abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_138646018
registreer om deze reclame te verbergen
Goed punt
pi_138646544
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 10:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:') een draak van een drogredenering. :')

En nee, niet met een helikopter dat signaal oppikken, maar brokstukken spotten. 26 landen hebben nog geen snippertje gevonden, maar wel heul veul valse info verstrekt... :') :')
De kans is gewoon zeer groot dat de batterijen van de zwarte dozen inmiddels leeg zijn en hun geen enkel signaal meer uitzenden.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138651595

Ik kon geen goede link vinden dus dan maar een youtube met wat info over de batterijduur van de CVR en de FDR.
Die batterijen zijn niet zomaar ineens leeg, na een maand begint het signaal zwakker te worden.
Bovendien moeten we ook niet vergeten dat het ultrasoon puls signaal maar een beperkt bereik heeft, als ze het signaal opgevangen hebben moeten ze zich dus vrijwel boven het wrak bevinden als het daar tot 4000 meter diep is.

Een quote uit de video
quote:
"The first thing to do is trying to relocate those signals and once they do, lock on to them this time"
Moeten we hier nu uit opmaken dat ze de positie waar ze de signalen opvingen niet geregistreerd hebben?
gezien het beperkte bereik van het signaal is er geen sprake van tientallen kilometers, slechts enkele kilometers, met andere woorden een klein zoekgebied.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 8 april 2014 @ 15:18:43 #154
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138651950
registreer om deze reclame te verbergen
If a crash site cannot be pinpointed, underwater sonar mapping can take an entire day for an area the size of a football field, and possibly "a month, or maybe more," for a one-square-kilometre section.

Hoogste tijd dat we onze Fok-experts erheen sturen dus!
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138652026
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 12:57 schreef eight het volgende:

[..]

De kans is gewoon zeer groot dat de batterijen van de zwarte dozen inmiddels leeg zijn en hun geen enkel signaal meer uitzenden.
Ja ok, maar de brokstukken zouden al eens gevonden mogen zijn. Na verschillende aankondigingen van "nu hebben we het 99% rond, morgen komen de brokstukken en weten we het zeker" is hun geloofwaardigheid inmiddels tot waterdieptes van 5 km gedaald... ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138652127
quote:
Na verschillende aankondigingen van "nu hebben we het 99% rond, morgen komen de brokstukken en weten we het zeker"
Nogmaals, dat hebben ze dus nooit gezegd.. tenzij jij ook de bron kan geven van deze uitspraken.
In the coolest little capital of the world
pi_138652274
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:23 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Nogmaals, dat hebben ze dus nooit gezegd.. tenzij jij ook de bron kan geven van deze uitspraken.
De strekking van de persco was wel zo. Het is constant, die belachelijk slechte uitspraken van die lui.

Doe nou niet alsof het een eerlijke, betrouwbare verslaggeving was. :N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138652563
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De strekking van de persco was wel zo. Het is constant, die belachelijk slechte uitspraken van die lui.

Doe nou niet alsof het een eerlijke, betrouwbare verslaggeving was. :N
dat is jouw interpretatie. de strekking van de persco waar jij op doelt was dat ze overtuigd waren dat het vliegtuig in zee was gestort, maar niet dat ze het nu alleen nog even op hoefden te vissen, want ze wisten nog steeds de locatie niet.

Er is telkens melding gemaakt van mogelijke brokstukken, en nooit gezegd dat het vliegtuig gevonden is. Wellicht dat de toon in de media dit wel suggereerden, maar dat kun je Maleisie en andere betrokken instanties niet kwalijk nemen.

Tuurlijk was de berichtgeving een rommeltje en werden vooral in het begin communicatieve fouten gemaakt, maar ik kan het me ergens ook wel voorstellen. Een scenario als dit heb je niet in de kast liggen, en logisch dat er even chaos is voor je een goed systeem aan de praat hebt. Dat geldt bij elke ramp of ongeluk etc.

De enige die in mijn ogen echt te optimistisch is geweest, is Australië, toen zij beweerden de brokstukken gevonden te hebben. Maleisie zelf bleef ook na deze vondst zeer sceptisch en heeft echt niet hoog van de toren geblazen.

Ik wil ze verder niet verdedigen, maar ik kan er niet tegen als zij de zwarte piet toegespeeld krijgen zonder dat je de informatie die Maleisie bij de persco's gaf en wat vervolgens de media of dit forum ervan maakt uit elkaar te houden. Daar zit namelijk een groot nuance verschil. Zeker van iemand die anderen hier eerder oplegde om vooral 'wetenschappelijk' te blijven en altijd met juiste bronnen te komen, vind ik het zwak om met zo'n uitspraak te komen.
In the coolest little capital of the world
pi_138652719
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja ok, maar de brokstukken zouden al eens gevonden mogen zijn. Na verschillende aankondigingen van "nu hebben we het 99% rond, morgen komen de brokstukken en weten we het zeker" is hun geloofwaardigheid inmiddels tot waterdieptes van 5 km gedaald... ;)
Veel hoge golven en een enorm gebied. Die brokstukken drijven nu al een maand op zee dus zo vreemd is het niet.
De meldingen van gevonden brokstukken lijken mij correct. Hun kunnen er ook niets aan doen dat later blijkt dat brokstukken niet afkomstig zijn van het vliegtuig.

Sinds de australiers de zoektocht in handen hebben vind ik dat de geloofwaardigheid juist is toegenomen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  dinsdag 8 april 2014 @ 15:39:28 #160
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138652745
Inderdaad. En vergeet niet dat dit de eerste keer is dat zoiets gebeurt; vliegtuigen storten vaker in zee, maar dan wel op de standaard route en niet zoals nu op een plek waar de piloot naar het lijkt al maanden naar heeft lopen zoeken/plannen.
Normaal probeert een piloot zoveel mogelijk info te geven om z'n vliegtuig zo snel mogelijk te laten vinden, nu heb je een freak die juist probeert m te laten verdwijnen, en dat lijkt tot nu toe gelukt.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138653269
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja ok, maar de brokstukken zouden al eens gevonden mogen zijn. Na verschillende aankondigingen van "nu hebben we het 99% rond, morgen komen de brokstukken en weten we het zeker" is hun geloofwaardigheid inmiddels tot waterdieptes van 5 km gedaald... ;)
Dat is echt onzin, sorry hoor. Dat JIJ "we hebben mogelijke brokstukken in de oceaan gespot op satellietfotos" interpreteert als "we hoeven er alleen maar heen te varen en uit het water te plukken want het MOET wel het vliegtuig zijn" moet jij weten, maar dan hoor jij hele andere dingen dan mij

Heel veel mensen hebben blijkbaar moeite met Engels goed begrijpen of volgen het maar half en krijgen alleen wat headlines mee etc. Als jij de werkelijke tekst van die persconferentie goed gelezen en begrepen had dan hadden we deze discussie niet gehad. Er werd alleen gemeld dat uit de pingdata en berekeningen was gebleven dat het alleen kon zij neergestort in de oceaan, enkel dat ze konden uitsluiten dat het ergens anders kon zijn. Als mensen dat gaan interpreteren als "we hebben hem gevonden", dan begrijpen ze het gewoon niet

[ Bericht 20% gewijzigd door Unstoppable op 08-04-2014 16:06:29 ]
pi_138655204
Ik las net een stuk in de krant waarin stond dat alleen de pings van de zwarte dozen na 30 dagen ophouden, maar dat de sonar signalen langer werken. Dat sonar signaal had dan wel flink minder bereik.
Iemand enig idee of dit klopt en hoelang het sonar signaal nog werkt?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138655406
quote:
12s.gif Op maandag 7 april 2014 17:39 schreef flipsen het volgende:
Nadat ze de transponder onklaar hadden gemaakt, zijn ze vervolgens naar de black boxes gekropen en hebben eerst de CVR uit het raam gemikt en een km of 400 later die andere. Vervolgens lekker doorgevlogen naar die Diamond Deep :Y
Goed idee voor de Hollywoodfilm. En dan toch nog iets bedenken waardoor ze het vliegtuig vinden. 'Diamond Deep but Not Forever'
pi_138655589
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 12:35 schreef matthijst het volgende:
Tsja, na 32 dagen misschien ook niet zo vreemd dat er geen brokstukken meer gespot worden? Bende zinkt en/of drijft weg met weet ik hoeveel km per dag.
Misschien hebben ze m wel laten stallen, ala Air France, die pleurde bijna op zn plek naar beneden met 200 km/uur ofzo. Dan zit je al een best eind onder water met je rommel :D
Waren daar eigenlijk wél drijvende brokstukken?
pi_138655651
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:52 schreef Loekie1 het volgende:
Dan zit je al een best eind onder water met je rommel
Volgens mij vonden ze op een gegeven moment een staartstuk van dat vliegtuig.
pi_138656521
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:52 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Waren daar eigenlijk wél drijvende brokstukken?
Ja, diverse kleine en grote brokstukken.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138656733
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:42 schreef eight het volgende:
Ik las net een stuk in de krant waarin stond dat alleen de pings van de zwarte dozen na 30 dagen ophouden, maar dat de sonar signalen langer werken. Dat sonar signaal had dan wel flink minder bereik.
Iemand enig idee of dit klopt en hoelang het sonar signaal nog werkt?
sonar signaal komt dan toch van 1 van de zoekende schepen, signaal wordt teruggekaatst door wrakstukken en bodem. en zo kunnen ze wellicht dingen vinden?
pi_138656892
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 17:23 schreef mschol het volgende:

[..]

sonar signaal komt dan toch van 1 van de zoekende schepen, signaal wordt teruggekaatst door wrakstukken en bodem. en zo kunnen ze wellicht dingen vinden?
Ah, op die manier. Ik was in de veronderstelling dat er vanuit de zwarte doos nog een sonar signaal verzonden werd.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138657028
17 dagen na het ongeluk met Air France hadden ze al 400 brokstukken:
17 dagen geleden stortte Air France vlucht 447 in de Atlantische Oceaan. Over twee weken stoppen de zwarte dozen met het uitzenden van signalen. Als ze dan niet gevonden zijn, blijft het waarschijnlijk onduidelijk wat er met het vliegtuig gebeurd is. Een Nederlands schip helpt mee met zoeken door Amerikaanse opspoorapparatuur te slepen.
Vandaag maakte de onderzoekscommissie op een persconferentie bekend dat ze ‘mogelijk een beetje dichter bij hun doel zijn’. Zestig mensen doen nu onderzoek naar wat tot nu toe bekend is. Zoals de vierhonderd wrakstukken die tot nu toe opgevist zijn

http://www.nrcnext.nl/blog/2009/06/17/
Hier een diashow over wat ze allemaal vonden:
http://content.time.com/t(...)3392_1894525,00.html
Veel kleine troep.
pi_138657148
Om een ideetje te geven om welke diepte het gaat:
http://apps.washingtonpos(...)-of-the-problem/931/
In the coolest little capital of the world
pi_138657298
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 17:33 schreef Drebbelman het volgende:
Om een ideetje te geven om welke diepte het gaat:
http://apps.washingtonpos(...)-of-the-problem/931/
My God.
pi_138658142
Waarom maken ze geen drijvende zwarte dozen?
Volgens mij is het best te doen om een een cylindertje met samengeperste lucht erin te stoppen een opgevouwen ballon, die zich opblaast bij aanraking met water.
Er is natuurlijk een kans dat ie blijft steken in het wrak, maar bij dit soort ongelukken is het vliegtuig vaak in kleine stukjes uiteengespat, dus in die gevallen zal het ding gaan dobberen. Ik vind het een goed idee.

http://www.goeievraag.nl/(...)-doos-drijvend.11596
pi_138661195
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 18:03 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom maken ze geen drijvende zwarte dozen?
Volgens mij is het best te doen om een een cylindertje met samengeperste lucht erin te stoppen een opgevouwen ballon, die zich opblaast bij aanraking met water.
Er is natuurlijk een kans dat ie blijft steken in het wrak, maar bij dit soort ongelukken is het vliegtuig vaak in kleine stukjes uiteengespat, dus in die gevallen zal het ding gaan dobberen. Ik vind het een goed idee.

http://www.goeievraag.nl/(...)-doos-drijvend.11596
De hele zwarte doos drijvend maken is denk ik niet mogelijk zo een ding is nog redelijk zwaar dat een balon hem niet drijvende houd, dan zou je meer moeten denken aan een soort reddingsboei die uit de zwarte doos komt met een lang touw. Op die reddingsboei zouden ze mischien een gps locator kunnen zetten die een noodsignaal uitzend. En een lampje zodat ze savonds nog verder kunnen gaan met zoeken

Edit : met reddingsboei bedoel ik zo een luchtzak die lijkt op die nieuwe reddingsvesten die met gascapasule werken
..
pi_138662757
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 18:03 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom maken ze geen drijvende zwarte dozen?
Volgens mij is het best te doen om een een cylindertje met samengeperste lucht erin te stoppen een opgevouwen ballon, die zich opblaast bij aanraking met water.
Er is natuurlijk een kans dat ie blijft steken in het wrak, maar bij dit soort ongelukken is het vliegtuig vaak in kleine stukjes uiteengespat, dus in die gevallen zal het ding gaan dobberen. Ik vind het een goed idee.

http://www.goeievraag.nl/(...)-doos-drijvend.11596
Mensen slimmer dan jij en ik hebben zich daar na AF447 al over gebogen:
http://www.bea.aero/en/en(...)oup.final.report.pdf
pi_138665589
eigenlijk zou die zwarte doos gewoon een soort signaaltje moeten uitzenden, waardoor je hem met een ontvanger kunt lokaliseren

:+
  dinsdag 8 april 2014 @ 20:48:11 #176
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138665863
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 20:43 schreef Palomar het volgende:
eigenlijk zou die zwarte doos gewoon een soort signaaltje moeten uitzenden, waardoor je hem met een ontvanger kunt lokaliseren

:+
En een opvallende kleur geven zodat de duikers hem eerder kunnen ontdekken
pi_138673217
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 17:30 schreef Loekie1 het volgende:
17 dagen na het ongeluk met Air France hadden ze al 400 brokstukken:
17 dagen geleden stortte Air France vlucht 447 in de Atlantische Oceaan. Over twee weken stoppen de zwarte dozen met het uitzenden van signalen. Als ze dan niet gevonden zijn, blijft het waarschijnlijk onduidelijk wat er met het vliegtuig gebeurd is. Een Nederlands schip helpt mee met zoeken door Amerikaanse opspoorapparatuur te slepen.
Vandaag maakte de onderzoekscommissie op een persconferentie bekend dat ze ‘mogelijk een beetje dichter bij hun doel zijn’. Zestig mensen doen nu onderzoek naar wat tot nu toe bekend is. Zoals de vierhonderd wrakstukken die tot nu toe opgevist zijn

http://www.nrcnext.nl/blog/2 u 009/06/17/
Hier een diashow over wat ze allemaal vonden:
http://content.time.com/t(...)3392_1894525,00.html
Veel kleine troep.
Is er een reden dat je dit post? Is echt een nutteloze toevoeging aan dit topic... Heeft er 0,0 mee te maken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138673781
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:47 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Is er een reden dat je dit post? Is echt een nutteloze toevoeging aan dit topic... Heeft er 0,0 mee te maken.
Ik vond het anders best nuttig. Jouw post daarentegen totaal niet.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138674036
Ik wil ermee zeggen dat het bij Air France ook heel lang duurde voordat de zwarte dozen gevonden werden (twee jaar) maar dat ze al wel snel brokstukken hadden en nu hebben we na dertig dagen nog 0,0 brokstuk. Terwijl we de route nu ook ongeveer wel weten.
pi_138674261
De piloot heeft de kist gewoon in een perfecte landing op het water gezet, dat ding moet zowat wel in 1 geheel gezonken zijn. Anders waren er, getuige het AirFrance ongeluk, allang zaken als brokstukken, lijken, koffers en weet ik wat meer boven komen drijven. Door hem netjes op het water te zetten en te laten zinken kan je dat voorkomen.

Echt bizar, waarom zou de piloot dit zo doen? Geen problemen thuis voor zover bekend, geen haat naar de baas zover bekend en als hij er iets mee had willen bereiken dan had hij wel ergens neergestort waar het de aandacht trok (zie Twin Towers).
  dinsdag 8 april 2014 @ 23:07:43 #182
152519 opgebaarde
met de handen gevouwen
pi_138674363
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:05 schreef Tha_Duck het volgende:
De piloot heeft de kist gewoon in een perfecte landing op het water gezet, dat ding moet zowat wel in 1 geheel gezonken zijn. Anders waren er, getuige het AirFrance ongeluk, allang zaken als brokstukken, lijken, koffers en weet ik wat meer boven komen drijven. Door hem netjes op het water te zetten en te laten zinken kan je dat voorkomen.

Echt bizar, waarom zou de piloot dit zo doen? Geen problemen thuis voor zover bekend, geen haat naar de baas zover bekend en als hij er iets mee had willen bereiken dan had hij wel ergens neergestort waar het de aandacht trok (zie Twin Towers).
Je ziet het complete zoekgebied niet in verhouding met de plaats van het ongeluk van het airfrance toestel. Men was op zoek naar de hooiberg, dat duurde drie weken (als we aannemen dat het signaal van de desbetreffende zwarte doos gehoord is) en nu de speld
  dinsdag 8 april 2014 @ 23:09:06 #183
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138674421
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:05 schreef Tha_Duck het volgende:
De piloot heeft de kist gewoon in een perfecte landing op het water gezet, dat ding moet zowat wel in 1 geheel gezonken zijn. Anders waren er, getuige het AirFrance ongeluk, allang zaken als brokstukken, lijken, koffers en weet ik wat meer boven komen drijven. Door hem netjes op het water te zetten en te laten zinken kan je dat voorkomen.

Echt bizar, waarom zou de piloot dit zo doen? Geen problemen thuis voor zover bekend, geen haat naar de baas zover bekend en als hij er iets mee had willen bereiken dan had hij wel ergens neergestort waar het de aandacht trok (zie Twin Towers).
Dan moet ook iedereen verder buiten bewustzijn zijn geweest want anders gooien die zelf de deuren open om er uit te komen.
pi_138674434
Die pings worden toch een keer in het uur verzonden? Kan hij nog na de laatste ping richting Australie gevlogen zijn en daar in een onherbergzaam gebied zijn neergestort?
  dinsdag 8 april 2014 @ 23:11:45 #185
152519 opgebaarde
met de handen gevouwen
pi_138674544
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:01 schreef Loekie1 het volgende:
----knip---. Terwijl we de route nu ook ongeveer wel weten.
Is dat zo? Ik volg het niet zo erg meer maar men zoekt nu toch op een waarschijnlijke route en potentieel neergestort gebied? Als de route bekend was, was het vinden een stuk makkelijker en er zijn toch weinig feiten die een bepaalde route onderbouwen?
pi_138674552
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:09 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dan moet ook iedereen verder buiten bewustzijn zijn geweest want anders gooien die zelf de deuren open om er uit te komen.
De enige reden kan zijn dat hij het niet kon verkroppen dat zijn vrouw hem wilde verlaten, hij vond dat hij gefaald had en zich nog één keer wilde bewijzen tegenover de hele wereld.
pi_138674613
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik volg het niet zo erg meer maar men zoekt nu toch op een waarschijnlijke route en potentieel neergestort gebied? Als de route bekend was, was het vinden een stuk makkelijker en er zijn toch weinig feiten die een bepaalde route onderbouwen?
Baksteen zei bij Eenvandaag gisteren dat er een heel goeie analyse was gemaakt en het voor 99 procent zeker was dat hij in de regio waar ze nu zoeken was neergestort.
  dinsdag 8 april 2014 @ 23:13:46 #188
152519 opgebaarde
met de handen gevouwen
pi_138674654
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:11 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

De enige reden kan zijn dat hij het niet kon verkroppen dat zijn vrouw hem wilde verlaten, hij vond dat hij gefaald had en zich nog één keer wilde bewijzen tegenover de hele wereld.
En waar ligt dat vliegtuig?? Coordinaten aub!
pi_138674702
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En waar ligt dat vliegtuig?? Coordinaten aub!
Ik vind het wel een goeie analyse van mezelf.
pi_138674959
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:05 schreef Tha_Duck het volgende:
De piloot heeft de kist gewoon in een perfecte landing op het water gezet, dat ding moet zowat wel in 1 geheel gezonken zijn. Anders waren er, getuige het AirFrance ongeluk, allang zaken als brokstukken, lijken, koffers en weet ik wat meer boven komen drijven. Door hem netjes op het water te zetten en te laten zinken kan je dat voorkomen.

Echt bizar, waarom zou de piloot dit zo doen? Geen problemen thuis voor zover bekend, geen haat naar de baas zover bekend en als hij er iets mee had willen bereiken dan had hij wel ergens neergestort waar het de aandacht trok (zie Twin Towers).
Dat is vrijwel onmogelijk. De klap op water is ongeveer net zo hard als op beton
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138676513
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:05 schreef Tha_Duck het volgende:
De piloot heeft de kist gewoon in een perfecte landing op het water gezet, dat ding moet zowat wel in 1 geheel gezonken zijn. Anders waren er, getuige het AirFrance ongeluk, allang zaken als brokstukken, lijken, koffers en weet ik wat meer boven komen drijven. Door hem netjes op het water te zetten en te laten zinken kan je dat voorkomen.
Bij Air France waren ze binnen 12 uur in het juiste gebied aan het zoeken.
Bij MH370 pas na 3 weken.

Daarnaast is er in de tussentijd nog een cycloon overheen geraast.
Het is echt onmogelijk om een 'perfecte landing' in de Indische Oceaan te doen man, met golven van 5 meter hoog.

Er zijn geen vergelijkbare zaken met MH370, dus enige verwijzing naar de Air France crash begrijp ik niet helemaal. Straks gaat men nog filmpjes posten van de Hudson landing met als commentaar 'zie je, hier kon het ook!'

Ik vind het nogal verbazingwekkend wat voor conclusies/aannames er worden gedaan hier op basis van het feit dat er geen brokstukken zijn gevonden.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138676641
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:12 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Baksteen zei bij Eenvandaag gisteren dat er een heel goeie analyse was gemaakt en het voor 99 procent zeker was dat hij in de regio waar ze nu zoeken was neergestort.
Dat kan niet waar zijn, 99% zeker is 100% bullshit. De hele aanname voor het zoekgebied is gebaseerd op geschatte snelheden en hoogtes en een rechte route. Het is echt belachelijk dat mensen dat op tv durven te beweren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:09 schreef Loekie1 het volgende:
Die pings worden toch een keer in het uur verzonden? Kan hij nog na de laatste ping richting Australie gevlogen zijn en daar in een onherbergzaam gebied zijn neergestort?
Ik vind het een hele prestatie dat je tijdens al dat posten dat je hier doet geen enkele keer een kaart bent tegengekomen met afstanden erop. Is het teveel gevraagd dat je even in de OP kijkt zodat je in ieder geval van de meeste basic info op de hoogte bent?
pi_138676823
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:57 schreef Unstoppable het volgende:

Ik vind het een hele prestatie dat je tijdens al dat posten dat je hier doet geen enkele keer een kaart bent tegengekomen met afstanden erop. Is het teveel gevraagd dat je even in de OP kijkt zodat je in ieder geval van de meeste basic info op de hoogte bent?
Je bedoelt dat hij niet in 50 minuten tijd boven Australië kon komen?
pi_138676900
quote:
The manufacturer of the underwater locator beacons (ULB), that were mounted to the flight data and cockpit voice recorders of MH-370, specified their ULB would transmit ultrasonic pulsed sounds at 37.5kHz +/- 1kHz at 160dB (re 1µPa). After a period of 30 days the ULB would still transmit at that frequency at 157 dB. The manufacturer did not publish any data beyond 30 days (certification criteria). Other manufacturers specifying their ULBs also at 160dB initially and 157dB after 30 days state the ULB would still transmit after 90 days though at around 150dB, the frequency drift may exceed 1kHz.
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0

Het is dus niet zo dat het signaal er opeens mee ophoud
pi_138676986
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 00:03 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat hij niet in 50 minuten tijd boven Australië kon komen?
Onmogelijk idd. Daarom kunnen ze ook met zekerheid stellen dat het vliegtuig in de Indische Oceaan terecht is gekomen, ondanks dat het zoekgebied nog steeds enorm groot is.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138676988
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 00:03 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat hij niet in 50 minuten tijd boven Australië kon komen?
Bekijk de eerste twee plaatjes in de openingspost nu eerst eens

Wat denk je zelf?
pi_138677135
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 00:06 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0

Het is dus niet zo dat het signaal er opeens mee ophoud
Nice. Zou het signaal ook hetzelfde bereik kunnen behalen?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138677394
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:09 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dan moet ook iedereen verder buiten bewustzijn zijn geweest want anders gooien die zelf de deuren open om er uit te komen.
Ik geloof vast dat iedereen al heel snel buiten bewustzijn was:

(...) reports that flight MH370 climbed to between 43,000 and 45,000ft shortly after the last voice communication from the cockpit of the plane.
An aviation industry source, who wished to remain anonymous, told MailOnline: 'It was tracked flying at this altitude for 23 minutes before descending. Oxygen would have run out in 12 minutes [in a depressurised cabin], rendering the passengers unconscious.'
The 777-200ER Boeing aircraft used on the ill-fated flight has a maximum service ceiling of 43,000 feet and can very probably fly safely at even greater heights, one expert said.
But at this altitude, where the atmosphere drastically thins, it would take mere minutes if not seconds for hypoxia - a lack of oxygen - to set in if the cabin was manually depressurised by one of the pilots, as seen in the below video of a high-altitude experiment.
Oxygen masks would have dropped down, but these only supply between five and 10 minutes of gas.
Central Queensland University's head of aviation, Ron Bishop, told MailOnline that a drop in cabin pressure that had knocked out passengers and crew would mean the plane would fly on unmanned until eventually running out of fuel and crashing into ocean.
You’d just slowly pass out. But it would have no effect on the plane at all,’ he said.
‘The plane would just keep going until it eventually ran out of fuel.
‘That would explain it all. That plane flew on a very long time, all the way from South East Asia to near the west coast of Australia.’
http://www.dailymail.co.u(...)ing-says-friend.html

De symptomen van algemene hypoxie hangen af van de ernst en van de snelheid waarmee het optreedt. Hierbij horen hoofdpijn, vermoeidheid, versnelde hartslag, kortademigheid (evt. zelfs hyperventileren), misselijkheid, tintelende vingers, blauw aangelopen vingers en soms toevallen. Ook krijgt men na enige tijd een euforie-gevoel, het gevoel dat alles goed gaat en verlies van besef van de werkelijkheid. In het uiterste geval treedt coma en uiteindelijk zelfs de dood op.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypoxie_(medisch)

Ik dacht dat het een soort van stikken was, maar je schijnt gelijdelijk weg te vallen en er kan ook nog euforie optreden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Loekie1 op 09-04-2014 00:38:22 ]
pi_138677538
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 00:15 schreef eight het volgende:

[..]

Nice. Zou het signaal ook hetzelfde bereik kunnen behalen?
dB staat voor decibel, dus sterkte van signaal neemt af.

Fabrikant zegt op volle batterij is het 160dB, na 30 dagen nog 157dB.
Andere fabrikanten die dezelfde specificaties aanhouden geven ook aan dat na 90 dagen hun underwater locator beacon nog uitzend rond de 150dB maar dat het signaal meer in frequentie kan gaan veranderen (de toon/hoogte van signaal).
  woensdag 9 april 2014 @ 01:18:49 #200
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138678237
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:01 schreef Loekie1 het volgende:
Ik wil ermee zeggen dat het bij Air France ook heel lang duurde voordat de zwarte dozen gevonden werden (twee jaar) maar dat ze al wel snel brokstukken hadden en nu hebben we na dertig dagen nog 0,0 brokstuk. Terwijl we de route nu ook ongeveer wel weten.
ja, na 25 dagen een keer. En dan nog is het een stip op een arc. Mensen onderschatten volgens mij die afstanden van het zoekvak en diepte van de oceaan nogal :D
Haters everywhere but I don't really care.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')