abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138783395
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, mannen geven meer om het resultaat, vrouwem meer om het proces. :?
Tis toch ook meestal zo dat als t proces kut loopt, t hele project kut loopt?

Ik vind het altijd wel fijn als iedereen gewoon weet waar t project om draait en welke keuzes gemaakt worden dus zelf input heeft ipv dat diegene duidelijk te horen moet krijgen "jij doet zus en zo op deze en deze manier".
pi_138783417
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:27 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Met mannen is het meer van: jij doet dit, jij doet dat en shit moet dan af zijn. Verder /care
Inderdaad, doen verder veel minder moeilijk en zijn wat directer.
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:34:43 #128
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138783452
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:23 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Vandaar je mening over de colleges.
Nee, dat is ook omdat ik er zelf als medestudent last van heb. Ik kom om de docent te horen spreken en te zien wat de docent schrijft, niet om een hoop lawaai van tientallen medestudenten aan te horen en de hele tijd geflikker van hun speelgoed te zien. Een auditorium is ontworpen met de intentie dat het geluid wordt versterkt, elke persoon die daar aan het kletsen is verhoogt de ruis, als tientallen studenten dit doen dan heb je best veel lawaai. Die ruis bestaat uiteraard uit elk geluid wat niet van de docent zijn spreken komt. Er is een tijd en plaats voor alles. Spelen doe je niet in een auditorium, studeren doe je niet tijdens een voetbaltraining. Als je wil socializen blijf dan na de les hangen, als je in een auditorium zit dan moet je met het vak bezig zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:37:43 #129
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138783584
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:33 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Tis toch ook meestal zo dat als t proces kut loopt, t hele project kut loopt?
Of misschien wel juist andersom? ;)
Dat gaat meestal samen, ja.
Probleem nummer 1 is de samenwerking. Los hiervan zijn projecten in het algemeen weinig nuttig. Als je afzet wat je leert tegen de tijd en energie die je kost dan is de onvermijdelijk de conclusie dat het niet echt een goede investering is. Misschien dat dit voor creabea-opleidingen, waar ik IO ook toe reken, anders is maar voor de meer traditionele opleidingen durf ik deze algemene uitspraak te doen.
#NoDAPL
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:40:13 #130
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138783707
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:32 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Zo'n nationaal netwerk voor chemici heeft een geniaal project lopen voor Master studenten. Moet je met een groep masterstudenten een oplossing voor een probleem in de samenleving verzinnen dat te linken is met scheikunde, groep mag multidisciplinair zijn met natuurkundigen, informatici etc etc zolang het kernonderwerp maar scheikunde gerelateerd is.

Als jouw groep wordt uitgekozen geeft de Uni je een lab ter beschikking over de zomer, betaald dat netwerk ieder groepslid een paar maanden studentassistentschap a 1900 per maand die zomer en als je de beste resultaten boekt en wint krijg je nog meer prijzen.

Geniale manier om studenten creatief te laten zijn en zelf met ideeen te komen om vervolgens zelf onderzoeksvoorstellen te moeten schrijven en samen met de groep onderzoek moet doen en moet presenteren.
Dat is natuurlijk een goed initatief maar je kan dit voor meer studenten mogelijk maken door hen te plaatsen bij een bestaand project. Concreet voorbeeld: een project waarbij je uitzoekt hoe specifiek door tumorcellen iets wordt opgenomen waardoor de genexpressie verandert. Kicken! Er moet veel labwerk gebeuren, je kan dus rustig een student laten beginnen terwijl hij nog wat ingewerkt moet worden. Bij elektro of wtk is het wat lastiger aangezien die projecten complexer zijn.
Bij wat jij nu noemt moet je als student ook maar het geluk hebben dat je een groepje hebt wat jou ondersteunt, dat is niet evident.
#NoDAPL
pi_138783725
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:25 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Klopt, maar ik vind wel serieus dat vrouwen daar veel meer over zeiken dan mannen. Als ik met mannen samenwerk en niet heel veel doe of heel erg te laat kom, maakt het niet uit. Laatst met alleen maar meisjes had ik daar veel meer gezeur over.

Maar mensen die echt helemaal niets uitvoeren of steeds falen: storend.
Dan zijn de vrouwen waar jij mee omgaat assertiever dan de mannen waarmee jij omgaat.

Treurig gewoon, je gaat toch verdomme niet als een slaafje het werk van iemand anders doen..
pi_138783797
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, mannen geven meer om het resultaat, vrouwem meer om het proces. :?
Jij wil wel graag het werk van andere doen ?
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:43:25 #133
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138783856
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:23 schreef Anoonumos het volgende:
Was deze week voor het eerst bij een wetenschappelijke conferentie.
Al die professoren zitten ook gewoon mails te tikken tijdens presentaties van anderen. :{
Had ik niet verwacht.
Het is een probleem wat voortvloeit uit normsvervaging. Balkenende had gelijk.
#NoDAPL
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:44:22 #134
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138783895
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik wil überhaupt geen projecten doen. Veel te weinig rendement uit de tijd en energie die je investeert, veel te veel politiek en veel te veel afhankelijkheid van anderen.
#NoDAPL
pi_138783925
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik wil überhaupt geen projecten doen. Veel te weinig rendement uit de tijd en energie die je investeert, veel te veel politiek en veel te veel afhankelijkheid van anderen.
Tja.....
pi_138783939
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, maar als jij gewoon het werk doet wat we afgesproken hebben boeit het mij niet als je 15 minuten te laat bent op een bespreking.

Ik heb jou niet nodig namelijk om verder te gaan met de volgende taakverdeling en bespreking van hoe nu verder, had je maar op tijd moeten zijn.

Als je je werk simpelweg niet doet, ja dan is de shit aan en word je het groepje uitgekickt (wat me gaat lukken, want afspraken etc documenteer ik standaard).

Vrouwen die willen pas beginnen als iedereen er is en z'n zegje heeft gedaan en in die 15 minuten dat jij dan te laat bent gaan ze over je zeuren en nog maar eens éxtra kritisch jouw werk bekijken en moeilijk doen over elke komma.
pi_138783954
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan zijn de vrouwen waar jij mee omgaat assertiever dan de mannen waarmee jij omgaat.

Treurig gewoon, je gaat toch verdomme niet als een slaafje het werk van iemand anders doen..
Het zijn gewoon assertieve mannen. Ik denk dat mannen daadwerkelijk wat makkelijker zijn in dat soort dingen.
pi_138783984
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Weet je wat grappig is? Je beschrijft eigenlijk elke baan waar een beta in te recht gaat komen later. 'Veel politiek en afhankelijk zijn van anderen'. Je ontkomt er in het echte leven niet aan, dan maar beter er mee leren omgaan.
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:47:04 #139
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138784022
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Tja.....
Zie een eerdere reactie voor een type project waar ik wel graag aan meedoe en wat de verschillen zijn met die projectjes waar iedereen aan mee moet doen. Verder zal jij dat pas gaan begrijpen wanneer jij zelf studeert.
#NoDAPL
pi_138784041
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:45 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Het zijn gewoon assertieve mannen. Ik denk dat mannen daadwerkelijk wat makkelijker zijn in dat soort dingen.
Naja, ik ben een man, maar no way dat ik als een slaafje het werk van andere ga doen.

Ben je gek ofzo.. :P
pi_138784087
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zie een eerdere reactie voor een type project waar ik wel graag aan meedoe en wat de verschillen zijn met die projectjes waar iedereen aan mee moet doen. Verder zal jij dat pas gaan begrijpen wanneer jij zelf studeert.
Wat begrijp ik precies niet?
pi_138784104
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Naja, ik ben een man, maar no way dat ik als een slaafje het werk van andere ga doen.

Ben je gek ofzo.. :P
Nee, natuurlijk niet dat al het werk voor mij wordt gedaan. Maar ja echt: tot nu toe zijn mannen wel wat soepeler met alles ofzo.
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:48:35 #143
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138784108
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:46 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Weet je wat grappig is? Je beschrijft eigenlijk elke baan waar een beta in te recht gaat komen later. 'Veel politiek en afhankelijk zijn van anderen'. Je ontkomt er in het echte leven niet aan, dan maar beter er mee leren omgaan.
In het echie is het toch heel anders en is vluchten wel mogelijk, er bestaan safehavens.
#NoDAPL
pi_138784117
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:45 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Nee, maar als jij gewoon het werk doet wat we afgesproken hebben boeit het mij niet als je 15 minuten te laat bent op een bespreking.

Ik heb jou niet nodig namelijk om verder te gaan met de volgende taakverdeling en bespreking van hoe nu verder, had je maar op tijd moeten zijn.

Als je je werk simpelweg niet doet, ja dan is de shit aan en word je het groepje uitgekickt (wat me gaat lukken, want afspraken etc documenteer ik standaard).

Vrouwen die willen pas beginnen als iedereen er is en z'n zegje heeft gedaan en in die 15 minuten dat jij dan te laat bent gaan ze over je zeuren en nog maar eens éxtra kritisch jouw werk bekijken en moeilijk doen over elke komma.
Ahja.. maar dat bedoel ik ook he. In een gezond groepje mag iemand die niets doet wel mooi opdonderen.
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:50:26 #145
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138784195
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat begrijp ik precies niet?
Wat een verplicht project is en wat de verschillen zijn tussen dat en serieuze projecten waar studenten op vrijwillige basis aan deelnemen. Dat kon je trouwens opmaken uit het verwijswoord "dat" wat naar de vorige zin verwees. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
pi_138784224
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ahja.. maar dat bedoel ik ook he. In een gezond groepje mag iemand die niets doet wel mooi opdonderen.
Klopt maar in een typisch vrouwengroepje gebeurt dat dus niet en is er alleen maar hééééél veel gezeik.

Tenzij echte diehard bètachicks die in manier van werken eigenlijk gewoon mannen zijn maar dan met borsten en lang haar.
pi_138784225
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat een verplicht project is en wat de verschillen zijn tussen dat en serieuze projecten waar studenten op vrijwillige basis aan deelnemen. Dat kon je trouwen opmaken uit het verwijswoord "dat". ;)
Oh dat begrijp ik wel hoor. :P
pi_138784245
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat een verplicht project is en wat de verschillen zijn tussen dat en serieuze projecten waar studenten op vrijwillige basis aan deelnemen. Dat kon je trouwen opmaken uit het verwijswoord "dat". ;)
Als het goed is zouden de studenten 90% van hun projecten op de opleiding interessant moeten vinden dus goed en serieus meedoen, lijkt me.
pi_138784252
Heeft er hier iemand trouwens een Raspberry Pi? :D
pi_138784262
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:51 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Klopt maar in een typisch vrouwengroepje gebeurt dat dus niet en is er alleen maar hééééél veel gezeik.

Tenzij echte diehard bètachicks die in manier van werken eigenlijk gewoon mannen zijn maar dan met borsten en lang haar.
Beetje enge vrouwen zijn dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')