Ik zou het even mailen, ze zijn hoogstwaarschijnlijk nog niet eerder op dit idee gekomen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:37 schreef Poolbal het volgende:
Nou voor de veiligheidsexperts van de vliegtuigindustrie:
1) plaats iets in het vliegtuig dat de locatie blijft doorgeven en niet uitgezet kan worden
2) als alles door de piloot uitgezet wordt is er vast een noodsituatie, stuur nog even een SOS signaal naar de verkeerstoren
3) sla de data uit de zwarte doos niet alleen lokaal op, stuur het ook door. Kan je gelijk de hele vlucht meepakken.
4) geef de zwarte doos een uniek pingsignaal.
Wat is dit plaatje?quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:51 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De plaats ligt tegen de laatse pinglijn, in ieder geval erg close
Er zijn vast technische issues en geldissues om dit uit te voeren. Toch vind ik vooral punt 2 vrij bizar.quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zou het even mailen, ze zijn hoogstwaarschijnlijk nog niet eerder op dit idee gekomen.
vind ik idd wel goeie ja, een SOS verzenden als de transponders handmatig uitgezet worden , moet natuurlijk wel gebeuren tijdens het uitzetten , maar dat schijnt nog niet echt simpel te zijn. Ik ga Boeing , FAA , NTSB effe mailenquote:Op zaterdag 5 april 2014 23:42 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Er zijn vast technische issues en geldissues om dit uit te voeren. Toch vind ik vooral punt 2 vrij bizar.
Nee, mogelijke banen van het vliegtuig op basis van laatste pings.quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:41 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Wat is dit plaatje?
"Pinglijnen"? Dus op de aangegeven plek ligt 'iets' dat deze pings verstuurd?
Ergens op de witte lijn (pinglijn) bevond het vliegtuig zich toen de laatste ping verzonden werdquote:Op zaterdag 5 april 2014 23:41 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Wat is dit plaatje?
"Pinglijnen"? Dus op de aangegeven plek ligt 'iets' dat deze pings verstuurd?
En als nu uitgerekend dat onderdeel kortsluiting geeft?quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:37 schreef Poolbal het volgende:
Nou voor de veiligheidsexperts van de vliegtuigindustrie:
1) plaats iets in het vliegtuig dat de locatie blijft doorgeven en niet uitgezet kan worden
Ben je net op?quote:Op zondag 6 april 2014 11:56 schreef Marrije het volgende:
Zoekschip pikt weer signaal op in Indische Oceaan
Het Australische marineschip Ocean Shield heeft zondagmorgen een akoestisch signaal opgevangen dat mogelijk afkomstig is van de zwarte doos van de verdwenen Maleisische Boeing 777.
Een Chinees schip ving zaterdag een soortgelijk signaal op, waarvan de frequentie overeen komt met dat wat de zwarte doos van het vermiste vliegtuig uitzendt.
Ook de frequentie van het signaal dat is opgevangen door het Australische schip komt overeen met die frequentie.
Het Australische schip en het Britse marineschip HMS Echo beschikken over technologie waarmee ze onder water signalen van zwarte dozen kunnen opvangen, aldus de BBC zondag.
Het Britse en Australische schip arriveren naar verwachting maandagmorgen in het gebied waar de signalen door het Chinese schip zijn opgevangen. Ze gaan proberen te achterhalen of de signalen afkomstig zijn van het verdwenen vliegtuig van Malaysia Airlines.
Golflengte
Het Chinese schip Haixun 01 ving zaterdag een signaal op de frequentie 37,5 kilohertz op. Dat is dezelfde golflengte als waarop zwarte dozen signalen uitzenden. Enkele uren daarna ving het schip een tweede signaal op.
Een Chinees vliegtuig fotografeerde brokstukken in het gebied waar de signalen zijn opgevangen. Het gaat om een aantal witte voorwerpen.
nu.nl
zal me niks verbazen als ze elkaars signaal aan het oppikken zijn ofzoquote:Op zondag 6 april 2014 13:04 schreef Allesreiniger het volgende:
Wat is nou het bereik van de black box onder water of gaat zo'n signaal een gedeelte met een stroming mee ofzo? Ik las dat de 2 schepen die t signaal oppikten een kleine 400km vanelkaar verwijderd waren.
Het zou toch op zijn minst een goed te onderscheiden signaal moeten zijn die de pinger uitzend, indien niet dan is dat nogal dom en hebben we er weinig aan.quote:Op zondag 6 april 2014 13:28 schreef Palomar het volgende:
[..]
zal me niks verbazen als ze elkaars signaal aan het oppikken zijn ofzo
Dit snap ik niet. Het komt wat knullig over inderdaad maar waarom zou het niet werken?quote:Op zondag 6 april 2014 15:36 schreef matthijst het volgende:
The crew of the Chinese ship reportedly picked up the signals using a hand-held sonar device called a hydrophone dangled over the side of a small runabout - something experts said was technically possible but extremely unlikely.
Footage aired on China's state-run CCTV showed crew members in the small boat with a device shaped like a large soup can attached to a pole. It was hooked up by cords to electronic equipment in a padded suitcase as they poked the device into the water.
"If the Chinese have discovered this, they have found a new way of finding a needle in a haystack," said aviation expert Geoffrey Thomas, editor-in-chief of AirlineRatings.com. "Because this is amazing. And if it proves to be correct, it's an extraordinarily lucky break."
Gebruik dolfijnen, walvissen en andere zeezoogdieren met sonar en hoog frequentiebereik.quote:Op zondag 6 april 2014 17:13 schreef Allesreiniger het volgende:
Dat bedoelde ik inderdaad met het bereik van de zender/blackbox, het is op zo'n oppervlakte haast onmogelijk om deze te pingen of je moet extreem veel geluk hebben (maar dat mag ook wel eens na alle tegenslag).
lijkt mij ook, maar ik las al iets dat het misschien ook geluid van een onderzeeer kon zijn, dus vraag me dan af hoe betrouwbaar dit is...quote:Op zondag 6 april 2014 15:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het zou toch op zijn minst een goed te onderscheiden signaal moeten zijn die de pinger uitzend, indien niet dan is dat nogal dom en hebben we er weinig aan.
Ik ga ervan uit dat daar wel goed over nagedacht is en het signaal goed te onderscheiden van andere signalen die ze oppikken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |