abonnement Unibet Coolblue
pi_138547960
Eindelijk wat concreets, hopelijk.
pi_138548925
Many things in the ocean can have a frequency range similar to the pulse signal detected by the Haixun 01 patrol ship, according to oceanographers.

Greg Stone, chief scientist at Conservation International, said sources for the pulse signal could be the Chinese vessel itself, (nee hè) marine life that can make sounds in or near that range, or equipment left by scientists to help them find gear left in the ocean.

"There's a lot of possibilities for sonar sources ... out there," Stone said.

Others questioned China's role in the new information, which came from its state-run news agency.

"I am very skeptical, along with everyone else," said Peter Goelz, former managing director of the National Transportation Safety Board. "The Chinese have not been good team players in this. Many have thought that they have been manipulating the situation."
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_c2
pi_138550894
Nou moe? Weten ze nog niet eens op welke frequentie ze moeten zoeken? En golfvorm of pulscodering? Stakkers. Dat moet allemaal bekend zijn hoor.

Edit: Ok, ik heb een datasheet van zo'n baken gevonden. Even doorspitten. :)

Nou goed, data van een oudje:

Operating range: 35 - 40 kHz
Pulse width: 10 - 20 milliseconds
Pulse repetition rate: 1 - 4 per second

Er is geen sprake van een identifier bij dit type, maar dat kan bij morderne types natuurlijk wel het geval zijn. Ik denk het niet eerlijk gezegd.

Ik denk echter dat ze precies weten naar wat voor signaal ze op zoek zijn.

[ Bericht 38% gewijzigd door niels0 op 05-04-2014 21:40:09 ]
pi_138552748
nu op NGC " Miracle Landing on the Hudson " :D
pi_138552994
Volgens nu.nl bevestigt Australie het mogelijke signaal van de MH370...
pi_138553028
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:11 schreef gebrokenglas het volgende:
mogelijke
;(
pi_138555229
Er zijn volgens reddingsexpert William Waldock geen natuurlijke bronnen van dergelijke geluiden in de oceaan. Het zou wel een onderzeeër kunnen zijn.​
http://www.nu.nl/buitenla(...)k-signaal-mh370.html

Een onderzeeër die ook op zoek is naar het vliegtuig...
pi_138556255
Nou voor de veiligheidsexperts van de vliegtuigindustrie:
1) plaats iets in het vliegtuig dat de locatie blijft doorgeven en niet uitgezet kan worden
2) als alles door de piloot uitgezet wordt is er vast een noodsituatie, stuur nog even een SOS signaal naar de verkeerstoren
3) sla de data uit de zwarte doos niet alleen lokaal op, stuur het ook door. Kan je gelijk de hele vlucht meepakken.
4) geef de zwarte doos een uniek pingsignaal.
pi_138556347
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:37 schreef Poolbal het volgende:
Nou voor de veiligheidsexperts van de vliegtuigindustrie:
1) plaats iets in het vliegtuig dat de locatie blijft doorgeven en niet uitgezet kan worden
2) als alles door de piloot uitgezet wordt is er vast een noodsituatie, stuur nog even een SOS signaal naar de verkeerstoren
3) sla de data uit de zwarte doos niet alleen lokaal op, stuur het ook door. Kan je gelijk de hele vlucht meepakken.
4) geef de zwarte doos een uniek pingsignaal.
Ik zou het even mailen, ze zijn hoogstwaarschijnlijk nog niet eerder op dit idee gekomen.
pi_138556403
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:51 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De plaats ligt tegen de laatse pinglijn, in ieder geval erg close :)
Wat is dit plaatje?
"Pinglijnen"? Dus op de aangegeven plek ligt 'iets' dat deze pings verstuurd?
pi_138556446
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zou het even mailen, ze zijn hoogstwaarschijnlijk nog niet eerder op dit idee gekomen.
Er zijn vast technische issues en geldissues om dit uit te voeren. Toch vind ik vooral punt 2 vrij bizar.
pi_138556728
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:42 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Er zijn vast technische issues en geldissues om dit uit te voeren. Toch vind ik vooral punt 2 vrij bizar.
vind ik idd wel goeie ja, een SOS verzenden als de transponders handmatig uitgezet worden :Y , moet natuurlijk wel gebeuren tijdens het uitzetten , maar dat schijnt nog niet echt simpel te zijn. Ik ga Boeing , FAA , NTSB effe mailen :)
Ik vispas als ik de vispas heb
pi_138557714
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:41 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Wat is dit plaatje?
"Pinglijnen"? Dus op de aangegeven plek ligt 'iets' dat deze pings verstuurd?
Nee, mogelijke banen van het vliegtuig op basis van laatste pings.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138558847
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:41 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Wat is dit plaatje?
"Pinglijnen"? Dus op de aangegeven plek ligt 'iets' dat deze pings verstuurd?
Ergens op de witte lijn (pinglijn) bevond het vliegtuig zich toen de laatste ping verzonden werd :)

Op dit plaatje zie je de locatie waar het Chinese schip het puls signaal opving, dat is dichtbij de witte lijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138562057
It would not be unusual for the sound to come and go, he said, because of factors such as thermal currents.

Even if pinger locators could not detect the precise location, they might narrow it to an area of about 10 square kilometres, at which point teams would map the seafloor using robots and towed systems.
http://www.theguardian.co(...)black-box-ping-claim

Het ziet er hoopvol uit maar het kan nog wel even duren.

Grappig commentaar:
It has been ten day since my life turned upside down; this mystery has wrecked my mind... Has shattered my inner peace.. And have killed at least half my brain cells. If they don't find the darn plane soon I'm going to quit my job .. Auction my kids .. And Head over to hunt this piece of 5hit myself. In the process, I must say I have learned so much about Asian countries ... About coastal cities...avionics and human psychology. Too bad I had to learn this way but as lay down in bed and close my eyes.. I hope God have mercy on my remaining 10 cells. Amen. 'All right, Goodnight'!
http://edition.cnn.com/20(...)ology/?iref=obinsite

[ Bericht 41% gewijzigd door Loekie1 op 06-04-2014 11:34:16 ]
  zondag 6 april 2014 @ 11:56:52 #77
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138563966
Zoekschip pikt weer signaal op in Indische Oceaan
Het Australische marineschip Ocean Shield heeft zondagmorgen een akoestisch signaal opgevangen dat mogelijk afkomstig is van de zwarte doos van de verdwenen Maleisische Boeing 777.

Een Chinees schip ving zaterdag een soortgelijk signaal op, waarvan de frequentie overeen komt met dat wat de zwarte doos van het vermiste vliegtuig uitzendt.

Ook de frequentie van het signaal dat is opgevangen door het Australische schip komt overeen met die frequentie.


Het Australische schip en het Britse marineschip HMS Echo beschikken over technologie waarmee ze onder water signalen van zwarte dozen kunnen opvangen, aldus de BBC zondag.

Het Britse en Australische schip arriveren naar verwachting maandagmorgen in het gebied waar de signalen door het Chinese schip zijn opgevangen. Ze gaan proberen te achterhalen of de signalen afkomstig zijn van het verdwenen vliegtuig van Malaysia Airlines.

Golflengte

Het Chinese schip Haixun 01 ving zaterdag een signaal op de frequentie 37,5 kilohertz op. Dat is dezelfde golflengte als waarop zwarte dozen signalen uitzenden. Enkele uren daarna ving het schip een tweede signaal op.

Een Chinees vliegtuig fotografeerde brokstukken in het gebied waar de signalen zijn opgevangen. Het gaat om een aantal witte voorwerpen.

nu.nl
pi_138564156
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:37 schreef Poolbal het volgende:
Nou voor de veiligheidsexperts van de vliegtuigindustrie:
1) plaats iets in het vliegtuig dat de locatie blijft doorgeven en niet uitgezet kan worden
En als nu uitgerekend dat onderdeel kortsluiting geeft?
Zou dat misschien de reden zijn dat alles in een vliegtuig een circuit breaker heeft?
pi_138564284
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 11:56 schreef Marrije het volgende:
Zoekschip pikt weer signaal op in Indische Oceaan
Het Australische marineschip Ocean Shield heeft zondagmorgen een akoestisch signaal opgevangen dat mogelijk afkomstig is van de zwarte doos van de verdwenen Maleisische Boeing 777.

Een Chinees schip ving zaterdag een soortgelijk signaal op, waarvan de frequentie overeen komt met dat wat de zwarte doos van het vermiste vliegtuig uitzendt.

Ook de frequentie van het signaal dat is opgevangen door het Australische schip komt overeen met die frequentie.


Het Australische schip en het Britse marineschip HMS Echo beschikken over technologie waarmee ze onder water signalen van zwarte dozen kunnen opvangen, aldus de BBC zondag.

Het Britse en Australische schip arriveren naar verwachting maandagmorgen in het gebied waar de signalen door het Chinese schip zijn opgevangen. Ze gaan proberen te achterhalen of de signalen afkomstig zijn van het verdwenen vliegtuig van Malaysia Airlines.

Golflengte

Het Chinese schip Haixun 01 ving zaterdag een signaal op de frequentie 37,5 kilohertz op. Dat is dezelfde golflengte als waarop zwarte dozen signalen uitzenden. Enkele uren daarna ving het schip een tweede signaal op.

Een Chinees vliegtuig fotografeerde brokstukken in het gebied waar de signalen zijn opgevangen. Het gaat om een aantal witte voorwerpen.

nu.nl
Ben je net op? :)
pi_138565908
Wat is nou het bereik van de black box onder water of gaat zo'n signaal een gedeelte met een stroming mee ofzo? Ik las dat de 2 schepen die t signaal oppikten een kleine 400km vanelkaar verwijderd waren.
pi_138566698
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 13:04 schreef Allesreiniger het volgende:
Wat is nou het bereik van de black box onder water of gaat zo'n signaal een gedeelte met een stroming mee ofzo? Ik las dat de 2 schepen die t signaal oppikten een kleine 400km vanelkaar verwijderd waren.
zal me niks verbazen als ze elkaars signaal aan het oppikken zijn ofzo :')
  zondag 6 april 2014 @ 14:19:32 #82
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138568606
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 12:08 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ben je net op? :)
uh nee hoezo?
pi_138571415
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 13:28 schreef Palomar het volgende:

[..]

zal me niks verbazen als ze elkaars signaal aan het oppikken zijn ofzo :')
Het zou toch op zijn minst een goed te onderscheiden signaal moeten zijn die de pinger uitzend, indien niet dan is dat nogal dom en hebben we er weinig aan.
Ik ga ervan uit dat daar wel goed over nagedacht is en het signaal goed te onderscheiden van andere signalen die ze oppikken.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zondag 6 april 2014 @ 15:36:23 #84
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138572404
The crew of the Chinese ship reportedly picked up the signals using a hand-held sonar device called a hydrophone dangled over the side of a small runabout - something experts said was technically possible but extremely unlikely.

Footage aired on China's state-run CCTV showed crew members in the small boat with a device shaped like a large soup can attached to a pole. It was hooked up by cords to electronic equipment in a padded suitcase as they poked the device into the water.

"If the Chinese have discovered this, they have found a new way of finding a needle in a haystack," said aviation expert Geoffrey Thomas, editor-in-chief of AirlineRatings.com. "Because this is amazing. And if it proves to be correct, it's an extraordinarily lucky break."
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138572814
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 15:36 schreef matthijst het volgende:
The crew of the Chinese ship reportedly picked up the signals using a hand-held sonar device called a hydrophone dangled over the side of a small runabout - something experts said was technically possible but extremely unlikely.

Footage aired on China's state-run CCTV showed crew members in the small boat with a device shaped like a large soup can attached to a pole. It was hooked up by cords to electronic equipment in a padded suitcase as they poked the device into the water.

"If the Chinese have discovered this, they have found a new way of finding a needle in a haystack," said aviation expert Geoffrey Thomas, editor-in-chief of AirlineRatings.com. "Because this is amazing. And if it proves to be correct, it's an extraordinarily lucky break."
Dit snap ik niet. Het komt wat knullig over inderdaad maar waarom zou het niet werken?
  zondag 6 april 2014 @ 15:52:35 #86
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138573145
Het kan wel, alleen nogal stug :)

Beetje alsof de nsa iemand wil afluisteren in een hotel en het jou met een glas tegen de muur van de juiste kamer toevallig lukt :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138576541
Dat bedoelde ik inderdaad met het bereik van de zender/blackbox, het is op zo'n oppervlakte haast onmogelijk om deze te pingen of je moet extreem veel geluk hebben (maar dat mag ook wel eens na alle tegenslag).
pi_138577292
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Drebbelman op 06-04-2014 17:39:45 ]
In the coolest little capital of the world
pi_138577335
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 17:13 schreef Allesreiniger het volgende:
Dat bedoelde ik inderdaad met het bereik van de zender/blackbox, het is op zo'n oppervlakte haast onmogelijk om deze te pingen of je moet extreem veel geluk hebben (maar dat mag ook wel eens na alle tegenslag).
Gebruik dolfijnen, walvissen en andere zeezoogdieren met sonar en hoog frequentiebereik. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138578452
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 15:15 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Het zou toch op zijn minst een goed te onderscheiden signaal moeten zijn die de pinger uitzend, indien niet dan is dat nogal dom en hebben we er weinig aan.
Ik ga ervan uit dat daar wel goed over nagedacht is en het signaal goed te onderscheiden van andere signalen die ze oppikken.
lijkt mij ook, maar ik las al iets dat het misschien ook geluid van een onderzeeer kon zijn, dus vraag me dan af hoe betrouwbaar dit is...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')