bedachtzaam | zaterdag 5 april 2014 @ 13:51 |
Meest recente updates: Chinese vessel searching MH370 picks up pulse signal in Indian Ocean Stormen en golven in het zoekgebied - animatie 25 maart - laatste nieuws -TheGuardian http://www.theguardian.co(...)tack-government-live 24 maart - 15:00: De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf. This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370′s flight path. Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth. This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean. We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation. Malaysia Airlines have already spoken to the families of the passengers and crew to inform them of this development. For them, the past few weeks have been heartbreaking; I know this news must be harder still. I urge the media to respect their privacy, and to allow them the space they need at this difficult time. Situatie in het kort: Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties. Persconferentie Avherald: • 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten. • Tien theorieen over vlucht MH370 • Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC • Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie • 28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN • Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - Flight Data Receiver die de vliegbewegingen registreert niet ====================================================================== Overzichtskaart: Radarbakens in Azië Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370: Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/ • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates • Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 • NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen: • Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS • Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken: Eerdere kapingen:
Mogelijke motieven/scenario's: 17 maart - 20:34 MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway. Woord van dank Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt. De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van: • Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren ============================================================= Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers: Falco - Tibet: Co_OL - Noord-Korea: El_Matador - Voorheen: Gobiwoestijn, China/Tibet - geslaagde kaping nu: Proberen Ile Amsterdam te bereiken maar gefaald door zware stormen en kerosinetekort: eight - Noordelijke Indische Oceaan: DeParo - Centraal Indische Oceaan: Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië: Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan: MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra: MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan: Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort Marrije: niels0: Parzival: Maleisische overheid: =================================================================== De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ) een Colombiaanse lekkernij. =================================================================== [ Bericht 0% gewijzigd door bedachtzaam op 05-04-2014 19:04:08 ] | |
Asskicker14 | zaterdag 5 april 2014 @ 13:54 |
Nog steeds niet opgelost? | |
Ryan3 | zaterdag 5 april 2014 @ 13:55 |
Ze pikken signalen op, bron BBC breaking news. [ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 05-04-2014 14:06:48 ] | |
bedachtzaam | zaterdag 5 april 2014 @ 14:03 |
http://www.straitstimes.c(...)ndian-ocean-20140405 | |
eight | zaterdag 5 april 2014 @ 14:07 |
Ziet er wel hoopvol uit. Als het geen technisch failure betreft dan moet het signaal haast wel van de MH370 afkomstig zijn. | |
JeMoeder | zaterdag 5 april 2014 @ 14:07 |
Zou wel raar zijn als er iets anders dan een black box een signaal van precies 37.5 kHz uitzend in de oceaan... | |
Nucky | zaterdag 5 april 2014 @ 14:12 |
Idd. Al is 37.5 Khz wel een ver dragende frequentie, echter niet onder water. Erg hoopvol dus dat er toch iets opgepikt wordt. | |
Merkie | zaterdag 5 april 2014 @ 14:15 |
Die gigantisch lange OP leest echt niemand. | |
JeMoeder | zaterdag 5 april 2014 @ 14:15 |
Klopt. Ik weet niet precies hoe het onder water werkt, maar hoge frequenties leggen bij lange na niet zoveel afstand af dan lage frequenties. Goede kans dat er iets gevonden wordt nu. | |
eight | zaterdag 5 april 2014 @ 14:18 |
Ik dacht dat een afstand van ongeveer 5 km de max is. Dat zou betekenen dat de Chinese boot dichtbij is. | |
JeMoeder | zaterdag 5 april 2014 @ 14:20 |
Hij sleept een kabel van 240 km met zich mee. Dat zou inhouden dat er ruwweg een gebied is van 2400 km2 waar het vliegtuig kan liggen. Hopelijk kunnen ze de richting goed bepalen, en ligt het niet te diep. Dat kan eaa ook nog bemoeilijken door reflecties. | |
TLC | zaterdag 5 april 2014 @ 14:22 |
Ik word moe van altijd dat 'mogelijk' in nieuwsitems, ze moeten eens met nieuws komen als er daadwerkelijk iets bevestigd is | |
kissaa | zaterdag 5 april 2014 @ 14:22 |
Ik wel. Fijn om bij te lezen | |
MaJo | zaterdag 5 april 2014 @ 14:24 |
ik ook ik heb de interesse hierdoor ook compleet verloren. Als het ding gevonden is hoor ik het wel, tot die tijd ga ik er geen energie meer aan verspillen | |
Drebbelman | zaterdag 5 april 2014 @ 14:24 |
Ze hebben het signaal maar 1,5 minuut opgepikt, dus dat lokaliseren zal nog wel tegenvallen. | |
Me_Wesley | zaterdag 5 april 2014 @ 14:28 |
En ze hebben nog maar een paar dagen.. | |
Felixa | zaterdag 5 april 2014 @ 14:29 |
Zou wel heel toevallig zijn als ze op de 29e dag iets zouden opvangen van de zwarte doos die 30 dagen signalen uitzendt. | |
Drebbelman | zaterdag 5 april 2014 @ 14:32 |
Hollywood scenario-schrijvers zitten waarschijnlijk hun vingers er al bij af te likken. In de Hollywood film versie zul je zien dat dit schip net de laatste seconden van het signaal wist op te pikken voordat de accu leeg was. Afgaande op de ervaringen tot nu toe zullen ze nu eerst drie weken nodig hebben om dit signaal te analyseren, waarna we leren dat er nog zes andere signalen zijn geweest, waaruit afgeleid kan worden dat het vliegtuig toch naar het noorden gevlogen is. | |
Loekie1 | zaterdag 5 april 2014 @ 14:38 |
(CNN) -- A Chinese patrol ship looking for signs of Malaysia Airlines Flight 370 in the southern Indian Ocean discovered Saturday a pulse signal with a frequency of 37.5 kHz, state news agency Xinhua reported. "That is the standard beacon frequency" for both so-called black boxes -- the cockpit voice recorder and the flight data recorder, said Anish Patel, president of pinger manufacturer Dukane Seacom. "They're identical." But experts cautioned that no confirmation had been made that the signal was linked to the missing plane. "We are unable to verify any such information at this point in time," the media office of the Joint Agency Coordination Centre said in an e-mail. "This could be a variety of things," said oceanographer Simon Boxall, who said the frequency is used by a variety of instruments. "We've had a lot of red herrings, hyperbole on this whole search," the lecturer in ocean and earth science at the University of Southampton told CNN. "I'd really like to see this data confirmed." He added, "It could be a false signal." But, if this proves to be what investigators have been searching for, "then the possibility of recovering the plane -- or at least the black boxes -- goes from being one in a million to almost certain." Xinhua said the detector deployed by the Haixun 01 patrol ship picked up the signal at around 25 degrees south latitude and 101 degrees east longitude. "It is yet to be established whether it is related to the missing jet," it said. http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1 Waar is dat precies op de kaart? | |
Drebbelman | zaterdag 5 april 2014 @ 14:40 |
Loekie1 | zaterdag 5 april 2014 @ 14:45 |
Diamantina Deep net niet gehaald. [ Bericht 38% gewijzigd door Loekie1 op 05-04-2014 14:50:06 ] | |
eight | zaterdag 5 april 2014 @ 14:50 |
Zo te zien niet. Diamantina Deep ligt volgens onderstaande kaart zuidelijker: | |
Festa94 | zaterdag 5 april 2014 @ 14:52 |
'Mogelijk' signaal | |
Loekie1 | zaterdag 5 april 2014 @ 14:56 |
Wat is iedereen voorzichtig, dit moet het wel zijn! | |
Drebbelman | zaterdag 5 april 2014 @ 14:56 |
Met de info die er nu is even snel een overzichtje gemaakt: Diamantina deep ligt echt nog stukken verder. Enig idee hoevaak dit al geroepen is de afgelopen weken, nadat er weer een 'mogelijke' aanwijzing was? | |
Breekfast | zaterdag 5 april 2014 @ 15:05 |
Morgen het nieuwsbericht: 'Opgevangen signaal blijkt technische storing meetapparatuur' | |
Felixa | zaterdag 5 april 2014 @ 15:07 |
Ook op CNN zijn ze zeer terughoudend en sceptisch. | |
Loekie1 | zaterdag 5 april 2014 @ 15:09 |
Iedereen houdt zijn adem in. | |
Merkie | zaterdag 5 april 2014 @ 15:11 |
Eh, ja hoor. Dom verhaal. | |
Patoshik | zaterdag 5 april 2014 @ 15:13 |
Ik niet hoor... | |
Loekie1 | zaterdag 5 april 2014 @ 15:16 |
Later is het: waar was jij toen je hoorde dat een signaal was opgepikt? | |
Patoshik | zaterdag 5 april 2014 @ 15:17 |
Drijf Draaf je nu niet een beetje door? Of overdrijf je niet een beetje? [ Bericht 4% gewijzigd door Patoshik op 05-04-2014 15:35:29 ] | |
Festa94 | zaterdag 5 april 2014 @ 15:25 |
* draaf | |
PicoMMP | zaterdag 5 april 2014 @ 15:26 |
Of "overdrijf je niet een beetje?" | |
Patoshik | zaterdag 5 april 2014 @ 15:36 |
| |
SpecialK | zaterdag 5 april 2014 @ 15:39 |
Ik stop je hier even. In een Hollywood scenario heeft de volledige bemanning + passagiers behalve Old Man Grumpy het overleefd na weken voor en tegenspoed waaruit ongeveer 3 nieuwe liefdesrelaties en 1 driehoeksverhouding zijn ontstaan. | |
Loekie1 | zaterdag 5 april 2014 @ 15:49 |
Als GB het had gevonden had iedereen gejuicht, maar met China is het even afwachten, die waren ook heel snel met satelietbeelden van brokstukken wat geen brokstukken bleken te zijn. Het gaat er dus om: zegt China zo maar wat - omdat ze de eersten willen zijn - of zeggen ze de waarheid. Blijkt het de frequentie van een sidderaal te zijn of is het echt de frequentie van een zwarte doos. | |
opgebaarde | zaterdag 5 april 2014 @ 16:29 |
Als dat gaat zoals die satellietbeelden. Dan wordt de vraag, waar was jij toen de tweede keer het signaal opgepikt werd | |
Coelho | zaterdag 5 april 2014 @ 16:39 |
Nou is het toch (gechargeerd) met dat trackertje van de VS naar de route van die China boot en dan heb je toch bevestiging? | |
kurk_droog | zaterdag 5 april 2014 @ 17:05 |
China kennende hebben ze gewoon een zwarte doos daar in het water gekankerd en vissen ze die nu weer op | |
El_Matador | zaterdag 5 april 2014 @ 17:06 |
Hmm, een stuk meer naar het noorden en dus die zuidelijke laatste pingboog klopte niet? Vaag verhaal weer. En wel een signaal, maar geen brokstukken? Nog geen zwemvestje of siliconentiet gevonden? Geologie/aardwetenschappen aan de uni van Southampton, die faculteit staat erg goed bekend binnen de geologische wereld trouwens. | |
Drebbelman | zaterdag 5 april 2014 @ 17:24 |
naar het noorden ten opzichte van wat? Volgens mij is deze locatie juist ten zuiden van de gebieden waar ze nu aan het zoeken waren. Er is overigens ook een melding geweest van witte objecten in het water rond deze locatie, die vanuit een vliegtuig gespot waren. | |
El_Matador | zaterdag 5 april 2014 @ 17:30 |
Dan begrijp ik je kaartje verkeerd? Dit is ver ten noordwesten van Perth, niet ten zuidwesten, waar men eerst zocht (zie kaartje OP). Ver ver er vandaan zelfs. | |
XcUZ_Me | zaterdag 5 april 2014 @ 17:31 |
Het is vast onomstotelijk mogelijk dat dit van de MH is . | |
Ama | zaterdag 5 april 2014 @ 18:23 |
Duurt lang | |
Marrije | zaterdag 5 april 2014 @ 18:27 |
zozo misschien kan een mod dat in de OP zetten? | |
spectrumanalyser | zaterdag 5 april 2014 @ 18:28 |
heerlijk ja, er bestaat een kans dat het onomstotelijk mogelijk is, dat het signaal afkomstig is van een van de zwarte dozen van de MH370. | |
Breekfast | zaterdag 5 april 2014 @ 18:31 |
Aaargh | |
gebrokenglas | zaterdag 5 april 2014 @ 18:32 |
Ja ze kunnen niet zeggen dat het echt brokstukken van dat vliegtuig zijn natuurlijk. Anders roept iedereen van het wrak is gevonden, en geeft dat een hoop gezeur als het nog steeds niet zo blijkt te zijn. | |
Marrije | zaterdag 5 april 2014 @ 18:35 |
ja of opgevangen signaal blijkt eigen zender | |
#ANONIEM | zaterdag 5 april 2014 @ 18:35 |
Wel apart. Las vorige week nog een BNW theorie, dat ze vlak voor het einde dat de blackbox zou stoppen met pingen het 'wrak' zouden vinden, etc etc. Das toch nu ongeveer? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2014 18:35:21 ] | |
gebrokenglas | zaterdag 5 april 2014 @ 18:37 |
Zo'n beetje. 8 maart + 30 dagen plus 3 dagen extra (ongeveer, volgens Honeywell) maakt komende week de laatste week van het actief zijn van de pingers van de black boxes. | |
bedachtzaam | zaterdag 5 april 2014 @ 18:47 |
Staat in de OP | |
bedachtzaam | zaterdag 5 april 2014 @ 18:51 |
De plaats ligt tegen de laatse pinglijn, in ieder geval erg close | |
El_Matador | zaterdag 5 april 2014 @ 18:51 |
Cool, had die andere pings nog niet gezien. Kan je die in de OP zetten? | |
bedachtzaam | zaterdag 5 april 2014 @ 18:59 |
Helaas, te groot | |
El_Matador | zaterdag 5 april 2014 @ 19:02 |
I know. Haal 1 ander plaatje of wat oud nieuws weg (als je de link laat staan blijft het te raadplegen). | |
bedachtzaam | zaterdag 5 april 2014 @ 19:06 |
Het is gelukt, heb de tekst die ik eerder in een quote geplaatst had weg gehaald en een link geplaatst, daarna was er ruimte genoeg | |
El_Matador | zaterdag 5 april 2014 @ 19:16 |
Top! Check die afstand dan van die eerdere "brokstukken"... | |
Marrije | zaterdag 5 april 2014 @ 19:27 |
dank! | |
niels0 | zaterdag 5 april 2014 @ 20:18 |
Eindelijk wat concreets, hopelijk. | |
Loekie1 | zaterdag 5 april 2014 @ 20:38 |
Many things in the ocean can have a frequency range similar to the pulse signal detected by the Haixun 01 patrol ship, according to oceanographers. Greg Stone, chief scientist at Conservation International, said sources for the pulse signal could be the Chinese vessel itself, (nee hè) marine life that can make sounds in or near that range, or equipment left by scientists to help them find gear left in the ocean. "There's a lot of possibilities for sonar sources ... out there," Stone said. Others questioned China's role in the new information, which came from its state-run news agency. "I am very skeptical, along with everyone else," said Peter Goelz, former managing director of the National Transportation Safety Board. "The Chinese have not been good team players in this. Many have thought that they have been manipulating the situation." http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_c2 | |
niels0 | zaterdag 5 april 2014 @ 21:22 |
Nou moe? Weten ze nog niet eens op welke frequentie ze moeten zoeken? En golfvorm of pulscodering? Stakkers. Dat moet allemaal bekend zijn hoor. Edit: Ok, ik heb een datasheet van zo'n baken gevonden. Even doorspitten. Nou goed, data van een oudje: Operating range: 35 - 40 kHz Pulse width: 10 - 20 milliseconds Pulse repetition rate: 1 - 4 per second Er is geen sprake van een identifier bij dit type, maar dat kan bij morderne types natuurlijk wel het geval zijn. Ik denk het niet eerlijk gezegd. Ik denk echter dat ze precies weten naar wat voor signaal ze op zoek zijn. [ Bericht 38% gewijzigd door niels0 op 05-04-2014 21:40:09 ] | |
Co_OL | zaterdag 5 april 2014 @ 22:05 |
nu op NGC " Miracle Landing on the Hudson " | |
gebrokenglas | zaterdag 5 april 2014 @ 22:11 |
Volgens nu.nl bevestigt Australie het mogelijke signaal van de MH370... | |
Waterdrinker | zaterdag 5 april 2014 @ 22:11 |
| |
Loekie1 | zaterdag 5 april 2014 @ 23:06 |
Er zijn volgens reddingsexpert William Waldock geen natuurlijke bronnen van dergelijke geluiden in de oceaan. Het zou wel een onderzeeër kunnen zijn. http://www.nu.nl/buitenla(...)k-signaal-mh370.html Een onderzeeër die ook op zoek is naar het vliegtuig... | |
Poolbal | zaterdag 5 april 2014 @ 23:37 |
Nou voor de veiligheidsexperts van de vliegtuigindustrie: 1) plaats iets in het vliegtuig dat de locatie blijft doorgeven en niet uitgezet kan worden 2) als alles door de piloot uitgezet wordt is er vast een noodsituatie, stuur nog even een SOS signaal naar de verkeerstoren 3) sla de data uit de zwarte doos niet alleen lokaal op, stuur het ook door. Kan je gelijk de hele vlucht meepakken. 4) geef de zwarte doos een uniek pingsignaal. | |
Xa1pt | zaterdag 5 april 2014 @ 23:40 |
Ik zou het even mailen, ze zijn hoogstwaarschijnlijk nog niet eerder op dit idee gekomen. | |
Poolbal | zaterdag 5 april 2014 @ 23:41 |
Wat is dit plaatje? "Pinglijnen"? Dus op de aangegeven plek ligt 'iets' dat deze pings verstuurd? | |
Poolbal | zaterdag 5 april 2014 @ 23:42 |
Er zijn vast technische issues en geldissues om dit uit te voeren. Toch vind ik vooral punt 2 vrij bizar. | |
Gorgrealis | zaterdag 5 april 2014 @ 23:52 |
vind ik idd wel goeie ja, een SOS verzenden als de transponders handmatig uitgezet worden , moet natuurlijk wel gebeuren tijdens het uitzetten , maar dat schijnt nog niet echt simpel te zijn. Ik ga Boeing , FAA , NTSB effe mailen | |
ThePlaneteer | zondag 6 april 2014 @ 00:18 |
Nee, mogelijke banen van het vliegtuig op basis van laatste pings. | |
bedachtzaam | zondag 6 april 2014 @ 00:57 |
Ergens op de witte lijn (pinglijn) bevond het vliegtuig zich toen de laatste ping verzonden werd Op dit plaatje zie je de locatie waar het Chinese schip het puls signaal opving, dat is dichtbij de witte lijn. | |
bedachtzaam | zondag 6 april 2014 @ 06:56 |
Australia announces one of its vessels picked up a possible underwater signal, adding to two detections by Chinese ship | |
Loekie1 | zondag 6 april 2014 @ 10:21 |
It would not be unusual for the sound to come and go, he said, because of factors such as thermal currents. Even if pinger locators could not detect the precise location, they might narrow it to an area of about 10 square kilometres, at which point teams would map the seafloor using robots and towed systems. http://www.theguardian.co(...)black-box-ping-claim Het ziet er hoopvol uit maar het kan nog wel even duren. Grappig commentaar: It has been ten day since my life turned upside down; this mystery has wrecked my mind... Has shattered my inner peace.. And have killed at least half my brain cells. If they don't find the darn plane soon I'm going to quit my job .. Auction my kids .. And Head over to hunt this piece of 5hit myself. In the process, I must say I have learned so much about Asian countries ... About coastal cities...avionics and human psychology. Too bad I had to learn this way but as lay down in bed and close my eyes.. I hope God have mercy on my remaining 10 cells. Amen. 'All right, Goodnight'! http://edition.cnn.com/20(...)ology/?iref=obinsite [ Bericht 41% gewijzigd door Loekie1 op 06-04-2014 11:34:16 ] | |
Marrije | zondag 6 april 2014 @ 11:56 |
Zoekschip pikt weer signaal op in Indische Oceaan Het Australische marineschip Ocean Shield heeft zondagmorgen een akoestisch signaal opgevangen dat mogelijk afkomstig is van de zwarte doos van de verdwenen Maleisische Boeing 777. Een Chinees schip ving zaterdag een soortgelijk signaal op, waarvan de frequentie overeen komt met dat wat de zwarte doos van het vermiste vliegtuig uitzendt. Ook de frequentie van het signaal dat is opgevangen door het Australische schip komt overeen met die frequentie. Het Australische schip en het Britse marineschip HMS Echo beschikken over technologie waarmee ze onder water signalen van zwarte dozen kunnen opvangen, aldus de BBC zondag. Het Britse en Australische schip arriveren naar verwachting maandagmorgen in het gebied waar de signalen door het Chinese schip zijn opgevangen. Ze gaan proberen te achterhalen of de signalen afkomstig zijn van het verdwenen vliegtuig van Malaysia Airlines. Golflengte Het Chinese schip Haixun 01 ving zaterdag een signaal op de frequentie 37,5 kilohertz op. Dat is dezelfde golflengte als waarop zwarte dozen signalen uitzenden. Enkele uren daarna ving het schip een tweede signaal op. Een Chinees vliegtuig fotografeerde brokstukken in het gebied waar de signalen zijn opgevangen. Het gaat om een aantal witte voorwerpen. nu.nl | |
Ferry_76 | zondag 6 april 2014 @ 12:03 |
En als nu uitgerekend dat onderdeel kortsluiting geeft? Zou dat misschien de reden zijn dat alles in een vliegtuig een circuit breaker heeft? | |
Loekie1 | zondag 6 april 2014 @ 12:08 |
Ben je net op? | |
Allesreiniger | zondag 6 april 2014 @ 13:04 |
Wat is nou het bereik van de black box onder water of gaat zo'n signaal een gedeelte met een stroming mee ofzo? Ik las dat de 2 schepen die t signaal oppikten een kleine 400km vanelkaar verwijderd waren. | |
Palomar | zondag 6 april 2014 @ 13:28 |
zal me niks verbazen als ze elkaars signaal aan het oppikken zijn ofzo | |
Marrije | zondag 6 april 2014 @ 14:19 |
uh nee hoezo? | |
bedachtzaam | zondag 6 april 2014 @ 15:15 |
Het zou toch op zijn minst een goed te onderscheiden signaal moeten zijn die de pinger uitzend, indien niet dan is dat nogal dom en hebben we er weinig aan. Ik ga ervan uit dat daar wel goed over nagedacht is en het signaal goed te onderscheiden van andere signalen die ze oppikken. | |
matthijst | zondag 6 april 2014 @ 15:36 |
The crew of the Chinese ship reportedly picked up the signals using a hand-held sonar device called a hydrophone dangled over the side of a small runabout - something experts said was technically possible but extremely unlikely. Footage aired on China's state-run CCTV showed crew members in the small boat with a device shaped like a large soup can attached to a pole. It was hooked up by cords to electronic equipment in a padded suitcase as they poked the device into the water. "If the Chinese have discovered this, they have found a new way of finding a needle in a haystack," said aviation expert Geoffrey Thomas, editor-in-chief of AirlineRatings.com. "Because this is amazing. And if it proves to be correct, it's an extraordinarily lucky break." | |
gebrokenglas | zondag 6 april 2014 @ 15:45 |
Dit snap ik niet. Het komt wat knullig over inderdaad maar waarom zou het niet werken? | |
matthijst | zondag 6 april 2014 @ 15:52 |
Het kan wel, alleen nogal stug Beetje alsof de nsa iemand wil afluisteren in een hotel en het jou met een glas tegen de muur van de juiste kamer toevallig lukt | |
Allesreiniger | zondag 6 april 2014 @ 17:13 |
Dat bedoelde ik inderdaad met het bereik van de zender/blackbox, het is op zo'n oppervlakte haast onmogelijk om deze te pingen of je moet extreem veel geluk hebben (maar dat mag ook wel eens na alle tegenslag). | |
Drebbelman | zondag 6 april 2014 @ 17:39 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door Drebbelman op 06-04-2014 17:39:45 ] | |
El_Matador | zondag 6 april 2014 @ 17:40 |
Gebruik dolfijnen, walvissen en andere zeezoogdieren met sonar en hoog frequentiebereik. | |
Palomar | zondag 6 april 2014 @ 18:20 |
lijkt mij ook, maar ik las al iets dat het misschien ook geluid van een onderzeeer kon zijn, dus vraag me dan af hoe betrouwbaar dit is... | |
El_Matador | zondag 6 april 2014 @ 18:43 |
37.500 Hz is geen "geluid"; het is ultrasoon. Mensen kunnen dat niet horen, ook niet onder water. Dolfijnen en walvissen kunnen die hoge frequenties wel horen. We kunnen de langbektuimelaar inschakelen? [ Bericht 13% gewijzigd door El_Matador op 06-04-2014 18:50:19 ] | |
gebrokenglas | zondag 6 april 2014 @ 18:47 |
Hoe diep is het daar, waar er een ping gehoord werd? | |
El_Matador | zondag 6 april 2014 @ 18:52 |
Die precieze 25 ZB 101 OL ligt op een platform op "slechts" 4300-4800 meter diepte. Naar het noordwesten ("terug" van de pinglijn) wordt het pas echt diep met 5200+... | |
Unstoppable | zondag 6 april 2014 @ 19:28 |
Even wat directe quotes uit de persconferentie, voor het volledige beeld: 3 mogelijke signalen opgepikt
kleine updates in probable flight path
Transcript of press conference, 6 April http://www.jacc.gov.au/media/interviews/2014/april/tr006.aspx Volledig transcript van persconferentie+beantwoordde vragen Haixun Zero One was wel een beetje buiten zijn aangewezen zoekgebied aan het zoeken gister, dat werd tenminste gesuggereerd door een paar journalisten [ Bericht 0% gewijzigd door Unstoppable op 06-04-2014 19:47:07 ] | |
Co_OL | zondag 6 april 2014 @ 20:37 |
de blackbox zo programmeren dat hij dezelfde tonen als een dolfijnen roep uitzend! hoef je alleen maar te zoeken naar een grote groep dolfijnen | |
El_Matador | zondag 6 april 2014 @ 20:44 |
Ik las ergens dat andere/modernere blackboxes op het hoorbare 8800 Hz uitzonden, maar dat deze Boeing dat natuurlijk weer net niet had... | |
Unstoppable | zondag 6 april 2014 @ 20:48 |
Maakt toch geen drol uit of het voor mensen hoorbaar is, als de meter maar uitslaat wanneer je de microfoon in het water steekt? | |
El_Matador | zondag 6 april 2014 @ 20:55 |
in dit geval "maakt het geen drol uit", nee, maar stel dat het redelijk in de buurt van een duikplek op zeg de Malediven was gebeurd...? | |
eight | zondag 6 april 2014 @ 21:32 |
Klinkt interessant. Post eens dat artikel, mata. | |
El_Matador | zondag 6 april 2014 @ 21:33 |
jaaa, ik houd niet alles bij in een archief ofzo. Sorry, heb veel te belangrijk werk te doen. | |
matthijst | maandag 7 april 2014 @ 02:32 |
Kowloon | maandag 7 april 2014 @ 02:36 |
Ze zullen dus ongeveer in stroken van 6 km breed varen, gok ik zo. Dan schiet het nog wel aardig op eigenlijk. | |
El_Matador | maandag 7 april 2014 @ 07:34 |
Adam Air Flight 574 INS malfunctioning [ Bericht 7% gewijzigd door El_Matador op 07-04-2014 07:39:44 ] | |
Me_Wesley | maandag 7 april 2014 @ 07:42 |
Ook dat heeft hier weinig mee te maken | |
El_Matador | maandag 7 april 2014 @ 07:42 |
Dat weet je toch helemaal niet?? | |
Me_Wesley | maandag 7 april 2014 @ 07:49 |
Nee, post dat gelijk alle ACI's, want theoretisch kunnen ze er allemaal mee te maken hebben. Hoe zorgt een defect in het IRS voor een failure van communicatie en transponder? | |
El_Matador | maandag 7 april 2014 @ 07:49 |
Kortsluitingen, brandjes, andere mankementen... Waarom iets uitsluiten? | |
firefly3 | maandag 7 april 2014 @ 08:39 |
Ik denk dat de vs erachter zit om Maleisië aan te vallen. Wees niet zo naïef mensen en kijk verder dan alleen de NOS. | |
firefly3 | maandag 7 april 2014 @ 08:41 |
opeens hangt er een megalodon aan de andere kant van de lijn | |
mschol | maandag 7 april 2014 @ 08:44 |
'Bemoedigende signalen uit oceaan' zijn er 2 neergestort ofzo?
| |
gebrokenglas | maandag 7 april 2014 @ 08:50 |
Er worden ineens overal signalen opgevangen... Straks is het gewoon hun eigen peilapparatuur die in test-mode stond ofzo. | |
The_stranger | maandag 7 april 2014 @ 09:43 |
Is, voor zover ik weet, niet zo. Groot nadeel van hoorbare signalen is, naast en hoger batterij verbruik ook een flink verminderd bereik.. | |
EJ403 | maandag 7 april 2014 @ 09:54 |
Er zit gewoon iemand met zijn onderzeebootje te spelen denk ik. | |
ThePlaneteer | maandag 7 april 2014 @ 11:06 |
Ik denk ook dat het wel eens een sub kan zijn. Sowieso zit er een Britse sub, maar wellicht ook nog een US? Toch hoop ik echt dat ze dat ding vinden, voornamelijk om die so called experts van allerlei houtje touwtje online blogs hun ongelijk te geven. | |
bedachtzaam | maandag 7 april 2014 @ 12:09 |
Nou ja, het is mogelijk dat de CVR en de FDR zover van elkaar verwijderd liggen, maar ook weer hoogst onwaarschijnlijk, beide hebben een identieke pinger. Of misschien heeft een walvis de blackbox opgegeten en zwemt daar lekker rond. | |
eight | maandag 7 april 2014 @ 12:54 |
Als die 3.2 km signaalrange juist is dan klopt er iets niet met het verhaal dat de 2 schepen die het signaal oppikten 400km van elkaar verwijderd waren. Nou, ik dacht dat het zoekgebied iets van 900km breed was. | |
matthijst | maandag 7 april 2014 @ 13:13 |
Inderdaad, klopt dus ook niet | |
Unstoppable | maandag 7 april 2014 @ 13:41 |
Word vandaag vervolgt: http://www.telegraph.co.u(...)ines-plane-live.html Persconferentie quotes Ocean Shield heeft dus nader onderzoek gedaan in hetzelfde gebied waar ze gister ook wat oppikten. Eerste keer konden ze het signaal 2 uur 20 minuten vasthouden. Tijdens het draaien werd het contact verloren, maar het signaal kon voor een tweede keer worden opgepikt, 13 minuten lang deze keer. Hierbij konden ze twee signalen onderscheidden, wat de flight data recorder en de cockpit voice recorder zouden kunnen zijn. | |
matthijst | maandag 7 april 2014 @ 15:07 |
EJ403 | maandag 7 april 2014 @ 15:18 |
Enig idee wat ik dat op plaatje zou moeten zien? | |
Drebbelman | maandag 7 april 2014 @ 15:23 |
Ik zie op de horizontale as frequency en op de verticale as time. De hoogte van de pieken misschien signaal sterkte? | |
Unstoppable | maandag 7 april 2014 @ 15:37 |
http://www.jacc.gov.au/media/interviews/2014/april/tr007.aspx Volledige tekst van persconferentie en vragen staat weer online | |
The_stranger | maandag 7 april 2014 @ 16:02 |
Je ziet duidelijk een rij piekjes met dezelfde frequentie op verschillende tijdstippen. Dus een regelmatige ping. | |
Nieuwschierig | maandag 7 april 2014 @ 16:53 |
De rest zijn dolfijnen, haaien en een enkele snoekbaars | |
flipsen | maandag 7 april 2014 @ 17:39 |
Nadat ze de transponder onklaar hadden gemaakt, zijn ze vervolgens naar de black boxes gekropen en hebben eerst de CVR uit het raam gemikt en een km of 400 later die andere. Vervolgens lekker doorgevlogen naar die Diamond Deep | |
TLC | maandag 7 april 2014 @ 19:13 |
Ze moeten ook gewoon standaard camera's inbouwen in cockpits zonder piloten te vertellen waar deze zich bevinden zodat ze er ook niet eventueel mee kunnen knoeien. | |
gebrokenglas | maandag 7 april 2014 @ 19:59 |
Maar even praktisch: die beelden moeten of worden doorgezonden naar HQ (wat niet kan want de bandbreedte is simpelweg veel te klein, zeker bij de satellietverbinding) of worden opgeslagen... En dan gaan die bij een crash net als met de FDR en CVR mee de diepte in. | |
opgebaarde | maandag 7 april 2014 @ 19:59 |
Lost ook geen kut op en dit is een enorm uniek geval | |
Breekfast | maandag 7 april 2014 @ 20:31 |
Mja wat is nu het plan? Ze hebben dat signaal meer dan 2 uur opgepikt.... Wanneer kan je dan de precieze locatie bepalen? Of gaan ze morgen weer doodleuk met een boot over het gebied varen met de mededeling dat ze het signaal nu voor de 3e keer hebben opgevangen? | |
gebrokenglas | maandag 7 april 2014 @ 20:33 |
Zoiets. Ze brengen het gebied in kaart waar ze het signaal hebben opgevangen. En dan een rover naar beneden... | |
mschol | maandag 7 april 2014 @ 20:45 |
net als bij GPS heb je aan 1 punt waar je het signaal opvangt niet zoveel aan, althans, daar ga ik wel van uit | |
Merkie | maandag 7 april 2014 @ 22:05 |
Het verkleint het zoekgebied lijkt me. | |
b4kl4p | maandag 7 april 2014 @ 22:32 |
Is het niet gewoon zo: positie a: signaalsterkte 100 Positie b: signaalsterkte 30 Oftewel positie a ligt dichter bij het ding dan positie b. | |
kalinhos | maandag 7 april 2014 @ 23:17 |
Idd, werkt het niet gewoon als een soort mega-metaal detector? Hoe dichter je komt hoe sterker het signaal ? | |
Unstoppable | maandag 7 april 2014 @ 23:48 |
Uit de persconferentie van vandaag:
| |
matthijst | dinsdag 8 april 2014 @ 02:18 |
Mwah, een gebied van 500 bij 500 kilometer. Zeg een beetje overlap aanhouden, dus baantjes van 5km breed. Da's 100x die 500 km baan varen 50.000km, meer dan een rondje om de wereld... | |
El_Matador | dinsdag 8 april 2014 @ 02:31 |
Ja, 100 km/u met een helicopter vliegen en je hebt het in 20 daagjes gepiept. Met 20 helicopters in 1 dag... Laten we nou niet doen alsof het enorme gebieden zijn, het is alleen super afgelegen en moeilijke omstandigheden. | |
Nemephis | dinsdag 8 april 2014 @ 02:45 |
..als dat kon met een heli had met dat wel gedaan met zulks een wentelwiek.. | |
Pheno | dinsdag 8 april 2014 @ 06:24 |
De stroming gaat maar door, dus ondertussen zullen het flinke gebieden zijn om even te zoeken naar wrakstukken | |
The_stranger | dinsdag 8 april 2014 @ 08:03 |
Een gebied van 500 bij 500 (250.000km2) is groter dan het grondgebied van Groot Brittannië (245.000km2) en komt in de buurt van Polen (312.000km2). Weet niet wat jij enorm vindt, maar (erg) groot kun je het toch wel noemen. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_countries_by_area [ Bericht 1% gewijzigd door The_stranger op 08-04-2014 08:09:05 ] | |
matthijst | dinsdag 8 april 2014 @ 08:27 |
Lekker zoeken naar die zwarte doos met een heli? Misschien moet je ze even bellen om door te geven dat al dat zoekwerk een beetje overdreven is en jij de oplossing hebt | |
Pheno | dinsdag 8 april 2014 @ 08:29 |
Hij heeft een diepzeekijker uitgevonden denk ik | |
Red_85 | dinsdag 8 april 2014 @ 09:13 |
En vind dan maar eens 2 kastjes van een meter bij 40cm. Zou knap zijn als het nog gaat lukken. | |
ThePlaneteer | dinsdag 8 april 2014 @ 10:22 |
Dat is nog maar alleen het oppervlak. Je zoekt die dozen ook nog eens in ontzettend ruig terrein, met enorm diepe kloven en grote heuvelruggen en bergtoppen. En dat alles ligt nog eens onder duizenden kubieke meters inktzwart water. Ja schandalig dat ze niks vinden man. | |
Loekie1 | dinsdag 8 april 2014 @ 10:32 |
di 08 apr 2014, 08:09 Signalen 'zwarte doos' blijven uit In de Indische Oceaan zijn geen nieuwe signalen meer opgevangen van de mogelijke zwarte doos van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines. Dat betekent mogelijk dat de batterijen leeg zijn. Reddingswerkers zullen nog enkele dagen zoeken in het gebied waar eerder wél signalen werden opgepikt. http://www.telegraaf.nl/b(...)__blijven_uit__.html Het is afgelopen. Ze hadden veel eerder kunnen zoeken naar signalen. Hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat ze wisten dat het eindstation de Indische Oceaan was? | |
El_Matador | dinsdag 8 april 2014 @ 10:44 |
een draak van een drogredenering. En nee, niet met een helikopter dat signaal oppikken, maar brokstukken spotten. 26 landen hebben nog geen snippertje gevonden, maar wel heul veul valse info verstrekt... | |
ThePlaneteer | dinsdag 8 april 2014 @ 12:07 |
Ah ok, dus landen houden bewust informatie over brokstukken achter maar laat de wereld wel onverwachts weten dat ze pings hebben opgemerkt? | |
TheMercenary976 | dinsdag 8 april 2014 @ 12:19 |
Ik word vooral moe van elke dag weer dat nieuws "MOGELIJK zijn er signalen opgevangen..." Zeg dan niks. | |
matthijst | dinsdag 8 april 2014 @ 12:35 |
Tsja, na 32 dagen misschien ook niet zo vreemd dat er geen brokstukken meer gespot worden? Bende zinkt en/of drijft weg met weet ik hoeveel km per dag. Misschien hebben ze m wel laten stallen, ala Air France, die pleurde bijna op zn plek naar beneden met 200 km/uur ofzo. Dan zit je al een best eind onder water met je rommel | |
The_stranger | dinsdag 8 april 2014 @ 12:36 |
Maar waar moeten de kijkers van CNN dan naar kijken? Reclametijd moet verkocht worden.... | |
TheMercenary976 | dinsdag 8 april 2014 @ 12:41 |
Goed punt | |
eight | dinsdag 8 april 2014 @ 12:57 |
De kans is gewoon zeer groot dat de batterijen van de zwarte dozen inmiddels leeg zijn en hun geen enkel signaal meer uitzenden. | |
bedachtzaam | dinsdag 8 april 2014 @ 15:09 |
Ik kon geen goede link vinden dus dan maar een youtube met wat info over de batterijduur van de CVR en de FDR. Die batterijen zijn niet zomaar ineens leeg, na een maand begint het signaal zwakker te worden. Bovendien moeten we ook niet vergeten dat het ultrasoon puls signaal maar een beperkt bereik heeft, als ze het signaal opgevangen hebben moeten ze zich dus vrijwel boven het wrak bevinden als het daar tot 4000 meter diep is. Een quote uit de video Moeten we hier nu uit opmaken dat ze de positie waar ze de signalen opvingen niet geregistreerd hebben? gezien het beperkte bereik van het signaal is er geen sprake van tientallen kilometers, slechts enkele kilometers, met andere woorden een klein zoekgebied. | |
matthijst | dinsdag 8 april 2014 @ 15:18 |
If a crash site cannot be pinpointed, underwater sonar mapping can take an entire day for an area the size of a football field, and possibly "a month, or maybe more," for a one-square-kilometre section. Hoogste tijd dat we onze Fok-experts erheen sturen dus! | |
El_Matador | dinsdag 8 april 2014 @ 15:20 |
Ja ok, maar de brokstukken zouden al eens gevonden mogen zijn. Na verschillende aankondigingen van "nu hebben we het 99% rond, morgen komen de brokstukken en weten we het zeker" is hun geloofwaardigheid inmiddels tot waterdieptes van 5 km gedaald... | |
Drebbelman | dinsdag 8 april 2014 @ 15:23 |
Nogmaals, dat hebben ze dus nooit gezegd.. tenzij jij ook de bron kan geven van deze uitspraken. | |
El_Matador | dinsdag 8 april 2014 @ 15:27 |
De strekking van de persco was wel zo. Het is constant, die belachelijk slechte uitspraken van die lui. Doe nou niet alsof het een eerlijke, betrouwbare verslaggeving was. | |
Drebbelman | dinsdag 8 april 2014 @ 15:34 |
dat is jouw interpretatie. de strekking van de persco waar jij op doelt was dat ze overtuigd waren dat het vliegtuig in zee was gestort, maar niet dat ze het nu alleen nog even op hoefden te vissen, want ze wisten nog steeds de locatie niet. Er is telkens melding gemaakt van mogelijke brokstukken, en nooit gezegd dat het vliegtuig gevonden is. Wellicht dat de toon in de media dit wel suggereerden, maar dat kun je Maleisie en andere betrokken instanties niet kwalijk nemen. Tuurlijk was de berichtgeving een rommeltje en werden vooral in het begin communicatieve fouten gemaakt, maar ik kan het me ergens ook wel voorstellen. Een scenario als dit heb je niet in de kast liggen, en logisch dat er even chaos is voor je een goed systeem aan de praat hebt. Dat geldt bij elke ramp of ongeluk etc. De enige die in mijn ogen echt te optimistisch is geweest, is Australië, toen zij beweerden de brokstukken gevonden te hebben. Maleisie zelf bleef ook na deze vondst zeer sceptisch en heeft echt niet hoog van de toren geblazen. Ik wil ze verder niet verdedigen, maar ik kan er niet tegen als zij de zwarte piet toegespeeld krijgen zonder dat je de informatie die Maleisie bij de persco's gaf en wat vervolgens de media of dit forum ervan maakt uit elkaar te houden. Daar zit namelijk een groot nuance verschil. Zeker van iemand die anderen hier eerder oplegde om vooral 'wetenschappelijk' te blijven en altijd met juiste bronnen te komen, vind ik het zwak om met zo'n uitspraak te komen. | |
eight | dinsdag 8 april 2014 @ 15:38 |
Veel hoge golven en een enorm gebied. Die brokstukken drijven nu al een maand op zee dus zo vreemd is het niet. De meldingen van gevonden brokstukken lijken mij correct. Hun kunnen er ook niets aan doen dat later blijkt dat brokstukken niet afkomstig zijn van het vliegtuig. Sinds de australiers de zoektocht in handen hebben vind ik dat de geloofwaardigheid juist is toegenomen. | |
matthijst | dinsdag 8 april 2014 @ 15:39 |
Inderdaad. En vergeet niet dat dit de eerste keer is dat zoiets gebeurt; vliegtuigen storten vaker in zee, maar dan wel op de standaard route en niet zoals nu op een plek waar de piloot naar het lijkt al maanden naar heeft lopen zoeken/plannen. Normaal probeert een piloot zoveel mogelijk info te geven om z'n vliegtuig zo snel mogelijk te laten vinden, nu heb je een freak die juist probeert m te laten verdwijnen, en dat lijkt tot nu toe gelukt. | |
Unstoppable | dinsdag 8 april 2014 @ 15:53 |
Dat is echt onzin, sorry hoor. Dat JIJ "we hebben mogelijke brokstukken in de oceaan gespot op satellietfotos" interpreteert als "we hoeven er alleen maar heen te varen en uit het water te plukken want het MOET wel het vliegtuig zijn" moet jij weten, maar dan hoor jij hele andere dingen dan mij Heel veel mensen hebben blijkbaar moeite met Engels goed begrijpen of volgen het maar half en krijgen alleen wat headlines mee etc. Als jij de werkelijke tekst van die persconferentie goed gelezen en begrepen had dan hadden we deze discussie niet gehad. Er werd alleen gemeld dat uit de pingdata en berekeningen was gebleven dat het alleen kon zij neergestort in de oceaan, enkel dat ze konden uitsluiten dat het ergens anders kon zijn. Als mensen dat gaan interpreteren als "we hebben hem gevonden", dan begrijpen ze het gewoon niet [ Bericht 20% gewijzigd door Unstoppable op 08-04-2014 16:06:29 ] | |
eight | dinsdag 8 april 2014 @ 16:42 |
Ik las net een stuk in de krant waarin stond dat alleen de pings van de zwarte dozen na 30 dagen ophouden, maar dat de sonar signalen langer werken. Dat sonar signaal had dan wel flink minder bereik. Iemand enig idee of dit klopt en hoelang het sonar signaal nog werkt? | |
Loekie1 | dinsdag 8 april 2014 @ 16:47 |
Goed idee voor de Hollywoodfilm. En dan toch nog iets bedenken waardoor ze het vliegtuig vinden. 'Diamond Deep but Not Forever' | |
Loekie1 | dinsdag 8 april 2014 @ 16:52 |
Waren daar eigenlijk wél drijvende brokstukken? | |
lyolyrc | dinsdag 8 april 2014 @ 16:53 |
Volgens mij vonden ze op een gegeven moment een staartstuk van dat vliegtuig. | |
eight | dinsdag 8 april 2014 @ 17:17 |
Ja, diverse kleine en grote brokstukken. | |
mschol | dinsdag 8 april 2014 @ 17:23 |
sonar signaal komt dan toch van 1 van de zoekende schepen, signaal wordt teruggekaatst door wrakstukken en bodem. en zo kunnen ze wellicht dingen vinden? | |
eight | dinsdag 8 april 2014 @ 17:27 |
Ah, op die manier. Ik was in de veronderstelling dat er vanuit de zwarte doos nog een sonar signaal verzonden werd. | |
Loekie1 | dinsdag 8 april 2014 @ 17:30 |
17 dagen na het ongeluk met Air France hadden ze al 400 brokstukken: 17 dagen geleden stortte Air France vlucht 447 in de Atlantische Oceaan. Over twee weken stoppen de zwarte dozen met het uitzenden van signalen. Als ze dan niet gevonden zijn, blijft het waarschijnlijk onduidelijk wat er met het vliegtuig gebeurd is. Een Nederlands schip helpt mee met zoeken door Amerikaanse opspoorapparatuur te slepen. Vandaag maakte de onderzoekscommissie op een persconferentie bekend dat ze ‘mogelijk een beetje dichter bij hun doel zijn’. Zestig mensen doen nu onderzoek naar wat tot nu toe bekend is. Zoals de vierhonderd wrakstukken die tot nu toe opgevist zijn http://www.nrcnext.nl/blog/2009/06/17/ Hier een diashow over wat ze allemaal vonden: http://content.time.com/t(...)3392_1894525,00.html Veel kleine troep. | |
Drebbelman | dinsdag 8 april 2014 @ 17:33 |
Om een ideetje te geven om welke diepte het gaat: http://apps.washingtonpos(...)-of-the-problem/931/ | |
Loekie1 | dinsdag 8 april 2014 @ 17:38 |
My God. | |
Loekie1 | dinsdag 8 april 2014 @ 18:03 |
Waarom maken ze geen drijvende zwarte dozen? Volgens mij is het best te doen om een een cylindertje met samengeperste lucht erin te stoppen een opgevouwen ballon, die zich opblaast bij aanraking met water. Er is natuurlijk een kans dat ie blijft steken in het wrak, maar bij dit soort ongelukken is het vliegtuig vaak in kleine stukjes uiteengespat, dus in die gevallen zal het ding gaan dobberen. Ik vind het een goed idee. http://www.goeievraag.nl/(...)-doos-drijvend.11596 | |
hamkaasburger | dinsdag 8 april 2014 @ 19:23 |
De hele zwarte doos drijvend maken is denk ik niet mogelijk zo een ding is nog redelijk zwaar dat een balon hem niet drijvende houd, dan zou je meer moeten denken aan een soort reddingsboei die uit de zwarte doos komt met een lang touw. Op die reddingsboei zouden ze mischien een gps locator kunnen zetten die een noodsignaal uitzend. En een lampje zodat ze savonds nog verder kunnen gaan met zoeken Edit : met reddingsboei bedoel ik zo een luchtzak die lijkt op die nieuwe reddingsvesten die met gascapasule werken | |
MartijnA3 | dinsdag 8 april 2014 @ 19:53 |
Mensen slimmer dan jij en ik hebben zich daar na AF447 al over gebogen: http://www.bea.aero/en/en(...)oup.final.report.pdf | |
Palomar | dinsdag 8 april 2014 @ 20:43 |
eigenlijk zou die zwarte doos gewoon een soort signaaltje moeten uitzenden, waardoor je hem met een ontvanger kunt lokaliseren | |
Nieuwschierig | dinsdag 8 april 2014 @ 20:48 |
En een opvallende kleur geven zodat de duikers hem eerder kunnen ontdekken | |
Speculant. | dinsdag 8 april 2014 @ 21:47 |
wat foto's | |
ThePlaneteer | dinsdag 8 april 2014 @ 22:47 |
Is er een reden dat je dit post? Is echt een nutteloze toevoeging aan dit topic... Heeft er 0,0 mee te maken. | |
eight | dinsdag 8 april 2014 @ 22:56 |
Ik vond het anders best nuttig. Jouw post daarentegen totaal niet. | |
Loekie1 | dinsdag 8 april 2014 @ 23:01 |
Ik wil ermee zeggen dat het bij Air France ook heel lang duurde voordat de zwarte dozen gevonden werden (twee jaar) maar dat ze al wel snel brokstukken hadden en nu hebben we na dertig dagen nog 0,0 brokstuk. Terwijl we de route nu ook ongeveer wel weten. | |
Tha_Duck | dinsdag 8 april 2014 @ 23:05 |
De piloot heeft de kist gewoon in een perfecte landing op het water gezet, dat ding moet zowat wel in 1 geheel gezonken zijn. Anders waren er, getuige het AirFrance ongeluk, allang zaken als brokstukken, lijken, koffers en weet ik wat meer boven komen drijven. Door hem netjes op het water te zetten en te laten zinken kan je dat voorkomen. Echt bizar, waarom zou de piloot dit zo doen? Geen problemen thuis voor zover bekend, geen haat naar de baas zover bekend en als hij er iets mee had willen bereiken dan had hij wel ergens neergestort waar het de aandacht trok (zie Twin Towers). | |
opgebaarde | dinsdag 8 april 2014 @ 23:07 |
Je ziet het complete zoekgebied niet in verhouding met de plaats van het ongeluk van het airfrance toestel. Men was op zoek naar de hooiberg, dat duurde drie weken (als we aannemen dat het signaal van de desbetreffende zwarte doos gehoord is) en nu de speld | |
Nieuwschierig | dinsdag 8 april 2014 @ 23:09 |
Dan moet ook iedereen verder buiten bewustzijn zijn geweest want anders gooien die zelf de deuren open om er uit te komen. | |
Loekie1 | dinsdag 8 april 2014 @ 23:09 |
Die pings worden toch een keer in het uur verzonden? Kan hij nog na de laatste ping richting Australie gevlogen zijn en daar in een onherbergzaam gebied zijn neergestort? | |
opgebaarde | dinsdag 8 april 2014 @ 23:11 |
Is dat zo? Ik volg het niet zo erg meer maar men zoekt nu toch op een waarschijnlijke route en potentieel neergestort gebied? Als de route bekend was, was het vinden een stuk makkelijker en er zijn toch weinig feiten die een bepaalde route onderbouwen? | |
Loekie1 | dinsdag 8 april 2014 @ 23:11 |
De enige reden kan zijn dat hij het niet kon verkroppen dat zijn vrouw hem wilde verlaten, hij vond dat hij gefaald had en zich nog één keer wilde bewijzen tegenover de hele wereld. | |
Loekie1 | dinsdag 8 april 2014 @ 23:12 |
Baksteen zei bij Eenvandaag gisteren dat er een heel goeie analyse was gemaakt en het voor 99 procent zeker was dat hij in de regio waar ze nu zoeken was neergestort. | |
opgebaarde | dinsdag 8 april 2014 @ 23:13 |
En waar ligt dat vliegtuig?? Coordinaten aub! | |
Loekie1 | dinsdag 8 april 2014 @ 23:14 |
Ik vind het wel een goeie analyse van mezelf. | |
eight | dinsdag 8 april 2014 @ 23:19 |
Dat is vrijwel onmogelijk. De klap op water is ongeveer net zo hard als op beton | |
ThePlaneteer | dinsdag 8 april 2014 @ 23:54 |
Bij Air France waren ze binnen 12 uur in het juiste gebied aan het zoeken. Bij MH370 pas na 3 weken. Daarnaast is er in de tussentijd nog een cycloon overheen geraast. Het is echt onmogelijk om een 'perfecte landing' in de Indische Oceaan te doen man, met golven van 5 meter hoog. Er zijn geen vergelijkbare zaken met MH370, dus enige verwijzing naar de Air France crash begrijp ik niet helemaal. Straks gaat men nog filmpjes posten van de Hudson landing met als commentaar 'zie je, hier kon het ook!' Ik vind het nogal verbazingwekkend wat voor conclusies/aannames er worden gedaan hier op basis van het feit dat er geen brokstukken zijn gevonden. | |
Unstoppable | dinsdag 8 april 2014 @ 23:57 |
Dat kan niet waar zijn, 99% zeker is 100% bullshit. De hele aanname voor het zoekgebied is gebaseerd op geschatte snelheden en hoogtes en een rechte route. Het is echt belachelijk dat mensen dat op tv durven te beweren. Ik vind het een hele prestatie dat je tijdens al dat posten dat je hier doet geen enkele keer een kaart bent tegengekomen met afstanden erop. Is het teveel gevraagd dat je even in de OP kijkt zodat je in ieder geval van de meeste basic info op de hoogte bent? | |
Loekie1 | woensdag 9 april 2014 @ 00:03 |
Je bedoelt dat hij niet in 50 minuten tijd boven Australië kon komen? | |
Unstoppable | woensdag 9 april 2014 @ 00:06 |
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 Het is dus niet zo dat het signaal er opeens mee ophoud | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 00:10 |
Onmogelijk idd. Daarom kunnen ze ook met zekerheid stellen dat het vliegtuig in de Indische Oceaan terecht is gekomen, ondanks dat het zoekgebied nog steeds enorm groot is. | |
Unstoppable | woensdag 9 april 2014 @ 00:10 |
Bekijk de eerste twee plaatjes in de openingspost nu eerst eens Wat denk je zelf? | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 00:15 |
Nice. Zou het signaal ook hetzelfde bereik kunnen behalen? | |
Loekie1 | woensdag 9 april 2014 @ 00:27 |
Ik geloof vast dat iedereen al heel snel buiten bewustzijn was: (...) reports that flight MH370 climbed to between 43,000 and 45,000ft shortly after the last voice communication from the cockpit of the plane. An aviation industry source, who wished to remain anonymous, told MailOnline: 'It was tracked flying at this altitude for 23 minutes before descending. Oxygen would have run out in 12 minutes [in a depressurised cabin], rendering the passengers unconscious.' The 777-200ER Boeing aircraft used on the ill-fated flight has a maximum service ceiling of 43,000 feet and can very probably fly safely at even greater heights, one expert said. But at this altitude, where the atmosphere drastically thins, it would take mere minutes if not seconds for hypoxia - a lack of oxygen - to set in if the cabin was manually depressurised by one of the pilots, as seen in the below video of a high-altitude experiment. Oxygen masks would have dropped down, but these only supply between five and 10 minutes of gas. Central Queensland University's head of aviation, Ron Bishop, told MailOnline that a drop in cabin pressure that had knocked out passengers and crew would mean the plane would fly on unmanned until eventually running out of fuel and crashing into ocean. ‘You’d just slowly pass out. But it would have no effect on the plane at all,’ he said. ‘The plane would just keep going until it eventually ran out of fuel. ‘That would explain it all. That plane flew on a very long time, all the way from South East Asia to near the west coast of Australia.’ http://www.dailymail.co.u(...)ing-says-friend.html De symptomen van algemene hypoxie hangen af van de ernst en van de snelheid waarmee het optreedt. Hierbij horen hoofdpijn, vermoeidheid, versnelde hartslag, kortademigheid (evt. zelfs hyperventileren), misselijkheid, tintelende vingers, blauw aangelopen vingers en soms toevallen. Ook krijgt men na enige tijd een euforie-gevoel, het gevoel dat alles goed gaat en verlies van besef van de werkelijkheid. In het uiterste geval treedt coma en uiteindelijk zelfs de dood op. http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypoxie_(medisch) Ik dacht dat het een soort van stikken was, maar je schijnt gelijdelijk weg te vallen en er kan ook nog euforie optreden. [ Bericht 7% gewijzigd door Loekie1 op 09-04-2014 00:38:22 ] | |
Unstoppable | woensdag 9 april 2014 @ 00:35 |
dB staat voor decibel, dus sterkte van signaal neemt af. Fabrikant zegt op volle batterij is het 160dB, na 30 dagen nog 157dB. Andere fabrikanten die dezelfde specificaties aanhouden geven ook aan dat na 90 dagen hun underwater locator beacon nog uitzend rond de 150dB maar dat het signaal meer in frequentie kan gaan veranderen (de toon/hoogte van signaal). | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 01:18 |
ja, na 25 dagen een keer. En dan nog is het een stip op een arc. Mensen onderschatten volgens mij die afstanden van het zoekvak en diepte van de oceaan nogal | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 01:20 |
En dan? Zwemmen? En het was daar noodweer de eerste tijd van de zoektocht, dus echt lekker varen met je life raft zal het ook niet zijn geweest. | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 01:22 |
Want men landt wel vaker bewust op de oceaan? Het zou moeten kunnen, maar dan moeten ze wel extreem veel mazzel gehad hebben. Bij crashen nadat de kerosine op is: If the plane ran out of fuel at its normal cruising altitude and the pilots were incapacitated, the autopilot would stop working and the aircraft could dip into an increasingly steep and rapid dive, aviation experts said. Under this scenario, the plane could hit the water nose-first and close to perpendicular with the surface, piercing the ocean like an arrow. The wings and tail would be torn away and the fuselage could reach a depth of 30 meters or 40 meters within seconds, then sink without resurfacing. Wing pieces and other heavy debris would descend soon afterward. Whether buoyant debris from the passenger cabin — things like foam seat cushions, seatback tables and plastic drinking water bottles — would bob up to the surface would depend on whether the fuselage ruptured on impact, and how bad the damage was. “It may have gone in almost complete somehow, and not left much on the surface,” said Jason Middleton, an aviation professor at Australia’s University of New South Wales. Any floating debris left would be in a relatively contained area, but would begin drifting apart. Most would eventually become waterlogged and sink, though items such as foam seat cushions could float almost indefinitely, Middleton said. [ Bericht 56% gewijzigd door matthijst op 09-04-2014 01:32:36 ] | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 01:31 |
Bedoel je nu gelokaliseerd of signaal ontvangen? De eerste brokstukken werden wel al heel snel gesignaleerd (na 1 dag). Aangezien het vliegtuig nauwelijks van koers was gewijzigd en de zee daar een stuk kalmer is was dat natuurlijk een stuk gemakkelijker. | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 01:33 |
Ik heb het over mh370? | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 01:35 |
Je reageerde op air france. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 01:38 |
Die "zekerheid" die die kutMaleiers hadden is al 16 dagen geleden. Dat ze in al die tijd nóg niets gevonden hebben, ja, dat verbaast me. Niet zozeer alles al rond, maar men heeft nog 0 bewijs dat het vliegtuig daar is neergestort. Met 26 zoekende landen?? | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 01:42 |
Okay, misschien minder ondenkbaar dan ik had verwacht. In dat scenario verwacht ik eerder dat de neus dan helemaal wordt weggeslagen en in kleine brokstukken blijft drijven, terwijl de rest van het vliegtuig zinkt. In dat geval heb je wel een heleboel kleinere brokstukken die op ruwe zee moeilijk zichtbaar zijn. | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 01:45 |
Hoezo 'nul' bewijs? Het laatste signaal wat ze van het vliegtuig ontvangen hebben was ergens boven de oceaan waar nergens in de wijde omtrek land te bekennen is. Met dat gegeven kun je toch alleen maar de conclusie trekken dat het vliegtuig in de oceaan terecht gekomen is? | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 01:49 |
Op deze zin, over mh370: en nu hebben we na dertig dagen nog 0,0 brokstuk. Terwijl we de route nu ook ongeveer wel weten. | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 01:49 |
Hoezo "kutMaleiers"? | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 01:50 |
Drijven, na 30 dagen: Nick Hardman-Mountford, a biological oceanographer with the CSIRO, said: "It could be moving potentially one knot in speed, which sounds quite slow but if you add that up over time, you could be tracking 50 kilometres in a day." | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 01:51 |
Dan had men allang IETS moeten vinden. Stoelen, vleugelstukken, staart, waterflesjes, reddingsvesten, etc. Blijft allemaal drijven. Nog 0 gevonden. Er is nog geen enkel bewijs. die pings zijn geen bewijs, slechts aanwijzingen, no más. | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 01:52 |
Misschien omdat dat kutvolk de vrouw van de piloot eerst weken rustig liet rouwen voordat ze ondervraagd werd? | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 01:54 |
Dat cijfer had ik ook al bij elkaar gefantaseerd. Met alle satellieten, computermodellen en data van wind en oceaanstromingen, had men met 26 (!!) landen allang iets (niet alles, ik vraag slechts om 1 brokstukje) moeten vinden... | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 01:55 |
Volgens mij gaat de stroming richting Afrika. Hoeveel km zou het huidige zoekgebied vanaf de Afrikaanse kust verwijderd zijn? | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 01:56 |
Ga niet van die rare dingen roepen over een geheel volk. | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 01:57 |
Grote brokstukken denk ik wel maar op ruwe zee met meters hoge golven zullen kleine brokstukken moeilijk zichtbaar zijn. | |
bedachtzaam | woensdag 9 april 2014 @ 01:58 |
Flight MH 370 in Kandahar
| |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 02:01 |
Het is toch te gek voor woorden dat het lot van 239 passagiers ondergeschikt wordt gesteld aan de traditie om een rouwend persoon met rust te laten totdat ze het verwerkt heeft? Die mensen moet zich kapot schamen. | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 02:03 |
Zo denkt men ook niet werkelijk. Volgens mij heeft iedereen alles gedaan dit vliegtuig te vinden. Soms wat klunzig misschien. Het probleem is eerder dat we in deze tijd een geheel vliegtuig kunnen kwijtraken. | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 02:03 |
Wat zal de Daily Mail balen dat ze deze scoop niet hebben.. | |
bedachtzaam | woensdag 9 april 2014 @ 02:03 |
Tel daarbij op het eerst ontkennen en pas na 5 dagen toegeven dat het toestel omgekeerd is en over de Malacca Strait gevlogen is richting de Indische oceaan. | |
bedachtzaam | woensdag 9 april 2014 @ 02:04 |
Morgen | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 02:04 |
Men weet het gewoon niet. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 02:25 |
Dat doe ik wel. | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 02:26 |
Dan ben je dom. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 02:27 |
Dat staat je geheel vrij. | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 02:29 |
Je zegt soms wel goede dingen soms. Ik begrijp de noodzaak niet dit te zeggen over een heel volk. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 02:29 |
De boog kan niet altijd gespannen staan he? | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 02:42 |
Zeg dan gewoon dat het niet zo bedoelt was. Doe ik ook soms. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 02:42 |
Zou het kunnen dat ie nu in de baan om de aarde vliegt? | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 02:43 |
Het was zo bedoeld. Amateurs, valse beloftes, valse verwachtingen, mishandeling van de nabestaanden. Kutmaleiers. | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 02:44 |
Ik ken de verhalen niet. Ik ben er wel geweest. Niet gemerkt. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 02:45 |
Ik ook, en vond dat toen ook niet. Echter hoe deze idioten deze zaak hebben aangepakt is hemeltergend. | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 02:46 |
Dan heb je het dus niet over de bevolking. Hypocrisie is een geheel ander ding daar. Trouwens. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 02:46 |
Voorlopig is vliegtuig nog steeds zoek. | |
matthijst | woensdag 9 april 2014 @ 02:46 |
El_Matador slaat door. Gratis rijmpje voor de woensdag. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 02:47 |
Best wel vreemd eigenlijk, hoe kun je een vliegtuig kwijtraken denkt de moderne mens? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2014 02:47:41 ] | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 02:48 |
Als je zelfs je partner constant kan traceren in haar/zijn auto. Klinkt het wel wat vreemd. | |
Soury | woensdag 9 april 2014 @ 02:49 |
De zee is diep en groot. Dat wist de piloot ook | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 02:50 |
Dit gaat een bijzonder geval worden denk ik zo. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 02:51 |
Wieso? | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 02:52 |
Dat is het al. Ik weet er ook totaal niets over. Dit had ik ook niet verwacht. Dat je kan verdwijnen. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 02:53 |
Verdwijnen als persoon is nog wel te doen maar een Boeing 770 met 200+ passagiers? | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 02:55 |
Dat. Ik dacht als passgier ook wel diep van binnen dat iemand mij (en de rest) wel in de gaten houdt. Dat kan gewoon. Piloten zijn er blijkbaar tegen. | |
Soury | woensdag 9 april 2014 @ 02:55 |
Dat vliegtuig is een mug in de oceaan | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 02:56 |
In dat opzicht bemoedigend dat die gevreesde NWO-politiestaat helemaal niet zover is doorgevoerd als de medias ons doen geloven. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 02:57 |
Die (te) grote hoogte is verdacht. | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 02:57 |
Je beseft toch hopelijk wel dat jij als enige hier het hele volk benoemd? | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 02:57 |
Men kan wel veel mobiele telefoons aftappen en kijken wat je doet op internet. Dan lijkt mij dit simpeler. | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 02:58 |
Dan zou ik even terug lezen als ik jou was. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 02:59 |
Dat zegt men. Heb zowel vanuit Iran als vanuit Venezuela fel-anti-islamitische respectievelijk anti-socialistische teksten op het internet gegooid. Nog nooit een bezoekje gehad van sinistere mannen in foute pakken. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 03:00 |
Doe die laatste D maar een T en ik ben het er helemaal mee eens. | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 03:00 |
Heeft dat niet meer met de regio waarin dit gebeurt te maken? In europa of amerika lukt dit niet zonder opgemerkt te worden. | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 03:00 |
Iran is ook nog niet zover. Venezuela ook niet. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 03:02 |
Dat vraag ik me heul sterk af. 9/11 telt niet, want staged. | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 03:02 |
Die 2 gaan bij mij wel vaker mis | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 03:02 |
Ja, ik ben normaal niet zo'n taalnazi, maar wel gevoelig met flinke drills thuis en nu mijn Nederlands op peil moeten houden via jullie alleen vanuit Juan Pablo Montoya-taxi's kan ik wel es onbegrijpelijke teksten typen. Dronken nog meer. | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 03:06 |
Andere vraag. Dat d en dt. Is dat nu werkelijk zo belangrijk in de Nederlandse taal? | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 03:07 |
Hangd ervanaf wie je hut vraagd. | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 03:10 |
Als het duidelijk is. Kijkend naar tekst. Waarom moet het dan moeilijker gemaakt worden? | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 03:11 |
Dat hele NSA is sowieso slechts gericht op terrorisme, politiek en bedrijfsspionnage. Verder bezitten ze misschien wel de info maar hebben ze niet de mankracht om het te analyseren. | |
bedachtzaam | woensdag 9 april 2014 @ 03:13 |
Duncansteel
| |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 03:13 |
Hoe kom je erbij? | |
bedachtzaam | woensdag 9 april 2014 @ 03:17 |
Waar denk je dan dat het voor is? | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 03:17 |
De vele uitzonderingen in de Nederlandse taal zijn gewoon vermoeiend. Het is ook echt typisch Nederlands om iets wat heel simpel kan zijn onnodig omslachtig te maken. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 03:20 |
Helemaal mee eens, het is een supermoeilijke taal. De lengte van de woorden alleen al. | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 03:20 |
Heel naief. Onderzoek. En ik ben echt niet zo naief. Maar als je overal vooral nare dingen achter moet zoeken. | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 03:21 |
Het is heel raar dat je een intelligent mens uit het buitenland bepaalde dingen niet kan uitleggen. Zeker als het over schrijven gaat. | |
bedachtzaam | woensdag 9 april 2014 @ 03:22 |
Ah, dus voor onderzoek werden europese politici bijvoorbeeld afgeluisterd | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 03:23 |
Was dat NASA? Heb je ooit in Noord Holland die schotelvelden gezien? Is dat ook NASA? | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 03:23 |
Ik hoop toch niet op basis van dit ene plaatje... Ik zie er niks in. Op zich een goede methode, maar een spontane 'vulkanische' of anderszins geothermale bron kan ook rook veroorzaken en sneeuw doen smelten. Een impact (neerstorten) zou je seismisch moeten registreren, lijkt me. | |
bedachtzaam | woensdag 9 april 2014 @ 03:24 |
Het ging over NSA niet NASA | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 03:27 |
Eigenlijk zijn hun doelstellingen heel logisch.Het enige waar ik altijd van sta te kijken is de vergevorderde techniek die ze gebruiken en de omvang van alle informatie die ze dagelijks binnen hengelen | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 03:28 |
En wat weet je daar werkelijk over? Dat laatste? | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 03:30 |
dat komt omdat de logica vaak ontbreekt en daardoor een kwestie van onthouden wordt. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 03:30 |
En ook niet over ESA. | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 03:32 |
Ja. Rare regels. En die kan je niet uitleggen aan buitenlanders. Ik maak mij er meestal ook niet druk meer over. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 03:33 |
Begin dan maar eens dat het wel verboten is een biertje op straat te drinken, maar blowen mag wel.
| |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 03:33 |
Puur alleen de informatie die via de media beschikbaar is gesteld in de vorm van artikelen, interviews en documentaires. | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 03:34 |
Is het werkelijk een probleem dan? Je hebt meer problemen met mensen die alcohol drinken dan die blowen. | |
bedachtzaam | woensdag 9 april 2014 @ 03:35 |
Het zou dan om dit plaatje gaan maar ik zie eerlijk gezegd ook weinig. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 03:35 |
Ja duh, maar het is voor Duitsers al iets onbegrijpelijks, daar is het andersom namelijk. Nederland is zo'n schizofreen land soms. Nog niet zo erg als de Britten, maar toch. | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 03:35 |
Wat is waar. Er zijn teveel mensen die alles geloven. Maar er gebeuren dingen die wel wat vreemd zijn. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 03:37 |
Mwaaaah, heb wat geochemie gehad (geen spectrale), maar ben niezo overtuigd, zeg maar. Bovendien, waar zijn al die foto's van de 31 dagen dat dat vliegtuig daar dan al zou moeten liggen? Die satelliet komt eens per maand voorbij, precies toen die MH370 daar in de sneeuw lag te rotten? Neuh. Jammer, want dan zat ik wel het meest in de buurt met mijn 1e speculatie. | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 03:38 |
Wij Nederlanders zijn dan ook een best raar volkje. | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 03:41 |
Ik denk dat we heel aardig en relaxed zijn over het algemeen. Maar ik ben blank. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 03:46 |
Racist. | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 03:47 |
Tot op een bepaalde hoogte is het wel mogelijk om op te maken wat in grote lijnen de waarheid is van de beschikbare informatie. Her probleem is dat je nooit weet hoeveel informatie er verborgen blijft | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 03:48 |
Pur sang. | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 03:49 |
En daar gaat het mis. Want dan gaan vrij simpele mensen vaak maar wat roepen als waarheid. | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 03:49 |
Ik zou ons niet omschrijven als aardig volk | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 03:52 |
Zeker niet. Maar wel relaxed, zeker. | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 03:52 |
Daar prik je vrij gemakkelijk doorheen. | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 03:53 |
Mijn meeste familie is buitenlands en zien het ook zo. Ik ook. Ik durf een ieder hier heen te nemen. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 03:53 |
Die LoekieKnoltheorietjes. | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 03:53 |
Niet als men dingen echt anders ziet. Einde van de wereld etc. Daar kan ik niets mee. | |
eight | woensdag 9 april 2014 @ 03:54 |
Ja, lekker open-minded ook | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 03:54 |
Behalve op FOK!. | |
Globali | woensdag 9 april 2014 @ 03:54 |
Ja. Dat is men zeker. | |
El_Matador | woensdag 9 april 2014 @ 03:54 |
vol |