SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stormen en golven in het zoekgebied - animatie
25 maart - laatste nieuws -TheGuardian
http://www.theguardian.co(...)tack-government-live
24 maart - 15:00:
De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf.
This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370′s flight path.
Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth.
This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean.
We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation.
Malaysia Airlines have already spoken to the families of the passengers and crew to inform them of this development. For them, the past few weeks have been heartbreaking; I know this news must be harder still. I urge the media to respect their privacy, and to allow them the space they need at this difficult time.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand.
De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland.
Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten.
Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd.
Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen.
De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14)
• Er wordt in de territories van 11 landen gezocht.
• Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt.
• Focus is nu op crew en passagiers.
• De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht.
• Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist.
• Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board.
• Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond.
• Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
• Tien theorieen over vlucht MH370
• Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC
• Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie
• 28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN
• Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - Flight Data Receiver die de vliegbewegingen registreert niet
======================================================================
Overzichtskaart:
Radarbakens in Azië
Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
• NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date
Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:
• Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS
• Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl
YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogelijke motieven/scenario's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.17 maart - 20:34
MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft
• Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden
• Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
=============================================================
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco - Tibet:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL - Noord-Korea:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador - Voorheen: Gobiwoestijn, China/Tibet - geslaagde kaping nu: Proberen Ile Amsterdam te bereiken maar gefaald door zware stormen en kerosinetekort:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight - Noordelijke Indische Oceaan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo - Centraal Indische Oceaan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestortSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Marrije:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. niels0:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Parzival:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maleisische overheid:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===================================================================
De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ) een Colombiaanse lekkernij.
===================================================================
[ Bericht 0% gewijzigd door bedachtzaam op 05-04-2014 19:04:08 ]De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.Asskicker14
Suk a dog dikNog steeds niet opgelost?Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?Ze pikken signalen op, bron BBC breaking news.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 05-04-2014 14:06:48 ]I´m back.bedachtzaam
leeghttp://www.straitstimes.c(...)ndian-ocean-20140405quote:BEIJING - A Chinese vessel searching for the missing flight MH370 detected a pulse signal in the southern Indian Ocean on Saturday, reported state media.
A black box detector deployed by the Haixun 01 picked up the signal with a frequency of 37.5kHz per second, at around 25 degrees south latitude and 101 degrees east longtitude, reported Xinhua.
But it is not immediately clear if the signal was related to the missing jet, which is believed to have crashed in the waters, according to Xinhua.De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.Ziet er wel hoopvol uit. Als het geen technisch failure betreft dan moet het signaal haast wel van de MH370 afkomstig zijn.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:03 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
http://www.straitstimes.c(...)ndian-ocean-20140405Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.JeMoeder
MijnMoederZou wel raar zijn als er iets anders dan een black box een signaal van precies 37.5 kHz uitzend in de oceaan...quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:03 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
http://www.straitstimes.c(...)ndian-ocean-20140405Idd. Al is 37.5 Khz wel een ver dragende frequentie, echter niet onder water. Erg hoopvol dus dat er toch iets opgepikt wordt.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:07 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Zou wel raar zijn als er iets anders dan een black box een signaal van precies 37.5 kHz uitzend in de oceaan...Merkie
Surprisingly contagiousDie gigantisch lange OP leest echt niemand.2000 light years from homeJeMoeder
MijnMoederKlopt. Ik weet niet precies hoe het onder water werkt, maar hoge frequenties leggen bij lange na niet zoveel afstand af dan lage frequenties. Goede kans dat er iets gevonden wordt nu.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:12 schreef Nucky het volgende:
[..]
Idd. Al is 37.5 Khz wel een ver dragende frequentie, echter niet onder water. Erg hoopvol dus dat er toch iets opgepikt wordt.Ik dacht dat een afstand van ongeveer 5 km de max is. Dat zou betekenen dat de Chinese boot dichtbij is.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:15 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Klopt. Ik weet niet precies hoe het onder water werkt, maar hoge frequenties leggen bij lange na niet zoveel afstand af dan lage frequenties. Goede kans dat er iets gevonden wordt nu.Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.JeMoeder
MijnMoederHij sleept een kabel van 240 km met zich mee. Dat zou inhouden dat er ruwweg een gebied is van 2400 km2 waar het vliegtuig kan liggen. Hopelijk kunnen ze de richting goed bepalen, en ligt het niet te diep. Dat kan eaa ook nog bemoeilijken door reflecties.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:18 schreef eight het volgende:
[..]
Ik dacht dat een afstand van ongeveer 5 km de max is. Dat zou betekenen dat de Chinese boot dichtbij is.Ik word moe van altijd dat 'mogelijk' in nieuwsitems, ze moeten eens met nieuws komen als er daadwerkelijk iets bevestigd is"You can call me Susan if it makes you happy"kissaa
fka: kissaIk wel. Fijn om bij te lezenquote:Op zaterdag 5 april 2014 14:15 schreef Merkie het volgende:
Die gigantisch lange OP leest echt niemand.MaJo
Mama van aapieik ook ik heb de interesse hierdoor ook compleet verloren. Als het ding gevonden is hoor ik het wel, tot die tijd ga ik er geen energie meer aan verspillenquote:Op zaterdag 5 april 2014 14:22 schreef TLC het volgende:
Ik word moe van altijd dat 'mogelijk' in nieuwsitems, ze moeten eens met nieuws komen als er daadwerkelijk iets bevestigd is30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - WilcoZe hebben het signaal maar 1,5 minuut opgepikt, dus dat lokaliseren zal nog wel tegenvallen.In the coolest little capital of the worldMe_Wesley
AFC AjaxEn ze hebben nog maar een paar dagen..quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:24 schreef Drebbelman het volgende:
Ze hebben het signaal maar 1,5 minuut opgepikt, dus dat lokaliseren zal nog wel tegenvallen.'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'Zou wel heel toevallig zijn als ze op de 29e dag iets zouden opvangen van de zwarte doos die 30 dagen signalen uitzendt.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.Hollywood scenario-schrijvers zitten waarschijnlijk hun vingers er al bij af te likken. In de Hollywood film versie zul je zien dat dit schip net de laatste seconden van het signaal wist op te pikken voordat de accu leeg was.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:29 schreef Felixa het volgende:
Zou wel heel toevallig zijn als ze op de 29e dag iets zouden opvangen van de zwarte doos die 30 dagen signalen uitzendt.
Afgaande op de ervaringen tot nu toe zullen ze nu eerst drie weken nodig hebben om dit signaal te analyseren, waarna we leren dat er nog zes andere signalen zijn geweest, waaruit afgeleid kan worden dat het vliegtuig toch naar het noorden gevlogen is.In the coolest little capital of the world(CNN) -- A Chinese patrol ship looking for signs of Malaysia Airlines Flight 370 in the southern Indian Ocean discovered Saturday a pulse signal with a frequency of 37.5 kHz, state news agency Xinhua reported.
"That is the standard beacon frequency" for both so-called black boxes -- the cockpit voice recorder and the flight data recorder, said Anish Patel, president of pinger manufacturer Dukane Seacom.
"They're identical."
But experts cautioned that no confirmation had been made that the signal was linked to the missing plane.
"We are unable to verify any such information at this point in time," the media office of the Joint Agency Coordination Centre said in an e-mail.
"This could be a variety of things," said oceanographer Simon Boxall, who said the frequency is used by a variety of instruments.
"We've had a lot of red herrings, hyperbole on this whole search," the lecturer in ocean and earth science at the University of Southampton told CNN. "I'd really like to see this data confirmed."
He added, "It could be a false signal."
But, if this proves to be what investigators have been searching for, "then the possibility of recovering the plane -- or at least the black boxes -- goes from being one in a million to almost certain."
Xinhua said the detector deployed by the Haixun 01 patrol ship picked up the signal at around 25 degrees south latitude and 101 degrees east longitude. "It is yet to be established whether it is related to the missing jet," it said.
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
Waar is dat precies op de kaart?Zo te zien niet. Diamantina Deep ligt volgens onderstaande kaart zuidelijker:quote:
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.Met de info die er nu is even snel een overzichtje gemaakt:
Diamantina deep ligt echt nog stukken verder.Enig idee hoevaak dit al geroepen is de afgelopen weken, nadat er weer een 'mogelijke' aanwijzing was?quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:56 schreef Loekie1 het volgende:
Wat is iedereen voorzichtig, dit moet het wel zijn!In the coolest little capital of the world
Forum Opties Forumhop: Hop naar: