Alles wat op het bord wordt gekalkt opschrijven.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:25 schreef SiIk het volgende:
Ik heb echt heel het jaar nog geen aantekening gemaakt. Weet nooit wat ik nou op moet schrijven
Hoe doen jullie dat precies?
Je kan gewoon je mond houden en luisteren naar de docent. Stel je voor...quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:07 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Daar kan ik dan zelf ook weer antwoord op geven. Soms ga je naar een college en denk je dat t interessant wordt, maar tien minuten blijkt dat niet zo te zijn. Als je telefoon en laptop leeg zijn kan je niets anders doen dan kletsen tot t pauze is om dan weg te gaan
Lezen is de sleutel tot kennisverwervingquote:Op vrijdag 11 april 2014 22:23 schreef SiIk het volgende:
[..]
Nouja, ik lees niks. Dus dan moet je wel. Liever een uurtje college staren dan 60 pagina's lezen
Ben op dit moment m'n college van vanochtend aant terugkijken
Opgenomen college's is wel echt de uitvinding van de eeuw
quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan gewoon je mond houden en luisteren naar de docent. Stel je voor...
Hangt per vak af. Ik heb vakken met erg veel cultuur en dingen die op cultuur lijken. dan schrijf ik alles mee wat van belang is. Schrijf dan vaak ook sheets over. Maar dit soort colleges kijk ik vaak terug dus dan pauzer ik het en maak ik m'n aantekeningen zo dat ik alleen dat hoef te leren.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:25 schreef SiIk het volgende:
Ik heb echt heel het jaar nog geen aantekening gemaakt. Weet nooit wat ik nou op moet schrijven
Was bij ons ook bij een vak. Dat vak heb ik derhalve moeten laten lopen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:28 schreef Anoonumos het volgende:
Hier bij wiskunde is huiswerk een groot deel van je eindcijfer.
Dus elke week / 2 weken / maand sommetjes inleveren en dat is dan 20 tot 50% (soms zelf 100%) van je cijfer, afhankelijk van het vak.
Dan blijf je wel bij met de stof.
Tijd dat ze eens een bord uitvinden wat net zo'n goed contrast heeft en net zo gebruiksvriendelijk is maar dan wel alles opslaat op een harde schijf.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Alles wat op het bord wordt gekalkt opschrijven.
Ik schrijf altijd op waarvan ik denk dat het belangrijk is en wat ik interessant vind, maar ik typ niet op m'n laptop. Ik schrijf alles op papier wat betreft aantekeningen Geen idee waarom, maar ik vind dat fijner.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:25 schreef SiIk het volgende:
Die mooie glasachtige groene borden waar gewon met krijt op geschreven kan worden.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tijd dat ze eens een bord uitvinden wat net zo'n goed contrast heeft en net zo gebruiksvriendelijk is maar dan wel alles opslaat op een harde schijf.![]()
Ook tijd dat ze krijtborden eens goed schoonmaken zoals ze in Duitsland doen, enkel wat krijt wegvegen volstaat niet, je moet dagelijks een paar keer met een spons er over heen en vervolgens met een zeem alles wegvegen. De zichtbaarheid verbetert dan spectaculair.
En toch zijn er goede en slechte sprekers.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dit zou de reden kunnen zijn dat wiskundige vakken me beter afgaan dan iets als celbiologie.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:26 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Lezen is de sleutel tot kennisverwerving
En mensen met en zonder fatsoen wat dat betreft..quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:33 schreef Fierce. het volgende:
[..]
En toch zijn er goede en slechte sprekers.
Nee, want op t moment dat ik besluit in de pauze weg te gaan is het over. Als iemand gewoon totaal geen college kan geven, kan ik niet luisterenquote:Op vrijdag 11 april 2014 22:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Best wel asociaal eigenlijk tegenover je medestudent die wel graag wil luisteren.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:35 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Nee, want op t moment dat ik besluit in de pauze weg te gaan is het over. Als iemand gewoon totaal geen college kan geven, kan ik niet luisteren
En?quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:33 schreef Fierce. het volgende:
[..]
En toch zijn er goede en slechte sprekers.
Ga er gewoon niet staan als je geen goede spreker bent. Het is logisch dat veel studenten dan uiteindelijk geen zin hebben om te luisteren.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:35 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
En mensen met en zonder fatsoen wat dat betreft..
Ik snap deze redenatie gewoon echt niet.. het heeft niet met geen college kunnen geven te maken maar echt met fatsoen. Je bent een volwassen student die daar vrijwillig zit.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:35 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Nee, want op t moment dat ik besluit in de pauze weg te gaan is het over. Als iemand gewoon totaal geen college kan geven, kan ik niet luisteren
Ga er gewoon niet heen als je het fatsoen niet kunt opbrengen gewoon even 45 minuten stil te zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:37 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ga er gewoon niet staan als je geen goede spreker bent. Het is logisch dat veel studenten dan uiteindelijk geen zin hebben om te luisteren.
Doen ze hier iedere pauze tijdens colleges als ik me niet vergis.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tijd dat ze eens een bord uitvinden wat net zo'n goed contrast heeft en net zo gebruiksvriendelijk is maar dan wel alles opslaat op een harde schijf.![]()
Ook tijd dat ze krijtborden eens goed schoonmaken zoals ze in Duitsland doen, enkel wat krijt wegvegen volstaat niet, je moet dagelijks een paar keer met een spons er over heen en vervolgens met een zeem alles wegvegen. De zichtbaarheid verbetert dan spectaculair.
Dan hoop ik dat snel een docent jou de zaal uit smijt en dat medestudenten kwaad reageren op jou. Het is inderdaad onwijs asociaal, het is respectloos t.o.v. de docent en t.o.v. je medestudenten. Hoe zou jij het vinden als jij voor een groep spreekt en miep en Truus zijn aan het spreken over hun make-up en over die jongen die ze gisteren eerder in de ochtend zagen?quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:35 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Maar je betaalt er wel voor. Ik snap überhaupt niet dat je als slechte spreker hoorcolleges gaat geven.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:37 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik snap deze redenatie gewoon echt niet.. het heeft niet met geen college kunnen geven te maken maar echt met fatsoen. Je bent een volwassen student die daar vrijwillig zit.
Je hoeft er niet te zijn, maar als je er bent, houd dan ook gewoon je mond. Het is gewoon geen respect hebben voor de profs die er veel tijd en werk van maken jouw onderwijs te verzorgen en gewoon onbeleefd tegenover je medestudenten die wél actief mee willen doen met het college.
Dit.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:37 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik snap deze redenatie gewoon echt niet.. het heeft niet met geen college kunnen geven te maken maar echt met fatsoen. Je bent een volwassen student die daar vrijwillig zit.
Je hoeft er niet te zijn, maar als je er bent, houd dan ook gewoon je mond. Het is gewoon geen respect hebben voor de profs die er veel tijd en werk van maken jouw onderwijs te verzorgen en gewoon onbeleefd tegenover je medestudenten die wél actief mee willen doen met het college.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |