopic, misschien hebben we het daar nog eens over in een andere draad.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:46 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Dat lijkt verdacht veel op de methode die ze op IO hanteren haha, vandaar dat t interessant is dat ik t opperde zeker?
Wat is er gevoelsmatig anders dan?quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Rationeel gezien niet, gevoelsmatig wel.
Ik zou zoveel mogelijk proberen vanuit het rationele te denken en te handelen, maar ik heb ook mijn gevoelens. Sorry.
Mwau, is dat laatste wel zo?quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Beide is waar, vanaf jonge leeftijd veel oefenen doet wonderen. Dat neemt niet weg dat de invloed van talent ook groot is. Simpel gezegd worden mensen met weinig talent extra gedupeerd met slecht onderwijs terwijl mensen met veel talent zichzelf wel redden.
Sowieso, mensen die GTST kijken.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:42 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Naja, ik zou ook geen man willen die thuis zit te niksen en de hele dag goede tijden zit te kijken.![]()
Jij wil dat ik mijn gevoel ga rationaliseren?quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:51 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Wat is er gevoelsmatig anders dan?
Onzin.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
terwijl mensen met veel talent zichzelf wel redden.
Dat komt inderdaad voor maar dat is dan weer een kleine groep van de getalenteerde mensen. Ik heb zelf een soortgelijk probleem, ik begrijp alles best wel snel maar ik hoor ook regelmatig even iets niet omdat de uitleg te traag gaat en hierdoor mijn aandacht verslapt.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau, is dat laatste wel zo?
Zo zijn er best veel begaafde/hoogbegaafde mensen die pas op relatief late leeftijd de studie vinden waar ze hun talenten heel goed kunnen benutten. Op de middelbare school en zelfs later halen ze lage cijfers, simpelweg omdat de uitleg niet nader tot hen komt.
In die kleine groep zitten vaak de echte bazen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat komt inderdaad voor maar dat is dan weer een kleine groep van de getalenteerde mensen.
Begaafd zijn is een zegen, hoogbegaafd zijn eerder een vloek, precies om wat jij zegt.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau, is dat laatste wel zo?
Zo zijn er best veel begaafde/hoogbegaafde mensen die pas op relatief late leeftijd de studie vinden waar ze hun talenten heel goed kunnen benutten. Op de middelbare school en zelfs later halen ze lage cijfers, simpelweg omdat de uitleg niet nader tot hen komt.
Er zijn gelukkig ook genoeg hoogbegaafde die er wel mee weten om te gaan hoor.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:55 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Begaafd zijn is een zegen, hoogbegaafd zijn eerder een vloek, precies om wat jij zegt.
"Simpel gezegd komt het er op neer dat...zichzelf wel redden"quote:
Lijkt mij juist best effectief om hoogbegaafd te zijb.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:55 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Begaafd zijn is een zegen, hoogbegaafd zijn eerder een vloek, precies om wat jij zegt.
Dat klopt, het verschil zit in een paar vraagjes per onderdeel, je kan je afvragen hoe relevant dat is. Ik vraag me af in welke mate dat door een verschil in talent en in welke mate dat door een verschil in vorming komt. Ik vind het ook niet zo belangrijk, zolang je boven de 115 scoort voor de relevante gebieden kan je alles doen wat je wil qua intelligentie. Dit zou voor de meeste studenten aan een universiteit moeten gelden en voor een wat krappe meerderheid van de hogerejaars VWO-leerlingen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn gelukkig ook genoeg hoogbegaafde die er wel mee weten om te gaan hoor.
Hoogbegaafd zijn betekent uiteindelijk niets meer dan net een paar punten hoger scoren op de IQ test dan een begaafd iemand.
'Zich redden' en 'ermee om weten te gaan' zijn voor mij in ieder geval niet de zaken die er in mijn leven voor zorgen dat ik gelukkig ben. Ja, qua definitie is het een paar punten hoger scoren, maar het gevolg van die paar punten op hoe het dagelijks leven ervaren wordt is waar het om gaat en ik durf eigenlijk wel te stellen dat er geen enkele hoogbegaafd persoon is die minder problemen heeft wat betreft gelukkig zijn en 'zin' in het leven vinden / hebben dan iemand die begaafd is.quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn gelukkig ook genoeg hoogbegaafde die er wel mee weten om te gaan hoor.
Hoogbegaafd zijn betekent uiteindelijk niets meer dan net een paar punten hoger scoren op de IQ test dan een begaafd iemand.
Dat laatste dat weet ik niet.. XDquote:Op zaterdag 12 april 2014 01:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat klopt, het verschil zit in een paar vraagjes per onderdeel, je kan je afvragen hoe relevant dat is. Ik vraag me af in welke mate dat door een verschil in talent en in welke mate dat door een verschil in vorming komt. Ik vind het ook niet zo belangrijk, zolang je boven de 115 scoort voor de relevante gebieden kan je alles doen wat je wil qua intelligentie.
Aanpassingsvermogen staat niet los van intelligentie vind ik.quote:Op zaterdag 12 april 2014 01:01 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
'Zich redden' en 'ermee om weten te gaan' zijn voor mij in ieder geval niet de zaken die er in mijn leven voor zorgen dat ik gelukkig ben. Ja, qua definitie is het een paar punten hoger scoren, maar het gevolg van die paar punten op hoe het dagelijks leven ervaren wordt is waar het om gaat en ik durf eigenlijk wel te stellen dat er geen enkele hoogbegaafd persoon is die minder problemen heeft wat betreft gelukkig zijn en 'zin' in het leven vinden / hebben dan iemand die begaafd is.
Ik heb het dan niet over 2 mensen precies op de scheidingslijn, zeg iemand van 128 en 132, maar bijvoorbeeld iemand met een IQ van 120 vs iemand van 145.
Hogere IQ brengt na een bepaald punt meer lasten met zich mee dan baten.
Ik heb het daar dan ook niet over, want daar heb je gelijk in. Dat is ook meer een persoonlijke eigenschap. Iemand van 120 zou bijvoorbeeld veel slechter met minder intelligente mensen om kunnen gaan dan iemand van 145.quote:Op zaterdag 12 april 2014 01:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Aanpassingsvermogen staat niet los van intelligentie vind ik.
Als jij als intelligent persoon moeite hebt met het omgaan met minder intelligente mensen dan ligt dat in mijn ogen gewoon aan je sociale skills.
Geef eens een voorbeeld van dat verwerken van informatie ...quote:Op zaterdag 12 april 2014 01:05 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik heb het daar dan ook niet over, want daar heb je gelijk in. Dat is ook meer een persoonlijke eigenschap. Iemand van 120 zou bijvoorbeeld veel slechter met minder intelligente mensen om kunnen gaan dan iemand van 145.
Maar de manier van denken en het verwerken van informatie die samengaat met het hebben van een hoger IQ is iets dat niet gebonden is aan persoonlijkheid en heel gemakkelijk 'problemen' met zich mee zou kunnen brengen. En ja, sommigen gaan daar beter mee om dan anderen, desondanks moet er wel mee om worden gegaan en dat is het hele punt.
Met een standaard IQ-test kan je dat laatste niet vaststellen en hoe betrouwbaar is een test die daar wel voor is ontwikkeld? Wie zijn er slim genoeg om die test te maken en maken die mensen die slim genoeg hiervoor zijn die test?quote:Op zaterdag 12 april 2014 01:01 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
'Zich redden' en 'ermee om weten te gaan' zijn voor mij in ieder geval niet de zaken die er in mijn leven voor zorgen dat ik gelukkig ben. Ja, qua definitie is het een paar punten hoger scoren, maar het gevolg van die paar punten op hoe het dagelijks leven ervaren wordt is waar het om gaat en ik durf eigenlijk wel te stellen dat er geen enkele hoogbegaafd persoon is die minder problemen heeft wat betreft gelukkig zijn en 'zin' in het leven vinden / hebben dan iemand die begaafd is.
Ik heb het dan niet over 2 mensen precies op de scheidingslijn, zeg iemand van 128 en 132, maar bijvoorbeeld iemand met een IQ van 120 vs iemand van 145.
Een hogere intelligentie.quote:Hogere IQ brengt na een bepaald punt meer lasten met zich mee dan baten.
Ik snap de zin niet. Dom van me.quote:Op zaterdag 12 april 2014 01:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
je hebt het nadeel dat je onvoldoende leert werken als de zweep er niet bij wordt gehaald in het primaire en secundaire onderwijs.
Niet uit het niets, zie twee eerdere reacties van haar. Ik ben volgens haar "zo'n typische man die zich beter voelt dan anderen".quote:
Sta mij toe te twijfelen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 01:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet uit het niets, zie twee eerdere reacties van haar.
Zie edit. De tweede reactie was haar eerste cynische opmerking dat zij zich dom voelt.quote:
Ok.quote:Op zaterdag 12 april 2014 01:16 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Oh bah. Vreselijk dit soort types. Echt.
Ja, zulke gedachten zeggen zoveel over je. Ik heb trouwens gewoon mensen gemeet van FOK. En jij?quote:
Niet emotioneel worden nu, past niet bij je.quote:Op zaterdag 12 april 2014 01:18 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ja, zulke gedachten zeggen zoveel over je. Ik heb trouwens gewoon mensen gemeet van FOK. En jij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |