abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138781556
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:50 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Exactly.

Dan heb ik het vooral over colleges die gaan over waarom een pan nou verchroomd wordt of zoiets wat onzin is.
Ach ja, jij vindt calculus en natuurkunde ook onzin terwijl het de kern is van bèta.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138781557
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:52 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Dit kan ik absoluut begrijpen, is alsnog geen reden om dan maar de les te verstoren. Dan ga je mag de rest van de les dagdromen over die lekker kerel die je gisteren ontmoet hebt of whatever als je niet wil opletten.. maar houd het dan bij jezelf.
True, ik snap best dat 't storend zou kunnen zijn.

Maar even, zonder dat ik sarcastisch ben, hoeveel stoort het als iemand naast je fluisterend praat met z'n buurman? Zelf heb ik er echt geen last van dus ik heb/had t eigenlijk ook nooit door :')
pi_138781574
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:53 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Hahaha.

Ik heb ook wel eens geshopt tijdens college met studiegenoten, toen ik nog wel braaf heen ging. Maar ja, ik begrijp ook wel dat het storend is. Maar ja: ik vind echt dat je dan geen slechte sprekers moet laten spreken. 8-)
_O-
pi_138781591
quote:

[..]

Hahaha.

Ik heb ook wel eens geshopt tijdens college met studiegenoten, toen ik nog wel braaf heen ging. Maar ja, ik begrijp ook wel dat het storend is. Maar ja: ik vind echt dat je dan geen slechte sprekers moet laten spreken. 8-)
En ik zeg nogmaals: de meeste profs hebben de verplichting je les te geven en horen jouw praatjes en roddels over kleding en mannen niet aan voor hun lol omdat ze lesgeven zo geweldig vinden.
pi_138781625
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:54 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Maar even, zonder dat ik sarcastisch ben, hoeveel stoort het als iemand naast je fluisterend praat met z'n buurman? Zelf heb ik er echt geen last van dus ik heb/had t eigenlijk ook nooit door :')
Zonder dat ik sarcastisch ben: Véél. Zeker bij ingewikkelde materie.
pi_138781639
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:51 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Gebeurt hier ook wel eens, vooral in de eerste weken van een vak. Probleem is alleen dat de zaal waar de docent is dan zó vol zit dat het benauwd is en gewoon een kutatmosfeer :') dat je warm hebt, te weinig zuurstof, geen concentratie en ook nog eens opgevouwen tussen medestudenten.
Yep, dat is een herkenbaar probleem. Reden te meer om direct wat studenten te weigeren en studenten weg te sturen.
1. het scheelt direct wat studenten
2. de weken daarop heb je nog minder studenten aangezien de mensen die het college als een sociaal gebeuren zien wegblijven

Ik zeg doen!
#NoDAPL
pi_138781655
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:52 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Definieer onzin :+
Ik heb nog niet zo lang 2 uur college gehad over de rol van een vrouw en een man in de keuken, hoe dat zich laat zien in producten. Verchroomde pannen omdat ze clean en schoon lijken, een bbq die mannen aantrekt omdat het uit de VS komt en het daar geassocieerd wordt met de prairie. Nou lichtelijk onzin, en dan kan ik niet wachten tot 't pauze is en ik weg kan hoor.

En dat soort colleges vind ik nou onzin.
pi_138781707
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:56 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Ik heb nog niet zo lang 2 uur college gehad over de rol van een vrouw en een man in de keuken, hoe dat zich laat zien in producten. Verchroomde pannen omdat ze clean en schoon lijken, een bbq die mannen aantrekt omdat het uit de VS komt en het daar geassocieerd wordt met de prairie. Nou lichtelijk onzin, en dan kan ik niet wachten tot 't pauze is en ik weg kan hoor.

Met alle respect Mitsu... Maar misschien had je dan gewoon een harde beta moeten doen in plaats van Industrieel Ontwerp.
pi_138781709
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:55 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Zonder dat ik sarcastisch ben: Véél. Zeker bij ingewikkelde materie.
Ah oke. Nja ik zal er oprecht wel op gaan letten, al hebben jullie iig geen last van mij, gezien dit dus storend is.
pi_138781746
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarmee de student in kwestie dus zijn medestudenten dupeert. Als je het college slecht vindt geef de docent dan wat tips en als je het echt rampzalig slecht vind ga dan gewoon niet. Het kan zo simpel zijn.
Het heeft bovendien lang niet altijd met de spreker te maken, te moeilijke stof is ook al snel een aanleiding voor slecht gemanierde studetnen om er doorheen te kletsen. Guess what, er zijn studenten die het wel kunnen volgen zolang je je bek houdt. ;)
Gewoon de eerste lessen de toon zetten: studenten die te laat komen weigeren en studenten die lawaai maken er uit sturen. Heb je heerlijk rustige lessen met enkel gemotiveerde studenten.

Oh, wat betreft die smartphone en laptop (Mishu gebruitke een lege batterij als smoes om te kletsen, want ze had niets anders te doen daardoor): ook die niet toestaan tijdens de les. Ze worden toch niet voor nuttige zaken gebruikt. Een student die een schrijfhandicap heeft mag notities maken met een laptop voor niet-bètavakken als hij zijn werk achteraf laat zien of iets dergelijks. We hoeven niet terug naar de jaren 50 stijl maar we zijn duidelijk gigantisch doorgeschoten met het alles moet kunnen.
Ben het ermee eens dat je dan gewoon niet naar colleges moet gaan, maar dat weet je eerst natuurlijk helemaal niet als nieuw studentje. Ik ben het er ook wel mee eens dat je er best mensen uit kunt sturen als het heel hinderlijk is. Logisch zelfs.

Nee, dat vind ik dan weer onzin. Iedereen heeft een voorkeur voor iets, dat moet gewoon kunnen. Als je de 'ongemotiveerde' studenten eruit stuurt ben je al een heel eind.
pi_138781747
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:57 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Met alle respect Mitsu... Maar misschien had je dan gewoon een harde beta moeten doen in plaats van Industrieel Ontwerp.
Hoezo is industrieel ontwerp geen harde beta?
pi_138781748
quote:

[..]

Hahaha.

Je moet begrijpen dat je niet altijd een keuze hebt. Wat wil je dan? Mensen van de toneelschool halen en hen het college laten geven? :?
Ja, de universiteit kan beter haar best doen om goede mensen voor de klas te krijgen door niet automatisch de hoogleraar te laten doceren (maar de meest getalenteerde spreker van het team van gepromoveerden) en door die persoon regelmatig terugkoppeling te geven (didactische mensen af en toe de les laten bijwonen, bij voorkeur didactsiche mensen die wat verstand van de materie hebben).
Ze moeten echter wel roeien met de riemen die ze hebben. Het team bestaat uit onderzoekers en je zal het moeten doen met het spreektalent wat ze hebben.
#NoDAPL
pi_138781758
quote:

[..]

Akkoord, ik zou het zelf ook niet aan kunnen horen :') maar dat is wel onderdeel van producten ontwerpen.
pi_138781812
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Is bij lange niet zo technisch als andere bètastudies.
pi_138781813
quote:

[..]

Het heeft minder technische vakken dan diehard engineering studies.
pi_138781824
quote:

[..]

Om dezelfde redenen waarom studies als TBK enzo hier als cursus worden uitgemaakt... een hoog knippen, plakken, kleuren gehalte waarin zulke onzincolleges wél blijkbaar relevant zijn.

Disclaimer: ik doe zelf ook TBK naast een harde(re) Beta, dus ik kan het verschil redelijk goed inschatten.
pi_138781864
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:00 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Om dezelfde redenen waarom studies als TBK enzo hier als cursus worden uitgemaakt... een hoog knippen, plakken, kleuren gehalte waarin zulke onzincolleges wél blijkbaar relevant zijn.
Oh zo...
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:01:26 #93
349633 SiIk
Echt zijde
pi_138781885
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:54 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Als het alleen degene naast me was, zou het niet zo'n ramp zijn. Als het dan echter voor en achter je ook nog gebeurt, wordt het al snel wel vervelend. En behalve dat ik er zelf last van heb, merk je bij ons ook duidelijk dat de profs er echt last van hebben. We hebben een aantal collegezalen die zo zijn gebouwd dat het geluid allemaal lekker naar beneden naar de docent gaat (handig dat je niet hoeft te schreeuwen om van bovenin een vraag te stellen!) maar die profs horen dus 50 gesprekken tegelijk binnenkomen. Op dit moment krijg ik veel les van een vrouw die daardoor dus constant de hele draad van haar verhaal kwijtraakt omdat ze daar dus echt niet tegenkan, waardoor ze gaan stamelen, dingen blijft herhalen etc. etc. En daardoor wordt het dan ook meteen nog oninteressanter om te luisteren. Beetje vicieuze cirkel dus.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:57 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Ah oke. Nja ik zal er oprecht wel op gaan letten, al hebben jullie iig geen last van mij, gezien dit dus storend is.
Tof dat je t zo oppakt :)
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_138781911
quote:

[..]

Ik geef je gelijk dat je dan een beetje gaat fluisteren, ja. :') Grappig dat mensen zich daar al aan storen trouwens, als je je gewoon focust op wat de spreker zegt, maakt het niet uit dat er een paar mensen fluisteren. Maar gelukkig zijn het vaak de types die het toch niet durven te benoemen, dus dat scheelt. Doe je gewoon alsof je niet doorhebt dat het voor sommige personen storend is. :+
pi_138781968
quote:

[..]

Ik ook, alleen zal ik daarom niet dit soort colleges bijwonen tenzij ik gedwongen word, als ik gedwongen word ga ik ondertussen wel een goede roman lezen, een vreemde taal leren of wat dan ook, niet anderen afleiden en met mijn telefoontje en laptop spelen.
En inderdaad, dit is precies waar jij voor hebt gekozen. Jij hebt voor een opleiding gekozen die niet een al te hoog bètagehalte heeft en waarin het ontwerpen centraal staat. Dus moet je weten waar de klant behoefte aan heeft, dus wordt er gekletst over dat bepaalde pannen gebruiksvriendelijker zijn dan andere. Als dit je niet aanspreekt waarom kies je dan niet voor een opleiding die je wel interessant vindt? Misschien iets met rechten, economie, psychologie, geschiedenis, ...?
#NoDAPL
pi_138782037
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja, de universiteit kan beter haar best doen om goede mensen voor de klas te krijgen door niet automatisch de hoogleraar te laten doceren
Juist. Maaaaar ja, blijft een discussie waar we niet uitkomen. *O*
pi_138782096
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als dit je niet aanspreekt waarom kies je dan niet voor een opleiding die je wel interessant vindt? Misschien iets met rechten, economie, psychologie, geschiedenis, ...?
Alsof we allemaal niet iets hebben binnen onze studie waarin we niet ECHT geïnteresseerd in zijn. Hoort erbij, vind ik. Niet alles is machtig interessant.
pi_138782137
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:05 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Alsof we allemaal niet iets hebben binnen onze studie waarin we niet ECHT geïnteresseerd in zijn. Hoort erbij, vind ik. Niet alles is machtig interessant.
Ik herken het wel hoor.. ik heb ook net (hopelijk) een vak afgerond over productontwerp maar dat binnen chemische industrie en alles wat eromheen zit...

MAAAAAAN, dat was saaaaaaaai.
pi_138782207
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:00 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Dat soort colleges zijn hier ook niet relevant, het was een gastcollege van iemand die les geeft in leiden bij kunstgeschiedenis.

quote:

[..]

Ik ook, alleen zal ik daarom niet dit soort colleges bijwonen tenzij ik gedwongen word, als ik gedwongen word ga ik ondertussen wel een goede roman lezen, een vreemde taal leren of wat dan ook, niet anderen afleiden en met mijn telefoontje en laptop spelen.
En inderdaad, dit is precies waar jij voor hebt gekozen. Jij hebt voor een opleiding gekozen die niet een al te hoog bètagehalte heeft en waarin het ontwerpen centraal staat. Dus moet je weten waar de klant behoefte aan heeft, dus wordt er gekletst over dat bepaalde pannen gebruiksvriendelijker zijn dan andere. Als dit je niet aanspreekt waarom kies je dan niet voor een opleiding die je wel interessant vindt? Misschien iets met rechten, economie, psychologie, geschiedenis, ...?
Ik vind het zeer zeker interessant, als t even 5 minuten genoemd wordt. Ik vind de colleges op IO alleen over het algemeen niet zo heel goed omdat relevante stof voor tentamens vaak niet behandeld wordt doordat er uberhaupt weinig college gegeven wordt,
pi_138782235
quote:

[..]

Wat is precies het verschil tussen jezelf vermaken door een roman te lezen en jezelf vermaken op je smartphone of laptop?
Ben het ook niet per se eens met het weren van alle smartphones en laptops in collegezalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')