abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138779888
-banner hier-

Hallo, en welkom in het grote β-studenten topic van FOK! *G*

Hier kan je praten over die ene proef die fout ging, die ene berekening die toch niet helemaal blijkt te kloppen, die gave ontdekking die net ergens is gedaan, of gewoon over andere β-topics. :)

Oh ja, wat verstaan we nou eigenlijk onder bèta hier?
quote:
Een ruime definitie omvat alle natuurwetenschappen en technische wetenschappen alsmede wiskunde en informatica.
Dat dus. :P

Wie doet wat waar en hoelang?

TU Delft:
- Rezania (Life Science & Technology, 1e jaars)
- MrStalin (Lucht- & Ruimtevaarttechniek (b'vo!), 2de jaars)
- OllieWilliams (Lucht- & Ruimtevaarttechniek (b'vo!), 2de jaars).
- Mitsu (Industrieel Ontwerpen, 1e jaars)

Universiteit Leiden:
- Rezania (Life Science & Technology, 1e jaars)
- Anoonumos (Wiskunde en Natuurkunde, 3de jaars)

Universiteit Utrecht:
- Lokasenna (Aardwetenschappen, 2de jaars)

Rijksuniversiteit Groningen:
- Novermars (Econometrics & Operations Research, 1e jaars, Theoretische Natuurkunde, nuldejaars)
- Lilliesleaf (Scheikundige Technologie, Technische Bedrijfskunde, 2de jaars)

TU Eindhoven:
- Amoebe (Wiskunde, 1e jaars)

-nerdplaatjes-

PS: Onder constructie.

[ Bericht 3% gewijzigd door OllieWilliams op 11-04-2014 23:21:24 ]
pi_138779903
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:12 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Redelijk.
Wel respect hoor, zou echt knettergek worden als ik de hele dag zou gaan leren. :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:12 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Nee, want dan moet iedereen in de rij opstaan enzo :') Maar ik fluister meestal zachtjes omdat ik dan dingen moet vertellen die niet iedereen hoeft te weten :')
Over de banken klimmen dan.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_138779911
Toepasselijke titel dit hahah.
pi_138779918
Zijn we nou echt van 5 naar 7 naar 6 gegaan? Serieus? :(
pi_138779936
..

[ Bericht 52% gewijzigd door Fierce. op 11-04-2014 23:06:28 ]
pi_138779946
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:13 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wel respect hoor, zou echt knettergek worden als ik de hele dag zou gaan leren. :')

[..]

Over de banken klimmen dan.
Nee want dat gaat niet in jurkjes en rokjes. Echt first world problems.
pi_138779953
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:13 schreef Rezania het volgende:

[..]

Tja. Elke tentamenperiode denk ik weer "ik moet het eens bij gaan houden tijdens de periode" en elke periode is het weer hetzelfde :') 7 weken geen flikker uitvoeren en dan 3 weken van 9u 's ochtends tot 22u 's avonds of nog later in de ub en dan naar huis jointje roken en paar potten fifa en dan naar bed en de volgende dag weer hetzelfde :')
pi_138779965
quote:
8s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:13 schreef Rezania het volgende:
Zijn we nou echt van 5 naar 7 naar 6 gegaan? Serieus? :(
duh die nummers moeten gefixt worden toch
pi_138779988
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:14 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Tja. Elke tentamenperiode denk ik weer "ik moet het eens bij gaan houden tijdens de periode" en elke periode is het weer hetzelfde :') 7 weken geen flikker uitvoeren en dan 3 weken van 9u 's ochtends tot 22u 's avonds of nog later in de ub en dan naar huis jointje roken en paar potten fifa en dan naar bed en de volgende dag weer hetzelfde :')
Herkenbaar, maar deze periode ga ik echt goed bezig. Ik moet zeggen dat ik het wel kán. Ik haal prima cijfers. c_/ Jij dan?
pi_138780022
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:14 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Je bent gek, echt gek. :') Maar ja, het werkt, dat wel. :D
pi_138780046
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:15 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Herkenbaar, maar deze periode ga ik echt goed bezig. Ik moet zeggen dat ik het wel kán. Ik haal prima cijfers. c_/ Jij dan?
Mwah :P Ik doe niet onder voor mensen die wel goed bijhouden. Volgende periode weet ik mezelf hopelijk weer eens ertoe te zetten echt vanaf het begin aan de slag te gaan.
pi_138780107
Maar hebben jullie dan geen werkcolleges? Als je daar heen gaat kan je het toch prima bijhouden?
pi_138780127
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:18 schreef Rezania het volgende:
Maar hebben jullie dan geen werkcolleges? Als je daar heen gaat kan je het toch prima bijhouden?
Ja. En nee.
pi_138780160
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:14 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ik heb hier ook zo'n gaar type alto-meisje zitten. Gisteren praatten we over dat ze best lelijk is -O- en toen deed ik haar tandvlees na (als ze lacht zie je tandvlees) en toen gingen we met z'n 4 haar lach plus tandvlees nadoen. Liep ze serieus langs. Ik vind het nog steeds erg lullig voor haar en ik voel me echt een kutwijf. :') Gadver. Ik kan niet begrijpen dat ik soms zo gemeen kan zijn zonder dat ik het echt wil. Echt van die middelbare school-dingen en het maakt mensen nog onzeker ook.

Niet quoten a.u.b., ik haal het weer weg. :D
Hehe
pi_138780161
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:18 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ik ook niet. Sterker nog: ik haal echt goede cijfers. Maar ik wil echt niet meer zo stressen, want uiteindelijk onthoud ik de stof niet echt. Als je de hele periode goed bezig gaat, onthoud je het echt, weet je waar je het over hebt, haal je nog betere resultaten en heb je geen enkele stress.

Maar ik ben echt iemand die álles op het állerallerallerallerlaatste moment doet.
Je staat niet in de OP, wat studeer je en waar?
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:19:33 #16
349633 SiIk
Echt zijde
pi_138780169
Zo herkenbaar, dat voornemen om alles bij te houden.
Als ik de hoorcollege's bijhoudt is dat al een prestatie. Maar lezen en opdrachten enzo...
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_138780217
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Je bent gek, echt gek. :') Maar ja, het werkt, dat wel. :D
Vrij veel mensen op m'n studie doen het zo trouwens
pi_138780230
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:54 schreef SiIk het volgende:
Moet bij jullie ook de docent ongeveer 18 keer per college vragen of het aub stil kan zijn?
Ik vind het een beetje niveautje brugklas eigenlijk.
Ja. Ik merk wel grote verschillen tussen de faculteiten, in het algemeen verlopen de wiskundelessen rustiger dan de technieklessen. Ze moeten gewoon weer eens mensen de zaal uit flikkeren en in het bijzonder tijdens de eerste lessen. Dat de mensen die zich niet willen aanpassen dan maar wegblijven, prima zo.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138780254
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:14 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ik heb hier ook zo'n gaar type alto-meisje zitten. Gisteren praatten we over dat ze best lelijk is -O- en toen deed ik haar tandvlees na (als ze lacht zie je tandvlees) en toen gingen we met z'n 4 haar lach plus tandvlees nadoen. Liep ze serieus langs. Ik vind het nog steeds erg lullig voor haar en ik voel me echt een kutwijf. :') Gadver. Ik kan niet begrijpen dat ik soms zo gemeen kan zijn zonder dat ik het echt wil. Echt van die middelbare school-dingen en het maakt mensen nog onzeker ook.

Niet quoten a.u.b., ik haal het weer weg. :D
Sorry hoor, maar ik vind het eigenlijk gewoon ronduit kinderachtig en zielig om iemand zeker over zoiets achter de rug om belachelijk te maken en uit te lachen... Je bent godverdomme geen 12 meer.. -O-
pi_138780268
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:19 schreef SiIk het volgende:
Als ik de hoorcollege's bijhoudt is dat al een prestatie. Maar lezen en opdrachten enzo...
Toch zijn sommige hoorcolleges best heel erg interessant, dan kan ik wel luisteren. Maar ik ben ook vaak genoeg niks aan 't doen.
pi_138780274
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:19 schreef SiIk het volgende:
College's is juist het eerste waarin ik afhaak :') behalve bij goede professoren met een fijne manier van lesgeven
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:23:10 #22
349633 SiIk
Echt zijde
pi_138780331
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:21 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

College's is juist het eerste waarin ik afhaak :') behalve bij goede professoren met een fijne manier van lesgeven
Nouja, ik lees niks. Dus dan moet je wel. Liever een uurtje college staren dan 60 pagina's lezen :P
Ben op dit moment m'n college van vanochtend aant terugkijken :@
Opgenomen college's is wel echt de uitvinding van de eeuw _O_
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
pi_138780356
Ik vind het ook zo hinderlijk als ze zeggen 'geen laptop toegestaan voor aantekeningen' terwijl t dan zo'n college is waar je echt pokke veel moet schrijven.
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:25:13 #24
349633 SiIk
Echt zijde
pi_138780402
Ik heb echt heel het jaar nog geen aantekening gemaakt. Weet nooit wat ik nou op moet schrijven :@
Hoe doen jullie dat precies?
pi_138780419
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:05 schreef Rezania het volgende:
Geven ze bij jullie college met microfoon? Sinds de docenten bij ons daarmee gestopt zijn is het echt heerlijk stil. _O_
Bij ons is het nog erger: zonder mic en met lawaai.
Geef mij dan maar een mic.
#NoDAPL
pi_138780442
Degene die het volgende deel opent moet er wel even op letten dat er een 8 komt ipv een 7, maar dat komt vast wel goed met al die autistische bèta's hier :)
pi_138780449
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:25 schreef SiIk het volgende:
Ik heb echt heel het jaar nog geen aantekening gemaakt. Weet nooit wat ik nou op moet schrijven :@
Alles wat op het bord wordt gekalkt opschrijven.
pi_138780463
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:07 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Daar kan ik dan zelf ook weer antwoord op geven. Soms ga je naar een college en denk je dat t interessant wordt, maar tien minuten blijkt dat niet zo te zijn. Als je telefoon en laptop leeg zijn kan je niets anders doen dan kletsen tot t pauze is om dan weg te gaan :')
Je kan gewoon je mond houden en luisteren naar de docent. Stel je voor...
#NoDAPL
pi_138780478
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:23 schreef SiIk het volgende:

[..]

Nouja, ik lees niks. Dus dan moet je wel. Liever een uurtje college staren dan 60 pagina's lezen :P
Ben op dit moment m'n college van vanochtend aant terugkijken :@
Opgenomen college's is wel echt de uitvinding van de eeuw _O_
Lezen is de sleutel tot kennisverwerving
pi_138780481
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

^O^
pi_138780526
Hier bij wiskunde is huiswerk een groot deel van je eindcijfer.
Dus elke week / 2 weken / maand sommetjes inleveren en dat is dan 20 tot 50% (soms zelf 100%) van je cijfer, afhankelijk van het vak.

Dan blijf je wel bij met de stof. :P
pi_138780556
quote:
Hangt per vak af. Ik heb vakken met erg veel cultuur en dingen die op cultuur lijken. dan schrijf ik alles mee wat van belang is. Schrijf dan vaak ook sheets over. Maar dit soort colleges kijk ik vaak terug dus dan pauzer ik het en maak ik m'n aantekeningen zo dat ik alleen dat hoef te leren.

Bij technische vakken schrijf enkel tips/hints/toevoegingen van degene die college geeft op.
pi_138780573
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:28 schreef Anoonumos het volgende:
Hier bij wiskunde is huiswerk een groot deel van je eindcijfer.
Dus elke week / 2 weken / maand sommetjes inleveren en dat is dan 20 tot 50% (soms zelf 100%) van je cijfer, afhankelijk van het vak.

Dan blijf je wel bij met de stof. :P
Was bij ons ook bij een vak. Dat vak heb ik derhalve moeten laten lopen.
:')
pi_138780605
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:26 schreef Rezania het volgende:

[..]

Alles wat op het bord wordt gekalkt opschrijven.
Tijd dat ze eens een bord uitvinden wat net zo'n goed contrast heeft en net zo gebruiksvriendelijk is maar dan wel alles opslaat op een harde schijf. *O*
Ook tijd dat ze krijtborden eens goed schoonmaken zoals ze in Duitsland doen, enkel wat krijt wegvegen volstaat niet, je moet dagelijks een paar keer met een spons er over heen en vervolgens met een zeem alles wegvegen. De zichtbaarheid verbetert dan spectaculair. ;)
#NoDAPL
pi_138780646
quote:
Ik schrijf altijd op waarvan ik denk dat het belangrijk is en wat ik interessant vind, maar ik typ niet op m'n laptop. Ik schrijf alles op papier wat betreft aantekeningen Geen idee waarom, maar ik vind dat fijner.
pi_138780717
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tijd dat ze eens een bord uitvinden wat net zo'n goed contrast heeft en net zo gebruiksvriendelijk is maar dan wel alles opslaat op een harde schijf. *O*
Ook tijd dat ze krijtborden eens goed schoonmaken zoals ze in Duitsland doen, enkel wat krijt wegvegen volstaat niet, je moet dagelijks een paar keer met een spons er over heen en vervolgens met een zeem alles wegvegen. De zichtbaarheid verbetert dan spectaculair. ;)
Die mooie glasachtige groene borden waar gewon met krijt op geschreven kan worden. O+
pi_138780723
quote:

[..]

En toch zijn er goede en slechte sprekers.
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:35:00 #38
349633 SiIk
Echt zijde
pi_138780769
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:26 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Lezen is de sleutel tot kennisverwerving
Dit zou de reden kunnen zijn dat wiskundige vakken me beter afgaan dan iets als celbiologie.
pi_138780777
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:33 schreef Fierce. het volgende:

[..]

En mensen met en zonder fatsoen wat dat betreft..
pi_138780779
quote:

[..]

Nee, want op t moment dat ik besluit in de pauze weg te gaan is het over. Als iemand gewoon totaal geen college kan geven, kan ik niet luisteren :')
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:36:56 #41
349633 SiIk
Echt zijde
pi_138780841
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:35 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Nee, want op t moment dat ik besluit in de pauze weg te gaan is het over. Als iemand gewoon totaal geen college kan geven, kan ik niet luisteren :')
Best wel asociaal eigenlijk tegenover je medestudent die wel graag wil luisteren.
pi_138780849
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:33 schreef Fierce. het volgende:

[..]

En? :?
Guess what, als iemand een slechte spreker is en Miepje naast jou is aan het kletsen, dan volg jij die slechte spreker nog slechter. Juist bij slechte sprekers moet je stil zijn zodat die nog een beetje te volgen zijn. Als het een student echt niet bevalt dan moet hij gewoon wegblijven. Docenten zijn ook bepaald niet onschuldig, zij moeten weer studenten de zaal uit gaan sturen. Ik heb twee docenten letterlijk wanhopig zien worden tijdens een hoorcollege. Zet de toon tijdens de eerste hoorcolleges (direct iemand de zaal uitsturen als hij daar aanleiding toe geeft) en het is snel gedaan met die onzin.
#NoDAPL
pi_138780870
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:35 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

En mensen met en zonder fatsoen wat dat betreft..
Ga er gewoon niet staan als je geen goede spreker bent. Het is logisch dat veel studenten dan uiteindelijk geen zin hebben om te luisteren.
pi_138780877
quote:

[..]

Ik snap deze redenatie gewoon echt niet.. het heeft niet met geen college kunnen geven te maken maar echt met fatsoen. Je bent een volwassen student die daar vrijwillig zit.

Je hoeft er niet te zijn, maar als je er bent, houd dan ook gewoon je mond. Het is gewoon geen respect hebben voor de profs die er veel tijd en werk van maken jouw onderwijs te verzorgen en gewoon onbeleefd tegenover je medestudenten die wél actief mee willen doen met het college.
pi_138780924

Dat is nog eens relaxt college krijgen zo. :P
pi_138780929
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:37 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ga er gewoon niet staan als je geen goede spreker bent. Het is logisch dat veel studenten dan uiteindelijk geen zin hebben om te luisteren.
Ga er gewoon niet heen als je het fatsoen niet kunt opbrengen gewoon even 45 minuten stil te zijn.
pi_138780971
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Doen ze hier iedere pauze tijdens colleges als ik me niet vergis.
pi_138780975
quote:

[..]

Dan hoop ik dat snel een docent jou de zaal uit smijt en dat medestudenten kwaad reageren op jou. Het is inderdaad onwijs asociaal, het is respectloos t.o.v. de docent en t.o.v. je medestudenten. Hoe zou jij het vinden als jij voor een groep spreekt en miep en Truus zijn aan het spreken over hun make-up en over die jongen die ze gisteren eerder in de ochtend zagen?
#NoDAPL
pi_138780991
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:37 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ik snap deze redenatie gewoon echt niet.. het heeft niet met geen college kunnen geven te maken maar echt met fatsoen. Je bent een volwassen student die daar vrijwillig zit.

Je hoeft er niet te zijn, maar als je er bent, houd dan ook gewoon je mond. Het is gewoon geen respect hebben voor de profs die er veel tijd en werk van maken jouw onderwijs te verzorgen en gewoon onbeleefd tegenover je medestudenten die wél actief mee willen doen met het college.
Maar je betaalt er wel voor. Ik snap überhaupt niet dat je als slechte spreker hoorcolleges gaat geven.
pi_138781018
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:37 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Dit.
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:42:34 #51
349633 SiIk
Echt zijde
pi_138781054
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:40 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Maar je betaalt er wel voor. Ik snap überhaupt niet dat je als slechte spreker hoorcolleges gaat geven.
Dan geef je dat aan tijdens de evaluatie van het vak. Of ga je er bij iemand over klagen. Of ga je dat in de pauze tegen betreffende docent zeggen. Maar ik zie nogsteeds geen enkele reden om er doorheen te gaan zitten blaten.
pi_138781056
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:39 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ga er gewoon niet heen als je het fatsoen niet kunt opbrengen gewoon even 45 minuten stil te zijn.
Ga er niet staan als je niet goed genoeg bent om studenten te interesseren omdat je een slechte spreker bent. Slechte spreker, hoorcollege, een zaal vol studenten. Heeft geen zin om er dan te staan, jammer, maar zo is het.
pi_138781079
quote:

[..]

Whatever, het helpt niemand als jij er dan voor gaat zorgen dat hij nog slechter te volgen is. Ga dan gewoon niet naar het hoorcollege toe en zing het die 40 minuutjes tot aan de volgende pauze uit. Zoveel moeite kost dat niet. Ik zeg het nog maar een keer, het is gewoon een kwestie van discipline. Als docenten de eerste paar lessen de toon zetten met een zerotolerantie dan heb je de rest van de lessen geen gezeik.
#NoDAPL
pi_138781080
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:42 schreef SiIk het volgende:

[..]

Dan geef je dat aan tijdens de evaluatie van het vak. Of ga je er bij iemand over klagen. Of ga je dat in de pauze tegen betreffende docent zeggen. Maar ik zie nogsteeds geen enkele reden om er doorheen te gaan zitten blaten.
Dit. Desnoods ga je naar de OC of FSR of zo, praten doe je maar in de kroeg of zo.
pi_138781083
quote:

[..]

Professoren worden gekozen vanwege hun talent in onderzoek en zijn prof geworden vanwege hun liefde voor wetenschap en onderzoek, niet omdat ze graag lesgeven, maar guess what? Alle profs en PhDs hebben een onderwijsVERPLICHTING en geen keuze, zeker bij natuurwetenschappen.

Dus nee, de 'slechte docenten' staan daar niet voor hun lol, maar omdat ze moeten en doen heel erg hard hun best om zo goed mogelijk les te geven, als er dan een paar van zulke kutstudenten in je zaal zitten is ook wel heel erg snel gedaan met je zelfvertrouwen als docent.

Je betaalt overigens niet voor je colleges, maar alleen voor het recht om tentamens te mogen maken en uiteindelijk je bul te ontvangen, wat dat betreft zijn de colleges een services die de instelling je biedt om de tentamens ook te halen.
pi_138781101
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat snel een docent jou de zaal uit smijt en dat medestudenten kwaad reageren op jou. Het is inderdaad onwijs asociaal, het is respectloos t.o.v. de docent en t.o.v. je medestudenten. Hoe zou jij het vinden als jij voor een groep spreekt en miep en Truus zijn aan het spreken over hun make-up en over die jongen die ze gisteren eerder in de ochtend zagen?
Eens een verhaal gehoord dat er bij civiele techniek hier jaren geleden een prof was die mensen die te laat binnenkwamen gewoon weer weg stuurde. Gevolg was dat de serieuze en geïnteresseerde studenten op tijd waren en de sjonnies thuisbleven.
pi_138781143
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:42 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ga er niet staan als je niet goed genoeg bent om studenten te interesseren omdat je een slechte spreker bent. Slechte spreker, hoorcollege, een zaal vol studenten. Heeft geen zin om er dan te staan, jammer, maar zo is het.
En ondertussen dupeer jij je medestudenten met die smoes. Erg onvolwassen.
#NoDAPL
pi_138781154
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:42 schreef SiIk het volgende:

[..]

Oh, ik ga er ook niet doorheen praten. Ik fluister dan wel, maar ik vind het echt apart om te verwachten dat studenten blijven luisteren terwijl je een slechte spreker bent. Dat gaat gewoonweg niet werken.
pi_138781235
Het kan best als asociaal opgevat worden, maar:

Voordat iedereen denkt dat ik elk college 99% van de tijd aan 't praten ben, nee want eigenlijk is m'n telefoon denk ik 10 colleges tot nu toe leeg geweest sinds september waardoor ik me prima daarmee kan vermaken ipv met mn buurvrouw. Maar als ik echt oplet dan heb ik echt niet door dat er iemand naast me aan t praten is trouwens.

En daarnaast, dit is bij colleges op io, ga gewoon vooraan zitten als je op wilt letten. De zalen bij ons zijn gewoon voor 2/3e leeg. Vooraan let je op, en daar praat niemand. Problem solved.
pi_138781238
Hebben jullie uberhaupt wel eens met zulke 'slechte docenten' onderling gesproken?

Zou je verbazen hoe dankbaar die docenten zijn als er een student naar ze toe komt die heel praktisch aangeeft wat er beter zou kunnen aan de slides en de manier van uitleggen, waar het mis ging in de redenatie etc... 9/10 van zulke docenten zie je dan ook echt beter les geven tijdens een vak omdat ze er actief mee aan de slag gaan.

Goed onderwijs moet van twee kanten komen.
pi_138781245
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:43 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Eens een verhaal gehoord dat er bij civiele techniek hier jaren geleden een prof was die mensen die te laat binnenkwamen gewoon weer weg stuurde. Gevolg was dat de serieuze en geïnteresseerde studenten op tijd waren en de sjonnies thuisbleven.
Fantastisch! _O_
Ik zou het mooi vinden als elke docent dat doet. Daar begint het dus wel al, als je studenten de eerste les binnen laat komen wanneer ze te laat zijn dan zet je als docent de verkeerde toon. Laat hen niet meer naar binnen, spreek de eerste student maakt die lawaai maakt er op aan ("deel eens met de groep waar je over aan het spreken bent, het zal vast wel met de stof te maken hebben...") en stuur de tweede student die lawaai maakt er uit en je hebt de juiste toon gezet. Het is niet zo moeilijk maar we zijn teveel mietjes geworden, wij laten wonden rotten in plaats van direct in te grijpen en hierdoor veel ellende te krijgen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
#NoDAPL
pi_138781267
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Whatever, het helpt niemand als jij er dan voor gaat zorgen dat hij nog slechter te volgen is. Ga dan gewoon niet naar het hoorcollege toe en zing het die 40 minuutjes tot aan de volgende pauze uit. Zoveel moeite kost dat niet. Ik zeg het nog maar een keer, het is gewoon een kwestie van discipline. Als docenten de eerste paar lessen de toon zetten met een zerotolerantie dan heb je de rest van de lessen geen gezeik.
Nee hoor, ik ga gewoon niet (meer) naar baggercolleges. Tijdverspilling. Ik blijf erbij: slechte spreker = slecht college = geouwehoer/gepraat.
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:47:59 #63
349633 SiIk
Echt zijde
pi_138781282
Wij hebben op dit moment zelfs een vak met zoveel mensen dat het niet in onze collegezaal past, en daarom in de naastgelegen zaal live-opnamen van de zaal ernaast. Er wordt dan ook gevraagd of je, als je zonodig je weekend moet bespreken enzo, daar te gaan zitten. Kan je college volgen en kletsen tegelijk. En nog gaan al die mensen gewoon aso tussen de mensen inzitten die wel geinteresseerd zijn :')
pi_138781287
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
Hebben jullie uberhaupt wel eens met zulke 'slechte docenten' onderling gesproken?
Zou je verbazen hoe dankbaar die docenten zijn als er een student naar ze toe komt die heel praktisch aangeeft wat er beter zou kunnen aan de slides en de manier van uitleggen, waar het mis ging in de redenatie etc... 9/10 van zulke docenten zie je dan ook echt beter les geven tijdens een vak omdat ze er actief mee aan de slag gaan.

^O^
#NoDAPL
pi_138781293
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:46 schreef Mitsu het volgende:

En daarnaast, dit is bij colleges op io, ga gewoon vooraan zitten als je op wilt letten. De zalen bij ons zijn gewoon voor 2/3e leeg. Vooraan let je op, en daar praat niemand. Problem solved.
:')!

Noem eens 1 andere reden om naar college te gaan naast opletten dan?
pi_138781306
quote:

Helemaal mee eens.
pi_138781344
quote:

Ja, ik wel, niet dat het veel hielp. Maar ja, we konden geen vervanger vinden, dus volgend jaar nog meer begeleiding voor hem. :')
Maar goed, ik zit dan ook in de OC, dan is het wat makkelijker imo.
pi_138781360
quote:

[..]

Misschien omdat dat subjectief is?

Je kan toch wel 45 minuutjes luisteren?
pi_138781391
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:47 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ga gewoon niet (meer) naar baggercolleges. Tijdverspilling. Ik blijf erbij: slechte spreker = slecht college = geouwehoer/gepraat.
Exactly.

Dan heb ik het vooral over colleges die gaan over waarom een pan nou verchroomd wordt of zoiets wat onzin is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:48 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

:')!

Noem eens 1 andere reden om naar college te gaan naast opletten dan?
Ik ga er enkel heen als ik denk hier steek ik wat van op. Maar soms vergis je je daar wel 's in en dan vind ik het storender om halverwege college op te staan, dan om even niet op te letten.
pi_138781413
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:47 schreef Fierce. het volgende:
Ik blijf erbij: slechte spreker = slecht college = geouwehoer/gepraat.
Waarmee de student in kwestie dus zijn medestudenten dupeert. Als je het college slecht vindt geef de docent dan wat tips en als je het echt rampzalig slecht vind ga dan gewoon niet. Het kan zo simpel zijn.
Het heeft bovendien lang niet altijd met de spreker te maken, te moeilijke stof is ook al snel een aanleiding voor slecht gemanierde studetnen om er doorheen te kletsen. Guess what, er zijn studenten die het wel kunnen volgen zolang je je bek houdt. ;)
Gewoon de eerste lessen de toon zetten: studenten die te laat komen weigeren en studenten die lawaai maken er uit sturen. Heb je heerlijk rustige lessen met enkel gemotiveerde studenten.

Oh, wat betreft die smartphone en laptop (Mishu gebruitke een lege batterij als smoes om te kletsen, want ze had niets anders te doen daardoor): ook die niet toestaan tijdens de les. Ze worden toch niet voor nuttige zaken gebruikt. Een student die een schrijfhandicap heeft mag notities maken met een laptop voor niet-bètavakken als hij zijn werk achteraf laat zien of iets dergelijks. We hoeven niet terug naar de jaren 50 stijl maar we zijn duidelijk gigantisch doorgeschoten met het alles moet kunnen.
#NoDAPL
pi_138781436
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:47 schreef SiIk het volgende:
Wij hebben op dit moment zelfs een vak met zoveel mensen dat het niet in onze collegezaal past, en daarom in de naastgelegen zaal live-opnamen van de zaal ernaast.
Gebeurt hier ook wel eens, vooral in de eerste weken van een vak. Probleem is alleen dat de zaal waar de docent is dan zó vol zit dat het benauwd is en gewoon een kutatmosfeer :') dat je warm hebt, te weinig zuurstof, geen concentratie en ook nog eens opgevouwen tussen medestudenten.
pi_138781464
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:50 schreef Mitsu het volgende:

[..]

[..]

Ik ga er enkel heen als ik denk hier steek ik wat van op. Maar soms vergis je je daar wel 's in en dan vind ik het storender om halverwege college op te staan, dan om even niet op te letten.
Dit kan ik absoluut begrijpen, is alsnog geen reden om dan maar de les te verstoren. Dan ga je mag de rest van de les dagdromen over die lekker kerel die je gisteren ontmoet hebt of whatever als je niet wil opletten.. maar houd het dan bij jezelf.
pi_138781475
Als je trouwens gewoon alles snapt, hoef je ook niet naar zijn college
pi_138781489
quote:

[..]

Exactly.

Dan heb ik het vooral over colleges die gaan over waarom een pan nou verchroomd wordt of zoiets wat onzin is
Definieer onzin :+
pi_138781507
quote:
Exactly.

Dan heb ik het vooral over colleges die gaan over waarom een pan nou verchroomd wordt of zoiets wat onzin is.

Hahaha.

Ik heb ook wel eens geshopt tijdens college met studiegenoten, toen ik nog wel braaf heen ging. Maar ja, ik begrijp ook wel dat het storend is. Maar ja: ik vind echt dat je dan geen slechte sprekers moet laten spreken. 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')