Ze zullen dus ongeveer in stroken van 6 km breed varen, gok ik zo. Dan schiet het nog wel aardig op eigenlijk.quote:
Ook dat heeft hier weinig mee te makenquote:
Dat weet je toch helemaal niet??quote:Op maandag 7 april 2014 07:42 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ook dat heeft hier weinig mee te maken
quote:
Nee, post dat gelijk alle ACI's, want theoretisch kunnen ze er allemaal mee te maken hebben. Hoe zorgt een defect in het IRS voor een failure van communicatie en transponder?quote:
Kortsluitingen, brandjes, andere mankementen...quote:Op maandag 7 april 2014 07:49 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
[..]
Nee, post dat gelijk alle ACI's, want theoretisch kunnen ze er allemaal mee te maken hebben. Hoe zorgt een defect in het IRS voor een failure van communicatie en transponder?
opeens hangt er een megalodon aan de andere kant van de lijnquote:
quote:In het weekeinde ontving een Chinees schip ook zulke signalen. Maar dat was ongeveer 600 kilometer ten zuidwesten van de plek bij Australië waar de Australiërs de signalen meldden
Is, voor zover ik weet, niet zo. Groot nadeel van hoorbare signalen is, naast en hoger batterij verbruik ook een flink verminderd bereik..quote:Op zondag 6 april 2014 20:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik las ergens dat andere/modernere blackboxes op het hoorbare 8800 Hz uitzonden, maar dat deze Boeing dat natuurlijk weer net niet had...
Nou ja, het is mogelijk dat de CVR en de FDR zover van elkaar verwijderd liggen, maar ook weer hoogst onwaarschijnlijk, beide hebben een identieke pinger.quote:Op maandag 7 april 2014 08:44 schreef mschol het volgende:
'Bemoedigende signalen uit oceaan'
zijn er 2 neergestort ofzo?
[..]
Als die 3.2 km signaalrange juist is dan klopt er iets niet met het verhaal dat de 2 schepen die het signaal oppikten 400km van elkaar verwijderd waren.quote:
Nou, ik dacht dat het zoekgebied iets van 900km breed was.quote:Op maandag 7 april 2014 02:36 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ze zullen dus ongeveer in stroken van 6 km breed varen, gok ik zo. Dan schiet het nog wel aardig op eigenlijk.
Inderdaad, klopt dus ook nietquote:Op maandag 7 april 2014 12:54 schreef eight het volgende:
Als die 3.2 km signaalrange juist is dan klopt er iets niet met het verhaal dat de 2 schepen die het signaal oppikten 400km van elkaar verwijderd waren.
Word vandaag vervolgt:quote:Op zondag 6 april 2014 19:28 schreef Unstoppable het volgende:
Even wat directe quotes uit de persconferentie, voor het volledige beeld:
3 mogelijke signalen opgepikt
[..]
[..]
kleine updates in probable flight path
[..]
[..]
Transcript of press conference, 6 April
http://www.jacc.gov.au/media/interviews/2014/april/tr006.aspx
Volledig transcript van persconferentie+beantwoordde vragen
Haixun Zero One was wel een beetje buiten zijn aangewezen zoekgebied aan het zoeken gister, dat werd tenminste gesuggereerd door een paar journalisten
http://www.telegraph.co.u(...)ines-plane-live.htmlquote:Angus Houston, who is co-ordinating the multinational search, said Australia’s Ocean Shield, said two signals were picked up that “sound just like an emergency locator beacon” and are believed to have been emitted from a pinger attached to the plane’s black box. Here is his statement:
Well, good afternoon. Yesterday I outlined a number of leads we were pursuing in relation to the search, the missing Malaysian Airlines Flight MH370. Namely, the electronic pulse signals detected by the Chinese ship Haixun 01 and an acoustic noise being pursued by the Australian defense vessel Ocean Shield in her current location. I stated that the Ocean Shield would be delayed from going to the approximate area where the Haixun 01 had detected the signals while she continued her own investigations.
Today I can report some very encouraging information which has unfolded over the last 24 hours. The towed pinger locator deployed from the Australian defense vessel Ocean Shield has detected signals consistent with those emitted by aircraft black boxes.
Two separate signal detections have occurred within the northern part of the defined search area. The first detection was held for approximately 2 hours and 20 minutes. The ship then lost contact before conducting a turn and attempting to re-acquire the signal.
The second detection on the return leg was held for approximately 13 minutes. On this occasion, two distinct pinger returns were audible. Significantly, this would be consistent with transmissions from both the flight data recorder and the cockpit voice recorder.
Clearly, this is a most promising lead. And probably in the search so far, it's probably the best information that we have had.
Again, I would ask all of you to treat this information cautiously and responsibly until such time as we can provide an unequivocal determination. We haven't found the aircraft yet; we need the confirmation. And I really stress this; it's very important.
Ocean Shield remains in the immediate area and continues to try and regain contact with the towed pinger locator. To this point, it has not been able to re-acquire the signals.
There are many steps yet before these detections can be positively verified as being from missing Flight MH370.
Firstly, we need to fix the position. Then the Ocean Shield can lower the autonomous underwater vehicle 'Bluefin 21' into the water and attempt to locate wreckage on the sea floor. Another source of evidence such as wreckage would verify this lead. The area in which the signals have been received has a depth of approximately 4,500 meters (15,000 feet). This is also the limit of capability of the autonomous underwater vehicle.
I need to be honest with you. It could take some days before the information is available to establish whether these detections can be confirmed as being from MH370.
In very deep oceanic water, nothing happens fast. Of course, I will update you once we have an unequivocal determination.
Je ziet duidelijk een rij piekjes met dezelfde frequentie op verschillende tijdstippen. Dus een regelmatige ping.quote:Op maandag 7 april 2014 15:23 schreef Drebbelman het volgende:
Ik zie op de horizontale as frequency en op de verticale as time.
De hoogte van de pieken misschien signaal sterkte?
Maar even praktisch: die beelden moeten of worden doorgezonden naar HQ (wat niet kan want de bandbreedte is simpelweg veel te klein, zeker bij de satellietverbinding) of worden opgeslagen... En dan gaan die bij een crash net als met de FDR en CVR mee de diepte in.quote:Op maandag 7 april 2014 19:13 schreef TLC het volgende:
Ze moeten ook gewoon standaard camera's inbouwen in cockpits zonder piloten te vertellen waar deze zich bevinden zodat ze er ook niet eventueel mee kunnen knoeien.
Lost ook geen kut op en dit is een enorm uniek gevalquote:Op maandag 7 april 2014 19:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Maar even praktisch: die beelden moeten of worden doorgezonden naar HQ (wat niet kan want de bandbreedte is simpelweg veel te klein, zeker bij de satellietverbinding) of worden opgeslagen... En dan gaan die net als met de FDR en CVR mee de diepte in bij een crash.
Zoiets. Ze brengen het gebied in kaart waar ze het signaal hebben opgevangen. En dan een rover naar beneden...quote:Op maandag 7 april 2014 20:31 schreef Breekfast het volgende:
Mja wat is nu het plan? Ze hebben dat signaal meer dan 2 uur opgepikt.... Wanneer kan je dan de precieze locatie bepalen? Of gaan ze morgen weer doodleuk met een boot over het gebied varen met de mededeling dat ze het signaal nu voor de 3e keer hebben opgevangen?
net als bij GPS heb je aan 1 punt waar je het signaal opvangt niet zoveel aan, althans, daar ga ik wel van uitquote:Op maandag 7 april 2014 20:31 schreef Breekfast het volgende:
Mja wat is nu het plan? Ze hebben dat signaal meer dan 2 uur opgepikt.... Wanneer kan je dan de precieze locatie bepalen? Of gaan ze morgen weer doodleuk met een boot over het gebied varen met de mededeling dat ze het signaal nu voor de 3e keer hebben opgevangen?
Het verkleint het zoekgebied lijkt me.quote:Op maandag 7 april 2014 20:45 schreef mschol het volgende:
[..]
net als bij GPS heb je aan 1 punt waar je het signaal opvangt niet zoveel aan, althans, daar ga ik wel van uit
quote:Question: In terms of locating this pinger, I mean how big of an area—I mean how precise are you able to locate that area at this point? Is it within a couple of miles or is it a hundred miles or…?
Angus Houston: What I might do is ask the—one of the subject matter experts, Commodore Leavy to address your question and you might just add a little bit on some of the challenges associated with the work that's being done underwater. Peter.
Peter Leavy: I might just open with some of the challenges we face. As you've heard, most of the—all of the detections that are happening at the moment are acoustic, you can think of it essentially as deployed microphones listening for sound and on the Towed Pinger Locater, that's sitting approximately 3000 metres below the surface of the ocean. Unlike in air where sound travels in a straight line, acoustic energy, sound, through the water is greatly affected by temperature, pressure and salinity. And that has the effect of attenuating, bending, sometimes through 90 degrees, sound waves. So it is quite possible and very hard to predict—it's quite possible for sound to travel great distances laterally but be very difficult to hear near the surface of the ocean for instance.
So it is a markedly different environment to what you see with sound travelling through air. And it's a very specialised skill set that is being employed at the moment. In terms of the Towed Pinger Locater, we're expecting around a 2000 yard detection range. So, you can picture now, moving three knots through the water or five kilometres an hour, with a detection range of around two miles. That's a very small piece of area that's being searched. Ocean Shield at the moment is on her fifth leg of a search that's an expanding square around that initial detection point.
That will take—or she will continue on that profile for another 24 hours. If they gain another acoustic event on that Towed Pinger Locater, that will be the trigger at the moment to launch the Autonomous Underwater Vehicle with a more accurate sonar and potentially, a camera for mapping and visually looking at the ocean floor. But at the moment that's not deployed. The focus is on trying to re-acquire the acoustic signal that they had 24 hours ago. In terms of area, by the end of tomorrow when they've completed their runs, they expect to have a three by three mile box searched. So, it is quite a small area that will be searched very thoroughly but it is a very small area and it gives, I hope, some sense of the challenges that they're facing out there.
Keep in mind each of the runs that they conduct, is around seven miles long with the turn at the end and it takes quite some time—around seven to eight hours to do each leg and to do the turn at the end. They need to steady on the new course and allow the Towed Pinger Locator to complete the turn and settle down so it is a very, very slow and painstaking process. We have the best in the world out there doing it though. So, we're confident that if there is—the pinger out there and it's still radiating, we're quite confident that we should find it. We've got the best in the world engaged in this task. Thanks, Sir.
Mwah, een gebied van 500 bij 500 kilometer. Zeg een beetje overlap aanhouden, dus baantjes van 5km breed. Da's 100x die 500 km baan varenquote:Op maandag 7 april 2014 02:36 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ze zullen dus ongeveer in stroken van 6 km breed varen, gok ik zo. Dan schiet het nog wel aardig op eigenlijk.
Ja, 100 km/u met een helicopter vliegen en je hebt het in 20 daagjes gepiept. Met 20 helicopters in 1 dag...quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:18 schreef matthijst het volgende:
[..]
Mwah, een gebied van 500 bij 500 kilometer. Zeg een beetje overlap aanhouden, dus baantjes van 5km breed. Da's 100x die 500 km baan varen
50.000km, meer dan een rondje om de wereld...
..als dat kon met een heli had met dat wel gedaan met zulks een wentelwiek..quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, 100 km/u met een helicopter vliegen en je hebt het in 20 daagjes gepiept. Met 20 helicopters in 1 dag...
Laten we nou niet doen alsof het enorme gebieden zijn, het is alleen super afgelegen en moeilijke omstandigheden.
De stroming gaat maar door, dus ondertussen zullen het flinke gebieden zijn om even te zoeken naar wrakstukkenquote:Op dinsdag 8 april 2014 02:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, 100 km/u met een helicopter vliegen en je hebt het in 20 daagjes gepiept. Met 20 helicopters in 1 dag...
Laten we nou niet doen alsof het enorme gebieden zijn, het is alleen super afgelegen en moeilijke omstandigheden.
Een gebied van 500 bij 500 (250.000km2) is groter dan het grondgebied van Groot Brittannië (245.000km2) en komt in de buurt van Polen (312.000km2). Weet niet wat jij enorm vindt, maar (erg) groot kun je het toch wel noemen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, 100 km/u met een helicopter vliegen en je hebt het in 20 daagjes gepiept. Met 20 helicopters in 1 dag...
Laten we nou niet doen alsof het enorme gebieden zijn, het is alleen super afgelegen en moeilijke omstandigheden.
quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, 100 km/u met een helicopter vliegen en je hebt het in 20 daagjes gepiept. Met 20 helicopters in 1 dag...
Laten we nou niet doen alsof het enorme gebieden zijn, het is alleen super afgelegen en moeilijke omstandigheden.
Hij heeft een diepzeekijker uitgevonden denk ikquote:Op dinsdag 8 april 2014 08:27 schreef matthijst het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Lekker zoeken naar die zwarte doos met een heli?
Misschien moet je ze even bellen om door te geven dat al dat zoekwerk een beetje overdreven is en jij de oplossing hebt
En vind dan maar eens 2 kastjes van een meter bij 40cm.quote:Op dinsdag 8 april 2014 08:03 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Een gebied van 500 bij 500 (250.000km2) is groter dan het grondgebied van Groot Brittannië (245.000km2) en komt in de buurt van Polen (312.000km2). Weet niet wat jij enorm vindt, maar (erg) groot kun je het toch wel noemen.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_countries_by_area
quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:32 schreef Loekie1 het volgende:
In de Indische Oceaan zijn geen nieuwe signalen meer opgevangen van de mogelijke zwarte doos van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines. Dat betekent mogelijk dat de batterijen leeg zijn.
Maar waar moeten de kijkers van CNN dan naar kijken? Reclametijd moet verkocht worden....quote:Op dinsdag 8 april 2014 12:19 schreef TheMercenary976 het volgende:
Ik word vooral moe van elke dag weer dat nieuws "MOGELIJK zijn er signalen opgevangen..."
Zeg dan niks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |