abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138782294
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:08 schreef Mitsu het volgende:

[..]

[..]

Ik vind het zeer zeker interessant, als t even 5 minuten genoemd wordt. Ik vind de colleges op IO alleen over het algemeen niet zo heel goed omdat relevante stof voor tentamens vaak niet behandeld wordt doordat er uberhaupt weinig college gegeven wordt,
Tip! Bedenk even een praktisch hoe het vak verbeterd zou kunnen worden en stuur dit naar je OC toe. Seriously. Dit is namelijk hoe je de kwaliteit van je onderwijs verbetert.
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:10:32 #102
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138782297
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:58 schreef Fierce. het volgende:
Nee, dat vind ik dan weer onzin. Iedereen heeft een voorkeur voor iets, dat moet gewoon kunnen.
Integendeel! Een smartphone kan je niet op een lesgerelateerde manier gebruiken, een laptop hoogst uitzonderlijk. Het leidt dus alleen maar tot veel afleiding. Dat student X zichzelf hiermee afleidt is niet erg, dat student X hiermee ook anderen afleidt, bijv. door zijn mattie te vragen te kijken naar zijn schermpje en omdat zo'n schermpje nogal je buren hun aandacht trekt, is wel een probleem.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Als je de 'ongemotiveerde' studenten eruit stuurt ben je al een heel eind.
Inderdaad en daarvoor helpt het prima om het gebruik van laptops en telefoontjes (ook laag achter de banken) niet toe te staan. Voer een zerotolerantiebeleid en je zal snel enkel de gemotiveerde studenten overhouden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:11:18 #103
349633 SiIk
Echt zijde
pi_138782321
Laptops en telefoons vind ik ook geen probleem, zolang er geen herrie uit komt.
Heb liever dat iemand naast me een spelletje gaat spelen daarop, dan gaat lopen kletsen met de buurman. Zolang ik er geen last van heb mag je van mij part sowieso doen en laten wat je wil in de collegezaal :+
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_138782349
Zitten er op beta studies nu echt nog zoveel ongemotiveerde studenten dan?
pi_138782413
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:11 schreef theunderdog het volgende:
Zitten er op beta studies nu echt nog zoveel ongemotiveerde studenten dan?
Ja. Nu is IO geen diehard beta studie. Wel een diehard project studie, en hoeveel meelifters je dan hebt wil je gewoon niet weten. En de faculteit maar spreken dat ze meelifters altijd door hebben.
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:13:29 #106
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138782414
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:05 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Alsof we allemaal niet iets hebben binnen onze studie waarin we niet ECHT geïnteresseerd in zijn. Hoort erbij, vind ik. Niet alles is machtig interessant.
Iets? Ja. Iedereen? Nee. Ik? Ja. Bij Mitsu is het echter juist de hoofdzaak van haar opleidnig. Hoe ga je ontwerpen als je je niet verplaatst in de behoeftes van de klant. Daar ging het college duidelijk over.
#NoDAPL
pi_138782472
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:13 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Ja. Nu is IO geen diehard beta studie. Wel een diehard project studie, en hoeveel meelifters je dan hebt wil je gewoon niet weten. En de faculteit maar spreken dat ze meelifters altijd door hebben.
Hoe bedoel je "meelifters"?

Mensen die de studie doen omdat ze toch een diploma moeten halen ofzo?
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:17:25 #108
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138782588
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:08 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Wat is precies het verschil tussen jezelf vermaken door een roman te lezen en jezelf vermaken op je smartphone of laptop?
Lees vooral de spoiler even. Ik heb een beetje neurowetenschappen gehad en daarom in detail geleerd hoe het zicht werkt. Ik voeg nog een beetje uitleg hieraan toe, bij een boek ga je niet snel krijgen dat Piet schreeuw naar Jan dat hij even moet kijken naar dit grappige filmpje of die grappige foto. ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Integendeel! Een smartphone kan je niet op een lesgerelateerde manier gebruiken, een laptop hoogst uitzonderlijk. Het leidt dus alleen maar tot veel afleiding. Dat student X zichzelf hiermee afleidt is niet erg, dat student X hiermee ook anderen afleidt, bijv. door zijn mattie te vragen te kijken naar zijn schermpje en omdat zo'n schermpje nogal je buren hun aandacht trekt, is wel een probleem.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Inderdaad en daarvoor helpt het prima om het gebruik van laptops en telefoontjes (ook laag achter de banken) niet toe te staan. Voer een zerotolerantiebeleid en je zal snel enkel de gemotiveerde studenten overhouden.
quote:
Ben het ook niet per se eens met het weren van alle smartphones en laptops in collegezalen.
Waarom zou je het niet doen?
1. Het werkt gigantisch goed voor de rust in de zaal.
2. Je kan onmogelijk een smartphone op een lesgerelateerde manier gebruiken, een laptop slechts uitzonderlijk
3. Het is respectloos t.o.v. de spreker als je met je telefoontje aan het spelen bent terwijl hij probeert om jou wat uit te leggen. Hoe zou jij het vinden als jij voor die groep zou staan?
#NoDAPL
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:18:13 #109
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138782638
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mensen die weinig bijdragen maar die wel een voldoende halen voor het project.
#NoDAPL
pi_138782698
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Iets? Ja. Iedereen? Nee. Ik? Ja. Bij Mitsu is het echter juist de hoofdzaak van haar opleidnig. Hoe ga je ontwerpen als je je niet verplaatst in de behoeftes van de klant. Daar ging het college duidelijk over.
Een behoefte is voor elke klant anders dan een dergelijk college. Een behoefte van een klant stel je op aan de hand van een analyse, uit die analyse blijkt of je een verchroomde pan gaat ontwerpen of een pan zoals in de jaren 70 die oranje met bloemetjes was.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mensen die de studie doen omdat ze toch een diploma moeten halen ofzo?
O.a. Mensen die eigenlijk geen idee hebben met wat ze bezig zijn, en al het werk door de groep laten oplossen waardoor zij wel mooi een 8 hebben zonder iets uitgevoerd te hebben.
pi_138782704
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mensen die weinig bijdragen maar die wel een voldoende halen voor het project.
Baas toch? _O_
pi_138782736
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:19 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Een behoefte is voor elke klant anders dan een dergelijk college. Een behoefte van een klant stel je op aan de hand van een analyse, uit die analyse blijkt of je een verchroomde pan gaat ontwerpen of een pan zoals in de jaren 70 die oranje met bloemetjes was.

[..]

O.a. Mensen die eigenlijk geen idee hebben met wat ze bezig zijn, en al het werk door de groep laten oplossen waardoor zij wel mooi een 8 hebben zonder iets uitgevoerd te hebben.
Worden die mensen niet gewoon weggepest? of bestaan ze zelfs uit een meerderheid?
pi_138782784
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:19 schreef Mitsu het volgende:
Vind ik juist wel mooi, eigenlijk. :P
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:20:43 #114
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138782798
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:11 schreef SiIk het volgende:
Laptops en telefoons vind ik ook geen probleem, zolang er geen herrie uit komt.
Heb liever dat iemand naast me een spelletje gaat spelen daarop, dan gaat lopen kletsen met de buurman. Zolang ik er geen last van heb mag je van mij part sowieso doen en laten wat je wil in de collegezaal :+
Die smartphones leiden vaak tot kletsen omdat ze graag met hun mattie willen delen wat ze zien. Het is ook gewoon onbeschoft t.o.v. de docent.
#NoDAPL
pi_138782852
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Worden die mensen niet gewoon weggepest? of bestaan ze zelfs uit een meerderheid?
Nee, meestal probeer je het zelf op te lossen door ze duidelijk te zeggen wat er moet gebeuren. Maar meestal gebeurd dat dan niet en dan is t makkelijker diegene te laten voor wat 't is ipv er achteraan te gaan dat diegene t nog doet.
pi_138782877
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die smartphones leiden vaak tot kletsen omdat ze graag met hun mattie willen delen wat ze zien. Het is ook gewoon onbeschoft t.o.v. de docent.
Als je zelf een presentatie geeft, boeit het je dan dat er mensen zijn die niet naar je luisteren?
pi_138782892
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:21 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Nee, meestal probeer je het zelf op te lossen door ze duidelijk te zeggen wat er moet gebeuren. Maar meestal gebeurd dat dan niet en dan is t makkelijker diegene te laten voor wat 't is ipv er achteraan te gaan dat diegene t nog doet.
Ahja.. als het om een eenling gaat, dan wordt die eenling in een gezond groepje buitenspel gezet.
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:22:44 #118
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138782905
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:22 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Als je zelf een presentatie geeft, boeit het je dan dat er mensen zijn die niet naar je luisteren?
Ja, dan heb ik liever dat die mensen weggaan.
#NoDAPL
pi_138782939
Was deze week voor het eerst bij een wetenschappelijke conferentie.
Al die professoren zitten ook gewoon mails te tikken tijdens presentaties van anderen. :{
Had ik niet verwacht.
pi_138782942
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, dan heb ik liever dat die mensen weggaan.
Vandaar je mening over de colleges.
pi_138783036
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ahja.. als het om een eenling gaat, dan wordt die eenling in een gezond groepje buitenspel gezet.
Klopt, maar ik vind wel serieus dat vrouwen daar veel meer over zeiken dan mannen. Als ik met mannen samenwerk en niet heel veel doe of heel erg te laat kom, maakt het niet uit. Laatst met alleen maar meisjes had ik daar veel meer gezeur over.

Maar mensen die echt helemaal niets uitvoeren of steeds falen: storend.
pi_138783082
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:25 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Klopt, maar ik vind wel serieus dat vrouwen daar veel meer over zeiken dan mannen. Als ik met mannen samenwerk en niet heel veel doe of heel erg te laat kom, maakt het niet uit. Laatst met alleen maar meisjes had ik daar veel meer gezeur over.

Maar mensen die echt helemaal niets uitvoeren of steeds falen: storend.
Met mannen is het meer van: jij doet dit, jij doet dat en shit moet dan af zijn. Verder /care
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:29:02 #123
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138783181
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Baas toch? _O_
Misschien maar groepsgenoten vinden dat oneerlijk. ;)
Maar goed, ik vind het sowieso verstandig om niet dit soort projecten te doen als onderdeel van de opleiding. Het traditionele onderwijs is beter en nuttiger en voor technische opleidingen kan je op vrijwillige basis voor in de zomervakanties leuke projecten doen voor tijdens het jaar in de avonduren. Dan kan je ook direct met fatsoenlijke spullen en op een realistische manier werken. Nederland is nog niet zo ver op dit vlak. We hebben wat initiatiefjes maar het valt allemaal nog erg tegen. In Delft kan je een elektrische auto in elkaar knutselen die met zonnecellen rijdt, in Eindhoven nu ook. Dit zijn dan echter projecten die tot studievertraging leiden. Ik denk dat er behoefte is aan veel meer van dit soort projecten maar die minder tijd opslokken per week (zodat je geen studievertraging krijgt) en dat dit ook best wat in de zomervakantie mag plaatsvinden. Maar goed, hoe dan ook, liever realistische projecten met goed materiaal dan onrealistische projecten met weinig materiaal. Waarom niet eens samen een raket ontwerpen en in elkaar knutselen (die tussen een modelraketje en het echte werk in zit)? Een quadchopper maken? Studenten mee laten lopen op een onderzoeksafdelingen, niet als stage of voor een thesis maar gewoon om wat ervaring op te doen. Dat doen bij biomedische technologie in Eindhoven, het heeft soms leuke resultaten.
#NoDAPL
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:31:21 #124
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138783294
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:27 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Met mannen is het meer van: jij doet dit, jij doet dat en shit moet dan af zijn. Verder /care
Ja, mannen geven meer om het resultaat, vrouwem meer om het proces. :?
#NoDAPL
pi_138783361
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Misschien maar groepsgenoten vinden dat oneerlijk. ;)
Maar goed, ik vind het sowieso verstandig om niet dit soort projecten te doen als onderdeel van de opleiding. Het traditionele onderwijs is beter en nuttiger en voor technische opleidingen kan je op vrijwillige basis voor in de zomervakanties leuke projecten doen voor tijdens het jaar in de avonduren. Dan kan je ook direct met fatsoenlijke spullen en op een realistische manier werken. Nederland is nog niet zo ver op dit vlak. We hebben wat initiatiefjes maar het valt allemaal nog erg tegen. In Delft kan je een elektrische auto in elkaar knutselen die met zonnecellen rijdt, in Eindhoven nu ook. Dit zijn dan echter projecten die tot studievertraging leiden. Ik denk dat er behoefte is aan veel meer van dit soort projecten maar die minder tijd opslokken per week (zodat je geen studievertraging krijgt) en dat dit ook best wat in de zomervakantie mag plaatsvinden. Maar goed, hoe dan ook, liever realistische projecten met goed materiaal dan onrealistische projecten met weinig materiaal.
Zo'n nationaal netwerk voor chemici heeft een geniaal project lopen voor Master studenten. Moet je met een groep masterstudenten een oplossing voor een probleem in de samenleving verzinnen dat te linken is met scheikunde, groep mag multidisciplinair zijn met natuurkundigen, informatici etc etc zolang het kernonderwerp maar scheikunde gerelateerd is.

Als jouw groep wordt uitgekozen geeft de Uni je een lab ter beschikking over de zomer, betaald dat netwerk ieder groepslid een paar maanden studentassistentschap a 1900 per maand die zomer en als je de beste resultaten boekt en wint krijg je nog meer prijzen.

Geniale manier om studenten creatief te laten zijn en zelf met ideeen te komen om vervolgens zelf onderzoeksvoorstellen te moeten schrijven en samen met de groep onderzoek moet doen en moet presenteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')